Esileht Koolilaps Koduõpe ja pettused

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 117 )

Teema: Koduõpe ja pettused

Postitas:

(õigemini lasti opiq-us see elektrooniline hindaja peale, mis leidis, et näiteks 3×5=15 on õige vastus, aga 5×3=15 ei ole)

Automaatkontroll näitab oma arvamust kohe. Õpetaja vaatab töö üle ja märgib õigeks need, mida automaat ei osanud märkida. Seega esialgu nähtav automaatne vastus ei ole lõplik.
Meil näitab opiq sageli hoopis teisi tulemusi, eriti eesti keele töödes. Seal on näha, kuidas õpetaja kommentaarides oma arvutatud % märgib. Häda pidi olema ka selles, et õpetaja, kes pole varem opiqut kasutanud, ei tea, kuidas see automaat töötab.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 24.05 18:55; 25.05 21:33; 26.05 14:23; 26.05 14:30; 29.05 19:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurb ja kummaline on lugeda, et paljud vanemad peavad täiesti normaalseks oma laste eest õpiülesannete sooritamist. Hindeliste tööde eesmärk on tagasiside andmine õpilasele ja õpetajale, kuidas teema omandatud on. Mis mõte on vanema hindamisel?
Mida õpetavad sellised vanemad oma lastele? Et petmine on OK?
Miks arvavad vanemad, et nemad on õpetajast pädevamad otsustama, millised ülesanded on mõistlikud ja milline töömaht on õige?

+1
-14
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

See võib tavaolukorras olla tagasiside, aga kui kodusolevale lapsele saadetakse ülesanne teemal, mida koolis õppida ei jõutud, siis kas vanem peaks piltlikult öeldes itsitades nurga taga vaatama või tagama, et asi ka tegelikult selgeks saab?
Vanema ja õpetaja vahe on selles, et üldjuhul vaatab iga õpetaja äärmisel juhul, et tema aines oleks töömaht õige, aga vanem näeb kogu seda portsu, mis ekooli laekub. Kui muidu vaatasid lapsed ise koolis, et kuhja kontrolltöid ühele päevale ei juhtuks, aga distantsõppes jäi selline koormuse ühtlustamine ära. Iga õpetaja andis, palju õigeks pidas.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurb ja kummaline on lugeda, et paljud vanemad peavad täiesti normaalseks oma laste eest õpiülesannete sooritamist. Hindeliste tööde eesmärk on tagasiside andmine õpilasele ja õpetajale, kuidas teema omandatud on. Mis mõte on vanema hindamisel?

Mida õpetavad sellised vanemad oma lastele? Et petmine on OK?

Miks arvavad vanemad, et nemad on õpetajast pädevamad otsustama, millised ülesanded on mõistlikud ja milline töömaht on õige?

Mina olen ka üks neist, kes lapse eest asju ära teinud. Ütlen kohe ära, et minu lapse koolis on distantsõpe siinsete kirjeldustega võrreldes väga hästi korraldatud ja üldjuhul on koormus nagu koolis käies. Ja õppimist jagub. Küll aga on paar oskusainet, mille puhul mulle tundub, et õpetajad arvavad, et lapsed igavlevad kodus. Igatahes ületab nende ainete kodutööde maht nädalas selleks aineks ettenähtud tundide arvu. Ja kohati tahetakse mingeid minu hinnangul täiesti mõttetuid asju. Ei ole õpetajad alati pädevad. Ja aitangi oma last ja teen ta eest paar asja ära. Minu laps ei jää sellest lollimaks ja ei saaks ise tehes ka targemaks, vaid talle jääb rohkem aega põhiainete jaoks.

+12
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.05 08:47; 26.05 10:12; 28.05 08:12;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen ka klassijuhataja ja seega õpilaste õppimisega kursis. Huvitaval kombel kulub mõnel lapsel koduõppele tund-paar, teised ägavad koorma all ja vanemad teevad töid ära. Huvitav, miks?
Sama käib mu enda laste kohta, kellest kumbki pole eriti võimekas, aga õppimisele kulub palju vähem aega kui koolis. Klassikaaslaste vanemad aga kurdavad meeletu koormuse pärast.

+6
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurb ja kummaline on lugeda, et paljud vanemad peavad täiesti normaalseks oma laste eest õpiülesannete sooritamist. Hindeliste tööde eesmärk on tagasiside andmine õpilasele ja õpetajale, kuidas teema omandatud on. Mis mõte on vanema hindamisel?

