Esileht Koolilaps kooli vahetamine peale 1. klassi (Tln)

Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )

Teema: kooli vahetamine peale 1. klassi (Tln)

Postitas:

Mida rohkem õppeaasta lõpu poole, seda enam olen veendunud, et pean oma lapsele leidma teise kooli.
Praegune klassikollektiiv on väga ok, klassijuhataja tundub ka tore aga lapsel ei ole koolis kohe mitte midagi teha. Selgelt aidatakse järgi nõrgemaid ja paar hästi tugevat (sh minu laps) istuvad täiesti tegevusetult. Laps on juba silmnähtavalt muutunud laisemaks, õppimine ei ole üldse NII huvitav kui enne, koolist ei räägita enam kodus entusiastlikult. Huviringides on tal hetkel ainukesena mingi pinge ja põnevus.

Tahaks kuulda teiste lastevanemate kogemusi, kes lapsel kooli vahetanud peale 1. klassi.
Kas \”tasus\” ära?

Tean ka, et kesklinnas kooli leida, kus mõni vaba koht on suht lootusetu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.05 17:05; 21.05 13:59; 23.05 18:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui klassikollektiiv ja õpetaja on toredad, siis ei vahetaks mingil juhul. Edaspidi läheb niikuinii raskemaks.
Ei tea ju ette, kuidas uues koolis õpetaja on. Õpetajast sõltub kõik, mitte koolist.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.05 17:16; 23.05 09:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sul tuleb rääkida õpetajaga, et ta annaks tugevamatele ka tegevust.

Meil just vastupidi. Tamp on nii tugev esimese klassi esimesest päevast alates, nagu oleks mingi eliitkool. Ma tunnen lausa rõõmu, kui vahest on jõutud koolis enamus asju ära õppida või ime-ime- õppimist pole mingiks aineks jäetud.
No kuhu selle meeletu tuupimise ja korrektsete referaatidega küll kiiret on, aru ma ei taipa.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui klassikollektiiv ja klassijuhataja ok, siis kaaluksin ikkagi tõsiselt kooli vahetamist ja räägiskin pigem alustuseks õpetajaga, et ta leiaks sinu lapsele lisaülesandeid jne. Uues koolis ei pruugi kõik nii tore olla – laps ei pruugi sulanduda klassi, klassikollektiiv ja õpetaja ei pruugi nii hästi sobida jne. Ise vahetasin omal ajal 1. klassis klassi poole aasta pealt (nõrgemast klassist tugevamasse) ja kohanemine läks ikka väga raskelt. Vanematele miskit ei kurtnud aga mäletan siiani, kui ebakindlalt ma end tundsin ja kui raskelt läks kohanemine…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

aga mille vastu lapsel huvi on?
kui sulle tundub, et ta tahaks ja suudaks õppida süvendatult nt võõrkeeli või matemaatikat, siis mina sinu asemel läheksin küll vastava kesklinna kooli juhiga rääkima.
Vabalt võib juhtuda, et mõni laps langeb neilt välja, isegi ei pea olema õppeedukuse tõttu, vaid näiteks kolib ära ja siis nad võtavad hea meelega uue andeka lapse asemele.
(Ma juhuslikult konkreetselt tean, et TPL-ist läheb näiteks 1 laps sel aastal välismaale elama asumise tõttu ära. Seda võib ju ka mujal juhtuda.)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kui klassikollektiiv ja õpetaja on toredad, siis ei vahetaks mingil juhul. Edaspidi läheb niikuinii raskemaks.
Ei tea ju ette, kuidas uues koolis õpetaja on. Õpetajast sõltub kõik, mitte koolist.[/tsitaat]

Sellega on see häda, et lapsel siis õpiharjumus kadunud… Pigem räägiksin õpetajaga oma tunnetest ja äkki ta leiaks ka tugevamatele lisatööd, samal ajal, kui teisi järgi aidatakse? Õpetaja peaks tegelikult ise seda märkama, aga kui ei, siis mina küll räägiks sellest ja siis otsustaksin. Samas ei tee luure kesklinna kooli vabade kohtade osas ka midagi paha, sest kunagi ei tea, kuidas rahvas liigub ja võid äkki kohagi saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

