Kas koroonaeitamine (maski- ja vaktsiinivastasus) on maailmavaade, mida õpetaja tohib või ei tohi oma õpilastele väljendada? Mu kolmanda klassi tütar tuli jutuga, et õpetaja eile peaaegu tundi ei teinudki, sest muudkui rääkis ja rääkis, kuidas maskid ei kaitse, koroona on lihtsalt üks nohu ja nagunii jääb püsima ja kõikide kohtade kinnipanek on jama. Kuna see õpetaja ajab ka Facebookis sama juttu, siis usun oma last. Õpetajal on õigus maailmavaatele, kuid minu piir on seal, kus seda hakatakse väikestele lastele väljendama. Kool näeb suurt vaeva, et et koldeid vältida, pidevalt on juhtkonnalt kirjad, selgitused, lisameetmed jne. Ja kui üks õpetaja sellist juttu ajab… Kas teie teataks sellest juhtkonnale või oleks see tuuleveskitega võitlemine?
Teema: Koroonaeitajast õpetaja
Palun kindlasti teavita.
Muidugi,ei või praegu on väja ainult hirmutada.Koroona on väga raske ja hirmutav haigus maailmas.Vaadake, lapsed meie varsti sureme ära,aga vaktsiin meid kaitseb, kindlasti.
Kaeba juht konnale!
Minu meelest ka pole okay ja küsiks kindlasti kooli vaatenurka ja seisukohta selles osas.
ma teavitaks juhtkonda. Õpetaja asi on oma ainet anda aga mitte propat teha.
Ok oleks, kui õpetaja ütleks lastele tõeseid rahustavaid fakte:
1) et inimene saab ise palju ära teha, et mitte nakatuda (kätepesu, liigsete kontaktide vältimine, immuunsüsteemi tugevdamine, piisav uni, trenn, tervislik söök jne);
2) et lapsed üldiselt põevad kergesti ja seega pole vaja suremise pärast muretseda;
3) et enamikule haigustest leitakse tavaliselt ravi ja nii töötavad tuhanded ja tuhanded teadlased praegugi selle kallal, et leiutada rohtusid, millega koroonaviirusesse nakatumist takistada (vaktsiinid) või kulgu kergendada (ravimid);
4) et uued haigused on täiskasvanutele ka algul tundmatud ja hirmutavad ja seepärast koroonast räägitakse nii palju, aga tasapisi leitakse tasakaal, kuidas elu saaks võimalikult rahulikult jätkuda koroona eksisteerimisele vaatamata.
Pöörduks kindlasti kohe juhtkonna poole ja ootaks kiiret reageerimist. Kui seda ei tule, pöörduks kuhugi kõrgemale. Selline õpetaja on otsene oht. Ta peab ka ise maski kandma. Rääkimata sellest, et selline õpetaja on liiga rumal selleks, et üldse õpetaja olla.
Kas see õpetaja töötab Tartus? Mina samuti teavitaksin juhtkonda, kui minu lapsel oleks selline õpetaja.
Kas see õpetaja töötab Tartus? Mina samuti teavitaksin juhtkonda, kui minu lapsel oleks selline õpetaja.
Aga kui Tallinnas või Pärnus töötaks, siis ei teavitaks juhtkonda? Või kuidas see Tartu teemasse puutub?
Lihtsalt tean ühte koroonaeitajast õpetajat, kes Tartus töötab…kooli jätan nimetamata. Jääb loota, et tegu on ainueksemplariga ning loomulikult ei puutu asukoht kuidagi teatamisse.
Lihtsalt tean ühte koroonaeitajast õpetajat, kes Tartus töötab…kooli jätan nimetamata. Jääb loota, et tegu on ainueksemplariga ning loomulikult ei puutu asukoht kuidagi teatamisse.
Karta on, et neid koroonaeitajaid jätkub ka õpetajate ridadesse rohkem kui üks. Kahjuks.
