Esileht Koolilaps Laps kohe teise klassi?

Näitan 24 postitust - vahemik 61 kuni 84 (kokku 84 )

Teema: Laps kohe teise klassi?

Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]\”massipsühhoos\” – ma kujutan ette, et selle võiks ühe h-iga kirjutada, isegi vist jääksin mõtlema, kuidas kirjutada
aga \”suusavabrik\” – kuhu seal andekas 7-aastane laps saab vea sisse teha? Kas ühe u-ga või tugeva p-ga?
Usu mind, sa hindad oma lapse võimeid üle.[/tsitaat]

Usu mind see on nüüd küll juba lihtsalt norimine, ennast ei tüüta ära?
Aga et sul ikka põmevust jätkuks:
Pikk-lühike häälik ja tugev-nõrk häälik ei valmista raskust meil. Lausega, siil joob piima, saame hakkama 🙂
Suusavabrik on liitsõna ja liitsõnade kokku kahku kirjutamist õpitakse millal?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ka minul on küsimus selle Potteri kohta. Kas see on ikka uhkustamise teema, et laps loeb raamatuid, millest ta oma elukogemuse baasil aru saada ei suuda? Mida ta neist raamatutest loeb? Mul on küll suhteliselt terava taibuga ja üsna empaatiline laps, kuid ma ei kujuta ette, et ta oleks 6-aastasena suutnud mõista Harry dilemmat kolmandas raamatus – soov näha dementoreid, et saaks näha ja kuulda oma ema ning surmahirm samaaegselt. Mul on raske kujutada ette kuueaastast nautimas neid lehekülgi viiendas raamatus, kus Harry Dumbledore’i kabintetis Siriust leinab. Ja ma ei kujuta ette, et üks kuueaastane suudaks hoomata Umbridge’i võikust täies hiilguses.

Meie majas luges laps neid üheksa-aastasena ning ausalt öeldes jäi tal ka sel hetkel vajaka teismelise mõistmise oskusest – viienda raamatu pikad enesehalalised monoloogid muutusid tema jaoks veidi tüütuks. Minu jaoks, suure inimesena lugedes, olid need aga oivaline pilt teismelise tagumikus emotsionaalsusest ja mõistusest. Kui ta need viimased raamatud kaks aastat hiljem üle luges, oli hoomamine ja nautimine juba hoopis teisel tasandil.

Miks ei võiks lapsed lugeda lasteraamatuid? Teismelised pubekate raamatuid ja täiskasvanud suurtele kirjutatut? Kas tõesti on mingi küpsuse mõõdupuu, kui laps oskab lugeda ka asja sügavust hoomamata? Ma arvan, et kuueselt Potterit lugedes oleks arusaamine sama hea kui kümneselt Sinuhe lugemisel… ja see ei tundu just ülemäära normaalse mõtlemisena. Sealjuures meeldib Potter ka mule endale raamatuna ning raamatule antireklaami ma teha ei taha. Lihtsalt iga asja jaoks on oma aeg ja koht.[/tsitaat]

Loeb sel lihtsal põhjusel, et huvitav on. Esimesed osad on ju enam-vähem lasteraamatud ka ja järgmised loeb juba põnevusest. Sügavuti muidugi aru ei saa, aga eks suuremana loeb üle.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Minu lapsel jäi esimene klass vahele ja ma küll õnnelik selle üle ei ole. Kool ei ole lugemine-kirjutamine-arvutamine. Sotsiaalne lävimine teiste lastega, pikad päevad istumist (laps peab selleks füüsiliselt valmis olema) jne on ka väga olulised. Lapsed tahavad ja vajavad veel mängimist, mida rohkem tal koolikohtustusi tekib, seda vähem jääb tal aega mängimiseks. Teised klassikaaslased on vanemad, neil tekivad juba muud huvid kui sinu laps ikka alles veel laps on.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Minu lapsel jäi esimene klass vahele ja ma küll õnnelik selle üle ei ole. Kool ei ole lugemine-kirjutamine-arvutamine. Sotsiaalne lävimine teiste lastega, pikad päevad istumist (laps peab selleks füüsiliselt valmis olema) jne on ka väga olulised. Lapsed tahavad ja vajavad veel mängimist, mida rohkem tal koolikohtustusi tekib, seda vähem jääb tal aega mängimiseks. Teised klassikaaslased on vanemad, neil tekivad juba muud huvid kui sinu laps ikka alles veel laps on.[/tsitaat]

