Esileht Koolilaps Klassis võimutsevad “halvad lapsed”

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: Klassis võimutsevad “halvad lapsed”

Postitas:

On selgunud, et minu lapse klassis on kaks “halba last” (poiss ja tüdruk), kes rikuvad tunnis korda, käituvad-väljenduvad ebaväärikalt (nii teiste õpilaste kui õpetajate suhtes), esinevad suured õpiraskused, need lapsed on psühholoogi ja perenõustaja valve all. On esinenud nende poolt alkoholi tarbimist ja suitsetamist koolis, narkootikumid, e-sigaretid, retseptiravimid jne. Ühesõnaga – täielik kaos. Millegi pärast on suur osa klassist võtnud need lapsed endale nn liidriks ja nende lollustele naerdakse kaasa ja nendega soovitakse pundis olla – st olla nagu nemad. Suurim probleem on see, et nad segavad pidevalt tundi (nt on esinenud, et virutab teisele rusikaga tunnis), teised õpilased ei saa õppida.
Kool väidab, et midagi teha polevat võimalik, isegi tunnist ei saa sellised õpilasi eemaldada.
Kogu seis nende laste osas meenutab Kaagvere erikooli kasvandikke. Allumatud ja seest katki lapsed, täis viha ja trotsi ning igasuguse arusaamata oma perspektiivide osas.

Kas on kokkupuudet sellise probleemiga olnud? Mida olete teinud?
Meil on käimas VIII klass ja seega väga määrava tähtsusega lapse tuleviku osas just see ja IX klass, mida ei tahaks lörtsida lasta. Need kaks mõjutavad ka teisi oma mentaalsusega: õppimine on nõme, sõna ei pea kuulama, teeme parem suitsu, kui sa seda ei tee, oled nõme jnejne”.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kool saab ja peabki reageerima. Need lapsed vajavad ilmselgelt abi. Samamoodi vajavad paremat õhkkonda klassikaaslased. Kas koolis on olemas sotsiaalpedagoog? Kas ja kui palju ta probleemiga tegeleb?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ole kokkupuudet sellise probleemiga olnud, aga kui oleks, siis paneks lapse teise kooli kui vähegi võimalik. Jah, muutusi saab ise algatada ja ka läbi suruda, aga selleks peab olema aega ja energiat. Ma kardan, et enne saab teil ka 9. klass läbi, kui seal midagi muutub.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kahjuks nii vanasid lapsi ei hirmuta sotsiaalpedagoogiga ega psühholoogiga mitte. Irvitatakse neile ka näkku nagu õpsidelegi. Ma ei saa ka aru, miks meil on lastud seda teed minna, et käitumishäiretega lapsed võivad tervet klassi ja kooli terroriseerida. Meil on uhked programmid igas koolis, KiVa ja kõik mis veel, aga probleem ei lahene. Igalt poolt tuttavatelt kuulen õudusjutte. Üks vanem ütles, et tema algklassis käiva lapse klassis on poiss, kes vahel pöörab ära, viskab teisi tooliga (hullul jõudu ju kui palju). Selleks puhuks annab õpetaja kusjuures teistele lastele korralduse joosta klassist välja. Kas tänapäeval ongi nii, et kui tahad, et su normaalne laps saaks normaalselt koolis õppida, siis tuleb laps panna erakooli???

Teemaalgataja, vaevalt, et terve klass tegelikult nende kahe käitumist heaks kiidab, aga ilmselt on õpilased aru saanud, et kui ei olda nende poolt (st et ei naerda nende lollide naljade peale jne), siis ollakse nende vastu ja järgmisel hetkel võib niimoodi ise rusikaga saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsevanema ajavad marru veel sellised õigustused – aga kus siis need lapsed peaksid õppima. Minu lapse klassis oli ka selline kasvatamatu poiss, ülbitses, ütles teistele halvasti, lõi – nii kui laps kurtis – andsin kooli teada, rääkisin direktoriga, suhtlesin teiste vanematega (jah, ässitasin ka neid ülesse) ja olin valmis ka poisi vanematega rääkima. Mind ei huvita see, et sellel lapsel on probleemid, ta rahutu jne – minu laps (ja ka teised lapsed) ei pea kannatama. Vanemad on kohustatud oma laste eest seisma.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen viimase kommentaatoriga nõus. Ilmselt nendes maadest, kust “erivajadusega ja käitumishäiretega lapsed peavad õppima tavaliste lastega koos” põhimõte meile imporditi, suudetakse ka igale probleemsele lapsele spetsialist kõrvale panna, kes pidevalt jälgib probleemset last/lapsi. Ning teeb oma parima, et ühelt poolt, see probleemne laps kah kuidagi õppimises edasi jõuab ning teisalt – et teised lapsed ei peaks selle lapse pärast kannatama. Erivajadusega/käitumishäiretega laste hoidmine tavaklassis on kallis lahendus ja nõuab kõvasti resurssi, et see üldse võiks mingitki head tulemust anda.

