Esileht Koolilaps Koolikius õpetaja poolt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 53 )

Teema: Koolikius õpetaja poolt

Postitas:
Kägu

Andke nõu. Laps käib 8.klassis Tallinnas ühes nn eliitkoolis. Keskmiselt tubli õpilane, koolis käinud hea meelega. Klassikaaslastega suhted head. Aga sel õppeaastal on minu silmis sattunud ühe aine õpetaja kiusu ohvriks. Lõppväljund sellele on halvas hinded. Olen saanud näha nii tema töid võrrelduna mõne klassikaaslase omaga. Vastus võib olla mõlemal töö sama, aga temal loetakse valeks või poolikuks. Üldteada tõde on, et selle õpetajaga on olnud juba viimase 10-15a jooksul paljudel konflikte. Olen suhelnud klassijuhataja, õpiabi koordinaatoriga. Probleemist teadlik ka õppealajuhataja. Sisuliselt ei ole midagi muutunud. Eile ütles õpetaja, et minu lapse kodutöö on sarnane pinginaaber omaga. Samas nägin ise, kui ta kodus tööd tegi, arutasin veel temaga teemat ning otsis netist materjali lisaks. Lahendust ei paista kuskilt ja kogu see pinge mõjub juba lapse tervisele.

 

+11
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Andke nõu. Laps käib 8.klassis Tallinnas ühes nn eliitkoolis. Keskmiselt tubli õpilane, koolis käinud hea meelega. Klassikaaslastega suhted head. Aga sel õppeaastal on minu silmis sattunud ühe aine õpetaja kiusu ohvriks. Lõppväljund sellele on halvas hinded. Olen saanud näha nii tema töid võrrelduna mõne klassikaaslase omaga. Vastus võib olla mõlemal töö sama, aga temal loetakse valeks või poolikuks. Üldteada tõde on, et selle õpetajaga on olnud juba viimase 10-15a jooksul paljudel konflikte. Olen suhelnud klassijuhataja, õpiabi koordinaatoriga. Probleemist teadlik ka õppealajuhataja. Sisuliselt ei ole midagi muutunud. Eile ütles õpetaja, et minu lapse kodutöö on sarnane pinginaaber omaga. Samas nägin ise, kui ta kodus tööd tegi, arutasin veel temaga teemat ning otsis netist materjali lisaks. Lahendust ei paista kuskilt ja kogu see pinge mõjub juba lapse tervisele.

Hindeid saab vaidlustada.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Võid lapsele selgitada, et hinded pole olulised. Õpib ta teadmiste nimel ja ilmselt selle õpetajaga enam kaua koostööd tegema ei pea. Eksameid ei hinda enda õpetaja ja vajadusel saab tulemused vaidlustada.
Endal kogemus gümnaasiumis õpetaja poolse kiusamisega. Lõpueksami sooritasin ikka üle 90% ja see oligi parim “kättemaks”.
Kahjuks elus tulebki kokku puutuda igasuguste vastikute inimestega. Jõudu!

+22
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Loomulikult olen lapsele selgitanud, et hinne ei ole alati teadmiste näitaja ja teda ennast häirib pigem ebaõiglus, kui halb hinne. Kooliga suheldes palusin abi ja nõuannet, mitte ei süüdistanud õpetajat. Ma väga hindan pedagooge ja esmakordselt pöördusin nende 8 aasta jooksul klassijuhataja poole. Eks peab leppima. Selle õpetaja tõttu on paljudel klassidele olnud korduvalt koosolekuid, aga mingit muutust ei näi tulevat.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

… ja samal ajal ütlevad käod, et hinne peegeldab teadmisi ja nt ühe “kolmega” gümnaasiumi asja ei ole.

Mul oli ka 7. või 8. klassis konflikt õpetajaga, tagantjärele tean, et ta pidas mind lihtsalt alasooritajaks (olingi) ja arvas, et pitsitamine aitab. Nõu anda ei oska, mina plahvatasin tunnis ja läksin õppealajuhataja juurde. Rahule mind jäeti, aga see pole mingi normaalne probleemilahendus.

