Esileht Erivajadustega laps Koolipikendus logopeedilistel põhjustel

Näitan 11 postitust - vahemik 1 kuni 11 (kokku 11 )

Teema: Koolipikendus logopeedilistel põhjustel

Postitas:
Kägu

Kui reaalne on saada koolipikendust logopeedilisel põhjusel? Laps 7-aastane ja peaks septembris kooli minema, avaldused lasteaiast väljaarvamiseks ja koolikoha saamiseks ka juba tehtud, aga olen hakanud kahtlema, et kas ta ikka koolis hakkama saab. Lapsel on väga halb hääldus, pikemaid sõnu korralikult välja ei ütle, samuti on raskused r- ja s-tähe hääldamisel. Logopeedilist ravi on saanud viimased 3 aastat, aga palju paremaks kõne muutunud ei ole. Nüüd siis logopeed soovitas üldse võtta koolipikendust, et võib-olla hakatakse koolis narrima või tekib raskusi õppimisel (ei loe ka hästi).
Mis te arvate, kas koolipikendus oleks õigustatud?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui laps on saanud 3 aastat logopeedilist ravi ja see pole eriti tulemust andnud, siis ei ole erilist lootust, et järgneva aastaga ime juhtuks. Kui muidu on laps norm intellektiga, siis teeks suvel lugemisega tööd ja paneks ikka sügisel kooli. See, kas hakatakse narrima või mitte, sõltub klassi kollektiivist. Kui lasteaiakaaslastega ühte klassi satub, siis need on su lapse eripärase kõnega harjunud ega pööra sellele eriti tähelepanu.

Please wait...
Postitas:
Kägu

oleneb, kus elate, aga lahenduseks on väikeklass. Minu laps läks eelmisel aastal kooli – ja olen nii rahul. Tavalises Tallinna munitsipaalkoolis on eripedagoog, kellega ta siis osad tunnid teeb, osa aega oma klassiga. Lisaks 2x nädalas koolis tasuta logopeed.

Alguses pakuti mulle ka koolipikendust, laps oleks novembris juba 8 saanud, suurem kasvult ka, no teda oleks narrima hakatud koolipikenduse järgselt pigem.

Aga ega neid tasandusrühmasid ka pole, järjekorrad kõikjal. Oleksin oma lapse surunud kuhugi logopeedilisse lasteaeda 3-7aastaste segarühma, seal oleks ta taandarenenud pigem.

Tänane lapse areng on super ja talle meeldib koolis käia, olen megaõnnelik, et sattusin õigesse kooli.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

oleneb, kus elate, aga lahenduseks on väikeklass. Minu laps läks eelmisel aastal kooli – ja olen nii rahul. Tavalises Tallinna munitsipaalkoolis on eripedagoog, kellega ta siis osad tunnid teeb, osa aega oma klassiga. Lisaks 2x nädalas koolis tasuta logopeed.

Alguses pakuti mulle ka koolipikendust, laps oleks novembris juba 8 saanud, suurem kasvult ka, no teda oleks narrima hakatud koolipikenduse järgselt pigem.

Aga ega neid tasandusrühmasid ka pole, järjekorrad kõikjal. Oleksin oma lapse surunud kuhugi logopeedilisse lasteaeda 3-7aastaste segarühma, seal oleks ta taandarenenud pigem.

Tänane lapse areng on super ja talle meeldib koolis käia, olen megaõnnelik, et sattusin õigesse kooli.

Kui su laps läks kooli nii, et sai novembris 7-aastaseks, siis sai ta ju pigem varem kooli!

Väike- või õpiraskustega laste klass on lahendus. Minu laps käib sellises ja tema ainuke probleem on kõne. Tema läks kooli nii, et sai septembri lõpus 8-aastaseks. Pidime päriselt koolipikendust taotlema, sest laps oli sündinud paar päeva liiga vara. Mingit narrimist ei ole. Kui narritakse, on see puhtalt vanemate süü!

Aga hakata koolipikendusele PRAEGU mõtlema on juba peaaegu et liiga hilja. Nüüd oleks vaja juba kedagi süsteemist seespoolt, kes aitaks hindamiste ja paberite kiire vormistamisega.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

oleneb, kus elate, aga lahenduseks on väikeklass. Minu laps läks eelmisel aastal kooli – ja olen nii rahul. Tavalises Tallinna munitsipaalkoolis on eripedagoog, kellega ta siis osad tunnid teeb, osa aega oma klassiga. Lisaks 2x nädalas koolis tasuta logopeed.

Alguses pakuti mulle ka koolipikendust, laps oleks novembris juba 8 saanud, suurem kasvult ka, no teda oleks narrima hakatud koolipikenduse järgselt pigem.

Aga ega neid tasandusrühmasid ka pole, järjekorrad kõikjal. Oleksin oma lapse surunud kuhugi logopeedilisse lasteaeda 3-7aastaste segarühma, seal oleks ta taandarenenud pigem.

Tänane lapse areng on super ja talle meeldib koolis käia, olen megaõnnelik, et sattusin õigesse kooli.

Kui su laps läks kooli nii, et sai novembris 7-aastaseks, siis sai ta ju pigem varem kooli!

Väike- või õpiraskustega laste klass on lahendus. Minu laps käib sellises ja tema ainuke probleem on kõne. Tema läks kooli nii, et sai septembri lõpus 8-aastaseks. Pidime päriselt koolipikendust taotlema, sest laps oli sündinud paar päeva liiga vara. Mingit narrimist ei ole. Kui narritakse, on see puhtalt vanemate süü!

Aga hakata koolipikendusele PRAEGU mõtlema on juba peaaegu et liiga hilja. Nüüd oleks vaja juba kedagi süsteemist seespoolt, kes aitaks hindamiste ja paberite kiire vormistamisega.

