Esileht Koolilaps Koolikiusamine ja kiusajaks õpetaja

Näitan 27 postitust - vahemik 31 kuni 57 (kokku 57 )

Teema: Koolikiusamine ja kiusajaks õpetaja

Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] Mina selle asemel, et parastada, annaksin lapsele uue võimaluse![/tsitaat]Anti ju, aga laps jättis need võimalused kasutamata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aitäh soovituse eest, kuhu pöörduda. Valla ja kooli esindajatega kokku saamegi, et tekkinud olukorda lahendada. Uudishimulikele pean kahjuks ütlema, et ei saa asjast täpsemalt rääkida, kuna kannatanud laps ei ole minu laps ja seda otsustavad tema enda vanemad, kas ja kui palju nad lõpuks seda olukorda avalikustavad. Võin öelda ainult nii palju, et tegemist oli pikemaajalise õpetajapoolse mõnitamise ja alandamisega. Kuna lapsed olid juba tema mõnitamise leebema variandi suhtes immuunseks muutunud, pidi ta natuke tuure juurde keerama, aga läks liiale. Kurb on see, et nüüd, kui see suurem intsident aset leidis, hakkasid alles ka suuremad lapsed ja isegi vilistlased rääkima, et see on ju alati nii olnud, et see õpetaja niimoodi lapsi alavääristab:S Seda ei pannud keegi enne tähele, ega pidanud vajalikuks pöörata õpetaja tähelepanu sellele, et selline käitumine ei käi pedagoogika juurde.

Antud teemas sõna võtvad nn õpetajad tegelikult väga kurvastavad mind. Mind kurvastab üldiselt alati, kui inimene on piiratud, silmaklappidega või lihtsalt põhimõtte pärast ringkaitsesse tõmbunud. Aga need konkreetsed inimesed tegelevad igapäevaselt meie lastega, näitavad eeskuju ja mõjutavad nende mõttemaailma. Milleks silmad kinni hakata lahmima ja tooma nii ühekülgseid näiteid, kui jube hullud on ikkagi need lapsed ise ja eriti nende vanemad? Iga inimene siiski ei peaks iga hinna eest pedagoogiks õppima minema, on ka teisi valikuid.. Mina muidu töötan ametis, kus puutun väga palju õpetajatega kokku. Ütleme nii, et võiksin veel pikemalt kirjutada õpetajate kasuahnusest, silmakirjalikkusest, laste ja nende vanemate tagarääkimisest, alkoholilembusest jne jne. Ma ei tee seda, see oleks liiga labane.

Veelkord tänan nõuandjaid, põhiline küsimus oligi, kuhu pöörduda, aitäh!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 05.10 14:08; 08.10 11:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Absoluutselt nõus sinuga. Pedagoogilt ootaks kõige vähem parastamist. Olen ise õpetaja ja saan väga hästi aru lastest, kellel tõesti kodune töö tegemata sellepärast, et pole olnud lihtsalt aega. Olgem ausad, koolilastele antakse tänapäeval ikka meeletult õppida, tuupida jne. Pole ka ime, kui lapsed ei jõua. Mina selle asemel, et parastada, annaksin lapsele uue võimaluse![/tsitaat]

Ei ole üldse nõus. Annan lastele tihti võimaluse tunni lõpus või näiteks asendustunnis kodused tööd ära teha, teeb mõni üksik. Lapsed, kel pole kunagi õppimise jaoks aega, hängivad kõige enam sihitult poes või külavahel, ka näiteks FB jaoks on tundide kaupa aega.
Annan nädal varem praktilise ülesande, pool klassi räägib suurest õpikoormusest, trennidest, väkevenna hoidmisest, sugulase pulmadest, ülesande täitmise võimatusest jne. Viivitamise eest luban siis hinnet alandada. Lapsed saabuvad täidetud ülesandega järgmise, 15 minutilise vahetunni lõpus!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

