Esileht Koolilaps Laps kohe teise klassi?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 80 )

Teema: Laps kohe teise klassi?

Postitas:

Kas kellelgi on sellist kogemust, et on lapse pannud kohe teise klassi. Jutt siis tavakoolist. Või siis kogemusi teise klassi üleviimisega a-la II veerandist.
Probleem siis selles, et kuidas tagada, et lapsel koolis igav ei hakka ja et ta teisi ei segaks (distsipliiniga üldiselt probleeme ei ole, ta suudab ennast hästi valitseda, aga see ei ole ju päriselt õige et üks lihtsalt istub tunnis ja valitseb ennast sel ajal jal kui teised õpivad).
On juhtunud nii, et kuidagi poolkogemata õppis laps viieselt ladusalt lugema, nüüd loeb juba mõnda aega raamatuid, kaks aastat oleme käinud eelkoolis, lisaks kodus tegelenud mitmesuguste lasteaia töövihikutega, need ei kujuta juba ammu enam endast tõsist väljakutset. Olen raamatukogust laenutanud vanemaid (et koolis sama materjal päris ei oleks) algklassi töövihikuid ja neid teeb huviga. Nüüd sattusin sirvima Avita kirjastuses ilmunud raamatukest Esimese klassi põhivara – selle ulatuses on tal küll esimeses vähe akadeemilise poole pealt omandada, kella ta veel väga hästi tõsi, ei tunne nii pool ja täistunni ulatuses. Kirjutamisel teeb vigu muidugi, aga suudab ise analüüsida pikka-lühikest, tugevat nõrka hääikut jms.
Nojah, ega ma muidugi tegelikult ei tea, võibolla loevad kõik kooliminevad lapsed ladusalt nii trüki kui kirjatähti ja sellise kiirusega, et supakatega filmi vaatamine pole mingi probleem. Kuna laps ei käi lasteaias siis võiks muretseda sotsiaalsete oskuste pärast, aga ta on selline seltsiv ja julge, leiab kergesti sõpru (tõsi ta eelistab omavanuseid poisse, sest beibetamist pole ta suutnud ära õppida ilma omavanuste tüdrukute eeskujuta), eelkoolis saab väga hästi hakkama nii ühes kui teises vallas. Tervis on hea, ainult lühikest kasvu on ja see on minu meelest kõige suurem probleem vanemate lastega koos käimisel.

See teise klassi panemise mõte ei ole, mul tegelikult päris omas peast välja mõeldusd, seda on sooviatnud kaks õpetajat – üks klassiõpetaja, ja üks kogenud emakeeleõpetaja, ise ikka nagu muretsen. Ühesõnaga kellel kogemusi, avaldage arvamust. Ja nendele, kes tahavad mind kohe miinustam hakata, ja riidlema, et olen jube tõusik ja ise süüdi et olen oma lapse ette õpetanud, ütlen ennetavalt – kui laps tahab õppida, ei tohi talle kätt ette panna, vaid tulab toetada ja aidata. Seda ma olengi teinud arendades last tema võimetele vastavalt, olen tundnud seda enda kohusena, kuna laps lasteaias õppetust ei saa, ja välja on tulnud siis nüüd nii nagu on.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 26.02 12:36; 26.02 13:45; 26.02 13:54; 26.02 14:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ladus lugemisoskus nüüd küll midagi nii erilist ei ole, et selle peale hakata 1. klassi vahele jätma. vaevalt ta nüüd ainuke seal klassis on ja üksinda igavlema peal, sellal kui teised ab-d tuubivad
ja kuidas ta kella pole suutnud ära õppida, kui nii andekas on? see on selles vanuses elementaarne oskus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.02 12:53; 26.02 17:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kooli algus on keeruline just selle sotsiaalse poole pärast. Õppimine esimese klassi tasemel ei valmista enamikule lastele probleeme. Küll aga ise hakkamasaamine. Eriti kui laps pole lasteaias käinud, siis puudub tal ju kogemus kollektiivis pikemalt olemises.
Ma alustaks ikka esimesest klassist ja kui tõesti on näha, et laps on akadeemiliselt nii võimekas ja saab ka muidu edukalt koolis hakkama, siis saab ju mõelda järgmisse klassi üleviimise peale.
Ära unusta ka seda, et vahe võib ilmneda alles teismeeas, sinu laps oleks mõnest klassikaaslasest ligi 2 aastat noorem.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.02 12:54; 27.02 18:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps ei tunne hästi kella ja kirjutab vigadega, kas siis hea lugemisoskus tõesti kompenseerib selle sedavõrd, et võiks lapse joonelt teise klassi panna?