Siin on ju muidki teemasid olnud, näiteks kas õpetaja tohib olla EKRE liige või pooldada nende vaateid. Üks tahtis Varrolt lapsi ära võtta, et pidi olema laste väärkohtlemine, kui neile rääkida, et normaalne perekond on ema ja isa.
Ega me siin väga täpselt ei tea, mida ta koroonast rääkis. Üks tase on rääkida, et maskid ei aita (see on peaaegu tõsi), teine on see, et rääkida, et koroonat pole olemas. Kolmas tase on rääkida, et vaktsiinides on 5G kiibid.
Üldiselt arvan, et koroonaeitamisest tõsisem probleem on see, kui näiteks matemaatikaõpetaja lahendab matemaatikaülesannet vigaselt. Ja seda probleemi on kardetavasti rohkem kui koroonaeitamist… vähemalt nii palju kui olen tuttavate laste kohta kuulnud.
Mina ootaksin ka, et õpetaja räägib lastele ikka tõtt. No näiteks, et inimesel pole võimalik oma sugu muuta ja et homoseksuaalsus on hälve.
Mina ootaksin ka, et õpetaja räägib lastele ikka tõtt. No näiteks, et inimesel pole võimalik oma sugu muuta ja et homoseksuaalsus on hälve.
Aga kuidas sa tead et see on hälve?? Isegi loomaiigis on homo suhteid.
Mina ootaksin ka, et õpetaja räägib lastele ikka tõtt. No näiteks, et inimesel pole võimalik oma sugu muuta ja et homoseksuaalsus on hälve.
Aga kuidas sa tead et see on hälve?? Isegi loomaiigis on homo suhteid.
See oli Refitroll, ära pane tähele. Ta teeb muudkui EKRE-provosid.
Mu kolmanda klassi tütar tuli jutuga, et õpetaja eile peaaegu tundi ei teinudki, sest muudkui rääkis ja rääkis, kuidas maskid ei kaitse, koroona on lihtsalt üks nohu ja nagunii jääb püsima ja kõikide kohtade kinnipanek on jama.
seda, et maskid ei kaitse, rääkis hiljaaegu isegi lutsar https://www.err.ee/1081106/lutsar-maskide-tohususe-taga-on-vaga-nork-teaduspohisus-aga-neid-voiks-ikkagi-kanda . kui mask kaitseks, siis arstid oleksid ju väljaspool ohtu, aga ometi haigestuvad.
valdava enamus inimesi põebki koroona läbi nagu igatalvise nohuviiruse. paljud satuvad küll haiglasse, aga suurem osa siiski mitte. paar aastat tagasi haigestus talvel ametlikult grippi üle 50000 inimese ja suri üle 100. seda, kui paljud tookord gripi asümptomaatiliselt läbi põdesid, pole teada. samuti ei testitud igat haiglasse pimesoolepõletiku või infarktiga jõudnut gripitestiga.
kõikide kohtade kinnipanek oligi jama – ehituspoed olid kinni, aga toidupoed olid puupüsti rahvast täis – mis vahet seal on, kas saada viirus prismas või bauhausis? praegu pole võimalik keskuste parklates parkimiskohta leida, sest inimesed ostavad nüüd asju, mida seni edasi lükati. kui kohad oleks lahti olnud, aga piiratud korraga sissepääsevate inimeste hulka, oleks tunglemisi ja kontakte märksa vähem
Kui ta seda Facebookis ka räägib, siis ilmselgelt juhtkond juba teab ja neid see siiani pole väga häirinud. Selliseid õpetajaid leidub ilmselt igas koolis, enda laste õpetajate seas on ka. Natukene läheb kokku selle kiirabitöötaja vallandamisega. Kas siis kui suur osa inimesi arvab üht moodi, on teine arvamus automaatselt vale? Teadus on ju varemgi eksinud. Õnneks. Muidu poleks arengut. Suhteliselt libe tee ja kas seal annab üldse midagi teha peale lastele enda vaadete selgitamise? Mina olen seda teed läinud, et hakkasin arvamuste paljususest rääkima ja et mõned inimesed lihtsalt arvavad teisiti. Püüan hoiduda sildistamisest jne, pärast muidu laps omakorda laob õpetajale kõik ette ja kus selle häbi ots siis…
Demokraatlikus riigis on lubatud igale oma arvamus (olgu tark või rumal) ja selle väljendamine. Pealekaebajad ja demokraatia lämmatajad on vabad Põhja-Koreasse kolima.