+13
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

… ja samal ajal ütlevad käod, et hinne peegeldab teadmisi ja nt ühe “kolmega” gümnaasiumi asja ei ole.

Just! Kolmedega ei saa lapsed eliitkooli ja siis Kägude arvates on kohe nende lastel elu läbl.

+4
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ka minu laps õpib ühes Tallinna nn eliitkoolis (ei imestaks, kui meil sama kool) ja sattus õpetajapoolse koolikiusamise märklauaks. Ning enda kogemus, vastupidiselt massimeedias hoolega levitatavatele juttudele on selline, et pedagoogide võim on piiritu ja last ega tema vanemaid ei kuula keegi.

Eriti suur karistamatuse tunne on eliitkooli pedagoogidel, kuna neil pole piirkonnakool ja nemad võivad kohe, kui neile miski ei meeldi/ei sobi, näidata ust, et mine minema, meil on järjekord ukse taga! Kusjuures eranditult alati püüavad nad probleemide põhjuse juhtida endale mugavamasse voolusängi, ehk väites, et kui lapsel nende koolis on koolirõõm täiesti kadunud, siis saab asi olla ainult lapse mõistuses, mis ei võimaldavat tal “meie suure õppemahuga koolis hakkama saada”.

Tegelik põhjus ei ole sageli aga mitte lapse kõvas peas, vaid õpetajapoolses koolikiusus. Aga see on mahavaikitud teema, millest keegi rääkida ei taha ega julge.

Teie juhtumi puhul ütleks – teil on veel väga vedanud, et õpetaja veider käitumine ainuüksi hindeid puudutab. Usu mind, tema kui asjatundja arsenal kiusamiseks on suur ja lai ning fantaasia piiritu, kui ta vaid tahaks, ning mitte mingeid piire seada ei ole talle võimalik.

Üks näide paljudest, kõige leebem: laps on olnud haige ja õpetaja ütleb lapsele, et kontrolltöö järelvastamine on teisipäeval tema kabinetis. Esmaspäeval tuleb õpetajalt emale pahane meil: “Ootasin x-i ja ta ei tulnudki kokkulepitud ajal!” Ema on ehmunud, vabandab, teadmata, et õpetaja oli ju lapsele öelnud hoopis teisipäeva, ning riidleb õhtul lapsega, miks too kohale ei läinud. Laps hakkab nutma ja selgitab, et aga õpetaja ju nimetas temale hoopis teise päeva. Lepitakse siis uus aeg kokku, laps õpib terve nädalavahetuse ja läheb esmaspäeval kohale, kuid õpetaja ei  tulegi üldse ja laps ootab tund aega koridoris. Seejärel kirjutab õpetajale ema ise, paludes meili teel selgelt öelda aeg, mil ta laps peab järelvastama. Selle peale pakub õpetaja kõige lähema aja välja kahe kuu pärast. Ent selleks ajaks peavad ju hinded tunnistusele ammugi pandud olema, lisaks väidavad teised lapsed, et nemad saavad küll sama õpetaja juures vastata juba järgmisel nädalal, kogunevad järelvastamisklassi ja teevad kõik seal kirjalikult.

Teiste õpetajatega ei ole niisuguseid seiku juhtunud mitte kunagi. Mitte midagi siin tõestada ei saa, isegi kui on olemas õpetaja kirjalik meil lapsele – sel juhul pareerib õpetaja inimlikule eksimusele. Kuid üks õpetaja korraldab mu lapsele selliseid imelikke stressitekitavaid olukordi kümnete kaupa. Pikapeale hakkab nende talumine tõsiselt lapse vaimsele tervisele, kogu aeg on hirm sees, et mis see õpetaja nüüd järgmiseks korraldab.

Ta võib su lapse põhjalikult katki murda, kui vaid tahab – ja ta ei vastuta selle eest iialgi. Üksnes laps ja sina, teie vastutate ja katkitehtud laps jääb puhtalt sinu kaela peale ning sinu ravida.

