Esileht Väikelaps Kuidas õpetada lapsele tähti-numbreid?

Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )

Teema: Kuidas õpetada lapsele tähti-numbreid?

Postitas:

Tüdruk sai just 4. Oleme üritanud tähti/numbreid õppida puzzle abil. Aga teda üldse ei huvita see 🙁 Numbreid oskab lugeda(peast) 100ni vahest läheb natsa sassi ka. Aga kirjapildis nr ei oska, teab ainult nr4. Tähtedest teab ja oskab kirjutada ainult oma nime 1st tähte. Kuidas olete muutnud õppimise lapsele huvitavaks? Kuidas saada numbrid ja tähed selgeks? Olen täitsa hädas 🙁 Laps käib lasteaias ja tuleb alles 18.00 koju, siis sööme ja eks ta siis on väsinud ka juba. Aga vanust juba on ja võiks ju juba teada/tunda tähti ja numbreid? Äkki keegi oskab natukene aidata/soovitada? Ette tänades

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga miks ta peaks neid tähti \”veri ninast välja\” selgeks saama? Kui tal endal puudub huvi, siis milleks pushida?
Meil on 4a7kuused kaksikud ja ühte last huvitavad tähed ja numbrid, teisel on siiralt ükskõik tähtedest. No iseenesest on neil mõlemal tähed selged, sest ühte huvitavad need ja teine lihtsalt jälgib, mida esimene teeb, aga ise huvi ei tunne.
Ühel lapsel lihtsalt ongu suur huvi ja selleks ei ole ma midagi teinud, see kas on-või seda ei ole. Iga asi omal ajal või natuke hiljem.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.01 12:29; 24.01 12:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie 4 aastasel tekkis suur tähtede huvi,kui hakkas vaatama lastesaadet Mõmmi Aabits 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nii pisikeste õpetamine käib ainult läbi mängu. Kui laps kaasa ei tule siis vägisi ei saa. Muidu metoodilisi materjale leiab lasteaed.net lehelt!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

selles vanuses on õppimisel mõtet ikka ainult siis, kui lapsel endal on huvi. nii pool vägisi õppimisel erilist tolku ei ole ja tegelikult pole ju ka veel olulist kiiret sellega.
pigem õppige loendamist, et ikka ese ja arv kokku läheks ja pärast oskaks ka öelda, mitu on. head on igasugu nupumängud, doomino jms.
tähtedega on sama, kui ikka huvi üldse ei ole, siis pole mõtet veel pingutada, pigem häälige sõnu- algul venitad hästi pikalt häälikuid ja vahed on olematud nt sssss-aaaaaa-iiiiii, hiljem lähevad häälikud järjest lühemaks ja konkreetsemaks ning laps siis \”arvab sõna ära\”. kui see selge, siis lase lapsel öelda nt mis on esimene häälik ja öelda veel sama tähega sõnu jne.
kui lapsega raamatut loete, siis sealt võib ka tähti vaadata nt pealkiri või 1.täht vms.
head on ka nt magnettähed, millega alustadagi just lapse nimest, lisaks teised pereliikmed, emme jms \”elulisemad-olulisemad\” sõnad.

ühesõnaga kogu tegevus peaks jääma mängu ja igapäevaelu tasandile- meil on nt magnetid külmkapil ja laps tegeleb nendega ajal mil köögis toimetan. sõnamänge saab edukalt mängida sõidu ja jalutuskäigu ajal, lisaks otsida tuttavaid tähti reklaamidelt jne. muidu on oht selles, et kui lapsel huvi ei ole ja ta tajub seda õppimist sinu poolse sundusena, siis võib tekkida trots

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelt meil kaksikud said ka tähed selgeks ikkagi vanade osade \”Mõmmi ja aabits\” vaatamisel. Muudkui aga taheti ja taheti…
Ehk sealt tekkis väike huvi ja nii ta läheb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.01 12:29; 24.01 12:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Tüdruk sai just 4. Oleme üritanud tähti/numbreid õppida puzzle abil. Aga teda üldse ei huvita see 🙁 Numbreid oskab lugeda(peast) 100ni vahest läheb natsa sassi ka. Aga kirjapildis nr ei oska, teab ainult nr4. Tähtedest teab ja oskab kirjutada ainult oma nime 1st tähte. Kuidas olete muutnud õppimise lapsele huvitavaks? Kuidas saada numbrid ja tähed selgeks? Olen täitsa hädas 🙁 Laps käib lasteaias ja tuleb alles 18.00 koju, siis sööme ja eks ta siis on väsinud ka juba. Aga vanust juba on ja võiks ju juba teada/tunda tähti ja numbreid? Äkki keegi oskab natukene aidata/soovitada? Ette tänades[/tsitaat]
4.aastane loeb peast 100-ni? Issakene, minu laps ka 4.aastane ja loeb ainult 12-ni 😀 tunneb numbrid ära 2, 4, 7 ja tähtedest oskab kirjutada A tähte ning S tähte ja tunneb ära ka B tähe.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mu 2-aastasel on peaaegu kõik tähed selged tänu \”Mõmmi aabitsale\”. Kirjutada muidugi ei oska, aga kui näpuga näidata tähe peale ja küsida, mis täht on, siis tunneb kohe ära. Numbreid oskab lugeda 20-ni, aga pildilt ära ei tunne. Samas ma ei põeks väga selle pärast, kas tunneb tähti või mitte, sest ma ise ka väga noorena (1,5-aastasena) sain kõik tähed selgeks, aga lugema hakkasin korralikult alles 2. klassis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