Õpetaja võib arvata, mida heaks arvab, aga tunniaega selle peale kulutada ei tohiks. Tunnis peab ta oma ainet õpetama. Selles on põhiprobleem.
Õpetaja võib arvata, mida heaks arvab, aga tunniaega selle peale kulutada ei tohiks. Tunnis peab ta oma ainet õpetama. Selles on põhiprobleem.
On ikka või? Kas õpetaja maskide teaduspõhisest kasust ja soomuutuste reaalsusest võib tunni ajal rääkida? Ei või jah?
Õpetaja õpetaja oma ainet, mitte ärgu jagagu oma maailmavaateid, kindlasti pöörduksin kooli direktori poole, kui minu lapsele sellist jama hakatakse koolis jamaga. Mis on järgmine – geograafia õpetaja räägib, et maa on lame?
See pole ju koroona eitamine. Vaid tõesti maskid ei kaitse, vaid lihtsalt abivahend. Enamus ei sure haigusesse. Ja kõigi kohtade kinnipanek ongi vale.
Paljud arvavad nii, isegi inimesed, kes on raskes seisus haiglas olnud. Me ei tea, miks mõnel on nohu ja teine sureb. Surra võib täiesti terve inimene ja väga raskelt haigel on nohu.
Töötan ise riskirühma arstina, nende, kes saavad esimesena vaktsiini ja nii kummaline, kui see ka pole siis enamuse jaoks ongi see nohu, isegi need, kes haiglas on, ütlevad, et polnudki nii hull.
Maskide kaitse on ülehinnatud ja paljud haigestunud on ülikorralikud.
On ikka või? Kas õpetaja maskide teaduspõhisest kasust ja soomuutuste reaalsusest võib tunni ajal rääkida? Ei või jah?
Ei või, jah. Õpetaja õpetagu oma ainet ning andku lastele edasi õppekavas ettenähtu. Klassiruum ei ole koht õpetaja isiklike vaadete jagamiseks. Kui teadusnõukogu on andnud mingid soovitused, mida jälgida, siis ei ole lastele vaja ajada vastupidist juttu.
Sinu ja minu “reaalsus” on kardinaalselt erinevad.
Kui teadusnõukogu on andnud mingid soovitused, mida jälgida, siis ei ole lastele vaja ajada vastupidist juttu.
järjest enam jääb mulje, et teadusnõukogu räägib just seda, mida valitsus neil rääkida käsib…
järjest enam jääb mulje, et teadusnõukogu räägib just seda, mida valitsus neil rääkida käsib…
Mulje on just nimelt see isiklik arvamus, mida ei peaks õpetaja kusagil klassiruumis jagama. Mõnele on jäänud mulje, et maa on lapik, kõige taga on reptiilid ja kui asju ei näe, pole neid ka olemas jne. Muljetagu vabal ajal oma lähedaste-sõprade-mõttekaaslaste ringis.
Demokraatlikus riigis on lubatud igale oma arvamus (olgu tark või rumal) ja selle väljendamine. Pealekaebajad ja demokraatia lämmatajad on vabad Põhja-Koreasse kolima.
Keegi ei keela sul oma arvamust avaldada, aga seda ei tehta koolitunnis. Mina saadan oma lapse kooli õppima, aga mitte kuulama õpetaja seisukohti viirushaiguste, maskide või siis maakera lameduse kohta. Räägi kodus või sõbrannadele, kui nad sind tahavad kuulata – aga kooli õpeta matemaatikat või siis keemiat.
