Esileht Koolilaps Koolikatsed

Näitan 30 postitust - vahemik 91 kuni 120 (kokku 179 )

Teema: Koolikatsed

Postitas:
Kägu

Mina kull usun, et nad peavad mingid sellised inimesed votma. Vaatame toele nakku, nende eksamite tulemused langevad ning et eliitkoolidesse ikka kuuluda paevad nad seda tostma tarkade lastega, sest praegu votavad nad valimatult odesid ja vendi ning oma tootajate lapsi. Ma ei utle, et nad on rumalad, kuid vb keskparased millega nad jaavad alla teistele koolidele.

siin teemas on ju juttu 1. klassi katsetest, mis need eksamid siia puutuvad?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kindlasti valmistan last kooliks ette ja viin lapse katsetele linna tugevamatesse koolidesse. mitte prestiizi pärast, vaid sellepärast et usun, parem on olla 3-ne Trefneris kui viieline Waldorfis 🙂 ülikooli kandideerivad hiljem kõik võrdselt, aga teadmised peale nende koolide lõpetamist on erinevad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina kull usun, et nad peavad mingid sellised inimesed votma. Vaatame toele nakku, nende eksamite tulemused langevad ning et eliitkoolidesse ikka kuuluda paevad nad seda tostma tarkade lastega, sest praegu votavad nad valimatult odesid ja vendi ning oma tootajate lapsi. Ma ei utle, et nad on rumalad, kuid vb keskparased millega nad jaavad alla teistele koolidele.

siin teemas on ju juttu 1. klassi katsetest, mis need eksamid siia puutuvad?

Lapsed teevad ka 3.klassis ja 6.klassis tasemeeksameid ning põhikooli lõpus ning veel gümnaasiumis. Üldjuhul VHK-sse esimese klassi lapsed lähevad edasi sinna gümnaasiumi ossa. Ok, kooli lk on näha, et selle kooli 9.klassi õpilastest 10% läheb teistesse koolidesse/eliitkoolidesse üle. Ma lihtalt tahtsin ütelda, et ma usun, et nad võtavad ikka inimesi tänavalt, ükskõik mis põhjuste pärast. Ütleme ausalt, VHK-sse vanemad soovivad last panna, sest seal on hea õhkkond ning haridus on hea, kuid on tekkinud veel mõned erakoolid, kes pakuvad seda sama. Päris eraldatuna see kool ei saa igavesti eksisteerida, see toob lõpuks neile endile kahju.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Pere vanemad lapsed on katsete tralli läbinud ja sel nädalavahetusel alustame väikseimaga. VHK katsete ajal umbes kümne aasta eest selgus mulle täiesti juhuslikult, et kogukonnavabasid kohti oli… 1, millele pretendeeris umbes 200 last nii eelkoolis käijate hulgast kui ka nö “tänavalt”. Lapse lasteaiast käis viis last eelkoolis ja neile kõigile anti eelkoolis tohutuid lootusi. Pettumus väga-väga suur. Sellegipoolest läksin ühega oma lastest, kes veidi “teistsugusem”, VHK-s proovimas. Meile öeldi kohe ära, et “sellist” nad ei taha.
Muidugi oleme vanematena koolieelikutest rohkem motiveeritud. “Piirkonnakooliga” on mul väärtuspõhine konflikt – olen kooliga puutunud kokku eraisikuna ja ma ei soovi oma lapsi seal õppimas näha.
Koolieelikuga ei saa kokku leppida, et “teeme nüüd nii, et sa oled hästi tubli”. Parimate hulka pääsemine on puhas juhus, et magas hästi, pole nohune, jõudis kooliteel vanemaga jutu lõpuni rääkida, ei tea veel õhtusest külaskäigust, kellelgi ei kukkunud klassis pliaats maha ja tema kõrval oleva akna taga ei toksinud ühtegi tihast. Need 60+ valitute hulka pääsejat ei olegi tegelikult üldjuhul paremad, neil oli lihtsalt abstraktset ja kontrollimatut õnne.
Vanemad lapsed pääsesid soovitud kooli varunimekirjast, seega sünnipärased tarkpead nad ei ole. Ka teevad nad igapäevaselt, sh ka nädalavahetustel väga rasket tööd (aga gümnaasiumis õppimine ongi raske). Koolis kirev seltsielu ja võib-olla on raske hoopis seetõttu, et selle kõrvalt napib õppimisaega? Nii gümnasist kui algklassilaps käivad klassiga üks-kaks korda kuus teatris ja lisaks sama palju muuseumis. Kaks kooriproovi ja kolm tantsutundi nädalas. G5 ühistegevused, väljasõidud klassiga, huvitegevus ja trenn.
Suuremaga oleme arutanud tema saatusest kui ta läinuks piirkonnakooli. Arvas, et armastanuks nii muusikat ja teatrit koos perega, kuid kultuurilugu ta ainult kodust ei saanuks. Võrdles ka enda silmaringi trennikaaslaste omaga ja ütles selle just tänu koolile olevat palju laiema. Ma olen kokkuvõttes väga õnnelik, et peale aastaid täis igapäevast tööd, on laps oma eluga rahul.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu laps sai eelmisel aastal VHK-sse nö tänavalt sisse, st ei tema ega kogu meie pere ole kuidagi selle kooli või eelkooliga seotud. Ma ei tea, kui palju oli veel temasuguseid väljastpoolt tulijaid. Keegi mainis, et katsetel peab olema eelkõige õnne, a la kass ei kräununud akna taga. On siiski ka lapsi, kelle võimekus ei ole nii palju seotud väliste faktoritega. See sama laps sai palju kiidetud/kirutud suurima konkursiga kesklinna kooli sisse, tehes katseid kõhuvaluga ja toibudes eelnevast ägedast viirusest.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina tean kaht last, kes said VHK-sse sisse – tüdruk 2017 ja poiss möödunud aadtal. Poiss loobus Reaalkooli kasuks. Kumbki pere ei olnud kuidagi kooliga seotud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina kull usun, et nad peavad mingid sellised inimesed votma. Vaatame toele nakku, nende eksamite tulemused langevad ning et eliitkoolidesse ikka kuuluda paevad nad seda tostma tarkade lastega, sest praegu votavad nad valimatult odesid ja vendi ning oma tootajate lapsi. Ma ei utle, et nad on rumalad, kuid vb keskparased millega nad jaavad alla teistele koolidele.