Midagi soovitada on hästi raske. Jälgi olukorda, suhtle lapsega, ole valvas. Kogu tõendeid, tee kasvõi pilte oma lapse ja pinginaabri vihikust, kuupäevad juurde ja säilita. Üldiselt hinnete pealt on raske midagi tõestada, aga kui sinna juurde hakkavad lisanduma veelgi mingid kummalised juhtumid, siis saad ehk õppealajuhataja või direktoriga neid arutada (mis muidugi ei tähenda, et midagi muutuks). Samuti tuleb suureks kasuks suhtlemine teiste laste ja lastevanematega, et info liiguks ja imelikud juhtumised välja tuleksid. Suhtlus õpetajaga – püüa hoida see kirjalikuna või taasesitataval kujul, et jääks järele jälg. Kõik õpetaja öeldud seigad, mh vastamise tähtajad jne, ikka kirjalikul kujul.

Kuni asi piirdub ainult töö eest justkui natuke kehvemini hindamisega, olete veel õnnega koos ja on lootust, et asi kaugemale ei lähe. Kui aga sinna hakkab juba ka muud lisanduma (näiteks hakkab õpetaja levitama koolimaja peal teistele õpilastele ja oma kolleegidele sinu lapse kohta inetuid ja kahjustavaid kuulujutte, mis on kas tugevasti liialdatud või täiesti valed), siis on tagumine aeg oma laps sealt koolist kohe ära võtta. Jõudu!

+17
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tallinna ühes nn eliitkoolis, ütles üks klassijuhataja sellise probleemi peale, et lapsed peavadki õppima ka selliste inimestega hakkama saama…

Tjahh… Tundub, et neil on lastest sügavalt suva, loevad vaid tulemused (pole vahet, kuidas eed saavutatud on).

+7
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sellised kiuslikud pedagoogid saavad olla küll ainult vanemad naised, kellel eraelus on midagi vajaka ja oma ohvriks valitakse mõni laps, kelle peal on haiglaseid teguviisse harrastatakse.

 

Mina pole kuulnud küll, et mõni meesõpetaja selline häirega oleks.

+5
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sellised kiuslikud pedagoogid saavad olla küll ainult vanemad naised, kellel eraelus on midagi vajaka ja oma ohvriks valitakse mõni laps, kelle peal on haiglaseid teguviisse harrastatakse.

Mina pole kuulnud küll, et mõni meesõpetaja selline häirega oleks.

Minu last kiusas ühes Tallinna kesklinna eliitkoolis justnimelt meesõpetaja…

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja. Tänud oma kogemusi jagamast. Eks mu kirjutis oli ajendatud jõuetusest ja teadmisest, et lahendust ei ole. Kordan veelkord, et probleeme antud õpetajatega on paljudel, aga kooli juhtkonna poole pöördudes ongi alati öeldud, et õpetaja ideaalne- õpilased süüdi. Kooli valisime kunagi puhtalt sellepärast, et elame ligidal ja lapsel mõni minuti kooli kõndida. Ette ma ju ei osanud seda probleemi näha. Olen ise nn eliitkooli lõpetanud, aga kuna mina siiamaani võin oma koolist rääkida vaimustusega, siis naiivsena kujutasin ette, et teised õpikallakuga koolid on sama vaimsusega. Tänud veelkord toetussõnade eest! Püüan lapse vaimu vee peal hoida 🙂

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen suhelnud klassijuhataja, õpiabi koordinaatoriga. Probleemist teadlik ka õppealajuhataja. Sisuliselt ei ole midagi muutunud.

Kui naiivne saab olla? Mida rohkem suhtled, seda suuremaks läheb lapse jaoks probleem. Kooli töötajad hoiavad ju ühte.