Kas tohib küsida, mis põhjusel 1. klass vahele jäi?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Aga kui sa oled kodune nagunii, äkki jätad üldse lapse koduõppele ka üritad temaga algklasside programmi läbida? Kui laps omandab kõik vajaliku aasta varem kui teised temaealised, äkki alustab kooliteed üldse 5. klassist, aga klassikaaslastest aasta nooremana? Tean mitmeid, kelle lapsed algklassides koduõppel olnud ja hiljem koolis vägagi edukad.

Kui sa ikka tahad järgmisest aastast teise klassi panna, siis võiksid kindlasti koju hankida 1. klassi õpikud-töövihikud, et olla kindel, et lapsel oleks suveks sealne materjal omandatud.
Erinevalt paljudest siin arvamust avaldanutest arvan ma üldiselt, et sinu plaan pole üldse paha, kui sa selle otsuse väga läbimõeldult teed.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

vabanda, aga mulle tundud sa kuidagi ennasttäis. võibolla on mõni sõnastus olnud liiga otsekohene aga su enda reaktsioon on ka valuline. minu arust ei tundu su laps küll kohe teise klassi sobivat. sinu kirjeldatud oskustega on tänapäeval väga suur osa lapsi-need on need kellega tegeletakse ja kes on uuele avatud ja vaimse hea potensiaaliga. minu laps on juba suur, kuid kooli minnes luges ammu, kirjutas veatult (õigekirjaga pole kunagi koolis probleeme olnud)arvutas 100 piires….aga tead, tema klassis oli selliseid päris mitu. kõige tähtsam, mida koolis esimesel aastal õppis,oli kannatlikkus, suure kollektiiviga arvestamine, õpetaja aktsepteerimine, mitte meeldiva tegemine….ja see ei olnud üldse mitte lihtne. minu laps oli käinud lasteaias ja saanud seal hästi hakkama, kuid kool on hoopis teine koht. meil osutus ka see probleemiks, et lapse enesehinnangut oli väga upitatud, võimekust väga kiidetud (peamiselt küll lasteaias) – kooliks oli nina üsna püsti. see tegi kooliga harjumise raskemaks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]kunstiõpetaja kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Kas tohib küsida, mis põhjusel 1. klass vahele jäi?[/tsitaat]

Kolisime riiki, kus koolikohustus algas aasta varem. Kuna minu laps ka igati tubli ja oskas palju siis otsustati ta panna teise klassi, et oleks omaelistega koos. See on muidugi hea, et omaealistega kokku sai, aga esimene klass on siiski liiga oluline, et vahele jätta. Vahele võiks jätta 2 või 3 klassi, aga mitte esimest, kus toimub järk-järgult lasteaialapsest koolilapseks kohandumine.
Teemaalgataja puhul oleks veel see ka halb, et tema laps on teistest aasta noorem.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Aga kui sa oled kodune nagunii, äkki jätad üldse lapse koduõppele ka üritad temaga algklasside programmi läbida? Kui laps omandab kõik vajaliku aasta varem kui teised temaealised, äkki alustab kooliteed üldse 5. klassist, aga klassikaaslastest aasta nooremana? Tean mitmeid, kelle lapsed algklassides koduõppel olnud ja hiljem koolis vägagi edukad.