siin teemas on ju juttu 1. klassi katsetest, mis need eksamid siia puutuvad?

Lapsed teevad ka 3.klassis ja 6.klassis tasemeeksameid ning põhikooli lõpus ning veel gümnaasiumis. Üldjuhul VHK-sse esimese klassi lapsed lähevad edasi sinna gümnaasiumi ossa.

no gümnasse saavad ikka väga paljud sisse, kes on mujal põhikoolis käinud. siis ei ole enam mingit baaskriteeriumi, on korralikud katsed.

3. ja 6. kl tasemetöid ei hinnata juba mitu aastat ja nende põhjal ei saa enam mingeid edetabeleid teha. põhikooli eksamitulemuste põhjal vist ka enam koole ei reastata. (pk eksamitöid kontrollivad muide oma õpetajad, ei ole päris hea alus edetabelite tegemiseks.)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

VHKst minnakse palju ka lavakasse ja EKAsse. Seepärast seal ei olegi eksamid kõige tähtsamad. Palju tegeletakse ka näiteks muusikaga.. Matemaatika ja teised reaalained ongi tugevad vaid reaalharus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina kull usun, et nad peavad mingid sellised inimesed votma. Vaatame toele nakku, nende eksamite tulemused langevad ning et eliitkoolidesse ikka kuuluda paevad nad seda tostma tarkade lastega, sest praegu votavad nad valimatult odesid ja vendi ning oma tootajate lapsi. Ma ei utle, et nad on rumalad, kuid vb keskparased millega nad jaavad alla teistele koolidele.

siin teemas on ju juttu 1. klassi katsetest, mis need eksamid siia puutuvad?

Lapsed teevad ka 3.klassis ja 6.klassis tasemeeksameid ning põhikooli lõpus ning veel gümnaasiumis. Üldjuhul VHK-sse esimese klassi lapsed lähevad edasi sinna gümnaasiumi ossa.

no gümnasse saavad ikka väga paljud sisse, kes on mujal põhikoolis käinud. siis ei ole enam mingit baaskriteeriumi, on korralikud katsed.

