Esileht Väikelaps Laps lasteaias sõnakuulmatu

Näitan 21 postitust - vahemik 1 kuni 21 (kokku 21 )

Teema: Laps lasteaias sõnakuulmatu

Postitas:
Kägu

4-aastane on muutunud lasteaias sõnakuulmatuks. Muusika- ja liikumisõpetaja vahetusid ja tundub, et just neis tundides on probleem suurim. Pea iga päev saan tagasisidet, kuidas ta vigurdas ja kaasa ei teinud. Oleme lapsega rääkinud, ka kergelt karistanud (jätnud multikatest ilma näiteks), aga mis edasi? Kas peaks lootma, et õpetajad saavad ise ikkagi hakkama või peakski iga kord jälle kodus hakkama kõike üle kommunikeerima?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Palu rühma psühholoog kutsuda, saab asjasse selgust. Minu laps oli samasugune ja psühholoog vastaski, et pedagoog peab ise lapsega kontakti looma ja tähelepanu endale tõmbama. Kogu muusika.

+3
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Siin saab tulemust tuua ainult koostöö – vanemana teeksin lapsele selgeks, et küsin iga päev peale lasteaiapäeva lõppu õpetajalt, kas laps käitus normaalselt (väikesed eakohased üleannetused ei häiriks, aga pidev sõnakuulmatus oleks lubamatu) ja igal hommikul enne lasteaeda jätmist kordaks ka üle, et õpetaja sõna TULEB kuulata. Vajadusel kasutaksingi nt nädala lõpus premeerimist / millestki ilma jätmist, ehkki jah, neljasele võib nädal isegi liiga pikk aeg olla. Aga igatahes ma vanemana tegeleksin selle probleemiga.
Aga loomulikult peab õpetaja lasteaiapäeva jooksul ise end kehtestama, sina seda tema eest ette ära teha ei saa. Saad üksnes kodu poolt anda sama signaali, mida õpetajagi loodetavasti edastab: et õpetaja sõna tuleb kuulata.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Paühholoog juba kaasatud, rääkis lapsega. – ei midagi. Igapäevane tagasiside lasteaiast olemas, hommikuti tuletame ka lapsele meelde. Ikka ei midagi. Ta veel liider ka, veab teised ka “paha peale”.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Misnõttes psühholoog rääkis lapsega ja ei midagi? Jas psühholoig kutsuti last korrale kutsuma, või vanematele/õpetajateke nõu andma? Sest just viimane on tema ülesanbe. Kas psühholoog sinuga rääkis?

Kodus karistamine ei aita, liiga palju aega möödas ja lapsel puudub seos.

Mul ja ses vanuses laps ei teinud kaasa kõike. Laulutunnis tihti ei laulnud jaasa, sest ei tahtnud. Õpetajad küll rääkisid sellest, aga ei tekitanud ja probleemi. Laps nüüd 6a ja käib mudilaskooris lauluõpetaja soovil – kasvas välja lihtsalt.

Õpetajad teevad ehk liiga suure numbri asjast. Uus õpetaja äkki noor ja algaja?

+4
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Õpetaja peab ikka ennast kehtestama. Kui laps segab tundi, tuleb laps tunnist eemaldada ja leida talle mõni “ebameeldivalt igav” asendustegevus. Neljane on juba võimeline aru saama oma valikutest. Ja kui lasta olukorral venida, siis muutub ta oma tegemistes aina enesekindlamaks ja palju keerulisem teda “paika panna”.

 

 

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Psühholoog rääkis lapse ja õpetajatega, meiega mitte. Ja oleks laps siis selline, et ta ei tee lihtsalt kaasa. Ei, ta lollitab ja keerab sõbrad ka üles. Ja eemaldataksegi ta tunnist, aga võibolla ta seda taotlebki, sest siis saab kohustusest priiks ja üksi mängima. Talle meeldib üksi toimetamine ka, ei kujutagi ette, mis tegevus see lasteaias meeletult igav oleks. Aga tänan vastukaja eest.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil jättis muusikaõpetaja sellised faa-faa, teen mis tahan tüübid hoopis peale muusikategevuse lõppu ükshaaval eraldi laulma endaga. Ütles, et teil on ka vaja osata ja kui te sõpradega koos ei oska õppida, siis õpite eraldi, üksi, kuni teised õues mängivad. Ausalt öeldes piisas enamiku puhul 1 korrast ja üks eriti vintske sell sai vist 2 korda katsetada, kas õpetaja ikka päriselt teebki nii. Oma mänguajast ei soovitud igatahes muusikat õppida ja ihuüksi olles polnud ka publikut, kellele lollitada, igav!

