Esileht Koolilaps Kuidas saada laps ise õppima

Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )

Teema: Kuidas saada laps ise õppima

Postitas:
Kägu

ilma kõrvalistumiseta ei tee ühtegi kriipsu vihikusse

Please wait...
Postitas:
Kägu

Lapse vanus on siin oluline

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sama küsimus. Laps 10 aastane ja läks nüüd neljandasse klassi. Kolm aastat olen olnud iga õhtu õppinud koos lapsega, sest ta lihtsalt ei oska ise midagi teha. Kui küsin, et kas õpetaja siis tunnis ei räägi midagi. Muidugi räägib aga iga õhtu olen mina ometi õpetaja rollis ja hakkan kõike otsast peale õpetama. Tänu sellele on hinded korras vist ka. Kindlasti ma kunagi ei ole selline vanem, kes kodutööd lapse eest ära teeb või vastused ette ütleb. Ja ma olen niiiii kuradi väsinud sellest iga õhtusest õppimisest. Nüüd olen aru saanud, et olen need kolm aastat vist suure vea teinud. Laps pole võimeline ise absoluutselt õppima. Ülesannetest saab aru alles siis, kui mina olen need ette lugenud või suunavaid küsimusi esitanud. Ja kui ma mingil põhjusel pole õppimise ajal kodus olnud, siis kodutööd on lihtsalt suvalt kuidagi tehtud… a’la lünktekstis lüngad mingite suvaliste või täiesti seosetute sõnadega kirjutatud. Kohutav. Sellest aastast on lapsel esimest korda numbrilised hinded (enne oli kujundav hindamine ja iga aasta sai kiituskirja). Loodan, et nüüd, kui ta hakkab reaalselt oma töö tulemusi nägema, võtab ta õppimist kuidagi teisiti. Tekib kasvõi mingi võrdlusmoment, õppimata ja õpitud töö tulemuse näol. Kas peaks ta õppimisest eemalduma ja laskma need kolmed kahed kätte saada? Kas see äkki kuidagi hullemini mõjuda ei või? Ma tõesti ei tea, mida teha 🙁

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kõlab õpitud abitusena, aga 10-aastase lapsega pole sul hilja taktikat muuta. Kas lapsel on olemas funktsionaalne lugemisoskus, oled kontrollinud? Kui ei ole, siis tuleb lugemisoskusega tegeleda. Kui lugeda oskab, siis las teeb ise oma koolitööd. Kui ütleb, et ei oska ja ei saa aru, siis on lapse ülesanne täpsustada, mida ta ei oska, millest ta ei saa aru. Koduseid ülesandeid lahendades toeta teda sel moel, et oled küll tema lähedal, aga teed mingit oma asja (käsitööd, loed raamatut vms). Tekita temas teadlikkus ajast ja motivatsioon mõistliku aja jooksul valmis saada: kui õppimine on valmis, teeme koos midagi toredat. Mõni on võimeline mitu tundi istuma ja selle aja sees kirjutama kaks tähte, kuna ta ei saa aru, et aeg, mida ta raiskab, on tema enda aeg teiste toredate tegevuste arvelt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina oma lapsega õppisin 3 esimest klassi koos. Tal on aktiivsus- ja tähelepanuhäire ning ei suudagi üksi keskenduda, järge pidada. Istusin lihtsalt kõrval, et aidata tal õppimise lainel püsida. See oli väga väsitav tõesti, iga õhtu lapsega koos istuda ja õppida, kuid veel raskem oli tegelikult lapsel. Nüüd käib juba 5.klassis ja õpib kõik ise, kuid tänu ravile, mis arst määras.
Ma ei usu, et tegemist on õpitud abitusega, kui laps iseseisvalt õppida ei suuda.
Mina motiveerisin oma last iseseisvalt õppima ka telefoni mänguajaga. Õpid matemaatika ära, saad 10min telefonis mängida. Mõnikord see aitas, kuid kui oli rohkem ülesandeid koju antud, siis ikka pidi kõrval istuma ning aitama järge pidada. Tubli, see ülesanne on tehtud, võta nüüd järgmine jne.
Mina ise, kui koolis käisin, õppisin 1.klassist alates täiesti iseseisvalt. Kuid mul pole mitte kunagi olnud ka probleeme keskendumisega.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Alguses istusin kõrval, teritasin pliiatseid, laps õppis, küsis aegajalt, juhtisin tähelepanu, siis hakkasin ärakäima, istusin läpakaga eemal voodi peal jne. Hiljem tuli laps juba ise minu juurde küsima, kui ei osanud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Laps 3-ndas klassis. Õpib ise tänu paikapandud reeglile, et netis saab istuda ainult siis, kui kodutööd tehtud. Aga siinpuhul ei tohi tagasikäiku anda. Kui teed sellise reegli, jälgi, et see peaks paika!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Olen ahastuses oma 12a 6.klassi poisiga, iseseisvalt vot ei õpi. Tekstülesannetes liidab ja lahutab suvalisi arve ja kui küsin, et mida need tehted siis sulle annavad, vastata ta ei oska. Olen kõrval ja käsin tal tekst ette lugeda, loeb ja saabki aru, järelikult ta polnud tekstigi läbi lugenud. Ükski kokkulepe ei pea, lubab et ei mängi ennem nutiseadmetega kui on õpitud, tegelikus on hoopis midagi muud. Mängimisega saime asjad korda idasugu äppide, paroolidega. Loodusõpetuse raamatuga võib veeta tunde, aga jutustada ei mõista midagi. Istungi kõrval. Kui kaua?

Please wait...
Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )


Esileht Koolilaps Kuidas saada laps ise õppima