Esileht Koolilaps Koolitööde järeletegemine pärast haigust

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 54 )

Teema: Koolitööde järeletegemine pärast haigust

Postitas:
Kägu

Uurin huvi pärast, kuidas teie laste koolides on – kui palju ja millised tööd tuleb pärast haiguse tõttu puudumist järele teha? Arusaadav, et on vaja teha kontrolltööd, aga meil nõutakse ka kõigi tunnikontrollide ja isegi kunstitööde järeletegemist. Mulle tundub, et just haigusest paranenud ja veel kiiresti väsivale lapsele käib see üle jõu, mina ei oleks teda veel kooligi lubanud, aga ta ise ei tahtnud enam mingil tingimusel koju jääda, just selleks et veel rohkem tegemata asju ei kuhjuks. Muidugi peab jälgima, et olulistes ainetes lünki sisse ei jää, aga mis juhtuks, kui mõni kunstitöö jääkski tegemata ja laps saaks võlgnevuste likvideerimise ja jooksvate ülesannete kõrvalt natuke vaba aega ka? Ja minu laps ei olnud veel väga pikalt haige, raskema haiguse korral ma ei kujuta ettegi, kuidas nad pärast selle kõigega hakkama saavad…

+18
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Laps 4. klassis.
Tunnikontrolle ja kunstitöid niimoodi küll ei pea järgi vastama, aga kui õpetaja on kokku kogunud nt töövihikud hindamiseks, siis see tuleb mõistliku aja jooksul siiski tagantjärgi esitada. Kunstitöödes nad tegelikult ongi erinevas etapis omadega, osa timmib mitu nädalat sama tööd, osa juba teevad järgmist, õpetaja annab selleks aega.

Haiguse ajal aga teeme me nii, et laps õpib kohe, kui enam kõrget palavikku pole, päeva jooksul ise stuudiumi kaudu enam-vähem nii tunni- kui kodutööd ära, siis ei kuhju asju liiga hullult tervenemisjärgsesse nädalasse-paari.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meie koolis tuleb vahetunnid ka järgi vastata. Tunne on küll selline!

Laps 9. klassis ja ausõna, iga pisiasi tuleb ka järgi vastata, sh kunstitööd ja kõik “maalimised”. Samas õpetajad panevad tunnitöö alla “täida tööleht!”.  Aga millist töölehte täitma peaks, vat seda ei tea. Ja ega sellest, mida tunnis tehti, enne töövihikute kokkukorjamist ei teagi. Ja siis hakkavad kahed ja paremal juhul iksid lendama.

Olen sellega nii palju võidelnud nii läbi hoolekogu, kui ka otse. Siiber on. Õnneks saab see kool läbi ja võimalus kooli vahetada.

+17
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil tuleb ka kôik tööd järgi teha. Probleeme pole olnud. 9. klass

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kõik tuleb järele teha, eranditult, nii kunstitööd, tunnikontrollid, ka grupitööd kui ei saanud osaleda, need tuleb samuti õpetajaga uuesti kokku leppida ja annab sealt kindla osa teha. Loomulikult kõik kontrolltööd tuleb järele teha.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jah nõutakse palju. Samas, kui vanemad selle pool tõbise kooli saadavad, siis õpetajad suunavad lapse kooliõele. Aga kõike nõudes ju on arusaadav, miks need  haiged koolis on.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kontrolltööd ja tunnikontrollid tuleb järgi teha, see pole probleem. Hullem lugu on grupitööde tegemise ja esitamisega- nende puhul on küll ette tulnud, et lapse panus hinnatakse väheseks või siis peab hoopis kooli minnes täitma hindelise töölehe esitatud grupitööde kohta (see ju eriti absurdne, ta ju puudus kui neid esitati).

Üldises plaanis tundub mulle, et hindeid pannakse lastele tänapäeval vähe. Mõnes aines trimestrihinne kujuneb kahe või kolme hinde põhjal- sel juhul selge, et tuleb need hindelised tööd ära teha.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kõik x (ehk siis tegemata tööd) tuleb järgi teha 2 nädala jooksul alates terveks saamisest v.a. vaheaja periood, õpetajatega saab kokku leppida ka hilisemast ajast. Samuti on koolil suund, et õpilastel võimaldatakse kodus juba järgi vastata st. saadetakse töölehed koju (kas ja kuidas see reaalselt käib, ei oska öelda, kuna laps ei ole pikalt haige olnud).

