Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kuidas maitseb?

Näitan 17 postitust - vahemik 31 kuni 47 (kokku 47 )

Teema: Kuidas maitseb?

Postitas:
Kägu

Mina kokana arvan, et kõlbmatu toit tuleb kohe tagasi saata. On palju kliene, kes on oma taldrikud tühjaks söönud ning siis tuleb kommentaar:toores, soolane jne. Mõnikord nahhaalselt polda nõus ka maksma. Aga taldrik on tühi mis tühi. Meie restoranis on välja kujunenud, et kui klient saab mingil põhjusel mitte just kvaliteetse roa või peab ta liiga kaua ootama, saab ta kas uue toidu või maja poolt joogi või magusa.
Igasugune kriitika, ka negatiivne on teretulnud. Siis on teada, mida tuleks teisiti teha.

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Väga huvitav teema, eriti kuna kommenteerima on tulnud erialainimesed. Teie nõuanded ja soovitused on väga teretulnud, sest tõesti enamik kliente ju toitlustusasutuse sisemaailma ja tagamaid ei tunne ning võib arvata hoopis midagi muud kui tegelikkus on. Loeks veel hea meelega.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kohtades, mis tõepoolest hoolivad klientidest ja kus ka hinnad on vastavad, lastakse toit ümber vahetada tasuta ka siis, kui klient tellis krevetid aga lauda tuues selgus, et toit kas ei maitse kliendile või klient on meelt muutnud.

Päris kulukaks võib söögikohale selline asi minna. Kehva toidu tagasi saatmist mõistan, aga see, et lasen toidu valmis teha, aga siis mõtlen ümber… Mulle tundub see ülbuse ja mõnitamisena. Aga noh, kui söögikoha pidaja ise ütleb, et selline teguviis on ok, siis mis seal ikka.

Enda kohta pean ma tunnistama, et mina olen arg inimene. Mina ei kritiseeri toitu. Ehkki siinse teema põhjal saan aru, et see on igati ok, ja pigem isegi vajalik tegu, kui toit ei maitse. Üldjuhul olen ma leplik ja tellin sellist sööki, mis on mulle teada ja mis mulle maitseb ning mille kohta võib kindel olla, et seal midagi hullult nässu ei saa minna.

Kui olen pidanud siiski pettuma söögis või teeninduses, siis ma järgmine kord enam sinna kohta ei lähe. Saan aru, et see on täiesti vale, aga ma lihtsalt ei ole see tüüp, kellele meeldiks igal pool oma arvamust väljendada, kritiseerida jne. Hea teeninduse ja maitsva söögi kohta annan alati tagasisidet. Aga seda ka pigem kuskil netilehel või konkreetse restorani kodulehel.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hullem läheb lahti köögis, kui teenindaja selle halva tagasiside söögi kohta kokale esitab. Väga paljud kokad ei kannata üldsegi mingit kriitikat oma tehtud toidu kohta. Selline mauramine läheb lahti, et hoia ja keela, et mida need kliendid kogu aeg vinguvad. Tihti saab sõimata ka teenindaja, kes julges üldse edastada kokale, et toit ei meeldinud kliendile.

Sellepärast need teenindajad vajuvadki näost ära, kui halba tagasisidet kuulevad.

(20-aastane kogemus restorani teenindajana)

Sa ütle oma arvamus enne restoranist lahkumist, muidu vaat kui kokk veel sülitab su järgmise roa sisse.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ükskord ütlesin ka ausalt, kui toit oli täiesti mage ja ilma soolata. Teenindaja kukkus näost nii ära, nagu ma oleks teda isiklikult solvanud. Ma siiski arvasin, et ta ise seda toitu ei teinud, aga sellegipoolest ma tundsin end väga halvasti, et ma niimoodi ütlesin… täiesti jabur iseenesest ju. Milleks siis üldse küsida, kui aus vastus (mis teenindajat isiklikult mitte kuidagi ei puuduta) nii verest välja lööb? Nii et loll olukord mõlema jaoks. Teenindaja sai kehva vastuse ja mina omakorda halva tuju, et olin teenindaja tuju ära rikkunud.

õnneks juurde saab alati soola panna, aga katsu sa ära võtta 🙂

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui midagi on toiduvalmistamises totaalselt viltu läinud, siis tuleb taldrik kohe tagasi saata ja viga parandada paluda.

Pidin häbist maa alla vajuma, kui noorte sugulastega restoranis käisin ja ettekandja tuli mingi hetk “Kuidas maitses?” küsima. Noored teatasid “otsekoheselt”, et ikka päris üle soolatud, toores, maitsetu jne. Endal mõlemal suured taldrikud ees, kübetki polnud järgi jäetud, hea et veel üle lakutud polnud. Mida see vaene teenindaja nüüd tegema pidi?

aga noortel on ju ka hundiisu, jõuab ta seda uut praadi oodata, söövad ka seda mis kõige parem pole. Tagasiside ilmselt oli õiglane.