Kui sa ikka tahad järgmisest aastast teise klassi panna, siis võiksid kindlasti koju hankida 1. klassi õpikud-töövihikud, et olla kindel, et lapsel oleks suveks sealne materjal omandatud.
Erinevalt paljudest siin arvamust avaldanutest arvan ma üldiselt, et sinu plaan pole üldse paha, kui sa selle otsuse väga läbimõeldult teed.
[/tsitaat]

Olen ka seda varianti kaalunud, et jätta koduõppele, aga laps ise tahab väga kooli minna. Püüan talle võimaluste piires vastu tulla 🙂

Please wait...
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]vabanda, aga mulle tundud sa kuidagi ennasttäis. võibolla on mõni sõnastus olnud liiga otsekohene aga su enda reaktsioon on ka valuline. minu arust ei tundu su laps küll kohe teise klassi sobivat. sinu kirjeldatud oskustega on tänapäeval väga suur osa lapsi-need on need kellega tegeletakse ja kes on uuele avatud ja vaimse hea potensiaaliga. minu laps on juba suur, kuid kooli minnes luges ammu, kirjutas veatult (õigekirjaga pole kunagi koolis probleeme olnud)arvutas 100 piires….aga tead, tema klassis oli selliseid päris mitu. kõige tähtsam, mida koolis esimesel aastal õppis,oli kannatlikkus, suure kollektiiviga arvestamine, õpetaja aktsepteerimine, mitte meeldiva tegemine….ja see ei olnud üldse mitte lihtne. minu laps oli käinud lasteaias ja saanud seal hästi hakkama, kuid kool on hoopis teine koht. meil osutus ka see probleemiks, et lapse enesehinnangut oli väga upitatud, võimekust väga kiidetud (peamiselt küll lasteaias) – kooliks oli nina üsna püsti. see tegi kooliga harjumise raskemaks.[/tsitaat]

Palun jätame minu lapse võimed ja minu iseloomu nüüd kõrvale. Kõik juba teavad, et mu laps on rumal ja mina ennasttäis mamma, kes endale asju ette kujutab 🙂 Lepime sellega ja laseme rääkida nendel kellel on kogemusi (olgus siis positiivseid või negatiivseid) antud teemaga. Või siis räägime teoreetiliselt.

Ma ju võikein selle teema nö lukku panna, sest sellest on jälle järjekordne ärategemise teema tulnud (minu viga, et ma üldse püüdsin ennast kaitsta), aga ma usun, et täiskasvanud inimesed suudavad asjadega edasi minna, ka siis kui kuskil viga sisse tuleb.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]kunstiõpetaja kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Palun jätame minu lapse võimed ja minu iseloomu nüüd kõrvale. Kõik juba teavad, et mu laps on rumal ja mina ennasttäis mamma, kes endale asju ette kujutab 🙂 Lepime sellega ja laseme rääkida nendel kellel on kogemusi (olgus siis positiivseid või negatiivseid) antud teemaga. Või siis räägime teoreetiliselt.

Ma ju võikein selle teema nö lukku panna, sest sellest on jälle järjekordne ärategemise teema tulnud (minu viga, et ma üldse püüdsin ennast kaitsta), aga ma usun, et täiskasvanud inimesed suudavad asjadega edasi minna, ka siis kui kuskil viga sisse tuleb.[/tsitaat]
mina pole küll arvanud, et su laps on rumal. kas võimalik on vaid üli-üli ja rumal? ise rääkisid oma lapsest ja küsisid, kas peaks teise klassi panema. mis sind nüüd solvas? et arvan, et ei pea, et palju sama tarku ja tublisid lapsi läheb igal aastal esimesse klassi? mis kogemusi tahad? kas seda, et keegi on klassi vahele jätnud? arvan, et tänapäeval on see üliharv juhus. nõukaajast tean paari juhust. Kui plaanid aga lapse panna kuskil maal 10 lapselisse klassi, siis võib ka algus II klassis õige valik olla. Ma oleks võinud sarnase kirja 10a tagasi kirjutada, sest mulle püüti lasteaias lapsest geenius maalida:) jah ta ongi lahtise peaga, aga koolis oli õppida nii mõndagi, millest varem kirjutasin.esimese lapse kooli panek/ minek on vanemale ülisuur elumuutus….