4.aastane loeb peast 100-ni? Issakene, minu laps ka 4.aastane ja loeb ainult 12-ni 😀 tunneb numbrid ära 2, 4, 7 ja tähtedest oskab kirjutada A tähte ning S tähte ja tunneb ära ka B tähe.[/tsitaat]
Meil saab 4.aastaseks aga viimased pool aastat oskab loendada 35ni numbreid.
Tunneb numbreid 1-9 /oskas juba enne kolmandat sünnipäeva/ ja mõned numbrid on veel selged, mis tema jaoks midagi tähendavad nt pereliikmete sünnikuupäevad. Tähti teab samuti kirjapildis enamust, muidugi neid Z,W,Q jt. selliseid ei tea. Kirjutada oskab A,E,O,I,J,U,S

Numbrite loendamise vastu oli huvi juba enne teist eluaastat. Tulime trepist üles ja loendasime astmeid- 1,2,3 jne. Siis sai ostetud vastavaid raamatuid ja numbriklotse ning tasapisi harjutatud. Veel sai harjutatud nii, et nt jalutades vaadatud, et mis nr on mingi maja peal või siis seisva auto peal, et mis numbrimärk on.

Aga üldiselt ei ole erilist vahet, kas laps õpib need kolme või viie aastaselt selgeks; mõnel on varasem huvi ja teisl mitte.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on tulnud nii numbrid kui tähed mängides, mitte õpetades. Mina hakkasin oma lapsega kui ta oli 18 kuune tähepuzzlet kokku panema, lihtsalt panime kokku ja siis ikka ütlesin mis täht on, seal olid pildid ka all. Päris ruttu hakkas ise tähti nimetama. Ja alguses ikka piltide järgi. Kui nägi seda tähte ka mujal ütles selle pildi:) Et F -fanfaar jne. Siis vaatasin et tal tekkis endal huvi neid tähti igalt poolt otsida, auoga sõites näitas mulle tähti, et emma vt ussi täht, ajalehest, raamatust. Lugesime ka palju Poiste aabitsat ja Mõmmi aabitsat ja siis vaatasime Mõmmi aabitsat ka dvd pealt. Numbreid näitasin raamatutest kus sai ka loendada. Kuna meil trepp, siis alguses lugesime kogu aeg trepiastmeid. Nüüd loeme kõike muud ka. Numbreid olen ise õpetanud 10-ni kuid loendada osakb ka rohkem, ajab üle 10-ne küll tihti ka sassi. Kella ka käib nii vaatamas et emme suur seier on 10 peal ja väike 2 peal.
Selles suhtes oli tõesti kergem teha seda kui oled ise lapsega kodus, nüüd laps lasteaias ja õhtuti õpetamine tundub suht lootusetu, laps liialt väsinud selleks ajaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie poisi \”numbrihullus\” algas 2-aastaselt. Tänaval loeme pidevalt kõikvõimalikke numbreid. Mida ise ei oska nimetada, palub mul öelda. Loeme majanumbreid, autode numbreid, postkastide numbreid, poes vahel hinnasilte, parkimiskohtade numbreid suurte majade juures, raamatute leheküljenumbrid. Aga me pole kunagi õppinud numbreid niimoodi õppimise formaadis, et istume nüüd maha ja hakkame õppima. Selline tänaval , poes, kodus muu toimetuse käigus \”õppimine\” kinnistub minu arust palju paremini ja ei tundu nii sundkohustuslik ka.
Tähed õppis tõesti poiss pusle abil selgeks. Aga ka ka mitte nii, et vat see on \”E\”, ütle \”eeee\”. Vaid pigem nii, et kas tead milline on nööbi täht – nööbi täht on \”N\”, milline on õuna täht – \”Õ\”. Mille täht see võiks olla ja näitan \”O\” – O on orava täht. Puslesse oli sel moel hea neid tähti laduda. Praeguseks veerib sõnadest tähti kokku, aga ei taju veel , mis sõna neist tähtedest kokku tuleb. Mina siis ütlen pärast, mis kokku tuli. Aga see polegi tähtis, ta ise tahab lihtsalt niimoodi tähti veerida ja mängida nagu oskaks lugeda:D
Kui kirjutan talle mõne tähe või numbri, tunneb ka ilusti ära. Aga et ta ise kirjutaks mõne numbri või tähe, seda meil küll ei ole. Käeline osa on tal üldse väga nõrk, ka joonistamine ei paku mingit huvi. Pigem teeb see veidi kurvaks. Mõned lapsed on nii tragid joonistajad, aga noh eks igal ühel omad tugevused ja nõrkused:)