arvestades, kui pikka aega ma koolis töötanud olen, ei imesta ma enam ühegi vanema käitumise üle.
mida võis õpetaja teha sellist, mis sundis vanema lapse koolist ära võtma.
juhtumid elust enesest minu kolleegidelt
– laps sülitas õpetajale näkku või saatis p…sse, õpetaja viis lapse direktori juurde, vanem tormas kooli, sõimas nii direktoril kui õpetajal näo täis, nõudis õpetaja vallandamist
– laps jõi end ekskursioonil pildituks, õpetaja abistas oksendavat last, kohalekutsutud meedikuid tegid maoloputuse ning õpetaja informeeris vanemaid ja kooli juhtkonda juhtunust, lapsevanem kaebas nädal hiljem ministrile, et tema laps ei võtnud tilkagi ja õpetaja valetas.
– laps varastas õpetaja rahakotist pool klassi teatripiletite rahast ja ostis selle eest omale puhvetist kompvekke, asjast teada saanud vanem teatas, et õpetajal polegi õigust nõuda ei lastelt teatripiletite eest raha ega ei ilmunud ka kooli direktori juurde
– õpilase tunnistusel oli aastahinnetes 9 kahte, vanem saatis direktorile avalduse, et tema laps PEAB saama siiski järgmise klassi, sest tema NÕUAB seda, ÕN otsust ega järgmisse klassi üleviimise juhendit ei pidanud vanem millekski
– laps (ca 6-7kl) tuli kooli vanemate tagant pihtapandud kondoomidega ja kasutas neid veepommide tegemiseks/loopimiseks koolimajas. õpetaja telefonikõnele reageeris vanem küsimusega: mis värvi need kondoomid on…

nii võib jatkata lõpmatuseni[/tsitaat]

Sa muidugi ikka lugesid teemaalgataja teksti läbi ja said aru, et tegemist on algklassiõpilastega?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Absoluutselt nõus sinuga. Pedagoogilt ootaks kõige vähem parastamist. Olen ise õpetaja ja saan väga hästi aru lastest, kellel tõesti kodune töö tegemata sellepärast, et pole olnud lihtsalt aega. Olgem ausad, koolilastele antakse tänapäeval ikka meeletult õppida, tuupida jne. Pole ka ime, kui lapsed ei jõua. Mina selle asemel, et parastada, annaksin lapsele uue võimaluse![/tsitaat]
mingil hetkel on kõik võimalused ammendunud ja siis tulevadki sanktsioonid, et järgmisel korral paremini meeles oleks. kui hakatakse räuskama juba nii süütu vanasõna peale, mida siis reaalses tööelus tehakse?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Absoluutselt nõus sinuga. Pedagoogilt ootaks kõige vähem parastamist. Olen ise õpetaja ja saan väga hästi aru lastest, kellel tõesti kodune töö tegemata sellepärast, et pole olnud lihtsalt aega. Olgem ausad, koolilastele antakse tänapäeval ikka meeletult õppida, tuupida jne. Pole ka ime, kui lapsed ei jõua. Mina selle asemel, et parastada, annaksin lapsele uue võimaluse![/tsitaat]
Mina sain õpetaja postitusest aru nii, et võimalusi anti korduvalt, see, kes neid võimalusi aga ei kasutanud, oli õpilane.
Ausaltöelda ära on juba tüüdanud see pidev \”uute võimaluste andmine\”. Saan aru, et antakse kord, antakse teine ja kolmaski veel, aga 10 korda? Millise signaali õpilane sellega saab? Et kogu elu saab kõike oma suva järgi parandada ja järgi teha? Et kui täna tööle ei jõua, siis ülemus helistab ja palub homme uuesti proovida? Või ülehomme? Äkki aitab selle õpitud abituse kultiveerimisest?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ammu oleks aeg õpetajate palk kahekordistada ning seejärel teha üks korralik puhastustöö. Vaatan oma lapse kuldaväärt klassijuhatajat ning seejärel ühte pensionieas aineõpetajat. Nagu päike ja pilkane pimedus 🙁