+13
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma oma 4-aastasele lapsele ütlesin, et lasteaias kuulab tubli laps õpetajaid, kodus vanemaid. Et on kohti ja aegu, kus peab kuulama, teist varianti ei olegi. Lapsele tuleb seletada, vahel üle seletada. Laps sai sellest aru ja pole kuulda olnud, et ta ei kuulaks ja suisa vastu hakkaks. Pealegi on need tunnid head lapsele. Liikuda ja laulda on ju tore.

Laps võib olla laste seas liider, aga täiskasvanutele ta ikkagi liider olla ei saa. Kui ma kuuleks, et minu laps ei teeks kaasa kuna mingi rühma liider ei tee kaasa, siis poleks mul sugugi hea meel. Õpetaja peab ise toime tulema, mitte laskma 4-aastastel end dikteerida. Sina ju ei saa minna õpetaja asemel tundi andma. Ausalt öeldes on see jah sinu asi enda lapsele selgeks teha, kuidas tunnis käituda tuleb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Õpetaja peab ise toime tulema, mitte laskma 4-aastastel end dikteerida. Sina ju ei saa minna õpetaja asemel tundi andma. Ausalt öeldes on see jah sinu asi enda lapsele selgeks teha, kuidas tunnis käituda tuleb.

Näen siin vasturääkivust. Ühes lauses väidad, et õpetaja peab toime tulema, teises, et mina pean suutma last ohjeldada. Suudaksin küll, kui kohal oleksin. Aga ma ei ole. Ja hommikul räägitu ja antud lubadused on juba ilmselt unustatud. Mis võimalused on lapsevanemal veel peale rääkimise, rääkimise ja rääkimise? Nagu ütlesin, siis karistanud oleme teda mõistlikkuse piires ka. Füüsilist noomitust ju tegema ei hakka.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Palu rühma psühholoog kutsuda, saab asjasse selgust. Minu laps oli samasugune ja psühholoog vastaski, et pedagoog peab ise lapsega kontakti looma ja tähelepanu endale tõmbama. Kogu muusika.

Lasteaed vaevalt psühholoogi tundi toob. Tõde võib olla muidugi selles, et laps tahab et temaga tegeletakse, aga lapsi tunnis liiga palju ja õpetaja lihtsalt ei jõua lapseni. Tema mängib klaverit ja lapsed laulavad ja kuidas nad laulavad see seda õpetajat eriti ei huvita. Laps tajub seda ja ta parem lollitab.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Need asjad saavad lahenduse koostöös. Kodu toetab lasteaia rutiini ja õpetaja autoriteeti, huvitub õpitavast; õpetaja hakkab konkreetsemaks, seab piirid. Mõnda asja lihtsalt peab (põhjendatult). Praegune seis on selline, et lollitamisest saadav lõbu on suurem kui kaasa tegemise rõõm või mitte kaasa tegemisele järgnev sanktsioon (=kolm mõttekohta õpetajale).

Meil oli noorimaga samas eas sarnane lugu. Kui kuulsin, läksime koju, arutasime (talle sobivad suunavad küsimused märksa paremini kui “loenguvorm”) ja aitas ühest jutuajamisest. Tema vaatenurgast oli lollitamine lihtsalt väga lõbus mäng, kõik naersid ja õpetajad püüdsid vaid väga leebelt veenda ja meelitada…

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Räägi palun ise sellesama psühholoogiga. Lapse kohta peab psühholoog andma ikka tagasisidet eelkõige vanemale. Sa ei tea ju, mida psühholoog õpetajatega rääkis ja ainult vahendatud info on. Väga imelik, et psühholoog ei anna vanemale tagasisidet, sest ta ju hindab lapse vaimset seisundit ja selle osas peab esmajoones just vanemaga rääkima.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Õpetaja peab ise toime tulema, mitte laskma 4-aastastel end dikteerida. Sina ju ei saa minna õpetaja asemel tundi andma. Ausalt öeldes on see jah sinu asi enda lapsele selgeks teha, kuidas tunnis käituda tuleb.

Näen siin vasturääkivust. Ühes lauses väidad, et õpetaja peab toime tulema, teises, et mina pean suutma last ohjeldada. Suudaksin küll, kui kohal oleksin. Aga ma ei ole. Ja hommikul räägitu ja antud lubadused on juba ilmselt unustatud. Mis võimalused on lapsevanemal veel peale rääkimise, rääkimise ja rääkimise? Nagu ütlesin, siis karistanud oleme teda mõistlikkuse piires ka. Füüsilist noomitust ju tegema ei hakka.

