Esileht Koolilaps Koduõpe ja pettused

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 117 )

Teema: Koduõpe ja pettused

Postitas:
Anonymous

Mina tegin ka lapse eest ära. Mõned tüdrukute tööõpetuse asjad. Miks tegin? Sest kooliasjad käisid lainetena – mõni nädal oli iga päev üksikuid asju ja siis järgmisel nädalal tuli nii, et igaks tunniks oli midagi teha. Valik oli kas keemia või tööõpetus. Eelistasin sellises olukorras salati ise teha.
Üks huvitav asi oli minu jaoks nt see, et kunstiõpetuse õpetaja, kes muidu lasi teha umbes ühe joonistustöö vms kuus, andis distantsõppe puhul igaks nädalaks uue ülesande.
Esimese klassi vanem saab riskida sellega, et laseb lapsel vigadega tööd läbi, aga mina põhikooli lõpuaastatesse nt füüsikas-keemias-matemaatikas lapsele auke küll ei taha.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsed teevad koduseid töid ise. Samas olen märganud, et poisil matemaatikas hinded on paranenud. Asi on selles, et ta salvestab tunde ja hiljem vaatab õpetaja seletused uuesti üle. Nii saab aru, tunnis tehakse asju tema jaoks liiga kiiresti ja jäävad arusaamatuks.

+10
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina kurja vanema ja nõudliku pedagoogina sundisin oma neljandikku ise õppima ja oma tulemuste eest vastutama. Hindamine oli kas T (tehtud) või siis numbriline. Mõneti muutusid hinded paremaks, kuna laps sai rahulikumas õhustikus teste teha ja õppida. Samas juhtusin videotundi pealt kuulama, kus koolivend, keda on varasemad aastad klassist klassi veetud lapsevanema nõudmisel (vanal heal ajal oleks istuma jäänud) on nüüd puhta viieline. Ainus häda – rääkis ennast sisse, et ei ole veel loodusõpetuse taime kasvama pannud, kuid emme saadab kohe-kohe taime kasvamise vaatluspäeviku ära … Ka nii saab.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kui mu laps teeb töös mõne lohakusvea, siis ta vähemalt tegi need ise. enne tööd samas veendun, et materjal oleks tal selge.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 24.05 19:50; 24.05 21:22; 24.05 22:42; 24.05 23:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kirjutage vastus mailile – Ei ole olemas mingit salapärast Mailit, kellele kiri tuleb saata.

Selle Maili võtsid sina kusagilt, muutes tähe suureks. Teised lugejad ei näinud ühtegi Mailit.

See oli illustreerimiseks. 🙂 Sina arvad siis, et on täiesti okei, kui õpetaja kirjutab, et saatke vastused mailile?

+3
-9
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Kõikide koolide süsteemid ei ole võrreldavad, et saaks ühe kooli esimese klassi pealt teha järeldusi kõikide teiste kohta. Ei olnud kõigil nii, et mingid kordavad tööd ja siis hindeline. Nö lohakusviga 9.klassi matemaatikas võib tähendada seda, et asi läheb sisuliselt valesti, jääb ka meelde valesti jne.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

miks neid töid ei võiks siis koos vanematega üle vaadata PÄRAST õpetajale saatmist?

+1
-13
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 24.05 19:50; 24.05 21:22; 24.05 22:42; 24.05 23:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

miks neid töid ei võiks siis koos vanematega üle vaadata PÄRAST õpetajale saatmist?

Et siis õpetame lapsele asja selgeks alles siis, kui poolik asi on kontrollifriigist õpetajale saadetud? Miks nõnda? Selleks, et õpetaja oleks rahul? Kas õpetajad naudivad vigade leidmist-otsimist töödest või? Või mõni õpetaja tunneb ka sellest rõõmu, kui lastega tegeletakse põhjalikult ja nad saavad teema kenasti selgeks ka siis, kui oma tehtud vigu üle vaatavad? Iga õpilase puhul tavalises koolitunnis kõikide vigade üle vaatamiseks kindlasti aega ei ole. Kodus aga on, kui vanem vähegi jõuab-tahab. Mis teil selle vastu on, kallid õpetajad? Kas teil on hirm, et teie amet hakkab mõtte kaotama? Vigade otsimine ja range kontrollivõimaluse leidmine seda kahjuks ei taasta. Miks on usaldust nii vähe? Kas arvate, et enamik lapsi jäävad kodus õppides tõesti lollimaks?

