Esileht Koolilaps Kool on karm

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 80 )

Teema: Kool on karm

Postitas:
Kägu

Ma pole mingi lumehelbeke, aga kohati tundub kool ikka väga karm. Võibolla oli minu ajal ka, ei mäleta. Aga praegu täiskasvanu elu on ikka üli lovka selle kõrval, mis algklassides on. No nt laps unustas päeviku koju, vabandas õpetaja ees juba ennetavalt, aga ikka eKoolis märkus. Hilinesid terve klassiga kehalise tundi (mingi segadus esimesel koolinädalal teise õpetajaga), jälle eKoolis märge (küll põhjusega hilinemine…. aga no milleks üldse märkida).

Ma unustan palju olulisemaid asju maha, jah, paha lugu, aga saan vabandatud ja üle, ei jää mingi tempel terveks aastaks seda meenutama.

Saan aru kohustustest ja õppimine ja kõik see, ma pole üldse vastu, lihtsalt täiskasvanu on ikka palju lihtsam olla. Mu päevad on palju lihtsamad kui lapsel 3. klassis.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lovka?
Kuidas see märkus siis elu rikub?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Hilinesid terve klassiga kehalise tundi (mingi segadus esimesel koolinädalal teise õpetajaga), jälle eKoolis märge (küll põhjusega hilinemine…. aga no milleks üldse märkida).

Hilinemisi on õpetajal kohustus märkida, ju ta algul märkis hilinemise sisse ja hiljem pani siis põhjuse, miks sul peaks mingi probleem sellest olema, kui oli põhjusega hilinemine nagunii. Kah mul asi, mille kallal iriseda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Need ei ole pahad märkused, meeldetuletused. Lapsega vaja läbi arutada kuidas edasi paremini.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu ajal kirjutati sellised märkused päevikusse. Kuna e-kool on ka nagu päevik, siis on täiesti mõistetav, et need sinna kirja lähevad. Siis ei tohiks ka kellelgi küsimust tekkida, miks hoolsuse hinne kehvem on, sest e-koolis on kirjas.
See hilinemise juhtum on tõesti ülepaisutatud (kui ikka terve klass hilines).

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minul oli 30 aastat tagasi esimeses klassis päevik märkustest punane. Mäletan ka nurgas seismist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Meil üks õpetaja ütles, et ta märgib selleks sellised hilinemised, et tunni ajal on laps õpetaja vastutada ja kui lapsega peaks midagi tunni ajal juhtuma (laps ise ei ole tunnis) ja õpetaja pole ka ekooli märkinud, et laps puudus/hilines, siis peab ikka õpetaja vastutama, sest ta pole vastupidist kirja pannud. Kooli ajal ajas närvi, nüüd on iva sees.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Laps võis ju õpetaja ees vabandada, aga õpetaja tahab kindel olla, et sina, lapsevanem, ka asjast midagi kuulnud oled.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Info, et laps hilines, on sulle, lapsevanem. SINA teed sellest mingi järelduse, küsid lapselt, kuidas asjad olid, räägid läbi, selgitad. Seda nimetatakse KASVATAMISEKS.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vanemad võtavad ju lastele pandud märkuseid/hindeid isiklikult. Kunagi siin üks vanem kurtis, et tahaks märkusele vastuse kirjutada – aga ei ole sellist kohta.
Ühe lapsega on nii, et hingad ikka mitu korda sisse ja välja – enne, kui e-kooli lahti teed. Ja räägin lapsega, et mis jälle lahti on. Hinded on väga head, aga vaja ikka mingi jama teha. Teiseks – päeviku maha unustamine – vanemale teadmiseks, et tuleb last kontrollida. Ja laps on järgmine kord hoolsam.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma pole mingi lumehelbeke

Eks ikka oled, kui väike märge hilinemise kohta tähendab sulle “templit terveks aastaks”.
Võta ise natuke lõdvemalt nüüd.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei oska neid märkuseid kuidagi halvaks pidada, pigem lihtsalt infovahetusena võtaks neid. Päevik kodus – ahaa, äkki laps vajab peale suve veidi juhendamist ja kontrollimist koolikoti kokkupanekul, kuigi eelmisel kevadel võis see tal täiesti selge olla. Pikk suvi on vahel olnud ja tõesti võib koolikoti pakkimise harjumus uuesti tekitamist vajada veidi.

