Esileht Koolilaps Kui palju teil igal aastal tasemetöid (mitte neid riiklikke)?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 33 )

Teema: Kui palju teil igal aastal tasemetöid (mitte neid riiklikke)?

Postitas:
Kägu

Meil iga aasta mai lõpus tasemetööd (mis nimetatud ekoolis “kontrolltööks”) ja selle eest pannakse hinne, mis mõjutab/määrab aastahinde. Ehk kui laps on õppinud matemaatikat kaks esimest trimestrit hindele 5 ja kolmas trimester ka senini viis olnud, kuid kui see nn tasemetöö tuleb mingil põhjusel neli või veel hullem kolm, siis pole lootustki saada trimestrit ega aastahinnet 5 või mõnikord ka nelja. Tundub ju kummaline? Selle aasta viimane tasemetöö on 28 mail. Ja see trall igal aastal alates 5 kl, 6 kl, 7 kl… Terve maikuu laps õpib nagu segane..väsinud, kurnatud. No ja lisaks kolmele tasemetööde (eesti, mate, võõrkeel) on ka siis veel kõikidest teistest ainetest suured aastalõpu kontrolltööd, kusjuures sellel aastal oli veel kõigele lisaks ka loovtöö tegemine ja kaitsmine. Kas teistel lastel veel mai üks hullemaid perioode aastas? Jutt siis Tallinna koolist

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See on ilmselt mõni eliitkool? Minu laps tavakoolis ja seal pole mingeid tasemetöid peale riiklike.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Meil iga aasta mai lõpus tasemetööd (mis nimetatud ekoolis “kontrolltööks”) ja selle eest pannakse hinne, mis mõjutab/määrab aastahinde. Ehk kui laps on õppinud matemaatikat kaks esimest trimestrit hindele 5 ja kolmas trimester ka senini viis olnud, kuid kui see nn tasemetöö tuleb mingil põhjusel neli või veel hullem kolm, siis pole lootustki saada trimestrit ega aastahinnet 5 või mõnikord ka nelja. Tundub ju kummaline? Selle aasta viimane tasemetöö on 28 mail. Ja see trall igal aastal alates 5 kl, 6 kl, 7 kl… Terve maikuu laps õpib nagu segane..väsinud, kurnatud. No ja lisaks kolmele tasemetööde (eesti, mate, võõrkeel) on ka siis veel kõikidest teistest ainetest suured aastalõpu kontrolltööd, kusjuures sellel aastal oli veel kõigele lisaks ka loovtöö tegemine ja kaitsmine. Kas teistel lastel veel mai üks hullemaid perioode aastas? Jutt siis Tallinna koolist

Kui laps õpib nagu hull, aga saab ikka kolme, siis on tal see esimese trimestri viis mingi õnnevärk olnud.
Oled kindel, et su lapsed teadmised ikka hindele viis vastavad?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tasemetöö on töö õppeaasta jooksul läbivõetud materjali peale. Selleks ei pea üks selles aines viieline õpilane küll eraldi ōppima enam. Mul tekiks hoopis küsimus, kuidas need eelnevad viied saadud on.

Mul üks laps eliit- ja teine tavakoolis ja mõlemas koolis on õppeaasta lõpus ühes aines tasemetöö.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kolme tasemetööd pole, üks või kaks aga veel pole täheldanud, et hullult õpiks selleks.

Ühinen eelkõnelejaga, et nats kahtlane, kui läbinisti viieline tasemetöö kolme saab.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tasemetöö on töö õppeaasta jooksul läbivõetud materjali peale. Selleks ei pea üks selles aines viieline õpilane küll eraldi ōppima enam. Mul tekiks hoopis küsimus, kuidas need eelnevad viied saadud on.

Mul üks laps eliit- ja teine tavakoolis ja mõlemas koolis on õppeaasta lõpus ühes aines tasemetöö.

On nelja- viieline,ise õpib, ega siis ka viieline laps peab selleks pingutama ja kordama, meil põhjus pigem et aasta lõpuks lihtsalt laps nii väsinud ja ka need tööd päris mahukad ja tagantjärgi terve aasta peale. Ja seepärast just palju hooletusvigu tuleb sisse nt eriti mates, eelmisel aastal sai nelja tasemetöö, muidu viiene ja ikka täiesti ausalt välja teeninud oma hinded. Meil selles osas mingit allahindlust koolis pole. Laps ütles et no ei jaksanud enam, jooksis kinni töö lõpus. Sel aastal sama lugu tundub, stressis ja väsinud. Aga ta õpib iseseisvalt ja tundub, et pingutab ka sel aastal, eks ta võtab neid asju tõsiselt, mul lihtsalt lapsevanemana kahju vaadata kõrvalt seda igakevadist koolistressi.

