Esileht Koolilaps Kuristiku gümnaasiumi distantsõpe – ahastus

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )

Teema: Kuristiku gümnaasiumi distantsõpe – ahastus

Postitas:
Kägu

Tallinna Kuristiku gümnaasiumist on jutt.

Kas keegi teab, on koolil olemas mingi juhend või süsteem, kuidas peab distantsõpe korraldatud olema või leiutabki seal koolis iga õpetaja oma süsteemi ja lapsel tuleb õppidagi selgeks 20 õpetaja 20 erinevat süsteemi? Kooli poole pöördusin, vastust pole saanud. Palju lohutamist ja kaasatundmist aga abi mitte. Nullid, ühed, kahed ja põhjuseta puudumised aga kgunevad jõudsalt edasi. Ehk on siin lapsevanemaid, kes oskavad kaasa rääkida.

Õpetajad suhtlevad lapsega läbi erinevate kanalite – kord emailis, kord messengeris, kord teamsis, info ülesannete kohta ja zoom tundide kohta sisestatakse e koolis kord tunni kirjelduse alla, kord ülesande vaatesse ja kord samal päeval kui tund toimub, teine kord jälle päev varem või üldse kuidas jumal juhatab. Üks õpetaja kirjutas tunni toimumise päevale – tund toimub homme zoomis – kuidas sellest peaks aru saama? Totaalne segadus. Laps tundi ei märganud ei läinud ja põhjuseta puudumised on reas. Kohe zoomi sisse ei saa mõnel tehnilisel põhjusel, põhjuseta puudmine või hilinemine kirjas.

Tööde esitamise tähtajad.

Mitte midagi ei saa aru. Mis päevaks, mis kellaks peab olema töö esitatud ja millist kanalit pidi, millisel kujul peab töö esitatud olema – ole hiromant, et aru saada mida nad tahavad. Mõni soovib fotot, teine ei soovi ja fotona saadetud töö eest saab nulli. Mõni kirjutab teha kirjalikult aga kuhu – mingisse keskkonda või paberile käsitsi ja foto või Word failina saata või kuskile teamsi laadida üles midagi? Laps tegi nii nagu tema aru sai – sai nulli, sest õpetaja tahtist muud moodi, mis siis, et ei täpsustanud kuidas ta tahab. Mitte ühelegi küsimusele vastust pole saanud. Iseseisvalt uurides oleme mingitele skeemidele jälile saanud, et näe see tahab nii aga too on sedasi teha hoopiski ära keelanud ja kui üks ütleb nii, siis see tegelikult tähendab hoopis midagi muud kui kirjutas jne.

Kes selles koolis peaks olema see inimene, kes töötab välja juhendi mille järgi peab lastele ja lapsevanematele olema info edastatud nii, et sellest saaks üheselt aru ja ei peaks tuhnima mööda erinevaid allikaid ringi ning mõistatama, et mida siis ikkagi tahetakse saada.

Ma siiralt tahan aru saada, kas ainult minul üksi on probleem? Kui koosolekul selle küsimuse tõstatasin, siis rääkis kaasa ainult üks lapsevanem, kes teatas et neil pole mingit probleemi ja kõik on suurepärane. Ülejäänud olid lihtsalt vait ja õpetaja vastas mingi segase lausega, mis ei tähendanud mitte midagi – umbes oi on keerulised ajad jah. Igasugune õppimise soov on kadunud ja tahaks käega lüüa kogu sellele distantsõppele. Istun mina nina arvutis ja ajan näpuga järge, istub laps. Pingutame mõlemad nagu hullud ja tulemuseks on ikka pidev negatiivne tagasiside hinnete ja puudumiste näol. Las jääb klassi kordama siis.

+31
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil saab küll kohe õpetajale helistada ja järgi uurida, kuidas ja mida teha. Teil sellist võimalust pole?

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil saab küll kohe õpetajale helistada ja järgi uurida, kuidas ja mida teha. Teil sellist võimalust pole?

Kas laps käib Kuristiku gümnaasiumis? Kui jah, siis kus on õpetajate telefoni numbrid? Kodulehel neid ei ole.

+6
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul ka laps Kuristiku Gümnaasiumis, küll gümnaasiumis juba, aga pole midagi ette heita. Kõik on korrektne, kõik kodus tehtav on kenasti kodutöö all, tütar ei ole millegi üle kurtnud, et ei leiaks või hakkama ei saaks. Äkki saadad kirja otse õppealajuhatajale või klassijuhatajale, kuidas see avalik foorum sind aidata saab? Kes sind siin aidata või kogemust jagada oskab, kui sa isegi ei ütle, kas laps käib 3. klassis või on põhikooli lõpetaja? Millal inimesed ometi õpivad pöörduma probleemiga otse probleemi tekitaja poole mitte perekooli 😀

+10
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas laps käib Kuristiku gümnaasiumis? Kui jah, siis kus on õpetajate telefoni numbrid? Kodulehel neid ei ole.