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Nojah sellepeale meenub üks kunagine õpetaja, kelle kohta aastaid sosistati ja hiljem selgus, et tal olidki tõsised eraelu probleemid, aga tema lahkumiseni pidid lapsed aastaid kannatama ja kritiseerivatele lapsevanematelele öeldi, et nad ise on lollid.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sellised kiuslikud pedagoogid saavad olla küll ainult vanemad naised, kellel eraelus on midagi vajaka ja oma ohvriks valitakse mõni laps, kelle peal on haiglaseid teguviisse harrastatakse.

Mina pole kuulnud küll, et mõni meesõpetaja selline häirega oleks.

Minu last kiusas ühes Tallinna kesklinna eliitkoolis justnimelt meesõpetaja…

Erandeid on ikka

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Koolikiusamise suurvorm on, kui õpetaja viib mingi lapsega toimunud sündmuse ilma mõtlemata silmapilkselt ja esimese sammuna koolimajast välja. Ei võta ta kordagi ühendust ei lapse endaga ega tema vanemategagi. Samas ise needsamad pedagoogid toonitavad alailma, et vanemad ei viiks probleeme koolimajast välja, vaid räägiksid kõigepealt ikka õpetajaga. Ise eksivad nad selle kena kombe vastu küll.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sellised kiuslikud pedagoogid saavad olla küll ainult vanemad naised, kellel eraelus on midagi vajaka ja oma ohvriks valitakse mõni laps, kelle peal on haiglaseid teguviisse harrastatakse.   Mina pole kuulnud küll, et mõni meesõpetaja selline häirega oleks

Minu laste koolis oli üks meesõpetaja, keda paljud kartsid. Vanem laps, kellele see õpetaja tunde ei andnud, nimetas antud õpetajat kiuslikuks (no et kogu kool teab seda). Nooremale lapsele andis see õpetaja tunde, tema ütles et õpetaja on nõudlik, kuislikkust ei maininud, pigem arvas et probleem on neil õpilastel, kes tunnis ei viisti kaasa mõelda.

Teemaalgatuse puhul rõhutaks lapsele, et tähtsad on teadmised, mitte hinded. Kui laps käib nelikkatsete koolis, siis on katsete tulemused olulisemad kui ühe aine hinne, gümnaasiumis paljud õpetajad uued.

Mind ajas omal ajal ainult naerma, kui klassiõde, kes minu pealt kirjandi maha kirjutas ja veel lisaks paar kirjaviga suutis teha, sai hindeks viie samas kui minu kirjand vaid nelja vääriliseks tunnistati. Klassiõde esitas oma kirjandi järeltööna, seega ei saanud õpetaja ka arvata, et äkki ma olin ise see mahakirjutaja. Pigem lisas eneseusku, et isegi koos lisatud  kirjavigadega on minu töö viit väärt, kui selle on esitanud “õige õpilane”.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

klassiõde, kes minu pealt kirjandi maha kirjutas ja veel lisaks paar kirjaviga suutis teha, sai hindeks viie samas kui minu kirjand vaid nelja vääriliseks tunnistati. Klassiõde esitas oma kirjandi järeltööna, seega ei saanud õpetaja ka arvata, et äkki ma olin ise see mahakirjutaja. Pigem lisas eneseusku, et isegi koos lisatud  kirjavigadega on minu töö viit väärt, kui selle on esitanud “õige õpilane”.

Ma jälle absoluutselt ei saa aru, kuidas saab sellist asja nagu kirjand maha kirjutada(lasta)? Kirjand on ju inimese isiklikud mõtted, õpetaja saab ju aru, kui kaks kirjandit on täpselt ühesugused ja räägivad täpselt samas järjekorras samadest asjadest? Kui ise loed 1 teksti 2 korda, saad ju ka aru, et oled seda juba lugenud? Ma oleks õpetaja asemel teile mõlemale “ühe” pannud petturluse eest ja lasknud uued kirjandid kirjutada.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Vaata TA et sa ise ja su laps ei ole kiusajad.