Ahjaa, mu meelest pole eriline eliitkool, ilma katseteta piirkonnakool, aga meil kolm tasemetööd mate, eesti ja saksa.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No aga milleks need hinded teile siis nii olulised on? Mis sellest sõltub ometi? Kui laps on väsinud, puhaku ja asi vask. Meil eliitkool ja ainult põhikeeles on tasemetöö ja selle jaoks küll õpitakse koolis, kodus vaatab siis, kui aega on, aga enne teeb teisi aineid, kus veel edasi võetakse, mitte ei korrata. See enne suve suur kordamine unustatakse ju sügiseks niikuinii, sügisel hakkavad rõõmsalt jälle kordama ja saab kõik meelde tuletatud. Hinnete pärast õpib? Ema pärast?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pole mu teada ühtegi peale riiklike ja nende puhul on ju ka nii, et hinnet hoopiski ei panda, kuigi mu meelest ikka võiks. Kui ongi aasta lõpus mingi kokkuvõttev töö kellelgi, siis oleks see lihtsalt võrdne tavalise kontrolltöö hindega ja määraks midagi rohkem ainult juhul, kui hindeseis jääb kahe hinde vahele. Mu meelest on üldse natuke imelik, kui 1 töö määrab nii palju (aastahinde ja trimestrihinde) ja muud hinded siis ei loe nagu üldse midagi?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tasemetöö eesmärk peaks olema klassi taseme nägemine ja võiks olla lihtsalt õpetajale, kui ta seda soovib. Mind üllatab, et tasemetööl on nii suur kaal, see ei tundu õiglane. Kas siis 2-3 mees, kes tasemetöö 5 saab, saab siis kursuse aastahindeks ka 5? Mind ka ärritaks, kui olen aasta tublisti tööd teinud ja tasemetööl midagi ebaõnnestub (lihtsalt halb päev), aastane vaev nullitakse. Ja ärge rääkige, et hinded pole tähtsad. Kui gümn minek, siis ikka on küll.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

8. klassis sel aastal 3 tasemetööd: 2 keelt ja geograafia. Ei ole küll aru saanud, et kodus mingi hull õppimine käiks. Poiss on ka muidu nelja-viieline, aga ka need on väga kergelt tulnud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tasemetöö eesmärk peaks olema klassi taseme nägemine ja võiks olla lihtsalt õpetajale, kui ta seda soovib. Mind üllatab, et tasemetööl on nii suur kaal, see ei tundu õiglane. Kas siis 2-3 mees, kes tasemetöö 5 saab, saab siis kursuse aastahindeks ka 5? Mind ka ärritaks, kui olen aasta tublisti tööd teinud ja tasemetööl midagi ebaõnnestub (lihtsalt halb päev), aastane vaev nullitakse. Ja ärge rääkige, et hinded pole tähtsad. Kui gümn minek, siis ikka on küll.

Kui see jooksvalt kolmeline on suutnud endale õppeaasta lõpuks selle aine selgeks teha ja materjali omandada ning teeb tasemetöö väga hästi, siis miks ei tohiks ta kursuse eest viit saada?
Kui sa tõesti oled tublisti tööd teinud, siis mis peaks juhtuma, et päev nii halb on, et tasemetööga hakkama ei saa? Aga gümnaasiumikatsed? Nende puhul ei ärrita, et hästi ei läinud?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tasemetöö eesmärk peaks olema klassi taseme nägemine ja võiks olla lihtsalt õpetajale, kui ta seda soovib. Mind üllatab, et tasemetööl on nii suur kaal, see ei tundu õiglane. Kas siis 2-3 mees, kes tasemetöö 5 saab, saab siis kursuse aastahindeks ka 5? Mind ka ärritaks, kui olen aasta tublisti tööd teinud ja tasemetööl midagi ebaõnnestub (lihtsalt halb päev), aastane vaev nullitakse. Ja ärge rääkige, et hinded pole tähtsad. Kui gümn minek, siis ikka on küll.