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

minu kogemus ütleb, et kõik eliitkoolidesse sisse saanud lapsed on vähemalt samal tasemel, kui sa kirjeldad. Kirjavigadega kirjutamine tegelikult isegi enamasti välistab sissesaamise, aga see selleks. Teemast- paljud etteõpetatud lapsed(mida sinu laps 2 a Kullos käies kindlasti on) väsivad 5-6 klassis, kui läheb oluliselt kiiremaks ja raskemaks, väga ära ja hinded kukuvad. Võivad psühholoogiliselt murduda.
Kooliküpsusest saad aru mingeid spetsteste tehes- näiteks raven- uuri seda. Mina ei soovitaks, sest intensiivne õppimine vajab pidevat tuge, aga sa ise oled selleks valmis?
ps. sinu arrogantne vastuvaidlemist mittesalliv kirjastiil jätab sinust üsna halva õpetaja mulje.

Please wait...
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]kunstiõpetaja kirjutas:[/small]

mina pole küll arvanud, et su laps on rumal. kas võimalik on vaid üli-üli ja rumal? ise rääkisid oma lapsest ja küsisid, kas peaks teise klassi panema. mis sind nüüd solvas? et arvan, et ei pea, et palju sama tarku ja tublisid lapsi läheb igal aastal esimesse klassi? mis kogemusi tahad? kas seda, et keegi on klassi vahele jätnud? arvan, et tänapäeval on see üliharv juhus. nõukaajast tean paari juhust. Kui plaanid aga lapse panna kuskil maal 10 lapselisse klassi, siis võib ka algus II klassis õige valik olla. Ma oleks võinud sarnase kirja 10a tagasi kirjutada, sest mulle püüti lasteaias lapsest geenius maalida:) jah ta ongi lahtise peaga, aga koolis oli õppida nii mõndagi, millest varem kirjutasin.esimese lapse kooli panek/ minek on vanemale ülisuur elumuutus….[/tsitaat]

Möönan, et püstitasin teema (pealkirjastasin/sõnastasin) pisut valesti. Ja tegin vea, et hakkasin oma last iseloomustama (mitte kuidagi ei ole võimalik anda sel viisil vaieldes jõuda minu lapse võimete osas üksmeelele). Hilisemates postitustes olen väljendanud sõnaselgelt oma ootusi – ootan nende kogemusi, kelle laps on klassi vahele jätnud või kes on viidud üle vanemasse klassi. Neid muid ei ole nii väga vähe midagi, kust vastav info pärineb, et nii väidad? (Ei ma ei oota tegelikult vastust, sest see on sinu arvamus, mitte objektiivne tõde ja see meid tegelikut edasi ei vii.) Ka nende arvamusi, kes on näiteks seda kaalunud kuid loobunud jne. Lisaks teoreetilisi seisukohavõtte ilma enda ja oma laspe iseloomustamiseta.
Kui võimalik palun suhtleme edasi sellelt aluselt, või siis üldse mitte. Olen sinu seisukohast aru saanud ja teatavaks võtnud (või mida sa minult tegelikult ootad, maisaaa aru noh, vaileda ei tohi, nõus olla ei tohi, oled jumal ja omad püha tõde, tunned mind ja minu last paremini kui mina, jumal sinuga, ela edasi) annaks teistele sõna nüüd.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Mina olin kodune laps, igavesti andekas ja lahtise peaga.
Läksin esimesse klassi 1991. a, kus esimese veerandi ajal paistis ilmekalt silma, et mis õppimisse puutub, pole mul seal midagi teha.
Anti mulle ette mingi üldine test ja selle tulemused olid kiiduväärt. Tõsteti edasi teise klassi.
Kiituskirju sadas kuni põhikooli lõpuni.
Samas isikuomadustelt jäin väga pikalt mööda seinaääri käijaks ja lahti läksin alles keskkoolis, rahvameheks sain ülikoolis. Ma ei tea öelda, kas see oli nüüd tingitud teise klassi edasitõstmisest või oli asi lihtsalt minu isikuomadustes.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]kunstiõpetaja kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Palun jätame minu lapse võimed ja minu iseloomu nüüd kõrvale. Kõik juba teavad, et mu laps on rumal ja mina ennasttäis mamma, kes endale asju ette kujutab 🙂 Lepime sellega ja laseme rääkida nendel kellel on kogemusi (olgus siis positiivseid või negatiivseid) antud teemaga. Või siis räägime teoreetiliselt.

