Esileht Erivajadustega laps Kõne hilistumine (3a laps)

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 38 )

Teema: Kõne hilistumine (3a laps)

Postitas:

Laps on kohe 3a saamas ja räägib väga vähe. Viimase aasta jooksul olen kõikvõimalikud eriarstid läbi käinud. 2-aastaseks saades ta vaid lalises ja pudistas oma keeles. Nüüdseks räägib üksikuid 2-3 sõnalisi lauseid (anna see, ei taha, emme vaata jne. Kõne areng on väga aeglane, sõnu tuleb vähe ja aeglaselt juurde. Mind ei lohuta eriti arstide diagnoos, et tegemist on kõne hilistumisega, ning et kõne areng on siiski normipärane. Vanem laps oli oma kõnega samas staadiumis 1,5-aastaselt. Laps käib hetkel hoius ja läheb sügisest tavalasteaeda. Arstid ei soovitanud erilasteaeda, sest ütlevad, et poistel kipubki kõne hilinema ja et lasteaeda minnes saab hakata logopeedi juurde käima. Hetkel käime logopeedi juures iga 3 kuu tagant. Logopeed ei muretse, mina aga küll.
Pöördungi nüüd teie poole, kellel teil kõne hilistumisega laps on. Millal laps lõpuks rääkima hakkas? Kas jõudis arengus oma eakaaslastele järele? Kas korralik kõne saabus aeglaselt või käis mingi klõps (nagu arstid räägivad) ja pääsesid nagu üle öö häälepaelad valla? Kardan üle kõige, et laps ei jõua teistele järele ja jääbki aeglasemaks. Palun jagage oma kogemusi. Lohutage, kui oskate.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.04 10:43; 15.04 15:16;
To report this post you need to login first.

Lapsed on ju erinevad. Ku ita ikkagi juba moodustab lauseid, saab kõnest ilusasti aru, siis mina küll ei saa aru, milles probleem? Usalda spetsaliste ja ära muretse. Ta ju räägib, suudab end Sulle arusaadavaks teha, kasutab lauseid.
Mul on ka kaks last ja ei võrdle neid omavahel mitte iialgi. See on ju lauslollus. Nii nagu täiskasvanud on erinevad, on ka lapsed erinevad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks sa tahad, et su lapsel midagi viga oleks? Kirjelduse järgi ei tundu, et midagi valesti oleks, samuti kinnitavad sulle seda ju ka erinevad spetsialistid.

Minu 2 vanemat last ütlesid vahetult enne 3ndat sünnipäeva mõne üksiku sõna. Lauseid hakkasid alles pärast kolmeseks saamist moodustama. Hilja küll, aga mis siis? Mitte ühtegi arengulist või õpiprobleemi see endaga kaasa ei toonud – vastupidi. Üks lastest luges lasteaia lõpus juba raamatuid, teine oleks ka seda suutnud, kui ta oleks tahtnud ja kui teda vähegi oleks raamatud huvitanud.
Koolis õppisid mõlemad hästi. Vanemal oli gümnaasiumi lõputunnistusel ainult üks kolm. Praegu käib ülikoolis. Teine õpib gümnaasiumis, hinded on head. Suur lugemishuvi, lai sõnavara ja silmaring.
Seega, ma ei näe küll põhjust, miks peaksid muretsema. See, et sõbranna sama vana või palju noorem laps räägib juba ammu pikkade täislausetega, ei ole mitte mingi näitaja. Minu isiklik kogemus ütleb seda, et väga varase arenguga lapsed (seda siis igas mõttes – vara roomama, vara käima, vara rääkima) ei pruugi koolis olla teistest kiirema arenguga või kõrgemate õpivõimetega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 12.04 07:18; 14.04 22:09; 15.04 21:48; 15.04 22:09; 16.04 21:47; 17.04 19:44; 21.04 22:47; 21.04 22:51; 15.05 10:34; 18.05 21:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina teen endale tagantjärele kõige rohkem etteheiteid sellepärast, et olin ebakindel oma lapse arengu suhtes. Mul olid muidugi äärmiselt ,,toredad\” sugulased abiks. Ma usun, et ema ebakindlus nakatab ka last. Kui sul on arsti hinnang, et kõik on korras, siis sellest lähtugi. Kui juba ise oma lapse arengusse ei usu, siis tajube seda ka laps.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Minul on samalaadne kogemus.
Väga tore, et oled pöördunud spetsialistide poole.