Soovitan näiteks minna mõne eliitkooli katsetele, sealt peaks saama enam-vähem adekvaatset tagasisidet, kas laps on tõepoolest nii andekas ning sotsiaalselt kooliküps kui teile tundub.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.02 13:05; 26.02 19:15; 27.02 19:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma pigem loodan lapse enda pärast, et ta peab ikka esimesest klassist alustama. Muidu ei jõua kõik sugulased ja tuttavad ära kuulata, kui tark laps teemaalgatajal on ja hoidku jumal selle ees, kui ta hiljem lootusi peaks petma. Siis ei jõua ta ema elu lõpuni ära kuulata soigumist oma lapsepõlve geniaalsusest.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.02 13:06; 26.02 16:40; 26.02 17:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu laps siis hetkel tavalise maakooli 1.kl ja nende klassis pidi, õpetaja sõnul, lugemine veidi raskem olema 2 lapsel, kõik ülejäänud loevad. minu piiga hakkas ka lugema 5a, filmi supakatega sai ka juba aasta tagasi kindlasti hakkama. igasugu töövihikuid täitis hea meelega, aga teadlikult hoidusin andmast talle koolivihikuid- kuna olen sellega ka varem kokku puutunud, siis teadsin, et see oleks viga. tegemist samuti koduse lapsega, aga mingisse eelkooli ma teda ei pannud- eriti mõistetamatu on mulle see, et miks panna laps eelkooli 2a järjest?

seda 1kl vahele jätmist on tehtud, kuigi minul sellega otseselt kokkupuudet pole, küll aga olen ma ühe lapse saatnud aasta varem kooli, praeguseks juba gümnaasiumis- samuti kodune laps, kellel olid ees väikese vahega vanemad õed-vennad- tema puhul oli tõesti raske teda kooliasjadest eemal hoida ja see andis hiljem tunda. mis puutub lapsesse endasse, siis väikksemana polnud erilist probleemi, et ta teistest väiksem ja noorem oli, aga pubekana tunnistas ta küll ise, et eelistaks pigem olla klassis kõige vanem mitte noorim

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.02 13:07; 26.02 15:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja olen.
Esimene klass on oluline mitte niivõrd lugemisoskuse pärast kuivõrd õpioskuste alustalade omandamise pärast. Laps õpib toime tulema oma asjadega- kooliasjade kokkupanemisega, aja planeerimisega, koduste ülesannete tegemisega, kohusetunde tekkimisega, vihikute kasutamisega (tööde vormistamisega), klassisiseste suhetega, õpetaja-õpilane-alluvussuhtega. Laps õpib õppima. Kõik see omandatakse esimeses klassis ning kui kuskil tekivad vajakajäämised, annab see end ka tulevases koolielus tugevalt tunda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.02 13:26; 26.02 14:50; 26.02 16:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma pigem loodan lapse enda pärast, et ta peab ikka esimesest klassist alustama. Muidu ei jõua kõik sugulased ja tuttavad ära kuulata, kui tark laps teemaalgatajal on ja hoidku jumal selle ees, kui ta hiljem lootusi peaks petma. Siis ei jõua ta ema elu lõpuni ära kuulata soigumist oma lapsepõlve geniaalsusest.[/tsitaat]

Noh aitäh, selliseid otseselt õelaid kommentaare oligi vaja.
Hakkas nüüd parem, mis?
Ma ju rõhutasin, et ma ei ole lapse upitamise peal väljas. Ma otsin lahendust probleemile, kuidas tagada lapsele huvitav koolitee algus ja küsisin nende kogemusi, kelle laps on läinud kohe teies klassi, või sinna üle viidud. Küsisin kogemust, mitte ühe perekooli isehakanud arvamusliidri ARVAMUST, sest te ju ei tea millest te räägite, eksole?

Ma vaevalt suudan teile siin tõestada, mis tasemel mu laps akadeemiliselt on ja vaevalt kõigil teil on etilist pädevust seda ka hinnata, muljetasin lihtsalt. Taseme hindamiseks on tasemetöö ja vajadusele saab see ka sooritatud (mitte selles mõttes, et ära tehtud, vaid selles mõttes, et näha kuidas siis asi tegelikult on). Et jah on hämmastav, et te kõik arvate nii täpselt teadvat, mis tase on ühel võõral väikelapsel, keda te oma ihusilmaga näinudki ei ole ja et te teate paremini kui kogenud pedagoogid, kes minu last on vastavast aspektist analüüsinud.

Sellele kes soovitas eliitkooli katseid, sorry, aga ma tõesti ei usu, et need mingilgi viisil (no kui siis väga vähesel määral) lapse intellekti näitaksid. Nad võivad näidada sobivust ühte või teise kooli, mitte muud.

Ja mis puutub lapseea intelligentsusesse ja varasesse lugemaõppimisse üldiselt (et keegi müüd ei arvaks, et mind on väga vaja selles osas valgustada), siis sellega on üldiselt sama, mis käima hakkamisega. 9. klassi lõpuks ei tea keegi, millal üks või teine lugema hakkas. Ma ise olen näiteks täiesti \”hiline maasikas\”, lugema hakkasin teise klassi lõpuks alles ja se ei ole taksitanud mind ülikoolidesse sisse saamast, ega neid cum laude lõpetamast.