Kui see jooksvalt kolmeline on suutnud endale õppeaasta lõpuks selle aine selgeks teha ja materjali omandada ning teeb tasemetöö väga hästi, siis miks ei tohiks ta kursuse eest viit saada?

Kui sa tõesti oled tublisti tööd teinud, siis mis peaks juhtuma, et päev nii halb on, et tasemetööga hakkama ei saa? Aga gümnaasiumikatsed? Nende puhul ei ärrita, et hästi ei läinud?

No läheme selle mõttega edasi. Millesk on vajalik üldse õppeaasta jooksul teha TK, KT, ettekandeid, lugeda raamatuid, uurimustöid, õppida pähe luuletusi, etteütluseid ja lisaks neid hinnata- kui need kuidagi sinu tulemust ei mõjuta? Järelikult polegi vaja!

Tasemetöö ei ole mitte kunagi nii mahukas ja spetsiifiline nagu eraldi tehtud tööd (teemade kaupa). Ja see, et kolmelisel joppab küsimusega ja viieline saab mõne üksiku küsimuse, mida ta ei valda- ei näita sugugi, et viielise teadmised oleks kehvad ja kolmelise teadmised head.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Viimane kägu, loomulikult on olulised ka jooksvad tööd. Nii õpilasele kui õpetajale, mõlemale annavad need tagasisidet. Aga kui eesmärk on hinnata, kas õpilane on omandanud õppeaasta lõpuks mingid teadmised, siis pole ju tähtis, et ta sai sügisel mingi töö kolme kui ta nüüd seda materjali oskab. Eeamärk on ju ikka, et aine oleks omandatud. Miks ei peaks selle lapse vaeva vääriliselt hindama? Kui nüüd gümnaasiumikatsed võrdluseks võtta, siis kedagi ju ei huvita, et mõnel kehvasti katseid teinul muidu kõik viied on.

Kas su lapsel läks tasemetöö kehvadti, et nii ärritunud oled?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Viimane kägu, loomulikult on olulised ka jooksvad tööd. Nii õpilasele kui õpetajale, mõlemale annavad need tagasisidet. Aga kui eesmärk on hinnata, kas õpilane on omandanud õppeaasta lõpuks mingid teadmised, siis pole ju tähtis, et ta sai sügisel mingi töö kolme kui ta nüüd seda materjali oskab. Eeamärk on ju ikka, et aine oleks omandatud. Miks ei peaks selle lapse vaeva vääriliselt hindama? Kui nüüd gümnaasiumikatsed võrdluseks võtta, siis kedagi ju ei huvita, et mõnel kehvasti katseid teinul muidu kõik viied on.

Kas su lapsel läks tasemetöö kehvadti, et nii ärritunud oled?

Ei, mina ei ole ärritunud. Meie koolis õnneks sellist tsirkust pole. Viimane kuu on pigem kordamine ja meelelahutus. Aastalõpu hinded saavad lapsed vastavalt sellele, kuidas nad ikka terve õppeaasta õppinud on.

Aga teemaalgataja ütles, et neil on selline süsteem, et loeb ainult tasemetöö hinne. Esimene, teine, kolmas periood on “5” ja kui tasemetöö tuleb “4”, siis enam laps aasta hinnet “5” ei saa. “4” on väga lihtne saada ja ka läbinisti viielisel õpilasel võib see juhtuda (pead ju ainult 11% kaotama). Ja nii lausa kolmes aines. Mina avaldasin arvamust, et minumeelest ei ole see õiglane. Ja on lapse jaoks ilmselt väga demotiveeriv. Minule tundub see kiuslik.

Kui kolmeline võtab ennast aasta lõpus kokku ja sooritab töö suurepäraselt, ei ole minul midagi selle vastu, kui ta oma hinnet sellega paremuse suunas kallutab. Aga ma kahtlen sügavalt, et selle samas süsteemi juures ka “2-3″lisele aastahindeks “5” tuleb.