Ma ju võikein selle teema nö lukku panna, sest sellest on jälle järjekordne ärategemise teema tulnud (minu viga, et ma üldse püüdsin ennast kaitsta), aga ma usun, et täiskasvanud inimesed suudavad asjadega edasi minna, ka siis kui kuskil viga sisse tuleb.[/tsitaat]
Kahjuks pole ka mulle teemaalgatajast just kõige meeldivamat muljet jäänud. Ei kahtlegi, et tal on tubli laps, kuid millegipärast keeldub ta uskumast, et tublisid lapsi on teisigi. Tegelikult olekski koduõpe teemaalgataja jaoks parim lahendus. Loodetavasti ei nimeta teemaalgataja kodus oma last pidevalt geeniuseks, lapsel võib ühel hetkel valus kukkumine tulla.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Teemaalgataja, tähtis on ka loetu mõistmine ja andmetest pildi kokku panek. Kui on juba 31 tunniga tulnud küsimusele 24 vastust: EI, ei ole hea mõte panna laps kohe teise klassi.
Siis ei ole ju mõtet jätkata siin 387 vastuse saabumiseni.

Austage avalikku ruumi!

Please wait...
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]kunstiõpetaja kirjutas:[/small]

Kahjuks pole ka mulle teemaalgatajast just kõige meeldivamat muljet jäänud. Ei kahtlegi, et tal on tubli laps, kuid millegipärast keeldub ta uskumast, et tublisid lapsi on teisigi. Tegelikult olekski koduõpe teemaalgataja jaoks parim lahendus. Loodetavasti ei nimeta teemaalgataja kodus oma last pidevalt geeniuseks, lapsel võib ühel hetkel valus kukkumine tulla.[/tsitaat]

Millest selline eksiarvamus, et ma ei usu, et on teisigi tublisid lapsi, usun küll 🙂 saage ometi üle. Sama hästi võib ju küsida, miks te ei usu, et minul tark laps on (mitte et tegelikult oleks, ta ju ei oska kirjutada ja ei tunne kella ja on sotsiopaat, sest pole käinud lasteaias ja kukub kõgelt sest maalim ei talu seda kui keegi erineb – nüüd öelge, et keegi pole seda väitnud, sest te teete kambakat, ilma et üksteise postitusi loeksite, onju). Mul on tõesti otsekohene ütlemine, ma olen selline väitlussportlane, aga kes see siin teemas mindki paitanud on? Juba esimeste postitustega surusite te mind lauskaitsesse ja nüüd hädaldate, et ma hambaid näitan.

Palun kas keegi selgitaks, milline oleks antud hetkel see käitumine, mida te minult ootate? Olen piisavalt seligtanud, vabandanud ja püüdnud viia teemat neutraalsele pinnale, pakkused selleks korduvalt võimalust. Mingi ristiretk on teil minu vastu või, et enne ei jäta kui maapealt on pühitud seesinane ketser?

Kui ma ütlen nüüd siis maeitea mitmes kord, palun vanbadust, et ma ei oska teile meelejärele olla ja väljendun nagu väljendun (see ei ole tegelikult pahatahtlikkus) ja veel, et palun lepime ära ja kuulame nende kogemusi, kellel neid on ilma minu või minu lapse isikule hinnanguid andmata, sest need hinnangud on ikkagi täiesti õhust võetud, eksole, mis teid siis segab seda uut lehekülge pööramast.