sa ei leia talle paremat kooli kuna igal pool on nii! va nö eliitkoolid aga seal kõik kohad täis. meil sama seis nagu sul ka teise klassi puhul, laps juba nii laisk, et lihtsalt ei viitsigi enam õppida kuna see nii igav, pigem lahendab keerulisi mataülesandeid lihtsamad jättes tegemata kuna igavad on 🙁 lugemisega sama, ei taha lugeda neid kohustuslikke \”titekaid\” loeb huviga imeline teadus jne Kooli programmi suhtes hined sel veerandil palju kehvemad see eest teised teadmised tasemel. Tegin järelduse ju siis ei sobigi süsteemiga kokku. Hetkel otsime ahendust järgmiseks aastaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hm, minu laps käib nn eliitkoolis, aga mäletan ka esimesest klassist vingumist, et on igav ja ülesanded titekad. Olenemata koolist värvivad nad kõik õunu ja kasutavad samu töövihikuid, õpikuid. Vale on õpetada lapsele suhtumist, et sa oled nii tark, et õunu värvima ei pea ja lihtsad ülesanded jäta üldse lahendamata ning loe parem ajakirju.

Teemaalgatajale soovitaksin järgmise õppeaasta alguses lapsevanemate koosolekul teema tõstatada ja õpetajaga koostöös mingi lahend leida (raamat kaasas, lisavihik vms).

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teeksin kõik selleks, et laps saaks paremasse kooli ja võimaikult ruttu. Tegin ise kunagi selle vea, et lapsele paremat kooli ei otsinud. Lapsest sai tõsine looder, ma olen ainult mõned üksikud korrad kooliaja jooksul näinud teda õppimas. Et vähegi igavust leevendada luges ta tunnis õpikust järgmiseid osasid ja lahendas töövihikud ette ära. Kuna lugemis-, arusaamis- ja meeldejätmiskiirus oli suur, siis jätkus seda ainult mõneks ajaks. Siis sai raamat läbi ja töövihik otsa ja kuna kõik jäi meelde ka, siis jägnevates tundides polnud kuulata enam huvi ja siis oli jälle igav. Siis oli vaja lollusi teha, sest kui õpetaja tunnist ära saatis, pääses igavusest.
Gümnaasiumis oli ta osadest ainetest vabastatud, käis ainult olümpiaadidel. Ma usun, et ta oli oma klassis suurim põhjuseta puuduja, kuna ta ütles, et tunnis on nii kohutavalt igav, et ta lihtsalt ei suuda seal istuda. Lõpetas suurepäraste tulemustega, kõik ülikooli uksed olid valla. Aga. Tal puudub kohusetunne, tal puudub täiesti oskus õppida, ta ei viitsi mitte millegi nimel pingutada. Kooliskäimine seostub tal koheselt millegi kohutavalt igava ja tüütuga, nii et ta viilib ka ülikoolist nagu vähegi saab. Hinded ei huvita, peaasi, et ei sunnita enam koolipingis istuma. Tal on tõsine tõrge selle vastu. 12 aastal harjumusel on väga suur jõud.
Nii et ärge tehke sama viga, otsige võimalusi. Ka eliitkoolidest lähevad lapsed ära, erinevatel põhjustel. Uurige ja käige rääkimas.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 19.05 13:41; 20.05 12:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]aga mille vastu lapsel huvi on?
kui sulle tundub, et ta tahaks ja suudaks õppida süvendatult nt võõrkeeli või matemaatikat, siis mina sinu asemel läheksin küll vastava kesklinna kooli juhiga rääkima.
Vabalt võib juhtuda, et mõni laps langeb neilt välja, isegi ei pea olema õppeedukuse tõttu, vaid näiteks kolib ära ja siis nad võtavad hea meelega uue andeka lapse asemele.
(Ma juhuslikult konkreetselt tean, et TPL-ist läheb näiteks 1 laps sel aastal välismaale elama asumise tõttu ära. Seda võib ju ka mujal juhtuda.)[/tsitaat]Ükski \”eliitkool\” ei võta algklassi vastu võõraid lapsi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Ükski \”eliitkool\” ei võta algklassi vastu võõraid lapsi. [/tsitaat]
Ei tea, miks nad ei peaks võtma? Võtavad ikka. Aga kui tekib vaba koht, siis niisama sinna ei saa, ikka valitakse. Ja kui mõni laps näiteks perega ajutiselt välismaale kolib, siis suure tõenäosusega jääb see koht ikka sellele lapsele.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu tütre kohta ütles isegi klassijuhataja, et ta on teistest taibukam ning seetõttu on tal kohati muude asjadega tegemist, kuid ta rõhutas, et kõige olulisem on hetkel saada laps tegema ka neid nö igavaid asju ehk siis tekitada õpiharjumus ning teadmine, et ka kõige tuimemad tööd tuleb ära teha.
Tegemist nn eliitkooliga.
Vähe tegemist seal küll ei ole.