Ma nüüd jään ootama mõnda kogemustega inimest siia vihapritsimise vahele.

PS. Ma ka pigem loodan, et mu laps saaks minna esimesse klassi, ja et tal oleks sela tore ja huvitav ja arendav, aga kui mitte siis ma tahaksin teda võimalusel aidata. Olen kaalunud ka koduõpet, ent seda tahaksin siiski kasutada viimase abinõuna.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 26.02 12:36; 26.02 13:45; 26.02 13:54; 26.02 14:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]minu laps siis hetkel tavalise maakooli 1.kl ja nende klassis pidi, õpetaja sõnul, lugemine veidi raskem olema 2 lapsel, kõik ülejäänud loevad. minu piiga hakkas ka lugema 5a, filmi supakatega sai ka juba aasta tagasi kindlasti hakkama. igasugu töövihikuid täitis hea meelega, aga teadlikult hoidusin andmast talle koolivihikuid- kuna olen sellega ka varem kokku puutunud, siis teadsin, et see oleks viga. tegemist samuti koduse lapsega, aga mingisse eelkooli ma teda ei pannud- eriti mõistetamatu on mulle see, et miks panna laps eelkooli 2a järjest?

seda 1kl vahele jätmist on tehtud, kuigi minul sellega otseselt kokkupuudet pole, küll aga olen ma ühe lapse saatnud aasta varem kooli, praeguseks juba gümnaasiumis- samuti kodune laps, kellel olid ees väikese vahega vanemad õed-vennad- tema puhul oli tõesti raske teda kooliasjadest eemal hoida ja see andis hiljem tunda. mis puutub lapsesse endasse, siis väikksemana polnud erilist probleemi, et ta teistest väiksem ja noorem oli, aga pubekana tunnistas ta küll ise, et eelistaks pigem olla klassis kõige vanem mitte noorim[/tsitaat]

Laps käis kaks aastat eelkoolis Kullo ABC-stuudios kus on olemas rühm 5-aataste ja 6-aastaste tarvis, on arvestatud seda, et saab käia kaks aastat järjest, \”ained\” ja ülesannete raskus on jaotatud vastavalt sellele, kas lasps käib I või II aastat. I aasta siis vastavalt mängulisem.

Imelik, et ilma infot omamata saab eeldada negatiivset, ma loodan et saite ammendava vastuse ja ei vaevle enam eriliselt.

Muus osas oli teie kommentaar asjakohane, tänan! Ainus millega ma ei nõustu on see, et hirmsasti peaks lapsel kotti peas hoidma, meie pere on selline, et raamatud on kõigile kättesaadavad ja lastega suheldaks nagu võrdsetega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 26.02 12:36; 26.02 13:45; 26.02 13:54; 26.02 14:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]ladus lugemisoskus nüüd küll midagi nii erilist ei ole, et selle peale hakata 1. klassi vahele jätma. vaevalt ta nüüd ainuke seal klassis on ja üksinda igavlema peal, sellal kui teised ab-d tuubivad
ja kuidas ta kella pole suutnud ära õppida, kui nii andekas on? see on selles vanuses elementaarne oskus.[/tsitaat]

Selleks et ühest klassist teise saaks õpilase üle viia, ei ole tingimata vajalik, et tal oleks kõigis ainetest hindeks väga hea, matemaatikaga seonduv ei ole meil keelelise arenguva võrreldav sest lapses ei aeren üheaegselt kõigis valdkondades, küll tuleb see kell ka, ma ei ütel et ta kella ei tunne, ta tunneb kella eakohaselt ja arvutab ka eakohaselt aga emakeeles on nagu pisut üle eakohase. Ja mis puutub vigadega kirjutamisse, siis tavakooli 1. klassi programm ei eeldagi 100% vigadeta kirjutamist.