Minu pere keskmine laps (poiss) hakkas 2-sõnalisi lauseid tegema 2a 10k ja sõnavara selleks ajaks oli u. 20 sõna. Minu jaoks see oligi nö lahti minemise hetk, ehkki rääkimine oli veel pikka aega kesine. Teist järsku murdepunkti ei tulnud, kuid 4-aastaselt rääkis laps täiesti normaalselt. Kõik häälikud olid kohe olemas.

Kollektiviseeritud oli alates 1a 7k, algul hoid, siis lasteaed (tavaline). Lugema õpps 6-aastaselt, mälu väga hea. Varsti saab 11 a, käib 4. klassis, saab ka logopeedilist abi emakeeles (kokku-lahku kirjutamine, tugevad ja nõrgad häälikud), aga hinded on valdavalt head. 3 esimest õppeaastat kiituskirjaga, nüüd juba igasugused hindeid sekka.

Räägib kohutavalt palju. See on tema puhul küll tõsi, et 3 aastat pidurdas, siis tuli nagu paisu tagant. Aga nagu öeldud, ei eristunud minu jaoks selget murdepunkti.

Mul oli ka esimene laps hilise kõnega, ehkki mitte nii hilisega. Mina ei muretsenud üldse, ehki kõrval kasvamas sugulase sama vana kiire kõne arenguga tüdruk.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu tütrel on ka kõnehilistumine. Oli 2,5-aastane, kui rääkis veel vaid üksikute omakeelsete silpidega. Siis sai diagnoosi, et hilistumine. Paar kuud hiljem hakkas meeletult lobisema, paraku täiesti segaselt.
Ta oli 3,5, kui hakkasime 2x nädalas käima logopeedi juures kõnetunnis. palju häälikuid oli kõnes puudu ja jutt võõrale täiesti arusaamatu. Logopeedi hinnang – lapsel suu- ja keelelihased nii nõrgad, et kõnetakistus on tingitud sellest. Aitab ainult pidev logopeediline tegutsemine (harjutused). Umbes 7 kuud tööd ja hakkas ütlema \”s\” häälikut. \”Suss\” oli nüüd suss, mitte enam tuss.

Pärast suvepausi jätkas ta 4,5-aastaselt samamoodi 2x nädalas kõnetundides käimist. Pärast poole aastast tegutsemist suudab öelda kõiki häälikuid, vaid r on veel puudu. Seda õpivad praegu.

Kõnes ei ole ta omavanustele veel järele jõudnud, kuid enam pole eakaaslastel temaga lasteaias seda probleemi, et nad ei saaks aru, mida ta räägib. Ta on praegu 5-aastane.

Summad, mis on kulunud logopeedile, on kolossaalsed, aga mul on siiski väga hea meel, et me läksime seda teed. Sest riiklikus süsteemis jääb sellise puudega laps sisuliseks abita. Iga 3 kuu tagant logopeedil käia on kahjuks samahea kui mittemidagi. Soovitan teemaalgatajal (kui vähegi rahalisel võimalik) otsida lapsele eralogopeed ja tegeleda probleemiga forsseeritult. Mida kauemaks jääda ootama, seda keerulisem võib olla probleeme siluda, sest lapsel tekivad valed hääldamisharjumused.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu poeg praegu 5a 3kuud. Kõne tuli samuti hiljem, umbes 3-selt veel ennast kõiges väljendada ei osanud. Kasvatajad probleemi ei näinud. Ise olin natuke küll mures, aga nägin, et stabiilne areng ikkagi on. Umbes 4,5-selt hakkas kõne järsult paranema. Ei osanud \”R\”-tähte. Hakkasime logopeedil käima-saatekirjaga perearstilt ja sentigi ise maksma ei pea. \”R\”tähe saime varsti kohe selgeks, ainult mõnes sõnas vahel laiskusest või kinnistumisest veel ütleb L, kui palun parandada, siis ütleb ilusti. Praegu väljendab ennast väga hästi, vahel paneb oma jutuga mind isegi imestama kui vahvad on tema ütlemised. Räägib vahetpidamata, suu praktiliselt kinni ei seisa. Logopeedil käime siiski, praegu häälikute Õ ja Ö pärast, sest need on temal suht sarnased. Samuti paneb logotund natuke harjuma distsipliiniga. Peale igat tundi annab logopeed tagasisidet milline laps tunnis oli ja kui kaua suutis keskenduda. Nii, et ärge kindlasti häbenege logopeedile minna.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Käi ja otsi edasi, kuni leiad spetsialisti, kes on sinuga ühel meelel. Minu poja kõne oli selles vanuses umbes samasugune. Logopeedid ei näinud probleemi. Psühhiaater ei näinud probleemi. Aga ka edaspidi on kõne areng olnud väga aeglane ja kui ta lõpuks 4-aastaselt lasteaeda läks, siis oli vahe teiste omaealistega kaugele ja kõigile näha. Käisime uuesti sama esimese(!) logopeedi juures ja nüüd diagnoositi lapsel sensomotoorne alaalia. Lasteaia logopeed ei ole sellega nõus, kuid minu arvates on see diagnoos õige. Pärast veenmist oli logopeed siiski nõus lapsega tegelema hakkama. Sest alternatiiv \”ootame ja vaatame\” ei sobi mulle enam. Kahtlen, kas mu laps isegi koolipikendusega kooliks teistele järele jõuab 🙁

