Ahah, jäi maha, homme vaata et oleks kaasas. Tundub nii tühine asi. Seepärast tundubki üle-paisutatud see eKool. Vaesed õpetajad kes peavad iga pliiatsi ja joonlaua pärast neid teateid kirjutama.
Tundubki 🙂 Idee on hea, aga tutvustan sulle reaalsust. Kui “ahah”-iga piirduda, siis enamasti see süveneb, varsti on poolel klassil joonlaud, liim või harilik pliiats puudu. Proovi siis tunnis normaalset töötempot hoida ja töölainel püsida, kui tunni oluline osa käib näiteks joonlaua ja hariliku pliiatsi abil, aga samal ajal jagatakse ühte vahendit nelja õpilase vahel. Need, kellel on puudu, neid peab järgi ootama, kuniks laenatakse. Teisele, kolmandale ja neljandale laenamisringile peab iga kord kõik uuesti seletama või teevad nad valesti ja hakkavad ümber tegema. See, kellel olid töövahend olemas ja ei soovinud laenata, sellel hakkab igav ning hakkab tundi segama. Liimipulk saab mitme peale kasutades poole töö pealt otsa, sest üks liimis ikka hoolega… Käib vaidlus, kes kasutab töövahendit esimesena, kas see, kelle kätte viimasel ringil jäi või see, kelle oma see on. Järgmisel korral on sellelgi nelikul liimipulk puudu, sest üks arvas, et see, kes viimase ära kulutas, toob uue asemele, aga see nii ei arvanud ja ka endale unustas kaasa võtta. Teised kaks vist eeldasid, et nojah, küll jälle saab laenata see üks kord, mis see siis ära ei ole. Ühel hetkel üks, kellel olid käärid olemas, on kurb ja istub oma mahajäänud töö otsas ja ei tea mida teha, sest tema käärid on pinginaabrile laenatud, kes on aeglasem lõikaja ning lõikab hirmsa hoolega oma pisikesi kujundeid välja, kääride omanik pole saanud veel alustadagi.. Siis tuleb välja, et sama asi on klassis veel kolmel.. Mis me siis nüüd teeme? Nii ei saa ju tööd teha! Tulemuseks on see, et planeeritud tunnitöö venib, tihtipeale lihtsale teemale keskendumine on totaalselt häiritud pideva sahmimisega ja sellega, kust ja kellelt töövahendeid saada. Ja vanemad imestavad, kuidas kodus nii palju õppida jäi, mida tunnis tehti. Teine vanem imestab, miks õpetaja nii tühise asja üle paisutab, tühja see üks puuduv asi.
Täiskasvatutega võrdlus ei päde, sest suurel hulgal tänapäeva täiskasvanutest on veel mingisugunegi vatutustunne alles ning tööl või koolitusel puudunud töövahend saab vajadusel järgmisel korral kaasa. Õpilane aga küsib tunnis iga ülesande või meeldejätmist vajava asja peale: “kas see on e-koolis ka kirjas?”. Nii, et see e-kool on tõesti kahe teraga mõõk, mis ühest küljest peaks kõike lihtsustama, aga teisalt vähendab lapse enda vastutustunnet. Paraku sinna märkimata jätmine seda ei paranda. Nokk kinni ja saba lahti!
Kui olin veel algaja, siis proovisin seda “ole hea, võta ikka homme kaasa” taktikat, no ei toiminud. Jah, tundus mullegi liiast iga pisiasja pärast märge e-kooli panna ja ei saanud aru, miks ka minu lapsele neid vahel märgitakse, kui võiks ju lihtsalt öelda, aga õpetajana tööle asudes sain peale paari aastat aru, et kõikide töörahu huvides ja kokkuvõttes tulemuslikum on neid teateid juba esimese korraga e-kooli panna (ka siis, kui laps enne tundi ette vabandab). Korduvatele unustajatele juba märkuste vormis. Sest tõesti, nagu eelpool vastaja ütles, kirjaliku teate jõudmine vanemani on vanema jaoks esimene kord, mitte lapsele öeldud suulised märkused. Näiteks mu enda väga hoolikas ja kohusetundlik laps, kes alles koolitee esimeses astmes, teatas mulle nädala alguses hilisõhtul (tuli mingi muu jutu sees välja, mitte ei tulnud tal endal meelde), et tal on juba kaks nädalat joonlaud puudu. Tere talv, me oleme mitmeid kordi poes käinud ning iga kord kirjatarvete riiulist mööda käies küsin lastelt, kas midagi on otsas või puudu, ei kippu ega kõppu. Nende õpetaja ka ei märgi enamasti neid asju e-kooli. Õnneks on meil ööpäev ringi lahti Prismad, järgmiseks päevaks oli lõpuks kaasas.
Päeviku puudumise märge on veel kõige olulisem- kellel ei ole päevikut kaasas, sellel jääb mõni oluline teade või kontrolltöö sinna märkimata. Hiljem siis protestitakse, et kust õpetaja mingid asjad võttis ja miks ei olnud see lapsel päevikusse kirja pandud. Tõesta siis, et tal polnud päevikut ühel korral just sellel päeval kaasas.
Teiseks, hoolsuse ja käitumishindeid ei saa näiteks nelja peale alandada, kui sellest pole jälgegi, miks. St saab, AGA- vanem võib hakata protestima, et miks ei antud märku olukorra parandamiseks. Tõesta siis kogu aeg, et sa pole kaamel.
Teemaalgataja kirjeldus sellest, kuidas vanasti oli, on ilmekas näide sellest, kuidas õpetajate ja kooli olukord on muutunud. Vanasti oli lastel ja vanematel suurem kohusetunne. Kui õpetaja midagi ütles, et midagi oli puudu või tegemata, siis oli see tõesti suurem asi ja lapse jaoks häbitunne. Märkus päevikus oli suur asi, ükski vanem ei läinud õpetajale last õigustama. Praegu on see kahjuks reaalsus, et lapse halva käitumise või hinde pärast nõutakse õpetajalt aru, mitte õpilaselt. Kahjuks lokkab üha enam see, et “ahah, la olla” mentaliteet. Koolis sellega kaugele ei jõua. Kodused tööd jäetakse tegemata, sest eile oli tädi sünnipäev. Kehalisest puudutakse, sest näpp valutab. Põhikooli lapsel pole kooli algusest alates juba kaks nädalat vihikut, sest EMA oli kaua tööl ja ei jõudnud osta. Et me vähegi seda ei süvendaks, peavad ka nende tublide ja hoolsate laste vanemad selle ära kannatama, et me iga asja nüüd e-kooli märgime, see ehk aitab neid mitte nii tublisid paremini järje peal hoida. Ja õpetajad peavad ära kannatama selle, et töörahu ja tunni tempo hoidmise huvides peavad tegema lisatööd nende kõikide asjade ülesmärkimiseks. Või kes mida eelistab, mõni ei märgi 🙂
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.09 14:02; 19.09 13:18; 20.09 07:04;