+9
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma ei ole õpetaja, aga õpetajana ma ikkagi tahaks teada, kas lastel endal on asi selge, mitte nende vanematel. kui ei ole selge, siis peaks lihtsalt paremini õpetama, aga tahaks ju mingit tagasisidet saada õpetajana.

+7
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 24.05 19:50; 24.05 21:22; 24.05 22:42; 24.05 23:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma ei ole õpetaja, aga õpetajana ma ikkagi tahaks teada, kas lastel endal on asi selge, mitte nende vanematel. kui ei ole selge, siis peaks lihtsalt paremini õpetama, aga tahaks ju mingit tagasisidet saada õpetajana.

Aga vigadest ju õpitaksegi? Kui laps teeb vigu ja sa juhid sellele tähelepanu, siis ta parandab need ära (st, sa ei ütle ette, vaid ütled nt “siin lauses on viga” kas leiad selle üles?) Ja ta otsib ja mõtleb … ehk leiabki vea üles? Kui ei leia, siis võtame uuesti aja maha ja selgitame, õpime.

See ongi ju kõige tõhusam õppimine üldse? Või ei ole?

Ma tõesti ei saa aru, miks peaks saatma õpetajale töö enne, kui lapsel on asi selge?? See EI tähenda, et vanem teeb asja lapse eest ära, see tähendab, et vanem näeb (mõnikord topelt-närvi-kuluga) vaeva, et laps asja korralikult selgeks saaks! Ja siis lõpuks laps saabki – ta saadab töö õpetajale ja on ise ka õnnelik, et vigu ei teinud. Aga õpetaja kahtlustab … kas tegi ÜLDSE ISE?

Oskate te teiste inimeste olukorda panna end üldse? Paljud vanemad näevad õpetamisega vaeva ja lapsed saavad kohati rohkem asju selgeks kui enne koolis olles (sest õpetamine praegu individuaalne). Aga ikka – pettused, kahtlused, kontroll … keegi ei usalda. See on frustreeriv…

+20
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma ei ole õpetaja, aga õpetajana ma ikkagi tahaks teada, kas lastel endal on asi selge, mitte nende vanematel. kui ei ole selge, siis peaks lihtsalt paremini õpetama, aga tahaks ju mingit tagasisidet saada õpetajana.

Aga vigadest ju õpitaksegi? Kui laps teeb vigu ja sa juhid sellele tähelepanu, siis ta parandab need ära (st, sa ei ütle ette, vaid ütled nt “siin lauses on viga” kas leiad selle üles?) Ja ta otsib ja mõtleb … ehk leiabki vea üles? Kui ei leia, siis võtame uuesti aja maha ja selgitame, õpime.

See ongi ju kõige tõhusam õppimine üldse? Või ei ole?

Ma tõesti ei saa aru, miks peaks saatma õpetajale töö enne, kui lapsel on asi selge?? See EI tähenda, et vanem teeb asja lapse eest ära, see tähendab, et vanem näeb (mõnikord topelt-närvi-kuluga) vaeva, et laps asja korralikult selgeks saaks! Ja siis lõpuks laps saabki – ta saadab töö õpetajale ja on ise ka õnnelik, et vigu ei teinud. Aga õpetaja kahtlustab … kas tegi ÜLDSE ISE?

