Esileht Koolilaps Laps düsgraafik, võimatu elu koolis :(

Näitan 20 postitust - vahemik 31 kuni 50 (kokku 50 )

Teema: Laps düsgraafik, võimatu elu koolis :(

Postitas:
Kägu

Teistest eraldi tunnid ja saan aru, et mitte täismahus. Niimoodi on tulevikul kriips peal nii või naa.

Tead, võta nüüd rahulikult ja mine uuri täpsemalt koolis järele, mis see eriõpe nende puhul tähendab. Kui lapsele pakutakse eesti keele tunde teistest eraldi, siis see on pigem õnnistus ja tore, et kool sellise ressursi leiab. Usu, see on sinu lapsele ainult kasuks ja õpetaja saab just sinu last silmas pidades selgitada neid asju, mis sinu lapsele on rasked. See ei tähenda lihtsustatud õppekava ju ometigi! Mingit kriipsu see tulevikule peale ei tõmba, pigem tõmbab tulevikule kriipsu peale täisnõudmistega emakeeleeksam, mille laps seetõttu läbi kukub, et on düsgraaf ja õpetajal ei ole alust hinnata teda diferentseeritult. Sel juhul ei ole tõesti asja gümnaasiumi ja on ilmselt rakse jätkata ka kutsekoolis. Kui plaanite ära kolida ja laps uue riigi keeles loeb-kirjutab vabalt ja vigadeta, siis polegi ju probleemi. Samas düsgraaf ei ole tegelikult kunagi vaid ühes keeles düsgraaf.
Ehk siis – võta kooliga ühendust, vii neile paber ja uuri, mis võimalused on. Aita oma last!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No aga ei ole nii ju. Kui viin paberi, siis ongi eriõppel.

Mida see eriõpe tähendab teie koolis?

Teistest eraldi tunnid ja saan aru, et mitte täismahus. Niimoodi on tulevikul kriips peal nii või naa.

Mitte millelgi pole kriips peal. Esiteks räägi kooliga läbi, mida miski asi tähendab. Individuaalne õppekava ei pruugi tähendada praktikas suurt midagi, õpib ikka teistega koos, erinevad ainult natuke nõudmised ja hindamised, võib saada erinevaid ülesandeid teistest (aga sugugi mitte alati), mingit märget tunnistusele ei tule ja millelegi kriipsu peale ei tõmmata. Kui kool tahab pakkuda eraldi teistest õpet (mitte ainult eraldi õppekava), siis kõigepealt tuleb selgeks teha, mis ainetes, ja teiseks on individuaalselt üks ühele õpe parim õppevorm- nii saab aine kõige paremini selgeks, ma küll võtaks. Tunnistusele ei tule mingit märget, et laps õppis teistest eraldi, jällegi ei saa tulevikul kriips peal olla. Düsgraafiapaberi võid kooli esitada, seda ei kanta ka kuhugi tunnistusele ja kui laps läheb kõrgkooli ja tal on düsgraafia, tuleb see arvatavasti mingil hetkel ju ikka välja (kui ta kirjalikke töid esitab), aga eks nad siis ise juba vaatavad, kas on vaja kriips peale tõmmata või on muus mõttes piisavalt andekas, et seal õppida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Teistest eraldi tunnid ja saan aru, et mitte täismahus. Niimoodi on tulevikul kriips peal nii või naa

Teistest eraldi tunnid siiski neis ainetes, mida ta diagnoos segab. Teised ained läbib tavamahus. Ja ei ole seepärast tuelvikul kriips peal ometi.

Mu laps õppis vene keelt eraldi teistest, lihtsustautd programm. Nüüd on ta ülikoolis IT eriala õppimas. Ei mingit kriipsu peal tulevikul.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Selge, tänan teid. Võtan uuesti kooliga ühendust ja palun kirjalikult selgitust mismoodi nad õpet plaanivad selle diagnoosiga. Minu kontakt kooliga ei ole tõesti olnud hea. Püüan oma emotsioonid maha tõmmata ja uurin uuesti. Tänan!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Selge, tänan teid. Võtan uuesti kooliga ühendust ja palun kirjalikult selgitust mismoodi nad õpet plaanivad selle diagnoosiga. Minu kontakt kooliga ei ole tõesti olnud hea. Püüan oma emotsioonid maha tõmmata ja uurin uuesti. Tänan!

Väga õige otsus!
Just, võta emotsioonid maha ja mõtle nii, et tahad oma lapsele parimat lahendust.
Edu teile ja lapsel on kindlasti “ilma kriipsudeta” tulevik! 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Selge, tänan teid. Võtan uuesti kooliga ühendust ja palun kirjalikult selgitust mismoodi nad õpet plaanivad selle diagnoosiga. Minu kontakt kooliga ei ole tõesti olnud hea. Püüan oma emotsioonid maha tõmmata ja uurin uuesti. Tänan!

