Esileht Koolilaps Kuidas motiveerida last muusikakoolis edasi käima?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 30 )

Teema: Kuidas motiveerida last muusikakoolis edasi käima?

Postitas:

Kuidas olete motiveerinud last jätkama õpinguid muusikakoolis? 11-aastane poiss õpib kolmandat aastat muusikakoolis klaverit. Ta on väga musikaalne, solfis saab hästi hakkama, kuid juba nädalaid peame läbirääkimisi, et ta tundidesse läheks ja kodus veidikenegi õpiks. Õpetaja vahel ikka kurdab, et õppimata, kuid kui on kodused ülesanded tehtud, siis saab kiita. Mõistus on otsas… ????

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.12 12:56; 11.12 14:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks laps üldse soovis muusikakooli minna? Mis põhjustel ta enam ei soovi seal käia?

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muusikakooli läks, kuna endal oli huvi ja soov. Ütleb, et enam ei viitsi, sest ta peab harjutama, aga teised sõbrad on samal ajal arvutites ja saavad mängida. Väga paljud täiskasvanud on ju tunnistanud, et nad on tänulikud oma vanematele, et vanemad ei lubanud muusikakooli pooleli jätta. Siit ka dilemma – anda järele ja las jääb pooleli või leida motiveerimisviis…Pingeid tekitabki kohustus õppida õpetaja poolt antud lugusid. Samas istub klaveri taga ja proovib mõne endale meeldiva poploo kuulmise järgi järele mängida.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.12 12:56; 11.12 14:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väga paljud täiskasvanud on ju tunnistanud, et nad on tänulikud oma vanematele, et vanemad ei lubanud muusikakooli pooleli jätta.

Mina olen üks (lisaks paljud mu tuttavad) kes ütlevad, et vanemad oleks võinud lasta pooleli jätta. Jumala mõttetu 7a elust raisatud. Nii kui muusikakooli lõpuaktusel klaverikaas kinni kukkus, sinna ta ka jäi. Või usud, et keegi oma lõbuks hiljem kodus klaverit klimberdab? Muusikaga jääb neist tegutsema ehk 1% lõpetajatest.

+14
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks see vist nii et kes pole ise nii andekad musikaalselt ja artistlikud, need ka hiljem motlevad, et milleks vanemad sundisid ja jama, oleks pudanud pooleli jatma. Vihkavad oma klaverit elu lopuni. Aga kes ikka andekad neil see muusikaharidus maha ei jookse ja tykki kyljest ei vota see harjutamine. Kas arvutimangud on toesti siis parem alternatiiv??? Konsulteeri akki juhendajatega kui andekas ta ikka on.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki oleks lahendus pilli vahetamine?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul lubati muusikakool pooleli jätta umbes viiendas klassis. Jätkasin mängimist, aga lood valisin ise. Hiljem läksin vabatahtlikult muusikakooli tagasi. Muusikut minust ei saanud, aga mõnikord ikka mängin ning paar korda on see oskus kasuks tulnud küll. Poole aasta pealt lapsel ära tulla ei lubaks, aga uue õppeaasta alguses võib see kõne alla tulla. Esmalt uuriksin õpetajalt, kas lapsel on võimalik oma lood ise valida, ehk jääb mingi mängurõõm alles.

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muusikakooli läks, kuna endal oli huvi ja soov. Ütleb, et enam ei viitsi, sest ta peab harjutama, aga teised sõbrad on samal ajal arvutites ja saavad mängida. Väga paljud täiskasvanud on ju tunnistanud, et nad on tänulikud oma vanematele, et vanemad ei lubanud muusikakooli pooleli jätta. Siit ka dilemma – anda järele ja las jääb pooleli või leida motiveerimisviis…Pingeid tekitabki kohustus õppida õpetaja poolt antud lugusid. Samas istub klaveri taga ja proovib mõne endale meeldiva poploo kuulmise järgi järele mängida.