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu tütrel on kooli ajal olnud täpselt 1 korralik vastuolu õpetajaga.
Laps ei osanud, õpetaja kostitas, samamoodi ülevalpool kirjutanuga, seepeale niigi ennast ebamugavalt ja rumalana tundvat last tuntud vanasõnaga, mis konkreetselt selle õpilase puhul võttis lausa kolmemõõtmelise tähenduse ja oli äärmiselt julm ja ränk mõnitus.
Tüdruk marssis koolist minema, pool päeva rahustasin teda küll suhkruvee, paitamise kui oma pisaratega ja
läksin ka kooli.
Elus esimest ja viimast korda.
Marsissin direktori kabineti ja andsin üsna napisõnaliselt direktorile teada mida ma asjast arvan, et teavitan ka haridusosakonda ja niisugune õpetajapoolne käitumine ja sellise ülalpidamisega õpetaja ei lähe mitte.
Tütar puudus nädala koolist, koolidirektor helistas talle ja palus õpetaja nimel vabandust, kutsus tagasi kooli ja kui tüdruk läks, siis direktor palus teda nii ilusti- vihka seda õpetajat , aga ära kooli vihka, palun!
Aga see õpetaja- mõne aja pärast ta enam koolis ei töötanud , tänaseks on keskeas mees enda nahal tunda saanud mida ta tookord suust välja ajas, jumal ei halastanud talle vaid toppis ninapidi veel hullemasse olukorda kui see, mida ta omal ajal mõnitas.
Mul ei ole temast kahju.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.10 15:15; 10.10 09:43; 11.10 21:59; 11.10 22:01; 12.10 09:46; 12.10 11:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nii vanasõnade abil kui ka muul moel pilkamised-parastamised ei sobi pedagoogi sõnavarasse.
See aga ei tähenda, et õpetaja peaks lõputult võimalusi andma. Vastupidi,tuleb kehtestada lihtsad ja selged reeglid. Kas ja millistel juhtudel saab ajapikendust, kuidas mõjutavad ajapikendused hinnet jne.
Loomulikult tuleb lõpuks halb hinne panna, kui ka ajapikenduse korral töö tegemata jääb. Aga kui laps selle peale endast välja läheb, siis mingid vanasõnad küll õpetaja-õpilase teineteisemõistmisele kaasa ei aita. Pigem võiks üritada last rahustada, et ta seda ühte jooksvat hinnet üle ei dramatiseeriks, vaid üritaks edaspidi oma õppimist paremini planeerida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.10 20:56; 07.10 21:06; 07.10 21:47; 09.10 22:21;
To report this post you need to login first.

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]
Loomulikult tuleb lõpuks halb hinne panna, kui ka ajapikenduse korral töö tegemata jääb. [/tsitaat]
Olen muidu väga nõus kõigega, mis kirjutad, aga tahaks lihtsalt õpetajatele öelda, et kui laps tuleb ajapikendust küsima mingil tõsisel ja arvestataval põhjusel, siis tuleks uus tähtaeg ikkagi lapsega kokku leppida, mitte lihtsalt teatada, et näiteks nädala pärast olgu töö olla. Ainuisikuliselt õpetaja poolt määratud uus tähtaeg ei pruugi olla põrmugi sobivam kui algne. Kui laps juba ise tuleb enne algset tähtaega jutuga, et ta ei jõua, siis ilmselt oskab ta ise kõige paremini uue aja pakkuda ja õpetaja ülesanne oleks siin last suunata, et ta oma aega ikka tõesti reaalselt hindaks, mitte ei püüaks ülemäära tubli olla. Koostööd on vaja. Nii saab ka kohe kokku leppida, mis juhtub, kui sellest uuest tähtajast ka kinni ei peeta jne.
Lihtsalt nädalase pikenduse andmine on mõttetu.

