Esileht Koolilaps Klassujuhataja vahetus igal aastal

Näitan 24 postitust - vahemik 1 kuni 24 (kokku 24 )

Teema: Klassujuhataja vahetus igal aastal

Postitas:
Kägu

Olen valimas lapsele sobivat kooli (1.klass). Kahes neist on selline süsteem, et õpetajad ongi vaid ühe vanuseastme õpetajad (1.klassi õpetajad, 2.klassi õpetajad jne). See tähendab, et igal aastal saab klass uue õpetaja/klassijuhataja. Selline süsteem on minu jaoks uus. Kooli infotunnis räägiti, et selline ringlus on hea just seetõttu, et õpetajal ei teki lemmikuid, iga õpetaja on just oma vanuseastmesse spetsialiseerunud, iga aastaga saab laps uue inimese pilgu, uued võimalused jne. Ka mõnede tuttavate lapsed käivad sellise süsteemiga koolis ning ei ole midagi paha kuulnud.

Vanem laps käib sellises koolis, kus üks õpetaja on 1.-5.klass, alles siis tuleb uus klassijuhataja. Vanem laps pidi ühel korral ka 2.klassi poole peal klassijuhataja vahetuse läbi elama ning ei ütleks, et see oli kõikidele lihtne. Ka endal vanemana võttis aega, et harjuda ja õpetajat tundma õppida, st kuidas tema nõudmised on jms pisiasjad. Küsisin nõu oma vennanaiselt, kes on algklassi õpetaja. Tema ütles, et tema ei suudaks või tahaks selliselt töötada. Miks, jätan hetkel enda teada.

Ootaksin väga ka teiste lapsevanemate ja ka õpetajate arvamust, et aidata mu hirme peletada või siis ikkagi parimale otsusele jõuda. Või siis lihtsalt teie mõtteid, plusse ja miinuseid kuulda. .

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pluss on see, et õpetajal peaks teoorias lihtsam olema, õpetab kogu aeg sama asja, mitte ei õpeta sama asja neljaaastase intervalliga. Miinus on, et igal aastal uue kollektiivi tundmaõppimine ei tee seda tegelikult lihtsamaks. Pluss on veel ka see, et jah, kui õpetaja kedagi eelistab ja kellessegi kuidagi jahedalt suhtub, siis uuega ei pruugi sama olla, miinus on see, et võivad tekkida uued probleemid, kohanemisraskused. Samuti see, et otsast peale peab hakkama see üksteise eripäradega kohanemine, õpetajal klassikollektiivi tundmaõppimine. Veel üks miinus on, et õpetajatel peab olema väga täpselt siis õpetatav paigas ja teemad läbi võetud ja uuele õpetajale edastatud, mis jäi (kui midagi jäi) läbi võtmata. Samas võib ka olla, et õpetajal ei teki sellist vastutust, kuigi tänapäeval vist ei stressata nende tasemetööde pärast nii palju kui vanasti, neid ju enam ei hinnata, aga ikkagi on 3. klassi õpetajal suurem pinge tasemetööde pärast, esimese ja teise klassi õpetajal on selles mõttes vabam, samas on esimese klassi õpetajal ju suur töö igal aastal klassi sotsialiseerimisel, aga ta ei saagi oma töö vilju nautida, sest selleks ajaks, kui neist asja hakkab saama, lähevad nad juba uue õpetaja kätte ja tema saab uued hoolealused. Mina näen sellisel vahetumisel miinuseid rohkem kui plusse.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kooli infotunnis räägiti, et selline ringlus on hea just seetõttu, et õpetajal ei teki lemmikuid, iga õpetaja on just oma vanuseastmesse spetsialiseerunud, iga aastaga saab laps uue inimese pilgu, uued võimalused jne.