Kas siis, kui ta enam klaverit harjutama ja muusikakoolis käima ei pea, võib ta sinu poolest selle vabanenud aja arvutis istuda? Kui mitte, siis tuleb see sul ka lapsele selgeks teha.
Kui tõesti enam muusikakoolis käia ei taha, siis võib ta ju mingi muu huviala või trenni valida, vägisi muusikakooli sundima ei peaks.

Muide, mina ei ole muusik, aga klaverit mängin oma lõbuks siiani ja olen veel ühte pilli omal käel mängima hakanud.

Minu lastel on arvutiaeg piiratud ja seda ei saa nad suurendada muid tegevusi ära jättes. Küll aga lubasin neil koorist loobuda, et rohkem niisama vedelemise aega saada (arvutiaeg on sama). Pilli harjutamise päevane norm on meil kokku lepitud ja kui nad selle täidavad, saavad natuke nänni. Vastumeelsust neil pole siiski kunagi olnud, tundi lähevad alati hea meelega. Mõlemad on pilli õppinud tunduvalt kauem kui teemaalgataja laps, nii et nüüd ei taha nad ise enam loobuda, aga tagantutsitamist on ikka vaja.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.12 17:39; 15.12 21:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siit ka dilemma – anda järele ja las jääb pooleli või leida motiveerimisviis….

Kui sa lased tal hobi praegu täielikult pooleli jätta, on täiskasvanuna kaks varianti. Ta kas kiidab seda otsust või laidab. Täpselt sama lugu kehtib ka siis, kui sa ei luba seda teha. 11-aastane on veel välja kujunemata isiksus, seega ennustada, mis ta täiskasvanuna arvama hakkab, on hetkel täiseti võimatu.
Seetõttu soovitan sulle kuldset keskteed nende kahe äärmuse vahel. Ei jäta hobi ennast pooleli, kuid jätkab muusikakooli asemel mõnes vabamas huviringis või lihtsalt eraõpetajaga. Sellisel juhul on koormus kordades väiksem (ilmselt 1 kord nädalas) ning saab valida lugusid, mis talle rohkem meeldivad.

Eks see vist nii et kes pole ise nii andekad musikaalselt ja artistlikud, need ka hiljem motlevad, et milleks vanemad sundisid ja jama, oleks pudanud pooleli jatma.

See ei sõltu mitte andest vaid huvist.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muusikakooli läks, kuna endal oli huvi ja soov. Ütleb, et enam ei viitsi, sest ta peab harjutama, aga teised sõbrad on samal ajal arvutites ja saavad mängida.

No see ei ole ju argument, onju? Tulla muusikakoolist ära, et hakata arvutis istuma?
Pooleli jätmine on kõige lihtsam, seda oskaks iga loll. Aga ühe asja lõpuni viimine, see on hoopis teine tera.
Mul on 3 sõbrannat, kes kõik kahetsevad, et muusikakooli omal ajal huvi puudusest pooleli jätsid.
Las käib aga edasi, eriti kui veel omal algatusel sinna läks, tähendab pillimäng siiski tõmbab. Eriti kui veel oma lõbuks ka mängib. See pooleli jätmise soov saadab pilliõppijaid muusikakooli lõpuni välja, pane aga vaim valmis, kuuleb seda veelgi. Vanemates klassides tulevad ilusamad ja huvitavamad lood ka, parim on seega alles ees. Kui pooleli jätab, jääb see nägemata.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Las laps otsustab.
Muusikakoolis on väga suur koormus, pane laps lihtsalt pilli õppima kuhugu noortemajja näiteks Nõmme Noortemaja, Kullo jne pilliõpe +solf. Lihtsam

+7
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.12 20:44; 11.12 20:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väga paljud täiskasvanud on ju tunnistanud, et nad on tänulikud oma vanematele, et vanemad ei lubanud muusikakooli pooleli jätta.

Mina olen üks (lisaks paljud mu tuttavad) kes ütlevad, et vanemad oleks võinud lasta pooleli jätta. Jumala mõttetu 7a elust raisatud. Nii kui muusikakooli lõpuaktusel klaverikaas kinni kukkus, sinna ta ka jäi. Või usud, et keegi oma lõbuks hiljem kodus klaverit klimberdab? Muusikaga jääb neist tegutsema ehk 1% lõpetajatest.

