Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kuidas maitseb?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 47 )

Teema: Kuidas maitseb?

Postitas:
Kägu

Paljud tööandjad käsivad miskipärast teenindajatel käia klientidelt uurimas, kuidas toit maitseb. Ilmselt on eesmärk näidata sõbralikkust ja hoolivust, sest pole eriti kuulnud, et keegi reaalselt tagasisidet annaks. Ettekandja on naeratusega ootel, et kuuleb “Aitäh, väga hästi”.
Eile näiteks tunnistasin, et minu jaoks liiga soolane. Ettekandja ei osanud reageerida ja hakkas kokutama, sest ta ju ootas “aitäh, väga maitsev” vastust.
Teinekord tunnistasin, et mu salat on vist halvasti pestud ja liiv vms krudiseb, jälle ootamatu reaktsioon.
Kui olen teiste inimestega koos söönud, siis imestatakse, et miks sa päriselt ütled välja, mida toidust arvad, et ettekandja ju kurvastab. Hmm, et salat on liivane ja ma ei ütle? Siis saab järgmine ka ju liivase salati ja nii võib koht järjest kliente kaotada.
Kutsun inimesi üles päriselt ütlema, mida te toidust arvate.
Lisan igaks juhuks, et jagan alati lahkelt positiivset tagasisidet, kui toit mulle meeldib, ütlen seda ära minnes. Enamasti mulle meeldibki, aga ikka tuleb ette ebaõnnestumisi. Siin kritiseeritakse sageli halbu toite – palun öelge siis seda juba kohapeal, on rohkem kasu ja toidutegija saab olukroda parandada.

+41
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul oli just eile kogemus, et sõin üksi ja lugesin süvenenult, tuli ettekandja, ma täitsa võpatasin, ja uuris, kuidas maitseb. Tegelesin just pasta söömisega, need pikad makaronid ju pole visuaalselt ilus vaadata, kui inimene neid sööb. Nägu oli ka kastet täis. Tundsin ebamugavalt.

+24
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma ükskord ütlesin ka ausalt, kui toit oli täiesti mage ja ilma soolata. Teenindaja kukkus näost nii ära, nagu ma oleks teda isiklikult solvanud. Ma siiski arvasin, et ta ise seda toitu ei teinud, aga sellegipoolest ma tundsin end väga halvasti, et ma niimoodi ütlesin… täiesti jabur iseenesest ju. Milleks siis üldse küsida, kui aus vastus (mis teenindajat isiklikult mitte kuidagi ei puuduta) nii verest välja lööb? Nii et loll olukord mõlema jaoks. Teenindaja sai kehva vastuse ja mina omakorda halva tuju, et olin teenindaja tuju ära rikkunud.

+36
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

ettekandja ju kurvastab.

Kurvastamine ongi väga popp (eriti Perekoolis).

Käin vähe väljas söömas ja seetõttu jõuan pea alati tagasisidet anda (valdavalt internetis). Ütlengi nii nagu mulle hetkel tundus (ka ettekandjale kohapeal). Miks ma seda teen? Sest kui keegi tagasisidet millegi kohta ei anna, siis tuleb kõike “omal nahal” katsetada ja see oleks tüütu. On siingi palju teemasid/postitusi olnud, et mida arvate x kohast, netist ei leidnud mingit infot. Loomulikult ei leia, kui keegi ei suvatse kommenteerida.

Teemasse: üldiseslt ma ei kannata neid sissetoodud kombeid (igasugune küsimine ja “aitamine” jne). Aga ju siis ettevõtte omanik leiab, et ta saab sellest mingit infot kui kõik rõõmsalt kaasa noogutavad ja seda ütlevad, mida kuulda tahetakse.

+18
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hullem läheb lahti köögis, kui teenindaja selle halva tagasiside söögi kohta kokale esitab. Väga paljud kokad ei kannata üldsegi mingit kriitikat oma tehtud toidu kohta. Selline mauramine läheb lahti, et hoia ja keela, et mida need kliendid kogu aeg vinguvad. Tihti saab sõimata ka teenindaja, kes julges üldse edastada kokale, et toit ei meeldinud kliendile.
Sellepärast need teenindajad vajuvadki näost ära, kui halba tagasisidet kuulevad.
(20-aastane kogemus restorani teenindajana)

+31
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tagasiside võiks kaudne olla. Vahel toit lihtsalt ei maitse ja ma ei oska sõnadesse panna, mis siis valesti on. Ikka valetan siis, et jah, oli hea. Selline sundolukord tekib. Isegi oma inimestele ma ei taha öelda, kui toit kõige parem pole. Mulle ei meeldi sellist kriitikat anda ja ma ei hakka seda kunagi tegema.