Mida õpetavad sellised vanemad oma lastele? Et petmine on OK?

Miks arvavad vanemad, et nemad on õpetajast pädevamad otsustama, millised ülesanded on mõistlikud ja milline töömaht on õige?

Mina olen ka üks neist, kes lapse eest asju ära teinud. Ütlen kohe ära, et minu lapse koolis on distantsõpe siinsete kirjeldustega võrreldes väga hästi korraldatud ja üldjuhul on koormus nagu koolis käies. Ja õppimist jagub. Küll aga on paar oskusainet, mille puhul mulle tundub, et õpetajad arvavad, et lapsed igavlevad kodus. Igatahes ületab nende ainete kodutööde maht nädalas selleks aineks ettenähtud tundide arvu. Ja kohati tahetakse mingeid minu hinnangul täiesti mõttetuid asju. Ei ole õpetajad alati pädevad. Ja aitangi oma last ja teen ta eest paar asja ära. Minu laps ei jää sellest lollimaks ja ei saaks ise tehes ka targemaks, vaid talle jääb rohkem aega põhiainete jaoks.

Miks sa arvad, et sina oled pädevam hinnangut andma kui õpetaja?

+2
-11
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurb ja kummaline on lugeda, et paljud vanemad peavad täiesti normaalseks oma laste eest õpiülesannete sooritamist. Hindeliste tööde eesmärk on tagasiside andmine õpilasele ja õpetajale, kuidas teema omandatud on. Mis mõte on vanema hindamisel?

Mida õpetavad sellised vanemad oma lastele? Et petmine on OK?

Miks arvavad vanemad, et nemad on õpetajast pädevamad otsustama, millised ülesanded on mõistlikud ja milline töömaht on õige?

Mina olen ka üks neist, kes lapse eest asju ära teinud. Ütlen kohe ära, et minu lapse koolis on distantsõpe siinsete kirjeldustega võrreldes väga hästi korraldatud ja üldjuhul on koormus nagu koolis käies. Ja õppimist jagub. Küll aga on paar oskusainet, mille puhul mulle tundub, et õpetajad arvavad, et lapsed igavlevad kodus. Igatahes ületab nende ainete kodutööde maht nädalas selleks aineks ettenähtud tundide arvu. Ja kohati tahetakse mingeid minu hinnangul täiesti mõttetuid asju. Ei ole õpetajad alati pädevad. Ja aitangi oma last ja teen ta eest paar asja ära. Minu laps ei jää sellest lollimaks ja ei saaks ise tehes ka targemaks, vaid talle jääb rohkem aega põhiainete jaoks.

Miks sa arvad, et sina oled pädevam hinnangut andma kui õpetaja?

Miks sa arvad, et ma ei ole? Millest see arvamus, et õpetajad ei eksi kunagi ja teevad kõik õigesti?
Mina näen oma lapse kogu koormust ja oskan siiski ka hinnata antavate ülesannete mõttekust.

+12
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.05 08:47; 26.05 10:12; 28.05 08:12;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

No kui õpetaja selliseid asju ei tea, siis ma võin seletada. Näiteks – lapsed pole ühesugused. Kooliajal tehti kunstiõpetuses üks töö kuus. Distantsõppe ajal õpetaja kas unustas selle või mõtles ka, et lastel kodus aega on, ja andis ühe töö nädalas. See tekitas minus puhast paanikat – mu laps on väga hea joonistaja. See tähendab, et kui mõni laps teeb töö maksimum poole tunniga valmis, siis mina pidin enda omal kõrval istuma – kiiremini, ah lõpeta praegu ära, saada midagi ära, kui hiljem aega on, võid ära lõpetada, saad selle eest ka viie kätte nagunii.

+6
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina õpin lapsega koos. On asju, mis ma 100% ära teen. Näiteks vene keel. Kuidas saab laps teha lauseid jne, kui ta ainsatki sõna ei tea. Mina ei saa midagi teha, et laps absoluutselt ei ole võimeline vene keelt õppima. Ja ma isegi ei tea, mis saab, kui ta kooli läheb sügisest. Talle ei ole ükski sõna pähe jäänud. Midagi ta koolis käies veel õppis, aga hetkega olid need peast läinud. Ta ei oska ka kõige kergemaid sõnu. Me võime korrata, ma võin pea peal seista jne, aga selgeks midagi ei saa. Ma võin ju õpetajale kirjutada, et laps pole võimeline (ehk ei taha) vene keelt õppida. Mis ta siis teeb? Jätab suvetööle. Aga selle tulemus on ju ka null. Laps on lihtsalt veelgi rohkem trotsi täis. 13-aastane poiss vabalt valab mul pisaraid laua taga, sest ta ei oska. Ja mina ei saa teda oskama panna. Ma pole võlur. Küll aga saan ikka ja jälle paluda tal tõlkida lauseid ja kuna sealt midagi ei tule, siis tõlgin ette, seletan, kordame sõnu kasvõi sada korda, aitan harjutused ära teha. Hinded ongi viied. Ma pigem näeks, et üldse hindeid kodusõppimise eest ei pandaks. See pole õiglane, sest need on minu viied.

