Esileht Koolilaps Kodused ülesanded

Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )

Teema: Kodused ülesanded

Postitas:

Poiss käib 1. klassis. Olen talle sügisest alates rääkinud, et teeks kodused ülesanded ära kohe koolist koju jõudes või siis pärast tunnikest puhkust. Iga päev ka helistan mitu korda ja küsin, kas on tehtud, tuletan meelde, et läheks tegema. Ja IKKA on tal tihti kõik õppimata selleks ajaks, kui ma töölt koju jõuan. Kuna käib 3 korda nädalas ka trennis, siis on päevi, kui jõuab nii hilja koju, et peaks otse hambaid pesema ja magama minema. Aga tuleb hoopis õppima hakata ja tihti lõpetab siis 22-23 paiku. Oleme sellest rääkinud korduvalt, olen heaga meelde tuletanud mitu korda päevas, olen kurjustanud ja riielnud, olen kehtestanud reegli, et kui nädala jooksul kasvõi ühel päeval on kella 21-ks asjad tegemata, siis jääb järgmise nädala taskurahast ilma. Mitte miski ei mõju. Ma olen sellest pidevast näägutamisest ja kaklemisest nii väsinud, et nutma ajab juba… Lihtsalt ei oska midagi teha enam. Palun häid nõuandeid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.04 19:15; 09.04 19:30; 11.04 22:22;
To report this post you need to login first.
Postitas:

selleks, et lapsel tekiks harjumus peale tunde iseseisvalt õppida, on tal esialgu, ehk isegi paar aastat, vaja tugiisikut, kes vaatab ja aitab. kui sinu abi piirdub telefoni teel tänitamisega, siis see küll ei aita.
lahendus – leia keegi, kes su last peale kooli aitab ning juhendab. olgu see siis vanaema, naabritädi või mõni suurem asjalik koolilaps. laps on vaja õpetada õppima

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ta oskab suurepäraselt ise õppida. Oleks muidugi tore, kui keegi teda selles päeval abistaks, aga kahjuks pole sellist inimest mitte kuskilt võtta. Kui õhtul õpib, siis loomulikult aitan teda, kui vaja.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.04 19:15; 09.04 19:30; 11.04 22:22;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui tuleb trennist ja kell on nii palju, et magamisaeg käes, siis läheb loomulikult õppimata magama. Kui päevik kahtesid täis laotakse, küll hakkab päeval õppima. Miks ta peaks päeval sellele aega raiskama, kui emaga koos õhtul nagunii saab tehtud?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esimese klassi laps peaks kell 21.00 juba voodis olema ja valmistuma uinumiseks. Arvestades, et tal veel ka kolm trenni, on tal juba krooniline väsimus ja unevõlg. See aga vähendab oluliselt õpihimu.
VÕimalikke lahendusi on mitu, aga sõltub siiski lapsest ja pere võimalustest.
1.Jätta tõesti õppimine ja halvad hinded enda vastutusele, aga ei tarvitse toimida, sest võib varsti teatada, et ei tahagi kooli minna ja köht ka valutab.
2. Vähendada trenne ja teatada, et enne ei saagi kui õpib kohe ära õppima.
3. Päevakava seinale iga päeva kohta, mis kell midagi teeb, õpib jne.
4. Jätta ilma millestki millest hoolib – taskuraha ei tarvitse olla tema jaoks suurim motivaator, vaid pigem mingi muu – teler, arvuti, kino vm.
5. Otsida foorimite ( ülikooli ) kaudu üliõpilane kes käiks mõned korrad nädalas peale kooli abistamas õppimisel ( ei ole väga kallis ).
6.Pikapäevarühm.
Igal juhul tuleb ta õpetada õppima, ükskõik kuidas , sest hiljem läheb veel eraskemaks. Ja tõesti, on lapsi, eriti poisse kelle õppimise kõrval istutaksegi 9 klassini.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Viimase käo nimekirjast töötab meil ideaalselt punkt 3. Must-valgelt kirja iga päeva kohta tunnid-trennid ja õppimisajad. Telefonis tuletan meelde, et vaadaku kella ja tegutsegu.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