Sellepärast peabki laps õppima pilli vabatahtlikult enda huvist, aga mitte täitma vanemate unistusi

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.12 20:44; 11.12 20:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps tahtis väga muusikakooli minna algklassides, lõpuks olin nõus, aga juba esimesel aastal ilmnes, et see pole päris see, mida ta ette kujutas. Kolmas aasta oligi vist kõige raskem, siis vahetas klaveriõpetajat (eelmine oli selline näpud kaane vahel stiilis), leppisime kokku, et peale 1.astme lõppu otsustab, kas jätkab või mitte. Uus klaveriõpetaja oli tore, erialaõpetajaga läks ikka kõik vahelduva eduga ja nii ta peale 4.klassi lõpetas, põhjenduseks samuti see, et sõpradel on peale kooli vaba aeg, aga tema peab peaaegu iga päev muusikakooli vantsima. Praeguseks pilliõpe täiesti 0, laulmas veel käib, aga ilmselt lõpeb gümnaasiumi lõpuga see ka, kui ta just ülikoolis mingisse toredasse punti ei satu, kes muusikat väärtustavad.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ei sunniks kõiki seitset aastat käima, aga samas keset kooliaastat pooleli jätta samuti ei lubaks. Meil on selline süsteem, et kooliaasta alguses võib vana ringi/trenni asemel uue valida ja selles peab vähemalt ühe õppeaasta vastu pidama enne kui vahetada saab. Muusikakooli arvutis mängimise vastu vahetada ei saa.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Aga kuidas ta mängib? Aasta lõpus on sageli vanematele mingeid kontserte ja ettemängimisi, kus enda ja teiste laste tase selgelt näha on. Käisin ise just ühel sellisel (arvestuslik kontsert vmt) ja paaril lapsel olid lihtsad lood täiesti õppimata. Elementaarsel tasemelgi pole selgeks saanud lugu, mida septembris õppima hakati. Piin kõrvalt kuulata, piin lapsel mängida. Samas kõrval teised mängivad lustiga. Milleks siis selline lapse ahistamine? Arvutisse ei laseks, aga äkki mingi pallimängutrenn või ujumine või robootika? Variante ju on.
Aasta lõpus selgub ikka, et on mõne trenni näol valearvestus tehtud ning kohti vabaneb.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muusikakooli läks, kuna endal oli huvi ja soov. Ütleb, et enam ei viitsi, sest ta peab harjutama, aga teised sõbrad on samal ajal arvutites ja saavad mängida. Väga paljud täiskasvanud on ju tunnistanud, et nad on tänulikud oma vanematele, et vanemad ei lubanud muusikakooli pooleli jätta.

Mina jällegi olen tänulik, et vanemad lubasid muusikakooli pooleli jätta. Puhkasin paar aastat ja siis läksin vanemate õhutusel ühe eraõpetaja juurde, kes lasi mul ise valida, mida mängin ja ei riielnud kunagi, kui ilma harjutamata tundi läksin, oli lihtsalt natuke kurb – see motiveeris hoopis enam, kui kamandamine :). Aastakese õppisin tema juures, siis jätsin järele, kuid klaverit näppisin omaette ise edasi, otsisin kuulsate lugude saateid kuulmise järgi ja üritasin mängida. Kohati õnnestus hästi. Kokkuvõtvalt – hea, et mind muusikakooli pandi, aga hea, et lubati ka järele jätta, kui ma enam ei tahtnud.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina käisin ka lapsena paar aastat muusikakoolis klaverit õppimas. Siis palusin vanemaid, et ma võiks pooleli jätta. Pika mangumise peale vanemad olid nõus, aga ütlesid, et küll ma kunagi hiljem elus kindlasti kahetsen. Läksin selle asemel omal algatusel kergejõustikutrenni, kus käisin keskkooli lõpuni. Olen siiani väga sportlik ja teen trenni. Kalveriõppe katkestamist pole siiani kahetsenud (vanust 47a).
Anna lapsele valik – kas käib muusikakoolis edasi või valib selle asemel mingi muu huviala, aga see poolelijätmine ei tähenda seda, et saabki kodus arvutis istuda ja mängida.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mina olen oma lastele kõikide hobide puhul öelnud, et poole aasta pealt kuskilt ära ei tulda. kui järgmine sügis ka enam üldse ei taha, siis vaatab edasi.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.12 19:28; 19.12 19:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil pooleli jätmise jutte ei ole, aga harjutada igapäevaselt ei viitsi. Laps ise hirmsasti kauples muusikakooli ja meil oli kohe alguses kokkulepe, et asjad tehakse lõpuni ja pooleli ei jäeta. Võib olla tänu sellele ei räägi ta ka pooleli jätmisest.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei luba pooleli jätta vaid otsiks mingit muudatust.
Muideks andekus on pool teed, muusikud peavad tegema palju tööd.