Väga õige otsus!

Just, võta emotsioonid maha ja mõtle nii, et tahad oma lapsele parimat lahendust.

Edu teile ja lapsel on kindlasti “ilma kriipsudeta” tulevik! 🙂

Aitäh! Ma olengi alati tahtnud oma lastele parimaid lahendusi. Võtan kooliga uuesti ühendust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu düsleksiku puhul oli IÕK selline, et tundides käis ta teistega koos, kuid tema puhul tehti teatud mööndusi. Näiteks eesti keeles jäi koduseks lugemiseks 1-2 lõiku, samas kui teised pidid läbi lugema terve teksti. Kirjutamisülesannetes pidi tegema nt. pool. Kuna düsleksikutel on probleeme lugemisega, siis näiteks matemaatikas luges õpetaja talle ülesandekirjeldused ja tekstülesanded ette, sai igas kontrolltöös ja tunnikontrollis 15min lisaaega. Sai alati kontrolltöödes lihtsustatud variandi jne.
Milline düsgraaf sinu laps on, kas lähevad ainult tugevad ja nõrgad tähed sassi või on raskem variant? Minu tütar näiteks ei taju pikki ja lühikesi häälikuid, nõrku ja tugevaid tähti, ajab segi b ja d, neljandas-viiendas klassis kirjutas veel tähti ja numbreid sageli peegelpildis, numbritel vahetas kohad-13 asemel võis vabalt kirjutada 31 ja ei saanud üldse aru, et midagi valesti oleks. Ühesõnaga täispakett. Hetkel käib seitsmendas klassis, vene keeles ja inglise keeles teevad teevad õpetajad ikka suuri järelandmisi, üritan tuleviku pärast mitte muretseda, olen õnnelik, et praegu saab ta enam vähem hakkama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu düsleksiku puhul oli IÕK selline, et tundides käis ta teistega koos, kuid tema puhul tehti teatud mööndusi. Näiteks eesti keeles jäi koduseks lugemiseks 1-2 lõiku, samas kui teised pidid läbi lugema terve teksti. Kirjutamisülesannetes pidi tegema nt. pool. Kuna düsleksikutel on probleeme lugemisega, siis näiteks matemaatikas luges õpetaja talle ülesandekirjeldused ja tekstülesanded ette, sai igas kontrolltöös ja tunnikontrollis 15min lisaaega. Sai alati kontrolltöödes lihtsustatud variandi jne.

Milline düsgraaf sinu laps on, kas lähevad ainult tugevad ja nõrgad tähed sassi või on raskem variant? Minu tütar näiteks ei taju pikki ja lühikesi häälikuid, nõrku ja tugevaid tähti, ajab segi b ja d, neljandas-viiendas klassis kirjutas veel tähti ja numbreid sageli peegelpildis, numbritel vahetas kohad-13 asemel võis vabalt kirjutada 31 ja ei saanud üldse aru, et midagi valesti oleks. Ühesõnaga täispakett. Hetkel käib seitsmendas klassis, vene keeles ja inglise keeles teevad teevad õpetajad ikka suuri järelandmisi, üritan tuleviku pärast mitte muretseda, olen õnnelik, et praegu saab ta enam vähem hakkama.

Kpt- gbd ajab segamini, kohati ka asendab nt doiss mille juba näiteks tõin. Mõnikord kirjutab valesti ka pikki- lühikesi häälikuid, kuid seda õnneks mitte tihti. Numbritega korras ja peegelpilti ei ole. Ohh.. kas ma tõesti sain valesti koolis aru? Nad ju rääkisid eraldi klassist õppest ja et mitte täisprogramm? Ohh, oleksin kohe pidanud kirja teel ainult suhtlema, saaks üle vaadata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jah, emotsioonid maha. Ise pead olema väga rahulik ja kindel. Rahulikult tuleb uurida, mis lahendused koolil on ja kui lahendus on ebasobiv, ei pea sellega nõusutuma. Alati võid uuesti rajaleidjasse helistada ja sealt nõu küsida, kas pakutud asi ikka on see, mida pead vastu võtma.

