Esileht Koolilaps Kooliväsimus? Mida teha? Üleväsimus

Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )

Teema: Kooliväsimus? Mida teha? Üleväsimus

Postitas:

Laps küsib pärast kooli tihti, kas ta võiks magama minna… on väsinud viimasel ajal kogu aeg (ööunele läheb juba 9, ikka ei taha eriti ärgata hommikul). 2. klass. Tunde on palju rohkem kui eelmisel aastal, kodus õppida on ka palju. Täna oli tal peavalu, õhtuni välja.
Tundlikumat laadi laps on, inimesed väsitavad teda ära ja rahvarohked kohad.
Haige on meeletult palju, kui vaba päeva ei tee talle, siis on suht kindel, et jääb lihtsalt haigeks ja paraku peab koju jääma.
Üldvereproov sai perearsti juures kuskil kuu aega tagasi tehtud, oli korras.
Kellelgi veel selline mure? Kuidas ometi teised jõuavad veel arvukates huviringides käia? Meil on lihtsalt kool juba üsna suur katsumus… Mis oleks lahendus? Praegu näen küll, et väga raske on tal…

+8
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 15.01 20:38; 16.01 14:54; 17.01 21:36; 17.01 21:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

võta huviringidest ära ja tee vabu päevi edasi, nii palju kui kannatab. Kevadeks läheb paremaks.

+8
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.01 21:01; 16.01 13:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul ka selline tundlikum laps, 3. klass. Aegajalt kimbutavad samuti peavalud (ka kõhuvalud, analüüsid korras) ja näen, et ta vajab kodus omaette olemise aega. Olen ka teinud teinekord vaba päeva, kui olukord tundub raske olevat ja mu arust see aitab tal end koguda küll.

Huviringidega on nii, et 2x nädalas on trenn õhtul, st tuleb koju, õpib, sööb puhkab ja läheb trenni, 2 päeval pole üldse huviringe ja on üks pikk päev nädalas, kui kool ja huviring on kohe järjest ning koju jõuab alles päŕast viit. See on talle küll veidi raske. Tuleval aasral ma sellist päeva talle enam ei korralda. Lohutus ongi vaba nädalavahetus ja kaks koolipäeva, kui saab pärast külla minna või kodus passida, kuidas soov on.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

D-vitamiini lisaks toidule ja ehk aitab koju osta päikesevalguse lamp.

Siin üks artikkel: https://www.euronics.ee/uudised/22136/valgusteraapia-vabastab-talvemasendusest

Neid lampe on erinevaid, eri hinnaga, ntx siin Photopointi valik.

Ja siis muidugi need eelmiste soovitused, et rahulikku aega lapsele pakkuda ja las lähebki magama siis kui uni on. Need valgusega äratuskellad on ka väga head hommikuseks ärkamiseks.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.01 22:40; 16.01 11:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga las lähebki peale kooli magama ja teeb nt lõunauinaku. Veel on tegelikult tähtis vereanalüüs teha, vahel on väsimusel hoopis füsioloogilised põhjused.
Vabu päevi- see on kahe otsaga asi. Tema vabal päeval teised ju õpivad edasi, ta peab selle pärast tagantjärele omandama ja siis on see ju talle veel lisakoormus, mis kurnab samuti. Mõne aine mõne teema tagantjärele omandamine ei pruugigi lapsele jõukohane olla. Muidugi tuleb siin tajuda, mis on mõistlikum, kas üks vaba päev anda, kui üldse enam ei jaksa, või riskida, et jääbki pikemalt haigeks, aga siin on ikka mõõdutunne väga oluline.
Veel tasub küsida, kas lapsel pole kooliga seoses mõnda muret ja mõnes aines lisatuge/eraõpetajat vaja või nt suhtlemises teistega mingeid probleeme- kui on sellised mured, siis need väsitavad samuti.
Huviringiga on nii, et see võib inimesele anda ka eduelamuse, lisaenergiat ja jõudu raskustega toime tulla, nii et alati pole sealt äravõtmine sugugi mõistlik, vahel võib huviring isegi abiks olla. Küll aga saab muidugi huvitegevust liiga palju olla, nii et see muutub kurnavaks, aga teemaalgatuses sellega ju tegu pole.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen alati vajanud päeval väikest uinakut. Koolist koju tulles – magasin tunnikese, seda ka nüüd teen nädalavahetustel. Kui õhtul töölt tulen – siis vahest ka magan, ei piina ennast üleval olemisega. Vahest võib ka 15 minutit magamist anda reipa enesetunde. Teised pereliikmed sh. lapsed ei maga kunagi päeval, aga teavad, et mind ei tohi segada.
Mis kell laps ärkab – minu lapsel algab kool õnneks 8.30 ja saab magada kella 7.45 (see pool tundi magamist on hommikul n.ö. õnnistuseks).