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 13.04 15:13; 16.04 10:34; 20.04 14:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sattusin pealkirja lugema.

Õigesti teed, et otsid ja rahul pole. Minu õe lapsel jäid pisikesena mingid uuringud tegemata ja tänu nende arstide lohakusele käis kolmeaastane laps hiljuti paaril operatsioonil. Nende lohakuse põhjusel laps samuti ei räägi. Ta saab küll jutust aru ja tahab teada, mis on üks või teine asi aga vot sõnad ei tule välja… Ma detaile kahjuks öelda ei oska. Kuid minu soovitus, võitle edasi oma lapse nimel!

Väike täpsustus, käis keelekida ja huulekida operatsioonil.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie poistel on kõne hilistumine,2,4 aastaselt on kirjas peaaegu kõnetu laps.Hetkel on 5 aastased ja hakkavad teistele vaikselt järgi jõudma.See pole kergelt tulnud,alates siis üks poiss 2,4 ja teine 3 aastasel saanud kaks korda nädalas logopeedi,tegevusteraapiat ja eripedagoogitööd,seda siis kombineeritult kaks tundi korraga.Tegevusterapeut ütles kuldsed sõnad,ära lase kõige magusamat aega ootamisega mööda,tegutse kohe ja aita oma last.Nii sai mõnemale puue vormistatud ja poisid ei läinud isegi mitte eri rühma või lasteaeda,kuigi ei rääkinud kohati arusaadavalt ja palju kui 3 aastaselt lasteaeda läksid.Läbisime ka komisjoni erivajadusega lasteaiaks,kuid ütlesime kohad ära tänu soovitusele mitte lapsi sinna panna,mis on ennast ka õigustanud.
Tegutse,ära lase magusat aega mööda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 13.04 20:45; 15.04 15:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu poeg ei öelnud enne kolme aastaseks saamist isegi kahte sõna kokku, üleüldse oli tal sõnu vist umbes viie ringis. Ta käis siis juba lasteaias ka ja lasteaia logopeedi juures. Umbes siis kui laps sai kolm, käisin logopeediga rääkimas. Kõne hilisust ta tal ei diagnoosinud, kuna laps siiski ”rääkis” väga palju, lihtsalt mingis oma pudikeeles ja häälitsustega(ei oskagi praegu enam öelda kuidas see tema ”rääkimine” välja nägi). Ta sai kõigest aru, mis talle räägiti ja ta suutis ennast väga vabalt ka võõrastele arusaadavaks teha. Mina ei muretsenud selle pärast üldse, et ta ei räägi. Okei eks natuke ikka muretsesin ja uurisin ja lugesin, aga sain aru, et poistel kipubki kõne hiljem tulema ja ta oligi selline vaikne ja rahulik tüüp juba loomu poolest. Logopeed ütles, et kolmeselt ei ole veel probleem, kui laps ei räägi, aga neljaseks saades juba peaks.
Umbes 1-2 nädalat peale kolmeseks saamist hakkasid järsku sõnad tulema ja üsna kiirelt hakkas ka lauseid kokku panema. Praeguseks on ta juba 4 ja räägib juba täitsa sidusat ja sidesõnadega juttu. R-i veel ei ütle ja osasi kindlaid sõnu hääldab veel valesti, aga küll see saab ka korda(logopeedi juures käib lasteaias ka ikka).
Enne seda kui ta kolm sai, hakkasime me tegema hääle harjutusi, ütlesime koos silpe, näiteks mimimi, lalala, oioioi jne jne.
Ja nii mulle kui logopeedile tundus, et kui ütlesid talle mingi sõna ette, siis ta nagu ei osanud või ei saanud oma keelt nii keerata nagu oleks vaja. Eks need artikulatsiooni lihased olid nõrgad. Siis tegime igasugu harjutusi keelele ja suule ka.