Vabandan teemavälise postituse pärast.
Teema algatajale ei oska kahjuks nõu anda.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Nii vanasõnade abil kui ka muul moel pilkamised-parastamised ei sobi pedagoogi sõnavarasse.
See aga ei tähenda, et õpetaja peaks lõputult võimalusi andma. Vastupidi,tuleb kehtestada lihtsad ja selged reeglid. Kas ja millistel juhtudel saab ajapikendust, kuidas mõjutavad ajapikendused hinnet jne.
Loomulikult tuleb lõpuks halb hinne panna, kui ka ajapikenduse korral töö tegemata jääb. Aga kui laps selle peale endast välja läheb, siis mingid vanasõnad küll õpetaja-õpilase teineteisemõistmisele kaasa ei aita. Pigem võiks üritada last rahustada, et ta seda ühte jooksvat hinnet üle ei dramatiseeriks, vaid üritaks edaspidi oma õppimist paremini planeerida. [/tsitaat]

Kui see oli nüüd vastus mu palju miinuseid saanud jutule elust enesest, siis asi ei olnud HINDES, koolis on ka muid kriteeriume mis elu seal elamisväärseks, või siis mitte, teeb.
Hinnet tookord ei tulnudki ja tänaseks inseneridiplomiga tüdruku hinded olid üldiselt alati paigas. Aga ka heade hinnetega lapsel on vahel mustemaid päevi ja aineid, mis ei ole just tugevaim külg.
Oli midagi sellist- ligilähedaselt : raske kaassasündinud selgrooanomaaliaga lapsele kähvatab õpetaja klassi ees \” küürakat parandab haud!\”
Rääkisin seda ammu juhtunud lugu selleks, et anda mundriau kaitsjatele teada: siiski on nii, et iga õpetaja ei kõlba inimestega töötama ja iga konflikt ei ole alati lapse tekitatud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.10 15:15; 10.10 09:43; 11.10 21:59; 11.10 22:01; 12.10 09:46; 12.10 11:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] Oli midagi sellist- ligilähedaselt: raske kaassasündinud selgrooanomaaliaga lapsele kähvatab õpetaja klassi ees \”küürakat parandab haud!\” [/tsitaat]Õpetaja ei näinud last küürakana, ta kasutas vanasõna, milles kogemata selline sõna sees oli.
Vanasõnu ja teisi ilmekamaid väljendeid kahjuks sageli ei mõisteta või võetakse sõna-sõnalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Õpetaja ei näinud last küürakana, ta kasutas vanasõna, milles kogemata selline sõna sees oli.
Vanasõnu ja teisi ilmekamaid väljendeid kahjuks sageli ei mõisteta või võetakse sõna-sõnalt. [/tsitaat]
Empaatiavõimet sul ei ole?
Selleks, et selgrooprobleemiga inimesele sellise vanasõnaga lajatada, peab ikka väga rumal või väga julm olema

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 06.10 20:59; 06.10 21:04; 07.10 10:56; 07.10 13:04; 10.10 21:13; 10.10 23:02; 11.10 22:33; 11.10 22:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tea antud juhtumist midagi, aga kui ise koolis käisin, siis oli üks õpilane, kellel ei olnud näppe. Ükskord ta eemaldas koridoris ukselolevaid silte (füüsikaklass, direktor jne) ja siis üks kogenud pedgoog, kes eemalt tema tegevust pealt nägi, hõikas üle koridori, NÄGEMATA täpselt kellega tegu, et kuule pikanäpumees, käed eemale siltidest! Sellest tuli ka suur pahandus koolis, kuid õpetaja ei teadnud ei seda last ega ta tema puudest. Lihtsalt juhtus nii tookord, õpetaja elas öeldut hiljem väga üle.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 05.10 16:42; 10.10 21:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Nii vanasõnade abil kui ka muul moel pilkamised-parastamised ei sobi pedagoogi sõnavarasse.
See aga ei tähenda, et õpetaja peaks lõputult võimalusi andma. Vastupidi,tuleb kehtestada lihtsad ja selged reeglid. Kas ja millistel juhtudel saab ajapikendust, kuidas mõjutavad ajapikendused hinnet jne.
Loomulikult tuleb lõpuks halb hinne panna, kui ka ajapikenduse korral töö tegemata jääb. Aga kui laps selle peale endast välja läheb, siis mingid vanasõnad küll õpetaja-õpilase teineteisemõistmisele kaasa ei aita. Pigem võiks üritada last rahustada, et ta seda ühte jooksvat hinnet üle ei dramatiseeriks, vaid üritaks edaspidi oma õppimist paremini planeerida. [/tsitaat]