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps on ka 2. klassis. Tal on nädalas kaks 45-minutilist tundi rohkem kui esimeses klassis. Kool lõppeb kell 12 või 13 iga päev. Minu meelest on koormus väike ja erinevus esimese klassiga on väike. Mis kell te ärkate? Me ärkame kell 6.30 ja selle puhul kell 9 magamaminek pole sugugi ülivara vaid viimane piir. 8a laps võibki magada 10+ tundi. Või kui soovib teha uinaku, las siis teeb.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas laps käib tavalises piirkonnakoolis või katsetega koolis? Vaata lapse kooli tase üle, uuri ega tal koolis probleeme kiusamisega pole. Teine klass ei ole veel raske, mida ta edaspidi teeb kui õppeaineid tuleb juurde? Mingi huvialaga võiks laps ikka tegeleda. Kuidas nutiseadmetega lood on? Väiksemat rahulikumat kooli vaja.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muidugi suunaks ta vajadusel ka puhkama, aga oma laps oli pigem peale kooli (esimestes klassides) õues. Õuesolek ise on talle alati hästi mõjunud, lisaks oli siis ka võimalus olla valgemal ajal, mis ilmselt meie valgusvaesel ajal tõesti lisaenergiat annab, väljas.
Samuti, kui palju ekraanikasutust tal peale kooli on.
Isegi nüüd, kui laps on suurem, siis väsimuse korral lisaks lisapuhkusele (vahel ongi tõesti vaja ka rohkem puhatata ja tõsta ka magamaminek varasemaks lisaks lõunapuhkusele) suunan ekraanidest välja (see esmane, millest loobuda) ja rohkem õue/liigutama. Kõigepealt ikka piiran nö privileege ja viimasena kasutan kohustuste edasilükkamist (mis kooli mitte minemisel hiljem õppimiste järgi tegemine on).
Muidu väga vitamiinide sööjad ei ole, aga talvel oleme teinud ka D- ja C-vitamiinide kuure (lisaks panustan erinevatele viljadele, kust võiks saada c-vitamiini).

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.01 22:40; 16.01 11:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma natuke imestan seda hiljem järgi õppimise juttu. E-koolis peaks olema ju tunnitöö kirjas, laps teeb samal päeval kodus selle ära, kodus rahulikus õhkkonnas lõikab pea ka paremini. 2. klass ei ole veel nii keeruline, et vanem aidata ei oskaks.

+14
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.01 21:01; 16.01 13:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vereproov tehtud nagu ka kirjutasin. Õppimisega on hästi hetkel. Ta on jah selline ärev ja tundlik inimtüüp. Küpsetab end kergesti läbi, sest paneb nii palju ümbritsevat kogu aeg tähele, iga detaili. Talle ei meeldi nt lõbustuspargid, sest seal on mega vali muusika ja palju liikuvat – ei suuda seda hoomata kõike korraga. Rahvarohked kohad olid väiksemana tema jaoks kõige jubedamad, mingitel üritustel ta olla ei tahtnud, kus palju inimesi. Tegelikult on talle soovitatud väikeklassi psühhiaatri poolt, aga meie koolis seda pole (oleme maapiirkonnas), kool on üsna suur ja klass ka.
Ma väga kartsin, et kuidas ta koolis hakkama saab üldse. Mitte niiväga õppimise, vaid oma omaduste tõttu. Aga on saanud enam-vähem. Paar sõpra on ka. Unustab küll palju asju, sest tõesti – talle jääb iga detail meelde, mida teised ütlevad või teevad. Aga siis jäävad oma asjad tähelepanuta vahel.
Lihtsalt jah, see väsimus on meeletu, mis pärast koolipäeva on. Mõni inimene võtab seda kõike, mis ümberringi toimub, nii palju endasse. Täna oligi kodus rahulikult. Õppimise pärast ma ei muretse. Rohkem tervise (k.a vaimse) pärast.