Üldjuhul on lapsevanemate jaoks avalikuks suhtluskanaliks siiski kooli juhtkonna ja kooli sekretäri telefoninumbrid. Läbi nende toimub suhtlus ka aineõpetajatega.

Juhul kui mõni kool julgeks avalikustada õpetajate isiklikud telefoninumbrid, siis oleks see räige isikuandmete seaduse  rikumine, samuti tööseadusandluse rikkumine (töötaja isiklik telefon pole tööandja kasutada, kui on vaja kontakteeruda, tuleb seda teha tööandja poolt kinnimakstud sidevahendi kaudu, nt e-kiri kooli edu.ee lõpulise meiliaadressiga)

Ma ei tea, kus teemaalgataja töötab, aga nii 99% asutustest EI ole töötajate isiklikke moblanumbreid kõigile klientidele avalikult kättesaadavad, on vaid ametitelefonide numbrid.

Küll aga olen teemaalgatajaga 100% nõus, et süsteem peaks olema ühtne. Selle küsimusega tegeleb koolis kas õppealajuhataja või õppejuht, vastavalt, kumb ametinimetus kasutusel. Pöördu tema poole.

+14
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil saab küll kohe õpetajale helistada ja järgi uurida, kuidas ja mida teha. Teil sellist võimalust pole?

Kas laps käib Kuristiku gümnaasiumis? Kui jah, siis kus on õpetajate telefoni numbrid? Kodulehel neid ei ole.

Ei käi samas koolis. Kõik aineõpetajad on oma numbrid ise jaganud.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Saan aru, et tegu 1. klassi õpilasega, kes kevadise distantsõppe ajal veel koolilaps ei olnud ja seega kogemust ei oma? Samas ma ei saa aru, kas KG 1. klassides pole ühte kindlat klassiõpetajat, et jutt käib “üks tahab nii ja teine naa”?
Kõige vähem ma saan aru, kuidas lapsevanemal ei ole klassijuhataja kontaktnumbrit? Isegi üldnumbrit ei oska leida, et paluda siis ” ühe ja teise” aineõpetaja (1.klassis?) kontakte?

Aitan!

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil oli ka kevadel see jama, et kõik kasutasid erinevaid süsteeme. Kurtsime klassijuhatajale, seepeale tehti ühtne süsteem. Meie koolis on Stuudium, seal on klassi kaust, selles on ainekaustad, kuhu iga õpetaja paneb esmaspäeval algava nädala tabeli, kus on päevade kaupa kirjas, mis on tunnitöö ja mis on kodused ülesanded järgmiseks päevaks ning mis kujul need esitada. Jah, kasutatakse erinevaid keskkondi (nt muusikaõpetaja saadab Youtube’is mingeid asju ja tahab, et lapse laulmist filmitaks, inka õpetaja tahab, et tehtud töid pildistataks ja need Stuudiumi kaudu edastataks, mataõpetaja kasutab Opiqut jne), aga kui kõik on ilusti kirjas, siis see aitab orienteeruda.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil oli ka kevadel see jama, et kõik kasutasid erinevaid süsteeme. Kurtsime klassijuhatajale, seepeale tehti ühtne süsteem. Meie koolis on Stuudium, seal on klassi kaust, selles on ainekaustad, kuhu iga õpetaja paneb esmaspäeval algava nädala tabeli, kus on päevade kaupa kirjas, mis on tunnitöö ja mis on kodused ülesanded järgmiseks päevaks ning mis kujul need esitada. Jah, kasutatakse erinevaid keskkondi (nt muusikaõpetaja saadab Youtube’is mingeid asju ja tahab, et lapse laulmist filmitaks, inka õpetaja tahab, et tehtud töid pildistataks ja need Stuudiumi kaudu edastataks, mataõpetaja kasutab Opiqut jne), aga kui kõik on ilusti kirjas, siis see aitab orienteeruda.