+2
-11
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Ma jälle absoluutselt ei saa aru, kuidas saab sellist asja nagu kirjand maha kirjutada(lasta)? Kirjand on ju inimese isiklikud mõtted, õpetaja saab ju aru, kui kaks kirjandit on täpselt ühesugused ja räägivad täpselt samas järjekorras samadest asjadest? Kui ise loed 1 teksti 2 korda, saad ju ka aru, et oled seda juba lugenud? Ma oleks õpetaja asemel teile mõlemale “ühe” pannud petturluse eest ja lasknud uued kirjandid kirjutada.

No seda ma ei oska öelda, kas õpetaja mäletas, et ta on neid mõtteid juba lugenud või mitte. Meil oli gümnaasiumis 3 klassi 30+ õpilasega ja kirjand oli mingi raamatu põhjal, küllap seal oli kõigil üsna palju stampmõtteid sees. Ma arvan, et ta pigem ei mäletanud, läbi ta selle vast ikka luges, muidu poleks kirjavigu parandatud.   Klassiõde oli tegelikult 4-5line õpilane, ta oli lihtsalt haige olnud, teema aruteludes polnud osalenud (võib-olla polnud haiguse ajal isegi raamatut lugenud) siis ilmselt järeltöid kuhjus nii palju, et tundus lihtsam kirjand kellegi pealt maha kirjutada

Seda petturluse pattu sai matemaatikas ja veel paaris aines tunduvalt rohkem harrastatud, väikese liialdusega poolelel klassile õigeid lahendusi kontrolltöö ajal saadetud, nii neid mis oli minu variant kui ka teisi lahendusi. Praegu tundub nagu võimatu, et ükski õpetaja ei märganud seda kirjakeste saatmist, pigem nad siiski ei viitsinud reageerida.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

klassiõde, kes minu pealt kirjandi maha kirjutas ja veel lisaks paar kirjaviga suutis teha, sai hindeks viie samas kui minu kirjand vaid nelja vääriliseks tunnistati. Klassiõde esitas oma kirjandi järeltööna, seega ei saanud õpetaja ka arvata, et äkki ma olin ise see mahakirjutaja. Pigem lisas eneseusku, et isegi koos lisatud kirjavigadega on minu töö viit väärt, kui selle on esitanud “õige õpilane”.

Ma jälle absoluutselt ei saa aru, kuidas saab sellist asja nagu kirjand maha kirjutada(lasta)? Kirjand on ju inimese isiklikud mõtted, õpetaja saab ju aru, kui kaks kirjandit on täpselt ühesugused ja räägivad täpselt samas järjekorras samadest asjadest? Kui ise loed 1 teksti 2 korda, saad ju ka aru, et oled seda juba lugenud? Ma oleks õpetaja asemel teile mõlemale “ühe” pannud petturluse eest ja lasknud uued kirjandid kirjutada.

meile tuli nooruke õpetaja, kes kirjandeid parandas tunni ajal ja pealiskaudselt. küll sai esitatud vanema klassi poolt tehtud kirjandeid ja ka minu kirjandid läksid aasta noorematel käiku. Oligi süsteem et aasta vanema klassi töövihikud jms sai endale kaubeldud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kurb lugeda, et probleem on nii levinud ja selle maha vaikimine samuti. Meie perel ka kogemus olemas, kiusajaks oli klassijuhataja ja algas juba algkoolis. Esimesel õppeaastal jälgisin toimuvat, teisel reageerisin, selle tagajärjel sattus laps ka teiste õpetajate ja direktori põlu alla. Väga raske olukord, kui kooli vahetamiseks võimalus puudub. Täna on laps põhikoolis, kooli vihkab kogu südamest, elab suvevaheaegade nimel. Just ebaõigluse pärast, et kiuslikud ja manipuleerivad õpetajad saavad koolisüsteemis karistamatult tegutseda ja laps jääb igal juhul süüdi. Tõtt öelda ma ei teagi ühtegi olukorda, kus kooli juhtkond sellise juhtumi puhul pere oleks toetanud.
Väga loodan, et õpetajate palgad tõuseksid tasemele, mis võimaldaks professionaale ja lastest hoolivaid inimesi palgata ning et õpetajatele saab hakata tagasisidet andma sarnaselt ülikoolides kogutud tagasisidele. Saadud tagasiside võiks siis olla võrdelises seoses palganumbriga.