+7
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui mulle lihtsalt eriti ei maitse, siis see on ok. Aga kui toit on ebaõnnestunud, üle soolatud, kõrbenud, mingi komponent halvaks läinud, siis ju ei pea seda naeratades kiitma. Ükskord ütlesin, et liha vist ei ole seekord kõige värskem sattunud, aga muidu oli väga hea, siis ka ettekandja põgenes nagu oleks teda isiklikult solvanud.

+16
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mind väga häirib see küsimine poole söömise pealt. Jah, olen nõus arvet tasudes andma tagasisidet, kui miski häiris või vastupidi, väga maitses (viimast teen sagedamini). Aga mulle üldse ei sobi, kui poole vestluse pealt või millegi lugemise (kui olen üksi) tullakse häirima. Siis pigem ütlen kiiresti, et kõik on ok, sest tahan segajast vabaneda. Kriitikat tehes peaksin olema valmis pikemaks diskussiooniks.

+15
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui midagi on toiduvalmistamises totaalselt viltu läinud, siis tuleb taldrik kohe tagasi saata ja viga parandada paluda.

Pidin häbist maa alla vajuma, kui noorte sugulastega restoranis käisin ja ettekandja tuli mingi hetk “Kuidas maitses?” küsima. Noored teatasid “otsekoheselt”, et ikka päris üle soolatud, toores, maitsetu jne. Endal mõlemal suured taldrikud ees, kübetki polnud järgi jäetud, hea et veel üle lakutud polnud. Mida see vaene teenindaja nüüd tegema pidi?

+9
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui midagi on toiduvalmistamises totaalselt viltu läinud, siis tuleb taldrik kohe tagasi saata ja viga parandada paluda.

See on õige, et kohe võiks siis märku anda, mitte kõike nahka pista ja siis hakata virisema.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Hullem läheb lahti köögis, kui teenindaja selle halva tagasiside söögi kohta kokale esitab. Väga paljud kokad ei kannata üldsegi mingit kriitikat oma tehtud toidu kohta. Selline mauramine läheb lahti, et hoia ja keela, et mida need kliendid kogu aeg vinguvad. Tihti saab sõimata ka teenindaja, kes julges üldse edastada kokale, et toit ei meeldinud kliendile.

Sellepärast need teenindajad vajuvadki näost ära, kui halba tagasisidet kuulevad.

(20-aastane kogemus restorani teenindajana)

No aga siis ärge küsige tagasisidet, kui tõde kuulda ei taha.

+9
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tagasisidet saab anda ju ka viisakalt – vabandan, aga minu jaoks on toidul kõrvalmaitse, mis kogu maitserikkuse muudab teistsuguseks, kui ma ootasin….

+1
-8
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paljud tööandjad käsivad miskipärast teenindajatel käia klientidelt uurimas, kuidas toit maitseb. Ilmselt on eesmärk näidata sõbralikkust ja hoolivust, sest pole eriti kuulnud, et keegi reaalselt tagasisidet annaks.

Restoranis ma vastan alati, kuidas tegelikult maitseb. Pikalt ei jutusta, kuid “minu jaoks liiga palju soola” vms ütlen, kui vaja.

Töökaaslastega koos lõunat süües ma jälestan seda küsimust seltskonnakaaslastelt.

0
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Eelmisel suvel käisin Tartus ja söögikohta otsides sattusin Jakobi jalatsisse … netis olid väga head soovitused. oo õudu, mis söök seal oli … see käis lausa suus ringi. tõesti, parem oleks olnud kuskilt rimist mingi mamma burger osta … ja siis julges ettekandja veel küsima tulla, et kuidas maitses … no halloo, kui nii viletsat toitu pakkuda, mida seal siis veel küsida … ma ettekandja asemel häbeneks silmad peast sellist toitu vedades. ausalt, mul vajus hämmingust suu lahti sellise küsimuse peale. “kuidas maitses?” võib küsida ainult gurmee-toidu puhul.

+3
-14
Please wait...

Postitas:
Kägu

Appikene, olen ka siiani ettekandjale öelnud, et liha polnud suurem asi (kui üldse süüa ei kõlvanud) või et minu jaoks liiga vürtsine (jätsin tookord kõik järgi, sest tõesti süüa ei suutnud), aga tagasi pole kunagi saatnud, sest olen seda pidanud väga halvaks tooniks. Nüüd loen siit ettekandja kogemusest, et pigem peakski vist tagasi saatma hoopis, siis ei saa kokk end ettekandja peale välja elada.. Andke nõu, ettekandjad, kas tõesti pigem tagasi saata?