Kuristikus on ka tegelikult kõik eKoolis kirjas. Laps avab igal hommikul eKooli ja sealt vaatab, kuhu keskkonda on vaja minna. Sellest aastast kasutab vähemalt gümnaasiumi puhul enamik õpetajaid ainult MS Teamsi, see on asja kõvasti loogilisemaks veel teinud. Mõni on jäänud zoomi juurde, aga ka siis on link eKoolis olnud alati. Ma oma tüdrukult pole küll kuulnud, et ta õpetajatega messengeris tunde teeks, see tundub küll veidi uskumatu, aga teemaalgataja mainis. Kui kevadel veel oli mõningane segadus ja keskkonnad võõrad, siis nüüd on kõik loogiliselt eKoolis kirjas, ei kujuta küll ette, kas siis mõne teise klassi õpilaste jaoks on tõesti asi nii ebakorrektne nagu teemaalgataja kirjeldab. Mulle meeldib, et TKG-s on mõõdukas mahus videotunde, samas ka iseseisvat tööd ja sellega seoses võimalust ise oma koolipäevi disainida. Meie gümnasist on oma õppekorraldusega rahul ja ei kurda. PS: koduseid töid ei jäetagi, kui klass on distantsõppel, siis ongi koolipäeva jooksul toimuv kogu töö mis tuleb teha, eraldi koduseid ülesandeid ei olegi tal olnud enam.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mõistan lapsevanemana sinu muret ja frustratsiooni, kuid rahune maha ja tekita ise süsteem.
minu lastel on google docis tabel, mis moodi iga ainega on (põhikooli 6 klass), kus teeb teste, kuidas töid õpetajale saata jms.

See aeg on keeruline, abiks on see, kui ühel päeval teete nt matemaatikat terve hommik, ajalugu ülejäänud päeva. 7 erinevat ainet ühel päeval on keeruline, sest ümberlülitamine ei toimi nagu koolis.

Pregu on kõige tähtsam olla lapsele abiks ja see aeg vapralt üle elada.
Mina saadan nad korraks õue ka, rattaga sõitma või jalutagu poodi ja tagasi. Aju vajab ka puhkust ja hapnikku.

Jõudu kõigile!

 

+4
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tundub, et probleem on lapsevanema väheses IT oskuses.

+3
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Probleem on äkki hoopis lapses? Kui vana laps on, kas äkki peaks juba vanuse poolest ise kõigega hakkama saama ja ajab ise pläma vanemale, et ei leia üles jne, tegelikult aga ei viitsi?

ma ei tea, kuna see kool siis distantsõppele läks, aga kuna ahastus juba möödunud nädalal, et halvad hinded kogunevad, kas tegemist on siiski 10.-12. klassi õpilasega, mitte algklassilapsega? 16-aatsane võiks juba ise enda eest vastuta ja ise asjad üles leida.

Kui kooli poolt ei tule selget vastust, siis on võimalik uurida teistelt lastevanematelt, kas neil sama probleem. Kui on kõigil probleem, siis on veel variandid hoolekogu, KOV-i poole, et nemad nö kutsuksid kooli korrale, et porbleem lahendataks. Aga esmalt veendu, et probleem tõesti ei ole sinus/sinu lapses, vaid on üldine.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Arvata , et samad probleemid igal pool.  Meil lapsed siiski kõik üles leidnud. Mõni õpetaja paneb zoomi tunni paroolid e kooli, mõni saadab meilile.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vist olen jah mina ise väga digikauge, sest ei jõua enam. Kodune töö sai tehtud 15 mnutiga. 60 minutit läks, uurida ja puurida miks ei saa kodust tööd üles laadida.

Järgmine kodune töö – 20 minutit et kodune töö valmis teha ja järgmisne 60 minutit et see ära saata, sest laps kasutab erinevaid seadmeid. Ühes seadmes sai nii saata, teises enamei saa. Siis ei oska laps faile salvestada sinna kus vaja. Ühte faili otsisime arvutist pool tundi taga enne kui leidsin kus see on. Segadus on kolossaalne ja mina tõesti ei ole väga andekas it vallas aga laps ise ei oska.

Ja kuidagi pean ma suutma ka muude asjadega toime tulla. Nöör kaela. Ei taha enam. Miks kurat nõutakse lastelt digivõimekust, mida neile õpetatud ei ole?! Mul on kulunud nädalaid et üksipulgi jageleda erinevate keskkondade ja programmidega et need kõigepealt endale selgeks teha ja siis kuidagimoodi lapsele selgitada. Kuradi Google orjus uues vormis. Nüüd ei saa matemaatika 2+2 enam õpetada ilma et sul pole gmail kontot ja microsoft kontot ja teamsi ja zoomi ja ekool kogemata üles laeb kümnendast korrast. Õpetaja vaeseke ei suuda erinevaid meilikontosid avada aga 10a laps peab suutma orienteeruda kümnete keskkondade vahel.

