Kas märkus muudab teie jaoks midagi või läheb ikka samamoodi edasi? Märkused stiilis \”segab tundi\”, \”häirib kaasõpilasi\”, \”vihik jälle kodus\”.
Teema: Kuidas reageerite e-kooli märkustele?
õnneks minu laste õpetajad selliseid märkusi ei harrasta. kui temalt juba märkus on, siis on tõesti probleem, millega vaja tegeleda.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kas märkus muudab teie jaoks midagi või läheb ikka samamoodi edasi? Märkused stiilis \”segab tundi\”, \”häirib kaasõpilasi\”, \”vihik jälle kodus\”.[/tsitaat]
\”Segab tundi\”, \”häirib kaasõpilasi\”, sellistele märkustele mina küll juba reageeriks.Mis saab siis tunnis veel hullem olla?
\”vihik jälle kodus\”, see viitab hoolsuse puudumisele ja veerandi lõpus võib hoolsus olla seega ju mitterahuldav.
Meil ekooli märkusi ei panda ja päevikusse olen sinna enda allkirja pannud, et õpetaja teaks, et olen näinud. Mõne märkuse on mul lapsed ikka saanud, olen alati nendega situatsiooni lahti rääkinud, mille eest jne.
Midagi ikka tähendab, aga mõnikord olen pidanud ka last lohutama, et õpetaja ilmselt ei saanud asjast õigest aru vms, mõnikord sõnad peale lugema, et ole siis teinekord hoolikam vms.
loomulikult reageerin – õhtul küsin lapselt üle, mis lahti ja miks on märkus.
Mõnes mõttes tõesti, mõni vanem mõtleb nii: mis te virisete nende märkustega, kui ikka kooli põlema ei pannud ja kedagi ei rünnanud, milleks mind tülitada, mina teen ju oma tööd, õps tehku oma. Samas jälle, mõni vanem ju tahab infot, tahab teada, kuidas ta lapsel läheb, miks hinded sellised jne. Ega õpetaja ole selgeltnägija. Saatke talle meil, et mind ega mu last ei huvita teie märkused, ta saab siis aega teie teavitamise pealt kokku hoida.
[small]amatöör kirjutas:[/small]
[tsitaat]loomulikult reageerin – õhtul küsin lapselt üle, mis lahti ja miks on märkus. [/tsitaat]
lapsevanemana teen ise samamoodi.
Õpetajana aga on mul kohustus tunnis toimunud intsidendid \”märkustena\” kirja panna, sest põhikoolis-gümnaasiumis on just e-kooli märkused need, mille põhjal pannakse hiljem käitumishinne, samuti nõuab noorsoopolitsei nendeni jõudnud õpilaste e-kooli märkuste väljatrükki enne otsuste langetamist.
nii et märkused: hilines 20 min, lõi kaasõpilast, narris klassiõde, kasutas ebatsensuurseid väljendeid, saabus tundi suitsulõhnadega jne on mõeldud samaaegselt nii lapsevanema informeerimiseks (et ehk hakkab veel last kasvatama) kui ka noorsoopolitseile paturegistrist ülevaate saamiseks. kui märkusi juba liiga palju on, on võimalik ka muude instantside: lastekaitse ja nõustamiskeskuste asjasse pühendamine
Märkus on selleks, et vanem teaks oma last kasvatada. saate ju isegi aru. ja kasvatadki.
Mu lapsel on seni vaid üks kirjalik märkus olnud. Päevikus. Viitega kooli kodukorrale. Kirjutasin allkirja ja rääkisin lapsega sellest, kuidas tema olukorda nägi ning mida sellest järeldada.
Õppevahendite korduvate puudumiste korral on märkus tähelepanu juhtimiseks õigustatud.
Tuttav räägib tihti, kuidas tema lapsel (ja ka teistel klassikaaslastel) on igal nädalal õhe õpetaja poolt märkused stiilis \”räägib tunnis\”, \”on vahetunnis lärmakas\” jne. Täitsa tavaline laps. Huviringides distsipliiniga probleeme ei ole.
Selliste tunnikorra märkuste osas arvan, et tunnis korra tagamine on siiski õpetaja töö ja professionaalsus. Vanem ei saa ju lapse kõrval koolis istuda.