Mina pidin ka om lapse pärst kooliga vaidlema enne, kui sain lõpuks selle lahenduse, mis sobiv oli. Mitu korda helistasin ka rajaleidjasse ja küsisin nõu. Koolil on mugav jah natuke erinev laps välja süüa, minu oma taheti ka välja süüa, aga ma ei lasknud seda teha. Väga palju läks energiat ja mu läbirääkimisoskusi (õnneks need mul head, igapäevases tööl ülivajalik oskus) sinna alla, aga tulemus on hea. Tubli ülikoolis õppiv noor inimene ja ma olen tõesti iga päev õnnelik, et ei lasknud tookord kooli soovitut läbi – laps koduõppele (sest kes temaga koolis tegeleda tahab), kõikides ainetes lihtsustatud õppekavale, valge tunnistusega üheksanda klassi lõpetmine (mis tähendab tuleviku mõttes ainult kutseka kõige lihtsamaid erialasid, neid kust keskharidust ei saa). Saavutasin selle, et laps sai lihtsustautd kava ainult vene keeles, tegi lõpukesamid normaalselt, läks küll kutskeasse, aga sai sealt ka keskhariduse, õppis lisaks ja sai sisse ülikooli.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu lapsel on düsleksia ja düsgraafia. Käis Tallinnas ühes Mustamäe piiril olevas koolis. Esialgu, esimeses-teises klassis oli veel enam vähem. Sain aru, et lapsel lugemine aeglasem, kuid saime hakkama, kool ei öelnud kordagi, et oleks probleem. Otsisin ise logopeedi, kus tuli düsleksia ja düsgraafia diagnoos. Läksin paberiga kooli ning siis läks lahti. Võtke oma laps meie koolist ära, ta ei saa millegagi hakkama, mis te nutate, mul on tuttav, kelle tuttava laps läks düsleksia diagnoosiga keevitajaks õppima, temast tuleb äkki hea suure pere ema jne, jne. See siis kõik klassijuhataja ja HEV kordinaatori poolt öeldud. Ma lihtsalt nutsin sellel koosolekul nende ees ja nad lihtsalt lasid edasi. Läks aega mööda, laps käis kahel päeval nädalas era logopeedil ja meie logopeed tuli õpetajatega kooli düsleksiast rääkima, peale seda rääkisin ise veel inglise keele õpetajaga, kes ütles mulle, et ega teie laps polegi kõige hullem, kogu see klass on lollid.
Ma soovin, et oleksin kõike seda lindistanud. Ma isegi seda kirjutades olen jälle vihane. HEV kordinaator, kes on samas ka koolipsühholoog, räägib nii, inglise keele õpetaja ütleb, et kogu klass on lollid! Kurat!
Meil läks hästi, suur ja südamest tänu meie logopeedile, kes meid nii palju aitas, tänu temale saime kooli vahetada, laps arenes suurte hüpetega, on praegu laisk nagu lohe, aga ikkagi väga tubli 🙂

Mis meid aitas: logopeed kahel päeval nädalas, lisaks ühel päeval lisaks eraõpetaja. Lisa aeg kirjutatavate kontrolltööde jaoks, diferentseeritud hindamine osades ainetes (kirjavead). Matemaatika ülesanded loeti ette. Pimedate raamatukogust saame laenutada audioraamatuid oma diagnoosiga. Ôigekirja programmid, st tekstiennustus. Ja noh, ühtteist veel, aga see pole düsgraafiaga lapsele oluline.
Ah jaa, meie saime asjad liikuma hoopis Tondilt, mitte Rajaleidjast. Aga mis mind kõige rohkem kurvaks tegi, oli see, et ma käisin ühe hindaja, logopeedi, psühhiaatri, nõustaja jne juurest teise juurde ja rääkisin, mis me teinud oleme ja mida plaanime ning küsisin alati, et mis edasi, kas ta saab kõrgkooli, kas see leevendub, kust me veel abi saaksime ja kõik ütlesid, et kui te teada saate, tulge rääkige meile ka 🙁

Please wait...
Postitas:
Kägu

Siis tundub, et sul kõige raskem variant ei olegi ja võib veel lapsest asja saada 🙂 Kindlasti ei ole ta selline laps, keda peaks teistest eraldi õpetama. Meie koolis näiteks saavad individuaalset hoopis need lapsed, kellel on ath diagnoos ja kes ei suuda tavasuurusega klassis kuidagi keskenduda ja segavad pidevalt teisi ja sedagi mitte igas aines, vaid ainult näiteks loodusõpetuses ja matemaatikas. Minu düsleksik ja düsgraafik õpivad koos klassiga, eraldi käivad vaid logopeedi individuaal- ja rühmatundides.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul oli ülikoolis kursal 2 düsgraafikut. Mõlema õigekiri oli suurepärane. Õppisid reeglite ja mälu järgi kirjutama. Tasub probleemiga tegeleda ja vajav abi nõuda/otsida. Keegi seda ilmselgelt ise pakkuma ei tule.
Enda ühele lapsele leidsin logopeedi, kes õppis mag õppes. Hind oli mõistli ja temal tahtmist palju. Muidugi ise tuli ka palju vaeva näha.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mul noorim laps on düsgraafik. Elu koolis võimatu tänu Eesti keele tundidele. Muude ainetega on hästi, matemaatiline mõtlemine on hea. Aga Eesti keeles 2 kirjas JÄLLE! Ma saan aru, et ta ei oska õigesti kirjutada, ei hakkagi ilmselt kunagi oskama. Miks peab õpetaja nii jäik olema? Miks peab iga täheviga olema punasega suurelt veaks loetud? Miks ei võiks õpetaja natukenegi paindlikum olla ja kasvõi lapse jaoks veidi aega leida vms? Aga ei leia, kõmm 2 sisse jälle! Milleks? Mida see annab ja mida see paremaks muudab?

