Esileht Koolilaps Kuidas saada laps ise õppima

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: Kuidas saada laps ise õppima

Postitas:

ilma kõrvalistumiseta ei tee ühtegi kriipsu vihikusse

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sama küsimus. Laps 10 aastane ja läks nüüd neljandasse klassi. Kolm aastat olen olnud iga õhtu õppinud koos lapsega, sest ta lihtsalt ei oska ise midagi teha. Kui küsin, et kas õpetaja siis tunnis ei räägi midagi. Muidugi räägib aga iga õhtu olen mina ometi õpetaja rollis ja hakkan kõike otsast peale õpetama. Tänu sellele on hinded korras vist ka. Kindlasti ma kunagi ei ole selline vanem, kes kodutööd lapse eest ära teeb või vastused ette ütleb. Ja ma olen niiiii kuradi väsinud sellest iga õhtusest õppimisest. Nüüd olen aru saanud, et olen need kolm aastat vist suure vea teinud. Laps pole võimeline ise absoluutselt õppima. Ülesannetest saab aru alles siis, kui mina olen need ette lugenud või suunavaid küsimusi esitanud. Ja kui ma mingil põhjusel pole õppimise ajal kodus olnud, siis kodutööd on lihtsalt suvalt kuidagi tehtud… a’la lünktekstis lüngad mingite suvaliste või täiesti seosetute sõnadega kirjutatud. Kohutav. Sellest aastast on lapsel esimest korda numbrilised hinded (enne oli kujundav hindamine ja iga aasta sai kiituskirja). Loodan, et nüüd, kui ta hakkab reaalselt oma töö tulemusi nägema, võtab ta õppimist kuidagi teisiti. Tekib kasvõi mingi võrdlusmoment, õppimata ja õpitud töö tulemuse näol. Kas peaks ta õppimisest eemalduma ja laskma need kolmed kahed kätte saada? Kas see äkki kuidagi hullemini mõjuda ei või? Ma tõesti ei tea, mida teha 🙁

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kõlab õpitud abitusena, aga 10-aastase lapsega pole sul hilja taktikat muuta. Kas lapsel on olemas funktsionaalne lugemisoskus, oled kontrollinud? Kui ei ole, siis tuleb lugemisoskusega tegeleda. Kui lugeda oskab, siis las teeb ise oma koolitööd. Kui ütleb, et ei oska ja ei saa aru, siis on lapse ülesanne täpsustada, mida ta ei oska, millest ta ei saa aru. Koduseid ülesandeid lahendades toeta teda sel moel, et oled küll tema lähedal, aga teed mingit oma asja (käsitööd, loed raamatut vms). Tekita temas teadlikkus ajast ja motivatsioon mõistliku aja jooksul valmis saada: kui õppimine on valmis, teeme koos midagi toredat. Mõni on võimeline mitu tundi istuma ja selle aja sees kirjutama kaks tähte, kuna ta ei saa aru, et aeg, mida ta raiskab, on tema enda aeg teiste toredate tegevuste arvelt.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina oma lapsega õppisin 3 esimest klassi koos. Tal on aktiivsus- ja tähelepanuhäire ning ei suudagi üksi keskenduda, järge pidada. Istusin lihtsalt kõrval, et aidata tal õppimise lainel püsida. See oli väga väsitav tõesti, iga õhtu lapsega koos istuda ja õppida, kuid veel raskem oli tegelikult lapsel. Nüüd käib juba 5.klassis ja õpib kõik ise, kuid tänu ravile, mis arst määras.
Ma ei usu, et tegemist on õpitud abitusega, kui laps iseseisvalt õppida ei suuda.
Mina motiveerisin oma last iseseisvalt õppima ka telefoni mänguajaga. Õpid matemaatika ära, saad 10min telefonis mängida. Mõnikord see aitas, kuid kui oli rohkem ülesandeid koju antud, siis ikka pidi kõrval istuma ning aitama järge pidada. Tubli, see ülesanne on tehtud, võta nüüd järgmine jne.
Mina ise, kui koolis käisin, õppisin 1.klassist alates täiesti iseseisvalt. Kuid mul pole mitte kunagi olnud ka probleeme keskendumisega.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Alguses istusin kõrval, teritasin pliiatseid, laps õppis, küsis aegajalt, juhtisin tähelepanu, siis hakkasin ärakäima, istusin läpakaga eemal voodi peal jne. Hiljem tuli laps juba ise minu juurde küsima, kui ei osanud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps 3-ndas klassis. Õpib ise tänu paikapandud reeglile, et netis saab istuda ainult siis, kui kodutööd tehtud. Aga siinpuhul ei tohi tagasikäiku anda. Kui teed sellise reegli, jälgi, et see peaks paika!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen ahastuses oma 12a 6.klassi poisiga, iseseisvalt vot ei õpi. Tekstülesannetes liidab ja lahutab suvalisi arve ja kui küsin, et mida need tehted siis sulle annavad, vastata ta ei oska. Olen kõrval ja käsin tal tekst ette lugeda, loeb ja saabki aru, järelikult ta polnud tekstigi läbi lugenud. Ükski kokkulepe ei pea, lubab et ei mängi ennem nutiseadmetega kui on õpitud, tegelikus on hoopis midagi muud. Mängimisega saime asjad korda idasugu äppide, paroolidega. Loodusõpetuse raamatuga võib veeta tunde, aga jutustada ei mõista midagi. Istungi kõrval. Kui kaua?