+8
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 15.01 20:38; 16.01 14:54; 17.01 21:36; 17.01 21:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tundlikud natuurid võtavad ümbritsevat nagu svamm sisse, täiesti mõistetav, et see väsitab. Kui vähegi võimalik ja sa ise kodune, siis las käibki ainult mõni päev nädalas koolis. Kasvab, oskab ehk endast infot mööda lasta, mitte ei võta kõike sisse. Seda oskust saab ehk kuidagi ka õpetada-arendada.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen alati vajanud päeval väikest uinakut. Koolist koju tulles – magasin tunnikese, seda ka nüüd teen nädalavahetustel. Kui õhtul töölt tulen – siis vahest ka magan, ei piina ennast üleval olemisega. Vahest võib ka 15 minutit magamist anda reipa enesetunde. Teised pereliikmed sh. lapsed ei maga kunagi päeval, aga teavad, et mind ei tohi segada.

Mis kell laps ärkab – minu lapsel algab kool õnneks 8.30 ja saab magada kella 7.45 (see pool tundi magamist on hommikul n.ö. õnnistuseks).

Mina olen ka kogu elu võimalusel päeval maganud. Nüüd olen juba 50-aastane ja täiesti terve inimene.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võib olla nii ja naa. Minu samast soost last on täiesti erinevad. Seitsmene on väikese unevajadusega, jõuab kõikvõimalikesse ringidesse, aitab omal soovil kodus ja lihtsalt särab läbi elu, sõpru igal sammul.
Üheksane on aeglane, unevajadus 10+ tundi, torssis, suhete loomine raske ja koolitööga näeme arutult vaeva. Kui väsimust ja kaasnevat lõpuks põhjalikult uurima hakati, jõuti veani geenikombinatsioonis.
Kas ta on hommikul ärgates puhanud?Norskab? Kas oli väsinud ja haiglane juba lasteaia aegadel? Kas koolis meeldib käia? Kas õppimine on kerge? Võib-olla ei ole kooliga veel harjunud? Paku piisavalt ööund – minu oma läheb koolipäevadel kell 8 voodisse ja võib seal rahulikult tunni lugeda või raamatut vaadata. See tund laeb ta päeva maha. Kell 9 kustutan tule ja 9.05 kostab sügavat nohinat. Ärkab kell 7.15. Uuri ka õpetaja arvamust.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õppimisega on hästi hetkel. Ta on jah selline ärev ja tundlik inimtüüp. Küpsetab end kergesti läbi, sest paneb nii palju ümbritsevat kogu aeg tähele, iga detaili. Talle ei meeldi nt lõbustuspargid, sest seal on mega vali muusika ja palju liikuvat – ei suuda seda hoomata kõike korraga. Rahvarohked kohad olid väiksemana tema jaoks kõige jubedamad, mingitel üritustel ta olla ei tahtnud, kus palju inimesi. Tegelikult on talle soovitatud väikeklassi psühhiaatri poolt, aga meie koolis seda pole (oleme maapiirkonnas), kool on üsna suur ja klass ka.

See kirjeldus meenutab mulle mind algklassides. Ka mina lasteaia-algklassides võtsin nagu käsn kõik endasse (muuhulgas klassikaaslaste tülid ja igasugu pinged koolikeskkonnas). Kool oli mulle, eriti 1. ja 2. klassis, ikka väsitav värk. Kuigi õppimine raske polnud, hinded olid väga head. Üle 3 nädala olin palavikuga haige ja puudusin. Lisaks oli 2x nädala huviringiks oli alguses muusika (pilli õppimine) – vanemad arvasid, et see tuleb kasuks, aga minusugusele oli täiesti mööda. Sest musitseerimisel oodati emotsioonide väljaelamist, esinemist… ma ei suutnud nii väikse lapsena leida sisemist motivatsiooni, miks ma seda tegema pean ning sellest sai toreda arendava tegevuse asemel lihtsalt üks lisastress.