Ausalt, ma ei saa aru, kas inimestel on funktsionaalse lugemisega probleeme või milles asi. Kui ma kirjutan, et laps oleks saanud novembris juba 8, siis see tähendab, et jutt käib ikka 2018 aasta novembrist. See tähendab, et kui ma oleks koolipikendust talle võtnud, oleks tal sel sügisel läinud kooli juba peaaegu 9-aastasena. Kooli läks õigeaegselt ehk veel 7-aastasena (saades novembris 8) ja lõpetab hetkel 1. klassi.

Aga sellega olen nõus, et praegu on hilja koolipikendust niigi küsima hakata, sellega tegeletakse tavaliselt vähemalt eelmisest sügisest-talvest alates. Täna oled juba hiljaks jäänud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu meelest on logopeedist väga vastutustundetu praegu hakata koolipikendusest rääkima. Kui pole just väike koht ja “käpp sees”, siis on lootusetult hiljaks jäädud. Ja tõenäoliselt pole see ka vajalik, kui varem pole teemaks olnud.
Soovitan sarnaselt esimese vastajaga suvel lugemisele pisut rõhku panna. Hääldus nõuab selles vanuses pikemat tööd ja saab tegeleda paralleelselt (äkki on koolis teistsuguse ja sellele lapsele paremini sobiva metoodikaga logopeed?). Klassijuhatajaga võiks rääkida, et oskaks tähele panna, kui suhteid mõjutama hakkab.

Please wait...
Postitas:
Kägu

oleneb, kus elate, aga lahenduseks on väikeklass. Minu laps läks eelmisel aastal kooli – ja olen nii rahul. Tavalises Tallinna munitsipaalkoolis on eripedagoog, kellega ta siis osad tunnid teeb, osa aega oma klassiga. Lisaks 2x nädalas koolis tasuta logopeed.

Alguses pakuti mulle ka koolipikendust, laps oleks novembris juba 8 saanud, suurem kasvult ka, no teda oleks narrima hakatud koolipikenduse järgselt pigem.

Aga ega neid tasandusrühmasid ka pole, järjekorrad kõikjal. Oleksin oma lapse surunud kuhugi logopeedilisse lasteaeda 3-7aastaste segarühma, seal oleks ta taandarenenud pigem.

Tänane lapse areng on super ja talle meeldib koolis käia, olen megaõnnelik, et sattusin õigesse kooli.

Kui su laps läks kooli nii, et sai novembris 7-aastaseks, siis sai ta ju pigem varem kooli!

Väike- või õpiraskustega laste klass on lahendus. Minu laps käib sellises ja tema ainuke probleem on kõne. Tema läks kooli nii, et sai septembri lõpus 8-aastaseks. Pidime päriselt koolipikendust taotlema, sest laps oli sündinud paar päeva liiga vara. Mingit narrimist ei ole. Kui narritakse, on see puhtalt vanemate süü!

Aga hakata koolipikendusele PRAEGU mõtlema on juba peaaegu et liiga hilja. Nüüd oleks vaja juba kedagi süsteemist seespoolt, kes aitaks hindamiste ja paberite kiire vormistamisega.

Ausalt, ma ei saa aru, kas inimestel on funktsionaalse lugemisega probleeme või milles asi. Kui ma kirjutan, et laps oleks saanud novembris juba 8, siis see tähendab, et jutt käib ikka 2018 aasta novembrist. See tähendab, et kui ma oleks koolipikendust talle võtnud, oleks tal sel sügisel läinud kooli juba peaaegu 9-aastasena. Kooli läks õigeaegselt ehk veel 7-aastasena (saades novembris 8) ja lõpetab hetkel 1. klassi.

Aga sellega olen nõus, et praegu on hilja koolipikendust niigi küsima hakata, sellega tegeletakse tavaliselt vähemalt eelmisest sügisest-talvest alates. Täna oled juba hiljaks jäänud.

Ei, aastat 2018 sa oma postituses ei maininud ja samuti mitte seda, kui vanalt laps lõpuks kooli läks. Mina sain aru nii, et laps oleks 8-aastaseks saanud PEALE koolipikendusega kooliminekut.
On omaette oskus kirjeldada asju nii, et neist oleks võimalik üheselt aru saada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina sain aru nii, et laps oleks 8-aastaseks saanud PEALE koolipikendusega kooliminekut

Ta ju kirjutas, et laps oleks novembris 8 saanud ja KUI veel koolipikenduse oleks võtnud, oleks narrimagi hakatud, kuna kasvult suurem juba sel ajal ehk siis õigel ajal kooli minnes. Et pikendusega olnuks ju pea 9 ja veel suurem.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Aga siiski kooli minna, kuid kõnepuudega laste klassi? Tallinnas Heleni Kool, Tartus Hiie Kool.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina paneks ka ikka kõnepuudega laste kooli esialgu, nt Tallinna Heleni Kooli. Oluline, et laps ikka varakult võimalikult tugeva põhja saaks ja selles koolis osatakse arvestada nende laste puudespetsiifikat. Ka seltskonna mõttes tuleb kasuks, kui laps ei ole oma probleemiga üksi, on vähem tõrjumist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja. Lihtsalt infoks, et tänaseks on meil kooliüpikendus käes. Otsustasime siiski nii, et võtame lisa-aasta ja järgmisel aastal läheb laps tavakooli. Kõnepuudega laste kooli ikkagi ei tahaks panna, loodame siiski väikesele imele selle täiendava aasta ja suurema kõnetrenni tulemusena.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Näitan 11 postitust - vahemik 1 kuni 11 (kokku 11 )


Esileht Erivajadustega laps Koolipikendus logopeedilistel põhjustel