Kas on teada, kui palju võib anda 1.klassis kodus õppida? Õpiharjumuse kujundamiseks on õige koduseid töid anda, aga mulle tundub, et minu lapse õpetaja pingutab koduste töödega üle. Kui palju antakse teie 1. klassis käivatele lastele õppida?
Teema: Kui palju võib anda 1. klassis õppida?
Palju oleneb sellest, kas laps on kiire või aeglasem. Tavaliselt jäetakse kodus tunnis alustatud teema lõpetada. Kiiremad lapsed saavad selle tunnis valmis, aeglasematel jääb kodus ka teha.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kas on teada, kui palju võib anda 1.klassis kodus õppida? Õpiharjumuse kujundamiseks on õige koduseid töid anda, aga mulle tundub, et minu lapse õpetaja pingutab koduste töödega üle. Kui palju antakse teie 1. klassis käivatele lastele õppida?[/tsitaat]
Meil ikka pidevalt 3-4 lk tv-st teha + töölehed või kirjatehnika + lugemine + kohustuslik kirjandus. Ei ole eliitkool.
Ma ise arvan, et minu laps ei ole aeglane ja mõtlen, et aeglasematel on veel rohkem teha kui tal. Laps käib õhtuses vahetuses koolis ja kuna väga palju jääb õppida, siis õue ta praktiliselt ei pääsegi.Täna just nuttis, et nii palju on jälle õppida, et ei saagi kelgutama.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Meil ikka pidevalt 3-4 lk tv-st teha + töölehed või kirjatehnika + lugemine + kohustuslik kirjandus. Ei ole eliitkool. [/tsitaat]
Meil sama ja ma leian, et 1.klassis on seda natuke liiga palju. Ja kui laps valab kirjatehnika vihiku kohal pisaraid, sest õpetaja kustutab koolis niikuinii tähed ära ja laseb tunnis uuesti kirjutada, sest pole piisavalt ilusad, siis mul tekib juba trots- miks me raiskame siis enda ja lapse kallist vaba aega?
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Meil ikka pidevalt 3-4 lk tv-st teha + töölehed või kirjatehnika + lugemine + kohustuslik kirjandus. Ei ole eliitkool. [/tsitaat]
Meil sama lugu.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Meil sama ja ma leian, et 1.klassis on seda natuke liiga palju. Ja kui laps valab kirjatehnika vihiku kohal pisaraid, sest õpetaja kustutab koolis niikuinii tähed ära ja laseb tunnis uuesti kirjutada, sest pole piisavalt ilusad, siis mul tekib juba trots- miks me raiskame siis enda ja lapse kallist vaba aega?[/tsitaat]
Mul on ka teglikult lapsest vahel kahju, aga teen õndsa näo ette ja muudkui kiidan, kui tubli ta on ja kui tore see kool on. Meil õpetaja tähti pole kustutanud, punaseks teeb küll, kui talle ei meeldi. Õnneks on see kirjatehnika tuim harjutamine varsti läbi ja ilma selleta ju ka ei saa. Veidi hirmutav on ainult see, et kui juba 1.klassis on selline mahv, mis siis edasi veel tuleb?
Kindlasti mõni nüüd ohib, et seda pole ju palju ja ma ei imestakski, kui tegu oleks katsetega kooliga, aga tavaline piirkonnakool on.
Minu lapsel oli ka esimeses ja teises klassis väga palju kodus õppida. Koolivaimustus kadus kiirelt. Samas ta omandas head õpioskused ja nüüd kolm aastat hiljem, saab kõik 20 minutiga tehtud, kusjuures hinded on väga head.
Tegemist on samuti tavalise piirkonnakooliga, kes vist pürgib eliitkoolide hulka. Kuidagi nihkes olid need asjad, esimeses klassis oleks ju võinud jääda rohkem vaba aega, oleks kauemaks säilinud koolirõõmu.
Kole pealju :S Eesti keelest on alati TV 2lk, KV 2lk, lugeda 2-4lk, Matemaatikas on ka 2-4 lk ülesandeid.
