Reaalkoolis algasid mata ja füüsika jaanuaris varasematel aastatel. Minu laps käis matemaatika kursustel. Mingit imet see kursus temaga selle ajaga ei teinud, sai kinnitust et reaalkooli matemaatika on klass omaette ja valis heaga nelikkoolide humanitaarsuunad, kuhu 50% matemaatika ja 60% füüsika katsete tulemusega ka vaevata sisse sai. Reaalkooli kursust meenutab hea sõnaga, tollel aastal seda juhendanud meesõpetajat ka. Kui tal oleks huvi olnud ilmselt endal reaalsuundade vastu, siis oleks sealt saanud häid nippe ja kogemusi küll. Seega lapsel endal peab olema väga suur tahtmine sealt kursuselt midagi kaasa võtta. Kui minnakse nii, nagu mu lapse üks sõber, et ema tahtel, siis seal keegi õppima ja kaasa tegema ei sunni ja see poiss lihtsalt veetis seal kusagil tagapingis aega ja nelikkatsete koolidesse kuhugi isegi vestlusele ei pääsenud. Miinuseks ehk vähem personaalset lähenemist kursusel, sest auditoorium oli suur ja palju lapsi kursusel. Lapse üks sõber käis füüsika kursusel ja ka väga kiitis, ütles et sai paljudele asjadele pihta, millest muidu tunnis aru ei saanud.
Kui oma lapsele kursuseid uurisin, siis TTÜ omasid ka kiideti, lihtsalt mu lapsel poleks olnud oma tiheda treeninggraafiku kõrval aega seal sügisest saadik käia. See oleks ta totaalselt ära väsitanud.
GAG kursutel käisid lapse klassikaaslased, keegi nendest kursuse läbinutest kuhugi nelikkatsete koolidesse sisse ei saanud. Mulle ei meeldinud ka, et kursused kestsid maikuuni. Katsed olid märtsis ära ja minu lapsel edaspidi poleks küll olnud seal mingit motivatsiooni käia, sest lõpueksamite eduka sooritamise jaoks olid tal piisavad teadmised olemas ja need tulemused tõesti kedagi ei huvita, ainult kiitusega lõpetamisel on oluline, et oleks eksamihinne 5. Seetõttu GAG kursuseid ei valinud.
Seega vali oma lapse tempoga ja võimalusteg sobiv kursus ja oluline on, nagu ma rõhutasin, et laps ise tahab seal käia ja õppida. Kuna need on tasulised, siis keegi teda seal õppima ei sunni ja ei hinda ja huvi puudumisel on selle kasutegur suht väike.