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sama küsimus. Laps 10 aastane ja läks nüüd neljandasse klassi. Kolm aastat olen olnud iga õhtu õppinud koos lapsega, sest ta lihtsalt ei oska ise midagi teha. Kui küsin, et kas õpetaja siis tunnis ei räägi midagi. Muidugi räägib aga iga õhtu olen mina ometi õpetaja rollis ja hakkan kõike otsast peale õpetama. Tänu sellele on hinded korras vist ka. Kindlasti ma kunagi ei ole selline vanem, kes kodutööd lapse eest ära teeb või vastused ette ütleb. Ja ma olen niiiii kuradi väsinud sellest iga õhtusest õppimisest. Nüüd olen aru saanud, et olen need kolm aastat vist suure vea teinud. Laps pole võimeline ise absoluutselt õppima. Ülesannetest saab aru alles siis, kui mina olen need ette lugenud või suunavaid küsimusi esitanud. Ja kui ma mingil põhjusel pole õppimise ajal kodus olnud, siis kodutööd on lihtsalt suvalt kuidagi tehtud… a’la lünktekstis lüngad mingite suvaliste või täiesti seosetute sõnadega kirjutatud. Kohutav. Sellest aastast on lapsel esimest korda numbrilised hinded (enne oli kujundav hindamine ja iga aasta sai kiituskirja). Loodan, et nüüd, kui ta hakkab reaalselt oma töö tulemusi nägema, võtab ta õppimist kuidagi teisiti. Tekib kasvõi mingi võrdlusmoment, õppimata ja õpitud töö tulemuse näol. Kas peaks ta õppimisest eemalduma ja laskma need kolmed kahed kätte saada? Kas see äkki kuidagi hullemini mõjuda ei või? Ma tõesti ei tea, mida teha ????