Ja rõhutan, tegemist on maakooliga, kus ilmselt kõik lapsed ikka ei loe soravalt esimesse klassi astudes.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 26.02 12:36; 26.02 13:45; 26.02 13:54; 26.02 14:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma ei taha üldse õelutseda, aga sinu kirjelduste järgi on laps väga tugev ainult lugemises – kirjutamises teeb vigu, kella väga hästi ei tunne, kuidas on arvutamisega, geomeetriliste kujunditega, loogikaülesannetega? kuidas on käeline tegevus arenenud? (maalimine, voolimine, rebimine jne) kirjatehnika? kindlasti ei oska ta veel kirjatähtedes kirjutada, aga II klassis kõik kirjutavad juba nendega ja suht kiiresti. Kirjatähtede õppimine algab I klassis kuskil oktoobrikuus.
ei tahaks uskuda, et tal koolis igav hakkab – saab ju aega sisustada ka igasuguste ringidega, kooliväliste tegevustega, võõrkeeleõpe, muusikakool, trennid jms.
kindlasti on lapsi, kes oma teadmiste poolest ei peaks I klassis üldse käima (ka minu poja klassis on üks selline tüdruk), aga ma arvan, et see otsus vajab ikka tõsist kaalumist. ja millist olukorda sa ise eelistaksid – su lapsele koolis meeldib ja kõik tuleb lihtsalt ja kergelt või see, et peate kodus hakkama kõva tööd tegema, õppima järele kirjatähti, neid lehekülgede viisi kirjutama. lisaks veel võimalikud sotsiaalsed probleemid…
5aastaselt lugema õppimine pole nüüd teab mis vara, neid 5selt ladusalt lugejaid on ikka igas klassis. enamikul neist enne kooli harry potteri kõik köited läbi loetud jms.
ma arvan, et sa teeksid lapsele teene, kui valiksid lapse võimetele vastava kooli – sellise, kuhu on katsed ning kus 1. septembril alustavad sellised lapsed, kes on kõik enam-vähem samal tasemel. ehk tavakooli I klassis, kus mõni alles veerib, võib ta tõesti igavlema hakata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tean jah üht tüdrukut, kes pandi otse eliitkooli 2. klassi 6 aastaselt. Lasteaias ta käinud polnud. Aga noh, tegu oli ka geeniusega. Praegu (gümnaasiumis) on kooli parim õpilane, pannud kinni nii Eesti, kui ka rahvusvahelisi olümpiaade. Ei õpi ammu enam tavaprogrammi järgi koolis.
Õpetajad arvasid, et tegelikult oleks ta vabalt võinud ka 4. klassi panna, sest igav oli tal tõesti pidevalt tundides. Esimese hinde allapoole \”5\” sai vist 6. klassis. Aga kuna tegemist oli väga püüdliku ja korraliku tüdrukuga, siis tundi ega kaasõpilasi ei seganud – pigem aitas teisi koolitöös.
Kui laps tõesti kõike suurepäraselt oskab, siis võiks ta küll otse 2. klassi panna.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps luges ka enne kooli III klassi kohustuslikku kirjandust, matemaatikas oli ka esimene aste läbitud. Siiski ei olnud tal esimeses klassis igav. Iga päev jäi palju kodus värvida ja kirjutada, käekiri pidi olema ilus, lihtsalt kirjutamisoskusest oli vähe. Lisaks oli laulmine, inimeseõpetus, kehaline, meie koolis ka keeletunnid. Laps oli koolis käimisest iga päeva lõpuks väsinud ja magas ka päeval.
Minu meelest on parem kui lapsel on kõrge enesehinnang ja edu taju, sest ta saab hästi hakkama. Teise klassi pannes peab ta hakkama juba valmis kollektiivi sisse sulama, lisaks on tal kohe palju õppida ja raske. Milleks last piinata. Pane ta parem trenni ja muusikakooli vm huviringidesse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]ma ei taha üldse õelutseda, aga sinu kirjelduste järgi on laps väga tugev ainult lugemises – kirjutamises teeb vigu, kella väga hästi ei tunne, kuidas on arvutamisega, geomeetriliste kujunditega, loogikaülesannetega? kuidas on käeline tegevus arenenud? (maalimine, voolimine, rebimine jne) kirjatehnika? kindlasti ei oska ta veel kirjatähtedes kirjutada, aga II klassis kõik kirjutavad juba nendega ja suht kiiresti. Kirjatähtede õppimine algab I klassis kuskil oktoobrikuus.
ei tahaks uskuda, et tal koolis igav hakkab – saab ju aega sisustada ka igasuguste ringidega, kooliväliste tegevustega, võõrkeeleõpe, muusikakool, trennid jms.
kindlasti on lapsi, kes oma teadmiste poolest ei peaks I klassis üldse käima (ka minu poja klassis on üks selline tüdruk), aga ma arvan, et see otsus vajab ikka tõsist kaalumist. ja millist olukorda sa ise eelistaksid – su lapsele koolis meeldib ja kõik tuleb lihtsalt ja kergelt või see, et peate kodus hakkama kõva tööd tegema, õppima järele kirjatähti, neid lehekülgede viisi kirjutama. lisaks veel võimalikud sotsiaalsed probleemid…
5aastaselt lugema õppimine pole nüüd teab mis vara, neid 5selt ladusalt lugejaid on ikka igas klassis. enamikul neist enne kooli harry potteri kõik köited läbi loetud jms.
ma arvan, et sa teeksid lapsele teene, kui valiksid lapse võimetele vastava kooli – sellise, kuhu on katsed ning kus 1. septembril alustavad sellised lapsed, kes on kõik enam-vähem samal tasemel. ehk tavakooli I klassis, kus mõni alles veerib, võib ta tõesti igavlema hakata.[/tsitaat]

Meie eulkoht ei võimalda last katsetega kooli panna. Maalapse puhul on koolivalikul kõige olulisemaks kriteeriumiks logistika. Sellest lähtuvalt on valitud ka kool.

