Esileht Koolilaps Kool ja võistlused

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: Kool ja võistlused

Postitas:

Laps on tubli sportlane ja ühest küljest on see tore, et teda saadetakse kooli esindama küll jooksu-, küll pallivõistlustele. Aga…
Mitte kõik õpetajad ei ole mõistvad. Lapsel on kogunenud palju puudumisi ja kõik peab järele tegema omast vabast ajast.
See kuu nt on käinud 2 päeva erialasel võistlusel ja 2 kooli poolt saadetud. Ja kuu on alles poole peal. Mulle juba tundub, et last karistatakse tubli olemise eest. Kehalise õpetajale ära öelda ka ei julge, sest lõpuks saab asjad ikka korda.

Kas kellelgi on sarnast olukorda ja mida arvate?

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps tunneb, et ta ei jaksa ja ise õpetajale öelda ei julge, siis võib ju lapsevaem ise rääkida kehalise kasvatuse õpetajaga, et palun last mitte võistlustele saata. Õpetajad lasevad järele õppida mitte sisemisest kurjusest vaid lapsel endal on hiljem väga raske, kui lüngad sisse jäävad. Palju raskem kui praegu kirjeldatud olukorras, mil laps siiski kokkuvõttes saab hakkama.

Teine tahk on see, et teatud määral on hea kui laps õpib oma piire järjest nihutama. Sest kõrgepalgalised tööd paraku on kõik oma võimete piiril balansseerimine ja kui vähegi võimeid on ja õppeedukus ning närvikava ei kannata, siis las punnib natuke. Elu ei peagi alati maru lihtne olema. Kõrgepalgalised tööd eeldavad kõik hootist kõrgema stressiga perioodi talumist, aeg-ajalt pingelisemaid ning töörohkemaid olukordi tööl jne. Raske õppustel, kerge lahingus.

Minu oma lapsed on ka sellised, kes miskipärast on nii kehalises kogu aeg klassi tipus ja võistlustel ning samuti klassi tipus muudes ainetes, mis tähendab lisaks pidevat olümpiaadidel käimist. Võtame rahulikult. Õpetan kuidas oma aega efektiivsemalt kasutada, aga kui tõesti laps väsinud, siis koolis antud tööd olgu tehtud, aga las need olümpiaadi ja spordivõistluse tulemused tulevad sellised, nagu parasjagu tulevad, hullu kodust treenimist ei tee. Üldjuhul hilisemates klassides enam ei suudeta kõiges tippu jääda, eks siis näeb, mis võimed sõelale jäävad.

+13
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 15.10 16:21; 16.10 07:32; 17.10 08:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsel on kogunenud palju puudumisi ja kõik peab järele tegema omast vabast ajast.

Lihtsalt mõtisklen, et milline see muu aeg siis järelvasamisteks oleks kui mitte lapse omast vabast ajast? Mõnest teisest tunnist? Siis jääb ju teise tunni materjal omandamata ja tekib nagu nõiaring. Pigem on tore, et õpetajad võimaldavad lapse vabast ajast (ja ilmselt ka õpetajate vabast ajast) lapsel asju järele vastata ja lapsel ei jää seetõttu õppimises lüngad sisse. Kui aga väga hakkab segama, siis tuleb teha valikuid ja mitte igal võistlusel käia. Muidu käib tema kohta lõpuks see ütlus, et laps oli siis trennis/võistlustel, kui tarkust jagati…

+13
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mitte kõik õpetajad ei ole mõistvad. Lapsel on kogunenud palju puudumisi ja kõik peab järele tegema omast vabast ajast.

Siit on aru saada, et osa õpetajaid on mõistvad ja ütlevad, et ahah, olid võistlusel, las see matemaatika kontrolltöö jääb siis tegemata. Teil siis isegi lõdva suhtumisega kool, tavaliselt tulebki kõik kontrolltööd järele teha, olgu laps siis olnud võistlusel, haige või muul põhjusel puudunud. Mingit suvalist tunnitööd ta ju ilmselt tegema ei pea, ainult kodus jäetud ülesanded (mis on nagunii teistele ka kodus teha jäetud). Kontrolltöid vastatakse sageli lapse vabast ajast, see või õpetajati küll varieeruda, aga tõsi on see, et vahetundides enamasti neid teha ei jõuta ja tunni ajal tuleks ikka selle tunni materjali omandada. Muidugi oleks mõeldav, et tubli võistleja käiks muude ainete töid parandamas kehalise tunni arvelt (muidugi ainult neid töid, mis võistlusel osalemise tõttu tegemata jäid), aga kahjuks ei pruugi nende ainete õpetajatel samal ajal võimalik olla poisiga tegeleda, kui tal kehalise tund on.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teine tahk on see, et teatud määral on hea kui laps õpib oma piire järjest nihutama. Sest kõrgepalgalised tööd paraku on kõik oma võimete piiril balansseerimine ja kui vähegi võimeid on ja õppeedukus ning närvikava ei kannata, siis las punnib natuke. Elu ei peagi alati maru lihtne olema. Kõrgepalgalised tööd eeldavad kõik hootist kõrgema stressiga perioodi talumist, aeg-ajalt pingelisemaid ning töörohkemaid olukordi tööl jne. Raske õppustel, kerge lahingus.

Kohe kindlasti ei eelda KÕIK kõrgepalgalised tööd pidevat võimete piiril balanseerimist ja stressi talumist. Ja lapsele sellise jutu rääkimine oleks veel eriti totter ning kindlasti ei pea spordis tubli laps pidevalt kooli esindamas käima, sest ta valmistub tulevaseks kõrgepalgaliseks tööks.