Selge. Pedagoog suhelgu AINULT lihtlausetes, sest ÄKKI keegi jumala eest ei mõista ja tunneb end traumeerituna:)
Igaüks, kes eesti keelt ja selle rikkust tunneb-kasutab, tuleb vallandada!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.10 11:56; 07.10 10:56; 10.10 22:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Selge. Pedagoog suhelgu AINULT lihtlausetes, sest ÄKKI keegi jumala eest ei mõista ja tunneb end traumeerituna:)
Igaüks, kes eesti keelt ja selle rikkust tunneb-kasutab, tuleb vallandada![/tsitaat]
Sa muidu loetud teksti mõtet, ikka suudad tabada? \”Nii vanasõnade abil kui ka muul moel pilkamised-parastamised ei sobi pedagoogi sõnavarasse.\” ei ütle küll seda, et keele rikkust kaustada ei tohiks. See ütleb lihtsalt, et pilkamine-parastamine ei tohiks pedagoogi poolt kasutatav võte olla, isegi vanasõnade abil pilkamine-parastamine mitte.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 06.10 20:59; 06.10 21:04; 07.10 10:56; 07.10 13:04; 10.10 21:13; 10.10 23:02; 11.10 22:33; 11.10 22:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen olnud õpetaja ja mul on hästi meeles ka oma kooliaeg. Mina olin taibu ja mitmete õpetajate lemmik, aga klassijuhatajale ma ei istunud, sest õiendasin tema meelest liiga palju. Pani käitumise hindeks nelja ja läksin siis küsima (viisakalt, vbl ainult natuke nipsakalt), et miks nii ja vastuseks oli, et mul on vinguv hääl, halb rüht ja keegi peab nelja ka saama… Seesama õpetaja nimetas kogu klassi tunni ajal ka s-taratasteks. Aga kuna ta personaalselt kedagi eriti ei kiusanud, siis keegi tema suhtes midagi ette ka ei võtnud.
Ise koolis töötades võtsin huumoriga laste \”toredaid\” kommentaare, minu eesmärk oli neid õppeaine vastu huvi tundma ja mõtlema panna, enamasti see ka õnnestus, kuigi kooli oli korjatud ümbruskonna koolidest minema saadetud probleemseid lapsi terve hulk ja nemad olid ikka väga leidlikud. Aga seda suurem rõõm oli, kui suutsin ka nemad tunni teemat kuulama ja kaasa tegema panna. Kummalisel kombel oli mu pigem sõbralikku laadi autoriteet palju mõjusam kui teiste õpside hirmutamine. Ja koolis töötades häiris see, et suurem osa õpetajaid olid mõnes osas kaotanud selge mõtlemise. Nad kartsid oma töökoha pärast, nagu muud tööd siin ilmas poleks. Tegelikult on olukord pigem vastupidine – õpetajatest on puudus, mindki võeti tööle seepärast, et polnud kedagi teist võtta (mul puudus õpetaja kutse ja varasem kogemus). Aga selle jabura hirmu tõttu on nii mõnigi kehva iseloomuga õpetaja valmis tegema nii mõndagi sündmatut, kasvõi organiseerima igaks juhuks alati ringkaitse.