See teema on erakordselt ehe näide demokraatia toimimisest, te eeldate vaikimisi halba, loete valikuliselt, annate hinnanguid vastutustundetult. Ennast kaitsta ei ole lubatud, enamus tellib muusika ja vähemus suretatakse välja. Kas see on ainult perekooli tegelikkus või meie elu argipäev?
Enamasti annavad need, kellele perekooli hakikari sellises ulatuses kallale kargab ruttu alla ja taanduvad, mina mõtlesin vaadata kui kaugele selline teisitimõtleja maasisse tampimine läheb. Paistab, et päris kaugele. Seejuures ma mõistan oma vigu ja möönan, et olen antud konflikti mingis osas ise tinginud (vastuvaidlemine ei ole ju kohane, kui ikka keegi ütleb, et sul on kodus selline või selline laps, ehkki ta pole su last eluilmas näinud, siis peab ju ikka nõus olema, ei tohi öelda, et vabandust ma ei väljendanud ennast korrektselt, ei täpsustanud piisavalt jne, ei tohi juhtida täjelepanu, et selline lapse hindamine on asjakohatu, mööndes oma eksimust, asja üldse selliselt esitamast …), tunnistan oma süüd ja kahetsen.

Mis siis nüüd ikkagi takistab teid minuga ära leppimast ja seda teemat neutraalselt edasi arutamast, teoreetiliselt, umbisikuliselt, või on selline väitlus teile täiesti võõras?

Palun kõigi nende ees, kes on asjakohaseid kommentaare kirjutanud ja isikölikke kogemusi jaganud vabandust, antud postitus on mõeldud nendele mõnele inimesele (kuna tegemist kägudega, siis ma tegelikult ei tea palju neid tegelikult on) ei soovi tegeleda teema arendamisega, vaid on kesendunud minu ristilöömisele.

Kõige arutum on tegelikut see, et see probleem mille olen tõstatanud ei ole mingi minu kodus välja imetud probleem, vaid selle teema, et alushariduse (lasteaed-eelkool) ja algklasside õppekvad on koolskõlastamata ja dubleerivad üksteist on tõstatanud ka asjasse puutuvad isikud. Aga selle kohta teen pigem uue teema, kuna arutada iseenesest asja üle võiks, ent selles teemast on see arusaadavatel põhjustel mõttetu.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Ma ei tea, võib-olla väikestes maakoolides ongi tavaks tugevamad õpilased kiirelt klassi võrra edasi tõsta, aga tavalistes linnakoolides tehakse seda siiski ainult väga-väga andekate või suisa geeniuste puhul.

Suur osa siinseid vastajaid on viimaste aastate koolikatsetes karastunud vanemad. Väga paljud meie lastest on/olid sinu lapsega samal tasemel ja kõik alustasid ikka esimesest klassist.
Mis vastuseid sa meilt ootad?

Mine käi lapsega vastavast komisjonist läbi ja saad oma vastuse!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Teemaalgataja, tähtis on ka loetu mõistmine ja andmetest pildi kokku panek. Kui on juba 31 tunniga tulnud küsimusele 24 vastust: EI, ei ole hea mõte panna laps kohe teise klassi.
Siis ei ole ju mõtet jätkata siin 387 vastuse saabumiseni.

Austage avalikku ruumi![/tsitaat]

Palun lugege minu postitust 27/02/2012 11:34 , väljendan selgesõnaliselt, et olen võtnud vastu soovituse lasta lapsel rahulikut kooliga harjuda ja viia vajadusel üle hiljem.
Ka olen teinud korduvalt jõupingutusi, antud teema ohjamiseks paludes tungivalt jääda neutraalseks ja keskenduda üksnes teemale (siis kogemusele) mitte enda isikule või oma lapse võimetele, aga mis võimatu see võimatu.

Teie üleskutse on asjalik ja ei peaks olema üksnes mulle suunatud, kui võtaksite vaevaks terve teema läbi lugeda saaks see võibolla isegi selgeks.

Please wait...
Postitas:
kunstiõpetaja

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ma ei tea, võib-olla väikestes maakoolides ongi tavaks tugevamad õpilased kiirelt klassi võrra edasi tõsta, aga tavalistes linnakoolides tehakse seda siiski ainult väga-väga andekate või suisa geeniuste puhul.

Suur osa siinseid vastajaid on viimaste aastate koolikatsetes karastunud vanemad. Väga paljud meie lastest on/olid sinu lapsega samal tasemel ja kõik alustasid ikka esimesest klassist.
Mis vastuseid sa meilt ootad?

Mine käi lapsega vastavast komisjonist läbi ja saad oma vastuse!

