Esileht Koolilaps Kujundav hindamine

Näitan 6 postitust - vahemik 31 kuni 36 (kokku 36 )

Teema: Kujundav hindamine

Postitas:
Kägu

Minu lapsel oli kujundav hindamine koolis kolm aastat ja sain päris head tagasisidet selle kohta, mia laps oskas ja mida mitte. Hinne oli päris pikk ja detailne. Lapse tunnistus 3.klassi lõpus oli kolmel A4 lehel.

Apiiiii! Sellele õpetajale maksti vist küll puhtas kullas palka ….

Tõsiselt, ma ehmataks ära, kui saaks lapse kohta 3-e A4 lk. pikkuse iseloomustuse – doktoritöö mahus töö, kui lapsi klassis 20 ringis! Tõsiselt, ma ei ootaks sellist enese rebestamist õpetajalt, see aeg on ju millegi arvelt võetud …

Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Minu lapsel oli kujundav hindamine koolis kolm aastat ja sain päris head tagasisidet selle kohta, mia laps oskas ja mida mitte. Hinne oli päris pikk ja detailne. Lapse tunnistus 3.klassi lõpus oli kolmel A4 lehel.

Apiiiii! Sellele õpetajale maksti vist küll puhtas kullas palka ….

Tõsiselt, ma ehmataks ära, kui saaks lapse kohta 3-e A4 lk. pikkuse iseloomustuse – doktoritöö mahus töö, kui lapsi klassis 20 ringis! Tõsiselt, ma ei ootaks sellist enese rebestamist õpetajalt, see aeg on ju millegi arvelt võetud …

Ega te ometi ei arva, et õpetaja selle korraga aasta lõpus kirjutab 🙂 Seal on lihtsalt järjest kõikide ainete kõikide semestrite hinnangud, mis ta on varem kirjutanud ja kuna aineid on palju ja semestreid mitu, tulebki kokku pikk tekst 🙂 Samas osa info võib näiteks semestriti korduda, aga üldiseilt on ikkagi hea järjest lugeda, mis hinnang oli näit matemaatikas 1. semestril, järgmisel jne.



Postitas:
Kägu

Nüüd vahetas laps kooli ja hindamine on hindeline. Töid ma sageli ei näe ja mul pole enam eriti aimu, mida ta tegelikult oskab ja mida mitte, mida tuleks juurde õppida, mis on hästi. Eriti suur vahe on keeleõppes, ühes koolis oli hinne n.ö “5” ja nüüd on numbriliselt “2”.

See ju näitab selgelt, et kujundav hindamine oli nn tilulilutamine ja tegelik keeletase ongi kahjuks nõrk või olematu.
Toon oma lapse kojundava hindamise kohta ka näite, kujundavalt hinnati nn oskusaineid ja kehalises oli muuhulgas kirjeldus, et korvpallis oskad kahelt sammult viskele minna… Tegemist oli siis lapsega, kes selleks ajaks oli 8 aastat korvpalliga tegelenud ja kahelt sammult viskele minna oskas juba 8 aastat tagasi. Mida see teadmine nüüd mulle seal e-koolis siis oleks pidanud andma? Tegelikult oli ilmselt copy-paste õppekavast kõigile õpilastele…

Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Kujundava hindamise mõte on näidata arengut, sealjuures just iga lapse puhul individuaalset arengut. Kahjuks ei valda õpetajad kujundava hindamise metoodikat ja ka lapsevanemad defineerivad seda valesti. “Oled tubli” ei ole kujundav hindamine.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Kujundava hindamise mõte on näidata arengut, sealjuures just iga lapse puhul individuaalset arengut. Kahjuks ei valda õpetajad kujundava hindamise metoodikat ja ka lapsevanemad defineerivad seda valesti. “Oled tubli” ei ole kujundav hindamine.

Kogemust ka kooliga võõrsil ja seal tunnistused olid küll kujundava hindamisega, st ained olid kategooriateks jagatud ja hinnati pika kirjeldusega erinevaid aspekte iga aine juures. Aga igapäevaste tööde hindamisel kasutati ka numbrilisi hindeid, vaid mahukamatel töödel oli ka pikem sõnaline hinnang. Ma leian, et iga töö puhul ei ole tõesti mõtet pikka kirjeldust kirjutada ju, pealegi üks töö ei näita enamasti nagunii lapse teadmisi laiemalt, seega ei pruugigi selle kohta rohkem kirjutada olla, kui “Oled tubli” või “Pead veel harjutama” vms, mille võiks jah vabalt numbriga asendada. Mulle aga tundub, et nt minu lapse koolis on mindud seda teed, et hindeid põhimõtteliselt ei panda, seega jääb see minikommentaari võimalus ainult ja punktide väljatoomine. Või mis siis oleks kujundav hindamine võõrkeele sõnade tööle (tunnikontroll 5 sõna peale) või matemaatika tunnikontrollile korrutustabeli peale?
Samas ei saa ka teemaalgataja murest aru, sest minu meelest see 30p 33-st annab ju rohkemgi infot, kui lihtsalt “4” või “5”.



Postitas:
Kägu

Minikommentaar on kommentaar, tegelikult kergesti hindega samastatav. Kujundav hindamine on on märksa laiem mõiste ja peab ka haarama enamat kui ühte, eriti väikest, tööd. Kujundava hindamise mõte on õppeprotsessi suunamine õpilase individuaalset arengut arvestades.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Näitan 6 postitust - vahemik 31 kuni 36 (kokku 36 )


Esileht Koolilaps Kujundav hindamine