Mu kolmanda klassi tütar tuli jutuga, et õpetaja eile peaaegu tundi ei teinudki, sest muudkui rääkis ja rääkis, kuidas maskid ei kaitse, koroona on lihtsalt üks nohu ja nagunii jääb püsima ja kõikide kohtade kinnipanek on jama.
seda, et maskid ei kaitse, rääkis hiljaaegu isegi lutsar https://www.err.ee/1081106/lutsar-maskide-tohususe-taga-on-vaga-nork-teaduspohisus-aga-neid-voiks-ikkagi-kanda . kui mask kaitseks, siis arstid oleksid ju väljaspool ohtu, aga ometi haigestuvad.
valdava enamus inimesi põebki koroona läbi nagu igatalvise nohuviiruse. paljud satuvad küll haiglasse, aga suurem osa siiski mitte. paar aastat tagasi haigestus talvel ametlikult grippi üle 50000 inimese ja suri üle 100. seda, kui paljud tookord gripi asümptomaatiliselt läbi põdesid, pole teada. samuti ei testitud igat haiglasse pimesoolepõletiku või infarktiga jõudnut gripitestiga.
kõikide kohtade kinnipanek oligi jama – ehituspoed olid kinni, aga toidupoed olid puupüsti rahvast täis – mis vahet seal on, kas saada viirus prismas või bauhausis? praegu pole võimalik keskuste parklates parkimiskohta leida, sest inimesed ostavad nüüd asju, mida seni edasi lükati. kui kohad oleks lahti olnud, aga piiratud korraga sissepääsevate inimeste hulka, oleks tunglemisi ja kontakte märksa vähem
Eelmise aasta 23. aprill ei ole “hiljaaegu”, vaid enam kui aasta tagasi. Pandeemia alguses ei saadud veel väga hästi aru viiruse levikuviisidest ja polnud selge, kas maskist on kasu. Praegu on nii Irja Lutsar kui suurem osa teisi teadlasi veendunud, et maskist on siiski kasu, sest viirus liigub eelkõige õhu kaudu ja mask peab suure osa viiruseosakesi kinni.
Piirangute eesmärk oli vähendada inimeste liikuvust ja kontakte, seetõttu olid kinni ka poed. Võrreldes enamiku teiste riikidega on meie piirangud olnud väga leebed.
Meil on olnud hulle gripihooaegu küll, aga gripp on haigus mille laine taandub ka piiranguteta ja nagu siin keegi viitas, ei tõusnud gripisurmade arv ka kõige hullemal aastal üle 100. Koroonasse on meil surnud üle 1000 inimese (ilma piiranguteta oleks see arv olnud vähemalt kaks korda suurem) ja väga paljudel on sellest tekkinud eluaegne tervisekahjustus.
Lapsed peaks aga teadma, et nad ei pea iseenda pärast koroonat kartma, sest lapsed põevad tõepoolest enamasti kergelt. Küll aga võivad juba nende vanemad põdeda raskemalt ja nende vanavanemad veelgi raskemalt. Seetõttu on oluline, et ka lapsed ei nakatuks ega saaks nakkust vanematele-vanavanematele edasi levitada.
Need kõik on faktid, ja see on see millest õpetajad võiks rääkida, kui nad koroonateemal rääkida tahavad.
Mina ootaksin ka, et õpetaja räägib lastele ikka tõtt. No näiteks, et inimesel pole võimalik oma sugu muuta ja et homoseksuaalsus on hälve.
Aga kuidas sa tead et see on hälve?? Isegi loomaiigis on homo suhteid.
Hälve on erinevus normist (keskväärtusest). Kui võtta näiteks 1000 inimest ja küsitleda neid seksuaalsete eelistuste osas, siis saab tulemuseks, et umbes 900-990 inimest vastasid, et neid köidavad eelkõige vastassoost inimesed. Seega keskmiselt köidab inimest vastassoost inimene ja hälve on siis erinemine sellest keskmisest. Et hälve halb on, on siin ühiskondlik või teatud ühiskonnagruppide moraalne hinnang. Millegipärast keskmisest vaimsest või füüsilisest võimekusest nö üles poole hälbimist negatiivseks ei peeta.