Hilinesid kehalise tundi – põhjus kodus uurida, mis juhtus. Võibolla nt suuremad kiusasid või tegid nalja (seisid teel ees, peitsid asjad ära vms), võibolla keegi klassi nö “liider” võttis vastu otsuse hilineda ja nõudis seda ka teistelt millegagi ähvardades, seega jälle on see teema, mis vajab tegelemist. Laps koolis õpetajale võibolla ei räägi, aga kodus räägib ning siis saab juba info kooli anda ning seal saab teemaga edasi tegeleda. Kiusamist on kõige lihtsam lõpetada selle algusjärgus.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Nõustun väitega, et kool on vahel karm, kuid teemaalgataja näited küll karmid pole.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Oluline on usalduslik suhe lapsega. Väga suur viga oleks sinupoolne üle-erutumine nende märkuste peale. Muidugi võid lapsega sellest rahulikul toonil juttu teha, aga päeviku mahaunustamine või ka (vahel harva mõistetavatel põhjustel) hilinemine pole surmapatud – me kõik unustame ja hilineme vahel. Mul laps teismeline, tean et minu poolt pole tema märkuste puhul midagi vaja teha – teda ennast häirivad need rohkem kui mind. Pigem on meie jutuajamised sel teemal lõbusad – naerame isseenda unustamisi-hajameelsusi ja arutame rahulikult-rõõmsalt, et kuidas saaks neid vähendada. Ta teab, et saab mulle rahulikult kõigist koolijamadest rääkida, ja otsime koos lahendusi muredele.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Eh, kui mu vanem laps oli algklassides, siis õpetaja peaaegu et vabandas mu ees, et ta lapsele mingi nädala käitumise “eeskujuliku” asemel “hea” pani… no et läks ükskord klassis teistega koos suuremaks müramiseks. Johaidii, kuidas see laps siis veel käituma peaks õppima, kui talle antaks mõista, et tee mis tahad, su käitumine on nagunii eeskujulik??
Aga võib-olla ta tahtis mind hoiatada, et ma lapsega kodus liiga karm ei oleks, sest laps olevat seda juba ise üle elanud. 😀

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina olen lapsele öelnud, et see pole “märkus” tähenduses “noomitus, etteheide”, vaid nagu teadaanne, märge.
1. klassi laps ei leidnud koolist hiljuti oma muusika töövihikut sahtlist üles, kurvastas, et “õpetaja pani märkuse”. Minu meelest täiesti normaalne, õpetaja märkis ära, miks laps tunnis tööd ei saanud teha ja pidi kodus ise tegema, vaevalt, et keegi seepärast 2. koolinädalal esimese klassi junsuga väga kurjustaks või see midagi enneolematut oleks, et nad oma asju ja vihikuid veel alati hallata ei oska. Lohutasin last, sain sama näite varal üle seletada, miks on oluline koolisahtlit korras hoida, et teaks, kust mida leida. Null probleemi.
Mina ise selliseid märkuseid/märkeid sugugi südamesse ei võta, et lapsel ununes midagi maha vms, ja olen tänulik, et õpetajad viitsivad üles märkida, mis lapse jaoks keeruline ja mida talle peaks õpetama, et ta paremini toime tuleks oma tegemistega.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma selle koha pealt küll üldse nõus ei ole, et täiskasvanutel praegu lihtsam elu on kui lastel.
Aga selle poolt olen küll, et õpetajad ei peaks kõiki asju nii formaalselt võtma. Et iga väikese hilinemise või ühe asja unustamise pärast kohe peaks märkuseid panema. Eriti algklasside lastele. Nad ju alles harjuvad. Minu meelest võiks märkused ikka siis tulla kui sama asja mitu korda juhtub.
Lapsed on ka erinevad. Üks minu lastest on väga tundliku loomuga, samas väga kohusetruu. Tal on peaaegu alati kõik korras. Ning kui siis ükskord ühe asja maha unustas ja kohe märkuse sai, siis mõjus see talle küll kehvasti. Mõnele teisele aga ei tähenda märkused midagi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma selle koha pealt küll üldse nõus ei ole, et täiskasvanutel praegu lihtsam elu on kui lastel.