Aga mina ülemäära palju ei muretseks, kui ta juba mõngigaid sõnu kokku ütleb, siis tuleb kõne varsti. Logopeedi juures käimine ei tee muidugi paha, aga ei maksa ka endale pähe võtta, et lapsel ongi midagi viga.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Meie poistel on kõne hilistumine,2,4 aastaselt on kirjas peaaegu kõnetu laps.Hetkel on 5 aastased ja hakkavad teistele vaikselt järgi jõudma.See pole kergelt tulnud,alates siis üks poiss 2,4 ja teine 3 aastasel saanud kaks korda nädalas logopeedi,tegevusteraapiat ja eripedagoogitööd,seda siis kombineeritult kaks tundi korraga.Tegevusterapeut ütles kuldsed sõnad,ära lase kõige magusamat aega ootamisega mööda,tegutse kohe ja aita oma last.Nii sai mõnemale puue vormistatud ja poisid ei läinud isegi mitte eri rühma või lasteaeda,kuigi ei rääkinud kohati arusaadavalt ja palju kui 3 aastaselt lasteaeda läksid.Läbisime ka komisjoni erivajadusega lasteaiaks,kuid ütlesime kohad ära tänu soovitusele mitte lapsi sinna panna,mis on ennast ka õigustanud.
Tegutse,ära lase magusat aega mööda.[/tsitaat]Kas tohib küsida, miks logopeediline rühm oli sinu ja soovitajate arvates halb valik?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 12.04 07:18; 14.04 22:09; 15.04 21:48; 15.04 22:09; 16.04 21:47; 17.04 19:44; 21.04 22:47; 21.04 22:51; 15.05 10:34; 18.05 21:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina läheksin logopeedi juurde.
Meie poiss ütles enne 3-aastat anna ja aitäh. Kui sai kolm, ütles emme. Ei mingit lalinat ega pudikeelt. Logopeedile vedasin 2,5-aastaselt. Alustasime suhtlemist zestidega. Ja peale kolme, vaat siis hakkas tulema. 3a4k luges jõuluvanale väikest luuletust ja rääkis lausetega. 3a6k räägib palju, ajab omavahel häälikuid segamini, võõral on raske aru saada kõnest. 4a6k kõne selgem, on K ja T segamini (ikka-itta). Samas arvutab nagu kulda viie piires peast, kümne piires sõrmedel ja loeb sajani ning inglise keeles kümneni. Tunneb kujundeid, hulkasid, suurem, väiksem jne. 4a8k ei aja enam K ja T segamini. Tegeleme järjest selgema hääldusd ja sõnavara laiendamisega. Uurib ise, mis tähega mingi sõna algab ehk siis teeme esimesi samme lugema õppimisel. Oskab iseseisvalt kirjutada oma nime, emme, issi.
alates kolmeseks saamisest oleme käinud iga nädal 1 kord logopeedil. Mõned korrad ikka on jäänud vahele ka, aga üldpildis on tulemus tulnud järjepideva tööga.
edu teile, kindlasti tegelege lapsega!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 14.04 23:30; 15.04 08:19; 15.04 22:06; 17.04 13:30;
To report this post you need to login first.