Meil aga proovitakse inimlikkuse sildi all teha mingit “säästulahendust”, mis teeb asjad ainult hullemaks. No on ju näha et puhtpaljalt tavaklassis viibimine (ja tunni segamine!) neid lapsi kuidagi ei päästa, nad jätkavad hoogsalt oma allakäiku ja lõpetavad kooli ilmselt näruste tulemuste ja sellise ellusuhtumisega, mis neid kuigi rohkem ühiskonnakõlbulikuks ei muuda. Samal ajal teised, nö. tavalised lapsed kannatavad nende laste pärast. Välja tuleb “hundid ei ole söönud ning lambad pole kah terved” – tüüpi lahendus.

Olen nõus ka 17.04 käoga: muidugi tekib teismelistel olukorras, kus nähakse, et vaene õpetaja “pahadest lastest” jagu ei saa, kergesti see efekt, et isegi kui südames kõik lapsed ei pruugi nende “pahade laste” käitumist heaks kiita, naerdakse ikka nende lollustele kaasa – sest nende käes tundub olevat võim ning valusa pilke või rusika märklauaks nagu kah ei tahaks saada!

Tõesti, ma ei mõista hukka, kui teiste laste vanemad koonduvad ja tõstavad mässu sellise halva korralduse vastu. Ei ole õige, et vanemaid sunnitakse “olge mõistvad, nemad on ju ka inimesed” sildi all leppima sellega, et nende lapsed kannatavad vaimse/füüsilise terrori ja halva mõju all!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kool väidab, et midagi teha polevat võimalik, isegi tunnist ei saa sellised õpilasi eemaldada.

Miks ei saa midagi teha? Saab küll! Saab ka tunnist selliseid eemaldada, isegi olen seda teinud. Nii suurte õpilaste puhul olen öelnud, et kui ei suuda tunnis normaalselt end ülal pidada, siis ära üldse tule või mine ära koju. Umbes pooltel kordadel on õpilane seepeale kas tagasi tõmmanud või minema läinud/järgmisel korral mitte tulnud. Rääkimisest probleemsete õpilastega on ka palju kasu olnud (kui tegu pole teatud diagnoosidega õpilasega). Ja kui ei aita ei märkused, rääkimine, tunnist eemaldamine (seaduse järgi ei või õpilast omapäi jätta, aga näiteks sekretäri järelevalve alla võib), vanematega vestlemine, siis on koolil õigus õpilane õppetööst mingiks ajaks täielikult eemaldada. Lapsevanem või eestkostja peab siis tagama tema õppimise. Probleemse käitumisega õpilasi saadetakse regulaarselt kooli psühholoogi ja/või sotsiaalpedagoogi juurde ja ka Rajaleidja keskusesse abi saama.
Kui õpilane teist lööb, siis saab politsei kutsuda. Tehakse trahvi ka, õpilase vanematele.

Minul oli ka kord tõsine probleem mõningate 8. klassi õpilastega, kelle tõttu paljude teistegi õppimine kannatas. Pool aastat vedasime vägikaigast, kuni lõpuks jäid need õpilased nõusse, et mina neid ei sega, kui nemad tunnis teisi ei sega. Jah, mõni neist magas, mõni istus telefonis, aga teised said jälle rahus õppida. Lõpuks mõni hakkas neist isegi õppima. Need olid lihtsalt kasvatamatud teismelised, kelle kodune elu oli keeruline ja olidki natuke viltu kasvanud, mitte püsiva erivajadusega. Püsiva erivajadusega õpilane, kes klassis olles mõistlikult käituda ei suuda, paraku vajab enda kõrvale tugiisikut, klassist eraldi õppimist või, viimases järjekorras, erikooli. Kaasav haridus ei ole see, et pistame kõik erivajadustega õpilased tavakooli tavaklassi ja las tavalised õpetajad teevad nendega oma tavalist tööd edasi, kirjutades töökavasse ühe lahtri juurde (mille rakendamiseks pole tihti aega). See ei toimi, sest tegu on ju erivajadusega. Lõpuks läheb see ühiskonnale väga kalliks maksma, kuigi praegu säästetakse pisut.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsevanema ajavad marru veel sellised õigustused – aga kus siis need lapsed peaksid õppima. Minu lapse klassis oli ka selline kasvatamatu poiss, ülbitses, ütles teistele halvasti, lõi – nii kui laps kurtis – andsin kooli teada, rääkisin direktoriga, suhtlesin teiste vanematega (jah, ässitasin ka neid ülesse) ja olin valmis ka poisi vanematega rääkima. Mind ei huvita see, et sellel lapsel on probleemid, ta rahutu jne – minu laps (ja ka teised lapsed) ei pea kannatama. Vanemad on kohustatud oma laste eest seisma.