Aga selle poolt olen küll, et õpetajad ei peaks kõiki asju nii formaalselt võtma. Et iga väikese hilinemise või ühe asja unustamise pärast kohe peaks märkuseid panema. Eriti algklasside lastele. Nad ju alles harjuvad. Minu meelest võiks märkused ikka siis tulla kui sama asja mitu korda juhtub.

Lapsed on ka erinevad. Üks minu lastest on väga tundliku loomuga, samas väga kohusetruu. Tal on peaaegu alati kõik korras. Ning kui siis ükskord ühe asja maha unustas ja kohe märkuse sai, siis mõjus see talle küll kehvasti. Mõnele teisele aga ei tähenda märkused midagi.

Ja kus või kuidas see õpetaja siis peaks järge pidama iga lapse puhul, et sellel on kolmas kord unustada, nüüd panen märkuse? Märkus tähendabki üles märkimist, et järgmisel korral teaks laps ja vanem sellele tähelepanu pöörata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Märkus tähendabki üles märkimist

märkus klassipäevikus tähendab siiski noomitust. Kui oleks ülesmärkimine, siis see oleks teade.

Kui täiskasvanule tehakse tööjuures märkus, siis on see samuti noomitus, mitte mingi loomulik suhtlusvorm, mille peale lihtsalt õlgu kehitada.

Minagi nõustun sellega, kes ütleb, et iga pisiasja peale ei ole vaja kohe tormata kirjalikku märkust tegema. Kui on korduv, või kui on mingi rängem eksimus, siis alles oleks mõtet üles kirjutama hakata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Märkus tähendabki üles märkimist

märkus klassipäevikus tähendab siiski noomitust. Kui oleks ülesmärkimine, siis see oleks teade.

Kui täiskasvanule tehakse tööjuures märkus, siis on see samuti noomitus, mitte mingi loomulik suhtlusvorm, mille peale lihtsalt õlgu kehitada.

Minagi nõustun sellega, kes ütleb, et iga pisiasja peale ei ole vaja kohe tormata kirjalikku märkust tegema. Kui on korduv, või kui on mingi rängem eksimus, siis alles oleks mõtet üles kirjutama hakata.

Võimalik, et koolid ise kuidagi seadistavad oma asju, aga minu ühel lapsel (teine juba nii suur, et märkusi ei panda) on e-koolis selle asja nimi üldse “märkamine” ning see võib olla nii halva kui hea sisuga, ka kiitmised käivad sinna alla. Õpetaja võib märgata, et õpik oli kodus, aga võib ka märgata, et laps oli klassi esindades võistlusel tubli. Kuidas teil e-koolis on?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma just tahaks, et kõik need pisikesed märkused oleksid e-koolis, mitte päevikus.
Meil on aasta alles alanud, aga päeviku lehed on punaseid kirjakesi täis: Kustutuskumm kadunud, palun õpikule uus paber, roheline värv otsas. Mõned on veel. Kustuka leidis ta tegelikult sama tunni ajal üles, aga see ei saa ju märkust ära hoida ometi. Roheline potsik kukkus lapsel ümber – hea isegi, et ei saanud märkust põranda värviseks tegemise pärast. Sellised kirjakesed nüüd vaatavad vastu päevikut sirvides. Oleks e-koolis, siis seda järgmisel nädalal enam ei näekski.