Ma ei saa päris hästi aru, miks minu postitust miinustatakse. Ma tunnen ühte väikest tüdrukut, kes neljaaastaselt ei teinud muud, kui häälitses. St sõnu polnudki üldse või ehk mõni üksik. Nüüd on laps seitsmene ja räägib kõik seina külge kinni. Jah, tema kõnes esineb vigu, põhiliselt tahab öelda K-i asemel T, kuid sedagi järjest vähem. Ilmselgelt kõne hilistumine ja probleemne laps, kuigi sõnavara on nüüdseks suur.
Teemaalgataja on käinud ju logopeedi juures,kes on pannud diagnoosiks kõne hilistumine. Laps räägib kolmesõnaliste lausetega, saab kõnest aru, sõnu tuleb juurde. Millist diagnoosi siis vaja on selleks, et teemaalgataja oleks rahul? Kui Sa näed ja tunned muret, otsi siis oma lapsele teine logopeed, kelle juures saad käia tihedamini kui kord kolme kuu jooksul. Üht aga ütlen ikkagi – ära võrdle oma lapsi, sest nad on võrreldamatud!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui seitsmesel on K ja T segamini, siis see on probleem, mille pärast tuleks vanemale teha häbi-häbi. K ja T on võimalik väga lihtsate harjutustega korrigeerida. Minu neljane õppis kuu ajaga need häälikud ära, kui olime logopeedilt vastavad harjutused saanud.

On väga väga oluline saada kõne korda enne kooli minekut. Seda vähem probleeme on hiljem koolis etteütlustutega. Kui arvate, et koolis etteütluseid harjuatada on lihtsam, kui enne kooli järjepidevalt logopeedil käia, siis jah, iga ühe vaba valik. Minu kogemus ütleb, et koolis on muudki palju õppida, kui etteütlustega mässata. Materjali tuleb palju peale.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 14.04 23:30; 15.04 08:19; 15.04 22:06; 17.04 13:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Mina läheksin logopeedi juurde.
Meie poiss ütles enne 3-aastat anna ja aitäh. Kui sai kolm, ütles emme. Ei mingit lalinat ega pudikeelt. Logopeedile vedasin 2,5-aastaselt. Alustasime suhtlemist zestidega. Ja peale kolme, vaat siis hakkas tulema. 3a4k luges jõuluvanale väikest luuletust ja rääkis lausetega. 3a6k räägib palju, ajab omavahel häälikuid segamini, võõral on raske aru saada kõnest. 4a6k kõne selgem, on K ja T segamini (ikka-itta). Samas arvutab nagu kulda viie piires peast, kümne piires sõrmedel ja loeb sajani ning inglise keeles kümneni. Tunneb kujundeid, hulkasid, suurem, väiksem jne. 4a8k ei aja enam K ja T segamini. Tegeleme järjest selgema hääldusd ja sõnavara laiendamisega. Uurib ise, mis tähega mingi sõna algab ehk siis teeme esimesi samme lugema õppimisel. Oskab iseseisvalt kirjutada oma nime, emme, issi.
alates kolmeseks saamisest oleme käinud iga nädal 1 kord logopeedil. Mõned korrad ikka on jäänud vahele ka, aga üldpildis on tulemus tulnud järjepideva tööga.
edu teile, kindlasti tegelege lapsega![/tsitaat]

Teatud verstapostid lapse arengus ON olulised, muude asjade suhtes olgu lapsed nii erinevad kui tahes, seda teame me kõik, et kloone ei ole. Täiesti vastutustundetu on mures vanematele seletada, kui korras ikka kõik on ja kui rumala diagnoosi laps saanud on! A la \” iga vanem tunneb oma last ju\”, tunneb muidugi. Aga. Spetsialistidel on omad nõksud, et lapse arengut jälgida. Need ei ole emade kiusamiseks välja mõeldud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.04 10:01; 15.04 10:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Lihtsalt poistega kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma ei saa päris hästi aru, miks minu postitust miinustatakse. Ma tunnen ühte väikest tüdrukut, kes neljaaastaselt ei teinud muud, kui häälitses. St sõnu polnudki üldse või ehk mõni üksik. Nüüd on laps seitsmene ja räägib kõik seina külge kinni. Jah, tema kõnes esineb vigu, põhiliselt tahab öelda K-i asemel T, kuid sedagi järjest vähem. Ilmselgelt kõne hilistumine ja probleemne laps, kuigi sõnavara on nüüdseks suur.
Teemaalgataja on käinud ju logopeedi juures,kes on pannud diagnoosiks kõne hilistumine. Laps räägib kolmesõnaliste lausetega, saab kõnest aru, sõnu tuleb juurde. Millist diagnoosi siis vaja on selleks, et teemaalgataja oleks rahul? Kui Sa näed ja tunned muret, otsi siis oma lapsele teine logopeed, kelle juures saad käia tihedamini kui kord kolme kuu jooksul. Üht aga ütlen ikkagi – ära võrdle oma lapsi, sest nad on võrreldamatud![/tsitaat]