+7
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.05 10:20; 28.05 11:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina õpin lapsega koos. On asju, mis ma 100% ära teen. Näiteks vene keel. Kuidas saab laps teha lauseid jne, kui ta ainsatki sõna ei tea. Mina ei saa midagi teha, et laps absoluutselt ei ole võimeline vene keelt õppima. Ja ma isegi ei tea, mis saab, kui ta kooli läheb sügisest. Talle ei ole ükski sõna pähe jäänud. Midagi ta koolis käies veel õppis, aga hetkega olid need peast läinud. Ta ei oska ka kõige kergemaid sõnu. Me võime korrata, ma võin pea peal seista jne, aga selgeks midagi ei saa. Ma võin ju õpetajale kirjutada, et laps pole võimeline (ehk ei taha) vene keelt õppida. Mis ta siis teeb? Jätab suvetööle. Aga selle tulemus on ju ka null. Laps on lihtsalt veelgi rohkem trotsi täis. 13-aastane poiss vabalt valab mul pisaraid laua taga, sest ta ei oska. Ja mina ei saa teda oskama panna. Ma pole võlur. Küll aga saan ikka ja jälle paluda tal tõlkida lauseid ja kuna sealt midagi ei tule, siis tõlgin ette, seletan, kordame sõnu kasvõi sada korda, aitan harjutused ära teha. Hinded ongi viied. Ma pigem näeks, et üldse hindeid kodusõppimise eest ei pandaks. See pole õiglane, sest need on minu viied.

Sõnad tuleb lihtsalt pähe õppida.

+6
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil 3 koolilast.
Kolmanda klassi tüdruk , kes koolis õppis ise ja kodutööd tegi iseseisvalt ( väga harva , kui midagi küsis ),on nii mõnedki tööd pidanud nüüd uuesti tegema. Talle distantsõpe ei sobi. Nüüdki istun lihtsalt kõrval, olen toeks . Aitan aru saada, mida küsitakse ja mida vaja vastata.

Ka teise-ja viienda klassi lastel istun mõnikord kõrval . Kes siis peaks seletama ja lapsele asja arusaadavaks tegema ?
Kui näen , et teeb vea, juhin sellele tähelepanu .
Ühtegi tööd algusest lõpuni ei ole jah lapse eest ära teinud.
Küll aga olen koos lapsega teinud .

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel on hinded koduõppel palju paremaks läinud, koolis ei julgenud ta küsida ja kui midagi jäi arusaamatuks, siis jäigi, kodus aitan õppida, teemad on tõesti selged. Matemaatika kontrolltööd on näiteks teinud 98% peale ja seda ilma abistamata. Koolis ta sellist tulemust kunagi ei saavutanud. Eesti keel on paremaks läinud, lihtsalt ongi vaja seletamist rohkem juurde vaja ja lapsel on pinge maas. Koolis oli tihti ka see, et kodus oskas ja koolis kontrolltöö ajal oli tulemus väga halb. Lihtsalt pinge ja surve oli peal, mida kodus olles pole.
Samas on koduõppes tõsiselt kummalisi ülesandeid, on vaja nii raskeid mingeid jooniseid tehnoloogias teha, laps ei saagi nendega hakkama. Teen ise mitu tundi, siis näitan lapsele, siis laps õpetab kellelegi teisele, sest lapsed lihtsalt ise ei oska neid teha ja keeruliselt kirjutatud juhendist nad aru ei saa.
Õpetajad on ka erinevad, on õpetajaid kes annavad näiteks opiqu ülesandeid teha või mingeid töövihiku ülesandeid teha, laps teeb ära, aga õpetaja ei kontrolli mitte kunagi neid. Paneb samade töölehtede vastused drive ülesse, laps mitte kunagi ei kontrolli nii korralikult selle järgi oma opiqu tehtud tööd. Tema arvab, et oh näed kõik õige ja tehtud. Ma olen ikka ise neid kontrollinud ja siis vigu seletanud. Õpetajad, kes paluvad töid saata ja ka kontrollivad, nende abi on ikka palju suurem. See, kui õpetaja ootab lapse ise õppimist, on ikka suuresti vanema peal.

