Lapsel ei ole mingit tahtmist ise töövihikus lugeda,mis seal peab tegema. Kuidas saab harjutada lapses seda kohusetunnet?
Teema: Kuidas saab õpetada,et laps ise harjuks lugema tööjuhendit ?
Kui vana?
Nii harjutadki, et ei loe talle ette. Vaata, mis juhtub. Üldjuhul juhtub see, et vingub ja viriseb ja siis saab aru, et peab ISE tööd tegema, emme enam ei õpi tema eest – ja hakkab ise õppima.
Keerulisematel juhtudel muidugi ei pruugi nii minna. Siis vaatab edasi.
Esiteks kust üldse lapsel tuleb mõte, et keegi tema eest seda teeb?
Teiseks oma lastele olen alati öelnud, kui ei viitsi ärge tehke aga siis ise peate õpetajale seletama. Mõjus väga hästi
Mina harjutasin aardejahi stiilis. Kirjutasin keerulised selgitused ja kui need mõttega läbi luges ja ära lahendas, jõudis aardeni (kommipakini vms.)
Mina harjutasin aardejahi stiilis. Kirjutasin keerulised selgitused ja kui need mõttega läbi luges ja ära lahendas, jõudis aardeni (kommipakini vms.)
Väga hea mõte.
Saad kirjutada kirjakesi, kus öeldud nt esimeses lauses, et “Loe alguses kogu kiri läbi ja alles siis tegutse.” Järgnevad mõttetud töökorraldused nt tee 10 kükki; joo ära klaas vett; ava karbike külmkapi otsas. Viimane rida ütleb, et täida vaid viimane korraldus.
Mina harjutasin aardejahi stiilis. Kirjutasin keerulised selgitused ja kui need mõttega läbi luges ja ära lahendas, jõudis aardeni (kommipakini vms.)
Väga hea mõte.
Saad kirjutada kirjakesi, kus öeldud nt esimeses lauses, et “Loe alguses kogu kiri läbi ja alles siis tegutse.” Järgnevad mõttetud töökorraldused nt tee 10 kükki; joo ära klaas vett; ava karbike külmkapi otsas. Viimane rida ütleb, et täida vaid viimane korraldus.
Arukale lapsele õpetab see just vastupidist – vajalik on lugeda ainult lõppu, vahepealne tekst pole vajalik.
Mina harjutasin aardejahi stiilis. Kirjutasin keerulised selgitused ja kui need mõttega läbi luges ja ära lahendas, jõudis aardeni (kommipakini vms.)
Väga hea mõte.
Saad kirjutada kirjakesi, kus öeldud nt esimeses lauses, et “Loe alguses kogu kiri läbi ja alles siis tegutse.” Järgnevad mõttetud töökorraldused nt tee 10 kükki; joo ära klaas vett; ava karbike külmkapi otsas. Viimane rida ütleb, et täida vaid viimane korraldus.
Arukale lapsele õpetab see just vastupidist – vajalik on lugeda ainult lõppu, vahepealne tekst pole vajalik.
Arukale õpetab see eristama olulist infot mitteolulisest.
Ega siis kõik tööjuhendid pea mu näite järgi koostatud olema. See oli vaid üks võimalikest variantidest.
Ennekõike võiks asi mänguline olla.
Kui lapsel on probleeme lugemise või tööjuhendi mõistmisega, siis on vaja tegeleda hoopis lugemistehnika treenimise ja tekstimõistmise arendamisega.
Selleks, et juhendeid paremini mõista, tuleb need osadeks jaotada ja lasta lapsel oma sõnadega seletada, mida ta tegema peab.
Kui lapse lugemine on nõrk, siis võiks ikkagi ülesanded ette lugeda ja lasta lapsel selgitada, mida ta tegema hakkab.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.