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Appikene, olen ka siiani ettekandjale öelnud, et liha polnud suurem asi (kui üldse süüa ei kõlvanud) või et minu jaoks liiga vürtsine (jätsin tookord kõik järgi, sest tõesti süüa ei suutnud), aga tagasi pole kunagi saatnud, sest olen seda pidanud väga halvaks tooniks. Nüüd loen siit ettekandja kogemusest, et pigem peakski vist tagasi saatma hoopis, siis ei saa kokk end ettekandja peale välja elada.. Andke nõu, ettekandjad, kas tõesti pigem tagasi saata?

Loomulikult tagasi saata ja paluda mitteülesoolatud, mittetoores vms asemele. Mis seal imelikku on, kui palud teenindajal vea parandada? Imelik on endale toit sisse pressida ja siis hiljem kritiseerida, kui olukorra oleks saanud lihtsalt lahendada.

+10
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ega selle küsimuse eesmärk olegi ilmselt teada saada, kuidas maitseb, vaid rohkem teha asja laua äärde – äkki soovitakse midagi juurde tellida. Mina küll ei viitsi sellisele küsimusele vastuseks põhjalikku ülevaadet anda, mis maitseb ja mis mitte. Kui on midagi kiita, siis kiidan, kui midagi on väga halvasti, siis olen sellest juba enne teada andnud ja ettekandja kutsunud, ülejäänud keskmistel juhtudel ütlen lihtsalt, kõik on korras või midagi sellist ja ettekandja saab aru, et mingu minema.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Raske amet see koka-amet. Kõikide meele järele on ju võimatu olla.

Inimestel on nii erinev maitse. Ja olen aru saanud, et ka erinev maitsetunnetus. Mina isiklikult olen vähenõudlik ja üliharva olen rahulolematu väljaspakutava söögi suhtes. Käime kolme kolleegiga iga päev asutuse sööklas lõunal. Meil on väga hea toitlustaja (konkursiga leitud). Söögid on lihtsad ja maitsvad. Üldiselt on kõik rahul. Aga üks kolleeg meie seast viriseb alati. Mõnikord lausa mõtlen, et kas me tõesti sööme erineva satsi toitu (kui oleme ühesugused praed võtnud). Samuti leiab tema peaaegu iga kord, et mingil asjal (näiteks salatil) on tugev kõrvalmaitse. Supp on tulisoolane. Kartulipudrule ei ole üldse soola pandud. Hapukapsas on liiga hapu, leib liiga kõva jne. Mina söön sama toitu ja ma ei tunne sama, mida tema. Ometigi peaks mu maitseaistingud täiesti korralikult töötama. Ei ole suitsetaja ega ka mitte nii vana, et toidu maitset enam ei tunne.

+10
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vastan ausalt. Kui oli ok, aga ei midagi erilist, siis ei ütle, et maises hästi, vaid püüan pigem detailsemalt vastata. Näiteks kaste oli veidi liiga soolane, liha küpsusaste oleks võinud x olla (eeldades et ma seda ka tellides mainisin, millist liha eelistan). Iga väikse asja pärast tagasi ei saada, aga kui ikka täitsa mööda on pandud, siis küll. Kui ikka laavakook on nagu keeks ja mitte seest vedel, siis läheb tagasi. Või kui tellin pooltoorest (rare) liha, ja tuleb grillil ärakuivanud käntsakas, siis see läheb ka tagasi. Aga enamasti on sellised “pirtsakad” toidud peenemates retoranides ja ei karda midaga tagasi saata, kui toit on kallimapoolne. 7-eurose päevaprae juures ei virise, kui just hamba all ei karju.

Eestis on enamasti probleem liha küpsusastmes. Kui vähegi verisem liha meeldib, siis peab tellides rõhutama, et tahad verist. Mediumit tellides on suur oht well-done saada

+10
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui ettekandjana töötasin, küsisin, kas kõik on hästi. Kui inimene kaaslasega vestles või sõi, küsisin kehakeelega (näitasin ülespoole pöialt ja tegin küsivat ilmet vmt). Seda sellepärast, et teada, kas liha oli õiges küpsusastmes, kas külaline tahtis jooki juurde, kas oli soola-pipart vaja jmt. Meil läks igasugune tagasiside kööki ja kokad olid õnneks mõistlikud inimesed, kes konstruktiivset kriitikat hindasid. Hiljem töötasin ka teistsuguste kokkadega, kes vihastada võisid, aga no mis siis. Aeg-ajalt tuli toit ükskõik, millisel põhjusel kööki tagasi viia ja uus tuua – nagu inimestega ikka, ei tea ju, mis teise sees toimub ja alati on mõistlikum kohe uurida, kuidas tal läheb, selle asemel, et hiljem vaielda. Halvim, mida teha saab, on probleemi eest peitu pugemine.