Tunnen sulle kaasa. Mul on kolm koolipoissi kodus ja 1,5 a pärast üks koolitüdruk ka ja ma läheksin vist hulluks, kui nendega koos õppima peaks.
Minu versioon on,et kui laps läheb kooli,siis vanem püüab kõike eeskujulikult alustada,et tuleks head hinded ja kõik oleks ilusti tehtud. Tegelikult tuleb kohe lasta lapsel ise tegema hakata kodutöid, alguses on need nii lihtsad, et võimatu,et ei oska. Muidu harjub ära ja istute gümnaasiumi lõpuni koos laua taga.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult tuleb laps õpetada õppima. Leida talle sobiv süsteem ja metoodika. Alguses oledki kõrval, aitad ja suunad. Siis käid vahepeal teises toas ja lased tal endal sūveneda, aegajalt käid kontrollid ja innustad. Siis istud jälle juures ja ta seletab, et mida peab ülesandes tegema, siis käid jälle ära jne. Siis hakkab kergemaid asju ise tegema, pärast kontrollid üle. Eks nii tasapisi tuleb see oskus ja iseseisvus. Jõudu ja kannatust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel ka tähelepanu häire. Ma ei teadnud seda kohe. Tuli välja peale põhikooli minekut. Väga raske oli algklassides. Siis oli tavaliselt nii, et ta õppis, sai kahe, siis õppisime töö järgi ja läks parandas 4ks. Kui sain aru et häire on, siis võtsin seda arvesse ja istusin temaga koos ja õppisimegi koos. Hoidsin tähelepanu õppimisel ja aitasin õppida. Hinded olid head, 4d 5d. Olin valmis seda tegema nii kaua kui vaja. Juhtus ime, 8nda klassi jooksul hakkas ise õppima. Nüüd aitan ainult siis kui ta abi palub, mida pole üldse tihti. Teise lapsega olin ka valmis samamoodi õppima koos niikaua kui vaja. Koolistress oli tema mureks. Tema hakkas iseseisvalt 5ndas õppima. Sinnani tegime koos. Ikka õudne oli kahe lapsega õhtu otsa korda mööda põhjalikult õppida, nüüd on selle eest nii hea, saavad hakkama, on harjunud, et tuleb õppida, sest ma muutkui utsitasin.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma istun oma 14- aastasel kõrval. Ahastama ajab. Tal on muidugi ka diagnoos, aga mitte selline, mis minu meelest õigustaks veel nii “vanal” kõrval istumist. Muidu ükski lubadus, veenmine, ähvardamine, seletus, äraostmine, karistus jne ei aidanud. Laps tuli koolist, sõi, läks oma tuppa ja kõik. Tegeles ükskõik millega, aga mitte õppimisega. Pärast olid kõik teised süüdi, et tal õppimata. Mina, et ma ei öelnud, et õppida tuleb, isa, et ei kontrollinud, kas tal on õpitud, õpetaja, et too ei vaadanud, kas laps on ka aru saanud, et öppida anti… jne jne jne.
Nüüd laps ütles ise, et ta tuleb allakorrusele õppima ja et ma oleksin tal kõrval, sest siis on tal parem keskenduda, et ta ei vajavatki abi, aga vajab silma peal hoidmist, et ta ei hakkaks muuga tegelema. No vaatame, see veel nii värske ettepanek, et kuidas see läheb…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei ütle, et see alati nii on, aga üks variant – laps ei õpi iseseisvalt, sest tunneb, et nii ja ainult nii saab lapsevanema tähelepanu võita. Kui palju on teil lapsega koos olemise aega, reaalselt midagi lastega koos tehes? Sellist aega ongi keeruline leida. Kui näiteks pärast tööpäeva koju tulla, toit valmistada ja seejärel diivanil telekat vaadata, siis jah, oled küll kodus lapse jaoks olemas, aga lastel on vaja ka päris üks-ühele tähelepanu. Näiteks otsustate ühiselt mida süüa teha ja valmistati toidu koos, seejärel sööte ühise laua taga, mängite lapsega, käite väljas matkamas, tegelete koos ühiste hobidega. Laps vajab mingil ajahetkel tohutult tuge ja tunnet, et teda märgatakse ning loomulikult on selge, et kui seda muidu ei saa, siis parem pikalt ja aeglaselt kodutöid teha ja nõuda, et keegi aitaks – siis ikka saab.

Teine variant – kui laps päriselt aru ei saa – ehk puuduvad eelnevad teadmised, millele tuginedes uued omaks võtta? Näiteks loodusõpetuses ongi tihti nii, et loe palju tahad, aga mõisteid tuleb aina juurde ja juurde ning kui laps pole varem teadvustanud, et näiteks mullas elab tohutult organisme, siis ei sa ta ka aru, kuidas on võimalik, et seal võib toimuda ka millegi lagundamine. Meile tundub kõik väga lihtne ja loogiline, aga lapsel ei ole nii palju eelteadmiseid ning kui ta ei seosta seda varem õpituga, on tulemus null. Siin ka üks asi, mis aitab, on pidev suhtlemine lapsega, räägitegi maast ja ilmast ning alati kui laps midagi küsib, tuleb talle vastus anda ja selgitada, kuni ta aru saab. Mitte saata kuhugi googeldama et otsi ise.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Koolilaps Kuidas saada laps ise õppima