Jah, mind ka saatsid õpilased igale poole, õpilased näppasid mu laualt ja kotist esemeid (naljaviluks), mõni, kes hindega rahul polnud, käis vanematele, teistele õpetajatele ja direktorile kaebamas. Õpilased arvustasid mind pealaest jalatallani, nihelesid, segasid väga erinevatel viisidel tundi, vahel läksid kaklema, vahel vajus mõni endine õpilane klassi tundi segama jne. Aga sellised ongi lapsed, vähemalt teismelised, kes katsetavad piire, neid tuleb õpetada, kasvatada, suunata. Kuigi mul olid õpetada keskmisest ehk tõesti raskemad lapsed, siis ei saa ma öelda, et ükski neist tegelikult otseselt paha või kuri oleks olnud. Nad olid lihtsalt (vara)teismelised, kel paljudel kodus probleemid, kes alles iseennast otsisid ja ega nad minu vastu vaenulikud olnudki, ma lihtsalt esindasin sellist jõudu, mis neid piiras, sundis, hindas, suunas…

Teemaalgatajal ja teistel, kes on teadlikud mõnest tõsisest probleemist kuskil koolis soovitan kindlasti KOViga ja vajadusel ka Haridusministeeriumiga ning politseiga suhelda.
Kui tekib probleem mõne õpetajaga (või ka kaasõpilasega), siis tuleks esmalt püüda olukord lahendada selle õpetaja endaga vesteldes, kui see ei anna tulemusi, siis pöörduda direktori poole, kui ka sellest pole abi, siis KOVi ja Haridusministeeriumisse. Kui mõne aasta pärast minu lapsed kooli lähevad, siis mina küll ei lubaks, et mu lapsi või nende sõpru-klassikaaslasi mõni õpetaja kiusab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sa muidu loetud teksti mõtet, ikka suudad tabada? \”Nii vanasõnade abil kui ka muul moel pilkamised-parastamised ei sobi pedagoogi sõnavarasse.\” ei ütle küll seda, et keele rikkust kaustada ei tohiks. See ütleb lihtsalt, et pilkamine-parastamine ei tohiks pedagoogi poolt kasutatav võte olla, isegi vanasõnade abil pilkamine-parastamine mitte.[/tsitaat]Sina ei suutnud tabada mõtet, et vanasõnu ei kasutatagi pilkamiseks-parastamiseks, vaid need ongi keele rikkus. Kuid paljud ei suuda seda enam mõista, vaid tajuvad piltlikumat sõnastust halvasti ütlemisena.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Empaatiavõimet sul ei ole?
Selleks, et selgrooprobleemiga inimesele sellise vanasõnaga lajatada, peab ikka väga rumal või väga julm olema[/tsitaat]Minul on piisavalt empaatiavõimet, mõistan mõlemat osapoolt.
Kuidas sinu empaatiaga on? Suudad uskuda, et õpetaja ei rõhutanud meelega lapse puuet.
Või ei mõista sa vanasõnade jms tähendusi?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Minul on piisavalt empaatiavõimet, mõistan mõlemat osapoolt.
Kuidas sinu empaatiaga on? Suudad uskuda, et õpetaja ei rõhutanud meelega lapse puuet.
Või ei mõista sa vanasõnade jms tähendusi?[/tsitaat]

Sihilikult või mitte sihilikult, vahe on sees , aga see ei paranda asja. Pedagoog peab ikka aru saama kas ta töötab lastega ja koolis või lüpsiku ümber ajanud lehmaga ja laudas.