Need koolide esindamised on muidugi sagedasemad kevadel ja sügisel. Aga kui lapsevanem näeb, et lapsel on koormus liiga suur ja laps ise ei julge õpetajaga rääkida (sest see ei olegi lapsele lihtne), siis ongi see lapsevanema ülesanne.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.10 21:41; 16.10 22:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga millisest ajast siis peaks järgi tegema?
Või millist lahendust sa ootad?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laste koolis peab järele tegema isegi tunnikontrollid. Ja tegema peavad nii need, kes käivad võistlustel(pole vahet, kas enda või kooli eest) kui ka need, kes käivad olümpiaadidel.
Lisaks laagrid vahel õppetöö ajast. Siis tuleb teha endale graafik, millal ja mida teha.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle tundub v66ras m6te, nagu k6rgepalgalised t66d oleks mingi v6imete piiril balanseerimine. Kui siis ainult kehvemate v6imetega inimeste jaoks v6i t66ks sobimatu tyybi jaoks. Inimene polegi oma t66s kuigi jatkusuutlik, kui ta pidevalt v6imete piiril balanseerima peab. K6rgepalgalise t66 tagab pigem tugev fokusseeritus, andekus ja huvi teatud valdkonnas, m66dukas t66kus. Mitte mingi hullumeelne tuhandel erineval alal karglemine. Laps peab oppima valikuid tegema, ka loobuma kui vaja, enda j6uvarudega m6istlikult ringi k2ima. Neid peab jaguma kogu eluks.

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle tundub v66ras m6te, nagu k6rgepalgalised t66d oleks mingi v6imete piiril balanseerimine. Kui siis ainult kehvemate v6imetega inimeste jaoks v6i t66ks sobimatu tyybi jaoks. Inimene polegi oma t66s kuigi jatkusuutlik, kui ta pidevalt v6imete piiril balanseerima peab. K6rgepalgalise t66 tagab pigem tugev fokusseeritus, andekus ja huvi teatud valdkonnas, m66dukas t66kus. Mitte mingi hullumeelne tuhandel erineval alal karglemine. Laps peab oppima valikuid tegema, ka loobuma kui vaja, enda j6uvarudega m6istlikult ringi k2ima. Neid peab jaguma kogu eluks.

Võimete piiril balanseerimise osas mõtlen seda, et pead pidevalt töö käigus juurde õppima, oma võimeid edasi arendama. Isegi kui esmapilgul tundub uus ülesanne raske ja sinu hetketeadmiste baasil pole tehtav, siis sunnid end ikka uusi ja uusi oskuseid omandama. Mina isiklikult ei tea sellist kõrgepalgalist tööd, kus ei ole vaja pidevalt uusi teadmiseid omandada.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 15.10 16:21; 16.10 07:32; 17.10 08:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul kaks poissi (4. ja 9.klass) käivad ka nii kooli poolt saadetuna kui enda trenni võistlustel ja teevad tööd lihtsalt järelvastamise ajal järgi. See aasta algaski 9.klassi poisil nii,et kaks nädalat peale kooli algust oli tal juba kolm punast hüüumärki, kuna aasta algaski kohe kooli poolt saadetud võistlustega. Sai ilusti kõik järgi tehtud.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võimete piiril balanseerimise osas mõtlen seda, et pead pidevalt töö käigus juurde õppima, oma võimeid edasi arendama. Isegi kui esmapilgul tundub uus ülesanne raske ja sinu hetketeadmiste baasil pole tehtav, siis sunnid end ikka uusi ja uusi oskuseid omandama. Mina isiklikult ei tea sellist kõrgepalgalist tööd, kus ei ole vaja pidevalt uusi teadmiseid omandada.

Anna andeks, aga töö käigus arenemine ja juurde õppimine on siiski elementaarne mitte võimete piiril balansseerimine. Ja uute teadmiste omandamise vajadus nüüd küll palgast ei sõltu. Ja jätkuvalt – ei saa seada lapsele eesmärgiks, et ta valiks tulevikus õige kõrgepalgalise ameti.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.10 21:41; 16.10 22:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võimete piiril balanseerimise osas mõtlen seda, et pead pidevalt töö käigus juurde õppima, oma võimeid edasi arendama. Isegi kui esmapilgul tundub uus ülesanne raske ja sinu hetketeadmiste baasil pole tehtav, siis sunnid end ikka uusi ja uusi oskuseid omandama. Mina isiklikult ei tea sellist kõrgepalgalist tööd, kus ei ole vaja pidevalt uusi teadmiseid omandada.

Anna andeks, aga töö käigus arenemine ja juurde õppimine on siiski elementaarne mitte võimete piiril balansseerimine. Ja uute teadmiste omandamise vajadus nüüd küll palgast ei sõltu. Ja jätkuvalt – ei saa seada lapsele eesmärgiks, et ta valiks tulevikus õige kõrgepalgalise ameti.

Ehh, ma ei käse kellelgil oma reeglite järgi lapsi kasvatada. Minu sügav veendumus on, et pidevalt mugavustsoonis tegutsedes (mis tähendab, et võimete piiril ei balanseerita) ei ole kuigivõrd üle harju keskmise võimalik jõuda. Vähemalt minu kogemus elus on selline olnud.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 15.10 16:21; 16.10 07:32; 17.10 08:06;
To report this post you need to login first.
Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Koolilaps Kool ja võistlused