Paljudes gümnaasiumites vaadatakse lapse hindeid tunnistusel ja kui laps jääb piiripeale võivad just hinded osutada määravaks, et kaalukaussi õigesse suunda nihutada.
Ja ka gümnaasiumis hinnatakse õpilasi, nende soorituste järgi terve aasta jooksul. Mitte ei tehta aasta lõpus ühte tasemetööd, mille järgi terve kursuse hinne kujuneb.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No aga milleks need hinded teile siis nii olulised on? Mis sellest sõltub ometi? Kui laps on väsinud, puhaku ja asi vask. Meil eliitkool ja ainult põhikeeles on tasemetöö ja selle jaoks küll õpitakse koolis, kodus vaatab siis, kui aega on, aga enne teeb teisi aineid, kus veel edasi võetakse, mitte ei korrata. See enne suve suur kordamine unustatakse ju sügiseks niikuinii, sügisel hakkavad rõõmsalt jälle kordama ja saab kõik meelde tuletatud. Hinnete pärast õpib? Ema pärast?

Teemaalgataja olen:) Ei õpi ei ema, isa, õpetaja ega kassi pärast, puhtalt enda pärast õpib ja tal on täiesti iseseisvalt välja kujunenud nn kõrge latt igasuguste tulemuste suhtes, olgu selleks siis trenn, võistlused või tunnikontroll, ta lihtsalt on selline kes pingutab maksimaalselt, muidu pole rahul iseendaga. Ja paraku koolis hinnatakse tulemust hindega:) Meie abikaasaga püüame lapse stressi tagasi tõmmata ja öelda, et no kui läheb miskit sassi, siis läheb ja mõnikord võib ju lõdvemalt ka võtta:) Kusjuures me oleme klassis ühed vähesed vanemad kes pole mitte kunagi (tõesti!) vaadanud viltu ega pahandaud ka kehvema hinde üle, sest ega kõik peagi ideaalselt välja tulema. Kordagi pole me midagi negatiivset öelnud ega teda kuidagi karistanud. Lapsed ongi erinevad, meie oma on just selline, pingutab kõvasti ja samas võtab seda stressi ka kiirelt ligi. Ja loomulikult ei korda ta nüüd siis terve mai ainult tasemetöö jaoks, pigem on kõik see viimase kuu stress kokku – tasemetööd, kõigi ainete kontrolltööd, loovtöö jne. Ca 5-6 tööd nädalas tuleb meil kuni kuu lõpuni.

Teemapüstituse eesmärgiks oligi teada saada, et kas see tasemetööde rohkus ja selline hindamine, et mõningas mõttes nullib eelnevad tulemused õppeaasta üks viimane töö, on tavapärane:)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen õpetaja piirkonnakoolis, tasemetöid teeme küll, aga need midagi ei nulli. Hea tulemus tõstab viimase trimestri hinnet kui kahe hinde vahel või väga hea tulemus.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu laste koolis ei ole selliseid kooli tasemetöid. Enda kooliajast, mis jäi veel nõukogude aega, aga mäletan neid küll. Praegu mõnes aines tehakse aasta lõpus kokkuvõttev kontrolltöö. Tegelikult olen ka sellist ainult matemaatikas näinud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kusjuures me oleme klassis ühed vähesed vanemad kes pole mitte kunagi (tõesti!) vaadanud viltu ega pahandaud ka kehvema hinde üle,

Väga kummaline väide.
Mul ei ole aimugi oma lapse klassikaaslaste hinnetest, veel vähem sellest, kuidas nende kodud erinevatele hinnetele reageerivad.

Asjast ka – minu lapse koolis on ka mõnedes ainetes aasta kokkuvõttev kontrolltöö. Õpetaja ei nimeta seda küll tasemetööks, vaid lihtsalt kontrolltööks, aga sinna siis pannakse ülesanded läbi aasta õpitud materjalidest. Enne ikkagi korratakse tundides ka kergelt asjad üle, et meelde tuleksid. Kui laps on kogu õppeaasta korralikult õppinud ja tunnis veel asjad üle vaadatakse ja meelde tuletatakse, siis ei ole ju mingi raketiteadus see töö hästi sooritada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kusjuures me oleme klassis ühed vähesed vanemad kes pole mitte kunagi (tõesti!) vaadanud viltu ega pahandaud ka kehvema hinde üle,

Väga kummaline väide.

Mul ei ole aimugi oma lapse klassikaaslaste hinnetest, veel vähem sellest, kuidas nende kodud erinevatele hinnetele reageerivad.