Äkki saaks vahetada pilli?

Minul 2 pillilast kodus, eks neid jutte on ikka tulnud (ja tuleb veel). Poistel läheb elu põnevaks kui saab orkestris mängida, ehk mõni puhkpill võtta lisaks? Puhkpilli pole raske õppida ning ehk see annaks midagi juurde, või siis löökpilli?
Õpetajaga ka kindlasti rääkida, kuna neid lapsi jääb järjest vähemaks, kel on toetav kodu ja eeldused pilliõppeks ning klassikalise muusika publikut samamoodi, siis õpetajad seisaks ka pea peal, et vaid lapsed mängiksid.

Muusika õppimine annab väga palju juurde, õpetab kuulama, õpetab distsipliini, koostegemisetunde.
Minu lapsed saavad juba ka esinemiste eest raha ja majandavad end ise taskurahaga, asi seegi. Ikkagi üks oskus terveks eluks 🙂

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 13.12 15:56; 15.12 19:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Puhkpilli pole raske õppida ning ehk see annaks midagi juurde, või siis löökpilli?

Mis jutt see veel on? Lastel läheb mõnede puhkpillidega terve aasta või kauemgi, et üldse hea toon hakkaks välja tulema. Mõnda puhkpilli pole laps suuteline alguses üle 10 min järjest mängimagi, huuled väsivad ja pea käib ringi algelisest puhumistehnikast. Klaver on ikka kökimöki selle kõrval. Lööd näpuga klahve ja heli tuleb. Olen ise klaveri eriala lõpetanud, I klassi astudes mängisin iseseisvalt kodus õppinuna lihtsama menueti ette. Puhkpilliga täiesti mõeldamatu variant.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Müts maha nende ees, kes jõuavad muusikakoolis käia. Sügisel võtsime vastu otsuse jätta pooleli – koormus läks väga suureks. Laps õppiski puhkpilli ja samas laulis ka kooris. Meeletu logistika – kool, muusikakool, kooriproovid, tihti jõudis õhtul kell 6 koju alles, siis hakkas õppima. Lisaks hakkas tervis kannatama – tekkisid rühivead- üks õlg muutus madalamaks, samas aga trenniaeg kuhugi ei mahutanud. Samas tekkis ka trots muusikakooli vastu, enam ei tahtnud minna jne. Arutasin nii muusikakooli õpetajaga, kui koorijuhiga – muusikakooli õpetaja ütles ka, et lapsel on entusiasm kadunud, teeb vastumeelselt, samas koorijuht aga kindlasti soovitas edasi laulda, et väga hea hääl on.
3 aastat õppis ja sai sealt kindlasti põhja alla. Nüüd on koor ja käib korvpallitrennis. Pilli mängib ise kodus ajaviiteks.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Müts maha nende ees, kes jõuavad muusikakoolis käia. Sügisel võtsime vastu otsuse jätta pooleli – koormus läks väga suureks. Laps õppiski puhkpilli ja samas laulis ka kooris. Meeletu logistika – kool, muusikakool, kooriproovid, tihti jõudis õhtul kell 6 koju alles, siis hakkas õppima. Lisaks hakkas tervis kannatama – tekkisid rühivead- üks õlg muutus madalamaks, samas aga trenniaeg kuhugi ei mahutanud. Samas tekkis ka trots muusikakooli vastu, enam ei tahtnud minna jne. Arutasin nii muusikakooli õpetajaga, kui koorijuhiga – muusikakooli õpetaja ütles ka, et lapsel on entusiasm kadunud, teeb vastumeelselt, samas koorijuht aga kindlasti soovitas edasi laulda, et väga hea hääl on.