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen ise pedagoogilise haridusega (ehkki töötan teisel erialal) ja sestap saan aru ka õpetajate vaatepunktist. Samuti olen absoluutselt nõus, et laps õpib ju endale ja tunnen sisimas suurt muret, missugused jäljed jätab selline kaugõpe laste teadmistesse pikemas perspektiivis.

Kui karantiini alguses oma lapse klassijuhatajaga nõu pidasin, mainis ta muuseas, et “Ega me siin suurt midagi ei õpigi, lapsed lihtsalt täidavad töövihikust harjutusi ära, samuti saadan neile harjutuste lehti – rohkem kordame.” Saan ka ise aru, et tõesti ongi raske arvuti teel teab mis vägevat mitmekesist õpet arendada. Lisaks nõuab oma osa ka tehniliste jamadega tegelemine – kas ei saa laps tundi sisse või kukub maha õpetaja enda arvuti. Ühe aineõpetaja tunnid jäid mitu nädalat tegemata, kuna õpetaja koduses korteris tekkisid wifiga probleemid. See kõik muudab õppe protsessi aeglasemaks ja vähemtõhusamaks.

Ning lapsevanemad, kes peaksid laste koduõpetajad olema, teevad sageli ka ise kaugtööd. Kui oled ise süvenenud oma töösse ja siis korraga mitu last jooksevad robinal sinu juurde oma küsimustega, siis sa tunned, et juhe jookseb lihtsalt kokku. Lapsed on erinevates klassides, küsivad erinevate ainete kohta – tahaksin väga lastele ained selgeks teha, kuid ma ise ei mäleta enam nii detailselt, mida omal ajal koolis vastavates tundides õppisin. Selleks pean töölaua tagant lahkuma ja minema lapse õpikut lugema. Ning siis selle lapsele ümber jutustama. Ning kui olen lapsele selgitanud ja laps vastama asub, selgub, et talle on juba jõutud panna hindeks “1” ning märkus, et vastamata. Ma ei teadnudki, et sellega nii kiire on… Keskendun siis teise lapse murele, ent esimesel lapsel tulevad peale juba uued tunnid, uued ülesanded, uued küsimused. Ja minul endal on mu oma palgatöö ka tegemata.

Ja vaat sellises olukorras hakkangi kaaluma oma põhimõtete hülgamist ja lapse eest mõne kodutöö ära tegemist. Olen püüdnud valida selliseid töid, mille vanema poolt ära tegemine ei tohiks lapse teadmisi eriti mõjutada. Eriti puudutab see tüdrukute käsitööd. Ma tõesti ei pea õigeks, et tüdrukud peavad kogu selle hullumaja kõrvalt nui neljaks heegeldama ja tikkima, samal ajal kui poistel on vaba aeg. Hiljuti istusin lapse kõrval ja õpetasin teda, laps aga tegi ära inglise keele kontrolltöö. Ette ma midagi ei öelnud. Kui töö valmis ja laps saatma hakkas, siis töö äkitselt kadus. Mis seal ikka – laps tegi selle uuesti. Ja taas töö kadus. Võtsin ühendust tuttava IT-mehega, too tuli ja uuris süsteemi ning ütles, et mingi ajutine katkestus oli, nüüd peaks korras olema. Ent laps oli juba väga nutune ja lisaks ootasid järjekorras juba uued tööd, niisiis viskasin ise kiirelt selle inglise keele töö valmis (kokku siis kolmandat korda!). Hindeks pandi jälle “1” – põhjuseks, et süsteem oli miskipärast kõikide lausete tagant punktid ära kaotanud.