Mismõttes kummaline? Lapsed ometigi suhtlevad omavahel ja räägivad neil teemadel ning sama kodus – oma lapse ja tema sõprade kaudu ma tean üsna täpselt kellel kodus ses osas karm kord või kelle vanematel täiesti ükskõik, kas laps isegi koolis käib. Kord olen isegi koju viinud lapse sõbranna, kes jäi kuidagi pikaks peale kooli meie poole ja kui uurisin, et kas ta koju ei peaks minema, siis hakkas nutma ja tunnistas, et ei julge “kolme” pärast koju minna, kuna ema saavat väga vihaseks ja hakkab karjuma…Viisin tüdruku koju, rääkisin ka emaga paar sõna juttu ja ausalt öeldes oli lapsevanema suhtumine selline, et süda veel pikalt valutas selle lapse pärast.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja ka gümnaasiumis hinnatakse õpilasi, nende soorituste järgi terve aasta jooksul. Mitte ei tehta aasta lõpus ühte tasemetööd, mille järgi terve kursuse hinne kujuneb.

Minu lapse gümnaasiumis just nimelt väga paljudes ainetes loebki ainult see üks kursuse lõpus tehtav töö ja kui see läheb kehvasti, siis kahju küll. Osad õpetajad ei viitsi mingeid vahepealseid väiksemaid töid tehagi, seega selle viimase töö hinne ongi automaatselt ka kursuse-/aasta-/kooliastmehinne. On neid, kellele selline süsteem sobib ja neid, kellele vähem sobib, aga tundub vähemalt minu lapse klassis keegi selle pärast eriti ei põe. Ka riigieksamitel on ju nii: üks eksam, milleks tuleb ennast kokku võtta ja selle ühe töö tulemus võib otsustada nt ülikooli pääsemise.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ja ka gümnaasiumis hinnatakse õpilasi, nende soorituste järgi terve aasta jooksul. Mitte ei tehta aasta lõpus ühte tasemetööd, mille järgi terve kursuse hinne kujuneb.

Minu lapse gümnaasiumis just nimelt väga paljudes ainetes loebki ainult see üks kursuse lõpus tehtav töö ja kui see läheb kehvasti, siis kahju küll. Osad õpetajad ei viitsi mingeid vahepealseid väiksemaid töid tehagi, seega selle viimase töö hinne ongi automaatselt ka kursuse-/aasta-/kooliastmehinne. On neid, kellele selline süsteem sobib ja neid, kellele vähem sobib, aga tundub vähemalt minu lapse klassis keegi selle pärast eriti ei põe. Ka riigieksamitel on ju nii: üks eksam, milleks tuleb ennast kokku võtta ja selle ühe töö tulemus võib otsustada nt ülikooli pääsemise.

Gümnaasium on ettevalmistus ülikooliks, ka seal loeb see üks eksam, mis lõpuks tehakse.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Gümnaasium on ettevalmistus ülikooliks, ka seal loeb see üks eksam, mis lõpuks tehakse.

päris nii lihtne see tegelikult siiski ei ole. erialadel, millega mina olen kokku puutunud (neid on kümmekond), tuleb juba eksamile pääsemiseks sooritada semestri jooksul pos hindele kohustuslikud kodu, kontroll- ja/või praktilised tööd. usutavasti on see nii enamikes ainetes, välja arvatud ehk esimese aasta üldained.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Gümnaasium on ettevalmistus ülikooliks, ka seal loeb see üks eksam, mis lõpuks tehakse.

päris nii lihtne see tegelikult siiski ei ole. erialadel, millega mina olen kokku puutunud (neid on kümmekond), tuleb juba eksamile pääsemiseks sooritada semestri jooksul pos hindele kohustuslikud kodu, kontroll- ja/või praktilised tööd. usutavasti on see nii enamikes ainetes, välja arvatud ehk esimese aasta üldained.

Sellegipoolest on lõpptulemus mitterahuldav, kui eksamist läbi kukud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu lapsel on 4 kooli tasemetööd. Muidu hinded viied, aga tööd sai neljad. Eraldi ei õppinud, sest pole hinded nii olulised, tegi nagu momendil oskas. Ütles, et rasked polnud, aga ilmselt aasta jooksul mõned asjad siiski ununendud ja põhimõtteliselt ju nagu eksam terve aasta materjali peale. Kui palju see trimestrihinnet mõjutab ei oska öelda. Iseensest ju korratakse samad teemad mõne aasta pärast jälle üle, natuke keerulisemal tasemel.
Iseeenesest kas pole seadusega ette nähtd kontrolltööde maht? Tunnikontrollidel on kindlasti. Paljud lapsed tegelikult on nende tööde pärast stressis ja ma ise neid tasemetöid ei poolda. Aasta lõpp võiks tõesti olla pigem kordamiseks ja natuke rahulikumalt asjade võtmiseks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Millu9