Teatud verstapostid lapse arengus ON olulised, muude asjade suhtes olgu lapsed nii erinevad kui tahes, seda teame me kõik, et kloone ei ole. Täiesti vastutustundetu on mures vanematele seletada, kui korras ikka kõik on ja kui rumala diagnoosi laps saanud on! A la \” iga vanem tunneb oma last ju\”, tunneb muidugi. Aga. Spetsialistidel on omad nõksud, et lapse arengut jälgida. Need ei ole emade kiusamiseks välja mõeldud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.04 10:01; 15.04 10:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

teemaalgataja siin. ei, ma ei võitle spetsialistidelt mingeid imediagnoose välja. olen oma lapsele juba diagnoosi ning tegevus-ja arendusplaani saanud. tulin siia, et kuulda teiste kogemusi, sest minul endal on siiani kogemus vaid oma vanema lapsega, kelle kõne arenes normipäraselt. kui mul vanemat last võrdluseks poleks olnud, ei oleks ma võibolla muretsedagi osanud, et laps vähe räägib. tänu võrdlemisele aga oskasin probleemi näha. käin temaga korrapäraselt spetsialistide jutul edasi ning jälgin lapse kõne veel paar-kolm kuud. kui selle aja jooksul mingit märgatavat muutust ei toimu, tegelen probleemiga tõsisemalt edasi. tänan kõiki oma lugude eest!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.04 10:43; 15.04 15:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Kas tohib küsida, miks logopeediline rühm oli sinu ja soovitajate arvates halb valik?[/tsitaat]
Lapsed matkivad teineteist ja kui on probleem kõnega peab ta kuulma norm kõnet mida siis matkida.Ei soovitatudki just selle vigase keele kuulmise pärast.Kust see õige hääldus ja ka muu tuleb kui ümber on ainult vigane keel.See oligi peamine argument.Logopeedi ja muud toetavat saavad väljaspool lasteaeda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 13.04 20:45; 15.04 15:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Lapsed matkivad teineteist ja kui on probleem kõnega peab ta kuulma norm kõnet mida siis matkida.Ei soovitatudki just selle vigase keele kuulmise pärast.Kust see õige hääldus ja ka muu tuleb kui ümber on ainult vigane keel.See oligi peamine argument.Logopeedi ja muud toetavat saavad väljaspool lasteaeda.[/tsitaat]Sellist vastust ma ootasingi! Ma arvan, et sul olid väga rumalad soovitajad. See seisukoht, et kui rühmas on teistel lastel halb kõne, siis kannatab sinu lapse kõne, ei pea üldse paika.

Minu laps käis logopeedilises erilasteaias ja tal oli sellest küll ainult kasu. Mitu korda nädalas toimusid logopeedi juures n-ö eratunnid. Lisaks erinevad kõne arendamisega ja õpivõime suurendamisega seotud tegevused rühmas. Läbi mängu õppimine logopeedi juures. Mõnikord võttis logopeed mitu sarnase probleemiga last üheaegselt enda juurde ja siis viis nendega läbi harjutusi koos mängides, omavahel suheldes.

Millegipärast ei usu, et sa lapsega mitu korda nädalas logopeedi juures käid.

Lisan veel juurde, et sealt lasteaiast lähevad lapsed (kui neil hiljem just mõnda tõsist probleemi ei leita) mitte eri- vaid tavakooli. Osad lapsed ka eliitkoolidesse. Kusjuures, sinna logopeedilisse lasteaeda võetakse vaid tõsise kõne probleemiga lapsed, mitte need, kes mõnda häälikut ei oska öelda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 12.04 07:18; 14.04 22:09; 15.04 21:48; 15.04 22:09; 16.04 21:47; 17.04 19:44; 21.04 22:47; 21.04 22:51; 15.05 10:34; 18.05 21:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie logopeed soovitas kõne hilistunud lapsele samuti pigem tavarühma. Loobusime igatahes kohast.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 14.04 23:30; 15.04 08:19; 15.04 22:06; 17.04 13:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Meie logopeed soovitas kõne hilistunud lapsele samuti pigem tavarühma. Loobusime igatahes kohast.[/tsitaat]Ilmselt oleneb siis kõneprobleemi raskusastmest. Nagu juba öeldud, siis sellisesse lasteaeda saab vaid tõsisema kõnehäire puhul ning läbi suunamiskomisjoni.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 12.04 07:18; 14.04 22:09; 15.04 21:48; 15.04 22:09; 16.04 21:47; 17.04 19:44; 21.04 22:47; 21.04 22:51; 15.05 10:34; 18.05 21:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ka minu lapsele on logopeed soovitanud tavalasteaeda. Ja ma ei usu, et me kõik oleme ühe ja sama \”lolli\” logopeedi juures käinud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 13.04 15:13; 16.04 10:34; 20.04 14:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Sellist vastust ma ootasingi! Ma arvan, et sul olid väga rumalad soovitajad. See seisukoht, et kui rühmas on teistel lastel halb kõne, siis kannatab sinu lapse kõne, ei pea üldse paika.