Jube, mul ka pillib õhtuti kirjatehnikat tehes, et kole ja kole, ei sobi ja ma ei oska/taha 🙁
Tegu Pärnu ühe põhikooliga. Krt koli või maale :S
Meil on ikka suht vähe õppimist kodus. Mingeid tähtede maalimist ei ole, tv ka lõpetavad vahest mõne ülessande. Keel on ainuke kus siis asi tõsisemalt ka kodus vaja sõnu õppida. tegemist on \”eliitkooliga\”
Mida teie lapsed teevad tunnis, kui nii palju kodus veel teevad?
Kui tahate, et esimeses klassis vähe õppida antaks, siis pange lapsed Reaalkooli. Õppida minimaalselt, saab tavaliselt 5-10 minutiga valmis.
Kui tahate, et lapses õpiharjumus tekiks, siis muidugi ärge pange.
Palju võib? Ainult niipalju, kui koolis nö lõpetamata on jäänud.
Õppida ei tohi tegelikult anda.
Aga reaalselt: 1-2lk kirjatehnikat(vahel ka rohkem), lisaks siis 1-2 teises aines teha tv, tööleht, tööraamat.
Kord-kaks nädalas midagi pähe või jutustama õppida, 2x kuus raamatud.
Laps saab õpitud 10-15 minutiga, ainus komistuskivi on kirjatehnika, mis talle lihtsalt ei meeldi ja mis tekitab trotsi.
Eile oli sellegi koolis ära teinud ning õppimiseks läks peale trenni ca 10min.
Tegemist ka nö süvaõppekooliga.
minu jaoks oli ainuke aeg õppida koos lapsega just 1 klass, sealt edaspidi on laps ise õppinud ja ma ei peab kontrollima. See on parim aeg lapsele selgeks teha, et kelgutamine tuleb siis, kui kodused tööd on tehtud. Mina tugevamalt te 1 klassis lapsed õppima saate, seda lihtsam on edaspidi.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Meil on ikka suht vähe õppimist kodus. Mingeid tähtede maalimist ei ole, tv ka lõpetavad vahest mõne ülessande. Keel on ainuke kus siis asi tõsisemalt ka kodus vaja sõnu õppida. tegemist on \”eliitkooliga\”
Mida teie lapsed teevad tunnis, kui nii palju kodus veel teevad?[/tsitaat]
Koolis teevad igasuguseid lisalehti, kontrolltöid, iseseisvaid töid. Loevad, jutustavad jne
Tavaline on lehekülg matemaatika töövihikust, lehekülg õpikust lugeda (vahel ka jutustada või midagi pähe õppida), mõnikord töövihikust ülesanne. Olenevalt päevast loodusõpetus või inglise keel. Mõlemas jäetakse õppida. Ega keelt muidugi muudmoodi selgeks ei saagi, kui sõnu ei õpi. Kirjatehnika vihikust terve lehekülg (teoreetiliselt peaks ta osa juba koolis valmis saama, aga ega eriti ei saa). Samuti piinleb kirjatehnika taga, nutab ja kustutab, et muidu ei tule piisavalt ilusad. Meil ka õpetaja varem käis klassis ringi ja kustutas tähti. Nüüd ma ei tea. Aga ma arvan, et see ongi põhjus, miks laps koolis kirjatehnika vihikusse suurt midagi teha ei taha.
Saavad koolis enamuse tehtud ja kodus tavaliselt vaid kirjatehnika 1 lehekülg või töövihikust. Matemaatikas tööleht mõnikord. Muusikas sõnad pähe tihti. Lugemist kah nii leheküljeke, maksimum olnud 2,5 lk (oli eraldiseisev pikk jutt). Kohustuslik kirjandus on vaid lisaks, pole karmilt võetud. Nii et jah – tundus vahepeal, nagu liiga vähe antaks :). Lapsed üsnagi rahul eluga. Aga – kui palju seda nüüd siin saaks teha – võrdleks siis nt, kui kaugele on need palju õppida andvad esimesed klassid oma kirjatehnikaga jõudnud ja kui kaugel lihtamini hakkama saavad…?