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

X-id tuleb kõk järgi teha, kas õpetaja paneb x-i või ei pane, on vägagi erinev. Tihti sõltub ka lapse tasemest, kui ikka on väga tugev selles aines, pole ju mõtet kõigile lisatööd teha. Aga peamine on suhtlus õpetajatega. Kui laps peale haigust läheb kooli, siis ta kohe küsib kõigilt õpetajatelt kes tegid vahepeal kontrolltöid, kas on vaja midagi järgi teha. Ja esimesel võimalusel vastab kõik järgi ja pole probleemi. See muidugi eeldab et laps ka kodus olles ikka õppis nii tunni-kui kodutööd iseseisvalt, mitte ei lootunud et küll koolis õpib järgi. Samuti ei saa eeldada et pärast puudumist nüüd õpetaja veel lisaks konsultatsioone annab. Ikka kodus tuleb ise kõik õppida.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

mul on mitu last erinevates koolides. noorim on 1. klassis.

kui puudub, teevad kohe samal päeval kõik tööd järgi. 1. klassis on sattunud selline klassijuhataja, kes ilusti viimseni kõik töölehed ka eKooli laeb. teistel lastel pole nii hästi läinud. aga jah, siis tuleb seda õppimist ikka taga ajada.

kui lapsed end enam-vähem normaalselt tunneb, siis ikka samal päeval õpivad ja harjutavad pille ka. kui on üliväga haige tunne, siis oleme esmalt jätnud ära pilliharjutamise, siis ka suulised kodused või tunnitööd, aga VIIMSENI KÕIK KIRJALIKUD TÖÖD ikka püüame selleks ajaks tehtud saada, kui kooli tagasi läheb.

kogemusi 4 erineva Tln-a kooliga ning seis igal pool sama.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

7. klass ja kõik sõltub õpetajast: kindlasti tuleb järele teha kontrolltööd, käsitöö ja kunstiprojektid, saavutada etteantud normid kehalises; ainult tunnikontrollide puhul sõltub kõik õpetajast. Kuna laps puudus sügisel pikalt operatsiooni ja sellest taastumise järgselt, siis on vägagi meeles kogu see järeltööde hullus: ega õpetajad ju selles mõttes omavahel suhtle ja nii juhtuski, et ühel ja samal päeval ja kellaajal nõudsid korraga eesti keele, matemaatika ja bioloogia õpetaja kontrolltöö järele vastamist. Õnneks normaalne suhtlus õpetajatega lasi järeltöid ja nende tegemise tempot mõistlikult jagada.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Uurin huvi pärast, kuidas teie laste koolides on – kui palju ja millised tööd tuleb pärast haiguse tõttu puudumist järele teha? Arusaadav, et on vaja teha kontrolltööd, aga meil nõutakse ka kõigi tunnikontrollide ja isegi kunstitööde järeletegemist. Mulle tundub, et just haigusest paranenud ja veel kiiresti väsivale lapsele käib see üle jõu, mina ei oleks teda veel kooligi lubanud, aga ta ise ei tahtnud enam mingil tingimusel koju jääda, just selleks et veel rohkem tegemata asju ei kuhjuks. Muidugi peab jälgima, et olulistes ainetes lünki sisse ei jää, aga mis juhtuks, kui mõni kunstitöö jääkski tegemata ja laps saaks võlgnevuste likvideerimise ja jooksvate ülesannete kõrvalt natuke vaba aega ka? Ja minu laps ei olnud veel väga pikalt haige, raskema haiguse korral ma ei kujuta ettegi, kuidas nad pärast selle kõigega hakkama saavad…

Muidugi ja tulebki ju. Hindelised tööd on ka kunstitööd.

Minu omad haiguse ajal teevad jooksvalt, ei kuhju midagi eriti. Kui mitte midagi teha, siis raske ilmselt jah.

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui mitte midagi teha, siis raske ilmselt jah.

Kõlab nii, et laps niisama looderdab kodus, mitte midagi ei tee. Aga ega iga kord siis laps ainult mingi tühise nohuga kodus pole, vaid tõsiselt haige, ta tõesti ei suuda mingit kunstitööd seal meisterdada. Lisaks meil küll keegi koju mingeid töid ei saada, et saaks kontrolltööd kodus teha. Kunstitöidki ei saa kodus teha, sest ei teagi, mis teha on, õpetaja peab seletama enne. Kord proovis kodus teiste jutu põhjal kunstitööd teha, pandi kolm, sest olevat valesti. Meil kõik olenebki õpetajast, kunst ongi veel kõige hullem. Kui seal maha jääd, siis on kahed rivis. Igale tööle on teatud tundide arv, tuleb väga täpselt õpetaja juhiste järgi teha ja kui jääb pooleli (näiteks puudusid vahepeal või ei jõudnud selle ajaga valmis), siis on hinne kaks või kolm. Täiesti tavaline on, et laps ilmub peale haigust kohale, saab kohe esimesel päeval paar kahte, sest pole valmistunud mingiks ülesandeks, kuna oli haige. Tõesti käivad lapsed haigena koolis, sest see mahajäämine on niivõrd hull. Kõik kõige pisemad asjad tuleb järgi teha. Matemaatikas näiteks ei lubata isegi kahtesid järgi vastata, sest õpetaja ütles, et neid on nii palju, et ta enam ei viitsi nendega tegeleda. Ja nii võib väga hästi juhtuda, et laps oli haige ja sellepärast tuleb tunnistusele kolm, kuna paar tööd jäi tegemata ja pandi kahed. Vahet ei ole, et tal muidu on aina viied. Nii ei tehtagi üldse vahet, kas laps oli haige ja sellepärast kolm või ta lihtsalt ei oskagi matemaatikat ja sellepärast on kolm, kuna kahte ikka tunnistusele eriti ei panda. Kuidas ta tegelikult matemaatikast aru saab, pole oluline. Minu arust äärmisel ebamotiveeriv süsteem on meie koolis, õpetajad on tigedad ja ei hinda õiglaselt.