Mina sinuasemel räägiksin alguses õpetajaga ja vaataks mis edasi saab.
Praegu on probleem ka oodatavas suves ja ma ei tea ühtegi last, kes nüüd entusiastlikult koolist räägiks…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Teeksin kõik selleks, et laps saaks paremasse kooli ja võimaikult ruttu. Tegin ise kunagi selle vea, et lapsele paremat kooli ei otsinud. Lapsest sai tõsine looder, ma olen ainult mõned üksikud korrad kooliaja jooksul näinud teda õppimas. Et vähegi igavust leevendada luges ta tunnis õpikust järgmiseid osasid ja lahendas töövihikud ette ära. Kuna lugemis-, arusaamis- ja meeldejätmiskiirus oli suur, siis jätkus seda ainult mõneks ajaks. Siis sai raamat läbi ja töövihik otsa ja kuna kõik jäi meelde ka, siis jägnevates tundides polnud kuulata enam huvi ja siis oli jälle igav. Siis oli vaja lollusi teha, sest kui õpetaja tunnist ära saatis, pääses igavusest.
Gümnaasiumis oli ta osadest ainetest vabastatud, käis ainult olümpiaadidel. Ma usun, et ta oli oma klassis suurim põhjuseta puuduja, kuna ta ütles, et tunnis on nii kohutavalt igav, et ta lihtsalt ei suuda seal istuda. Lõpetas suurepäraste tulemustega, kõik ülikooli uksed olid valla. Aga. Tal puudub kohusetunne, tal puudub täiesti oskus õppida, ta ei viitsi mitte millegi nimel pingutada. Kooliskäimine seostub tal koheselt millegi kohutavalt igava ja tüütuga, nii et ta viilib ka ülikoolist nagu vähegi saab. Hinded ei huvita, peaasi, et ei sunnita enam koolipingis istuma. Tal on tõsine tõrge selle vastu. 12 aastal harjumusel on väga suur jõud.
Nii et ärge tehke sama viga, otsige võimalusi. Ka eliitkoolidest lähevad lapsed ära, erinevatel põhjustel. Uurige ja käige rääkimas.[/tsitaat]Ma olen üsna kindel, et seal \”eliitkoolis\” poleks Su lapse jaoks suurt midagi teistmoodi olnud. Ka seal on suurem osa lapsi üsna keskpärased, elementaarseid asju nämmutatakse seitsesada korda ja võimekamal lapsel hakkab kiiresti igav. Ainuke asi, mis mõnevõrra aitab, on kohusetunde arendamine kodus – see, et ema ei lase igavaid ülesandeid tegemata jätta, algklassides valvab käekirja järele ja üldse teeb igapidi selgeks, et koolis tuleb ilma valikuta korralikult ära teha kõik: nii see, mis on huvitavam, kui ka see, mis on igav ja titekas.

Ülikoolis võiks aga arukas inimene paremal juhul siiski leida eriala, mis teda päriselt huvitab, ning õppida seda siis juba iseenda jaoks vajaliku süvenemisega, mitte hinnete, õppejõudude või lihtsalt läbisaamise pärast. Hinded polegi muide tähtsad, erialane silmaring ja huvi asja vastu aga küll.

Kägu, 12 aastat \”eliitkoolis\” surmigavust tundnud

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.05 12:20; 23.05 10:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Ülikoolis võiks aga arukas inimene paremal juhul siiski leida eriala, mis teda päriselt huvitab, ning õppida seda siis juba iseenda jaoks vajaliku süvenemisega, mitte hinnete, õppejõudude või lihtsalt läbisaamise pärast. Hinded polegi muide tähtsad, erialane silmaring ja huvi asja vastu aga küll.
[/tsitaat]

Ma ei taha hakata siin argumenteerima, mis on ülikoolis oluline ja mis mitte, see läheks teemast välja.
Ja näitega oma lapse kohta ma ei tahtnud ka üldistada. Lapsed on erinevad. Mõni vaevleb gümnaasiumiaja ära ja siis saab tiivad, teine jääb sisseharjunud rutiini kinni ja kindlasti on veel teisigi variante. Kirjutasin siia lihtsalt oma kogemuse keskmisest andekama lapsega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 19.05 13:41; 20.05 12:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajaga olen vestelnud. Aga tundub, et tal on põhimõte \”koos edasi\” nii sügavalt sees, et igasugune lisaülesannete nurumine ei vii kuhugi (lisa on palunud ka mõni teine vanem). \”Koos edasi\” tähendab siiski seda, et joondutakse nõrgemate järgi.

