Esileht Koolilaps kuidas valmistete 1.klassi minevat last ette suvel?

Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )

Teema: kuidas valmistete 1.klassi minevat last ette suvel?

Postitas:

Kas teie 1.klassi minevad lapsed teevad suvel kodus mingeid regulaarseid õppimisi nt lugemine, arvtamine vms? Meil hetkel käsil kirjatähtedega õhuke raamat, mida loeb 2-3 korda nädalas ning lisaks järjepidev 10-piires arvutamine 2-3 korda nädalas. Mõtlesin, et kas äkki peaks ka lapsel laskma suvel ikka ainult puhata ja mängida, kuigi ka seda teeb ta ju siiski küllaga. Eks ise pabistan vist rohkem selle koolimineku pärast, et kas jõuab tempoga kaasa ja kas ikka suudab piisavalt tunnis kekenduda jne.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

lugeda siiski võiks laps miskit ka suveö, seda juba lugemisharjumuse tekkimise mõttes, nii 15-30min. ja eks see lugemisoskus tiku ka veidi meelest minema kui väga pikk vahe sisse tuleb-

eraldi arvutamist ma ei teeks, pigem lülitaks selle igapäevase elu juurde ja vihmaste ilmade jaoks võiks ju miskit nuputamist vms ka olla, aga muus osas ma küll mingit eraldi harjutamist vajalikuks ei pea, las laps puhkab ja müttab õues ning kogub endasse piisavalt jõuvarusid

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.07 23:13; 09.07 16:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Laps sai mitmesse katsetega kooli sisse ja planeeritult küll midagi ei tee.
Talle viimasel ajal väga meeldib lugeda ja ostan/toon raamatukogust talle sobivaid raamatuid.
Lugemisharjumus muide arendab ka õigekirja, sest lapsel jääb kirjapilt silmeette. Paljulugenud inimesed tavaliselt vigadega ei kirjuta.

Ma arvan, et lapsega ei ole vaja midagi teha, kui ta kõike nii enam-vähem oskab ja ei ole milleski väga nõrk. Terve pikk kooliaasta on ees, milleks last väsitada. Kui loeb juba peaaegu soravalt ja arvutab ka, siis on OK. MInumeelest lugemisoskus ongi 1.klassis kõige olulisem, sest muidu käsib õpetaja seda kodus lisaks harjutama hakata ja see on tüütu. Kui ma vanemast lapsest õigesti mäletan, siis matemaatika oli küll 1. klassi esimesel poolaastal väga lihtne, umbes nii, et 2 pluss 3 ja siis tuli vastuseks töövihikus 5 ruutu ära värvida. Pigem selline käe harjutamine, mingeid keerulisi tehteid ei olnud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuna mu laps veel päris soravalt lugeda ei oska, siis veidi lugemist harjutame ikka, aga põhirõhuga ikka sellel, et tekitada lugemisharjumust ja näidata talle rõõmu lugemisest. Loen talle õhtuti üht lasteraamatut ette ja sealt tema loeb siis iga peatüki alguses esimese lõigu (paar lauset) ise (nn kirjatähtedes). See on ka kõik. Arvutamist ei tee, matemaatikas on see tüdruk niigi väga tugev, käigupealt arutleb omaette, et 15 pluss 17 on 32 ja samas vaimus. Julge ja hakkaja on ka, käeliselt osav, nii et usun, et tal hakkab koolis siiski täitsa hästi minema, hoolimata sellest, et veel päris nii soravalt ei loe…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ei lasknud tüdrukul enne kooli midagi harjutada – veerides luges, 10 piires ja aeglaselt , vigadega 20-piires arvutas.
Käib Pärnus ühes põhikoolis ja tema sellised oskused olid piisavad – igav ei hakanud koolis ja ülesanded ei tundunud talle ei liiga lihtsad aga ka mitte liiga rasked. Õpetaja kiitis, et oskab ise ülesannetest aru saada (tööjuhiseid mõista) ja kuna ta ei pea õpetaja seletusi ootama, siis jõudis ka teistest rutem ülesanded tehtud. Lõpetas esimese klassi kiitusega klassi tublimate seas.
Kui veel pole harjutanud, siis võiks hakata harjutama hoopis iseseisvust – üksinda kodus olekut (kui on vajadust), söögi tegemist, võtme keeramist, tähelepanu oma asjade suhtes (et kodust minnes oleks kõik vajalik kaasas. Minu tüdruk sõitis korduvalt jänest, sest unustas kuupileti trennikotist koolikotti tõsta). Kooli minekut ja sealt tulekut. Kui sellised asjad selged on ka sügisel vähem stressi lapsel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina tegelesin suvel vaid koolitee tutvumisega ja bussigraafiku seletamisega.

Kooliti on erinev aga osad koolid kah ei hakka kohe esimesest päevast täismahuga asju õppima ja tegema. Esimene kuu on sisseelamiskuu, klassijuhataja saab lapsed selgemaks jne.

