Esileht Lapse ootamine Kui palju ultraheli on palju?

Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )

Teema: Kui palju ultraheli on palju?

Postitas:

Tere!

Mind huvitab, kui tihti te ultrahelis käite, eriti esimesel trimestril? Kuna mul probleeme, siis tahaksin käia esialgu kord nädalas. Aga ei tea, kas see lapse tervisele sobib.

Mul on see, et määrib ja mitmendat päeva. Olen murelik. Planeeritud ultrahelini on veel mitu nädalat ning ootaja aeg on pikk.

Kas teile on arst öelnud, et nii tihti ei saa, kui soovite, et peab ootama? Hingerahu saab ju vaid ultraheli kaudu, kui rasedust üle kuue nädala.

Olen tänulik vastajatele 🙂

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ise maksad iga kord?
UH-uuring lootele midagi hullu ei tee iseenesest. Mõnda tõsisemat riskirasedat jälgitaksegi raseduse algusest lõpuni sisuliselt iga nädal või üle nädala või mõnel kriitilisemal perioodil isegi iga päev või üle paari päeva. Last see ei kahjusta.

Külla aga ei saa eeldada, et haigekassa need eneserahustuseks tehtud uuringud kinni maksab, samuti ma võtaksin arvesse, et iga ülearune kontakt kätkeb endas praegu ikkagi veel suhteliselt suurt COVIDi-ohtu, ning kui ema COVIDi saab, siis see on rasedusele ja lapsele igatahes ohtlikum kui UH-uuring.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgatajana kommenteerin, et jah, maksan ise kinni 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul hetkel 30.ndl ja olen uh-des käinud u. 7x ( võin +/-1ga eksida). Avastati probleem ja siis tehti ühel päeval lausa 2 ultraheli, siis mõned päevad hiljem looteveeanalüüs mis ka uh all ja siis iga 2ndl käisin kontrollimas. Nii et arstide seisukohast ei paistnud sage uh tegemine probleemiks olevat. Nädala pärast jälle uus uh.

 

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas esimene trimester ultraheli vaginaalselt võib olla ohtlik/um lootele, st kas võib tekitada mehaanilisi vigastusi?

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul 6n ja olen 2x käinud juba. Esimest korda 5+3, sest eelmine katkes ja soovisin varajases staadiumis proove jm. Avastatigi madal progesteroon ja sain Duphastoni. Eelmise rasedusega sain 9.nädalal teada, et oli peetunud. Oleks pidanud ka siis varem uh-s käima, aga ei osanud karta…

Teine kord käisin päev pärast arstil käiku, sest oli kerge veritsus. Ise arvan, et see tekkiski eelmise päeva uh tõttu, aga EMOs ei saadud aru, miks veritses. Uh oli korras. Lähen nädala pärast tagasi, arst pani aja. Parem karta, kui kahetseda.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 09.05 10:39; 09.05 12:14; 09.05 18:55; 09.05 21:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas arst ei öelnud, et kui on katkenud/peetunud, siis pigem mitte UH torkida, kuna võib just esile kutsuda katkemise? Mul hetkel ongi dilemma, et kas UH ja teadmine või 12 päeva ootamist ja teadmatus.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindel olla ei saa, aga ma ei usu, et uh loodet kahjustab. Teadmatus ja stress kahjustab kindlasti rohkem. Kuigi et mul pärast EMOs käiku ei ole veritsenud, siis ikkagi lähen järgmisel nädalal uuesti arstile. Siis juba kolmas uh 7n jooksul. Seda küll lugesin, et raseduse ajal võib uh põhjustada vähesel määral veritsust/määrimist ja ma kahtlustan, et see ka oli põhjus eelmisel nädalal.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 09.05 10:39; 09.05 12:14; 09.05 18:55; 09.05 21:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui minul määrimist esines, siis küll arst kutsus kohe visiidile ja vaatas UH-ga üle. Käisin esimesel trimestril 3x ikka UH-s. Lõpuks sain Duphastoni peale ja rohkem määrimist ei esinenud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minuarust ei tohiks nii närvilised lapsi saada. Pärast lapse sündi samad emad teevad teemasid – miks mu laps ei naerata 24/7, kas ta on puudega jne. Ifas lapse käitumises nähakse mingit arenguhälvet ja lõpuks kasvabki samasugune närviline laps.

Oma närvitsemisega saboteerid ise oma rasedust.