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jah, ka meie koolis tuleb kõik, mõnikord ka arvestuslik tunnitöö, järele teha.
Mu laps on käinud kahes koolis. Mõlemas on nii. Teises veel keerulisem, sest järele tuleb vastata kahe nädala jooksul vastamispäevadel. Samas juba viie puudutud päevaga võib koguneda viis vastamata asja.  Kui kooli läheb, vajavad jooksvad tööd tegemist ja järeltööd vastamist. Ei oskagi seda kuidagi lahendada. Ühelt poolt saad aru, et õpetajal on hindeid ju vaja. Teiselt poolt mõjub see lapsele kohutavalt kurnavalt.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ega laps pole seal kodus ju kogu aeg raskelt haige. Kui esimene akuutsem ja viletsama olemisega periood mööda saab aga taastumine veel kestab, lasen mina oma lastel kõik mis E-koolis tunni ja koduste tööde all kirjas, niikuinii ära õppida. Just seepärast et ei tekiks teadmiste lünka ja suurt järelvastamiste koormust. Kui tunnikontroll kontrollib, et kas mingi osaoskus on saavutatud, siis paratamatult on õpetajal vaja selgeks teha, kas laps on selle lihtsa oksüdatsiooniastme arvutamise selgeks saanud. See on liiga lühike osa, et kontrolltööd eraldi selle kohta teha aga põhimõte tuleb selgeks saada. Sõnal kontrolltöö on üldse vähe tähendust, kõik hindelised tööd on kontrollimaks, kui kaugel omadega oled. Kui kunstiõpetaja ainult kolme tööd hindabki, siis ilma kolme hindeta ei lubata tal hinnet väljagi pamna. Haige olemine ju ei anna vabastust teadmiste omandamisest ja kinnistamisest. Eesmärk teatud teadmised/oskused omandada ei muutu haigena kuidagi.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui mitte midagi teha, siis raske ilmselt jah.

Kõlab nii, et laps niisama looderdab kodus, mitte midagi ei tee. Aga ega iga kord siis laps ainult mingi tühise nohuga kodus pole, vaid tõsiselt haige, ta tõesti ei suuda mingit kunstitööd seal meisterdada. Lisaks meil küll keegi koju mingeid töid ei saada, et saaks kontrolltööd kodus teha. Kunstitöidki ei saa kodus teha, sest ei teagi, mis teha on, õpetaja peab seletama enne. Kord proovis kodus teiste jutu põhjal kunstitööd teha, pandi kolm, sest olevat valesti. Meil kõik olenebki õpetajast, kunst ongi veel kõige hullem. Kui seal maha jääd, siis on kahed rivis. Igale tööle on teatud tundide arv, tuleb väga täpselt õpetaja juhiste järgi teha ja kui jääb pooleli (näiteks puudusid vahepeal või ei jõudnud selle ajaga valmis), siis on hinne kaks või kolm. Täiesti tavaline on, et laps ilmub peale haigust kohale, saab kohe esimesel päeval paar kahte, sest pole valmistunud mingiks ülesandeks, kuna oli haige. Tõesti käivad lapsed haigena koolis, sest see mahajäämine on niivõrd hull. Kõik kõige pisemad asjad tuleb järgi teha. Matemaatikas näiteks ei lubata isegi kahtesid järgi vastata, sest õpetaja ütles, et neid on nii palju, et ta enam ei viitsi nendega tegeleda. Ja nii võib väga hästi juhtuda, et laps oli haige ja sellepärast tuleb tunnistusele kolm, kuna paar tööd jäi tegemata ja pandi kahed. Vahet ei ole, et tal muidu on aina viied. Nii ei tehtagi üldse vahet, kas laps oli haige ja sellepärast kolm või ta lihtsalt ei oskagi matemaatikat ja sellepärast on kolm, kuna kahte ikka tunnistusele eriti ei panda. Kuidas ta tegelikult matemaatikast aru saab, pole oluline. Minu arust äärmisel ebamotiveeriv süsteem on meie koolis, õpetajad on tigedad ja ei hinda õiglaselt.