Miks mina algklassist raskeid hommikuid ei mäleta, on ilmselt ainult seetõttu, et meie klass käis (kooli ruumipuuduse tõttu) 1-3 aastal õhtupoolses vahetuses ja mulle õhtupoolse inimesena oli see paremini talutav. Nii mõnus oli, kui ei pidanud tõusma mingi 6.30, vaid sai hommikuti kaua magada – magasin kella 10-ni ja siis olin hästi puhanud. Koolipäev lõpes kell 18 vist (aga kuna ma olengi rohkem õhtupoolne inimene, mind see ei häirinud). Ainult 2 päeva, kui pidi pärast tunde pilli mängima minema, kus õpetaja nõudis mingit ilmekust – brr!

4kl polnud koolis olemine enam nii väsitav. Õppimine oli mul endiselt väga hea ja jäigi nii (samal ajal, kui mõne algklassides väga aktiivse ja tegusa õpeedukus hakkas allamäge minema). Tuli küll vara tõusma hakata – aga selles vanuses polnud enam NII raske. Huviringid valisin endale sobivamad: pilliõppe jätsin vanemate nõusolekul (no hea küll…) katki, läksin aga joonistamis-meisterdamisringi ning hobusetega ratsutama. Meisterdamisringis oli mõnus midagi nokitseda ja hobusetall oma maalähedusega meeldis ka. Need huvid sobisid mulle ja läksin sinna vaimustusega. Haige olin põhikoolieas ja gümnaasiumis harva. Gümnaasium meeldis rohkem kui põhikool ja ülikool meeldis veel rohkem, tundsin ennast ülikooliaastatel väga hästi.

Inimeste ees esinemist jms., mis pole tundlikumale inimtüübile väga loomuomane, on lihtsam õppida vanemas eas, kus noor inimene juba ise teadvustada oskab (“Mul on seda oskust edasises elus vaja”). Algklassilast pole mõtet hakata kuidagi väljaspoolt oma tüübile vastupidiseks – näit. heaks esinejaks – muutma, sest laps ei oska väiksena endale veel piisavalt põhjendada, miks ta vahel oma loomusele vastupidiselt (väljendusrikkalt, aktiivselt jne.) käituma peaks.

Tundliku ja koolis üleväsima kippuva lapse puhul piisab, kui hinded on korras. Ärge “drillige”, ärge koormake algklassides huviringidega üle, püüdes sellist last meeleheitlikult arendada (kui laps ise mingit ringi väga fännab, võib muidugi käia). Võimalus koolivälisel ajal oma tundlik psüühika korralikult välja puhata on olulisem. Küll ta põhikoolieas saab küpsemaks ja tugevamaks, hakkab kooli paremini taluma ja siis võib ka huvitegevuste koormust kasvatada – ei jää laps arenematuks võrreldes nendega, kes juba algklassis on ülitublid ja tegelevad 100 hobiga.

+10
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Võib olla nii ja naa. Minu samast soost last on täiesti erinevad. Seitsmene on väikese unevajadusega, jõuab kõikvõimalikesse ringidesse, aitab omal soovil kodus ja lihtsalt särab läbi elu, sõpru igal sammul.

Üheksane on aeglane, unevajadus 10+ tundi, torssis, suhete loomine raske ja koolitööga näeme arutult vaeva. Kui väsimust ja kaasnevat lõpuks põhjalikult uurima hakati, jõuti veani geenikombinatsioonis.

Kas ta on hommikul ärgates puhanud?Norskab? Kas oli väsinud ja haiglane juba lasteaia aegadel? Kas koolis meeldib käia? Kas õppimine on kerge? Võib-olla ei ole kooliga veel harjunud? Paku piisavalt ööund – minu oma läheb koolipäevadel kell 8 voodisse ja võib seal rahulikult tunni lugeda või raamatut vaadata. See tund laeb ta päeva maha. Kell 9 kustutan tule ja 9.05 kostab sügavat nohinat. Ärkab kell 7.15. Uuri ka õpetaja arvamust.