[/tsitaat]

Tänan soovituse eest, ma ei otsi enam ammu mingile küsimusele vastust, ma kuulan nende kogemusi, kes on kokku puutunud vanemasse klassi üleviimisega.

Kas tohin küsida, mitmenda postituseni te viitisisite antud teemat lugeda? Loodan et te väga ei pingutanud, see on muutunud suuremat sorti nonsensiks.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

[small]kunstiõpetaja kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Millest selline eksiarvamus, et ma ei usu, et on teisigi tublisid lapsi, usun küll 🙂 saage ometi üle. Sama hästi võib ju küsida, miks te ei usu, et minul tark laps on (mitte et tegelikult oleks, ta ju ei oska kirjutada ja ei tunne kella ja on sotsiopaat, sest pole käinud lasteaias ja kukub kõgelt sest maalim ei talu seda kui keegi erineb – nüüd öelge, et keegi pole seda väitnud, sest te teete kambakat, ilma et üksteise postitusi loeksite, onju). Mul on tõesti otsekohene ütlemine, ma olen selline väitlussportlane, aga kes see siin teemas mindki paitanud on? Juba esimeste postitustega surusite te mind lauskaitsesse ja nüüd hädaldate, et ma hambaid näitan.

Palun kas keegi selgitaks, milline oleks antud hetkel see käitumine, mida te minult ootate? Olen piisavalt seligtanud, vabandanud ja püüdnud viia teemat neutraalsele pinnale, pakkused selleks korduvalt võimalust. Mingi ristiretk on teil minu vastu või, et enne ei jäta kui maapealt on pühitud seesinane ketser?
[/tsitaat]
Lugesin kogu pika teema läbi ja ma ei leia, et keegi oleks teemaalgataja last rumalaks nimetanud. Aga arusaamatuks jääb, mida teemaalgataja õigupoolest tahab ja miks on ta arvamusel, et peab end kellegi/millegi eest kaitsma? Kui tahad last kohe teise klassi panna, eks pane siis. Miks peaks perekooli kägude arvamus niiväga korda minema? Lapse kirjelduse järgi on mitmed inimesed vastanud, et nende arvates ei ole põhjust last kohe teise klassi panna või mõnd klassi vahele jätta. Et selliseid lapsi on veel rohkem kui üks. Tõsi, ilma last nägemata võib ainult oletada. Minul on paar aastat vanem laps kodus. Oleks võinud teda enne kooliminekut enam-vähem samamoodi kirjeldada kui teemaalgataja oma last. Oleks võinud ta 6,5-aastaselt kooli panna ja ta oleks seal kindlasti hakkama saanud õppimisega, aga mulle tundus see vara. Ja ka praegu saaks ta aasta vanemate programmiga hakkama. Kool ei ole ainult õppimise koht, väga oluline on seal sotsiaalne küpsus. Kusjuures ka ma ise olen pärit perest, kus kõik pere lapsed olid selles vanuses väga sarnased teemaalgataja lapsele ja seetõttu ei tundunud mulle ka minu lapse lahtine pea millegi erilisena.
Teemaalgataja, kui sa oled veendunud, et sinu lapsel hakkab koolis igav, siis on tõesti vägaks heaks lahenduseks laps algklassides koduõppele jätta ja näiteks nelja aasta materjal kolme aastaga läbi võtta. Aga kui sa siiski oled veendunud, et laps peab koolis käima, siis ma soovitaks ühendust võtta kohaliku kooli algklasside õppealajuhatajaga ja temaga sel teemal vestelda. Nagu ma aru saan on tegu pere vanima lapsega ja puudub võrdlusmoment eakaaslastega. Nii on kerge oma last ülehinnata. Klassi vahelejätmine on siiski erand.
Ühe tuttava kogemus, kahjuks küll mitte klassi vahelejätmise kohta, aga varasema koolimineku. Koolis sai väga hästi hakkama, kuldmedal, hiljem ülikool cum laude, õpingud välismaal, korralik karjäär. Ja tagantjärgi on tunnistanud, et tal oli koolis teismeeas väga raske, et ta oleks ise parema meelega aasta noorematega koos olnud. Ta oli osadest klassikaaslastest üle aasta noorem ja lisaks veel keskmisest hilisem füüsiline areng ning tänu sellele tundis end klassis nagu valge vares.