3. ja 6. kl tasemetöid ei hinnata juba mitu aastat ja nende põhjal ei saa enam mingeid edetabeleid teha. põhikooli eksamitulemuste põhjal vist ka enam koole ei reastata. (pk eksamitöid kontrollivad muide oma õpetajad, ei ole päris hea alus edetabelite tegemiseks.)

Sa väidad, et õpetajad võltsivad töid?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

See on tõsi. TIKi sai sisse meie heade tuttavate laps, kes on laia silmaringiga, väga avatud ning jutukas, kuid kirjutada näiteks ei osanud kohe üldse. Arvutas nii ja naa – aga sai sisse, sest vestlus andis palju rohkem punkte kui kirjalikud tööd, et kirjalike tööde vead isegi ei andnud tunda. Tean tema taset täpselt, sest meie lapsed käisid katsetel koos ja enne katseid ka harjutasime pisut koos, et lastel lõbusam oleks.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina kull usun, et nad peavad mingid sellised inimesed votma. Vaatame toele nakku, nende eksamite tulemused langevad ning et eliitkoolidesse ikka kuuluda paevad nad seda tostma tarkade lastega, sest praegu votavad nad valimatult odesid ja vendi ning oma tootajate lapsi. Ma ei utle, et nad on rumalad, kuid vb keskparased millega nad jaavad alla teistele koolidele.

siin teemas on ju juttu 1. klassi katsetest, mis need eksamid siia puutuvad?

Lapsed teevad ka 3.klassis ja 6.klassis tasemeeksameid ning põhikooli lõpus ning veel gümnaasiumis. Üldjuhul VHK-sse esimese klassi lapsed lähevad edasi sinna gümnaasiumi ossa.

no gümnasse saavad ikka väga paljud sisse, kes on mujal põhikoolis käinud. siis ei ole enam mingit baaskriteeriumi, on korralikud katsed.

3. ja 6. kl tasemetöid ei hinnata juba mitu aastat ja nende põhjal ei saa enam mingeid edetabeleid teha. põhikooli eksamitulemuste põhjal vist ka enam koole ei reastata. (pk eksamitöid kontrollivad muide oma õpetajad, ei ole päris hea alus edetabelite tegemiseks.)

Sa väidad, et õpetajad võltsivad töid?

mina? ei, ma ei väida abs mitte midagi sellist. ma väidan, et eksamitööd, mida kontrollivad oma koolis oma õpetajad, ei ole hea alus koolide pingerea koostamiseks.

samamoodi ei ole hea alus selleks põhikooli lõpuhinded. või miks sinu arvates gümnaasiumid eraldi sisseastumiskatseid korraldavad? võiks ju hinnete põhjal viielised vastu võtta lihtsalt.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nuud tehakse tasemetoid ju arvutis ning seal kontrollitakse, pluss opetajad saadavad veel aastahinded ka sinna. Sealt tulebki see ala- ja ülehinnatud tööde osakaal.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina kull usun, et nad peavad mingid sellised inimesed votma. Vaatame toele nakku, nende eksamite tulemused langevad ning et eliitkoolidesse ikka kuuluda paevad nad seda tostma tarkade lastega, sest praegu votavad nad valimatult odesid ja vendi ning oma tootajate lapsi. Ma ei utle, et nad on rumalad, kuid vb keskparased millega nad jaavad alla teistele koolidele.

siin teemas on ju juttu 1. klassi katsetest, mis need eksamid siia puutuvad?

Lapsed teevad ka 3.klassis ja 6.klassis tasemeeksameid ning põhikooli lõpus ning veel gümnaasiumis. Üldjuhul VHK-sse esimese klassi lapsed lähevad edasi sinna gümnaasiumi ossa.

no gümnasse saavad ikka väga paljud sisse, kes on mujal põhikoolis käinud. siis ei ole enam mingit baaskriteeriumi, on korralikud katsed.

3. ja 6. kl tasemetöid ei hinnata juba mitu aastat ja nende põhjal ei saa enam mingeid edetabeleid teha. põhikooli eksamitulemuste põhjal vist ka enam koole ei reastata. (pk eksamitöid kontrollivad muide oma õpetajad, ei ole päris hea alus edetabelite tegemiseks.)