Mis mind segab on see, et e-koolis on ka pikapäevarühmast puudumised “puudumised”, nagu see oleks kohustuslik õppeaine. Pikapäevarühm on kella 15-ni meil ehk keskmiselt 3-4 tundi 1. klassi lapsel peale koolipäeva. Nädalas on tal 20 puudumist, kuigi tegelikult ei ole mitte ühtegi tundi puudunud. Samuti on kõik võistlused ja olümpiaadid puudumised. Samal päeval klassis tehtud asjade eest pannakse neile märkused, kes kooli käisid esindamas – sest neil oli tunnitöö tegemata. Õpetaja ütles, et ärge võtke südamesse, lihtsalt tuleb märkida, et neil tegemata, aga me ise ju teame, et on sellepärast tegemata, et käisid kooli esindamas.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Oh jummel, mis draama!
Mul sai ka laps märkuse, et teist päeva pole vihikut. Hea, et sai! Muidu poleks kolmandal päeval ka suure tõenäosusega olnud. Nüüd ei unsta ilmselt mitu kuud asju koju.
Millal te ometigi enda lastele õpetate, et tegudel ja ka tegematta jätmistel on tagajärg?
Kui õpilasel on asjad kodus või ta hilineb, siis see segab ju teiste õppetööd! Selle asemel, et koolis õppimisega tegeleda, peab kustukumme/vihikuid jms otsima.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Millal te ometigi enda lastele õpetate, et tegudel ja ka tegematta jätmistel on tagajärg?

Sa võiks ise kooli tagasi minna, tundub, et hoolimata vihikute kaasastassimisest, teadmisi napib. Mine tea, millega sina koolis õppimise asemel tegelesid.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma just tahaks, et kõik need pisikesed märkused oleksid e-koolis, mitte päevikus.

Meil on aasta alles alanud, aga päeviku lehed on punaseid kirjakesi täis: Kustutuskumm kadunud, palun õpikule uus paber, roheline värv otsas. Mõned on veel. Kustuka leidis ta tegelikult sama tunni ajal üles, aga see ei saa ju märkust ära hoida ometi. Roheline potsik kukkus lapsel ümber – hea isegi, et ei saanud märkust põranda värviseks tegemise pärast. Sellised kirjakesed nüüd vaatavad vastu päevikut sirvides. Oleks e-koolis, siis seda järgmisel nädalal enam ei näekski.

Mis mind segab on see, et e-koolis on ka pikapäevarühmast puudumised “puudumised”, nagu see oleks kohustuslik õppeaine. Pikapäevarühm on kella 15-ni meil ehk keskmiselt 3-4 tundi 1. klassi lapsel peale koolipäeva. Nädalas on tal 20 puudumist, kuigi tegelikult ei ole mitte ühtegi tundi puudunud. Samuti on kõik võistlused ja olümpiaadid puudumised. Samal päeval klassis tehtud asjade eest pannakse neile märkused, kes kooli käisid esindamas – sest neil oli tunnitöö tegemata. Õpetaja ütles, et ärge võtke südamesse, lihtsalt tuleb märkida, et neil tegemata, aga me ise ju teame, et on sellepärast tegemata, et käisid kooli esindamas.

Pikapäevarühma õpetaja on kohustatud päevikut täitma. Võib juhtuda, et sinu arust on laps pikapäevarühmas, aga tegelikult pole.
Tuleb ju märkida, et tunnitöö on tegema, mis vahet seal on, mille pärast?
Laps võib ju ära unustada, et rohelist värvi on juurde vaja, hea kui kirjas on.
Ma tõesti ei imesta, et keegi ei taha enam õpetaja olla… Lastega saab hakkama, aga vanemate nõudmistega küll mitte.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma just tahaks, et kõik need pisikesed märkused oleksid e-koolis, mitte päevikus.

Meil on aasta alles alanud, aga päeviku lehed on punaseid kirjakesi täis: Kustutuskumm kadunud, palun õpikule uus paber, roheline värv otsas. Mõned on veel. Kustuka leidis ta tegelikult sama tunni ajal üles, aga see ei saa ju märkust ära hoida ometi. Roheline potsik kukkus lapsel ümber – hea isegi, et ei saanud märkust põranda värviseks tegemise pärast. Sellised kirjakesed nüüd vaatavad vastu päevikut sirvides. Oleks e-koolis, siis seda järgmisel nädalal enam ei näekski.