Peabki. Õpetaja ongi koolitatud selleks, et osata toime tulla igasuguste lastega. Teisalt sinu osa ei ole väiksem, sest sa pead toetama õpetaja võtteid ja seda, et ta saaks tunni läbi viia. Selle nimi on kodu ja lasteaia koostöö. Kui sa mingilgi viisil näitad lapsele, et oled rahul tema käitumisega, siis ka multika keelamine ei anna mingeid tulemusi. Füüsilisest karistusest pole keegi rääkinud. Pead lapsele selgitama läbi rahuliku vestluse, kes see õpetaja lasteaias on, mida ta seal teeb, mille jaoks neid ülesandeid annab ja ootused (kuula vaikselt ülesannet, pane tähele õpetaja juttu, tee kaasa) lapsele käitumise osas edasi andma, et laps kaasa töötama hakkaks. Muud siin teha polegi. Loomulikult oleks arukas ka laps mõneks ajaks paluda eemaldada harjunud sõbrannadest, kes tema järgi teevad ja suunata teiste laste vahele seisma, et ta ei saaks kedagi kaasa tõmmata. Paku välja lahendusi, lähtuvalt enda lapsest.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Laps on kodu peegel. Küllap lasete tal kodus ka bossata ja ei suuda lapsele reegleid kehtestada. Kui ikka mitu õpetajat pidevalt kurdavad, siis on see kodu tegemata töö.

+1
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

4-aastased ongi raske iga. Seda iga iseloomustabki võimuvõitlus ja iseloomu näitamine. Laps vajab piire ja testib neid. Sina pead piirid looma kodus. Piiride loomine tähendab seda, et kui sina ütled lapsele, et magama tuleb minna kell 21 siis laps ei otsusta, et tema läheb magama südaöösel. Ja nii iga asjaga. Kindlad reeglid, ootused ja ei anna järgi lapsele, ei kiida sobimatut käitumist, ei lasku vaidlusse lapsega. “Ema, isa ütles ja nii on”-mentaliteet.

5-6 on juba hulga mõistlikumad kuigi ka siis ei saa lapsele anda järgi.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kodus ongi piirid paigas, lapsel pähe ei lase istuda, nagu üks vastaja siin arvab. Aga lasteaias mind korda loomas pole ju.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kodus ongi piirid paigas, lapsel pähe ei lase istuda, nagu üks vastaja siin arvab. Aga lasteaias mind korda loomas pole ju.

Meil näiteks tehtigi nii, et kes halvasti käitus, selle vanematele öeldi, et peab siis tundi kaasa tulema või ei saa tundi. Üks ema paar korda käis muusikatunnis kaasas, siis millegipärast lahenes ära.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Näen siin vasturääkivust. Ühes lauses väidad, et õpetaja peab toime tulema, teises, et mina pean suutma last ohjeldada. Suudaksin küll, kui kohal oleksin. Aga ma ei ole. Ja hommikul räägitu ja antud lubadused on juba ilmselt unustatud. Mis võimalused on lapsevanemal veel peale rääkimise, rääkimise ja rääkimise? Nagu ütlesin, siis karistanud oleme teda mõistlikkuse piires ka. Füüsilist noomitust ju tegema ei hakka.

Laste õpetamine käib kordamise teel. Iga kord kui nii teeb lasteaias, iga kord siis seletad uuesti üle ja ütled, et selle asemel, et nüüd toredasti lasteaia õues veel turnida, kuulad iga kord minu epistlit, kuni ei õpi muusikatunnis kuulama.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vahel on ka vastupidi. Kui kodus on liiga vali kord ja laps elab ennast välja kui on vanemate pilgu alt ära.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kodus ongi piirid paigas, lapsel pähe ei lase istuda, nagu üks vastaja siin arvab. Aga lasteaias mind korda loomas pole ju.

Meil näiteks tehtigi nii, et kes halvasti käitus, selle vanematele öeldi, et peab siis tundi kaasa tulema või ei saa tundi. Üks ema paar korda käis muusikatunnis kaasas, siis millegipärast lahenes ära.

Minu laps vimmas vahepeal liikumise õpetajat. Küll ikka ei meeldi tund, ei meeldi ülesanded, õpetaja sosistab, mitte ei räägi, tema ei kuule õpetajat ega taha minna sinna tundi. Lõpuks selgus, et ta ei kuulagi õpetajat vaid sehkendab seal mingite poistega (ise ka poiss) mängida ja lollitada. Selgus, et seal osad lapsed susivad üksteist, et teine halvasti käituks. Pärast seda kui rääkisin lapsega ja lasin nendest poistest eraldada, pole muresid olnud. Lapsele on rõõm liikuda tagasi tulnud ja kurtmine lõppes.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Näitan 21 postitust - vahemik 1 kuni 21 (kokku 21 )


Esileht Väikelaps Laps lasteaias sõnakuulmatu