Geomeetrias ja loogikülesannetes on laps keskmisest tublim, kella tunneb niipalju, kui eelkoolis on õpetatud, ise ei ole sellest teemat teinud. Käeliselt on väga tugev, olen ise kunstiõpetaja, vanaema kunstnik, teine vanaema klaveriõpetaja, nii et muusika on ka kaetud. Kirjatähtede kirjutamist (ilukirja) hakkas ise õppima, pidin hakkama õpetama, et ei harjuks valesti tegema neid seoseid tähtede vahel jne, sügiseks on see ka selge tõenäoliselt, kui ta sama tempoga jätkab. See et mate on nõrgem on õeldud tema enda, mitte mingi ebsoluutse kriteeriuni põhjal või teiste lastega võrreldes. Igal iminesel on mingi juhtiv skill ju. Eriti meeldivad talle funktsionaalde lugemisoskuse ülesanded praegu, kus on mingi teks vaja lugeda ja teah loogilisi järeldusi või vastata küsimustele. Loodusõpetus on ülikõva, elame maal see ka loeb, mul selline harjumus, et kui jalutame koguaeg räägin mis puu, mis lill, mis lind, mis jälg, loodushoid ja muu asjasse puutuv ka. Isa on reaalteadlane, praegu toimetavad teisestoes mingit kosmoseteemalist lasteraamatut kahekesi. Sotsiaalne pool on ka hea, pole vaja arvata, et kodused lapsed on kuidagi a-sotsiaalsemad kui teised, teadliku vanema puhul, on pigem tegemist tervema närvistüsteemiga lstega, kes kohanevad isei kiiremini. Lisaks oleme käinud 2 aastat 2 x nädalas eelkoolis. Kullo eelkool on super, õpetajad tasemel, ainult kiidan, sest õpetatakse ka muud peale tähtede (varjatud õppekava, kuidas olla kooli, kuidas olla kaaslastega, kuida vastutada kodutööde eest jms).

Küsin siis teisti, mida teha, et sellisel lapsel ei tekiks kiiresti koolitüdimust? Ja kuidas tagada see, et kooliminek ei kujuneks arengut pidurdavaks (vabandage väljendit). Eeskätt sõltub kõik muidugi koostööst klassiõpetajaga, aga kas kõik õpetajad ikka viitsivad nendeks tundideks kui teiesd AB-d õpivad minu lapsele lisaülesandeid välja mõelda ja kas üldse peaksid? Seda saaks vältida nii, et ta läheks teise klassi ja peaks kohe õppima hakkama, muidu äkki jääb vale mulje koolist. Või on parem poole aasta pealt üle viimine, või peaks hoopis II klassi vahel jätma? Aga siis jäelle saaks lõhutud vasttekkinud sotsiaalsed suhted.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Kullo eelkoolis saite käia 2 korda nädalas, aga 5 korda nädalas linna eliitkoolis ei saaks? imelik.

Aga muidu, lugedes, kui vahvalt sa oma lapsega tegeled ja isa ka, siis ma usun, et vahet pole, kas ta läheb sul 1. või 2. klassi. kui te samamoodi igapäevast suhtlemist ja möödaminnes
ppimist jätkate, siis ta igal juhul ju areneb kiiremini kui teised. koolis õpibki seda sotsiaalset oskust, et teised ei ole mõistuse poolest nii säravad kui tema, aga nendega koos ta ometi peabki ühes maailmas edaspidi elama ja hakkama saama.
Eelpool keegi mainis, et oivik aitas ja õpetas teisi, nõrgemaid järele – see on kindlasti asi, mida su laps praegu veel ei oska. Aga see on oluline oskus edaspidiseks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

igas kohalikus haridusametis on komisjon, mis koosneb väga pädevatest tegevõpetajatest ja muudest spetsialistidest. Äkki viiksid oma lapse neile arutada. Sealt saaks adekvaatse tagasiside ning soovitused.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.02 13:26; 26.02 14:50; 26.02 16:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Laps käis kaks aastat eelkoolis Kullo ABC-stuudios kus on olemas rühm 5-aataste ja 6-aastaste tarvis, on arvestatud seda, et saab käia kaks aastat järjest, \”ained\” ja ülesannete raskus on jaotatud vastavalt sellele, kas lasps käib I või II aastat. I aasta siis vastavalt mängulisem.

Imelik, et ilma infot omamata saab eeldada negatiivset, ma loodan et saite ammendava vastuse ja ei vaevle enam eriliselt.