Minu laps käis logopeedilises erilasteaias ja tal oli sellest küll ainult kasu. Mitu korda nädalas toimusid logopeedi juures n-ö eratunnid. Lisaks erinevad kõne arendamisega ja õpivõime suurendamisega seotud tegevused rühmas. Läbi mängu õppimine logopeedi juures. Mõnikord võttis logopeed mitu sarnase probleemiga last üheaegselt enda juurde ja siis viis nendega läbi harjutusi koos mängides, omavahel suheldes.

Millegipärast ei usu, et sa lapsega mitu korda nädalas logopeedi juures käid.

Lisan veel juurde, et sealt lasteaiast lähevad lapsed (kui neil hiljem just mõnda tõsist probleemi ei leita) mitte eri- vaid tavakooli. Osad lapsed ka eliitkoolidesse. Kusjuures, sinna logopeedilisse lasteaeda võetakse vaid tõsise kõne probleemiga lapsed, mitte need, kes mõnda häälikut ei oska öelda. [/tsitaat]

Minul on täpselt sarnene kogemus mõlema lapsega. Ütleks, et see on parim otsus, mida ma oma laste suhtes teinud olen. Rühmad on väikesed, igapäevaselt on rühmas logopeed, kes lisaks üldistele tundidele teeb lastele paar korda nädalas individuaaltunde. Enne kooli minekut poisid lugesid-kirjutasid. Praegu on lapsed väga heades koolides ning õppimises tublid. Täiesti kindlalt ei oleks meil olnud jõudu ja aega lapsi peale lasteaeda veel logopeedide vahet vedada ning kodus lõputult harjutusi teha.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ka minu lapsele on logopeed soovitanud tavalasteaeda. Ja ma ei usu, et me kõik oleme ühe ja sama \”lolli\” logopeedi juures käinud.[/tsitaat]Ütlen veel kord! Järelikult ei olnud teie probleem kuigi suur. Seetõttu ei näinud logopeed vajadust lapsele erilasteaeda või erirühma soovitada.
Aga kui probleem on tõsisem, siis on logopeediline lasteaed kahtlemata parim valik ja vaid rumal inimene on see, kes ütleb, et sellises rühmas jääb lapse areng veel rohkem seisma.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 12.04 07:18; 14.04 22:09; 15.04 21:48; 15.04 22:09; 16.04 21:47; 17.04 19:44; 21.04 22:47; 21.04 22:51; 15.05 10:34; 18.05 21:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meile soovitaski see komisjon just logopeedilist lasteaeda. Logopeed mitte. Valisime tavalasteaia ja olen väga õnnelik valiku üle.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 14.04 23:30; 15.04 08:19; 15.04 22:06; 17.04 13:30;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hei,

Minu laps ootab sügisel kohta Kannikese kõneravi lasteaias. Sai just 4 aastaseks ja kõne hilistumine on väga tugev. Kõne on sügavalt nasaalne ja tugevaid tähti ta öelda ei saa….pigem räägib nn. kinnise suuga. Uuriti-puuriti ja lõpuks selgus põhjus- varjatud suulaelõhe. Nüüd ootame lõikust ja edasist logopeedilist lasteaia abi ja loodan väga, et ükspäev ta saab rääkima hakata, nii et ülejäänud maailm saaks aru, mis tal öelda on 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Meile soovitaski see komisjon just logopeedilist lasteaeda. Logopeed mitte. Valisime tavalasteaia ja olen väga õnnelik valiku üle.[/tsitaat]Mitte, et ma sinu valikut laidaksin, aga siiski huvitab, mida halba oleks siis sinu arvates juhtunud, kui oleksid pannud lapse logopeedilisse lasteaeda? Usud päriselt ka, et lapse arengus oleks mingi regress toimunud?