3 aastat õppis ja sai sealt kindlasti põhja alla. Nüüd on koor ja käib korvpallitrennis. Pilli mängib ise kodus ajaviiteks.

Koor on ka väga äge hobi!
Pillilaste koormus ongi väga suur: meil on suuremal 4 päeval muusikakool, okei lisapill on klaver ja kestab 25 minutit kuid kokkuvõttes minek ja tulek ka, vähemalt on tunnid järjest.
Ma ei nõua neilt tavakoolis viitele õppimist, vahel jäävad kodutööd tegemata, teevad pärast järgi või parandavad 2 ära.
Kokkuvõttes hinded on ühel viied, teisel neljad ja viied. teevad sporti ka veel lisaks ja loobuda ei soovi millestki.
Arvutimänge mängivad ainult reedeti, telefoniks on nuputelefon. Kumbki lastest pole soovinud jõuludeks ega muudeks tähtpäevadeks nutitelefoni. Nutitelefon ongi ajaröövel, arvutage kokku see aeg, mis aastas selle peale kulub ja mõelge, et selle ajaga võib õppida midagi tegema või luua midagi ja siis mõelge, kas lapsel on ikka vaja nutikat.

Võibolla on teema selles, et ma olen lapsed alles teisest klassist pannud muusikakooli, siis kui ise liiguvad ühistranspordiga.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 13.12 15:56; 15.12 19:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lisaks hakkas tervis kannatama – tekkisid rühivead- üks õlg muutus madalamaks, samas aga trenniaeg kuhugi ei mahutanud.

Rühivigade tekkepõhjust pole minuteada siiani selgeks suudetud teha. Minul tekkisid ka lapsena rühivead, käisin ka ravivõimlemises, aga ikka olen mitmes suunas normist väljas kõverustega seljaga. Õnneks annab see harva end tunda. Tavatrenn eriti selle puhul ei aita, igapäevane ravivõimlemine on vajalik (kuskil rühmas näidatakse ette, kodus tehakse lisaks).

Ma ei kirjutanud seda mitte seepärast, et oleks tulnud muusikakoolis edasi käia, vaid lihtsalt teadmiseks. Võibolla on sellest kasu. Minul jäi teismeeas rühivigadega tegelemine pooleli ja kui peaaegu täiskasvanuna ise uuesti ortopeedile jõudsin, oli väljaravimiseks juba liiga hilja.
Muusikakool on muidugi suur koormus, minu lapsed loobusid sel aastal koorist, sest ka kõike ei jõudnud (päris suur klass juba).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.12 17:39; 15.12 21:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps on musikaalne ja õppimine pole väga raske, st.et kui lugude õppimine ei nõua väga suurt pingutust, ei lubaks küll veel pooleli jätta. Minu poeg käis ka 4 aastat sunniviisiliselt, nüüd on lood juba talle huvipakkuvad ja kõlaliselt nauditavad tema jaoks. Lisaks muusikale on ta ka väga palju edasi arenenud nii julguse, suhtlemise, keskendumise, täpsuse jm. poolest. Lisaks oskab ta muusikat kuulata, tal on hea muusikaline maitse ja avar muusikaline silmaring. Ja nüüd käib hea meelega ja isegi harjutab vabatahtlikult. Proovi teda kuidagi motiveerida. Kindlasti räägi ka õpetajaga, äkki õnnestub sellest kuidagi üle saada esialgu. Eks need arvutimängud jah tõmbavad kõvasti.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muusikakool on ikka korralik topeltkoormus. Meil tahtsid lapsed ise minna ja muidugi on olnud ka raskemaid hetki.
Ühel lapsel ei sobi õpetajaga vahest, sest ta töökoormus on liiga suur ja õp on närviline vahel.Teise lapse õpetaja on iga lapse ja lapsevanema unistus.

