Esileht Koolilaps Laps düsgraafik, võimatu elu koolis :(

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 50 )

Teema: Laps düsgraafik, võimatu elu koolis :(

Postitas:
Kägu

Mul noorim laps on düsgraafik. Elu koolis võimatu tänu Eesti keele tundidele. Muude ainetega on hästi, matemaatiline mõtlemine on hea. Aga Eesti keeles 2 kirjas JÄLLE! Ma saan aru, et ta ei oska õigesti kirjutada, ei hakkagi ilmselt kunagi oskama. Miks peab õpetaja nii jäik olema? Miks peab iga täheviga olema punasega suurelt veaks loetud? Miks ei võiks õpetaja natukenegi paindlikum olla ja kasvõi lapse jaoks veidi aega leida vms? Aga ei leia, kõmm 2 sisse jälle! Milleks? Mida see annab ja mida see paremaks muudab?
Ma ise olen haiglas õde, ei tule nagu selle pealegi, et kõik sama diagnoosiga inimesed peaksid sama suutma ja samahästi paranema. Ikka suhtud vastavalt inimesele ju. Aga koolis, lapsed.. kõik ühel joonel. No ma ei taha, et ta kuskil erikoolis peaks käima! Ta ei ole loll, lihtsalt düsgraafik on 🙁 Vanduda tahaks! Vabandan, lasin auru välja.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul noorim laps on düsgraafik. Elu koolis võimatu tänu Eesti keele tundidele. Muude ainetega on hästi, matemaatiline mõtlemine on hea. Aga Eesti keeles 2 kirjas JÄLLE! Ma saan aru, et ta ei oska õigesti kirjutada, ei hakkagi ilmselt kunagi oskama. Miks peab õpetaja nii jäik olema? Miks peab iga täheviga olema punasega suurelt veaks loetud? Miks ei võiks õpetaja natukenegi paindlikum olla ja kasvõi lapse jaoks veidi aega leida vms? Aga ei leia, kõmm 2 sisse jälle! Milleks? Mida see annab ja mida see paremaks muudab?

Ma ise olen haiglas õde, ei tule nagu selle pealegi, et kõik sama diagnoosiga inimesed peaksid sama suutma ja samahästi paranema. Ikka suhtud vastavalt inimesele ju. Aga koolis, lapsed.. kõik ühel joonel. No ma ei taha, et ta kuskil erikoolis peaks käima! Ta ei ole loll, lihtsalt düsgraafik on 🙁 Vanduda tahaks! Vabandan, lasin auru välja.

Õpetaja on lapse diagnoosist ikka teadlik? Tugipersonal on koolis olemas?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul noorim laps on düsgraafik. Elu koolis võimatu tänu Eesti keele tundidele. Muude ainetega on hästi, matemaatiline mõtlemine on hea. Aga Eesti keeles 2 kirjas JÄLLE! Ma saan aru, et ta ei oska õigesti kirjutada, ei hakkagi ilmselt kunagi oskama. Miks peab õpetaja nii jäik olema? Miks peab iga täheviga olema punasega suurelt veaks loetud? Miks ei võiks õpetaja natukenegi paindlikum olla ja kasvõi lapse jaoks veidi aega leida vms? Aga ei leia, kõmm 2 sisse jälle! Milleks? Mida see annab ja mida see paremaks muudab?

Ma ise olen haiglas õde, ei tule nagu selle pealegi, et kõik sama diagnoosiga inimesed peaksid sama suutma ja samahästi paranema. Ikka suhtud vastavalt inimesele ju. Aga koolis, lapsed.. kõik ühel joonel. No ma ei taha, et ta kuskil erikoolis peaks käima! Ta ei ole loll, lihtsalt düsgraafik on 🙁 Vanduda tahaks! Vabandan, lasin auru välja.

Õpetaja on lapse diagnoosist ikka teadlik? Tugipersonal on koolis olemas?

Teab loomulikult. See individuaalne õpe Eesti keeles kukkus kiiresti läbi, paar nädalat vaid toimis. Logopeedi koolis ei ole. 40 eur tasulist logopeedi ka ei jaksa maksta nii, et asjast tuntavat kasu tekiks. 🙁

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?
Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mitmes klass. Kui abi ei saa, pöördu rajaleidjasse. Düsgraafikul ei tohi arvestada paljusid asju, meie saime rajaleidjast tuge.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kas diagnoos on ametlik st paberil? Kui jah, siis on kool kohustuatud pakkuma (tasuta) logopeedilist abi + IÕK. Rajaleidjast on kindlasti abi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?

Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Oot, kustkohast arvamus, et ma ei taha, et laps õpiks keelt? Muidugi tahan, aga ma tahan ka, et tema närvisüsteem jääks korda. Kas õpetajale ei anna see midagi, kui tema õpilane koolitöös paremini edeneb? Mida annab õpetajale see kahtede ladumine?

Rajaleidjas oleme käinud, soovitati logopeedi. Logopeed on 40 eur kord ja vaja oleks mitu korda nädalas

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Diagnoosi olemasolul on nii, et lapsevanemana saad koolilt nõuda logopeediteenust. Kui koolil pole teenust pakkuda, siis ostab teenuse sisse või maksab arve omavalitsus ehk koolipidaja.
Eesti keele õpetaja aga peab hindama selliselt, et ühesuguse eksimuse eest, olgu või 10 ühesugust viga, arvestatakse see üheks veaks.
Palu endale appi mõni tugispetsialist koolist, kes õpetajale asja selgitaks (HEVKO, sotsiaalpedagoog, eripedagoog) või pöördu uuesti Rajaleidjasse- nad jagavad soovitusi ka koolile. Ärge andke alla, sest õpilase “peedistamisel” võivad hiljem olla tõsised tgajärjed!

Please wait...
Postitas:
Kägu

ehk oleks abi eraõpetajast, kes õpetaks selgeks keelereeglid. kui reeglid selged, läheb kirjutamine ka kergemaks.
ma mõtlen, et kuidas õpivad keelt kirjutama inglased? nad ju üldse hääldavad ja kirjutavad erinevalt. no ja kui on koolis inglise keel, siis kui on valesti kirjutatud sõnad, on ikka hindeks 2.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?

Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Düsgraafiku diagnoosga last saab sinu meelest kahtesid ladudes õigesti kirjutama õpetada?

Mis järgmiseks, autistist saaks autismi vitsaga välja peksta näiteks või?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?

Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Düsgraafiku diagnoosga last saab sinu meelest kahtesid ladudes õigesti kirjutama õpetada?

Mis järgmiseks, autistist saaks autismi vitsaga välja peksta näiteks või?

Vaevalt. Aga see on hinnang, et lapsevanem on pea pistnud liiva alla ja peaasi, et õps ei paneks kahtesid. Aga õpetaja ei saa tegeleda tunnis vaid ühe lapse õpetamisega.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?

Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Düsgraafiku diagnoosga last saab sinu meelest kahtesid ladudes õigesti kirjutama õpetada?

Mis järgmiseks, autistist saaks autismi vitsaga välja peksta näiteks või?

Vaevalt. Aga see on hinnang, et lapsevanem on pea pistnud liiva alla ja peaasi, et õps ei paneks kahtesid. Aga õpetaja ei saa tegeleda tunnis vaid ühe lapse õpetamisega.

Ei, mul ei ole pea liiva all. Tean mis on düsgraafia, tean, et ta ajab teatud tähed kirjutades sassi. Küll oleme püüdnud õppida nii ja naa, häälinud, joonistanud, logopeedil käinud, no ei suuda ta neid tähti õigesti panna. Ei ole ma ka oodanud, et õpetaja ainult temaga tegeleks. Ootan õpetajalt inimlikkust, seda, et iga sellist täheviga ei loetaks eraldi veaks. Olen käinud koolis rääkimas – kasutegur 0! Praegu on 5. Klass, ta veel väga püüab, aga need püüdmised jooksevad kõik tühja. Kardan seda hetke kui ta annab alla ja loobub püüdmast. Ta on armas poiss, hea südamega, püüab, ma kardan et ta murdub mingi hetk 🙁

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?

Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Düsgraafiku diagnoosga last saab sinu meelest kahtesid ladudes õigesti kirjutama õpetada?

Mis järgmiseks, autistist saaks autismi vitsaga välja peksta näiteks või?

Vaevalt. Aga see on hinnang, et lapsevanem on pea pistnud liiva alla ja peaasi, et õps ei paneks kahtesid. Aga õpetaja ei saa tegeleda tunnis vaid ühe lapse õpetamisega.