Päris kurb lugemine. Meie koolis on sama.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina tegelikult varem ei teadnudki, et enamik lapsevanemaid ei hoia silma peal, et haigena kodus olev laps õppetükid ära teeks. Minu kodus oli kirjutamata reegel, et haigus ei vabasta õppimisest ( v.a. palaviku päevad) ja sama reeglit olen oma lastel kasutanud. Läksin hiljuti kooli tööle ja siis selgus mulle ootamatult, et ka õpilane,  kes kolm nädalat puudub ( ei ole haiglas operatsioonil või vähiravil, lihtsalt köha ei taha ära minna) ei ole kordagi õpikusse vaadanud. Mis tähendab, et tal ei ole võimalik sellest teemast arugi saada, mida teised kolm nädalat on õppinud. Ma olen küll üks kõige pehmema südamega õpetaja, kes istub tasustamata lõpututes konsultatsioonudes, et lapsi järele aidata, seletan üle, lasen lõputult järele vastata. Aga inimvõimetel on piirid. Lapsel, kes kolm nädalat järjest on lihtsalt kodus nutiseadmes mänginud, on kooli tulles üliraske kui igas aines on augud sees. Ja see ei ole õpetaja kius. Õpetaja ei ole imeinimene ega saa lapsele neid teadmisi pähe panna , kui laps ei leia ei haiguse ajal ega pärast seda selle teema järeleõppimiseks aega. Need õpilased, kes on muidu kohusetundlikud, on ka haiguse ajal kohusetundlikud. Ja need, kes haiguse lõpufaasis, taastumise ajal ei õpi, need paraku on vähemedukad. Ma kahtlustan, et see ei vasta päris tõele, et õpilane saab kahe sel ajal kui ta on kodus haige ja seda ei saa järgi vastata. Siin tundub pigem mingi kommunikatsiooniprobleem olevat. Hindamisreeglid peavad kooli kodulehel kättesaadavad olema.

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui mitte midagi teha, siis raske ilmselt jah.

Kõlab nii, et laps niisama looderdab kodus, mitte midagi ei tee. Aga ega iga kord siis laps ainult mingi tühise nohuga kodus pole, vaid tõsiselt haige, ta tõesti ei suuda mingit kunstitööd seal meisterdada. Lisaks meil küll keegi koju mingeid töid ei saada, et saaks kontrolltööd kodus teha. Kunstitöidki ei saa kodus teha, sest ei teagi, mis teha on, õpetaja peab seletama enne. Kord proovis kodus teiste jutu põhjal kunstitööd teha, pandi kolm, sest olevat valesti. Meil kõik olenebki õpetajast, kunst ongi veel kõige hullem. Kui seal maha jääd, siis on kahed rivis. Igale tööle on teatud tundide arv, tuleb väga täpselt õpetaja juhiste järgi teha ja kui jääb pooleli (näiteks puudusid vahepeal või ei jõudnud selle ajaga valmis), siis on hinne kaks või kolm. Täiesti tavaline on, et laps ilmub peale haigust kohale, saab kohe esimesel päeval paar kahte, sest pole valmistunud mingiks ülesandeks, kuna oli haige. Tõesti käivad lapsed haigena koolis, sest see mahajäämine on niivõrd hull. Kõik kõige pisemad asjad tuleb järgi teha. Matemaatikas näiteks ei lubata isegi kahtesid järgi vastata, sest õpetaja ütles, et neid on nii palju, et ta enam ei viitsi nendega tegeleda. Ja nii võib väga hästi juhtuda, et laps oli haige ja sellepärast tuleb tunnistusele kolm, kuna paar tööd jäi tegemata ja pandi kahed. Vahet ei ole, et tal muidu on aina viied. Nii ei tehtagi üldse vahet, kas laps oli haige ja sellepärast kolm või ta lihtsalt ei oskagi matemaatikat ja sellepärast on kolm, kuna kahte ikka tunnistusele eriti ei panda. Kuidas ta tegelikult matemaatikast aru saab, pole oluline. Minu arust äärmisel ebamotiveeriv süsteem on meie koolis, õpetajad on tigedad ja ei hinda õiglaselt.

Tahad öelda, et aastal 2023 on Eestis kool, kus õppematerjalid, juhised, tööülesanded ja muu pole internetis õpilastele õpetaja poolt üles seatud? Tera, Opiq, Stuudium, mitte midagi?