Oskate te teiste inimeste olukorda panna end üldse? Paljud vanemad näevad õpetamisega vaeva ja lapsed saavad kohati rohkem asju selgeks kui enne koolis olles (sest õpetamine on praegu individuaalne). Aga ikka – pettused, kahtlused, kontroll … keegi ei usalda. See on frustreeriv…

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt 23.05 22:04; 23.05 22:40; 24.05 02:21; 24.05 22:01; 24.05 23:03; 24.05 23:58; 25.05 00:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Saan aru, et minu laps on ka nüüd see loll, kes on koduõppe ajal kahtlaselt targaks saanud. Me õppisime kontrolltööks koos, ta on muidu iseseisev ja ma ei topi oma nina tema asjadesse. Aga kuna ta mu silme all tegeles kõige muu kui õppimisega, siis lõpuks panin ta õppima. Päris selgeks sai. Kontrolltöö tulemust aga õpetaja ei usu. Edaspidi laps lubas mitte õppida ja olla loll, siis vähemalt petturluses ei kahtlustata. Ja kuidas te teete kindlaks, et need oivikud koolis ikka ausad on ja nüüd kodus töö ajal miskit ei piilu? Nõmedus!

+15
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sina arvad siis, et on täiesti okei, kui õpetaja kirjutab, et saatke vastused mailile?

Jah, on küll, kui tegu pole emakeeleõpetajaga.

+8
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.05 23:07; 25.05 02:18;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Sellise distantsõppe puhul ongi kontroll keerulisem. Koduõppe lapsed käivad ka minu teada aeg-ajalt koolis vastamas.
Õpetaja võib ju tahta aru saada, kas lapsel on asi selge või ei, aga teisest küljest õpetaja pole ju praegu sisuliselt ise õpetanud. Kuidas saaks ta pahaks panna, et lapsevanem ise mingi õpetamise ja nö kvaliteedikontrolli teeb. Kui tavaline kooliaeg on, ei ütle keegi, et nt kodus sõnade õppimise kontroll oleks petmine.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pikas perspektiivis ei juhtu absoluutselt mitte midagi kui lapsel see mõni kuud õppimist ka täiesti vahele jääks. Kui ausalt keegi karantiinitingimustes toimetab, on ainult südametunnistuse asi.

+8
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma ei ole õpetaja, aga õpetajana ma ikkagi tahaks teada, kas lastel endal on asi selge, mitte nende vanematel. kui ei ole selge, siis peaks lihtsalt paremini õpetama, aga tahaks ju mingit tagasisidet saada õpetajana.

Aga vigadest ju õpitaksegi? Kui laps teeb vigu ja sa juhid sellele tähelepanu, siis ta parandab need ära (st, sa ei ütle ette, vaid ütled nt “siin lauses on viga” kas leiad selle üles?) Ja ta otsib ja mõtleb … ehk leiabki vea üles? Kui ei leia, siis võtame uuesti aja maha ja selgitame, õpime.

See ongi ju kõige tõhusam õppimine üldse? Või ei ole?

Ma tõesti ei saa aru, miks peaks saatma õpetajale töö enne, kui lapsel on asi selge?? See EI tähenda, et vanem teeb asja lapse eest ära, see tähendab, et vanem näeb (mõnikord topelt-närvi-kuluga) vaeva, et laps asja korralikult selgeks saaks! Ja siis lõpuks laps saabki – ta saadab töö õpetajale ja on ise ka õnnelik, et vigu ei teinud. Aga õpetaja kahtlustab … kas tegi ÜLDSE ISE?

Oskate te teiste inimeste olukorda panna end üldse? Paljud vanemad näevad õpetamisega vaeva ja lapsed saavad kohati rohkem asju selgeks kui enne koolis olles (sest õpetamine praegu individuaalne). Aga ikka – pettused, kahtlused, kontroll … keegi ei usalda. See on frustreeriv…

Jääb veel üks küsimus: miks see vanem oma last kõigil eelnevatel aastatel, kui laps end vaevu klassist klassi vedas, ei aidanud?

+4
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellise distantsõppe puhul ongi kontroll keerulisem. Koduõppe lapsed käivad ka minu teada aeg-ajalt koolis vastamas.