No kui piits ei tööta, siis on aeg asuda prääniku kallale 🙂 Pole ime, et ta õppida ei taha, kui ta teab, et see on midagi, millega seondub alati näägutamine. Endas tekitaks ju ka trotsi, kui oleks mingi tegevus, mida pead tegema, aga hästi ei taha ja abikaasa pidevalt helistab ja küsib, kas on ikka tehtud ja kui koju tuleb, hakkab näägutama 😀
Aga lähene hoopis teistpidi, kui on õpitud, saab mingi preemia. Või kogub näiteks tähekesi/kleepse ja kui 5 tk koos, saab mingi üllatuse või saab ise otsustada näit, mida 1 (lau)päeval teete.
Meie lapse puhul oleme mitmeid olukordi, mis meid närvi ajavad ja lapsega rääkimine/pahandamine jne enam ei aita, lahendanud nii. Natuke tuleb muidugi kohanemiseks aega anda, aga töötab imeliselt 🙂 Endaga tuleb ainult kõvasti tööd teha – st Sa pead ise otsusele jõudma, et Sa enam ei õienda, ei nääguta jne! Kui näägutamist ikkagi jätkad, siis ei tööta.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma oleksin murelik hoopis, et lapse trenn nii hilja lõppeb.
pärast koolipäeva lõpu peaks laps sööma, mängima, õue minema ja siis kl 17 koos lapsevanemaga õppima.

Trennid ja võistlused jäävad lihtsalt ära, kui esmased kohustsued on täitmata. lastel on siiski peale õppimise ka muid kohustusi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

olen ise sama tee läbi käinud ja tean hästi, mida sa räägid.
tean hästi ka seda, et minu soovitus tundub sulle ilmselt esimese hooga jabur ja ebavajalik ning sa arvad, et selles ei ole asi.
ma soovitan sul kas vähendada lapse trennikoormust või muuta vähemalt trenni aegu nii, et lapse \”tööpäev\” ei veniks nii pikaks.

minu laps käis kooli minnes 2x nädalas (kerges) ujumistrennis ja 3x nädalas muusikakoolis.
ma ei hakka rääkima, et tema ajaplaneerimise oskus ja kohusetunne olid nagunii nullilähedased ja pole vist mõtet rääkida, milline igapäevane stress oli meil see õppimise ja just õigel ajal õppimise, teema, kuna öist õppijat temast ei ole.

praegu käib laps 4 klassis. kindlasti on asi ka selles, et ta on suuremaks saanud ja muutunud kohusetundlikumaks ning mõistab ise, et õhtul hilja õppimine ei anna tal oodatud tulemust. läheb ka üsna vabatahtlikult kella 21 paiku voodisse.
kuid vähem oluliseks ei pea ma sellel sügisel vastu võetud otsust, mille kohaselt 1. lubasin tal loobuda trennist (kuna ta nagunii ei tahtnud seal käia); 2. viisime ta muusikakoolis üle individuaalõppekavale, kus nõudmised ja tempo on rahulikumad, kuid laps saab siiski armastatud pilli mängida.

igatahes on need kaks otsust, pluss lapse vanemaks saamine – meie peres andnud väga positiivse efekti. kõik on rõõmsamad ja õnnelikumad. elu mõte ei ole joosta, kui orav rattas. koolipäevad on lastele väsitavad ja üleöö ei tule ka ajaplaneerimise oskus ja tunnetus.

praegu tagasi mõeldes oma lapse esimestele kooliaastatele, ma lihtsalt kirun ja süüdistan ennast, et ei osanud oma last ja tema võimekust hinnata temast lähtuvalt, vaid mõõtsin teda puuga, milline ma ise olin koolilapsena. sellega panin lapsele liiga raske koorma kanda ja rikkusin paljuski meie suhteid ja tema elu ning heaolu.

lapsel on vaja olla ka laps. teda on vaja aidata ja toetada. jõuab ta käia elu jooksul trennides ja tegeleda sadade huvialadega. igale lapsele ei pruugi sobida suur koormus ja pikad päevad. vaja on ka mängida ja niisama olla.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Noh…kui trenn segab õppimist, siis pole nagu midagi ju mõelda. 1 klassis laps ei pea käima 3 x nädalas trennis ÕHTUTI ja veel nii,et trennist peaks nagu otse magama minema. Alusta endast, ema!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

1. klassis ei tohi ka koduseid õppimisi olla. lausa seadusega on keelatud. samuti on keelatud nö kodus lõpetamised stiilis, et klassis kirjutatakse ülesande pealkiri ära ja kogu ülejäänud töö peab ära tegema kodus. teises klassis on laps kooliga paremini kohanenud ja küll siis ka oma õppimisi oskab paremini planeerida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.04 11:21; 12.04 15:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

http://www.riigiteataja.ee/akt/13351102
§ 11. Kodused õpiülesanded
(1) 1. klassis koduseid õpiülesandeid ei anta.