Loomariigi homoseksuaalset käitumist ei peaks inimühiskonnas homoseksuaalsete käitumiste õigustamiseks kasutama. Enamus inimesi ei mõista üldse, mis põhjusel loomad homoseksuaalselt käituvad ja kas tegu on tõesti homoseksuaalse käitumisega või vaid meile näivalt homoseksuaalse käitumisena. Loomade käitumist uurivad teadlased üldiselt ei kinnita lähenemist, et loomadel esineb ju ka. Sootunnuste kujunemine on keeruline protsess ja veel keerulisem on sooga seotud käitumuslike aspektide kujunemine. On üsna ilmne, et taolise keerulise asja juures esineb aega-ajalt ebatüüpilisi juhte, aga see, kuidas ühiskond neisse suhtub ja kuidas need selles osas ebatüüpilised inimesed ise oma elu elada otsustavad, on puhtalt moraali küsimus ja ei loodus- ega täppisteadus saa öelda, mis on moraalselt õige. Bioloogia ütleb vaid nii palju, et homoseksuaalne käitumine on kohasuse seisukohast negatiivne, sest sellised isendid ei anna järglasi või annavad neid vähe. Kõik, mis raskendab viljakate järglaste saamist, on kohasuse mõttes negatiivne, aga inimühiskonnas moraalselt mitte (me ei mõõda ju inimeste väärtust nende laste arvuga).
inimesel pole võimalik oma sugu muuta
See on muide tõsi. Sugu saab muuta juriidiliselt ja sotsiaalselt. Saab teiseseid sootunnuseid muuta, nii et riietega või pealiskaudsemal vaatlusel tundub sugu muudetud olevat, kuid bioloogilist sugu ei saa muuta.
Õpetajal on loomulikult õigus oma maailmavaatele, kuid kui tema maailmavaade on vastuolus riikliku õppekavaga, siis peaks ta tegema õpilastele selge vahe mis on tema isiklik arvamus ja mis on see, mida õpilased peaksid omandama (ja sellega tulekski tunnis tegeleda). Ma uuriksin koolilt milline on kooli seisukoht koroona teemal ja mainiksin, milliseid seisukohti õpetaja väljendas. Koroonaga pole vaja hirmutada, aga sellegipoolest tuleks selgitada kuidas haigust vältida ja mis haigus see üldse on (kui see on tunni teema). Koroona pole nohu, pealegi on nohu tekitajaid väga palju, samuti on palju koroonaviiruseid. Koroonapiirangute ulatus ja mõju on rohkem sotsiaalmajanduslik teema, seotud muidugi meditsiiniga. Ja üht õiget lahendust siin pole, kõik sõltub sellest, mis on piirangute eesmärgiks ja mis saaks piiranguteta ja milliste tagajärgedega lepitakse. Nii ei saa, et ühtegi piirangut ei tee ja haiglad ülekoormusse ei jää ja samas ei vaktsineeri ka. Samamoodi võiks ju gravitatsiooni eitada, aga mis kasu sest on? Nii ei saa, et tahan aknast alla hüpata, aga vastu maad mitte kukkuda, vaid liuelda (no tegelikult, abivahendeid kasutades saab, koroona puhul samamoodi).
On ikka või? Kas õpetaja maskide teaduspõhisest kasust ja soomuutuste reaalsusest võib tunni ajal rääkida? Ei või jah?
Ei või, jah. Õpetaja õpetagu oma ainet ning andku lastele edasi õppekavas ettenähtu. Klassiruum ei ole koht õpetaja isiklike vaadete jagamiseks. Kui teadusnõukogu on andnud mingid soovitused, mida jälgida, siis ei ole lastele vaja ajada vastupidist juttu.
Sinu ja minu “reaalsus” on kardinaalselt erinevad.
Aga kui aine on inimeseõpetus näiteks? Kas siis tohib tõtt rääkida või peab jagama kellegi teise vaateid?