Muus osas oli teie kommentaar asjakohane, tänan! Ainus millega ma ei nõustu on see, et hirmsasti peaks lapsel kotti peas hoidma, meie pere on selline, et raamatud on kõigile kättesaadavad ja lastega suheldaks nagu võrdsetega.[/tsitaat]olgu öeldud, et selle negatiivse panid sa ise sinna juurde, mina väljendusin üllatust- oleks sa kohe täpsustanud, et üks neist oligi mõeldud aasta noorematele, siis seda ei oleks juhtunud.

see, et ma oma lapsele KOOLIasju kätte ei andnud, ei tähenda ju veel, et ma lapsel kotti peas oleks hoidnud- muideks seda soovitas mulle aastaid tagasi üks kasvatusteaduste õppejõud ja oma kogemustest võin kinnitada, et see on igati asjakohane soovitus. selleks, et lahendada matem ül, ei pea ju võtma ette koolivihikuid- tänapäeval on hulgaliselt saada igasugu muid materjale nii poest kui netist, samuti annab neid ise välja mõelda.

mis puutub lugemisse, siis ka minu laps käib maakoolis ja selles klassis on neid, kes päris soravalt ei loe, tõesti vaid 2, kõik ülejäänud loevad ja ikka juba päris korralikke raamatuid ning nad saavad ka loetust aru ja oskavad neil teemadel arutleda- ma ei tea, äkki meil on tõesti mingi eriline klass sattunud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.02 13:07; 26.02 15:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]igas kohalikus haridusametis on komisjon, mis koosneb väga pädevatest tegevõpetajatest ja muudest spetsialistidest. Äkki viiksid oma lapse neile arutada. Sealt saaks adekvaatse tagasiside ning soovitused.[/tsitaat]

Terane märkus. See ongi plaanis ja tegelikult ma ei kavatse loomulikut perekooli hinnangute põhjal oma lapse arengut hinnata. Ma küsisin kogemusi, nende kogemusi, kellel neid on ja nende eest olen väga tänulik.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kullo eelkoolis saite käia 2 korda nädalas, aga 5 korda nädalas linna eliitkoolis ei saaks? imelik.

Aga muidu, lugedes, kui vahvalt sa oma lapsega tegeled ja isa ka, siis ma usun, et vahet pole, kas ta läheb sul 1. või 2. klassi. kui te samamoodi igapäevast suhtlemist ja möödaminnes
ppimist jätkate, siis ta igal juhul ju areneb kiiremini kui teised. koolis õpibki seda sotsiaalset oskust, et teised ei ole mõistuse poolest nii säravad kui tema, aga nendega koos ta ometi peabki ühes maailmas edaspidi elama ja hakkama saama.
Eelpool keegi mainis, et oivik aitas ja õpetas teisi, nõrgemaid järele – see on kindlasti asi, mida su laps praegu veel ei oska. Aga see on oluline oskus edaspidiseks.[/tsitaat]

No ei saa(ei taha, ei jaksa) 5 päeva nädalas Tallina vahet käia jah, aga kaks korda sai, pole see nii imelik midagi. Mul on teised lapsed ka, ei saa ainult ühte 5 x nädalas taksotada, teised jääksid kannatajarolli. Pealegi peaks laps saama pikemas perspektiivis kooli minemise ja sealt tulemisega iseseisvalt hakkma. On veel põhjusi, miks ma keklinna katsetega koole ei poolda, aga see on teine teema.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
olgu öeldud, et selle negatiivse panid sa ise sinna juurde, mina väljendusin üllatust- oleks sa kohe täpsustanud, et üks neist oligi mõeldud aasta noorematele, siis seda ei oleks juhtunud.

see, et ma oma lapsele KOOLIasju kätte ei andnud, ei tähenda ju veel, et ma lapsel kotti peas oleks hoidnud- muideks seda soovitas mulle aastaid tagasi üks kasvatusteaduste õppejõud ja oma kogemustest võin kinnitada, et see on igati asjakohane soovitus. selleks, et lahendada matem ül, ei pea ju võtma ette koolivihikuid- tänapäeval on hulgaliselt saada igasugu muid materjale nii poest kui netist, samuti annab neid ise välja mõelda.

mis puutub lugemisse, siis ka minu laps käib maakoolis ja selles klassis on neid, kes päris soravalt ei loe, tõesti vaid 2, kõik ülejäänud loevad ja ikka juba päris korralikke raamatuid ning nad saavad ka loetust aru ja oskavad neil teemadel arutleda- ma ei tea, äkki meil on tõesti mingi eriline klass sattunud.[/tsitaat]

Ma arvan, et me põhimõtteliselt räägime teineteisest mööda. Ei pidanud vajalikuks detailidesse lasukda, ja rõhutada, et esimene aasta käisime 5-aastaste grupis, kuna minu mõttemaailma, nagu ilmselt ka sinu omasse ei mahu, et laps peaks käima 2 aastat samas eelkoolis. See ei ole lihtsalt loogiline, kuna vaevalt et kedagi arendaks.