Minu arust on see jabur. Esiteks vajab selles vanuses laps stabiilsust. Keegi ju ei arva, et on hea mõte, kui igal aastal emal mees või isal naine vahetub. Algklassilapse jaoks on klassiõpetaja nagu teine lapsevanem. Miks ta peaks kogu aeg vahetuma? Vaevu jõuab neid tundma õppida, kui juba läheb minema. Teiseks, kas 7-, 8- ja 9-aastased on erinev vanuseaste? Ja see lemmikute tekkimise jutt on eriti napakas. Õpetaja on professionaal. Ta ei tohi kedagi eelistada, isegi kui 12 aastat järjest samu lapsi õpetaks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Õpetajatel tekivad lemmikud lapsed hoolimata sellest kui pikka aega nad lastega töötavad. Ise arvan selle vahelduvuse olevat halb, kuna erinevad õpetajad suhtuvad lastesse erinevalt- ühele on oluline see, teisele too pisiasi. Kokkuvõttes ei tea laps enam end kindlalt tunda. Kindel õpetaja läbi kooliastme nõuab kindlaid tuttavaid asju ning selles eas lapsele on see turvaline, teada, mida oodatakse temalt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Elasime vahepeal Inglismaal ja seal on selline süsteem vist kõigis koolides. Ei arva, et see tingimata halb on.
Meil oli veel nii, et kui sinna läksime, ei osanud laps üldse keelt ja esimesele õpetajae jäi mulje, et laps on ka muidu “puudega”, hoolimata sellest et ma õpetajale üritasin seletada, et laps täiesti normaalse arenguga on. See eelarvamus jäigi tal püsima aasta lõpuni. Järgmisel aastal tuli teine õpetaja, kelle suhtumine oli hoopis teine, laps sai ühtelugu kiita talt ja ka hiljem pole keegi kunagi tema normaalsuses kahelnud (nüüdseks juba ülikooli jõudnud).
Aga eks seda ole ka Eestis näha, et kui mõnel õpetajal tekib mõne lapse kohta mingi eelarvamus (nt et laps on tema aines “nõrk”, “kolmeline” vms), siis ta näebki last ainult sellisena ja seda on väga raske muuta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga eks seda ole ka Eestis näha, et kui mõnel õpetajal tekib mõne lapse kohta mingi eelarvamus (nt et laps on tema aines “nõrk”, “kolmeline” vms), siis ta näebki last ainult sellisena ja seda on väga raske muuta.

Sellisel juhul on viga ikka konkreetses õpetajas, mitte süsteemis tervikuna.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga eks seda ole ka Eestis näha, et kui mõnel õpetajal tekib mõne lapse kohta mingi eelarvamus (nt et laps on tema aines “nõrk”, “kolmeline” vms), siis ta näebki last ainult sellisena ja seda on väga raske muuta.

Sellisel juhul on viga ikka konkreetses õpetajas, mitte süsteemis tervikuna.

Olen igati nõus. Aga olukordades, kus on selline õpetaja, kellel on ükskõik millised eelarvamused (sh ka see “lemmikute” teema), on vähemalt osade laste jaoks hea kui õpetaja vahetub.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See ei ole sugugi halb süsteem ja on paljudes riikides tavaline. Plussiks on see, et lapsed ei kiindu liigselt ning õpetaja pensionile-dekreeti-muule ametikohale minek ei kujune traumaks ja õpetaja on keskendunud just ühele vsnuseastmele. Laste jaoks on üleminek erinevatele aineõpetajatele ka palju lihtsam.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mulle aga see süsteem meeldib…

Minu laps käis kah Inglismaal koolis ja harjusin selle süsteemiga ruttu ja mulle üldiselt see meeldib: laps näeb erinevaid õpetajaid, õpetaja õpetades sama aastakäiku saab ikka väga heaks profiks jne. Üleminek toimub valutult kuna õpetajad on ka teiste klasside õpilastega suhtluses ning õpilased- õpetajad teavad teineteist juba enne koos töötamist. Nii et ei midagi hullu.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tore, kui teile meeldib kasvatada kiindumisvõimetuid olendeid (iroonia).
Aga mis siis, kui mõne lapse võimed kohe õpetaja jaoks ei avaldu? Kas siis jääbki iga uue õpetaja jaoks juhmikeseks?
Inglismaa on minu silmis küll viimane maa, mille “lihtrahvale” mõeldud massiharidust eeskujuks võtta.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuna meil ei leitudki klassiõpetajat, siis tuli hoopis aineõpetajate süsteem teises klassis. Ja sellel klassis on nüüd hiljem hoopis parem õppeedukus ja on iseseisvamad eakaaslastega võrreldes. Nii et halvad asjad ei pruugi kokkuvõttes nii halvad ollagi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma arvan ka, et on plusse ja miinuseid ning ühele lapsele sobib paremini üks versioon ja teisele teine. Mu lapsel oli algklassides kokku 3 eri klassijuhatajat (lihtsalt juhtus nii) ja temal sellega küll vähimatki probleemi polnud. Pigem tundus just lihtsam, et varakult oli juba selge, et õpetaja on inimene nagu iga teinegi ning õpetajad ja nende nõudmised-eelistused ongi erinevad ning erimeelsusi ei pea isiklikult võtma.