 

Huvitav kas kõigil lastel on isiklik arvuti, et ei peaks seda vanematega jagama? Ka mul on vaja tööd teha kuid teen seda öötundidel sest päeval on laps arvutis ja teeb koduseid töid. Kui minul vaja arvutit vaadata siis peab saama hakkama tahvliga.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui lapsel kulub kodutöö tegemiseks vaid 15 või 20 minutit, siis miks arvuti kogu aeg päeval tema käsutuses on?

0
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui lapsel kulub kodutöö tegemiseks vaid 15 või 20 minutit, siis miks arvuti kogu aeg päeval tema käsutuses on?

see oli näide! mitte kõik ülesanded pole nii lihtsad. Mis sinu küsimuse mõte on? Teema on muus.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil sai koolis sügisel teada anda, kui laps vajab koolitöö jaoks arvutit. Neil oli võimalik mõnedele anda, ma ei tea, kas kõigile tahtjatele, aga vist tahtjaid väga palju ei olnud ka.

Vanematekogus sügisel samuti sai seda teemat pikalt-laialt arutatud. Selgelt tuli välja, et probleemid hakkamasaamisel olid mõnel kindlal lapsevanemal. St et süsteem jätab selles mõttes soovida, aga siiski valdav enamus tuleb toime ja erandite puhul on tegemist vähese digipädevusega. Kui laps on juba piisavalt suur, saab loota, et ta ise oskab varsti kõike juba paremini. Minu laps oli eelmisel aastal esimeses klassis ja ma ise ka üpris digiloll, aga saime hakkama. Tõsi, kodust internetimahtu tuli juurde võtta ja lõpuks kui Padlet väga täis sai, pidin käima töö juures lapse töid üles laadimas.

Aga jah, ega Perekool ei saa aidata. Aruta neid asju ikkagi klassi lastevanemate esindajaga (vanematekogu liige või kes ta teil on) ja klassijuhatajaga, vajadusel õppealajuhatajaga.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuristikus laenutatakse ka päris kindlasti kooli sülearvuteid välja. Meie klassijuhataja saatis sellekohase info nii kevadel kui ka nüüd novembri lõpus, kui gümnasistid koju jäid. Küllap läks ka põhikoolile sama pakkumine. Pöördu kooli IT poole, kui nüüd peale vaheaega distants jätkub, saad koolist sülearvuti lapsele. Ikkagi ei taha uskuda, et zoomi sisenemine on raske (lihtsalt lingile klikkida) või Teamsi videotunniga on keerukas liituda (samuti lihtsalt minna oma teamsi appi ja juba näed, et õpetaja kutsub koosolekule. Failide laadimist eKooli või google classroomi õpetati kevadel neile põhjalikult, siis saadeti mailile isegi vanematele mingid juhendid. Meil küll vaja polnud, laps sai ise kõigega hakkama. Palun küsi koolilt abi – pöördu klassijuhataja poole või õppejuhi poole, kui klassijuhatajalt abi ei saa. Kirjuta täpselt, milles on Sinu või lapse probleem. Hetkel küll tundub, et üritate köit läbi nõelasilma ajada – kerged igapäevased asjad ja keskkonnad olete endale nii keeruliseks mõelnud!

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ikkagi ei taha uskuda, et zoomi sisenemine on raske (lihtsalt lingile klikkida) või Teamsi videotunniga on keerukas liituda (samuti lihtsalt minna oma teamsi appi ja juba näed, et õpetaja kutsub koosolekule.

ka pealtnäha lihtsate asjade puhul võib teinekord mingeid müstilisi tõrkeid esineda. mul on kaks korda lastevanemate koosolekul juhtunud nii, et google meetsi keskkonnas ei õnnestu kaamerat sisse lülitada. kasutasin sama arvutit, millega laps igapäevaselt kooliasju teeb ja tunnis käib, tal oli kogu aeg kõik korras olnud. proovis siis tema oma kontoga ja sama lugu, kaamera ei lülitu sisse. põhjust ei suutnudki leida, kõik sai tehtud täpselt nii nagu alati. kui nüüd tunni ajal selline asi juhtuks, siis saaks laps põhjuseta puudumise…

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ikkagi ei taha uskuda, et zoomi sisenemine on raske (lihtsalt lingile klikkida) või Teamsi videotunniga on keerukas liituda (samuti lihtsalt minna oma teamsi appi ja juba näed, et õpetaja kutsub koosolekule.