Mis mind segab on see, et e-koolis on ka pikapäevarühmast puudumised “puudumised”, nagu see oleks kohustuslik õppeaine. Pikapäevarühm on kella 15-ni meil ehk keskmiselt 3-4 tundi 1. klassi lapsel peale koolipäeva. Nädalas on tal 20 puudumist, kuigi tegelikult ei ole mitte ühtegi tundi puudunud. Samuti on kõik võistlused ja olümpiaadid puudumised. Samal päeval klassis tehtud asjade eest pannakse neile märkused, kes kooli käisid esindamas – sest neil oli tunnitöö tegemata. Õpetaja ütles, et ärge võtke südamesse, lihtsalt tuleb märkida, et neil tegemata, aga me ise ju teame, et on sellepärast tegemata, et käisid kooli esindamas.

Pikapäevarühma õpetaja on kohustatud päevikut täitma. Võib juhtuda, et sinu arust on laps pikapäevarühmas, aga tegelikult pole.

Tuleb ju märkida, et tunnitöö on tegema, mis vahet seal on, mille pärast?

Laps võib ju ära unustada, et rohelist värvi on juurde vaja, hea kui kirjas on.

Ma tõesti ei imesta, et keegi ei taha enam õpetaja olla… Lastega saab hakkama, aga vanemate nõudmistega küll mitte.

Lapsed ei ole pikapäevarühma nimekirjaski, kolmandat aastat juba kirjutasin ühe lapse avaldusele, et ta ei käi seal. Sellepärast mind segabki see, et alati, kui ekooli sisenen, siis näen, et lapsed jälle puudunud pikapäevarühmast, nagu teeks poppi kogu aeg. Võibolla õpetaja võimuses ei ole ekoolis muuta sätteid nii, et ei tekiks neid popitunde, aga kindlasti teab ta, kes seda teha saaks.

On küll vahet, mille pärast on tegemata. Eelmisel aastal käis laps mingil jooksuvõistlusel, puudus koolist ja sai päevikusse märkuse “Tegemata!” ja ekoolis oli märkus “Miks ei teinud tunnis kaasa?” Ometi võistlusele saatis lapse seesama õpetaja, infolehele märkis, et terve meeskonna kohalolek on vajalik. Tagantjärgi mõeldes oleks vajalikum olnud ikka tunnis olla, oleks palli võrra parema perioodihinde saanud.

Minu arust ei ole palju nõutud, et jäetaks ülearused märkused ära. Eriti veel sellised tagantjärele märkused, nagu mul see kustukalugu (ja see terve klassi hilinemislugu). Mida ma teen selle teadmisega, et tal oli kustukas korraks kadunud, aga leidis siis üles? Vaja kodus õpetada kiiremini oma asju pinalist leidma ? Seon silmad kinni ja lasen aja peale võtta pinalist kustuka, punase pliiatsi ja sinise vildika?

Ma ei ütle, et mu laste õpetajad halvad oleks, aga kas keegi tõesti käsib kõigi nende märkuste ja märkimistega hulluks minna? Tundub nagu oleks vähe tööd neil, et on aega selliseid asju kirjutada muudkui.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kustukalugu –
Õpetaja kirjutas selle tõenäoliselt see hetk, kui lapsel kustukat polnud (ja pärast seda päevikust kustutada ei saanud).
Milleks kirjutada – et vanem teaks, et lapsel kustukat pole ja vajadusel uue muretseks.
Guaššiga sama lugu. Kui otsas, tuleks uus hankida.
Kui ei teata, kust vanem teadma peaks, et lapsel seda või toda õppevahendit pole (ja ta tunnis kaasa töötada seetõttu rahulikult ei saa).