Õpetaja võib ju tahta aru saada, kas lapsel on asi selge või ei, aga teisest küljest õpetaja pole ju praegu sisuliselt ise õpetanud. Kuidas saaks ta pahaks panna, et lapsevanem ise mingi õpetamise ja nö kvaliteedikontrolli teeb. Kui tavaline kooliaeg on, ei ütle keegi, et nt kodus sõnade õppimise kontroll oleks petmine.

Kuidas ei ole ise õpetanud? Meie koolis toimuvad e-tunnid tunniplaani järgi, lisaks konsultatsioonid.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

miks neid töid ei võiks siis koos vanematega üle vaadata PÄRAST õpetajale saatmist?

Et siis õpetame lapsele asja selgeks alles siis, kui poolik asi on kontrollifriigist õpetajale saadetud? Miks nõnda? Selleks, et õpetaja oleks rahul? Kas õpetajad naudivad vigade leidmist-otsimist töödest või? Või mõni õpetaja tunneb ka sellest rõõmu, kui lastega tegeletakse põhjalikult ja nad saavad teema kenasti selgeks ka siis, kui oma tehtud vigu üle vaatavad? Iga õpilase puhul tavalises koolitunnis kõikide vigade üle vaatamiseks kindlasti aega ei ole. Kodus aga on, kui vanem vähegi jõuab-tahab. Mis teil selle vastu on, kallid õpetajad? Kas teil on hirm, et teie amet hakkab mõtte kaotama? Vigade otsimine ja range kontrollivõimaluse leidmine seda kahjuks ei taasta. Miks on usaldust nii vähe? Kas arvate, et enamik lapsi jäävad kodus õppides tõesti lollimaks?

Ja kuidas vahet teha, kas töö tegi vanem ise või aitas lapsel vigu leida ja seletas üle?
Kuidas saab usaldada last, kes sooritas testi mõne minutiga? Klassikaaslastel kulus tund-paar…

+3
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

miks neid töid ei võiks siis koos vanematega üle vaadata PÄRAST õpetajale saatmist?

Et siis õpetame lapsele asja selgeks alles siis, kui poolik asi on kontrollifriigist õpetajale saadetud? Miks nõnda? Selleks, et õpetaja oleks rahul? Kas õpetajad naudivad vigade leidmist-otsimist töödest või? Või mõni õpetaja tunneb ka sellest rõõmu, kui lastega tegeletakse põhjalikult ja nad saavad teema kenasti selgeks ka siis, kui oma tehtud vigu üle vaatavad? Iga õpilase puhul tavalises koolitunnis kõikide vigade üle vaatamiseks kindlasti aega ei ole. Kodus aga on, kui vanem vähegi jõuab-tahab. Mis teil selle vastu on, kallid õpetajad? Kas teil on hirm, et teie amet hakkab mõtte kaotama? Vigade otsimine ja range kontrollivõimaluse leidmine seda kahjuks ei taasta. Miks on usaldust nii vähe? Kas arvate, et enamik lapsi jäävad kodus õppides tõesti lollimaks?

Ja kuidas vahet teha, kas töö tegi vanem ise või aitas lapsel vigu leida ja seletas üle?

Kuidas saab usaldada last, kes sooritas testi mõne minutiga? Klassikaaslastel kulus tund-paar…

Ja MIKS see nii oluline on? Päriselt, mida see maailmas muudab siis nii väga – üks ema aitas oma lontul testi teha – et hakata pateetiliselt igavesest usalduse kaotusest rääkima? Mu meelest on see täpselt see koht, kus õpetajana mõelda, kas tasub sellises olukorras üldse teha hindelisi teste, et äkki, ÄKKI maailm ei kukugi kokku, kui kaks kuud laste elust neid näiteks ei hinnatagi või hinnataksegi mingitel muudel alustel (loomingulised, sisukamad ülesanded, grupitööd, videod vms, kust laste panus paremini välja tuleb).