Oma emalt, kes on põhikooli matemaatikaõpetaja, olen kuulnud küll, et mõne algklassiõpetaja käe alt kasvab terve klassitäis lapsi, kes ei suuda tunniga edasi minna, kui pole öeldud, kas nüüd kirjutame punase või sinisega jms. Õpetaja on lihtsalt suutnud nelja aastaga lastes igasuguse otsustamisvõime maha suruda ning kõik käib mingite absurdsete väljamõeldud reeglite järgi. Selle õpetaja käe alt lahkudes on iseseisev hakkamasaamine tugevalt häiritud. Samas kui esimeseks õpetajaks juhtub väga hea õpetaja, siis on muidugi kahju temast lahkuda – seda enam, et mõni laps talub muutusi kehvemini kui teine.

Nii et jah – mina ütleks, et siin ei ole õiget ja valet süsteemi. Saab ainult tagantjärele öelda, et tegelikult oleks näiteks olnud parem, kui II aasta õpetaja oleks õpetanud kõik neli algklassiaastat ning III klassi õpetaja võiks üldse teise ameti otsida. Sellist valikut aga kahjuks ette teha pole võimalik ning ühe-õpetaja-süsteemis võib vabalt juhtuda, et III klassi õudusõpetaja õpetabki neli aastat ning seda head õpetajat näeb laps vaid eemalt. 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas endale meeldiks, kui igal aastal tööl ülemus(ed) vahetuksid?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Selline üks õpetaja 4 esimese aasta jooksul on vist ainult Eestile omane, sellest ka siinsete emade jäik suhtumine a la klassijuhataja on minu lapsele kui teine ema (midagi nii infantiilset annab ikka välja mõelda!)

Minu lapsed on käinud erinevate Euroopa riikide koolides ning selline süsteem on õnneks tundmata. Ühes koolis segati igal aastal ka klassid (oli 3 paralleelklassi), just sellest lähtudes et lapsed õpiksid suhtlema kõikidega. Väga ok süsteem.

Please wait...
Postitas:
Kägu

olen mitmel korral siitsamast perekoolist lugenud, kuidas süüdistatakse koole/õpetajaid/koolijuhte, et kuidas nad ikka nii lapsevaenulikud on, et lubavad algklassiõpetajatel 1.-4.kl vahemikus küll lapsepuhkusele minna, pensionile minna, töökohta vahetada, ära surra…

arvestage palun seda, et ka õpetajatel (nagu teiste ametite esindajatel)on õigus oma isiklikule elule, sh õigusele lapsi muretseda või ära kolida või isegi ära surra, mitte ta ei peaks oma elu võõraste laste järgi seadma.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Selline üks õpetaja 4 esimese aasta jooksul on vist ainult Eestile omane, sellest ka siinsete emade jäik suhtumine a la klassijuhataja on minu lapsele kui teine ema (midagi nii infantiilset annab ikka välja mõelda!)

Meie lapse klassiõpetaja ütles ise ennast lastele tutvustades niimoodi: “Olen teile nagu kooliema. Kodus on teil pärisema, aga koolis olen mina, kelle poole iga küsimuse ja murega saab pöörduda.”