Ei, mul ei ole pea liiva all. Tean mis on düsgraafia, tean, et ta ajab teatud tähed kirjutades sassi. Küll oleme püüdnud õppida nii ja naa, häälinud, joonistanud, logopeedil käinud, no ei suuda ta neid tähti õigesti panna. Ei ole ma ka oodanud, et õpetaja ainult temaga tegeleks. Ootan õpetajalt inimlikkust, seda, et iga sellist täheviga ei loetaks eraldi veaks. Olen käinud koolis rääkimas – kasutegur 0! Praegu on 5. Klass, ta veel väga püüab, aga need püüdmised jooksevad kõik tühja. Kardan seda hetke kui ta annab alla ja loobub püüdmast. Ta on armas poiss, hea südamega, püüab, ma kardan et ta murdub mingi hetk 🙁

Räägi kooli õppejuhiga. Kas teil koolis pole tõesti ühtki tugisüsteemi esindajat? Kui logopeedi pole, siis äkki on sotsiaalpedagoog või veel parem oleks muidugi eripedagoog? Kas eesti keelt annab eesti keele õpetaja või klassiõpetaja (kuigi mõlema puhul on uskumatu, et nad üldse ei suuda arvestada düsgraafiku eripäraga). Samas muidugi, kui vead on eri tüüpi, siis võibki juhtuda, et hinne on ikka 2 ja parandatakse ju nagunii kõik vead ära, isegi kui neid eraldi vigadena ei arvestata. Selline laps peab saama logopeedi juures käia ja tema hindamine peab olema erisusega. Pöördu jällegi omavalitsuse poole ja nõua tuge, et laps saaks nõuetekohast abi. Düsgraafiat on eri raskusastmega, vahel see suurt ei paranegi, aga natuke abi oleks logopeedist ikka, midagi saaks ikka ehk paremaks ja samuti on logopeedi juures käimine alus ja põhjendus erinevaks hindamiseks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Huvitav, just oli jutt tuttava õpetajaga, kes kurtis, et ema ei tunnista lapse probleemi (samuti düsgraafia), et kui tal oleks selle kohta paber – siis saaks seda last teistmoodi hinnata, et praegu ei jää muud üle, kui kahtesi panna. Ma arvan, et see on kooli probleem ja kui kool tõesti nii jäik on – siis kaaluda seda, et laps panna teise kooli.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei saa aru, kas lapsel on siis diagnoos või on hinnatud ebamääraselt düsgraafiliste tunnustega vm
Esimesel juhul peaks ju logopeed tasuta olema ja kindlasti saaks eeldada õpetajalt teistmoodi lähenemist (hindamisel).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma saan teemaalgataja segasest jutust aru, et sul tegelikult pole ju seda paberit, millel oleks puust ja punasest see diagnoos peal eks? Sellepärast ei peagi kool reegleid järgima. Räägi ikka nii nagu asi on kui juba teema teed.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei, mul ei ole pea liiva all. Tean mis on düsgraafia, tean, et ta ajab teatud tähed kirjutades sassi. Küll oleme püüdnud õppida nii ja naa, häälinud, joonistanud, logopeedil käinud, no ei suuda ta neid tähti õigesti panna. Ei ole ma ka oodanud, et õpetaja ainult temaga tegeleks. Ootan õpetajalt inimlikkust, seda, et iga sellist täheviga ei loetaks eraldi veaks. Olen käinud koolis rääkimas – kasutegur 0! Praegu on 5. Klass, ta veel väga püüab, aga need püüdmised jooksevad kõik tühja. Kardan seda hetke kui ta annab alla ja loobub püüdmast. Ta on armas poiss, hea südamega, püüab, ma kardan et ta murdub mingi hetk 🙁

kas lapsel on ametlik diagnoos olemas?
kaalu lapse aastaks-paariks tartusse hiie kooli saatmist. seal on väga super personal ning ka õpilaskodu olemas.
tuttava laps tuli 10aastaselt üksi tallinnast tartusse hiie kooli ning sai oma probleemidest niipalju lahti, et sai tagasi tavakooli