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pikapäevarühm on kella 15-ni meil ehk keskmiselt 3-4 tundi 1. klassi lapsel peale koolipäeva. Nädalas on tal 20 puudumist, kuigi tegelikult ei ole mitte ühtegi tundi puudunud. Samuti on kõik võistlused ja olümpiaadid puudumised. Samal päeval klassis tehtud asjade eest pannakse neile märkused, kes kooli käisid esindamas – sest neil oli tunnitöö tegemata.

Mis olümpiaadid need 1.klassi lapsel juba on peale 2 nädalat koolis? 20x on juba jõudnud kooli esindamas käia umbes 10 koolipäeva jooksul? No olgu 20 puudumist (esimesel klassil on umbes 4 tundi päevas), seega juba 5 tervet koolipäeva ehk ühe nädala kahest on ta juba kooli esindanud? Mis imeline kool, see küll on ja mis olümpiaadid?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pikapäevarühm on kella 15-ni meil ehk keskmiselt 3-4 tundi 1. klassi lapsel peale koolipäeva. Nädalas on tal 20 puudumist, kuigi tegelikult ei ole mitte ühtegi tundi puudunud. Samuti on kõik võistlused ja olümpiaadid puudumised. Samal päeval klassis tehtud asjade eest pannakse neile märkused, kes kooli käisid esindamas – sest neil oli tunnitöö tegemata.

Mis olümpiaadid need 1.klassi lapsel juba on peale 2 nädalat koolis? 20x on juba jõudnud kooli esindamas käia umbes 10 koolipäeva jooksul? No olgu 20 puudumist (esimesel klassil on umbes 4 tundi päevas), seega juba 5 tervet koolipäeva ehk ühe nädala kahest on ta juba kooli esindanud? Mis imeline kool, see küll on ja mis olümpiaadid?

võib kõlada kummaliselt, aga mõnes peres on mitu last.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu meelest on samuti kool muutunud karmiks – väiksemad lapsed on veel algklassides, kuid suuremad vanuses 26 ja 18, lisaks käisin kunagi ka ise ühes tolle aja kohta ranges koolis. Kui laps puudub haiguse tõttu, tuleb puudutud tunnid järele õppida ja tööd järele teha, kool abiks ei ole. Kooliprogramm on ülitihe ja aega arutlemiseks napib. Näiteks kogu teise klassi matemaatika põhineb funktsionaalsel lugemisoskusel, kuid needsamad lapsed esimeses klassis ju alles õppisid lugema (olgu, kooliti on asi erinev, aga põhimõtteliselt ei pea I klassi minev laps veel soravalt lugema ega kirjutama). Kui kõrvutada kõikvõimalikud erivajadused, mida õpetaja töös lahendama peab ja lisaks veel lapsevanemad, siis on õpetaja muidugi imeline inimene.
Meil jagatakse märkuseid (moodsalt öeldes “märkamisi”) ka igasse päeva – vihik kodus, liim puudu, harjutuses jäänud viimane lause lõpetamata. Võtan rahulikult, aitäh teada andmast, lahendame olukorra. Küll aga ootaks aega (minu laste kooliajal seda ilmselt ei juhtu), et vanemad saaks olla vanemad ja õppetöö ja ka töövahenditega tegeleks kool. Nii nagu me pere keskel ei aruta seda, mida keegi oma tööpäevas detailselt tegi, tahaks ma ka, et lapse õppetöö jääks koolipäeva piiresse. Sellisel juhul muidugi peaks koolipäev kestma veidi kauem, kuid ka praegu on lapse tööpäev vanema omast pikem. Hetkel õpib kolmandik ära oma koolitunnid ja siis lisaks veel umbes kolm tundi kodus – on muidugi kõvema peaga laps ka. Aga koolirõõm võiks ka sellisele lapsele alles jääda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui laps puudub haiguse tõttu, tuleb puudutud tunnid järele õppida ja tööd järele teha, kool abiks ei ole.

Oi, see on küll kohutav, et õppimata jäänud asjad tuleb järele õppida. Ikka palju parem oleks, kui ei peaks, eks.
(iroonia)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 80 )


Esileht Koolilaps Kool on karm