Vanem ei pea olema lapsekoduõpetaja. Õpetajad saavad oma töö eest palka ja nende asi on välja mõelda, kuidas nad lapsi õpetavad. Ja meil on olemas Zoom, Skype, messengerid, kus videotunni võimalus. Meie koolis õpetajad on salvestanud ka videoid, heli-ja pildifaile loonud. Kõik on võimalik! Sellised oskused oleks pidanud õpetaja omandama juba 1 kuuga, alguses oli arusaadavalt peataolek. Ja sellise “1” ma kohe kindlasti nõus ei oleks. Väga empaatiavõimetu õpetaja on see, kes lapsele niimoodi “1” paneb. Ma olen ise ka
õpetaja olnud 5 aastat, igaks juhuks mainin. Koolis ongi raske töötada, aga ma tegin seda niikaua kui veel tahtmist oli ja lahkusin, kui enam tahtmist polnud.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidagi ei usu, et kirjand, kontrolltöö ja vene keele jutuke anti kõik alles eelmisel päeval. Mõistlikum oleks õpetada oma laps aega planeerima.
Millist kasu täpsemalt ja kellele teeb lapse eest koolitöö ärategemine?

Loomulikult ei antud neid kõiki eelmisel päeval, aga kui sa arvad, et varasematel päevadel on laps lulli löönud ja kui midagi on antud nädalase tähtajaga, siis vahepeal midagi muud teha ei anta, siis sa küll eksid. Laps on õppinud koduõppes iga päev reaalselt 6-7 tundi. Eelmisel nädalal oli kaks päeva, kui õppis 14 tundi (söögipausid olid sees, paar telefonikõnet ja ühel päeval käis jooksmas ka (mitte vabatahtlikult, vaid koduse kehalise tunni raames)), sealt ka see näide. Ja ma küll ei leia, et II kooliastme õpilasele saab ette heita aja planeerimise puudujääke olukorras, kus õpetajad ei saa omavahel niipalju koostööd tehtud, et lepiks kokku, et kõigi põhiainete kõige suuremad tööd ei toimuks ühel kuupäeval.

Jah, minu laps ei ole kõige kiirem – ta teeb asju rahulikus tempos ja on perfektsionist, st tahab kõik ära teha ja sealjuures ideaalselt, ei viska midagi suvaliselt valmis, isegi kui võiks. Sealt ka kasu asjade ärategemisel – laps saab ühe mure kuklast vähemaks, laps õpib poole terve tüki asemel (nt kui ma kirjutan valmis jutu, mille ta peab ise pärast ära õppima, nullist tööd, kus laps üldse ei osale, ma ei teeks, see oleks tõesti mõttetu), laps õpib, et kui tema ei saa planeeritud ja tehtud, peavad teised tema töö ära tegema (reaalne olukord päriselus). Selle viimasega peab ettevaatlik olema, mõni laps õpib tõesti, et kui logelen, saangi vaevast lahti, aga seda, kuidas laps olukorda võtab, saab vanem oma last tundes ju ise mõjutada.

Aga mulle tundub küll, et mõned õpetajad kipuvad pahatihti eeldama, et lapsed on lollid ja laisad, selle asemel, et mõista, kui raske mõnel lapsel tegelikult on ja kuidas ta sealjuures ise põeb. Mõnede ainete puhul kipub see olema õpetaja enesekaitse (kallid vene keele õpetajad, te pole süüdi, et normaalset metoodikat ei keegi välja töötanud, saage aru, et see, et lastel on võimatult raske, ei ole teie isiklik süü, te ei pea selle ees silmi kinni panema ja endale sugereerima, et nad lihtsalt ei viitsi ja ei taha). Kurb on see, et tulemuseks ongi lapsed, kes viskavad kõvamehe kaitsekihi peale – tahate, et oleksin laisk ja ei hooliks, ma siis olengi laisk ja ei hooli.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 25.05 16:52; 26.05 11:49; 26.05 12:46; 26.05 16:10; 27.05 15:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana olen nõutu ja pettunud.

Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad. Tulemuseks on see, et tarkadel ja tublidel lastel on kohati halvemad hinded kui kõige kehvematel õpilastel, kes on nüüd üleöö muutunud oivikuteks.

Osa lapsi kirjutab oma tööd maha klassikaaslastelt.

Koduõpe põhineb ju õpilaste enda kohuse- ja vastutustundel, südametunnistusel. No hea küll, noor inimene ei saa veel võib-olla aru, aga vanemad, kes laste eest õppeülesandeid teevad?

Samas tahame me ära kaotada eksamid ja asendada need tasemetöödega; kaotada numbrilised hinded ja asendada need sõnalisetega…

ja mida te siis saada tahate, laske lapsed kooli ometi!
mul lapsevanemana on ka tüütu igal õhtul teismelist torkida, kes tahaks kõike muud peale kooliasjade teha, seega teengi mõned asjad käppelt ära, et ühele poole saada. maha kirjutamise võimalusi on nagunii miljon. lünktekste ja harjutusi teevad teise ekraani pealt copy-paste.ülesannete vastuseid jagatakse klassigrupis jne. juba on kuulda kuidas viie-kooli katseid ja lõputöid tehakse, naiivne on arvata, et need kellegi tarkust või ettevalmistust näitavad. ikka pigem skeemitamis- ja kavaldamisoskusi.
kui see distantsõpe peaks jätkuma on meil põlvkond lolle lapsi lihtsalt.