Siis on raske juhtum küll.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

ahad öelda, et aastal 2023 on Eestis kool, kus õppematerjalid, juhised, tööülesanded ja muu pole internetis õpilastele õpetaja poolt üles seatud?

Jah, tahan küll. E-koolis on kodused tööd, mida laps muidugi teebki, aga kui koolis antakse mingeid töölehti, kunstis projekti kirjeldus, toimuvad tunnikontrollid, siis nende kohta küll sõnagi e-koolis ei ole. Näiteks vene keeles ja soome keeles kasutab õpetaja oma paljundatud töölehti, mida ta jagab ainult tunnis. Osasid asju muidugi saab ise õppida, aga kõiki mitte. Ja võib väga hästi juhtuda, et neid töölehti sul ei olnud, mis kontrolltöö jaoks anti või kunstis ei saa õigel ajal oma tööd valmis ja kohe kui haiguse järel kooli tuled, nii oma kahed kätte saad. Sellist asja, et keegi istuks kolm nädalat kodus nutikas, sest lihtsalt köha ei taha ära minna, ei tule meie koolis ette, kohe kui palavikku pole, lähevad lapsed kooli, sest see mahajäämine viib õppeedukuse täiesti alla. Ja matemaatikas täpselt ongi nii, et ei lasta kahtesid parandada, sest neil on igal lapsel vähemalt viis tükki, kuna õpetaja teeb tunnikontrolle väga tihti. Kui sind pole kohal või ei oska siis saad kahe ja asi vask, mida ei saa parandada. Hindamiskriteeriumid võivad kirjas olla, aga kui on selline vanakooli õpetaja, kes võtab palli alla selle eest, et nimi ei olnud trükitähtedega ja täisnimena kirjutatud, mingi vale pliiatsiga oli joonis tehtud (sest õige oli kodus) vms, siis nii on. Kas sa matemaatikat ka oskad, on üsna teisejärguline küsimus.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tahad öelda, et aastal 2023 on Eestis kool, kus õppematerjalid, juhised, tööülesanded ja muu pole internetis õpilastele õpetaja poolt üles seatud? Tera, Opiq, Stuudium, mitte midagi?

Kas sina tõesti arvad, et igas koolis on kõik õppematerjalid, üksikaasjalikud juhendid kõik kuskile üles seatud, saadetakse koju kontrolltöö kordamisküsimused, lastakse tunnikontrolle kodus teha jne, jne? No siis oled ikka väga naiivne inimene, kui arvad, et selliseid koole on üksikuid, kus midagi sellist pole. On hulgaliselt koole, kus on e-koolis vaid see, et kodus on teha tööraamat lk 45-50 ja see ongi kogu lugu. Mingeid eraldi juhiseid ja materjale ei ole.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Oleneb haigusest, aga ma ise olin lapsena väga pikalt haige, ikka 3 nädalat jutti.  Siis ei olenud e-kooli, klassikaaslased tulid pärast kooli läbi ja tõid õppimised, et ma maha ei jääks. Nüüd on olemas e-kool ja kui laps on pikalt haige – siis tulebki järgi õppida. Isegi haiglastes õpiti omal ajal. Ka enda lastel olen käskinud e-kooli kasutades kooliks ära õppida, keegi ei oota ju neid koolis järgi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teemaalgataja olen. Jah, ma saan absoluutselt aru, et on oluline, et laps puudumise ajal koolis  õpitud asjad selgeks ja selleks on muidugi vaja kodus ise õppida. Millest ma aru ei saa, on see, miks on vaja järele teha kõik hindelised tööd ja miks neid hindelisi töid üldse nii palju peab olema (st minu meelest pühendatakse vähemalt meie laste koolis natuke liiga palju aega teadmiste kontrollile, teadmiste omandamiseks aega eriti ei jäägi). Seda, kas laps on asjad selgeks saanud, saab kontrollida kontrolltöös ja mõistlik olekski, et puudujad peavad järele tegema kontrolltööd ning ära tegema kodused suuremad kirjalikud tööd (kirjandid, referaadid jms). Ma ei usu, et mu lapse põhiharidus oluliselt kannataks, kui tal aegajalt mõni kunstitöö tegemata või mõni luuletus või laul pähe õppimata jääb.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teemaalgataja olen. Jah, ma saan absoluutselt aru, et on oluline, et laps puudumise ajal koolis õpitud asjad selgeks ja selleks on muidugi vaja kodus ise õppida. Millest ma aru ei saa, on see, miks on vaja järele teha kõik hindelised tööd ja miks neid hindelisi töid üldse nii palju peab olema (st minu meelest pühendatakse vähemalt meie laste koolis natuke liiga palju aega teadmiste kontrollile, teadmiste omandamiseks aega eriti ei jäägi). Seda, kas laps on asjad selgeks saanud, saab kontrollida kontrolltöös ja mõistlik olekski, et puudujad peavad järele tegema kontrolltööd ning ära tegema kodused suuremad kirjalikud tööd (kirjandid, referaadid jms). Ma ei usu, et mu lapse põhiharidus oluliselt kannataks, kui tal aegajalt mõni kunstitöö tegemata või mõni luuletus või laul pähe õppimata jääb.