+15
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tagasiside võiks kaudne olla. Vahel toit lihtsalt ei maitse ja ma ei oska sõnadesse panna, mis siis valesti on. Ikka valetan siis, et jah, oli hea. Selline sundolukord tekib. Isegi oma inimestele ma ei taha öelda, kui toit kõige parem pole. Mulle ei meeldi sellist kriitikat anda ja ma ei hakka seda kunagi tegema.

Imelik. Sa siis parema meelega lased ka “oma inimestel” edasi samu vigu teha ja ehk teiste inimeste silmis end naeruvääristada, selle asemel, et neid abistava tagasisidega aidata? Miks sa inimesi aidata, neisse positiivselt ja hoolivalt suhtuda ei taha, on arusaamatu.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ega selle küsimuse eesmärk olegi ilmselt teada saada, kuidas maitseb, vaid rohkem teha asja laua äärde – äkki soovitakse midagi juurde tellida. Mina küll ei viitsi sellisele küsimusele vastuseks põhjalikku ülevaadet anda, mis maitseb ja mis mitte. Kui on midagi kiita, siis kiidan, kui midagi on väga halvasti, siis olen sellest juba enne teada andnud ja ettekandja kutsunud, ülejäänud keskmistel juhtudel ütlen lihtsalt, kõik on korras või midagi sellist ja ettekandja saab aru, et mingu minema.

Selle jaoks piisaks laua juures peatumisest ja kiirest küsimusest, kas kõik on hästi, kas vajate midagi vms. Ei pea küsima, kuidas maitseb.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See on söögikoha juhataja vōi kelleiganes süü, kes personali koolitab. Ma ei töötanud teabmis uhkes kohas, aga ülemus rääkis korduvalt üle, kuidas mingis situatsioonis käituda. Isegi kiirelt vahelduvale personalile pole raske esimesel päeval selgeks teha selliseid asju. Teenindaja suutmatus asja lahendada näitab üsna suuri asutusesiseseid probleeme. Ja samuti tuleb kokkadele selgeks teha, kuidas lahendada selliseid olukordi. Pole raske.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Haa, ma saingi siit teemast idee, kuidas adekvaatset tagasisidet anda, ilma et seda piinlikku momenti ei tekiks. Kui füüsiliselt kohapeal küsitakse, siis naeratan viisakalt ja ütlen, aitäh väga hea. Aga pärast internetis annan päris tagasisidet, nii nagu päriselt arvasin. Siis ei saa ettekandja enda kaela seda kriitikat ja mina ka ei pea kellegi ees piinlikust tundes kössitama.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hullem läheb lahti köögis, kui teenindaja selle halva tagasiside söögi kohta kokale esitab. Väga paljud kokad ei kannata üldsegi mingit kriitikat oma tehtud toidu kohta. Selline mauramine läheb lahti, et hoia ja keela, et mida need kliendid kogu aeg vinguvad. Tihti saab sõimata ka teenindaja, kes julges üldse edastada kokale, et toit ei meeldinud kliendile.

Sellepärast need teenindajad vajuvadki näost ära, kui halba tagasisidet kuulevad.

(20-aastane kogemus restorani teenindajana)

Olen umbes sama pika staažiga toitlustuse alal töötanud inimene, ettekandja küll vähem kui 2 aastat. Tark ja kogenud ettekandja ei ütle kokale mitte midagi, kui ta saab aru, et kliendil on lihtsalt paha iseloom või norimise tuju või tahab lihtsalt süüa poolteist praadi ühe hinna eest (juhtub sagedamini kui arvata võiks) või soovib daami ees näidata oma peent maitsemeelt ja otsustavat mehelikkust (juhtub sagedamini kui arvaksite).
Muudel juhtudel…pole mina küll kohanud, et keegi ettekandja peal viha välja valaks, ausõna. Seda, et köök hakkab ropendama, käsi laiutama ja taevaseid või maa-aluseid jõude nimetama (halvemal juhul suguorganeid) ja tahab isegi ukse vahelt seda klienti näha, seda tuleb küll ette, aga mitte sageli. Mitte kordagi pole ma näinud, et need kuradid, nahh*id ja pu**id lendaksid ettekandja suunal. Ja neid kuulama sa jääma ei pea 🙂

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Selle jaoks piisaks laua juures peatumisest ja kiirest küsimusest, kas kõik on hästi, kas vajate midagi vms. Ei pea küsima, kuidas maitseb.