+9
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 10:18; 25.05 09:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õnneks meie koolis erilist hindamist ja teste ei toimunud. Pigem anti lastele mahukamaid ülesandeid ja rohkem aega neid teha. Eks ajaplaneerimine oli keeruline ja kolmandal nädalal, kui viienda klassi lapsel oli töö ootamatult üle pea kasvanud, tulin talle appi ja aitasin süsteemi luua. Teise klassi lapsele koostasime lausa igaks päevaks detailse nimekirja, mida vaja teha. Ja arutasime ikka koos, kui mõni ülesanne uues osas arusaamatu oli. Muidu koolis teevad ka mõlemad lapsed enamiku asju maksimumi peale. Lihtsalt kodus ei saanud noorem kohe hoobilt mõnest asjast aru. Minu eesmärk on, et mu oma isiklik laps asjad selgeks saaks. Miks ta peaks halbu hindeid saama, sest õpetaja ei saa õpetada? Üldiselt olid ka õpetajad sama meelt, mingit ranget hindamist ei olnud, meeleolu oli väga sõbralik ja toetav. Teistest vanematest sain aru, et kui midagi läks valesti, siis pigem paluti ümber teha, mitte ei pandud halba hinnet. Sellises toetavas keskkonnas ei ole ei vanematel ega lastel vajadust petta.

Sugulase lapsed õpivad teises koolis ja seal oli ikka paras hullumaja. Kupatati lapsed 8.30 arvutite taha, töid oli vaja igapäevaselt minuti pealt esitada ja hindamine oli suht karm. Ja ei ole tegemist mingi eliitkooliga, täiesti tavaline piirkonnakool. Lapsevanem tegi küll mõned tööd lapse eest ära, kuna töö tegemiseks oli aega nii vähe, et ei jõudnudki seletada ära lapsele. Ma imestan, miks seal koolis juhtkond õpetajate ja õpilaste elu nii raskeks teeb. Mingit koostööd ei toimu, pidev vastaseis õpilaste, õpetajate ja vanemate vahel.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina käin ka oma 1. klassi poisiga kõik ülesanded üle ja parandame kõige hullemad kirjavead. Avastasin, et tema õigekiri pole koolis oleku ajal absoluutselt grammigi edasi arenenud. Seetõttu toimub meil iga päev vigade analüüs ja parandamine. Ükskord, mingi väikese jutukese puhul lasin lausa ümber kirjutada, sest vigu oli kohutavalt palju. Ümberkirjutamise tulemusel tuli paar-kolm uut viga. Jätsin need sisse. Tegelesime mingi kolm tundi selle viie lausega. Ja tagasisideks saime, et tore jutuke aga sisaldab vigu ja ole hoolsam…. nojahh…nüüd siis treime “veatuid” jutukesi õpetaja rõõmuks.

Aga mis puutub “paranenud” hinnetesse siis ma ise olen matemaatika eraõpetaja. Ja koroonaga on enamus minu regulaarseid õpilasi ära kadunud. Ei, nad ei “süvene rahulikult”, nad ei süvene üldse, nad saavad klassikaaslastelt töid. Neil toimib korralik jagamis-ja aitamismajandus 🙂 Ja hinded on palju ilusamad….
Kindlasti on neid, kes on võimelised ise õppima ja kellele see tuleb kasuks. Aga ma kahtlustan, et enamus nõrku põhikooli lõpuastme õpilasi jääb veelgi nõrgemaks sellest distantsõppest.

+12
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Sellise distantsõppe puhul ongi kontroll keerulisem. Koduõppe lapsed käivad ka minu teada aeg-ajalt koolis vastamas.

Õpetaja võib ju tahta aru saada, kas lapsel on asi selge või ei, aga teisest küljest õpetaja pole ju praegu sisuliselt ise õpetanud. Kuidas saaks ta pahaks panna, et lapsevanem ise mingi õpetamise ja nö kvaliteedikontrolli teeb. Kui tavaline kooliaeg on, ei ütle keegi, et nt kodus sõnade õppimise kontroll oleks petmine.

Kuidas ei ole ise õpetanud? Meie koolis toimuvad e-tunnid tunniplaani järgi, lisaks konsultatsioonid.