0
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidagi ei usu, et kirjand, kontrolltöö ja vene keele jutuke anti kõik alles eelmisel päeval. Mõistlikum oleks õpetada oma laps aega planeerima.

Millist kasu täpsemalt ja kellele teeb lapse eest koolitöö ärategemine?

Loomulikult ei antud neid kõiki eelmisel päeval, aga kui sa arvad, et varasematel päevadel on laps lulli löönud ja kui midagi on antud nädalase tähtajaga, siis vahepeal midagi muud teha ei anta, siis sa küll eksid. Laps on õppinud koduõppes iga päev reaalselt 6-7 tundi. Eelmisel nädalal oli kaks päeva, kui õppis 14 tundi (söögipausid olid sees, paar telefonikõnet ja ühel päeval käis jooksmas ka (mitte vabatahtlikult, vaid koduse kehalise tunni raames)), sealt ka see näide. Ja ma küll ei leia, et II kooliastme õpilasele saab ette heita aja planeerimise puudujääke olukorras, kus õpetajad ei saa omavahel niipalju koostööd tehtud, et lepiks kokku, et kõigi põhiainete kõige suuremad tööd ei toimuks ühel kuupäeval.

Jah, minu laps ei ole kõige kiirem – ta teeb asju rahulikus tempos ja on perfektsionist, st tahab kõik ära teha ja sealjuures ideaalselt, ei viska midagi suvaliselt valmis, isegi kui võiks. Sealt ka kasu asjade ärategemisel – laps saab ühe mure kuklast vähemaks, laps õpib poole terve tüki asemel (nt kui ma kirjutan valmis jutu, mille ta peab ise pärast ära õppima, nullist tööd, kus laps üldse ei osale, ma ei teeks, see oleks tõesti mõttetu), laps õpib, et kui tema ei saa planeeritud ja tehtud, peavad teised tema töö ära tegema (reaalne olukord päriselus). Selle viimasega peab ettevaatlik olema, mõni laps õpib tõesti, et kui logelen, saangi vaevast lahti, aga seda, kuidas laps olukorda võtab, saab vanem oma last tundes ju ise mõjutada.

Aga mulle tundub küll, et mõned õpetajad kipuvad pahatihti eeldama, et lapsed on lollid ja laisad, selle asemel, et mõista, kui raske mõnel lapsel tegelikult on ja kuidas ta sealjuures ise põeb. Mõnede ainete puhul kipub see olema õpetaja enesekaitse (kallid vene keele õpetajad, te pole süüdi, et normaalset metoodikat ei keegi välja töötanud, saage aru, et see, et lastel on võimatult raske, ei ole teie isiklik süü, te ei pea selle ees silmi kinni panema ja endale sugereerima, et nad lihtsalt ei viitsi ja ei taha). Kurb on see, et tulemuseks ongi lapsed, kes viskavad kõvamehe kaitsekihi peale – tahate, et oleksin laisk ja ei hooliks, ma siis olengi laisk ja ei hooli.

Aga milles siis probleem on, kui 6-7 tundi õpib? Nii kaua ju koolipäev varem kestiski, kui tulek-minek sisse arvata. Lisaks kodutööd.
Ehk ootate liiga häid hindeid, kui laps on aeglane?

+2
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 23.05 20:58; 24.05 10:33; 24.05 10:37; 24.05 10:55; 24.05 10:59; 25.05 09:27; 25.05 09:29; 25.05 09:33; 25.05 17:52; 25.05 17:56; 26.05 07:55; 26.05 09:56; 26.05 09:57; 26.05 10:30; 26.05 11:57; 29.05 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üldiselt teeb laps ikka ise oma kodutööd. Aga on tõesti erandeid.
kirjandus, IX klass. Kirjuta mõttearendus mõnele järgmisele teemale :
– Homme võib tähendada hilinemist… Iga rohukõrs on nipsakas nööpnõel.
– Viimane aeg oleks vastu võtta maitsekaitse seadus. Ega muidu salakalastusele kunstikoobastes piiri ei pane.
-jne
Kes, ma küsin kes meisterdas valmis kirjanduse uue õppekava?