See on ilmselt kôikides koolides nii, et kôik hindelised tööd tuleb järele teha, eriti algklassides. Loomulikult tulevad ka kunstitööd järele teha. Miks sa nii hirmsasti sellele vastu protestid?

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See on ilmselt kôikides koolides nii, et kôik hindelised tööd tuleb järele teha, eriti algklassides. Loomulikult tulevad ka kunstitööd järele teha. Miks sa nii hirmsasti sellele vastu protestid?

Sellepärast, et ma näen, et see nõuab lapselt liiga suurt pingutust, tekitab palju stressi ja kokkuvõttes mõjub halvasti nii tema vaimsele kui ka füüsilisele tervisele. Hindelisi töid võib nädalaga koguneda üle kümne, olgu, osad saab jah kodus  ette ära teha, kui stuudiumis on piisav selgitus (tihti ei ole ja kaasõpilastelt küsimisega on negatiivseid kogemusi, mitu tööd sai valesti tehtud ja tuli uuesti teha).  Aga tunnikuntrollide jms tööde puhul tuleb ju õpetajaga kokku leppida aeg järele vastamiseks, mis võib olla vabalt näiteks õhtul kell 4, sest varem õpetajale ei sobi. Võibolla mu laps on liiga lumehelbeke, aga kui ta oli E-N olnud kell 8-16(17) koolis seoses tööde järele tegemisega ja kodus veel mitu tundi järgmisteks päevadeks õppinud, siis jäi ta reedeks lihtsalt uuesti haigeks. Ta on 12-aastane laps, tema tööpäevad ei peaks olema pikemad kui täiskasvanutel!

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See on ilmselt kôikides koolides nii, et kôik hindelised tööd tuleb järele teha, eriti algklassides. Loomulikult tulevad ka kunstitööd järele teha. Miks sa nii hirmsasti sellele vastu protestid?

  1. Sellepärast, et ma näen, et see nõuab lapselt liiga suurt pingutust, tekitab palju stressi ja kokkuvõttes mõjub halvasti nii tema vaimsele kui ka füüsilisele tervisele. Hindelisi töid võib nädalaga koguneda üle kümne, olgu, osad saab jah kodus ette ära teha, kui stuudiumis on piisav selgitus (tihti ei ole ja kaasõpilastelt küsimisega on negatiivseid kogemusi, mitu tööd sai valesti tehtud ja tuli uuesti teha). Aga tunnikuntrollide jms tööde puhul tuleb ju õpetajaga kokku leppida aeg järele vastamiseks, mis võib olla vabalt näiteks õhtul kell 4, sest varem õpetajale ei sobi. Võibolla mu laps on liiga lumehelbeke, aga kui ta oli E-N olnud kell 8-16(17) koolis seoses tööde järele tegemisega ja kodus veel mitu tundi järgmisteks päevadeks õppinud, siis jäi ta reedeks lihtsalt uuesti haigeks. Ta on 12-aastane laps, tema tööpäevad ei peaks olema pikemad kui täiskasvanutel!

Ma arvan, et sa ise sisendad lapsele seda môtteviisi, et môtetud ôpetajad oma môtetute nôudmistega. Minu laps käis algklassides opil. Nädal oli haiglas. Kui intensiivist välja sai siis hakkas kohe ôppetöid tegema. Teise lapsega tegid vôidu. Teine oli natuke vanem temast. Kui koju sai, siis hakkas käima koolis vôlgnevusi likvideerimas just neid kirjalike töid.  Tund paar päevas. Kunstitööd tegi kodus. Kui lôpuks kooli läks, tal vôlgnevusi ei olnud. Aita oma last. Ôppige need ôppimata asjad ära. Vôib olla peaksid vôtma talle eraôpetaja lisaks. Saate hakkama.  Süsti lapsesse pisitiivsust.

0
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Küll on hea teada, et minu lapsel on normaalne kool, tunnid algavad kell 9 ja enne seda saab teha töid järgi, laps tuleb varem kooli.

See on ilmselt kôikides koolides nii, et kôik hindelised tööd tuleb järele teha, eriti algklassides. Loomulikult tulevad ka kunstitööd järele teha. Miks sa nii hirmsasti sellele vastu protestid?

