Mul lõpetas laps kevadel 1. klassi ja temal oli ka kujundav hindamine. Vanem laps on juba gümnaasiumis, tema aega ei mäleta, aga olen tuttavatega rääkides aru saanud, et palju sõltub õpetajast.
Vaatsin, et minu lapse kodulehel on ainekavad, näit, eesti keele ainekavad klasside kaupa kus kirjas mida laps peab klassi lõpuks oskama. Selle abil saada ka jooksvalt silma peal hoida. Stuudiumis oli jooksvalt kommentaarid hakkamasaamise kohta, kuigi jah, kui oli väike etteütlus, siis sellest kommentaarist välja ei lugenud mis olid konkreetsed vead. Lihtsalt märge, et viies lauses tegi kokku kaks viga. Samas, trimestri kokkuvõtted olid minu lapse õpetajal väga põhjalikud. Kõigile eeldustele, mis ainekavas kirjas oli tunnistuse selgitus. Näiteks: loed õpitud ja võõrast teksti, üldjuhul vigu ei tee. Omandanud trükitähtede õiged kujud, oskad leida vastandsõnu, mõistad loetu sisu jne…. Käitumine/hoolsus on ka lahti kirjutatud; oled sageli omas mullis, vihikud on puhtad ja korrektsed jne. Aasta lõpuks oli kõikide ainete kirjeldav hindamine kokku 6 A4 lehte.
Matemaatikas ja eesti keeles tegid etteütlused ja tunnikontrollid enamasti vihikusse. Siis nägin kuidas hakkama sai. Lehti koju kaasa ei antud.
Minu laps õpib maakoolis, klassis lapsi vähe, aga ma ei kujuta ette kuidas õpetaja jõuab klassis, kus 25 last väga põhjalik olla. Kindlasti teile koosolekul räägitakse kuidas hindamine toimub ja kuidas tagasisidet saate. Minu lapsel oli kohe sügisel arenguvestlus, õigemini vestlus vanematega. Seal saime ka infot kuidas õpetajaga suhtlemine toimub.
Üks asi mis näiteks ei tulnud 1. klassi jooksul välja, aga mille ma ise koduseid töid juhendades avastasin, oli, et lapse jaoks olid natuke rasked tekstülesanded, st ta ei saanud tektsist aru, kas peab liitma või lahutama. Liita ja lahutada oskab muidu ilusti. Seda kuskil kirjas ei olnud. Samuti avastasin ise, et laps ajas sassi 12 ja 20. Kõlavad natuke sarnaselt. Näit. ütles mulle, et 12+12+12 on 60. Seega on asju mida koolist ei pruugi teada saada, sellepärast olen ma rahul, et minu lapsel oli ka natuke koduseid ülesandeid, sain temaga koos õppida ja nägin mis on tugevad, mis nõrgad kohad.