Enne jõuluvaheaega, märkasin, oldi inglise kolledzis kirjatehnikaga u 2 nädala jagu ees. Meil siis nüüd \”J\” tähega tegeletakse. Tln kesklinna kool.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Saavad koolis enamuse tehtud ja kodus tavaliselt vaid kirjatehnika 1 lehekülg või töövihikust. Matemaatikas tööleht mõnikord. Muusikas sõnad pähe tihti. Lugemist kah nii leheküljeke, maksimum olnud 2,5 lk (oli eraldiseisev pikk jutt). Kohustuslik kirjandus on vaid lisaks, pole karmilt võetud. Nii et jah – tundus vahepeal, nagu liiga vähe antaks :). Lapsed üsnagi rahul eluga. Aga – kui palju seda nüüd siin saaks teha – võrdleks siis nt, kui kaugele on need palju õppida andvad esimesed klassid oma kirjatehnikaga jõudnud ja kui kaugel lihtamini hakkama saavad…?
Enne jõuluvaheaega, märkasin, oldi inglise kolledzis kirjatehnikaga u 2 nädala jagu ees. Meil siis nüüd \”J\” tähega tegeletakse. Tln kesklinna kool.[/tsitaat]
Meil kirjatehnika läbi (st kõik tähed on läbi võetud), nüüd kirjutatakse jutud, etteütlused jne kõik ainult kirjatähtedega.
meil on kodus küll vähe õppida. Laulud on poisil enamasti juba koolis pähe jäänud, paari lehekülje lugemine eesti keeles ka üle 10 min aega ei võta, matemaatika saab ta tavaliselt koolis juba valmis. Kirjatehnika on see ,mi skodus teha on. Kuid võrreldes vanema vennaga kolm aastat tagasi, on tal minu meelest tähtede kirjutamist palju vähem. Seda siis kahes erinevas Tallinna kesklinna koolis.
Äkki oli suur kirja B
meil on lapsel vähe õppida, ma nii näen. st teeb siva ära. aga nagu lohakalt. ei tea, kas hea õppimisharjumuse kujundamise nimel peab hakkama rohkem sundima ja kontrollima?
no siis kuluks küll rohkem aega. u poolteist tundi kindlasti.
[small]lootusekiir kirjutas:[/small]
[tsitaat] Krt koli või maale :S[/tsitaat]
Minu laps käin väikeses maakoolis ja võrreldes isegi 2.klassis linnakoolis käivate tuttavate lastega on väga palju õppida.
Igaks koolipäevaks 2lk lugeda, lisaks töövihikust teha ja veel laul pähe või luuletus või matemaatikas kaks lk arvutada. Õppimiseks läks alguses kaks-kolm tundi, nüüd saab tunniga hakkama.
Arvasin küll, et maakoolis jõuavad nad tunnis (15 last) ja pikapäevarühmas kõik tehtud, aga nii pole.
meil ka maakool ja õppida on minimaalselt, eile oli mate tv 1 ül ja kirjatehnikasst 1lk lõpetada ja teine teha- nad on sellega ka hirmsasti maha jäänud ja teevad alles väiketähti.
tavaliselt on lugeda ka 1lk ja seda teksti on seal tegelikult ikka ülivähe. jutustada on vist poole aasta jooksul olnud paar-kolm korda ja luuletusi pähe ka umbes sama palju.
muusikas on ikka mõned laulud pähe olnud, aga need jäävad enamasti juba koolis meelda. loodusõpetuses on ka mõned ül teinud + kordamine kontrolltööks.
tegelikult on ikka väga vähe õppida ja üle poole tunni pole kunagi kulunud, isegi siis mitte kui emme väga kuri on ja kõik lohakalt tehtu mitu korda maha kustutab ja mu piiga on pigem selline aeglasem, kuigi lugemine iseenesest on väga hea. uuest poolaastast on uued õpetajad, aga õppimise osas küll olulist muutust pole märgata, ehk ainult nii palju, et nüüd lastakse iga ndl-vahetus juturaamatut lugeda (vaba valik) ja esmaspäeval siis räägitakse sellest.