Lapsele kodus annan küll lisa, mitte just kirjutamise ja arvutamise ülesandeid – aga laps käib muusikakoolis ja kahes erinevas trennis ja loeb hästi palju ja mängin temaga väga tihti erinevaid lauamänge.

Tundub, et ega ei võta tükki küljest kohta otsida. Päris TPL vast ei lähe (huvitgevusteks vast jääb väga vähe aega) aga võibolla kusagil leidub midagi.

Tänud kõikidele arvamust avaldamast.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.05 17:05; 21.05 13:59; 23.05 18:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, lapse tase ühtlustub. Minu lapse klassis oli ka 1.klassis tüdruk kes oli õppimise asjades tark ja kiire. Luges juba suurte inimeste raamatuid jne. teises klassis oli juba raskem ning kolmandas klassis jäi ta osade asjadega isegi hätta.
Esimese klassi põhjal ei tasu veel teha paikapanevaid otsuseid.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

II klass on ka veel suht titekas. Aga II ja III klassi vahe on märgatavalt suurem. IV klass läheb oluliselt raskemaks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.05 17:16; 23.05 09:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Jah, lapse tase ühtlustub. Minu lapse klassis oli ka 1.klassis tüdruk kes oli õppimise asjades tark ja kiire. Luges juba suurte inimeste raamatuid jne. teises klassis oli juba raskem ning kolmandas klassis jäi ta osade asjadega isegi hätta.
Esimese klassi põhjal ei tasu veel teha paikapanevaid otsuseid.[/tsitaat]See võib olla ikka päris nii ja naa. Neid, kes 1. klassist kuni ülikooli lõpetamiseni kõigis ainetes ainult parimaid tulemusi saavutavad, olümpiaade mööda käivad ja kaasõppijatest õpingutes üksjagu üle on, leidub ka päris palju. Need, kes hiljem maha jäävad, kipuvad olema keskpäraste võimetega, aga kodus hirmsasti ettetreenitud lapsed.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.05 12:20; 23.05 10:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See, et tase ühtlustub võib juu ka olla sellest, et need, kel tegelikult ongi mingid eeldused jäävad lihtsalt tähelepanuta ja muudetakse igasuguse nämmutamise tagajärjel laisaks ja kool ebameeldivaks.
Mina vaatan oma last (algkooli lõpp) , kes kindlasti mitte pole olnud kodus üle õpetatud (kui siis ta on end ise üle õppinud, aga no raamatuid käest ära ka ei kisu) ja tal on ka koolis igav, sest seda mida õpetatakse ta juba teab. On ka tekkinud mingite teadmiste põhjal õpetajatega konflikte, sest õpetaja ütleb üht, minu laps aga väidab midagi vstupidist/või täiendab öeldut.
Koolis tark olla peab ka oskama.
Eesti koolisüsteem on ikka igasuguste äärmuste õpetamise koha pealt täiesti tuksis. Halli massi ühe ja sama vitsaga – palun.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 18.05 17:05; 21.05 13:59; 23.05 18:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eliitkooli klassidesse võetakse juurde väga üksikuid lapsi. Oma lapse klassi põhjal näen, et 3. klassis võeti juurde 1 ja 4. klassis veel 1 laps. Selleks ei peagi keegi ära minema. Lihtsalt õpilaste arv on nüüd suurem, kokku 32 õpilast. Vahepeal oli 1 laps aasta välismaal, aga tema koht säilis ja tuli tagasi oma klassi. Mis alustel kool lapsi juurde võtab ja keda eelistab, ei oska öelda. Ilmselt on soovijad pöördunud otse direktori poole ja siis juba tehakse valik. Juurdevõetud on kahtlemata tublimatest tublimad, eelnevalt on ette näidata läbiviieline tunnistus. Kasuks tuleb ka ema või isa vilistlaseks olemine samas koolis, erianded, hobid jms. Nii et võid proovida siiski oma sooviga otse koolide poole pöörduda. Kuskil 2.-3.-4. klass on õige aeg seda lüket teha, hiljem on õpilaste arv juba enam kui lõhki.
Aga seda ütlen küll, et kuskil 4. klassis hakab toimuma diferentseerumine ja 1. klassi ülitublid ja ainult viielised võivad tahapoole langeda ja suisa kolmesidki saada. Samas mõni esimeses klassis nõrguke olnu on selleks ajaks päris tugeva põhja alla saanud ja õppeedukus võib olla väga hea.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )


Esileht Koolilaps kooli vahetamine peale 1. klassi (Tln)

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.