ka pealtnäha lihtsate asjade puhul võib teinekord mingeid müstilisi tõrkeid esineda. mul on kaks korda lastevanemate koosolekul juhtunud nii, et google meetsi keskkonnas ei õnnestu kaamerat sisse lülitada. kasutasin sama arvutit, millega laps igapäevaselt kooliasju teeb ja tunnis käib, tal oli kogu aeg kõik korras olnud. proovis siis tema oma kontoga ja sama lugu, kaamera ei lülitu sisse. põhjust ei suutnudki leida, kõik sai tehtud täpselt nii nagu alati. kui nüüd tunni ajal selline asi juhtuks, siis saaks laps põhjuseta puudumise…

Loomulikult ei saaks, mikrofon ju töötab ja kirjutada saab ka.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Loomulikult ei saaks, mikrofon ju töötab ja kirjutada saab ka.

minu laste koolides on teada antud, et väljalülitatud kaamera võrdub põhjuseta puudumisega.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Loomulikult ei saaks, mikrofon ju töötab ja kirjutada saab ka.

minu laste koolides on teada antud, et väljalülitatud kaamera võrdub põhjuseta puudumisega.

Puudumise põhjendab lapsevanem.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Loomulikult ei saaks, mikrofon ju töötab ja kirjutada saab ka.

minu laste koolides on teada antud, et väljalülitatud kaamera võrdub põhjuseta puudumisega.

Üldjuhul käib selline reegel kaamera ise meelega välja lülitamise kohta – justkui oled tunnis, aga kuidagi ei reageeri. Kui on probleem, tuleb sellest õpetajale teada anda ja osaleda tunnis mikrofoni ja kirjutamise abil.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui sa ise töötad igapäevaselt arvutiga, siis eeldaks, et sul on piisav digipädevus olemas, et õpetad alast kodutööd õigesse kohta aarvutis salvestama, et see hiljem üles leida (kui raske on tekitada desktopile kaust “KODUTÖÖD”?, lapsele saab samm sammult juhendid paberile kirja panna: kuidas ja kuhu salvestada, kuidas meilile manust lisada (ja see õigest kohast üles leida), kuidas need zoomid jmt avada.

Jah, ma olen ka kuulnud ühelt kolleegil häda, kui neil tehti sügisel esimeses klassis nö distantsõppe proovipäev, et mis mõttes ja tal ei oska laps isegi arvutit üksi avada – no kui sul on ette teada, et tuleb selline ais, siis õpeta ometi laps varasemalt selleks valmis, hea ju, et kool valmistus.

tegelikult ei ole see probleem digipädevuses, vaid oskamatuses asju planeerida, last juhendada, asju lihtsamaks ise teha märkmete jmt abil.

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tundub, et probleem on lapsevanema väheses IT oskuses.

Ja kui ongi, pole see ju mingi ime. Kõik lapsevanemad ei pea olema nutikad arvutikasutajad, ega nemad koolis ei käi. Lapse õpiedukus ei peaks olenema tema vanemate võimetest, vaid tal peaks olema võimalik ka endal hakkama saada.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tundub, et probleem on lapsevanema väheses IT oskuses.

Ja kui ongi, pole see ju mingi ime. Kõik lapsevanemad ei pea olema nutikad arvutikasutajad, ega nemad koolis ei käi. Lapse õpiedukus ei peaks olenema tema vanemate võimetest, vaid tal peaks olema võimalik ka endal hakkama saada.

täiesti nõus, need oskused peab andma lapsele kool! digipädevused on idee poolest integreeritud kõigisse õppeainetesse, kuid kuidas seda realiseeritakse, jätab enamasti soovida. see, kui digipädevuste õpetamine jäetakse lapsevanemate kohustuseks, toodab lihtsalt veel suuremat ebavõrdsust.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tundub, et probleem on lapsevanema väheses IT oskuses.

Ja kui ongi, pole see ju mingi ime. Kõik lapsevanemad ei pea olema nutikad arvutikasutajad, ega nemad koolis ei käi. Lapse õpiedukus ei peaks olenema tema vanemate võimetest, vaid tal peaks olema võimalik ka endal hakkama saada.

Natuke võiks ikka nii palju enesekindlust olla, et saata probleemide korral õpetajale mail! Kui ei oska maili ka saata või pole võimalik siis paberil kiri. Ega ka õpetaja kaua vastu pea, kui lapsevanem põhjendab lapse põhjuseta puudumisi pidevalt õpetaja poolse ebakompetentsusega ja palub mailis direktori abi.

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )


Esileht Koolilaps Kuristiku gümnaasiumi distantsõpe – ahastus