Tere

Mis viga geenides silmas pead? Ööund on piisavalt, ca 11 tundi, aga sageli on unehäired – uinumisraskused, ärkamine. Mõtteid ja elamusi nii palju peas, koolivaheajal ei olnud midagi sellist. Ekraaniaega on ka terve päeva peale 1,5 tundi.
Enda meelest teen kõik, mis saan. Aga ikka väsib väga palju, kõige jamam on see, et kui on koolipäevast väsinud, siis ei ole mingit söögiisu ka veel tal. Ja ta on niigi alakaaluline. Just põhjusel, et kulutab kõik oma energia kiirelt ära… küpsetab end oma elamuste ja ärevusega läbi.
Õppimisega on sedasi, et ta on selgelt keeleinimene. Kirjutab ja loeb klassis kõige paremini, oskab sõnu seada jne. Mates jälle – tüki raskem, saab hakkama, aga võtab megalt AEGA ja kannatlikkust. Nagu ikka lastel, sellelt asjalt, mis nii hästi ei lähe, kaob ka tähelepanu kergemini.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 15.01 20:38; 16.01 14:54; 17.01 21:36; 17.01 21:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õppimisega on hästi hetkel. Ta on jah selline ärev ja tundlik inimtüüp. Küpsetab end kergesti läbi, sest paneb nii palju ümbritsevat kogu aeg tähele, iga detaili. Talle ei meeldi nt lõbustuspargid, sest seal on mega vali muusika ja palju liikuvat – ei suuda seda hoomata kõike korraga. Rahvarohked kohad olid väiksemana tema jaoks kõige jubedamad, mingitel üritustel ta olla ei tahtnud, kus palju inimesi. Tegelikult on talle soovitatud väikeklassi psühhiaatri poolt, aga meie koolis seda pole (oleme maapiirkonnas), kool on üsna suur ja klass ka.

See kirjeldus meenutab mulle mind algklassides. Ka mina lasteaia-algklassides võtsin nagu käsn kõik endasse (muuhulgas klassikaaslaste tülid ja igasugu pinged koolikeskkonnas). Kool oli mulle, eriti 1. ja 2. klassis, ikka väsitav värk. Kuigi õppimine raske polnud, hinded olid väga head. Üle 3 nädala olin palavikuga haige ja puudusin. Lisaks oli 2x nädala huviringiks oli alguses muusika (pilli õppimine) – vanemad arvasid, et see tuleb kasuks, aga minusugusele oli täiesti mööda. Sest musitseerimisel oodati emotsioonide väljaelamist, esinemist… ma ei suutnud nii väikse lapsena leida sisemist motivatsiooni, miks ma seda tegema pean ning sellest sai toreda arendava tegevuse asemel lihtsalt üks lisastress.

Miks mina algklassist raskeid hommikuid ei mäleta, on ilmselt ainult seetõttu, et meie klass käis (kooli ruumipuuduse tõttu) 1-3 aastal õhtupoolses vahetuses ja mulle õhtupoolse inimesena oli see paremini talutav. Nii mõnus oli, kui ei pidanud tõusma mingi 6.30, vaid sai hommikuti kaua magada – magasin kella 10-ni ja siis olin hästi puhanud. Koolipäev lõpes kell 18 vist (aga kuna ma olengi rohkem õhtupoolne inimene, mind see ei häirinud). Ainult 2 päeva, kui pidi pärast tunde pilli mängima minema, kus õpetaja nõudis mingit ilmekust – brr!

4kl polnud koolis olemine enam nii väsitav. Õppimine oli mul endiselt väga hea ja jäigi nii (samal ajal, kui mõne algklassides väga aktiivse ja tegusa õpeedukus hakkas allamäge minema). Tuli küll vara tõusma hakata – aga selles vanuses polnud enam NII raske. Huviringid valisin endale sobivamad: pilliõppe jätsin vanemate nõusolekul (no hea küll…) katki, läksin aga joonistamis-meisterdamisringi ning hobusetega ratsutama. Meisterdamisringis oli mõnus midagi nokitseda ja hobusetall oma maalähedusega meeldis ka. Need huvid sobisid mulle ja läksin sinna vaimustusega. Haige olin põhikoolieas ja gümnaasiumis harva. Gümnaasium meeldis rohkem kui põhikool ja ülikool meeldis veel rohkem, tundsin ennast ülikooliaastatel väga hästi.