Teiseks millel põhineb arvamus, et ma olen lapsele andnud kätte \”kooliasju\”. Kirjutasin, et ei ole andnud kätte samasid töövihikuid jms., mida praegu kasutatakse vaid olen valikuliselt paljundanud vanematest (mida enam otseselt õppetöös ei kasutata) töövihikutest ülesandeid, lisaks mingitest õpetajatele mõeldud lisa ja abiõppe materjalidest, valides selliseid ülesandeid, mis minu last arendaksid ja tema tasemele vastaksid, sest laiatarbel levinud koolieelikute töövihikud on ennast ammendanud. Milles minu süü seisneb?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
olgu öeldud, et selle negatiivse panid sa ise sinna juurde, mina väljendusin üllatust- oleks sa kohe täpsustanud, et üks neist oligi mõeldud aasta noorematele, siis seda ei oleks juhtunud.

see, et ma oma lapsele KOOLIasju kätte ei andnud, ei tähenda ju veel, et ma lapsel kotti peas oleks hoidnud- muideks seda soovitas mulle aastaid tagasi üks kasvatusteaduste õppejõud ja oma kogemustest võin kinnitada, et see on igati asjakohane soovitus. selleks, et lahendada matem ül, ei pea ju võtma ette koolivihikuid- tänapäeval on hulgaliselt saada igasugu muid materjale nii poest kui netist, samuti annab neid ise välja mõelda.

mis puutub lugemisse, siis ka minu laps käib maakoolis ja selles klassis on neid, kes päris soravalt ei loe, tõesti vaid 2, kõik ülejäänud loevad ja ikka juba päris korralikke raamatuid ning nad saavad ka loetust aru ja oskavad neil teemadel arutleda- ma ei tea, äkki meil on tõesti mingi eriline klass sattunud.[/tsitaat]

Ma arvan, et me põhimõtteliselt räägime teineteisest mööda. Ei pidanud vajalikuks detailidesse lasukda, ja rõhutada, et esimene aasta käisime 5-aastaste grupis, kuna minu mõttemaailma, nagu ilmselt ka sinu omasse ei mahu, et laps peaks käima 2 aastat samas eelkoolis. See ei ole lihtsalt loogiline, kuna vaevalt et kedagi arendaks.

Teiseks millel põhineb arvamus, et ma olen lapsele andnud kätte \”kooliasju\”. Kirjutasin, et ei ole andnud kätte samasid töövihikuid jms., mida praegu kasutatakse vaid olen valikuliselt paljundanud vanematest (mida enam otseselt õppetöös ei kasutata) töövihikutest ülesandeid, lisaks mingitest õpetajatele mõeldud lisa ja abiõppe materjalidest, valides selliseid ülesandeid, mis minu last arendaksid ja tema tasemele vastaksid, sest laiatarbes levinud koolieelikute töövihikud on ennast ammendanud. Milles minu süü seisneb?

Ka ei ole ma süüdistanud sind selles et sa oma lapsel kotti peas hoiad, tõesti mitte, kirjutasin seda enda lapse kohta, sinuga oponeerimata, lihtsalt. Sinu lapse pea on sinu hoida 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

Kunstiõpetaja, sinu süü ei seisne milleski, aga mind huvitab, mida sa praegu vastajatelt ootad? Sul on endal ju vastused oma küsimustele olemas. Meie sinu last ei tunne ja ükski argumenteeritud vastus sulle ei sobi. Kohe on süü ja kott peas ja negatiivne ja mida veel. Kui vastaja arvamus sinu omaga 100 % ei ühti, oled sa juba turris.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Lihtsalt poistega kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kunstiõpetaja, sinu süü ei seisne milleski, aga mind huvitab, mida sa praegu vastajatelt ootad? Sul on endal ju vastused oma küsimustele olemas. Meie sinu last ei tunne ja ükski argumenteeritud vastus sulle ei sobi. Kohe on süü ja kott peas ja negatiivne ja mida veel. Kui vastaja arvamus sinu omaga 100 % ei ühti, oled sa juba turris.
[/tsitaat]

Veelkord ootaksin nende kogemusi, kes on pannud lapse kohe teise klassi, või kelle pals on esimesel õppeaastal teise klassi üle viidud. Kuidas on mõjunud, millised on muljed. Enda meelest olen seda ootust selgesõnaliselt väljendanud.

Kuna te ei minu last ei tunne ja eksperdid ei ole, ei oota ma et te ütleksite mida ma pean tegema. See oleks ju rumal. Samas neutraalselt ja üldfilosoogiliselt võib asju ikka arutada. Et kuidas mõjuks selline või selline asi sellise või sellise lapse arengule.

Turri ajas mind see, et nii kui teema panin tuli kohe kapaga negatiivset, eeldatakse, et ma olen mingit sorti tõusik ja upitaja, eks perekooli puhul oleks pidanud selleks muidugi valmis olema, vabandan.