Kõikides koolides ei käinud elu ühes stiilis. Mu lapsel oli nt kokku 4 või 5 e-tundi.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellise distantsõppe puhul ongi kontroll keerulisem. Koduõppe lapsed käivad ka minu teada aeg-ajalt koolis vastamas.

Õpetaja võib ju tahta aru saada, kas lapsel on asi selge või ei, aga teisest küljest õpetaja pole ju praegu sisuliselt ise õpetanud. Kuidas saaks ta pahaks panna, et lapsevanem ise mingi õpetamise ja nö kvaliteedikontrolli teeb. Kui tavaline kooliaeg on, ei ütle keegi, et nt kodus sõnade õppimise kontroll oleks petmine.

Kuidas ei ole ise õpetanud? Meie koolis toimuvad e-tunnid tunniplaani järgi, lisaks konsultatsioonid.

Kõikides koolides ei käinud elu ühes stiilis. Mu lapsel oli nt kokku 4 või 5 e-tundi.

Koolid ja koolid on ikka väga erinevad. Osad koolid on ikka päris valgusaastate kaugusel internetis toimuvast. Ma tean ka reaalselt koole, kus ei olnud ühtegi videotundi. Oma laste koolis tegid videotunde 4 õpetajat ja regulaarselt ainult 1 õpetaja. Mingil hetkel ei olnud mul videotundide üles lugemiseks vaja kahe käe sõrmi…

Väga palju on kahjuks neid koole, kus pedagoogid on vanemad ja nad ei jaga arvutitest või siis puudub tahe. Vanemad siis tõmblevad ja hüppavad. Kuna minu jaoks on see distantsõpe siiski minu vastutada, siis on laste hinded suuremalt jaolt suurepärased. Ok, ega neil enne ka hinded kehvad polnud, aga nüüd on veel paremad. AGA see kõik võtab minult ja abikaasalt väga palju aega. Tõesti pole siiani lastega koos õppinud, aga kui õpetaja ei suuda õpetada, siis keegi peab seda ju tegema.

+8
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.05 20:16; 25.05 12:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja teatas Stuudiumis, et paneb minu lapsele küll seekord viie ja teistele tegemata, aga järgmine kord paneb jagajale kahe.

Ma olen näinud varianti, et “ühesuguste tööde korral jagame töö eest saadud punktid võrdselt kõigi osalejate vahel (ja hinne tuleb siis vastavalt punktidele)”. Sest tegelikult ei ole ju mingit tõestust, kes kellelt maha kirjutas, ja üht karistada ja teist mitte on ebaõiglane, see läheks juba sinnakanti, et õpetajal on oma pailapsed…

Mina õpetajana tuvastan tavaliselt õigesti ära töö originaalse autori. Õpilastel on oma kindel väljendusviis kirjalike ülesannete puhul ja ma tunnen selle tavaliselt kergesti ära (valikvastuste puhul muidugi ei saa tuvastada kes kelle pealt tegi). Kahtluste korral küsisin õpilaselt suuliselt üle. Kui oskas, sai punktid kirja, kui mitte, ju siis kirjutas kuskilt maha. Sel aastal olen kodune olnud, aga saab ju ka eri keskkondades õpilasega väike individuaalne vestlus maha pidada ja välja selgitada kes kui palju tegelikult teab.

Muidu mina eriliselt ei muretseks, kui vanemad laste koolitöid ära teevad. Peaks aega-ajalt manitseva loengu, et laps kannatab tulevikus, kui ta tegelikult neid õppetükke omandanud pole. Aga kuna meil saab teoreetiliselt 9 klassi ka nii läbida, et õpilane pole absoluutselt mitte midagi õppinud, ka mitte lugema ja kirjutama (mõtlen siin ainult tavalise võimekusega lapsi), siis pole mõtet ülemäära probleemi teha sellest, et kellelgi teeb võibolla lapsevanem koolitööd ära.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 25.05 16:26; 28.05 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ei ole lapse eest praegu peaaegu midagi ära teinud. Peaaegu, sest ärategemised tulevad olukorras, kus ma vanemana näen, et õpetaja nõudmiste täitmine ei ole mõttekas. Mõttekas ei ole see siis, kui õpetaja ei ole ise endale aru andnud, kui palju lapsel tema koostatud ülesannetele aega ja vaeva läheb, või kui kõik õpetajad annavad korraga nii palju teha, et tuleb hakata ainete vahel prioriteete seadma.