Kindlasti oskab logopeed adekvaatselt hinnata, kas lapse panemine logopeedilisse rühma on vajalik või mitte, aga see, et ta sinu lapse puhul otsustas, et see ei ole vajalik, ei tähenda kindlasti seda, mida sa siin väita üritad – et seal rühmas jääb lapse areng seisma seetõttu, et teistel lastel on ka kõnehäire.
Suure tõenäosusega see sama logopeed suunab tõsisema kõnehäirega lapsed siiski logopeedilisse lasteaeda. Sinu lapse puhul ei olnud see lihtsalt vajalik, kuna häda ei olnud nii suur.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 12.04 07:18; 14.04 22:09; 15.04 21:48; 15.04 22:09; 16.04 21:47; 17.04 19:44; 21.04 22:47; 21.04 22:51; 15.05 10:34; 18.05 21:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Ütlen veel kord! Järelikult ei olnud teie probleem kuigi suur. Seetõttu ei näinud logopeed vajadust lapsele erilasteaeda või erirühma soovitada.
Aga kui probleem on tõsisem, siis on logopeediline lasteaed kahtlemata parim valik ja vaid rumal inimene on see, kes ütleb, et sellises rühmas jääb lapse areng veel rohkem seisma.[/tsitaat]

Tegelikult on üks suur põhjus veel. Väga paljud lapsed ei ela ei Tallinnas ega Tartus ja mujal erilasteaedu pole. Kui on lasteaias logopeed, on juba superluks.
Ja nagu ma mitme logopeedi juures juba näinud olen, on palju lihtsam suuanta laps kuhugi kellegi \”teise\” juurde, et ise probleemiga tegelema ei peaks. See kõneravi lasteaed tundub olema justnimelt selline koht, et ilma probleemi süvenemata suunatakse sinna ja \”küll-nad-seal-siis-ise-juba-vaatavad\”.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 13.04 15:13; 16.04 10:34; 20.04 14:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]teemaalgataja siin. ei, ma ei võitle spetsialistidelt mingeid imediagnoose välja. olen oma lapsele juba diagnoosi ning tegevus-ja arendusplaani saanud. tulin siia, et kuulda teiste kogemusi, sest minul endal on siiani kogemus vaid oma vanema lapsega, kelle kõne arenes normipäraselt. kui mul vanemat last võrdluseks poleks olnud, ei oleks ma võibolla muretsedagi osanud, et laps vähe räägib. tänu võrdlemisele aga oskasin probleemi näha. käin temaga korrapäraselt spetsialistide jutul edasi ning jälgin lapse kõne veel paar-kolm kuud. kui selle aja jooksul mingit märgatavat muutust ei toimu, tegelen probleemiga tõsisemalt edasi. tänan kõiki oma lugude eest! [/tsitaat]

Vastan oma kogemusest teises vallas.
Kõigi meelest on minu laps inglike, aupaiste ümber pea. Selline vaikne ja nunnu. Muidugi ta on seda siiani. Lihtsalt mina näen ka tema probleemseid külgi, püüdsin abi leida. Kuhu iganes ma oma probleemidega ei pöördunud põrkusin vastu seina.
Arstide kinnitus oli, kui kokkulepitud; pole hullu kasvab välja, kõik on eakohane jne.
4a hakkas järsku kiire, mis ema ma olen, et õigel ajal abi ei otsinud jne. 5a tehti esimene silma op, mis ei aidanud nüüd sügisel tehakse teine, kuigi teada on, et tulemus on vaid kosmeetiline, enam ei pääsata. 8a on nägemine välja arenenud. Loodame siiski parimat, imet. Meil tõesti pole midagi kaotada ainult võita.
6a. hakkas lasteaias tekkima ületamatuid muresid. Tulemuseks erikooli suunamine. Minu pisike ingel on asperger. Kuigi üritasin enne seda otsida tema imelikele harjumustele seletusi. Kõik ka sugulased olid kindlad, et üritan oma ideaalsele lapsele igavusest miskit külge pookida.
Las koerad hauguvad, karavan liigub ikka edasi! Ema süda on kõige usaldusväärseim suunaja lapse ideaalse arengu suunas.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 38 )


Esileht Erivajadustega laps Kõne hilistumine (3a laps)

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.