Mul praeguse rasedusega oli 5 UH ja ei olnud tore muudkui sõeluda ja kuulda, et arst pole ikka 100% rahul. Parem on, kui pole põhjust pidevaks UH-ks

+1
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.05 18:24; 09.05 21:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eelmine postitaja, olin sinuga detsembris sama meelt, aga mu rasedus peetus ja öeldi, et juhus. Olen terve, alla 30a vana, mees samamoodi. Kõik tervisenäitajad olid 100% heal tasemel ja siis oli stress olematu. Mitte miski siis ei viidanud peetumisele — ei määrinud, enesetunne oli hea jne. Kui mul ei oleks seda kogemust, siis ma ei oleks eelmine nädal väikese veritsusega EMOsse läinud. Aga õigesti tegin, sest sain Duphastoni peale madala progesterooni taseme tõttu. Eelmine kord ei teinud nii vara ühtegi veretesti, ootasin 9.nädalani, kui juba oli hilja.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 09.05 10:39; 09.05 12:14; 09.05 18:55; 09.05 21:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ultraheli ei hoia katkemisi ja peetumisi ära. Kui määrib, konsulteeri arstiga. Niisama uh tegemisel ei näe aga pointi.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.05 19:22; 10.05 09:21; 10.05 12:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nõus, et ei hoia ära, aga kui on määrimine ja katkemise hirm, siis uh annab sulle vastuse. Niisama jah pole mõtet käia tihti. Esmarasedana on need hirmud suuremad ja see on loomulik. Lugesin just, et mingi naine sünnitas lennukis ja ei teadnudki, et ta rase oli… Saab ka nii, ei ühtegi uh-d. Aga kui on hirm, siis igal juhul arst annab vastuse ja ei ole vaja lugeda siit neid kommentaare, et ära jookse emosse ja kindlasti kõik okei. Muidugi mine, kui tunned, et midagi on valesti. Mulle ei öeldud seal kordagi, et mida sa ronid siia väikese määrimisega. Tegid põhjalikud uuringud (veri, uriin, uh jms), et aru saada, miks veritseb.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 09.05 10:39; 09.05 12:14; 09.05 18:55; 09.05 21:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eelmine postitaja, olin sinuga detsembris sama meelt, aga mu rasedus peetus ja öeldi, et juhus. Olen terve, alla 30a vana, mees samamoodi. Kõik tervisenäitajad olid 100% heal tasemel ja siis oli stress olematu. Mitte miski siis ei viidanud peetumisele — ei määrinud, enesetunne oli hea jne. Kui mul ei oleks seda kogemust, siis ma ei oleks eelmine nädal väikese veritsusega EMOsse läinud. Aga õigesti tegin, sest sain Duphastoni peale madala progesterooni taseme tõttu. Eelmine kord ei teinud nii vara ühtegi veretesti, ootasin 9.nädalani, kui juba oli hilja.

Ja mis see UH oleks päästnud? Mittemidagi. Määrimine ja emo on midagi muud kui niisama UHs käia. Kui UH tuvastab peetumise – mida kõik need 3 eelnevat UHd päästnud oleks?

Ka minul peetus esimene. Ligi 70% rasedustest peetub, nii et ei ole vaja halada, justkui ainult sul traagiline saatus. Raseduse peetumine 1. trimestril on sagedasem kui oskate arvata. Aga kõik ei jookse paanikas UHsid tegema, justkui see päöstaks rasedust.

+2
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.05 18:24; 09.05 21:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, siin jutt nagu erinevatest asjadest. Teemaalgataja räägib, et tahab nt kord nädalas uh’s käia, et rahu saada. See ei anna midagi. Kui määrib, siis muidugi tasub käia, aga kui seal öeldakse, et ok, siis järgmise uh’ni 12 päeva pole kaua oodata… Kui nii palju paanitseda, siis ma tunnen kaasa, sest mida aeg edasi, seda suuremad mured. Usaldage oma keha, loodus teeb oma töö. Katkevad siiski enamasti vigased looted, ei muuda need ravimid ja ohtrad uh’d midagi.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.05 19:22; 10.05 09:21; 10.05 12:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgatajana kommenteerin, et jube hea oleks, kui teaks, millest see verejooks. Kuna ei tea, siis ei oska ka otsustada, kas joosta EMOsse või mitte. Hetkel ei jookse, aga siinkohal jääb variant, et hiljem kahetsen. Mul nii polüüp kui ka hematoom emakas ning lihtsalt jalutamine vallandab määrimise. Viimane määrimine on kestnud viis päeva. Hetkel siis püüan vaid lamada ja loota. Perekooli teisi artikleid lugedes on variante erinevaid, sh käiaksegi EMOs, kui kahtlased verejooksud. Kokku on verd tulnud väikese vaheajaga ligi kuu. Reedel lapse süda lõi ja tõesti, niisama sonkida pole vaja. Samas ei ole ma arst ega ka tea, kas peaks sekkuma kuidagi meditsiinilisest. On arste, kes jätavad looduse hooleks. Ja ka arste, kes hospitaliseerivad.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgatajana kommenteerin, et jube hea oleks, kui teaks, millest see verejooks. Kuna ei tea, siis ei oska ka otsustada, kas joosta EMOsse või mitte. Hetkel ei jookse, aga siinkohal jääb variant, et hiljem kahetsen. Mul nii polüüp kui ka hematoom emakas ning lihtsalt jalutamine vallandab määrimise. Viimane määrimine on kestnud viis päeva. Hetkel siis püüan vaid lamada ja loota. Perekooli teisi artikleid lugedes on variante erinevaid, sh käiaksegi EMOs, kui kahtlased verejooksud. Kokku on verd tulnud väikese vaheajaga ligi kuu. Reedel lapse süda lõi ja tõesti, niisama sonkida pole vaja. Samas ei ole ma arst ega ka tea, kas peaks sekkuma kuidagi meditsiinilisest. On arste, kes jätavad looduse hooleks. Ja ka arste, kes hospitaliseerivad.