+15
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Kui ma selle teemani mõtlesin, et selline eriolukord – selge, et õpetajatel, nagu ka vanematel ja lastel, läheb ka nii ja naa, aga oleme kõik inimesed ja saame aru. Aga see teema tekitab kuidagi soovi õpetajate suhtes ka igisev olla. 😀

+5
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Palju neid ikka on, kes niimoodi petta viitsivad. Tegelikult muidugi tuli vanematele tohutult kodus tööd juurde. Minu poolt ka hea näide: kehaline kasvatus 4 kl, võta kahe käega tellis ja loobi seda muru peale (vanem peab: tutvuma juhendiga, tellise otsima, leidma koha kus see muru ära ei riku, vaatama, et lapsed mänguhoos tellisega endale viga ei teeks).

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ehk ootate liiga häid hindeid, kui laps on aeglane?

Me praegu ei oota mingeid hindeid, “arvestatud” on täiesti piisav. Ja ma juhin veelkord tähelepanu, et perfektsionist on laps, mitte mina. Mul on tema vene keele tulemusest üsna ükskõik, aga tal endal kahjuks ei ole.

Aga kuidas seda kommentaari üldse mõista? Et kui laps on võimeline kogu materjali omandama x+1 tunniga, siis tegelikult peaks ta ikkagi omandama ainult selle osa, mis mahub X tunni sisse, et viie asemel neli saada? No aga mida ma siis just seletasin – üks põhjus, miks vanemad töid ära teevad, on tõdemus, et see +1 tund lapsele konkreetset ainet on üleliia. Lihtsalt tuleb sinna juurde lisada, et õpetajate poolne negatiivne tagasiside (mittearvestatud, 1, no kas ei võinud siis veel natuke pingutada, ma ju tean, et sa saaksid küll hakkama, ma olen sinus pettunud jne) on ka sellel konkreetsel hetkel sellele konkreetsele lapsele üleliia.

Kujutage ette, kui teil oleks tööl 10 erinevat ülemust, kes igaüks mitu korda nädalas tööülesandeid annaks, tähtaegu seaks ja muudkui hinnanguliselt tagasisidestaks, kusjuures teil ei ole võimalik neid ülesandeid ega tähtaegu kuidagi ise mõjutada. Mul on küll 5-6 suuremat klienti, keda pidevalt pean rõõmsana hoidma, aga keegi neist ei saada mulle kaks korda nädalas vigadele keskenduvat kriitikat, kõik tähtajad määratakse kahepoolse kokkuleppena ja vajadusel teeb mõni kolleeg osa minu tööst ära (vastupidi ka). Lapse töö kooli suunas toimib praegu põhimõtteliselt samamoodi. Sest, olgem ausad, õpetamissuhet on distantsõppe kaudu väga raske tekitada, praegu on õpetaja-õpilase suhe siiski suuresti ülesannete täitmise suhe.

+13
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 25.05 16:52; 26.05 11:49; 26.05 12:46; 26.05 16:10; 27.05 15:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma pole kordagi aidanud lapsel kooliasju teha, aga olen näinud, et pettust teevad nad klassis omavahel nüüd karantiiniajal. Nt on vaja sooritada kontrolltöö mingis aines vahemikus 10:00-12:00 ja oivikud teevad varem ära ja jagavad õigeid vastuseid klassi fb chatis. Mitme ainega on nii olnud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

IT-mehega, too tuli ja uuris süsteemi ning ütles, et mingi ajutine katkestus oli, nüüd peaks korras olema. Ent laps oli juba väga nutune ja lisaks ootasid järjekorras juba uued tööd, niisiis viskasin ise kiirelt selle inglise keele töö valmis (kokku siis kolmandat korda!). Hindeks pandi jälle “1” – põhjuseks, et süsteem oli miskipärast kõikide lausete tagant punktid ära kaotanud.

Sellistest probleemidest tuleb õpetajat teavitada. Kust ta muidu peaks teadma, miks tööd õigel ajal ei saadetud või miks seal punkte polnud.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 24.05 18:55; 25.05 21:33; 26.05 14:23; 26.05 14:30; 29.05 19:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps on õppinud koduõppes iga päev reaalselt 6-7 tundi.