Hmm. Mul laps täidab ka lisalehti, teevad ryhmatöid,käivad pranglimas aga kodus ikka vähe teha. Yhe uurimistoo ja inteka on teinud ja jutukese välja mõelnud. Samas igasuguseid yritusi on vähe olnud. Klassiõhtu ka alles tuleb
I klassi lapsele ei tohigi üldse kodus õppida anda ja II klassi lapsele ei tohi esmaspäevaks õppida anda. Aga kui lugeda siinsamas lehel olevat teemat pingereast ja ülikoolist, siis see ongi normaalne, et juba 7-aastane laps peab kodus palju õppima. Muidu temast ei kasva õiget inimest ja maakooli laps ei peagi eriti kodusõppimisega vaeva nägema-tal ülikooli lootust naguniigi pole. Huvitav, kui paljud teist muidu ise kodus tööd edasi teevad? Tulete töölt ja siis jätkate kodus tööga?
1. klassiga on nii, et need pingerea tipu koolid ja misiganes kool läbivad sama programmi. Kus teevad (kogu klass on võimeline tegema ja õpetaja niiviisi juhendama)õpilased kogu töö klassis. Kus aga vaja enamus tööd teha kodus, sest klassis minnakse edasi teosammul.
[small]Lihtsalt poistega kirjutas:[/small]
[tsitaat]Huvitav, kui paljud teist muidu ise kodus tööd edasi teevad? Tulete töölt ja siis jätkate kodus tööga? [/tsitaat]
Otse loomulikult. Teatud süvenemist ja aeganõudvad asjad jätan meeleldi koju teha, kus saan siis kas õhtuti või nädalavahetusel need korrektselt lõpuni viia. Ja nii juba kümme aastat.
kuulge, ega need töövihikud nüüd nii palju ka ei muutunud ju. See oli küll 5 aastat tagasi, kui mu laps esimeses käies, aga need 3-4lk matemaatika töövihikut on ju puhas kirjutamisevaev ja max. 10 minutit. Emakeele vihikus on ehk veidi enam kirjutada noh, kuni pool tundi koos lugemise ja jutustamisega ja siis kirjatehnika otsa. Polegi ju palju!? Õpetage lapsed efektiivselt aega kasutama.
Mis talvisesse õues käimisesse puutub, siis meil on alati olnud talvel nii pidi, et mingu parem kohe pärast kooli õue ja kasutagu valge aeg ära. Õppida jõuab kella viiest ka veel ilusasti, aga suusatada või kelgutada on pimedas niru (ja minu närve sööv).
Meil jääb enamasti lõpetada mõni rida, klassis juba alustatud. Hindeid meil ei panda ja kirjatehnikasse suhtutakse nii: on harjutamise aeg ja harjutamiseks see on ka mõeldud. Lapse kási alles harjub pingega ning erilisi märkusi, kui peaks mitte-nii-välja-tulema-táht-nagu-peab ei tehta. Rohkem tähelepanu kirjatehnikale pööratakse 4. veerandil, sest 2. klassis kirjatehnikat enam eraldi ei hinnata.
[small]Lihtsalt poistega kirjutas:[/small]
[tsitaat]I klassi lapsele ei tohigi üldse kodus õppida anda ja II klassi lapsele ei tohi esmaspäevaks õppida anda. Aga kui lugeda siinsamas lehel olevat teemat pingereast ja ülikoolist, siis see ongi normaalne, et juba 7-aastane laps peab kodus palju õppima. Muidu temast ei kasva õiget inimest ja maakooli laps ei peagi eriti kodusõppimisega vaeva nägema-tal ülikooli lootust naguniigi pole. Huvitav, kui paljud teist muidu ise kodus tööd edasi teevad? Tulete töölt ja siis jätkate kodus tööga? [/tsitaat]
Minu lapsed käivad selles tabelis eesootsas olevas koolis ja no ei ole kodus kirjutamismaratone.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.