Tallink otsib endale klienditeenindajaid laeva, baaridesse ja restoranidesse. Kui pole varem kunagi kummaski töötanud, aga klienditeeninduses küll. Siis mille järgi nad valida kuhu keegi tööle läheb, vaevalt, et ise saab valida.
Miks ei peaks saama ise valida? Panedki motivatsioonikirja, et tahad baari tööle ja ütled seda ka vestlusel. Päris nii ikka ei ole, et kandideerid lihtsalt laeva ja hiljem öeldakse, et hakkad nüüd müüjaks, madruseks või mehaanikuks.
Kas sa oma praeguse töö said siis nii, et saatsid ettevõttesse CV ja siis määrati ametikoht, mis sulle sobiks sobida kellegi teise arvates? Igal pool kandideeritakse siiski konkreetsele ametikohale.
Õigustatud küsimus tegelikult Tallinki osas. Tallink on üks vähestest ettevõtetest, kes ei seo klienditeenindajat reeglina ametikohaga ega ka laevaga. Reeglina tehakse teenindajale kelner-baarmani tööleping (või stjuuard), mis seob töötaja otseselt Tallinkiga endaga.
Töötajal on muidugi õigus oma soovi avaldada ja seda reeglina ka kuulda võetakse. Aga samas kui näiteks baaris tööd palju ei ole aga restoranid on täis broneeritud, siis jooksutatakse töötajat vastavalt vajadusele mööda laeva. Kuna töölepinguga seotakse sind ära Tallinkiga, siis ei ole ka välistatud, et täna lähed Stockholmi baari tööle ja nädala pärast viiakse sind üle Tallinn-Helsingi liinile restoraniteenindajaks.
Olen ise sellise asja läbi teinud. Emotsionaalselt raske niiviisi ühte ja teist teha AGA reeglina iga võimaluse korral ikkagi tullakse töötaja soovile vastu.