Sa ei saa ju iga päev emosse joosta? Reede ju oli paar päeva tagasi, kas ei selgunud siis milles asi? Mis korraldused arst andis? polüüp kui ka hematoom ilmselt kurja juured, aga mis see uh aitab? Arstilt pead uurima, et mida teha, kui algab uuesti veritsus ja kas on midagi teha. Praegu “hospitaliseeri” end ise igaks juhuks, ega sa muud teha ei saa. Puhka kodus, ära rapsi jne.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 09.05 19:22; 10.05 09:21; 10.05 12:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Just, puhkus ja rahulik elutempo on kindlasti vajalik. Vajadusel, nt kui töö eeldab ringi rahmeldamist kasvõi haiguslehte küsida.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

UH kaudu saaksin teada, et süda lööb 🙂 Ei öeldud arst miskit veritsuse kohta, st ei teata selle  täpseid põhjuseid. Nõme on asjadest tagantjärgi teada saada, aga no mis teha! Kui nii, siis nii. PS üks arstidest pani homseks UH aja, aga ütles, et tulla siis, kui suur verejooks või kõrge palavik. Esialgu selliseid sümptomeid ei ole. Sellest ka teema algatamine, saamaks teada, kas iseenesest on UH lootele kahjulik. Et kas minna n-ö uudishimu rahuldama või pigem, kui jätkuvalt määrib, pigem loote huvides edasi lükata järgmisesse nädalasse.

 

Tänud kõigile, kes kaasa mõtlesid!

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

UH kaudu saaksin teada, et süda lööb ???? Ei öeldud arst miskit veritsuse kohta, st ei teata selle täpseid põhjuseid. Nõme on asjadest tagantjärgi teada saada, aga no mis teha! Kui nii, siis nii. PS üks arstidest pani homseks UH aja, aga ütles, et tulla siis, kui suur verejooks või kõrge palavik. Esialgu selliseid sümptomeid ei ole. Sellest ka teema algatamine, saamaks teada, kas iseenesest on UH lootele kahjulik. Et kas minna n-ö uudishimu rahuldama või pigem, kui jätkuvalt määrib, pigem loote huvides edasi lükata järgmisesse nädalasse.

Tänud kõigile, kes kaasa mõtlesid!

Mina kuulaksin arsti. Ei soovitata seda UHd ilma vajaduseta väga tihti teha.

Mind aitas närveerimise puhul see mõte, et UH või mitte, mingit tegelikku kindlust ma sellest ei saa. Jah, saan teada, kas sellel konkreetsel ajahetkel lapse süda lööb, aga see on ka kõik.

Kui on määrimine vm vaevus, siis loomulikult arsti juurde. Vahel vajab rasedus toetust. Aga kui sa oled arstil juba käinud ning määrimise põhjuseks leiti olevat polüüp ja hematoom, siis nende vastu minu teada ravimeid ei ole, tulebki oodata ja vaadata.

Loodan, et kõik läheb hästi.

Arst sind kindlasti ukselt ära ei aja, aga mõtle, kas poleks ehk mõistlikum endaga hoopis tööd teha. Seda on ka edaspidi vaja, sest mingit kindlust, mida üks ema (nii alles rase kui juba sündinud lapsega ja seda elu lõpuni) tahaks, siin ilmas niikuinii ei ole.

 

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Isiklikust kogemusest – see UH annab jah korraks kergendustunde, aga kui ikka väga murelik olla, siis üsna pea tekib uus hirm, kuna “jah, üleeile ultrahelis oli kõik hästi, aga äkki nüüüüd on midagi halvasti”.

Ma olen hetkel 35+ nädalat ning ultrahelisid on tehtud keskeltläbi iga 2-3 nädala tagant. Alguses olin ise väga ärev, aga kuna raseduse kulgedes selgus, et olengi riskirase, siis raseduse teises pooles on pigem arstid ise mulle lisa-UH soovitanud.