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui aus olla- minule see “iga aasta uus õpetaja” – ei meeldiks. Õpetaja õpib lapsi tundma, ennetama kiusamist, teab, kellel millised võimed on, kuidas neid toetada ikkagi aastatega, nii et järgmine aasta uus õpetaja peab jälle lapsi n.ö. avastama hakkama. Ei usuks seda, et õpetajate lemmikute tekkimise oht – kaaluks üles seda, et ka lastel tekib usaldus oma õpetaja vastu. Algklassides peaks olema üks klassijuhataja kohe kindlasti.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jättes oma arvamus enda teada, siis ka Soomes ja Rootsis on astmeti mitu aastat sama õpetaja (klassijuhataja).

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu lapse kool tahab seda süsteemi sisse viia. Just sellepärast, et 5.klassiks oleks lapsed eakohaselt iseseisvad ja suudaks erinevate õpetajatega hakkama saada. Ma näen nii plusse kui miinuseid, aga kes siin laste kiindumustest rääkis – see ei ole terve ega tervislik, kui lapse elu olulised kiindumussuhted on koolis. Kiindumussuhted täiskasvanutega on vanemate mure – pere, ristivanemad, peresõbrad jne. Õpetaja ei saa olla 24 lapse kiindumusobjekt, sealt tekivadki igasugu tüdrukutevahelised susimised ja õpetaja lemmikud ja igas tunnis esinema kippuvad poisid.

Please wait...
Postitas:
Kägu

mingis koolis (kas lütseum või tik) on selline süsteem, et võõrkeeleõpetajad vahetuvad pidevalt (vist lausa veerandite kaupa), et lapsed õpiksid ka teise õpetaja nõuete ja hääldusega.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie elame ka riigis,kus selline süsteem toimib pluss veel segatakse paralleelklassid igal aastal ümber. Ühtegi miinust ei näe sellel süsteemil, sest kool on ikkagi ka lapse jaoks kool, kus on kohustused ning koht kus sotsiaalseid oskusi haktakse omandama, see tähendab, et ei ole mingit kooli emmet, on erinevad inimesed (täsikasvanud ja lapsed), kellega õpitakse arvestama, suhtlema jne. Samas on kogu õhustik palju heatahtlikum, kui seda Estis koolis oli, kuigi Eestis elades olin ma ka oma lapse kooliga rahul, ma polnud tegelikult lihtsalt muud süsteemi näinud ega teadnud, et saab veel paremini.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas endale meeldiks, kui igal aastal tööl ülemus(ed) vahetuksid?

Kui vahetub, siis vhetub midagi ei juhtu. Minu lastel vaheldus iga poole aasta tagant vähemalt 1 kasvataja. Hea ei ole aga midagi teha ka pole.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas endale meeldiks, kui igal aastal tööl ülemus(ed) vahetuksid?

Kui vahetub, siis vhetub midagi ei juhtu. Minu lastel vaheldus iga poole aasta tagant vähemalt 1 kasvataja. Hea ei ole aga midagi teha ka pole.

Kasvataja ei vaheldunud vaid siiski vahetus. Vabandust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Suhtun sellesse süsteemi väga hästi. Olen ise olnud klassijuhataja 7. klassile, kellel 1. klassist peale oli üks ja seesama klassijuhataja. No täiesti sotsiaalselt alaarenenud lapsed olid, sest nende klassijuhataja oli veel ekstra emalik tüüp, kes lapsi eelkooliealistega samal tasemel kohtles. Minu suhtes tundis kohe naiselikku konkurentsi ja kuna olime tõesti väga erinevad õpetaja: mina eeldasin lastelt iseseisvust ja vastutustunnet, see klassijuhataja arvas, et hea õpetaja on see, kes sussutab ja potitab, siis oli mul seda klassi veel eriti raske juhtida.
Mina nende lastega tööd teha ei suutnudki, aga kuulu järgi käivad ka need praegused 8. klassi lapsed oma esimese õpetaja tissi all nutmas.
Ja see ON haige, uskuge mind.
Nii et parem juba vahetugu lastel need klassijuhatajad pidevalt, kasvavad vähemalt iseseisvad inimesed.

Please wait...
Näitan 24 postitust - vahemik 1 kuni 24 (kokku 24 )


Esileht Koolilaps Klassujuhataja vahetus igal aastal