Pealegi- vabandust palus lapselt kooli direktor, mitte last mõnitanud õpetaja, see näitab väga palju konkreetse persooni kohta, eks!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.10 15:15; 10.10 09:43; 11.10 21:59; 11.10 22:01; 12.10 09:46; 12.10 11:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Sina ei suutnud tabada mõtet, et vanasõnu ei kasutatagi pilkamiseks-parastamiseks, vaid need ongi keele rikkus. Kuid paljud ei suuda seda enam mõista, vaid tajuvad piltlikumat sõnastust halvasti ütlemisena.[/tsitaat]

KASUTATI JU!!!!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.10 15:15; 10.10 09:43; 11.10 21:59; 11.10 22:01; 12.10 09:46; 12.10 11:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Sina ei suutnud tabada mõtet, et vanasõnu ei kasutatagi pilkamiseks-parastamiseks, vaid need ongi keele rikkus. Kuid paljud ei suuda seda enam mõista, vaid tajuvad piltlikumat sõnastust halvasti ütlemisena.[/tsitaat]
Oleneb siiski sellest, kuidas ja mis olukorras ja mis tooniga seda täpselt öelda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 06.10 20:59; 06.10 21:04; 07.10 10:56; 07.10 13:04; 10.10 21:13; 10.10 23:02; 11.10 22:33; 11.10 22:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Minul on piisavalt empaatiavõimet, mõistan mõlemat osapoolt.
Kuidas sinu empaatiaga on? Suudad uskuda, et õpetaja ei rõhutanud meelega lapse puuet.
Või ei mõista sa vanasõnade jms tähendusi?[/tsitaat]
Võimalik, et ei rõhutanud meelega lapse puuet.
Aga iga vähegi empaatilisem ja hoolivam inimene taipab, et küürakast rääkimine (isegi vanasaõna vormis) võibe sellisele lapsele väga solvav olla, seega pigem ei tee seda. See õpetaja tegi seda siiski. Kogemata lipsas suust? Aga ka hiljem ei vabandanud/saanud aru, et see lapsele haiget tegi? Ise ka usud, et õpetaja tegutses täie heatahtlikkusega ja polnud õel?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 06.10 20:59; 06.10 21:04; 07.10 10:56; 07.10 13:04; 10.10 21:13; 10.10 23:02; 11.10 22:33; 11.10 22:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei räägi konkreetsest õpetajast, vaid probleemist üldiselt.
Kui piltlikke väljendeid kasutataks rohkem, siis ei märgataks neis üksikuid sõnu, vaid mõistetaks väljendi tähendust tervikuna.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma ei räägi konkreetsest õpetajast, vaid probleemist üldiselt.
Kui piltlikke väljendeid kasutataks rohkem, siis ei märgataks neis üksikuid sõnu, vaid mõistetaks väljendi tähendust tervikuna.

[/tsitaat]
Lugedes su sõnavõtte- ma väga loodan, et sa ei tööta koolis või lasteaias.
Lastele oleks see puhas õnnetus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.10 15:15; 10.10 09:43; 11.10 21:59; 11.10 22:01; 12.10 09:46; 12.10 11:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu arvates hoopis õnn, et mu laste õpetajad ja kasvatajad ei karda keelt väljenditega rikastada.
Kui kuuled mu last mängides ütlemas \”võtan kõrvad pihku\” või \”kütan selja kuumaks\”, siis ei karistata teda kodus nii, vaid ta on lugenud juttu jänesepojast, kes ei tahtnud magama jääda.

Kordan ühe käo sõnu: Oleneb siiski sellest, kuidas ja mis olukorras ja mis tooniga öelda.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sama palju oleneb kellele ja mida öelda.
Nii pieteeditundetul rumalal inimesel kui ka julmal jõhkardil ei peaks kooli laste juurde asja olema. Olgu ajukäärud tarkuse/ teadmisterikkustest üle äärte ajamas pealegi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 09.10 15:15; 10.10 09:43; 11.10 21:59; 11.10 22:01; 12.10 09:46; 12.10 11:46;
To report this post you need to login first.
Näitan 27 postitust - vahemik 31 kuni 57 (kokku 57 )


Esileht Koolilaps Koolikiusamine ja kiusajaks õpetaja

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.