Mul aitas lõpuks ärevusega toime tulla see, kui jõudsin rasedusega sellisesse staadiumisse, et arstid ja ämmakad hakkasid minu muresid tõsiselt võtma. Esimesel trimestril kuulsin vaid seda, et “kui loodus ei taha, et rasedus püsiks, siis ei saagi midagi teha” (mingit toetavat ravi mulle peale ei pandud, kuigi progesterooni tase oli madal ning pidevalt esines verejookse). Pärast Oscarit tundsin, et võeti kaebusi juba tõsisemat ning pärast LA olen väga detailse jälgimise all.

Minu soovitus on otsida endale hea arst, kes ei tühista su muret, ning tekitab tunde, et sa pole oma murega üksi. Aitab ka see, kui arstiga väga detailselt läbi arutada, millised märgid on murettekitavad ning millised tavapärased rasedusaegsed kaebused. Siis on sul ka lihtsam, kuna ei pea iga muutuse peale reageerima.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.05 13:39; 11.05 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kägu viimane, aga kuidas teha selgeks, et mure tõsine?

Hetkel on mu ainus kaitse ärevuse vastu, et ma ei mõtle sellele. Samas iga wc käik ikkagi ärritab. Ma ootan kolmandat last ja vanust üksjagu. Jah ma tean kõiki neid riske jne ehk siis loodus otsustab. Ema süda peabki kaaluma, mis on halbadest valikutest parim. Hetkel “usun” neid naisi, kel on siiski kõik hästi lõppenud. Olen teist päeva voodis ja veritsus on vähenenud, ent siiski olemas. Mu ainus lootus on, et see polüübist / hematoomist või veel millestki muust. Arst viimati kartis liiga teha, vaatas nii vähe kui võimalik. Sest riskirase ma olen.

 

Loodan parimat!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul hakatigi muret tõsiselt võtma alles pärast Oscarit. Minu meelest on väga kurb, et esimese trimestri kaebusi kiputakse “loodusliku valiku” kaela ajama, kuigi isegi siitsamast Perekoolist saab lugeda arvukalt lugusid, kus kaebused tulenesid hormonaalsetest probleemidest, kaasuvatest haigustest jm ema organismi eripäradest, millega tegelikkuses on lihtne toime tulla, kui põhjus on üles leitud.

Ärevust aitab oluliselt vähendada see, kui saad endale kinnitada, et oled oma teadmiste ja võimaluste piires andnud antud olukorras endast parima. Kui su senine kogemus oma arstiga on pigem positiivne (usaldad teda) ning oled hetkel käitunud arsti soovituste järgi, siis oled järelikult teinud omalt poolt enda lapse heaolu jaoks kõik, mis võimalik. Kui aga sul on alust arvata, et ta ei ole su kaebustesse piisavalt süvenenud, siis on sul alati õigus arsti vahetada või vähemalt mõnest erakliinikust teist arvamust küsida.

Hoian sulle pöialt ning loodan, et kõik sujub kenasti!

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.05 13:39; 11.05 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen hetkel rase (15+2) ja mul määris pidevalt raseduse 4.nädalast kuni 8.nädalani, pärast seda oli paar nädalat pausi ning 10.nädalal määris veel 3 päeva. Iga kord oli voolus helepruunikas. Käisin raseduse tuvastamisel 6+2, et välistada emakaväline rasedus (võib ka määrimist tekitada). Loode ja südametegevus olid siis juba ilusti näha. 7+1 võeti mind juba arvele ning igaks juhuks tehti veel üks UH, kus samuti südamelöögid tuvastati ning kuna ühtegi veritsemise põhjust ei leitud, siis ämmaemand ütles, et selline kerge pruun määrimine võib olla seotud loote pesastumisega ning muretsema peaks määrimise pärast alles siis, kui seda on sama palju ja samades värvitoonides nagu päevade ajal; või siis alates teisest trimestrist, sest siis on see otseselt seotud platsentaga. KV oli igati korras ja väga madalate riskidega. Lisaks tehti 15+1 veel üks ultraheli ÄE poolt (tema ise pakkus). Seega on mul 15 nädala jooksul tehtud 4 ultraheli (riiklikud kõik, ise ei ole maksnud). Seni ei ole tuvastatud ultrahelide kahjulikkust lootele – ning ilmselt nad ei pakuks seda varianti lihtsalt südamerahuks, kui oleks. 🙂

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen teemaalgtaajana tänulik kõigile, kel määrinud pikalt, ning siiski kõik korras olnud – oma kogemuse jagamise eest. Hetkel vaid 7 päeva veel oodata 🙂 lamav režiim on vähendanud määramist, ent ära jäänud siiski ei ole. 

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 08.05 19:33; 08.05 20:18; 09.05 00:17; 09.05 11:10; 10.05 11:19; 10.05 14:17; 11.05 17:31; 12.05 19:41;
To report this post you need to login first.
Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )


Esileht Lapse ootamine Kui palju ultraheli on palju?