Kuidas kommenteerite vanemad, kelle laste klassides kasutatakse neid metoodikaid, tooge välja head ja vead.
Ehk on siin ka õpetajaid, kes neid metoodikaid kasutavad.
Kas kogu süsteem tuleks kasutusele võtta kohe 1. klassi esimesest päevast või siis kui ilma KIVA ja VEPAta hakkama ei saa. Või on siis juba hilja?
See võetakse kohe kasutusele, kui kool otsustab liituda ja kuna see on pigem ennetav ja efekt võtab ka oma aja, siis on mõistlik see kohe esimesel võimalusel kasutusele võtta, mitte oodata mingit kiusamisjuhtu. Kui juba on kiusamisjuht, siis ei tasu enam ainult Kivaga või Vepaga liitumisele loota, siis tuleb ikka kohe ju tegutseda, mitte loota, et kui klass on selles programmis, siis kohe nüüd kaobki kiusamine. Kiuslik laps on kiuslik edasi, inimest sõrmenipsuga ei muuda. Nende programmide idee on pigem lapsi probleemist teadlikuks teha, saavad teada igasugu termineid, saavad arutada läbi situatsioone, teevad mingeid harjutusi, joonistavad kiusamisvastase plakati- kõik see võtab aega ja kui keegi klassis on juba tõrjutu ja teda noritakse või nt tema jope pihta sülitatakse, siis on vaja aktiivsemat sekkumist, mitte lootmist, et kuna nad tegid KIVA tunnis rollimängu, siis nüüd on kõik korras.