Ma ise olen haiglas õde, ei tule nagu selle pealegi, et kõik sama diagnoosiga inimesed peaksid sama suutma ja samahästi paranema. Ikka suhtud vastavalt inimesele ju. Aga koolis, lapsed.. kõik ühel joonel. No ma ei taha, et ta kuskil erikoolis peaks käima! Ta ei ole loll, lihtsalt düsgraafik on 🙁 Vanduda tahaks! Vabandan, lasin auru välja.

kui diGNOOS On välja pandud, siis seda kool arvestab ja hindamine käib teistmoodi. sa pole asjaga tegelenud???

Please wait...
Postitas:
Kägu

kui diGNOOS On välja pandud, siis seda kool arvestab ja hindamine käib teistmoodi. sa pole asjaga tegelenud???

Loe ülejäänud teemat ka, mitte ainult algust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Individuaalne õppekava (IÕK) mõnes aines pole mingisugune koll, mida karta. Kooli lõputunnistusele ei jää ühtegi märget, et õpilane õppis mõnd ainet IÕK järgi. Düsgraafia pole mingisugune takistus gümnaasiumi lõpetamiseks või ülikooli astumiseks. Düsgraafikud sooritavad riigieksameid ja sugugi mitte halvasti. Samas peab olema teada antud, et vastav tõend on olemas.
Ole koolis rahulik ja konstruktiivne. Kas lapse klassijuhatajast pole abi?
PS. Kui sulle hakatakse rääkima lihtsustatud õppekavast (LÕK), pead küll mõne asjatundjaga nõu pidama. LÕK võib edasistele haridusvalikutele piiranguid seada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tere. Minul sama probleem mis teemaalgatajal. Oleme lapsega 2 aasta käinud eralogopeedi juures, koolis seda ei ole ja ei tule ka. Sooviks konsulteerida IÕK vormistamise osas. Kustkohast alustada? Rajaleidjast? Tänud ette

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma saan aru, et ta ei oska õigesti kirjutada, ei hakkagi ilmselt kunagi oskama.

Düsgraafikut on ka põhimõtteliselt võimalik teadlikult enamikke õigekirjareegleid järgima õpetada. Logopeedid peaks ka selle teemaga tegelema. Kas tal on ametlik diagnoos ja paber selle kohta? Kas sa eesti keele õpetajaga oled tema diagnoosist rääkinud?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Seda diagnoosi ei võeta ju hindamise aluseks! Muidu ei olekski probleemi ju.

diagnoos võetakse justnimelt hindamisel aluseks. ka põhikooli lõpueksami hindamisel. on sul muidu plaan, mida teha siis, kui ta pk eesti k eksamil läbi kukub?

No aga ei ole nii ju. Kui viin paberi, siis ongi eriõppel. Plaan on Eestist ära minna.

No sa räägid nüüd küll rumalusi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
trolliplika

Sa ei taha, et laps õpiks keelt?

Õpetajale ei snna see midagi. Sina ei taha, et laps õpiks. Või kunagi kirjutama õpiks. Kuhu ta ilma selleta jõuab?

Kas sa tead mida düsgeaafia diagnoos tähendab? Need lapsed ei saagi kunagi vigadeta kirjutama hakata. Su jutt on sama hea, kui sul suurte seljavaludega käskida igapäevaselt maratoni joosta.
Teemaalgatajale: kui tuhisüsteem koolis ei toimi, nõua, nõua ja nõua. See on sinu lapse õigus! Kas Eestis neile arvuteid ei anta? Norras töötavad selle diagnoosiga lapsed arvutis, osa tekste loetakse neile ette jne. Loodan väga, et su laps saab ani ja tuge koolist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kas ma sain õigesti aru, et sa soovid oma lapsele tema eripära tõttu erikohtlemist ning nö diferentseeritud hindamist, aga ei ole nõus seda eripära tõendavat dokumenti koolile esitama, sest “siis on kohe eriõppel”?

Please wait...
Näitan 20 postitust - vahemik 31 kuni 50 (kokku 50 )


Esileht Koolilaps Laps düsgraafik, võimatu elu koolis :(