Mis kotti peas puutub, siis palun väga vabandust, mul on selline keelepruuk vahel, mis tekitab vääritimõistmist. Tõlgin – ma leian, et kui laps tahab õppida ei ole õige teda kunstlikult rumaluses hoida. Kui laps tuleb jutuga, emme õpeta mulle ilukirja (lapse kõneprugis) kirjatehnika siis ma ei ütle talle, et ei õpeta, õpi koolis, vaid ikka õpetan sest lapse poolne soov on õpihuvi seisukohalt kõige olulisem.

Ei eelda et kõik peavad minuga 100% nõus olema, eeldan arutelu, ent ei lase end ja vatuhakkamata peajagu lühemaks teha (vabandage väljendit). Mul on tark laps ja ma olen temaga palju tegelenud. Ma ei usu, et keegi saaks väita vastupidist, ja ma tegelikult üldse ei mõista, millest see suur soov, teha mulle selgeks, et ma oma lapse võimete osas eksin. Praegu mõtlen, kuidas edasi. Ja olen tänu siia kirjutamisele palju targemaks saanud. Palju häid vastuseid on, ja mis peaasi sain teada, et laps oleks vist kõige õigem kooli saata ilma küsimust tõstatamata, ehkki alguses mõtlesin klassiõpetajaga strateegiaid arutada, sest on oht et minusse suhtutakse suure eelarvamusega ja see võib lõppkokkuvõttes teha pigem halba. Perekool on ju eesti ühiskonna väike mudel 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

vb saaks haridusametist tagasisidet kohe teise klassi pandud laste edasise haridustee kohta, kuna neid on kindlasti äärmiselt kaduvväike osa laste üldarvust. Ja perekoolis käib ikka keskmine kana (hoolimata sellest, mida me ise endast arvame) keskmise lapsega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.02 13:26; 26.02 14:50; 26.02 16:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Noh aitäh, selliseid otseselt õelaid kommentaare oligi vaja.
Hakkas nüüd parem, mis?

[/tsitaat]

Mina räägin lihtsalt enda kogemustest ja muud midagi. Sina kunstnikuhingega emme räägi aga perekooli kägude asemel oma reaalharidusega mehega, tema peaks kahe jalaga maas olema ja käitu nii nagu tema soovitab.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 26.02 13:06; 26.02 16:40; 26.02 17:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ema ja õpetajana julgen väita, et akadeemilised oskused on kõige vähemolulisem asi 1. klassis. Oma asjadega toimetulek, aja arvestamine, suhltlemine jms – vot see on tõeline pähkel!
Koolikoti pakkimine (+trenni ja ujumisriided, kuivatatud puulehed jms) on juba kõrgem pilotaa¸.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 26.02 16:42; 26.02 20:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Mina räägin lihtsalt enda kogemustest ja muud midagi. Sina kunstnikuhingega emme räägi aga perekooli kägude asemel oma reaalharidusega mehega, tema peaks kahe jalaga maas olema ja käitu nii nagu tema soovitab. [/tsitaat]

Ok, palun vabandust, et julgesin teid tülitada. Püüan ennast parandada, ma ilmselt olen avalike foorumite otstarbest kuidagi valesti aru saanud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

alustada klassis kus kõik on uued on ikka märksa kergem kui minna klassi, kus esimene kollektiiviga harjumine on juba teatud asjad paika pannud.

eelistaksin esimest klassi (kui ta just sügise laps ei ole ja kohe 8 ei hakka saama) ning siis kooliväliselt nt. keeleõpe 2*nädalas või muusikakool.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 26.02 16:56; 26.02 17:00; 26.02 17:06; 26.02 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ema ja õpetajana julgen väita, et akadeemilised oskused on kõige vähemolulisem asi 1. klassis. Oma asjadega toimetulek, aja arvestamine, suhltlemine jms – vot see on tõeline pähkel!
Koolikoti pakkimine (+trenni ja ujumisriided, kuivatatud puulehed jms) on juba kõrgem pilotaa¸.[/tsitaat]

See on ilmselt tõesti argument, aga kas siis oleks parem viia laps vajadusel II klassi üle poole aasta pealt, kui kooliga on kohanetud või siis koguni I klassist III klassi. Seda loomulikult ainult vajadusel, kui tõesti on igav ja sellest probleem (selle üle, kas see probleem ka tegelikult tekib pole tegelikult ju mõtet arutleda) . Et kas see oleks parem variant, kui kohe II klassi panemine?
Ja veel küsiks, et mismoodi teie kui õpetaja lahendate probleemi, kui klassis on suuri kõikumisi teadmiste tasemes? Milline on diferentseeritud õppe tegelikkus keskmises eesti koolis esimeses kooliastmes?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

veel viimaseid vastuseid lugedes, soovitaksin sul teemaalgataja omale rohkem lapsi muretseda.

tundud asjalik vanem, kelle energiast jätkuks kolme tubli lapse üleskasvatamiseks. praegu röövid sellelt ühelt kullateralt lapsepõlve.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 26.02 16:56; 26.02 17:00; 26.02 17:06; 26.02 17:13;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 80 )


Esileht Koolilaps Laps kohe teise klassi?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.