Olen minevikus 1. klassi lapsele dikteerinud referaadi teksti, sest esimese klassi laps lihtsalt ei suuda reaalselt referaati valmis kirjutada (valmis kirjutatud teksti jutustas viie peale, sest sisu oli selge, lihtsalt formuleerimisvõimet veel ei olnud, praegu, põhikoolis, kirjutab kirjandeid ise ja viie peale).

Praegu olen öelnud ette lõputute vene keele ülesannete vastuseid olukorras, kus on valida, kas laps teeb vene keele sõnaraamatute ja tabelite abil ise ja jätab muud ained õppimata või võtab seda kergemalt, et jaguks mõistlikul hulgal aega ka muude ainete jaoks. Eelmisel nädalal oli hetk, kus ma ütlesin lapsele, et on täiesti ükskõik, kas sul on see jutuke peas, mida sa vene keele õpetajale pead vastama, sul on samaks päevaks teistes ainetes teha veel kirjand, ettekanne ja õppida kontrolltööks. Paraku mul on kodus perfektsionist, kes kord alustanuna ei suuda lõdvalt võtta. Tulemus – vene keele suvalise jutukese koostamiseks, kontrollimiseks ja äraõppimiseks kulus üle 3 tunni, matemaatika kontrolltööks ei õpitud sekunditki. Järgmine kord olen targem ja ütlen – too mulle küsimused, ma kirjutan jutu ise, jutustama õpid, kui matemaatika on tehtud. Ma saan aru, et vene keel on ka tähtis aine, aga vanema vaade prioriteetidele mõnikord nõuab, et last ei tohi lasta täie rinnaga kõike õppida.

Ja seda kirjutab läbiviielise põhikooli poisi ema, ei ole tegu olümpiaadivõitjatest ette pungitanud kahemehega.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 25.05 16:52; 26.05 11:49; 26.05 12:46; 26.05 16:10; 27.05 15:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Saan aru, et minu laps on ka nüüd see loll, kes on koduõppe ajal kahtlaselt targaks saanud. Me õppisime kontrolltööks koos, ta on muidu iseseisev ja ma ei topi oma nina tema asjadesse. Aga kuna ta mu silme all tegeles kõige muu kui õppimisega, siis lõpuks panin ta õppima. Päris selgeks sai. Kontrolltöö tulemust aga õpetaja ei usu. Edaspidi laps lubas mitte õppida ja olla loll, siis vähemalt petturluses ei kahtlustata. Ja kuidas te teete kindlaks, et need oivikud koolis ikka ausad on ja nüüd kodus töö ajal miskit ei piilu? Nõmedus!

Sa oleks võinud ta ju varem ka mõnikord õppima suunata…

+3
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ei ole lapse eest praegu peaaegu midagi ära teinud. Peaaegu, sest ärategemised tulevad olukorras, kus ma vanemana näen, et õpetaja nõudmiste täitmine ei ole mõttekas. Mõttekas ei ole see siis, kui õpetaja ei ole ise endale aru andnud, kui palju lapsel tema koostatud ülesannetele aega ja vaeva läheb, või kui kõik õpetajad annavad korraga nii palju teha, et tuleb hakata ainete vahel prioriteete seadma.

Olen minevikus 1. klassi lapsele dikteerinud referaadi teksti, sest esimese klassi laps lihtsalt ei suuda reaalselt referaati valmis kirjutada (valmis kirjutatud teksti jutustas viie peale, sest sisu oli selge, lihtsalt formuleerimisvõimet veel ei olnud, praegu, põhikoolis, kirjutab kirjandeid ise ja viie peale).