+6
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kurb lugeda, et probleem on nii levinud ja selle maha vaikimine samuti. Meie perel ka kogemus olemas, kiusajaks oli klassijuhataja ja algas juba algkoolis. Esimesel õppeaastal jälgisin toimuvat, teisel reageerisin, selle tagajärjel sattus laps ka teiste õpetajate ja direktori põlu alla. Väga raske olukord, kui kooli vahetamiseks võimalus puudub. Täna on laps põhikoolis, kooli vihkab kogu südamest, elab suvevaheaegade nimel. Just ebaõigluse pärast, et kiuslikud ja manipuleerivad õpetajad saavad koolisüsteemis karistamatult tegutseda ja laps jääb igal juhul süüdi. Tõtt öelda ma ei teagi ühtegi olukorda, kus kooli juhtkond sellise juhtumi puhul pere oleks toetanud.

Väga loodan, et õpetajate palgad tõuseksid tasemele, mis võimaldaks professionaale ja lastest hoolivaid inimesi palgata ning et õpetajatele saab hakata tagasisidet andma sarnaselt ülikoolides kogutud tagasisidele. Saadud tagasiside võiks siis olla võrdelises seoses palganumbriga.

Kahjuks jah, probleem on täiesti olemas ja mahavaikimine ning kinnimätsimine seda ei lahenda. Direktor toetab alati õpetajat, mitte lapsi, ning viimases hädas ka avalikustamise katset tehes peavoolumeedia enamasti keeldub kirjutamast pedagooge mittekiitvat artiklit. Samas info põranda all siiski liigub – inimesed ju ikka suhtlevad omavahel, eriti lapsevanemad, ja kogemused levivad.

Ettepaneku peale hakata lõpuks ometi küsima kodupoolset tagasisidet koolile tõusevad pedagoogid tagajalgadele, et “kas nüüd muudetakse meid klienditeenindajateks! Kas nüüd hakatakse meie kõlblikkust hindama, nagu me oleksime mingid …” Ei, ma ei nimetaks õpetajaid klienditeenindajateks. Kuid see, kui õpetajaid üldse kodu poolt hinnata ei või, tekitab ka kummalise mulje. Kas neid peetakse ilmeksimatuteks, või teine variant – nende tööd peetakse nii tähtsusetuks, et tulemusi polegi vaja?

Kuid samas paljude teiste elualade osas on ju küll olemas tagasisideankeedid. Lähed arsti juurde, võid polikliinikus võtta hindamislehe, selle täita ja kasti lasta. Samuti on veebis arstide töö hindamise võimalused, ja koguni anonüümselt. Miks siis õpetajad nii erilised on, et kodu nende tööd oma lapse juures üldse hinnata ei tohi? Arst ravib patsienti, aga õpetaja õpetab last. Miks arsti tööd võib hinnata, kuid õpetaja tööd mitte, nagu see polekski oluline?

Direktori jutule jõuavad tavaliselt vaid need vanemad, kelle lapsel on elu koolis mõne õpetaja süljekausina juba väga hulluks läinud ning tekkinud vaimsed häired. Ka vanemad on sel juhul juba viimasel piiril, ärritunud ja nutused. Direktor ei võta neid tõsiselt ja hakkab rääkima vaid aiaaugust, juhib jutu endale sobivasse kanalisse ja see on kõik. Ainuke abi on võtta laps sealt koolist ära, aga lapsele jääb siiski trauma kogu eluks.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meie perel ka kogemus olemas, kiusajaks oli klassijuhataja ja algas juba algkoolis. Esimesel õppeaastal jälgisin toimuvat, teisel reageerisin, selle tagajärjel sattus laps ka teiste õpetajate ja direktori põlu alla. Tõtt öelda ma ei teagi ühtegi olukorda, kus kooli juhtkond sellise juhtumi puhul pere oleks toetanud.