Inimeste ees esinemist jms., mis pole tundlikumale inimtüübile väga loomuomane, on lihtsam õppida vanemas eas, kus noor inimene juba ise teadvustada oskab (“Mul on seda oskust edasises elus vaja”). Algklassilast pole mõtet hakata kuidagi väljaspoolt oma tüübile vastupidiseks – näit. heaks esinejaks – muutma, sest laps ei oska väiksena endale veel piisavalt põhjendada, miks ta vahel oma loomusele vastupidiselt (väljendusrikkalt, aktiivselt jne.) käituma peaks.

Tundliku ja koolis üleväsima kippuva lapse puhul piisab, kui hinded on korras. Ärge “drillige”, ärge koormake algklassides huviringidega üle, püüdes sellist last meeleheitlikult arendada (kui laps ise mingit ringi väga fännab, võib muidugi käia). Võimalus koolivälisel ajal oma tundlik psüühika korralikult välja puhata on olulisem. Küll ta põhikoolieas saab küpsemaks ja tugevamaks, hakkab kooli paremini taluma ja siis võib ka huvitegevuste koormust kasvatada – ei jää laps arenematuks võrreldes nendega, kes juba algklassis on ülitublid ja tegelevad 100 hobiga.

Aitäh Sulle, et võtsid vaevaks nii pikalt vastata! Siiras tänu ja sinust kohe on tunda empaatiat ja arusaamist.
Kusjuures selle esinemisega – neil on koolis rahvatants kohustuslik, õppekavas kohe sees, et siis nagu kohustusliku õppeainena, aga mu meelest see rohkem hobiring. 🙂 Ja igal üritusel on sellega esinemine. Lisaks on õpetaja entusiast, teeb alati kogu klassile võimsa näidendi, millega ka mitmeid kordi esinetakse poolaasta lõpul. Ma ei ütle õpetaja kohta midagi halba, tore ja lõbus inimene on, aga lihtsalt… võib-olla introvertsemate jaoks natuke liiga elav…
Seekord jõulude ajal sai mu laps esineda vaid korra, jäi aga raskelt haigeks ja isegi jõulupeole jäi minemata. Mõnes mõttes oli see kergendus (mitte, et haigus oleks tore), aga no ei naudi ta neid esinemisi, rohkeid proove, rahvatantsu jne. Pigem on praegu see suur stress lisaks kõigele.
Aga sinu kirjutisest on hea teada, et vanusega taluvus paraneb ja pole enam nii väsitav! Seni katsume läbi vedada ja vahel südamerahuga teha mõned “taastumiseks” vajalikud puhkepäevad. Tõesti, e-kooli põhjal saab ju kenasti kodus end rajal hoida.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 15.01 20:38; 16.01 14:54; 17.01 21:36; 17.01 21:52;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellistele tundlikele lastele võiks tegelikult võimalikult varakult tutvustada ja õpetada ka igapäevast meditatsiooni ja erinevaid psüühilise enesekaitse meetodeid. Olin ise omal ajal täpselt selline ülitundlik “švamm”, nagu sa oma last kirjeldad – ise kuulsin meditatsioonist esmakordselt alles noore täiskasvanuna ja mäletan, kuidas siis kibedusega mõtlesin, et kogu mu kooliaeg oleks võinud hoopis teistsuguseks kujuneda – palju enesesõbralikumaks, vähem kurnavamaks, arendavamaks jne -, kui ma oleksin siis teadnud seda, mida nüüd tean.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki läheb ikkagi liiga hilja voodisse? Mul esindatud 1 ja 3 klass. Kell 8 voodisse. 10 aastane poiss magab kui kott umbes 20 minuti pärast. Noorem magab vist umbes 20.30. Vanem on erk tõustes 7.00. Noorem magaks veel pool tundi. Üldiselt näha on, et selline 10,5 tundi on ok ööuni. Kui noorem pidi lasteaias magama, siis see ei sobinud ja seega ei paku ka praegu lõunaunne jäämise varianti talle. Lasteaias ta magas 10 minutit ja see rikkus kohe õhtu nii ära. Ja hommikul ei saanud üles. Ka rohkem kui 2 trenni või ringi nädalas võib liiga palju olla.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )


Esileht Koolilaps Kooliväsimus? Mida teha? Üleväsimus