Minu lapsel ikka nii, et 3 oli ja nüüd 6 tuleb. See aasta tegi matemaatika õpetaja suure kontrolltöö ja no tulemused olid päris kehvad. Põhjus selles, et 4 klassis oli mingi olematu õpetaja kes tegi nt kontrolltööd ette neile. Kool lasi õpetaja lahti aga kes selle aastase lünga eest vastutab? Uus õpetaja muidugi seda ei arvesta.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mismõttes kummaline? Lapsed ometigi suhtlevad omavahel ja räägivad neil teemadel ning sama kodus – oma lapse ja tema sõprade kaudu ma tean üsna täpselt kellel kodus ses osas karm kord või kelle vanematel täiesti ükskõik, kas laps isegi koolis käib. Kord olen isegi koju viinud lapse sõbranna, kes jäi kuidagi pikaks peale kooli meie poole ja kui uurisin, et kas ta koju ei peaks minema, siis hakkas nutma ja tunnistas, et ei julge “kolme” pärast koju minna, kuna ema saavat väga vihaseks ja hakkab karjuma…Viisin tüdruku koju, rääkisin ka emaga paar sõna juttu ja ausalt öeldes oli lapsevanema suhtumine selline, et süda veel pikalt valutas selle lapse pärast.

No selles mõttes ongi kummaline, et lapsed suhtlevad omavahel küll, kuid enamasti jah mitte hinnetest, vaid huvialadest ja muust huvitavast. Võimalik, et sinu laps suhtleb absoluutselt kõigi klassikaaslastega ja teab nende hindeid ja nende vanemate reaktsioone ja siis räägib selle kõige sulle edasi, meil see nii ei ole. Kõigi 23 klassikaaslase hindeid ega nende vanemate reaktsioone ei olegi võimalik teada. Tegemist on küll nn kodulähedase kooliga ja ka lapsed ei ela üksteisest väga kaugel, kuid siiski ei suhtle kõik lapsed omavahel ega käi koos õues, ei käi ka meie kodus kõik. Ka need, kes käivad, mängivad meie kodu juures õues või toas minu lapsega, mitte minuga ja ma ei pea vajalikuks käia uurimas, mis hinded neil koolis on ja kuidas ema-isa reageerivad. Ülepaisutatud teema minu arvates. Seni kuni kooliteemad on selged, ei ole vahet, mis hinded on. Eriti aga ei huvita mind lapse klassikaaslaste hinded.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Hariduministeeriumi kampaania:

“Tasemetöö ei ole hindamiseks! Kooliaasta liigub lõpu poole, selle aasta riiklikud tasemetööd on peaaegu läbi.
Oleme saanud tagasisidet, et mõnedes koolides on tasemetöid hinnatud. Tahame veelkord kõigile meelde tuletada, et tasemetööd ei ole mõeldud hindamiseks: nende eest ei tohi õpilastele hindeid panna ja tulemust ei tohi arvesse võtta kokkuvõtval hindamisel.
Tasemetööde eesmärgiks on anda objektiivset tagasisidet õpetajatele ja lastele endile sellest, millele tuleks õppimisel ja õpetamisel rohkem tähelepanu pöörata ning milline on konkreetse õpilase ja klassi hetketase riigi üldise tasemega võrreldes.
Tulemustest lähtudes saavad õpetajad oma tööd analüüsida ja vajadusel parandada ning edasisi samme planeerida. Kindlasti on tagasiside oma lapse edusammudest huvitav ka lapsevanematele. Seetõttu soovitame õpetajatel tasemetöö tulemusest lapsevanemat teavitada ja aidata mõista tulemust.”