Sa väidad, et õpetajad võltsivad töid?

mina? ei, ma ei väida abs mitte midagi sellist. ma väidan, et eksamitööd, mida kontrollivad oma koolis oma õpetajad, ei ole hea alus koolide pingerea koostamiseks.

samamoodi ei ole hea alus selleks põhikooli lõpuhinded. või miks sinu arvates gümnaasiumid eraldi sisseastumiskatseid korraldavad? võiks ju hinnete põhjal viielised vastu võtta lihtsalt.

Miks siis oma koolis kontrollimine peaks takistama pingeridade koostamist?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

Jah, nii see on seal. Põhiline on vestlus ja see et vastaks kõigile küsimustele ( ja küsitakse selliseid küsimusi, mis juhtme kokku ajavad – näiteks minu tütrelt eelmine aasta küsiti mida erinevat ja sarnast on helikopteril ja suuskadel) ütle oma lapsele, et vastaks midagigi, ükskõik mis pähe tuleb – peaasi et vait ei jääks, sellistele küsimustele ühte õiget vastust ju pole nagunii 😀
Minu tütar sai sisse…aga poeg, kes oli akadeemiliselt palju tugevam ja katsetas mõned aastad tagasi, läks selliste küsimuste peale lukku, puterdas ja jäi lõpuks üldse vait – ei saanud sisse.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

minu lapsed said paar aastat tagasi sisse kõiki katsetatud koolidesse (TIK, Reaal, GAG), välja arvatud 21k. Akadeemiliselt täiesti keskpärased, üks lastest hea jutuga, teine ebalevam ja tagasihoidlikum. TIKi küsimused neid rajalt maha ei jooksutanud, aga 21.koolis sai vestlus saatuslikuks.
Küsimusi esitati vaheldumisi lapsele ja vanemale… kui 6a vanuselt küsitakse, et millistes koolides veel katsetad ja millisesse sa ise minna tahaksid… no päriselt? Üks lastest ütles, et ei tea veel, pole kõiki näinud (mis oli tol hetkel tõsi) ja teine oli ka aus – ütles, et talle meeldiks reaalkooli minna… mõlemad kukkusid ootejärjekorda üpris heade punktidega ja sealt enam sisse ei saanud.
Traagikat ma selles ei näinud, küll aga imestasin küsimuste üle… kas tõesti peaks last drillima enne vestlust, et ta ikka sedasama kooli kiidaks?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

soovin siiralt edu kõigile katsetajatele ja eelkõige vanematele tugevat närvi 😊

endal see kõik aastaid tagasi läbi tehtud ja ausalt, hea meel, et rohkem pole vaja. lastege oleme nüüd vahel arutanud, mis neil meelde on jäänud ja mis muljed ja meeleolud olid. neil on see meeles pigem kui huvitav seiklus. meenutavad, et õpetajad olid igal pool sõbralikud ja kiitsid ja pauside ajal mängisid teiste lastega ja pärast sai perega mindud pizzat sooma jne. praegu õpivad ühes neist koolidest ja kui trennis vahel suhtlevad mõne lapsega, kes käib mõnes teises koolis, kuhu nad ka katsetasid, siis ikka meenutavad, et me ka käisime seal kunagi kooliga tutvumas ja on kuidagi isiklikum suhe ja ettekujutus sellest koolist.

nii et ei tasu väga kuulata neid, kes räägivad kui jube, et lapsed peavad katsetel käima ja kui traumeeriv see ikka lapsele on. mulle vanemana oli see küll närvesoov, aga mitte õnneks lastele.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

minu lapsed said paar aastat tagasi sisse kõiki katsetatud koolidesse (TIK, Reaal, GAG), välja arvatud 21k. Akadeemiliselt täiesti keskpärased, üks lastest hea jutuga, teine ebalevam ja tagasihoidlikum. TIKi küsimused neid rajalt maha ei jooksutanud, aga 21.koolis sai vestlus saatuslikuks.

Küsimusi esitati vaheldumisi lapsele ja vanemale… kui 6a vanuselt küsitakse, et millistes koolides veel katsetad ja millisesse sa ise minna tahaksid… no päriselt? Üks lastest ütles, et ei tea veel, pole kõiki näinud (mis oli tol hetkel tõsi) ja teine oli ka aus – ütles, et talle meeldiks reaalkooli minna… mõlemad kukkusid ootejärjekorda üpris heade punktidega ja sealt enam sisse ei saanud.