Jah, loomulikult – ega see üks kord pole ainus, kus teenindaja laua juurde asja teeb. Ükskord küsib, et kuidas maitseb, teine kord, et kas kõik on hästi, kolmas kord tuleb ja kallab vett. Kolm korda ju ei tule küsima, et kas kõik on hästi, ikka erinevaid küsimusi on vaja 🙂

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Etiketi alusel peab ettekandja/kelner umbes 2 min pärast roogade serveerimist lähenema lauale uuesti ja uurima, kas toitudega on kõik hästi, kas maitseb ja kas tellituga ollakse rahul. Sellega välditakse olukorda kus klient ei anna enne tagasisidet kui restorani FB leheküljel, sellega võetakse võimalus parandada pisike viga/arusaamatus enne kui sellest tõuseb suur probleem. Kohtades, mis tõepoolest hoolivad klientidest ja kus ka hinnad on vastavad, lastakse toit ümber vahetada tasuta ka siis, kui klient tellis krevetid aga lauda tuues selgus, et toit kas ei maitse kliendile või klient on meelt muutnud. Nii et andke julgelt tagasisidet, aga tehke seda enne kui olete taldriku tühjaks söönud. Kui klient sööb kõik ära ja viriseb pärast, siis on tõepoolest tunne, et taheti hoopis tasuta süüa saada.

+13
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Raske amet see koka-amet. Kõikide meele järele on ju võimatu olla.

Inimestel on nii erinev maitse. Ja olen aru saanud, et ka erinev maitsetunnetus. Mina isiklikult olen vähenõudlik ja üliharva olen rahulolematu väljaspakutava söögi suhtes. Käime kolme kolleegiga iga päev asutuse sööklas lõunal. Meil on väga hea toitlustaja (konkursiga leitud). Söögid on lihtsad ja maitsvad. Üldiselt on kõik rahul. Aga üks kolleeg meie seast viriseb alati. Mõnikord lausa mõtlen, et kas me tõesti sööme erineva satsi toitu (kui oleme ühesugused praed võtnud). Samuti leiab tema peaaegu iga kord, et mingil asjal (näiteks salatil) on tugev kõrvalmaitse. Supp on tulisoolane. Kartulipudrule ei ole üldse soola pandud. Hapukapsas on liiga hapu, leib liiga kõva jne. Mina söön sama toitu ja ma ei tunne sama, mida tema. Ometigi peaks mu maitseaistingud täiesti korralikult töötama. Ei ole suitsetaja ega ka mitte nii vana, et toidu maitset enam ei tunne.

Eks mõned inimesed olegi maitsete osas nõudlikumad ja tundlikumad. Ja see on ka arendatav. Ma olen ise üldiselt üsna leplik, väljas süües tellingi vaid asju, mille puhul on nagunii üsna kindel, et need mulle maitsevad, aga kuna mu enda kulinaarsed oskused on viimaste aastatega tohutult arenenud, siis olen muutunud ka mujalt söödava osas nõudlikumaks. Väga maitsetu ja igav toit (v.a kartulid jms klassika) lihtsalt kuidagi ei eruta. Laialt kritiseerima küll ei hakkaks, ei näe mõtet, aga pettumust tunneks ikka.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kolm korda ju ei tule küsima, et kas kõik on hästi, ikka erinevaid küsimusi on vaja 🙂

Miks ei võiks kolm korda küsida, kas midagi on veel vaja? Täiesti normaalne, selle jaoks ju ettekandja ongi.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma läksin kunagi abikaasaga Ventura Cafesse sööma (umbes 6-7a tagasi) ja seal tõi teenindaja koos jookidega tahvelarvuti lauda, kus olid siis küsimused selle kohta, kuidas teenindus oli ja kuidas toit maitses 🤦‍♀️😀
Panin selle laua ääre peale, et ootan toidu ära enne, kui toidu küsimustele vastan ja kui teenindaja toidud tõi siis küsis, kas me oleme juba kysimustikule vastanud ja tahtis seda ära viia 😀 Lõpuks jäi see ikka lauda ja täitsin seda magustoitu süües.

+3
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 47 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kuidas maitseb?