Ühesõnaga pika jutu point oli see, et ma ei ole kunagi üritanud lapsele midagi sihipäraselt õpetada. Kõik on kuidagi läbi mõngu tulnud ja läbi muude tegevuste. Konkreetselt millegi õppimiseks on nad veel veidi väikesed ning püsivust ka ju vähe. Tuleb ise leidlikum olla;)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ega sunniga ja vägisi küll ei saa. Aga väikest huvi läbi mängu saab ikka tekitada.
Ma olen oma laste pealt vaadanud, et numbrite loendamine tuleb hästi lihtsalt, aga vat nende kirjapildis äratundmine on kordades keerulisem ja nõuab tõsist vaeva. Meil olid näiteks pikka aega ületamatuks takistuseks kellatundmisel 10, 11, 12 – no tee või tina, selgeks ei saa imelihtsat asja. Nüüdki vahel 5-ne lauamängu käigus ikka hoobilt kahekohalist arvu nimetada ei oska. Aga küll see tuleb.
Üldse tundub, et numbrid kirjapildis on nii mõistmiseks kui kirjutamiseks tunduvalt keerulisemad sümbolid kui tähed. Miks küll, ei tea.
Tähtede õppimisel olid algul meil abiks kõiksugu pusled, magnettähed, pildiga tähekaardid jms. Ikka mängu käigus need teadmised tulid. Et enda nimi, emme-täht, issi-täht, jänku-täht jne. \”Mõmmi ja aabits\” võib natuke abiks olla. Ja minu lastele on meeldinud raamatutest \”Poiste aabits\” ja \”Beebits\”. Just see esialgne tähtede õppimise periood. Lugema nendest aabitsatest ei õpi, selleks on tekst liiga keeruline, aga tähed saab kenasti selgeks küll. Oli näiteks kokkulepe – tema arvab tähe ära ja mina loen kõrvalt luuletuse. Hiljem sõnade kokkulugemiseks on \”Karu-aabits\” väga hea. Ka näiteks magnetjoonistustahvel oli meil kõvaks abiliseks – hea tähti ja sõnu äraarvamiseks kirjutada. Selle peal hakati ka esimesi kirjakatsetusi tegema, tundus lihtsam kui paberil.
Pealegi, 4-aastane võib tähti-numbreid ja lugeda osata, aga ei pea seda mitte. 🙂 Ma hakkaks muretsema, kui 6-aastasel igasugune huvi puuduks. Siis võtaks küll juba meetmed tarvitusele…
Edu stressivaba ja mängulise lähenemisega! 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

siin on häid näiteid lastele tähtede-häälikute õpetamiseks
http://paiksejankud.blogspot.com/2011/03/haalimine.html

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]minu 2,6 aastane tüdruk ei oska rääkita ,ütleb sõnu ja mõned laused aga nii nagu vaja seda ta ei oska,numbreid ei tunne ültse kui ainult nr.6,kui ütlen talle et too 2,3 jne,asja siis saab aru ja toob.tähti ei tunne ka,meil lastelaud kus tähestik peale joonistatud siis koos nagu ütleme mina näitan tähte ja ütlen,tema kordab,
Aga jah kuidas saaks lapse kiiremini rääkima ja tähed selgeks.[/tsitaat]

Las ikka õpib enne rääkima, aega on nende tähtedega 🙂 mul poiss 2,6 oli samasugune, siis hakkas tasapisi tulema. Nüüd on 3 täis ja räägib juba nii et teised ka aru saavad. Käänded, mitmused jms on kenasti paigas, aga veidi pudine on veel jutt. Numbreid tunneb kolmeni, tähtid üldse mitte. Tunneb huvi hoopis kujundite ja värvide vastu. Värvid olid enne selged, kui rääkima hakkas ja kujundeid nimetab ning joonistab. A tähtede vastu huvi ei tunne. Nüüd mõtlesin talle tasapisi kujundite järgi ja kohe koos kirjutamisega selgeks õpetada. Võtab ilmselt kauem aega, aga meil on veel neli aastat aega koolini 🙂 endal ka põnevam niiviisi, kui lihtsalt tuimalt korrutades.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )


Esileht Väikelaps Kuidas õpetada lapsele tähti-numbreid?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.