See seadus on kehtiv alates 2007.a. Enne kehtis sõnastuses \”1. klassis koduseid õpiülesandeid üldjuhul ei anta.\” Nii et ilmaasjata materdad last, materda õpetajat, kes igapäevaselt oma tegemata töö lastele koju kaasa sokutab.
Mitte et ma selle vastu oleks, et lapsed midagi ka õpiksid, kui keegi tahab selle tüüpilise näägutusega lagedale tulla! Aga milleks meile siis seadused, tekib küsimus? Eriti lapse tervist puudutavad seadused.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Asi ei ole üldse selles, et lapsel aega ei oleks (trenni tõttu) või et neid ülesandeid metsikult palju oleks. Tegelikult saaks ta kõik ilusti tehtud, kui ainult viitsiks/tahaks. Loeb soravalt, nuputamisülesandeid oskab, matemaatika on tugev, pähe õppimise tehnika olen talle ka selgeks õpetanud. Aga just selles on probleem, et koolist tulles paneb esimese asjana teleka/arvuti tööle ja unustabki ennast selle taha nii kauaks, kuni mina töölt jõuan või on vaja hakata kuskile mujale minema. Jah, ma saan aru, et tegelikult on ta veel ju \”väike\” ja ei oska oma aega planeerida, aga seda ma nende helistamiste ja meelde tuletamistega olengi üritanud ju õpetada. Siiani tulutult… Ehk läheb aastatega ikka paremaks.

Aga kõige kurvemaks teeb mind see, et tegelikult ei ole ma üldse mingi näägutaja ega tänitaja tüüp. Lapsega on alati olnud väga lähedane ja soe suhe, aga nüüd tunnen, et see on ohus ja ma ei oska mitte midagi peale hakata 🙁

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.04 19:15; 09.04 19:30; 11.04 22:22;
To report this post you need to login first.
Postitas:

üldiselt on põhjus lihtne. koolipäev on lapsele väsitav ja ta soovib ennast pärast seda lihtsalt välja lülitada ja vaimu puhata.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.04 11:21; 12.04 15:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Asi ei ole üldse selles, et lapsel aega ei oleks (trenni tõttu) või et neid ülesandeid metsikult palju oleks. Tegelikult saaks ta kõik ilusti tehtud, kui ainult viitsiks/tahaks. Loeb soravalt, nuputamisülesandeid oskab, matemaatika on tugev, pähe õppimise tehnika olen talle ka selgeks õpetanud. Aga just selles on probleem, et koolist tulles paneb esimese asjana teleka/arvuti tööle ja unustabki ennast selle taha nii kauaks, kuni mina töölt jõuan või on vaja hakata kuskile mujale minema. Jah, ma saan aru, et tegelikult on ta veel ju \”väike\” ja ei oska oma aega planeerida, aga seda ma nende helistamiste ja meelde tuletamistega olengi üritanud ju õpetada. Siiani tulutult… Ehk läheb aastatega ikka paremaks.

Aga kõige kurvemaks teeb mind see, et tegelikult ei ole ma üldse mingi näägutaja ega tänitaja tüüp. Lapsega on alati olnud väga lähedane ja soe suhe, aga nüüd tunnen, et see on ohus ja ma ei oska mitte midagi peale hakata 🙁 [/tsitaat]

No milles küsimus!?! Võta hiir ja telekapult tööle kaasa. Kui lapsel on päeval õpitud, saab preemiaks enne uinumist telekat vaadata, arvutit mängida. Jah, ma tean, et enne uinumist peaksid olema rahulikumad tegevused, aga väsinuna ja ööunele lõivu maksev õppimine on veelgi tobedam variant.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )


Esileht Koolilaps Kodused ülesanded

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.