Traagikat ma selles ei näinud, küll aga imestasin küsimuste üle… kas tõesti peaks last drillima enne vestlust, et ta ikka sedasama kooli kiidaks?

Aga loomulikult peab olema eelis lastel, kes just sellesse kooli tahavad minna, mitte neil, kes igale poole katsetavad, peaasi, et ikka eliit.
Miks lapselt selliseid küsimusi ei tohi küsida? Tema hakkab ju selles koolis õppima? Väga ebameeldiv lapsevanem oled – drilliks last valetama…

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Täna olid Tallinna 21.Kooli katsed. Ei läinud vist väga hästi. Laps ei jõudnud kõiki ülesandeid ära teha ja oli midagi, millest ei saanud aru ja ei osanud teha. Inglise keele tunnis oli tal hästi läinud (tema enda sõnul).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu laps käis ka täna 21.Kooli katsetel. Jäi ise rahule ja jõudis kõik ülesanded tehtud, aga mingi jutu jutustamisega ei jõudnud lõpuni ja arvas ise, et teistel läks paremini kui temal. Väga suuri lootusi ma ei hellita, aga plaanis veel TIKi ja Reaali katsetele minna.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

minu lapsed said paar aastat tagasi sisse kõiki katsetatud koolidesse (TIK, Reaal, GAG), välja arvatud 21k. Akadeemiliselt täiesti keskpärased, üks lastest hea jutuga, teine ebalevam ja tagasihoidlikum. TIKi küsimused neid rajalt maha ei jooksutanud, aga 21.koolis sai vestlus saatuslikuks.

Küsimusi esitati vaheldumisi lapsele ja vanemale… kui 6a vanuselt küsitakse, et millistes koolides veel katsetad ja millisesse sa ise minna tahaksid… no päriselt? Üks lastest ütles, et ei tea veel, pole kõiki näinud (mis oli tol hetkel tõsi) ja teine oli ka aus – ütles, et talle meeldiks reaalkooli minna… mõlemad kukkusid ootejärjekorda üpris heade punktidega ja sealt enam sisse ei saanud.

Traagikat ma selles ei näinud, küll aga imestasin küsimuste üle… kas tõesti peaks last drillima enne vestlust, et ta ikka sedasama kooli kiidaks?

Aga loomulikult peab olema eelis lastel, kes just sellesse kooli tahavad minna, mitte neil, kes igale poole katsetavad, peaasi, et ikka eliit.

Miks lapselt selliseid küsimusi ei tohi küsida? Tema hakkab ju selles koolis õppima? Väga ebameeldiv lapsevanem oled – drilliks last valetama…

6-aastased teavad täpselt, millises koolis nad õppida tahavad, kui kooli korra näinud on? imepärased lapsed Sul!
kui laps elab nende koolide vahelisel alal siis tundub mõistlik proovida mitmesse, mitte jääda lootma määramisele, mis kahjuks lapse ega pere huve ei arvesta…
oma lapsi ma drillinud ei ole, ebameeldivaks pole mind ka keegi veel kunagi varem nimetanud 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

minu lapsed said paar aastat tagasi sisse kõiki katsetatud koolidesse (TIK, Reaal, GAG), välja arvatud 21k. Akadeemiliselt täiesti keskpärased, üks lastest hea jutuga, teine ebalevam ja tagasihoidlikum. TIKi küsimused neid rajalt maha ei jooksutanud, aga 21.koolis sai vestlus saatuslikuks.

Küsimusi esitati vaheldumisi lapsele ja vanemale… kui 6a vanuselt küsitakse, et millistes koolides veel katsetad ja millisesse sa ise minna tahaksid… no päriselt? Üks lastest ütles, et ei tea veel, pole kõiki näinud (mis oli tol hetkel tõsi) ja teine oli ka aus – ütles, et talle meeldiks reaalkooli minna… mõlemad kukkusid ootejärjekorda üpris heade punktidega ja sealt enam sisse ei saanud.

Traagikat ma selles ei näinud, küll aga imestasin küsimuste üle… kas tõesti peaks last drillima enne vestlust, et ta ikka sedasama kooli kiidaks?