+1
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ükskord oli hamburgeri vahel lihaks täiesti halvaks läinud, tooreks jäetud löga.
Kui maksma läksin, siis ettekandja ka küsis särava näoga, et kuidas maitses. Ma ütlesin siis ka, et halvaks läinud ja liiga toores. Siis hakkas vaidlema, et see veiseliha ja veiseliha maitsebki ‘teistmoodi’. Ma ütlesin, et halvaks läinud liha ja värske veiseliha vahel ma teen ikka vahet. Siis üritas veel midagi seletada selle burgeri eripärast. Ütlesin lisaks siis, et tegelikult ei maitsenud friikartulid ka, üle soolatud ja liiga kõvad.
(Burgeri liha kohta ütles mu kaaslane, kes maitses, samuti, et täiesti kõlbmatu.)
Ja ma pole mingi vingukott, tavaliselt ütlen täiesti tavalise, keskpärase toidu kohta ka, et maitses, kui küsitakse.
Lihtsalt tookord oli toit erakordselt halb ja oleks lausa loomuvastane olnud öelda, et maitses hästi, kui enamus toitu alles. Miks ma tagasi ei saatnud? Ei tahtnud seal toidukohas enam sarnast asendust ka. Veider, et see ettekandja-tibu veel vaidlema ka hakkas, kui ausa tagasiside andsin – milleks siis üldse kliendilt küsida, kui ise oled kõige targem? Mõni kindlasti küsib, et mis toidukoht, aga ma ei ütle, ei taha mingit foorumi kohtuasja kaela saada.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kohtades, mis tõepoolest hoolivad klientidest ja kus ka hinnad on vastavad, lastakse toit ümber vahetada tasuta ka siis, kui klient tellis krevetid aga lauda tuues selgus, et toit kas ei maitse kliendile või klient on meelt muutnud.

Päris kulukaks võib söögikohale selline asi minna. Kehva toidu tagasi saatmist mõistan, aga see, et lasen toidu valmis teha, aga siis mõtlen ümber… Mulle tundub see ülbuse ja mõnitamisena. Aga noh, kui söögikoha pidaja ise ütleb, et selline teguviis on ok, siis mis seal ikka.

Selle “ma mõtlesin ümber, tooge mulle hoopis see teine magustoit” näite ma võtsin tegelikult jalgpalliklubi Arsenali ja ka Wembley staadionilt, kus inimesed maksavad orienteeruvalt 12000- 30 000 naela aastas ja saavad selle eest igale matšile erikohad ja kuuekäigulise söögi. Selles keskkonnas tõepoolest tehakse kõik, et nendele inimestele imelisi elamusi pakkuda, k.a. kui tellitud toit ei maitse, siis tuuakse kiiresti uus. Ilma küsimusi esitamata.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Käisin täna ühes kohas pastat pestoga söömas ja oli äärmiselt soolane. Teenindaja tuli siingi küsimusega: kuidas maitses? Vastasin ausalt, et minu jaoks oli liiga soolane. Teenindaja naeratus kadus ja ta muutus kohmetuks. No milleks küsida, kui tegelikult ei oodata muud vastust kui et väga hästi?!

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tegelikult kui teenindajat õpetatakse esitama küsimust:kuidas maitses, peaks neile kohe õpetama ka kommunikatsiooni olukorraks, kui vastus sisaldab kriitikat nõrga soorituse eest. Arvan, et nad ei võta vastust isiklikult vaid nad pole ette valmistatud selliseks raskemat sorti vestluseks :).
Ise olen ka väga leplik toidu suhtes. On kaks juhust, kus olen vastanud, sest olukord paraku nõudis. Esimene oli katsetusel toit ja minu jaoks üks lisand oma intensiivse maitse ja liigsuure hulgaga tappis kõik muu kõrvalt. Teisel juhul oli supp vist küll kaua pliidinurgal olnud, seisnud maitsega, köögiviljad pudruks muutunud ja äädikaga särtsu juurde tehtud.
Üks asutus oli mereäärne kaunis söögikoht ning teine kesklinna muidu igati normaalne kohvik. Suppi seal küll tõesti enam ei telli.
Väljendasin end üsna toetaval moel, samas kahetsedes, et ei saanud süüa, mida oli ka juuresolevatelt taldrikutelt näha.Ei tahtnud isegi maksmata jätta, küsiti, nii vastasin. Esimesel juhul hakkas teendindaja vaidlema, et see ongi selline lisand ja uuris, et kas olen muidu mageda sööja(sinu viga!) :). Teisel juhul sain pahandada, et otsekohe teenindajat ei kutsunud ja paljast võileiba sõin(ise oled süüdi!). Ikka erutunud olid nad silmnähtavalt ja kogemusteta lapsed mõlemad, sestap peaks neid kuidagi rohkem ette valmistama. Samas ega alati söögi kohta ei küsita ka.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

..Või kui tellin pooltoorest (rare) liha..