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu ühel lapsel on düsgraafia ja teisel düsleksia. Kõik sõltub koolist ja õpetajatest. Rajaleidjas öeldi mulle, et nad ei taha düsgraafia puhul eriti paberit anda, sest see piirab oluliselt lapse võimalusi tulevikus näiteks kõrgkooli sisse saada. Rajaleidjas soovitus oli koolis õpetajatega suhelda ja nende heatahtlikusele lootma jääda, nn. paber antakse viimases hädas kui õpetajad ei ole nõus vastu tulema.
Samas, käisin koolis sellest rääkimas ja õpetajad laiutasid vaid käsi, et kui pole paberit, siis nemad midagi teha ei saa. Ma ei saa aru, kuidas nad niimoodi ristivastupidist juttu ajavad, mina kui lapsevanem tundsin ennast küll nagu viimane loll ja jooksin kahe asutuse vahet kuni düsgraafikust laps sai leebema suhtumise, aga mitte paberit ja düsleksiaga laps sai paberi ja samuti leebema hindamise.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Teemaalgataja olen. Meil on diagnoos täiesti olemas, aga kooli ma tõepoolest paberit ei viinud, sest meil hakati düsgraafia tõttu rääkima eriõppekavast. Paraku ma ei näe lapsevanemana, et mu poeg peaks ülejäänud klassist eraldi õppima mingi teise õppekava järgi. Muudes ainetes saab ta ilusti hakkama ja ainult need kirjavead ongi ju probleem. Kõik oleks imeliselt parem, kui hinnataks leebemalt seda kirjutamist. Ei ole ju asi õppimatuses.
Tunnengi tohutult puudust inimlikusest, sellest, et ei oleks nii jäik see suhtumine.
Minul tööjuures ka, kui inimene küsib vett näiteks, minu jaoks on jah lisaliigutus ja tööd palju, töölepingus ka pole seda punkti, aga no teen ju ikka. See oli selline hästi lihtsustatud näide, selliseid asju on palju. Aga muidugi on ka selliseid kes ei toogi ja ei teegi jne. Kõik sõltub inimesest.
Pole mul mõtet last teise kooli ka viia, ei usu, et mõni kool rõõmust hüppab selle peale kui düsgraafiku kooli saavad. Erikooli ka ei taha, laps võiks ikkagi elada ju kodus ja oma perega. Ja ma ei näe, et see düsgraafia nii meeletu erivajadus oleks. Ahh, ma ei tea!
Tunne on lootusetu! Olen võtnud plaani lastega siit meie riigist lahkuda, ei jaksa enam võidelda iga asja pärast. Võõrkeelt suudab mu düsgraafik õppida küll, meelde jääb hästi. Eks kirjutamisega on probleeme, aga neid kriitilisi tähti on õnneks tulevases keeles vähe.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Oot, aga sa pekasid saama selle eri õppekava ühes aines, eesti keeles. Ja ülejäänud ained läbib tavaprogrammi järgi. Kas see variant ei sobi?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Oot, aga sa pekasid saama selle eri õppekava ühes aines, eesti keeles. Ja ülejäänud ained läbib tavaprogrammi järgi. Kas see variant ei sobi?

No seal läks juba suuremalt see teema koolis lahti, et no ajaloos ka vaja kirjutada jne. Ja erikoolist jutt. Saan aru, et paljuski on kommunikatsiooniprobleem minu ja kooli vahel, aga siiski, kui juba need IÕK ja erikool määratakse, siis sellest enam ei pääse ja ongi mokas! Ma ei jaksa enam neid vägikaikaid vedada lihtsalt!
Laps jäi kevadel suvetööle eesti keeles, ma salamisi lootsin, et ehk õpetaja natukene ka püüab teda aidata. Tal on siiki haridus vastav. Aga tutkit! Laps käis klassiruumis iseseisvat tööd tegemas lihtsalt, õpetaja jagas käsud uksevahelt kätte. Eelnevalt sain mina muidugi pika etteheitva e.maili selle kohta kuidas õpetaja peab minu lapse pärast lisatööd tegema.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meil on diagnoos täiesti olemas, aga kooli ma tõepoolest paberit ei viinud, sest meil hakati düsgraafia tõttu rääkima eriõppekavast.