Igale märkusele reageerin. Arvan, et õpetajal on koolis muudki teha, kui minu lapsele märkuseid kirjutada (seetõttu arvan, et päris niisama neid ei panda). Õpetaja peab saama tunnis tegeleda laste õpetamisega, kasvatamine peaks jääma enamasti siiski koduste kanda. Õigeaegne märkus aitab sageli ennetada hiljem tunduvalt inetumaid olukordi. Olen töötanud õpetajana ja hetkel käib 3 last koolis.
meil klassijuhataja kirjutas märkuse \”lapsik käitumine tunnis\”. Kuidas ma peaks reageerima???? Tegu on ju lapsega, mida õpetaja siis ootab?
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]meil klassijuhataja kirjutas märkuse \”lapsik käitumine tunnis\”. Kuidas ma peaks reageerima???? Tegu on ju lapsega, mida õpetaja siis ootab? [/tsitaat]
Arvan, et käitumine ei olnud eakohane.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]meil klassijuhataja kirjutas märkuse \”lapsik käitumine tunnis\”. Kuidas ma peaks reageerima???? Tegu on ju lapsega, mida õpetaja siis ootab? [/tsitaat]
Minu lapse õpetaja ootab näiteks, et kõik oleks ühtmoodi- naljasoooneta, tõsised, ei liiguks eriti ja ei küsiks liiga palju. Ausalt, osade (!) märkuste (ka suuliste) puhul olen lapsele õpetanud, et \”ühest kõrvast sisse, teisest välja\”. Eks peabki märkusel ja märkusel vahet tegema. Ma ei õigusta laste lollusi, tõsiste asjade puhul on vajalik tõsine lähenemine. Aga õpetajal ja õpetajal on ikka suur vahe. Ja pideva vingumise ja märkustejadaga asja paremaks ei muuda. Pigem tekib lapsel trots.
Minu lapsel on 5 aasta jooksul olnud üks märkus- \”kodune töö tegemata\” – Selle ta jõudis ise mulle ise ära seletada, enne kui lugedagi jõudsin. Ta oli eelmisest tunnist puudunud (põhjusega) ja ülesannet polnud e-koolis kirjas, seega oli pisut ebaõiglane see märkus, aga kuna see ei toonud kaasa ei hinnete, ega käitumishinde langust, siis ma ei hakanud ka teemat tõstatama.
Minu lapsel on koguaeg närkused ühes ja samas aines(kunstitund). Kord oli märkus, et käib tunni ajal aknaid lahti tegemas, siis jälle, et liigub klassis ringi, siis aga, et räägib kellegagi jne. jne. No nii tüütavaks muutus lapsega kodus kogu aeg sellest rääkimine, et mida ja kuidas ikka peab. Ükskord oli koolis lahtiste uste päev ja tahtsin minna just sellesse tundi vaatama minna, et mille eest mu laps seal märkuseid siis saab. No loomulikult on ju lapsed kohe illikukkud, kui vanemad tunnis on, kuid mina olin sellest tunnist ¨okeeritud. Kõik lapsed kõndisid ringi, kõik rääkisid üksteisega, vahetasi pidavalt kohti jne. jne. Kui õpetaja(väga noor) üritas kedagi korrale kutsuda, sellise malbe ja rahulikku häälega, siis keegi teda ei kuulanud ning lõpuks jättis ta omad manitsused ja tegeles muude asjadega. Vahepeal jälle üritas kedagi korrale kutsuda jne. See oli tobe. Ta ei kehtestanud iseennast, ta ei loonud tunnis mingit korda, ta ei suutnud ühte korraldust lõpuni viia(korraks ütles ja juba oli ta mõtte mujal). No sorry, kuid peale sellist tunni nägemist ma enam lapsega ei riidle, kui ta seal tunnis märkusi saab. Teistes tundides kui saab, võtan asja loomulikult üles ja üritan teada saada, miks. Muidugi on alati põhjendus, et eeeee see ei olnud mina, tegelikult Juku tegi aga mina olin sel ajal puu otsas.
drusba, sa räägid nagu TIK-i kunstitunnist ja õp. Vallikivist.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.