See on ju tavaline koolipäev, mis kestab kella kaheksast kahe-kolmeni, vanematel klassidel kauemgi. Praegust kodus õppimist ei saa võrrelda varasema koduste ülesannete andmisega.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 24.05 18:55; 25.05 21:33; 26.05 14:23; 26.05 14:30; 29.05 19:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki neil kehvematel oli koolis enne stress, aga nüüd omaette suudavad paremini?

Tõsiselt või? Ehk siis need vatilapsed ei peakski koolis käima – stress tuleb ju? ja hiljem tööl. Las koormavad meie sotsiaal- ja maksusüsteemi, peaasi, et stressi ei oleks.

Uskumatu õigustus ikka!

Aga äkki on lihtsalt laiskus, mugavus, manipileerimine laste poolt?

+1
-14
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.05 14:48; 26.05 14:51; 26.05 14:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

6-7 tundi õppimist tuleks täis umbes 8-9 koolitunni jooksul. Mõnel juhul isegi 10 koolitunni jooksul. Sõltub, kuidas see 6-7 kokku on tulnud – puhta õppimisena on seda palju.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 24.05 20:51; 24.05 22:36; 25.05 07:36; 25.05 10:56; 26.05 08:18; 26.05 10:13; 26.05 12:28; 26.05 14:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Osadel lastel teevad koduõppe ülesanded ära vanemad.

Osad lapsed kirjutavad oma tööd maha klassikaaslastelt.

Oi-oi, nii vigaselt ei tohiks küll ükski õpetaja kirjutada.

Palun mulle need “nii vigased” kohad välja kirjutada. Olen 0-haridusega ja ei leia ühtegi viga.

0
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.05 14:48; 26.05 14:51; 26.05 14:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Samas tahame me ära kaotada eksamid ja asendada need tasemetöödega; kaotada numbrilised hinded ja asendada need sõnalisetega…

Tahame? miks te siis tahate? Või keda siin meietatakse?

Väikese remargina – kujundav hindamine on juba….ma ei teagi mitu aastat käigus. Igatahes pole siin “tahamisega” midagi enam tegemist.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.05 14:48; 26.05 14:51; 26.05 14:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See on ju tavaline koolipäev, mis kestab kella kaheksast kahe-kolmeni, vanematel klassidel kauemgi. Praegust kodus õppimist ei saa võrrelda varasema koduste ülesannete andmisega

6-7 tundi oli mainitud tavalise koormusena kontekstis, kus öeldi, et kui 3-4 aines on samal päeval suured tööd või tähtajad, siis on see lapse ülesanne oma aega paremini planeerida. Muidugi oleks laps saanud õppida ka nädal aega 8-9 tundi, mitte iga päev 6-7 ja kaks päeva 14, aga enamik 12-aastaseid lapsi seda ei tee, isegi kui nad on kohusetundlikud, ja just kohusetundlike laste vanemad ei saa ka jamadest enne teada, kui need majas ja kohal on.

Ka minu meelest on 6-7 tundi õppida täiesti normaalne. 14 ei ole. See, et 4 põhiaines on samal kuupäeval kas poolaastatöö, suuremahuline kontrolltöö või mingi tähtaeg, ka ei ole, tegelikult on see seadusega keelatud. See, et distantsõppe ajal ei toimi koolis koostöö niigi palju, et kusagil draivis oleks mingi tabel, kus suuremate tööde tähtajad klasside kaupa kirjas, ei ole kuidagi lapse süü. See on kooli juhtkonna tegemata töö.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 25.05 16:52; 26.05 11:49; 26.05 12:46; 26.05 16:10; 27.05 15:36;
To report this post you need to login first.

Äkki neil kehvematel oli koolis enne stress, aga nüüd omaette suudavad paremini?

Tõsiselt või? Ehk siis need vatilapsed ei peakski koolis käima – stress tuleb ju? ja hiljem tööl. Las koormavad meie sotsiaal- ja maksusüsteemi, peaasi, et stressi ei oleks.

Uskumatu õigustus ikka!

Aga äkki on lihtsalt laiskus, mugavus, manipileerimine laste poolt?

Miks sa plõksid sedasi? Tundub stress olevat sul…Koormad varsti meie sotsiaalsüsteemi, kui sedasi edasi närvitsed.

+8
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja võiks koduõppel ja distantsõppel ikka vahet teha. Need, kellest jutt käib, ei ole koduõppel lapsed. Koduõppel lapsed omandavad sama programmi, aga oluliselt väiksema rapsimisega, kuna kogu õppekava on eos koduõppeks kohaldatud.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 117 )


Esileht Koolilaps Koduõpe ja pettused