Aga loomulikult peab olema eelis lastel, kes just sellesse kooli tahavad minna, mitte neil, kes igale poole katsetavad, peaasi, et ikka eliit.

Miks lapselt selliseid küsimusi ei tohi küsida? Tema hakkab ju selles koolis õppima? Väga ebameeldiv lapsevanem oled – drilliks last valetama…

6-aastased teavad täpselt, millises koolis nad õppida tahavad, kui kooli korra näinud on? imepärased lapsed Sul!

kui laps elab nende koolide vahelisel alal siis tundub mõistlik proovida mitmesse, mitte jääda lootma määramisele, mis kahjuks lapse ega pere huve ei arvesta…

oma lapsi ma drillinud ei ole, ebameeldivaks pole mind ka keegi veel kunagi varem nimetanud 🙂

Keegi küsis TIK-i kohta. Seal neile meeldivad jutukad lapsed 🙂 Etteütluse eest saab suht vähe punkte, oluline on silmaeing ja eeldused keelteks. Vaiksel ja vagural lapsel, kes kirjutab-arvutab veatult, aga on häbelik suhtleja, pole seal eriti lootust sisse saada.

Ära palun hirmuta. Minu laps ongi just selline. Kirjutab, arvutab, loeb (ka kirjatähti ja väga hästi), kuid on võõrastega väga häbelik. Omadega on ta vägagi jutukas.

Katsetele läheme 21.Kooli ja TIK-i.

minu lapsed said paar aastat tagasi sisse kõiki katsetatud koolidesse (TIK, Reaal, GAG), välja arvatud 21k. Akadeemiliselt täiesti keskpärased, üks lastest hea jutuga, teine ebalevam ja tagasihoidlikum. TIKi küsimused neid rajalt maha ei jooksutanud, aga 21.koolis sai vestlus saatuslikuks.

Küsimusi esitati vaheldumisi lapsele ja vanemale… kui 6a vanuselt küsitakse, et millistes koolides veel katsetad ja millisesse sa ise minna tahaksid… no päriselt? Üks lastest ütles, et ei tea veel, pole kõiki näinud (mis oli tol hetkel tõsi) ja teine oli ka aus – ütles, et talle meeldiks reaalkooli minna… mõlemad kukkusid ootejärjekorda üpris heade punktidega ja sealt enam sisse ei saanud.

Traagikat ma selles ei näinud, küll aga imestasin küsimuste üle… kas tõesti peaks last drillima enne vestlust, et ta ikka sedasama kooli kiidaks?

Aga loomulikult peab olema eelis lastel, kes just sellesse kooli tahavad minna, mitte neil, kes igale poole katsetavad, peaasi, et ikka eliit.

Miks lapselt selliseid küsimusi ei tohi küsida? Tema hakkab ju selles koolis õppima? Väga ebameeldiv lapsevanem oled – drilliks last valetama…

6-aastased teavad täpselt, millises koolis nad õppida tahavad, kui kooli korra näinud on? imepärased lapsed Sul!

kui laps elab nende koolide vahelisel alal siis tundub mõistlik proovida mitmesse, mitte jääda lootma määramisele, mis kahjuks lapse ega pere huve ei arvesta…

oma lapsi ma drillinud ei ole, ebameeldivaks pole mind ka keegi veel kunagi varem nimetanud 🙂

Kuidas see määramine siis perega ei arvesta? Ikka kõige lähemasse kooli määratakse laps, see ongi määramise mõte.
Kas sa kahtlustad, et algklassiõpetajad, kes lapsega vestlevad, ei mõista arengupsühholoogiat? Miks siis tahad oma lapse nende asjatundmatute inimeste käe alla saata?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas see määramine siis perega ei arvesta? Ikka kõige lähemasse kooli määratakse laps, see ongi määramise mõte.

sa jätad tähelepanuta ühe pisikese, kuid väga olulise detaili – lapsele määratakse koolikoht lähimas kooli, kus on vabu kohti. kui pere elab ikka kesklinnas, siis on suur võimalus, et vabu kohti ei jätku sinu lapse jaoks üheski koolis, kuhu sa lapse panna sooviksid.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lapsel olidki väga head tulemused jne, aga anti mõista, et õed-vennad ees juba, et praktiliselt on klass komplekteeritud. Vestlus oli vist OK, raske ju endal öelda.