Sellepärast, et ma näen, et see nõuab lapselt liiga suurt pingutust, tekitab palju stressi ja kokkuvõttes mõjub halvasti nii tema vaimsele kui ka füüsilisele tervisele. Hindelisi töid võib nädalaga koguneda üle kümne, olgu, osad saab jah kodus ette ära teha, kui stuudiumis on piisav selgitus (tihti ei ole ja kaasõpilastelt küsimisega on negatiivseid kogemusi, mitu tööd sai valesti tehtud ja tuli uuesti teha). Aga tunnikuntrollide jms tööde puhul tuleb ju õpetajaga kokku leppida aeg järele vastamiseks, mis võib olla vabalt näiteks õhtul kell 4, sest varem õpetajale ei sobi. Võibolla mu laps on liiga lumehelbeke, aga kui ta oli E-N olnud kell 8-16(17) koolis seoses tööde järele tegemisega ja kodus veel mitu tundi järgmisteks päevadeks õppinud, siis jäi ta reedeks lihtsalt uuesti haigeks. Ta on 12-aastane laps, tema tööpäevad ei peaks olema pikemad kui täiskasvanutel!

Peaksite hoolekogu poole pöörduma, see ei ole normaalne. Meie koolis on teada täpselt mis kellast-kellani õpetajad järelvastamisele võtavad-  ja see on hommikul enne tunde (kell 9 hakkab kool). Seega laps juba teab -esmaspäeval on võimalik vene keelt vastata, teisipäeval matemaatikat jne ning läheb kohale.

 

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma arvan, et sa ise sisendad lapsele seda môtteviisi, et môtetud ôpetajad oma môtetute nôudmistega. Minu laps käis algklassides opil. Nädal oli haiglas. Kui intensiivist välja sai siis hakkas kohe ôppetöid tegema. Teise lapsega tegid vôidu. Teine oli natuke vanem temast. Kui koju sai, siis hakkas käima koolis vôlgnevusi likvideerimas just neid kirjalike töid.  Tund paar päevas. Kunstitööd tegi kodus. Kui lôpuks kooli läks, tal vôlgnevusi ei olnud. Aita oma last. Ôppige need ôppimata asjad ära. Vôib olla peaksid vôtma talle eraôpetaja lisaks. Saate hakkama.  Süsti lapsesse pisitiivsust.

Mina jälle arvan, et algklassilapse koormust ei saa võrrelda põhikooli või gümnaasiumiõpilase omaga. Ma teen muide vahel ka oma täiesti tervel lapsel kodutöid ära. Just selliseid mõttetuid, mis lapsele midagi peale ajakulutamise ei anna. Sest minu lapse koolipäev on sama pikk kui minu tööpäev, aga mina peale tööpäeva lõppu enam tööd ei tee. Tema aga peab koduseid töid tegema.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma arvan, et sa ise sisendad lapsele seda môtteviisi, et môtetud ôpetajad oma môtetute nôudmistega. Minu laps käis algklassides opil. Nädal oli haiglas. Kui intensiivist välja sai siis hakkas kohe ôppetöid tegema. Teise lapsega tegid vôidu. Teine oli natuke vanem temast. Kui koju sai, siis hakkas käima koolis vôlgnevusi likvideerimas just neid kirjalike töid.  Tund paar päevas. Kunstitööd tegi kodus. Kui lôpuks kooli läks, tal vôlgnevusi ei olnud. Aita oma last. Ôppige need ôppimata asjad ära. Vôib olla peaksid vôtma talle eraôpetaja lisaks. Saate hakkama.  Süsti lapsesse pisitiivsust.

Ei süsti, lapsega suheldes ma pigem üritan alati põhjendusi leida, mille jaoks mingeid koolitöid vaja teha on. Ja laps saab väga hästi aru, miks on vaja näiteks matemaatikas asjad jooksvalt ära õppida, et järje peal olla. Ma olengi temaga koos põhiained üle vaadanud ja tean, et ta oskab, ta ise tunneb seda ka ja siiani tehtud järeltööd on üsna edukalt läinud. Lihtsalt see pikkade päevade kaupa koolimajas vastamisaja ootamine on väga väsitav, ma näen, kui läbi ta pärast sellist päeva on – võimalik, et haiguse järelmõjud veel. Ja sellises olukorras peaks ta pärast koduste tööde tegemist veel kunstitööd tegema – jah, selle puhul ma ei osanud küll lapse küsimusele, miks see vajalik on, muud vastata, kui et on lihtsalt kohustuslik töö ja õpetaja nõuab ära tegemist.