samamoodi seisab paha lapse vanem oma lapse eest. tunnistab, et on probleeme. või ei tunnista. ja sina jooksed nagu peaga vastu seina. lõpuks oskab sõnaosav vanem serveerida asja veel nii, et halb käitumine on tingitud teiste laste suhtumisest ja käitumisest.
ignoreerida ka ei tohi ja ärritada pole hea mõte. muidu on need järgmised koolitulistajad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsevanema ajavad marru veel sellised õigustused – aga kus siis need lapsed peaksid õppima. Minu lapse klassis oli ka selline kasvatamatu poiss, ülbitses, ütles teistele halvasti, lõi – nii kui laps kurtis – andsin kooli teada, rääkisin direktoriga, suhtlesin teiste vanematega (jah, ässitasin ka neid ülesse) ja olin valmis ka poisi vanematega rääkima. Mind ei huvita see, et sellel lapsel on probleemid, ta rahutu jne – minu laps (ja ka teised lapsed) ei pea kannatama. Vanemad on kohustatud oma laste eest seisma.

samamoodi seisab paha lapse vanem oma lapse eest. tunnistab, et on probleeme. või ei tunnista. ja sina jooksed nagu peaga vastu seina. lõpuks oskab sõnaosav vanem serveerida asja veel nii, et halb käitumine on tingitud teiste laste suhtumisest ja käitumisest.
ignoreerida ka ei tohi ja ärritada pole hea mõte. muidu on need järgmised koolitulistajad.

Siis tuleb hääletada jalgadega ja leida lapsele teine kool, leian mina. Ei laseks mina oma lapsel mingite lõugavate kaakide või hullude, vabandust, erivajadusega tüüpide terrori all kannatada. Esimene tool lendaks ja minu laps otsiks rahulikuma õpikeskkonnaga kooli. Miks ta peaks seda jama kannatama? Muidugi võib olla, et igas koolis toolid lendavad ja kõik laiutavad käsi, aga ma ikka vähemalt üritaks leida paremat keskkonda, ehk midagi ikka kusagil on sellist rahulikumat.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie lapse klassis oli selline poiss kuni 7. klassini kui lõpuks teiste laste vanematel mõõt täis sai sellst klounaadist. Tehti ühispöördumine direktorile ja haridusametile, selle järel suunati poiss individuaalõppele ja enam tavaklassis tundides ei käi. Ennekõike muidugi on vaja probleemse lapse vanema enda nõusolekut.
Meie juhtumi puhul oli direktor kursis selle probleemse lapsega juba pikalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie lapse klassis oli selline poiss kuni 7. klassini kui lõpuks teiste laste vanematel mõõt täis sai sellst klounaadist. Tehti ühispöördumine direktorile ja haridusametile, selle järel suunati poiss individuaalõppele ja enam tavaklassis tundides ei käi. Ennekõike muidugi on vaja probleemse lapse vanema enda nõusolekut.
Meie juhtumi puhul oli direktor kursis selle probleemse lapsega juba pikalt.

Ja kui selle probleemse lapse vanem nõus ei ole, siis ei saagi midagi teha.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie lapse klassis oli selline poiss kuni 7. klassini kui lõpuks teiste laste vanematel mõõt täis sai sellst klounaadist. Tehti ühispöördumine direktorile ja haridusametile, selle järel suunati poiss individuaalõppele ja enam tavaklassis tundides ei käi. Ennekõike muidugi on vaja probleemse lapse vanema enda nõusolekut.
Meie juhtumi puhul oli direktor kursis selle probleemse lapsega juba pikalt.

Ja kui selle probleemse lapse vanem nõus ei ole, siis ei saagi midagi teha.

Siis kaasatakse lastekaitsespetsialistid ja antakse asjale ametlikum käik sisse. Lapsel on probleem, aga vanem keeldub sellega tegelemast ehk jätab lapse hooletusse. Muidugi igas linnas/vallas ei ole kahjuks piisavalt pädevat lastekaitsespetsialisti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Koolilaps Klassis võimutsevad “halvad lapsed”

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.