Nojah, tegelikult pärast eilset kogemust hakkasin ise ka mõtlema, et kui kõrvalt mahub sisse käputäis lapsi, siis võiks seda sisseastumist kuidagi teisiti organiseerida. Saan aru, et need lapsed peaksid ka katsetega kooli saama, aga ajagu siis selle taseme kuidagi megakõrgeks, tehku II vooru pääsemise raskemaks vms. Ei ole ju mõtet lapsi ja vanemaid nõnda moodi jooksutada.

PS: ma kuidagi nii kohmitsein istudes + mul ühes kõrvas kohiseb, et ei kuulnudki kes kooli esindajatest olid.

Aga miks peaks seda sissesaamist teismoodi korraldama?
Tarku lapsi on terve ilm täis, VHK valib peresid. Enamus on kolme lapsega pered, vanemad abielus (igas klassi on 10-15 protsenti vabaabielus peresid ja paar üksikvanemat)- see tähendab, et pered on teatud asjade peale mõelnud, väärtushinnangud on olemas.

Nad soovivad näha koolipere liikmetena peresid, kes panustavad (asendavad mõnd ainetundi, kui klassiõpetaja on haige; 2 vanemat liitub alati lastega teatrisse, üritustele; aitavad korraldada laatasid jne jne) ja vanemaid, kes ei pea oma lapse heaolu teiste laste heaolust ülimlikuks. Vanemad, kellega on võimalik olla dialoogis, mitte selliseid vanemaid, kes põrutavad rusika lauale ja ütlevad, kool tehku minu lapsest tarkpea!
2 last juba seal koolis ja lapsed õpivad, on rõõmsad ja õnnelikud. Varsti läheb 3 ka sinna kooli, mul on küll rahulik tunne, et ta ilmselt saab sinna sisse.
Esimese lapsega saime täiesti üllatuslikult sisse, proovisime GAG ja VHK. Sai ainult VHK.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas tänased ja eilsed TIK-i katsete muljed on?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas tänased ja eilsed TIK-i katsete muljed on?

Laps ühte ülesannet teha ei osanud (midagi koertega??) ja siis viimases ülesandes viimast vastust ei jõudnud kirjutada, ehk siis midagi head sealt ilmselt paraku ei tule.

Suuline osa läks hästi minu arust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu laps ütles, et oli lihtsam olnud kui 21.Koolis. Ülesannetega jõudis valmis. Suulises osas oli okei. Andis loovaid vastuseid, mis klassikaliselt õiged polnud, aga vähemalt vastas kõigile küsimustele. Ta jäi väga rahule, aga ma ise väga suuri lootusi ei hellita.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Täna olid TIK-i katsed. Laps ütles, et ülesanded jõudis kõik ära teha.
Vestlusel küsiti suvepealinna. Laps vastust ei teadnud. Siis küsiti, et kui Sa koristada ei viitsi, mida siis teed? Vastas, et koristab. Küsiti uuesti, aga ikkagi…kui ei viitsi? Vastas uuesti, koristab.
Siis loetleti ette: roheline kurk, kollane juust, soe sai, must leib ja pidi ütlema, milline neist sinna ei sobi. Laps vastas, et must leib ei sobi. Küsiti miks, kas selle pärast, et must? Vastas JAH. Hiljem ütles mulle, et musta leiba pole olemas, on pruun leib.
Paluti tekst ette lugeda ja küsiti loetud teksti põhjal üks küsimus.
Seejärel pidi neli pilti ritta panema ja jutukese välja mõtlema.
Küsiti veel telefoni ja raadio sarnasust. See vastus läks metsa.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

minu lapsel läks vestlus muidu väga hästi, oli jutukas ja andis häid vastuseid, välja arvatud suvepealinna küsimus, mille kohta ta vastas “tartu”… samas me tõesti pole kunagi pärnus käinud, meie viga 🙂 oleks võinud teada.

kirjaliku osa kohta ütles, et oli titekas, ka see koeraga matemaatikaülesanne, aga ühte matemaatikaülesannet ei osanud. ei osanud seletada ka, mis see oli.

ilmselgelt pole ka lootust sisse saada, kui terve ülesanne tegemata ja vestluses üks rumal vastus ka.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 91 kuni 120 (kokku 179 )


Esileht Koolilaps Koolikatsed