Küll on hea teada, et minu lapsel on normaalne kool, tunnid algavad kell 9 ja enne seda saab teha töid järgi, laps tuleb varem kooli.

Jah, nii oleks palju parem. Meie kool algab kell 8 ja see on just keset talve ebamõistlikult vara. Tean, et algusaja muutmise teema on kõne all olnud, aga on üks grupp häälekaid lapsevanemaid, kes hakkavad siis kohe kisama, et nende lapsed ei jõua siis huviringi, kui päev hiljem lõpeb – ja sinnapaika see on jäänudki. Ometigi käivad ju ka nende koolide lapsed kuskil huviringides, kus tunnid kell 9 algavad.

 

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma arvan, et sa ise sisendad lapsele seda môtteviisi, et môtetud ôpetajad oma môtetute nôudmistega. Minu laps käis algklassides opil. Nädal oli haiglas. Kui intensiivist välja sai siis hakkas kohe ôppetöid tegema. Teise lapsega tegid vôidu. Teine oli natuke vanem temast. Kui koju sai, siis hakkas käima koolis vôlgnevusi likvideerimas just neid kirjalike töid. Tund paar päevas. Kunstitööd tegi kodus. Kui lôpuks kooli läks, tal vôlgnevusi ei olnud. Aita oma last. Ôppige need ôppimata asjad ära. Vôib olla peaksid vôtma talle eraôpetaja lisaks. Saate hakkama. Süsti lapsesse pisitiivsust.

Mina jälle arvan, et algklassilapse koormust ei saa võrrelda põhikooli või gümnaasiumiõpilase omaga. Ma teen muide vahel ka oma täiesti tervel lapsel kodutöid ära. Just selliseid mõttetuid, mis lapsele midagi peale ajakulutamise ei anna. Sest minu lapse koolipäev on sama pikk kui minu tööpäev, aga mina peale tööpäeva lõppu enam tööd ei tee. Tema aga peab koduseid töid tegema.

No aga tee need tööd siis ise ära.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma arvan, et sa ise sisendad lapsele seda môtteviisi, et môtetud ôpetajad oma môtetute nôudmistega. Minu laps käis algklassides opil. Nädal oli haiglas. Kui intensiivist välja sai siis hakkas kohe ôppetöid tegema. Teise lapsega tegid vôidu. Teine oli natuke vanem temast. Kui koju sai, siis hakkas käima koolis vôlgnevusi likvideerimas just neid kirjalike töid. Tund paar päevas. Kunstitööd tegi kodus. Kui lôpuks kooli läks, tal vôlgnevusi ei olnud. Aita oma last. Ôppige need ôppimata asjad ära. Vôib olla peaksid vôtma talle eraôpetaja lisaks. Saate hakkama. Süsti lapsesse pisitiivsust.

Ei süsti, lapsega suheldes ma pigem üritan alati põhjendusi leida, mille jaoks mingeid koolitöid vaja teha on. Ja laps saab väga hästi aru, miks on vaja näiteks matemaatikas asjad jooksvalt ära õppida, et järje peal olla. Ma olengi temaga koos põhiained üle vaadanud ja tean, et ta oskab, ta ise tunneb seda ka ja siiani tehtud järeltööd on üsna edukalt läinud. Lihtsalt see pikkade päevade kaupa koolimajas vastamisaja ootamine on väga väsitav, ma näen, kui läbi ta pärast sellist päeva on – võimalik, et haiguse järelmõjud veel. Ja sellises olukorras peaks ta pärast koduste tööde tegemist veel kunstitööd tegema – jah, selle puhul ma ei osanud küll lapse küsimusele, miks see vajalik on, muud vastata, kui et on lihtsalt kohustuslik töö ja õpetaja nõuab ära tegemist.

Küll on hea teada, et minu lapsel on normaalne kool, tunnid algavad kell 9 ja enne seda saab teha töid järgi, laps tuleb varem kooli.

Jah, nii oleks palju parem. Meie kool algab kell 8 ja see on just keset talve ebamõistlikult vara. Tean, et algusaja muutmise teema on kõne all olnud, aga on üks grupp häälekaid lapsevanemaid, kes hakkavad siis kohe kisama, et nende lapsed ei jõua siis huviringi, kui päev hiljem lõpeb – ja sinnapaika see on jäänudki. Ometigi käivad ju ka nende koolide lapsed kuskil huviringides, kus tunnid kell 9 algavad.

Meil tegi kohalik omavalitsuse otsuse ära – kõik koolid alustavad ühel ajal kell ja huvikoolid tegid ringi oma trennide/tundide ajad. Väga normaalne on, et laps läheb kooli, kui väljas on valge.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 54 )


Esileht Koolilaps Koolitööde järeletegemine pärast haigust