Please wait...
Postitas:
evelynka

RE: Laps kohe teise klassi?

Kas teemaalgatajal on voimalik voi on Eestis yldse kattesaadav monel psyhholoogil lasta oma last analyysida? Ntx USA’s on WISC-IV, mis testib laste kognitiivseid voimeid. Ntx kui laps testib oma voimetes 99. protsentiilis siis voib julgelt oelda, et sellel lapsel ei teki koolis opitavaga probleeme kui ta ka kohe teise klassi panna.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Teemaalgataja, sa oled tekitanud probleemi mittemillestki, tühja koha pealt, s.t. sul on tavaline nutikas ja tubli laps, kes on saanud kooliküpseks aga sa mõtled juurde talle suuremad vajadused.
Teiseks näed sa tonti seal, kus seda ei ole: inimesed ei ründa sind, ei korralda sinuvastast ristiretke, vaid vastavad sinu esitatud küsimusele. Paljud on teinud siia pikad postitused, kulutanud oma aega ja energiat, selleks et sulle nõu anda ja sind aidata. Osaliselt negatiivne tagasiside on vastus su enda ärritunud ja blokeeritud reaktsioonile.
Ära tekita probleeme endale ja lapsele, ela nagu tavaline lapsevanem. Vii laps rahulikult 1.septembril 1. klassi ja tunne sellest rõõmu. See on suur ja pidulik hetk sinu ja lapse elus.
Lapselt on kindlasti 1. klassis huvitav, sest kõik on uus: õpetajad, koolikaaslased, huvitegevus, klassiüritused, kalendritähtpäevade tähistamine. Õpetaja oskab kindlasti rääkida samadest asjadest nagu loodusõpetus ja inimeseõetus selliselt, et ka sinu lapsel on seal palju uut ja huvitavat, mis sest, et faktiteadmised on juba olemas.
Tunne lihtsalt elust rõõmu, luba lapsel tunda ja usu, et inimesed on tegelikult heatahtlikud. Kui sa seda usud, siis nad ongi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
niion

RE: Laps kohe teise klassi?

Koolis on kordades olulisemaid asju kui lugemine ja kirjutamine.
Lisaks leiab iga vähegi normaalsem õpetaja lastele, kes teistest rohkem ette arenenud, lisalehti.

Iseseisvus, ise etteantud töödega etteantud ajal hakkama saamine, koolikoti pakkimine, riietumine, hommikuti üles saamine, kooli minemine ja sealt tulemine. See võtab seda õppimisinnukust kohe alla.
Sa ilmselt ei kujuta ette päris täpselt mis hakkab juhtuma koolis…
Laps ikka läheb 1. klassi ja vaadake jõuludeni. Kui siis on näha, et laps saab kõigega hakkama ning tal on igav, siis võite taotleda teise klassi viimist.

Mul endal oli suht samalaadne kogemus-laps luges juba 5-aastaselt väga pakse raamatuid, kirjutas, joonistas…
Sai mitmesse erikooli sisse, läks kooli ja kuna seal on mõned probleeme tekitavad õpilased, pikad päevad, palju kontrolltöid….siis ei leia, et tal oleks igav. Kui lapsel on igav, siis võib ta panna trenni.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Laps kohe teise klassi?

Loen ja mul hakkab su lapsest kahju, tõsiselt kohe. Kas sa sellest ei saa aru, et äkki su lapsel on praegu hoopis igav ja sellepärast istub nina raamatutes? Sellises eas laps vajab omaealistega suhtlemist, mitte kodus koos ema ja titekarjaga vahtimist. Tahaks kohe teada palju tal sõpru on (ei mõtle neid, keda 2x nädalas eelkoolis näeb) ja mis MÄNGE ta mängib?

Please wait...
Näitan 24 postitust - vahemik 61 kuni 84 (kokku 84 )


Esileht Koolilaps Laps kohe teise klassi?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.