Tundub, et haridusministeerium on asjast aru saanud nagu mina 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Siin teemas pole juttu mitte riiklikest haridusministeeriumi korraldatavatest tasemetöödesst, vaid koolisisestest. Neid korraldavad mõned koolid ise ja siin ei kehti haridusministeeriumi tasemetööde reeglid, et hindeid ei panda jne. Ma arvan, et kõik teavad, et nende puhul ei tohi hinnata õpilast.
Iseasi on see, kas on õige teha sellise mahuga töid nagu nn. koolisisesed tasemetööd. Minu teada on ka kontrolltöödel ja tunnikontrollidel tegelikult ette nähtud lubatud maht. Selles mõttes on nii suure mahuga tehtavate tööde õigsus kaheldav.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Siin teemas pole juttu mitte riiklikest haridusministeeriumi korraldatavatest tasemetöödesst, vaid koolisisestest. Neid korraldavad mõned koolid ise ja siin ei kehti haridusministeeriumi tasemetööde reeglid, et hindeid ei panda jne. Ma arvan, et kõik teavad, et nende puhul ei tohi hinnata õpilast.

Iseasi on see, kas on õige teha sellise mahuga töid nagu nn. koolisisesed tasemetööd. Minu teada on ka kontrolltöödel ja tunnikontrollidel tegelikult ette nähtud lubatud maht. Selles mõttes on nii suure mahuga tehtavate tööde õigsus kaheldav.

Jah, ma tean. Aga mõte on ju sama. Et nii suur töö peaks olema eelkõige õpetajale ja mitte määrama aastahinnet.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mismõttes kummaline? Lapsed ometigi suhtlevad omavahel ja räägivad neil teemadel ning sama kodus – oma lapse ja tema sõprade kaudu ma tean üsna täpselt kellel kodus ses osas karm kord või kelle vanematel täiesti ükskõik, kas laps isegi koolis käib. Kord olen isegi koju viinud lapse sõbranna, kes jäi kuidagi pikaks peale kooli meie poole ja kui uurisin, et kas ta koju ei peaks minema, siis hakkas nutma ja tunnistas, et ei julge “kolme” pärast koju minna, kuna ema saavat väga vihaseks ja hakkab karjuma…Viisin tüdruku koju, rääkisin ka emaga paar sõna juttu ja ausalt öeldes oli lapsevanema suhtumine selline, et süda veel pikalt valutas selle lapse pärast.

No selles mõttes ongi kummaline, et lapsed suhtlevad omavahel küll, kuid enamasti jah mitte hinnetest, vaid huvialadest ja muust huvitavast. Võimalik, et sinu laps suhtleb absoluutselt kõigi klassikaaslastega ja teab nende hindeid ja nende vanemate reaktsioone ja siis räägib selle kõige sulle edasi, meil see nii ei ole. Kõigi 23 klassikaaslase hindeid ega nende vanemate reaktsioone ei olegi võimalik teada. Tegemist on küll nn kodulähedase kooliga ja ka lapsed ei ela üksteisest väga kaugel, kuid siiski ei suhtle kõik lapsed omavahel ega käi koos õues, ei käi ka meie kodus kõik. Ka need, kes käivad, mängivad meie kodu juures õues või toas minu lapsega, mitte minuga ja ma ei pea vajalikuks käia uurimas, mis hinded neil koolis on ja kuidas ema-isa reageerivad. Ülepaisutatud teema minu arvates. Seni kuni kooliteemad on selged, ei ole vahet, mis hinded on. Eriti aga ei huvita mind lapse klassikaaslaste hinded.

Vastuseks, me vist räägime erinevast vanusest lastest:) Nimelt meil lapsed enam õues ega toas ei mängi:) Ma arvan, et Teil vast nooremad lapsed, meil vanuses 13-14a ja õppimine ning hinded on klassikaaslaste seas väga-väga oluline teema ja sellest kõik räägivad. Klassil on oma chat ja kohe kui e-kooli mingi töö hinded tekivad, siis chatis kohe jagatakse, kes mida sai jne ja kõik 20 last. Lisaks pmt seal onlines õpitakse koos, jagatakse seal ülesandeid, infot, kirutakse jne. Ja oma lapsega räägime me kodus üsna palju koolist ja ei mina, ega abikaasa ei “uuri” temalt midagi, ta ise täiesti vabatahtlikult räägib ja täiesti hea meelega. Samuti kui ka mõned tema sõbrannad sattunud meie juurde, siis kooliteemad on ikka pidevalt teemaks, ei pea ma midagi pinnima, täitsa ise tahavad rääkida kõik. Kui nad nooremad olid, siis oli rohkem ükskõik neil. Ja mind alati huvitab mida laps räägib, olgu need siis sõprade hinded või midagi muud:)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 33 )


Esileht Koolilaps Kui palju teil igal aastal tasemetöid (mitte neid riiklikke)?