Pooltoores on siiski medium rare 🙂

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuulge, need, kes arvavad, et tagasisaatmine on nõmetsemine või ülbus.
Te maksate teenuse eest ja kui see on halb, siis nutate ja maksate?

Kui kodus nett ei tööta, siis Teliale ei teata ka, sest see on liiga ülbe?

Ma olen päris hea mitu aastat teenindajana töötanud ja see on kasulik info, kas toit, jook vms sobis või mitte. Kokkadele on see samuti oluline – nemad ongi tavaliselt need, kes paluvad küsida. Kokad on muidugi, jah, tuntud oma temperamendi poolest, aga no mis siis.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Käin harva väljas söömas, kuid alati jään rahule. Ma pole ka kõige sööja, et liivase salati nahka panen ja alles pärast ütlen, et oi kui halvasti pestud ja liiv krõmpsus. 😀 kui midagi mu taldrikus valesti oleks, ütleksin seda kohe.

Viimati käisin pitsat söömas ja jäin väga rahule. Pitsa oli väga maitsev, teenindus suurepärane. Näiteks toodi lauda ilma küsimata tasuta jook lapsele. Väga meeldiv üllatus.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Imelik. Sa siis parema meelega lased ka “oma inimestel” edasi samu vigu teha ja ehk teiste inimeste silmis end naeruvääristada, selle asemel, et neid abistava tagasisidega aidata? Miks sa inimesi aidata, neisse positiivselt ja hoolivalt suhtuda ei taha, on arusaamatu

Aga kui see toidu valmistaja ise sööb samas kõrval ja on vaimustuses? Sageli on asi tõesti ainult *maitses* ja selle kohta *ei pea* alati midagi ütlema.
Teemasse – toidukohas ütlen ikka ausalt, kui küsitakse, aga proovin ka pehmendada a’la Veidi liiga soolane oli, aga salat oli väga hea.
Minu tagasiside ei muuda nagunii maailma ja teenindaja ise teab kui oluline on see kriitika pool sealt välja noppida ja kuhugi edastada.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas maitseS on hea küsimus, kuigi eks see ole ka taldrikust näha. Kuidas maitseB on idiootne küsimus. Kui sa, teenindaja, viitsiksid mind jälgida, siis sa näeksid, kas ma söön isukalt või ei. Kui ma söön isukalt, JU SIIS maitseb. Mina isiklikut jagan sageli tagasisidet.

Söön väljas sageli. Tagasi saatnud olen toidu vaid üks kord, kui leidsin oma kartulit mitte sisaldama pidanud muna-kreveti-rukolasalatist natuke soustist kartulit, nii poole kahvli jagu. Aastakümneid toitlustusega seotud olnud inimesena oli selge – ilmselgelt kellegi ülejäänud taldrikult (kes sõi seda rukolat kartuli ja mingi praega samast taldrikust) kokku kraabitud ja uuesti serveeritud. Saatsin tagasi ütlesin, et ei maksa selle eest, tasusin aga ilusasti vee ja joodud veini eest, st jätsin summa lauale ja läksin ruttu ära. Uut portsu samas kohas süüa loomulikult ei soovinud. Saatsin kirjaliku kaebuse ja ka negatiivse kommentaari teemakohastesse portaalidesse. Ei läinud ise tagasi ja keelasin ka teistel, kes küsisid. Praeguseks kinni.

Huulepulgajälgedega kohvitasse ja veeklaase olen tagasi saatnud aga kümnete kaupa. Tõsi, enamasti enne taasiseseisvumist.

Olen tähelepanelik klient ja alati, kui on vaja, siis ka märkan teenindust. Nii jootrahaga kui ka vajadusel märkusega (ja kaebusega). Pöidla võiks ettekandja supist ikka välja jätta, kas pole.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Töökaaslastega koos lõunat süües ma jälestan seda küsimust seltskonnakaaslastelt.

Sama siin. See küsimus lauakaasaselt lauakaaslasele on tõsiselt idiootlik, aga ometi paljud seda küsivad. Jälestan 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu äi kui kas kutsub restorani meid ja mehe õde perega või koju nende juurde õhtusöögile, siis hakkab igaüht ülekuulama iga söögi kohta, kuidas maitses, kas maitseb, heal juhul veel mainib mis kõik maksis. Tõeline piin lihtsalt.

0
0
Please wait...

Näitan 17 postitust - vahemik 31 kuni 47 (kokku 47 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kuidas maitseb?