Praegu olen öelnud ette lõputute vene keele ülesannete vastuseid olukorras, kus on valida, kas laps teeb vene keele sõnaraamatute ja tabelite abil ise ja jätab muud ained õppimata või võtab seda kergemalt, et jaguks mõistlikul hulgal aega ka muude ainete jaoks. Eelmisel nädalal oli hetk, kus ma ütlesin lapsele, et on täiesti ükskõik, kas sul on see jutuke peas, mida sa vene keele õpetajale pead vastama, sul on samaks päevaks teistes ainetes teha veel kirjand, ettekanne ja õppida kontrolltööks. Paraku mul on kodus perfektsionist, kes kord alustanuna ei suuda lõdvalt võtta. Tulemus – vene keele suvalise jutukese koostamiseks, kontrollimiseks ja äraõppimiseks kulus üle 3 tunni, matemaatika kontrolltööks ei õpitud sekunditki. Järgmine kord olen targem ja ütlen – too mulle küsimused, ma kirjutan jutu ise, jutustama õpid, kui matemaatika on tehtud. Ma saan aru, et vene keel on ka tähtis aine, aga vanema vaade prioriteetidele mõnikord nõuab, et last ei tohi lasta täie rinnaga kõike õppida.

Ja seda kirjutab läbiviielise põhikooli poisi ema, ei ole tegu olümpiaadivõitjatest ette pungitanud kahemehega.

Kuidagi ei usu, et kirjand, kontrolltöö ja vene keele jutuke anti kõik alles eelmisel päeval. Mõistlikum oleks õpetada oma laps aega planeerima.
Millist kasu täpsemalt ja kellele teeb lapse eest koolitöö ärategemine?

+3
-9
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kõikides koolides ei käinud elu ühes stiilis. Mu lapsel oli nt kokku 4 või 5 e-tundi.

Meil käis isegi ühe kooli sees kõik täiesti erinevalt, viiendikul olid mõned videotunnid ka nädalas ja õpetajatega aktiivne suhtlus ja tagasisidestamine erinevaid kanaleid pidi, kolmandikul ei olnud oma õpetajaga mitte mingisugust muud kokkupuudet, kui ainult e-kooli kirjapandud ülesanded-kodutööd (paljud neist opiq-us) ja neid siis aegajalt hinnati (õigemini lasti opiq-us see elektrooniline hindaja peale, mis leidis, et näiteks 3×5=15 on õige vastus, aga 5×3=15 ei ole), ühtki videotundi neil ei olnud ja ei tule ka.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga meie lastele(6.-7.klass) on sobinudki praegune kodus õppimine paremini ja hinded paremaks läinud. Ei olnud ka enne midagi väga hullu. Suudavad kodus hoopis paremini keskenduda, ei ole segavaid klassikaaslasi. Koolis viimasel ajal häda, et pidevalt tunnis osa lapsi ei suuda rahulikult olla ja siis meie lastel ka pea laiali.
Kodus ju siiski saavad ka rohkem abimaterjale kasutada ja on aega rahus keskenduda kindlale asjale.
Nii et paluks nüüd küll õpetajal mitte petturiks neid sellepärast pidada, et hinded paranenud. Nad lihtsalt teevad kõik tööd õigeks tähtajaks ja korralikult ära praegu, kuna ma ka kodukontoris ja suudan neile “kuklasse hingata” 🙂
Võibolla see mõni olümpiaadilaps on üksi ja omapäi ja naudib vabadust rohkem, kui mõni kolmemees, kellel vanemkodus nuudiga kõrval. Me tegime kodus kindla rutiini, et koolipäev oli ikka koolipäev. Kui kõik tehtud, siis vaba aeg. Ja asi sujus, aega kulus palju vähem, kui koolis tunnis oleks kulunud.
Ja ühesuguste tööde kohta- oleneb muidugi mis teemal see töö, aga kui äkki see ühtmoodi info on hoopis kenasti võetud internetist? Suuremad klassid kasutavad sõber Google abi.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 117 )


Esileht Koolilaps Koduõpe ja pettused