 

Problermist rääkimine tegi asjad lapse jaoks halvemaks? Tõsimeeli arvad, et suurem palk paneb vääritult käituva õpetaja väärikalt käituma? Õpetaja tõekspidamisi, kombeid ja käitumist ei muuda palganumber, need tulevad tema lastetoast.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No mis on need instantsid, mida võiks karta üks ülemeelik õpetaja? Mõelge, ja seejärel tegutsege.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sellised kiuslikud pedagoogid saavad olla küll ainult vanemad naised, kellel eraelus on midagi vajaka ja oma ohvriks valitakse mõni laps, kelle peal on haiglaseid teguviisse harrastatakse.

Mina pole kuulnud küll, et mõni meesõpetaja selline häirega oleks.

Minu last kiusas ühes Tallinna kesklinna eliitkoolis justnimelt meesõpetaja…

Erandeid on ikka

Kui üle 80% õpetajatest on naised, siis ilmselgelt tuleb sealtpoolt rohkem juhtumeid kui meestega.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetaja pole mingi püha lehm, õpetajate hulgas leidub samuti igasuguseid tüüpe ja tuleks välja selgitada, kuidas ei leia õpetaja aega kahe kuu järel ja kas pole siis seadust, mis ütleb, mis aja jooksul peab saama järgi vastata ja mitu korda seda võib edasi lükata.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajaks õppimine on liiga lihtsaks ja kättesaadavaks tehtud, seepärast ka niisugune kaader. Vanasti oli see raskem ja õpetaja oli nn maa sool.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajaks õppimine on liiga lihtsaks ja kättesaadavaks tehtud, seepärast ka niisugune kaader. Vanasti oli see raskem ja õpetaja oli nn maa sool.

Mis siin imestada kui võetakse põhiharidusega suunamudijaid lasteaeda-kooli keelt õpetama.

 

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meie perel ka kogemus olemas, kiusajaks oli klassijuhataja ja algas juba algkoolis. Esimesel õppeaastal jälgisin toimuvat, teisel reageerisin, selle tagajärjel sattus laps ka teiste õpetajate ja direktori põlu alla. Tõtt öelda ma ei teagi ühtegi olukorda, kus kooli juhtkond sellise juhtumi puhul pere oleks toetanud.

Problermist rääkimine tegi asjad lapse jaoks halvemaks? Tõsimeeli arvad, et suurem palk paneb vääritult käituva õpetaja väärikalt käituma? Õpetaja tõekspidamisi, kombeid ja käitumist ei muuda palganumber, need tulevad tema lastetoast.

Meie kogemus oli, et asi läks hullemaks. Kuna kooli juhtkond toetas õpetajat, tekitas see ilmselt karistamatuse tunde ja andis hoogu juurde. Reageerisin järgnevatele juhtumitele, aga see ei toonud kaasa mingit muutust, õpetaja hakkas lisaks lapsele ka mind klassi ees mõnitama kui “ühe lapse vanemat”. Lõpuks laps lihtsalt palus, et ma enam abi ei otsiks. Ta oli koguaeg koolis huviorbiidis ja oodati iga väiksemat eksimust, et see kõva häälega välja tuua.

Suurem palk kindlasti kellegi käitumist ei muuda, aga tekib konkurents ja parem valik, keda võtta, keda jätta. Küll aga usun, et tagasisidestamine võiks käitumist korrigeerida. Näiteks kui väga hea tagasiside tulemustasu näol kajastuks.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No mis on need instantsid, mida võiks karta üks ülemeelik õpetaja? Mõelge, ja seejärel tegutsege.

KOV-i kui kooli pidajat ja Haridusministeeriumit nad ei karda. Ajakirjandus selliseid juhtumeid väga ei kajasta, pigem ikka seda poolt kuidas õpetajaid laste ja vanemate poolt väärkoheldakse. Mis see instants olla võiks?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 53 )


Esileht Koolilaps Koolikius õpetaja poolt