Tallinna Kuristiku gümnaasiumist on jutt.
Kas keegi teab, on koolil olemas mingi juhend või süsteem, kuidas peab distantsõpe korraldatud olema või leiutabki seal koolis iga õpetaja oma süsteemi ja lapsel tuleb õppidagi selgeks 20 õpetaja 20 erinevat süsteemi? Kooli poole pöördusin, vastust pole saanud. Palju lohutamist ja kaasatundmist aga abi mitte. Nullid, ühed, kahed ja põhjuseta puudumised aga kgunevad jõudsalt edasi. Ehk on siin lapsevanemaid, kes oskavad kaasa rääkida.
Õpetajad suhtlevad lapsega läbi erinevate kanalite – kord emailis, kord messengeris, kord teamsis, info ülesannete kohta ja zoom tundide kohta sisestatakse e koolis kord tunni kirjelduse alla, kord ülesande vaatesse ja kord samal päeval kui tund toimub, teine kord jälle päev varem või üldse kuidas jumal juhatab. Üks õpetaja kirjutas tunni toimumise päevale – tund toimub homme zoomis – kuidas sellest peaks aru saama? Totaalne segadus. Laps tundi ei märganud ei läinud ja põhjuseta puudumised on reas. Kohe zoomi sisse ei saa mõnel tehnilisel põhjusel, põhjuseta puudmine või hilinemine kirjas.
Tööde esitamise tähtajad.
Mitte midagi ei saa aru. Mis päevaks, mis kellaks peab olema töö esitatud ja millist kanalit pidi, millisel kujul peab töö esitatud olema – ole hiromant, et aru saada mida nad tahavad. Mõni soovib fotot, teine ei soovi ja fotona saadetud töö eest saab nulli. Mõni kirjutab teha kirjalikult aga kuhu – mingisse keskkonda või paberile käsitsi ja foto või Word failina saata või kuskile teamsi laadida üles midagi? Laps tegi nii nagu tema aru sai – sai nulli, sest õpetaja tahtist muud moodi, mis siis, et ei täpsustanud kuidas ta tahab. Mitte ühelegi küsimusele vastust pole saanud. Iseseisvalt uurides oleme mingitele skeemidele jälile saanud, et näe see tahab nii aga too on sedasi teha hoopiski ära keelanud ja kui üks ütleb nii, siis see tegelikult tähendab hoopis midagi muud kui kirjutas jne.
Kes selles koolis peaks olema see inimene, kes töötab välja juhendi mille järgi peab lastele ja lapsevanematele olema info edastatud nii, et sellest saaks üheselt aru ja ei peaks tuhnima mööda erinevaid allikaid ringi ning mõistatama, et mida siis ikkagi tahetakse saada.
Ma siiralt tahan aru saada, kas ainult minul üksi on probleem? Kui koosolekul selle küsimuse tõstatasin, siis rääkis kaasa ainult üks lapsevanem, kes teatas et neil pole mingit probleemi ja kõik on suurepärane. Ülejäänud olid lihtsalt vait ja õpetaja vastas mingi segase lausega, mis ei tähendanud mitte midagi – umbes oi on keerulised ajad jah. Igasugune õppimise soov on kadunud ja tahaks käega lüüa kogu sellele distantsõppele. Istun mina nina arvutis ja ajan näpuga järge, istub laps. Pingutame mõlemad nagu hullud ja tulemuseks on ikka pidev negatiivne tagasiside hinnete ja puudumiste näol. Las jääb klassi kordama siis.