Ma just tahaks, et kõik need pisikesed märkused oleksid e-koolis, mitte päevikus.
Meil on aasta alles alanud, aga päeviku lehed on punaseid kirjakesi täis: Kustutuskumm kadunud, palun õpikule uus paber, roheline värv otsas. Mõned on veel. Kustuka leidis ta tegelikult sama tunni ajal üles, aga see ei saa ju märkust ära hoida ometi. Roheline potsik kukkus lapsel ümber – hea isegi, et ei saanud märkust põranda värviseks tegemise pärast. Sellised kirjakesed nüüd vaatavad vastu päevikut sirvides. Oleks e-koolis, siis seda järgmisel nädalal enam ei näekski.
Mis mind segab on see, et e-koolis on ka pikapäevarühmast puudumised “puudumised”, nagu see oleks kohustuslik õppeaine. Pikapäevarühm on kella 15-ni meil ehk keskmiselt 3-4 tundi 1. klassi lapsel peale koolipäeva. Nädalas on tal 20 puudumist, kuigi tegelikult ei ole mitte ühtegi tundi puudunud. Samuti on kõik võistlused ja olümpiaadid puudumised. Samal päeval klassis tehtud asjade eest pannakse neile märkused, kes kooli käisid esindamas – sest neil oli tunnitöö tegemata. Õpetaja ütles, et ärge võtke südamesse, lihtsalt tuleb märkida, et neil tegemata, aga me ise ju teame, et on sellepärast tegemata, et käisid kooli esindamas.
Pikapäevarühma õpetaja on kohustatud päevikut täitma. Võib juhtuda, et sinu arust on laps pikapäevarühmas, aga tegelikult pole.
Tuleb ju märkida, et tunnitöö on tegema, mis vahet seal on, mille pärast?
Laps võib ju ära unustada, et rohelist värvi on juurde vaja, hea kui kirjas on.
Ma tõesti ei imesta, et keegi ei taha enam õpetaja olla… Lastega saab hakkama, aga vanemate nõudmistega küll mitte.
Lapsed ei ole pikapäevarühma nimekirjaski, kolmandat aastat juba kirjutasin ühe lapse avaldusele, et ta ei käi seal. Sellepärast mind segabki see, et alati, kui ekooli sisenen, siis näen, et lapsed jälle puudunud pikapäevarühmast, nagu teeks poppi kogu aeg. Võibolla õpetaja võimuses ei ole ekoolis muuta sätteid nii, et ei tekiks neid popitunde, aga kindlasti teab ta, kes seda teha saaks.
On küll vahet, mille pärast on tegemata. Eelmisel aastal käis laps mingil jooksuvõistlusel, puudus koolist ja sai päevikusse märkuse “Tegemata!” ja ekoolis oli märkus “Miks ei teinud tunnis kaasa?” Ometi võistlusele saatis lapse seesama õpetaja, infolehele märkis, et terve meeskonna kohalolek on vajalik. Tagantjärgi mõeldes oleks vajalikum olnud ikka tunnis olla, oleks palli võrra parema perioodihinde saanud.
Minu arust ei ole palju nõutud, et jäetaks ülearused märkused ära. Eriti veel sellised tagantjärele märkused, nagu mul see kustukalugu (ja see terve klassi hilinemislugu). Mida ma teen selle teadmisega, et tal oli kustukas korraks kadunud, aga leidis siis üles? Vaja kodus õpetada kiiremini oma asju pinalist leidma ? Seon silmad kinni ja lasen aja peale võtta pinalist kustuka, punase pliiatsi ja sinise vildika?
Ma ei ütle, et mu laste õpetajad halvad oleks, aga kas keegi tõesti käsib kõigi nende märkuste ja märkimistega hulluks minna? Tundub nagu oleks vähe tööd neil, et on aega selliseid asju kirjutada muudkui.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.09 18:00; 18.09 22:41;