Issand, ise sa ju takistad siis kooli! Aita ometi oma last! Eriõppekava ehk individuaalne õppekava tehaksegi siis ju just sinu lapse eripärast lähtudes ja selle alusel on õpetajal õigus teha mööndusi ja hinnata ka vastavalt. Ükski õpetaja ei tohigi teha neid mööndusi vaid vastavalt sellele, et lapsevanem ütles nii. Lõpuks hindamegi siis nii, et lapsevanem ütles, et peab panema viie, vahet pole, mis siu tööl on. Isegi kui ta õpib eesti keelt suurest klassist eraldi, on see kokkuvõttes talle ainult kasuks, mitte mingil juhul kahjuks. Oma kogemusest (olen võõrkeeleõpetaja) võin öelda, et düsgraafia avaldub alati ka lisaks emakeelele võõrkeeltes ja ka võõrkeeleõpetajal oleks võimalus sinu lapse hindamist veidi teistmoodi korraldada. Kui sa viid selle paberi kooli ja annad teada, et sinu lapsel on abi vaja, siis see on igal juhul pigem kasuks kui kahjuks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tunne on lootusetu! Olen võtnud plaani lastega siit meie riigist lahkuda, ei jaksa enam võidelda iga asja pärast.

Sa ei olegi ju võidelnud, vaid otsustad ise ette ära.
Saa aru, õpetajal peab erihindamiseks olema alus ja seda ei saa võrrelda janusele vee pakkumisega. Hinnata ei saa lihtsalt mingite eraviisiliste kokkulepete alusel vanematega.
Nagu siin öeldi – ära takista oma lapsel abi saamist!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuule, kui sa ei ole kooli lapse kohta neid pabereid esitanud, siis õpetaja hindabki teda kui tavaõpilast. Midagi imelist ei saa õpetajalt ju nõuda, et su last sinu sõnade põhjal leebemalt hinnata ning kirjavigadest mööda vaadata. Hindamise aluseks on ikkagi riiklik õppekava ja koolis endas kehtestatud hindamise kord. See, et sa annab tööl soovijale klaasi vett on midagi muud, praegu sa tahad, et õpetaja rikuks hindamise korda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas ei ole nii, et ühetüübilised vead hinnatakse üheks veaks? Et kui on etteütlus ja laps kirjutab sõna poiss asemel “doiss” tekstis 5 x, siis võiks see olla 1 viga, mitte 5 viga?
Päris mitmeid sõnu on ta õppinud juba millise tähega need kirjutatakse, mõnede sõnadega on raskem.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tunne on lootusetu! Olen võtnud plaani lastega siit meie riigist lahkuda, ei jaksa enam võidelda iga asja pärast.

Sa ei olegi ju võidelnud, vaid otsustad ise ette ära.

Saa aru, õpetajal peab erihindamiseks olema alus ja seda ei saa võrrelda janusele vee pakkumisega. Hinnata ei saa lihtsalt mingite eraviisiliste kokkulepete alusel vanematega.

Nagu siin öeldi – ära takista oma lapsel abi saamist!

Seda diagnoosi ei võeta ju hindamise aluseks! Muidu ei olekski probleemi ju. Milleks seda individuaalset õppekava vaja on? Milleks erikooli? Võtkugi siis lihtsalt hindamise aluseks – ei võeta ju!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seda diagnoosi ei võeta ju hindamise aluseks! Muidu ei olekski probleemi ju.

diagnoos võetakse justnimelt hindamisel aluseks. ka põhikooli lõpueksami hindamisel. on sul muidu plaan, mida teha siis, kui ta pk eesti k eksamil läbi kukub?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Seda diagnoosi ei võeta ju hindamise aluseks! Muidu ei olekski probleemi ju.

diagnoos võetakse justnimelt hindamisel aluseks. ka põhikooli lõpueksami hindamisel. on sul muidu plaan, mida teha siis, kui ta pk eesti k eksamil läbi kukub?

No aga ei ole nii ju. Kui viin paberi, siis ongi eriõppel. Plaan on Eestist ära minna.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No aga ei ole nii ju. Kui viin paberi, siis ongi eriõppel.

Mida see eriõpe tähendab teie koolis?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No aga ei ole nii ju. Kui viin paberi, siis ongi eriõppel.

Mida see eriõpe tähendab teie koolis?

Teistest eraldi tunnid ja saan aru, et mitte täismahus. Niimoodi on tulevikul kriips peal nii või naa.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 50 )


Esileht Koolilaps Laps düsgraafik, võimatu elu koolis :(