Te võite asju teha mänguliselt, nii et laps arugi ei saa, et õpite. Ntx kirjutate liivale tähti , sõnu. Laote käbisid jne.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üritame lapsele luua suviselt mõnusa õhkkonna ilma, et ta peaks kooliasjadega tegelema. Tahame, et ta naudiks oma vaba aega ja oleks rõõmus ja rahulik, et ta oskaks teiste lastega kenasti läbi saada ja enda eest viisakalt seista nii probleemi kui abivajamise korral. Tahame, et ta oleks õnnelik ja enesekindel. Ei näe mõtet, miks suvel last koormata sellega, mida kool septembrist tegema peab ja tegema hakkab, koostöös meiega. Ilusat suve!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Lugemisharjumus on olemas, loeb iga päev vähemalt vaikse tunni ajal (kui väike õde päevaund magab) ja õhtul enne uinumist, vihmailmaga rohkem ka. Kodune raamatukogu on suur, nii et lugemisvara puudust ei ole tekkinud. Ükskord võtsin ta küll raamatukokku kaasa just mõeldes, et õpetan siis selle tee ka selgeks, aga ta ei tahtnudki sealt midagi, kodus oli huvitav raamat parasjagu pooleli 🙂

Kirjutab mängudega seoses, pidevalt on mingid postkastimängud, restoranimenüüd või aaretejahid käigus. Kevadel enne katseid tegime jah ka etteütlust, seda suvel ei tee. Poenimekirja koostab küll vahel minu etteütlemise järgi.

Arvutamist olen natuke teadlikult treeninud, nt kui jäätist tahab: annan 1 euro, luban valida poes jäätise ja lasen välja arvutada, palju peab kassas raha tagasi saama. Teinekord arvutab, kas sellest 1 eurost jätkub ka 2 või 3 jäätise jaoks. See on mõnikord natuke keeruline, aga treenime. Eluks vajalik oskus ju 😛

Kooliteed õppisime kevadel, peakski nüüd millalgi jälle üle kordama.

Kõige keerulisem on oma asjade eest vastutamisega – et tuba ja asjad oleks korras ja et ta teaks, kus tema varandus parasjagu asub. Meelespidamisega on hästi, kella ja kalendrit tunneb suurepäraselt, aga natuke tuulepea on ikka. Kardan, et koolis I veerandil hakkab tohutult asju kaotama … :S

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.07 15:48; 09.07 23:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma kinnitan, et ei ironiseeri praegu – aga mida ometi teeb selline laps enam esimeses klassis? Harjutab koolielu ja sotsialiseerub? Õppetükkide tegemine on küll ju rohkem käekirja harjutamiseks sellisel juhul.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma kinnitan, et ei ironiseeri praegu – aga mida ometi teeb selline laps enam esimeses klassis? Harjutab koolielu ja sotsialiseerub? Õppetükkide tegemine on küll ju rohkem käekirja harjutamiseks sellisel juhul.[/tsitaat]pole küll see vanem, aga ka minu piiga läks aasta tagasi pea samas seisus kooli- tegemist oli tavalise maakooliga, aga jah, eks suur osa oligi just sellel koolieluga harjumisel, käekirja harjutamisel ja õppima õppimisel- absoluutselt kindel oli, et ta pidi mulle iga päev ette lugema, kirjalikke töid kontrollisin ka, aga need ta lahendas rohkem ise. Aga selle ette lugemise eesmärk oligi just see, et laps harjuks ikka kodus õppima, muidu oleks ta tõenäoliselt jätnud enamus kordi selle tegemata kuna ta luges niigi enamikust oluliselt paremini, seda isegi vaatamata sellele, et neil oli klassis vaid paar last, kellel oli lugemisega raskusi.
olgu ka öeldud, et mingit erilist pingutamist meil lapse lugemise nimel ei olnud, see tuli nö loomulikust intelligentsist, st ühel hetkel ta lihtsalt luges ja ainuke \”töö\” oli see, et mingi aeg ma õpetasin teda loetut jälgima/mõistma, muidu ta küll luges suht ladusalt, aga ta luges eraldi sõnu, mitte lauseid, seega jäi teksti sisu mõistmatuks

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.07 23:13; 09.07 16:15;
To report this post you need to login first.

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma kinnitan, et ei ironiseeri praegu – aga mida ometi teeb selline laps enam esimeses klassis? Harjutab koolielu ja sotsialiseerub? Õppetükkide tegemine on küll ju rohkem käekirja harjutamiseks sellisel juhul.[/tsitaat]

Milline laps, minu oma või? (Ma olen see kägu, kes enne sind kirjutas).
Õpib, ma arvan. Ja jah, sotsialiseerub ka muidugi 🙂
Ma ei tea, äkki kukkus välja kuidagi kiitmisena, siis vabandan, aga ta on täitsa tavaline laps. Mul kolmas selline ja suuremate klassikaaslased on ka üsna sarnasel tasemel olnud kooli alguses.
Nagu eelmisest postitusest võis aru saada, laps läheb ühte nn katsetega kooli, kus õppimine ongi vist ikka natuke raskem ka kui mujal.
Kohe tuleb ju ka esimene võõrkeel, sellest ta ei tea praegu küll ööd ega mütsi. Alles hiljuti jäi mind üllatunud näoga vaatama, kui seletasin, et on keeli, kus enamvähem kõik sõnad hääldatakse hoopis teisiti kui kirjutatakse (mitte nagu tal praegu on võõramaa muinasjuttudes ette tulnud, et mõni nimi ainult hääldub erinevalt) 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.07 15:48; 09.07 23:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õppida küll ei käsi. Raamatuid loeb ta ise meelsasti, eriti armastab valju häälega lugeda.
Harjutab ainult üksi kodus olemist.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kägu kell 20.02 – võin sind lohutada, ei kukkunud välja kiitmisena:) Minu äsja 5-aastaseks saanud poeg teeb samu asju Kipub ka võõrkeeltega tegelema, kuid ei lase endale hääldust õpetada, paraku. Aga koolis hakkab ta ilmselt nö nurki lihvima, käekirja harjutama ja käelist tegevust kindlasti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )


Esileht Koolilaps kuidas valmistete 1.klassi minevat last ette suvel?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.