Lugusid ise valida üldjuhul ei saa, kui siis etteantud palade hulgast. Lood peavad vastama kindlale tasemele.

Üks lastest tahaks ka rohkem kergejõustikuga tegeleda, aga leppisime kokku, et …ainult 2.5.a on jäänud ja käib ikka lõpuni. Tegelikult on ta natuke ikka õnnelik ka.

Poole aasta pealt ma lõpetada vist ei lubaks, õigemini kasutaksin ära kõikvõimalikud motiveerimise vahendid…
Ilmselt teeksin kõik ka selleks, et 1. kooliaste läbi saaks, sest siis on midagigi olemas.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Muusikakooli läks, kuna endal oli huvi ja soov. Ütleb, et enam ei viitsi, sest ta peab harjutama, aga teised sõbrad on samal ajal arvutites ja saavad mängida. Väga paljud täiskasvanud on ju tunnistanud, et nad on tänulikud oma vanematele, et vanemad ei lubanud muusikakooli pooleli jätta. Siit ka dilemma – anda järele ja las jääb pooleli või leida motiveerimisviis…Pingeid tekitabki kohustus õppida õpetaja poolt antud lugusid. Samas istub klaveri taga ja proovib mõne endale meeldiva poploo kuulmise järgi järele mängida.

Ja mina tean ilmselt sama palju täiskasvanuid, kes ei jõua ära kiruda, et vanemate nõudmisel muusikakooli lõpuni venitasid, selle asemel et teha midagi, mis endal silma oleks särama pannud. Mu klassiõde pani pärast muusikakooli lõpetamist klaverikaane kinni ja pole seda enam kordagi avanud – möödas on 25 aastat. Mina ise vahel ikka naljaviluks klimberdan, aga kooliaegne heast klaverimänguoskusest pole küll midagi alles. Mõtlen hoopis, et oleks võinud omal ajal pigem sporditrennis või kunstiringis käia, aga aega lihtsalt ei jätkunud. Leian, et kui ikka lapsel endal on huvi ära kadunud, pole mõtet pushida.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen see vanem, kes ei lubanud lapsel üldse muusikakooli minna. Teadsin,et see on põhimõtteliselt teine kool kooli kõrval ja ta käib isegi aastaid juba ka jalgpallis. Ja tegin õige otsuse, läbi häda viitsib koolitükidki ära teha, mis siis veel muusikakoolist rääkida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

aga mina olen siiamaani vanemete peale pahane, et mul ei lubatud kunstikooli minna. ma arvan, et mu elu oleks hoopis teistsuguseks kujunenud. seal olid “minu inimesed” ja “minu maailm” ja ma jäin sellest õigel ajal lihtsalt ilma. hilisem enda tegevus on midagi muud, see pole enam see.
mõelge sellele ka, et see seltskond ja õhustik mõjutab väga tugevalt lapse kujunemist. see pole ainult mehaaniline pilli õppimine.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.12 19:28; 19.12 19:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma arvan, et lõputult sundida ei saa. Muusikakooli koormus on suur ja selle asemel võib vabalt ka pilli-eratunde võtta. Kui lapsel on teisi hobisid, millega ta tõsiselt tegeleda tahab ja mis talle rõõmu pakuvad, siis lubaks pooleli jätta (aga mitte päris poole aasta pealt), kuid otsiks talle koha, kus ta väiksema koormusega ja vabamas vormis muusikaga tegeleda saaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 30 )


Esileht Koolilaps Kuidas motiveerida last muusikakoolis edasi käima?