Esileht Erivajadustega laps Laps Masingu kooli ja koolis

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 51 )

Teema: Laps Masingu kooli ja koolis

Postitas:
Kägu

Tere!

Mul on autistist poeg, praegu 6a, kooli peab minema 2021.a sügisel. Kõneleb, kuid on veel päris palju grammatikavigu. Tal on kõnest aru saamine raske, kuigi nn “tuttavas tiigis” saab päris hästi hakkama. Teinekord väga lihtsat küsimustki peab mitu korda üle küsima, et adekvaatset vastust saada. Sageli pakub automaat-vastuseid, mis tema meelest võiks sobida. Sellist maast ja ilmast jutustamist või arutlemist temaga pole. Või et ta küsiks, miks miski nii on jne.

Pidevalt undab/ häälitseb või räägib mingit oma juttu, mis nähtud kuskilt saatest vms ja ei haaku üldse käesoleva hetke või teemaga. Läheb suht tihti lukku.

Lugeda enam vähem oskab, kuid matemaatika on suht null. Suurem/ väiksem teemat mõistab. Numbreid tunneb/ teab 100-ni. Asju võib loendada üht asha mitu korda, nii et 5 auto asemel võib näiteks 7 autot saada jne. Värve, kujundeud tunneb. Huvid on väga kitsad (bussid, rongid, peatuste nimetamine, kindlad saated telekast). Tal on käeline tegevus nõrk ning ühe tegevuse juures ei püsi kuigi kaua. Lisaks neid asju tegema saada, mis teda ei huvita on väga raske kui mitte võimatu.

Sotsiaalne kontakt on puudulik. Sõpru tal pole, teiste lastega sobivad enam vähem vaid lollitamise mängud. Teiste laste juhistest aru ei saa, teiste inimeste kingadesse ta end panna ei oska. Samas otsib kontakti pidevalt läbi füüsilise kontakti, kallistamise või isegi pidevalt seljas aelemisena, tahab musi teha vms.

Sellest aastast peaks ta panema eelkooli, praegu on plaan Masingu kool ja hiljem ka sinna kooli. Oleme aru saanud, et tava-koolis oleks tal ilmselt väga raske hakkama saada, tegevusterapeudi sõnul on see talle suisa välistatud.

Mees arvab, et peaks talle ehk taotlema koolipikendust, vaatamata erikooli minekule. Kuna ta küpseb omaealistega umbes 1.5-2a jagu aeglasemalt.

Kuidas teil on läinud, kui olete pidanud õppimistööst mitte eriti huvitatud lapse kooli saatma? Kas koolipikendusest oleks abi? Mulle tundub, et pigem ikka soositakse nii lasteaia kui kõrgemate instantside poolt lapse õige aegset kooli saatmist.

Kas oskate rääkida kooli praegusest siseelust? Olen lugenud vanemaid teemasi: kes kiidab taevani ja teine teeb maani maha. Varasemalt kiideti kooli direktrissi ja kooli vaimsust, kuid kahjuks on elul olnud ses osas kurvad keerdkäigud. Kuidas siis praegu on? Kuidas algklasside laste koolis käimine on, kas pikapäevarühm toimib? Kas olete saanud REHA-teenuseid koolist ja kuidas need kõik toimima on saadud?

Olen kuulnud, et autistidele tuleb auto järgi ja toob koju jne?

Kuidas autistide klassid toimivad, kuidas nad omandavad uusi teadmusi? Õpetajal abiline lisaks vms? On lapsed leidnud ka sõpru? Kas on ka huviringe, kus sellised laosed saavad osaleda? Poisile meeldib liikumine, lasteaias käis talvel kergejõustikus. Ruumis olles enam vähem sai hakkama, kuigi treener pidi talle asjad üle rääkima.

Mis ajast hakkasite asju ajama, et laps sinna kooli, 1.klassi saada? Kas olete pidanud veel kuskil uuringutel käima. Kas need lapsed, kes kalduvad ja ath poole, tarvitavad mingeid ravimeid lisaks? Meie poisil ärevuslevel suht kõrge ning tähelepanu hoidmisega raskusi.

Kas enne eelkooli peab ka mingeid asutusi läbi käima?

Peres kasvab ka kaks aastat noorem poeg, kes praeguse suhtes võiks sobida ka tavakooli. Kuidas olete logistika lahendanud, kui üks laps õhtuses vahetuses ja teine vb päevases.

Praegust 6-aastast liiklusesse ma ei julge üksi vist kunagi lubada: üldse ei vaata, mis ümbruses toimub. Muudkui ainult läheb. Peres autot pole ja liigume jala või ühistranspordiga.

Ja kas koolilon oma koolivorm? Millise koti olete lapsele istnud? On seal suur selhakott vajalik, raamatud, vihikud tulevad koju kaasa või on koha peal?

Olen nii tänulik, kui leiate aega, et oma kogemusi ses osas jagada!

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Teemaalgataja olen. Veel huvitab, kas koolil on oma koolivorm ja millise koti olete ostnud lapsele? Kas seal üldse on asjade vedamist või raamatud, vihikud koolis koguaeg. Et järgmisel kevadel ehk soodushindadega midagi valmus vaadata.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Masingu koolist ei tea, aga – kas Rajaleidjas oled käinud? Mida nad soovitavad? Ja kuula lapse isa, tal võib point sees olla! Ära suru kooli liiga vara, vaata tuleval aastal, kuidas ta areneb. Soodushinnaga vihikud on ausalt kõige väiksem mure, peaasi et hea alguse saab. Ära mõtle üle – ma tean, et see tuleb kiirelt, ma ise otsin praegu oma ath poisile õiget kooli esimeseks klassiks. Kool tuleb lapse jaoks ja järgi valida, logistika selgub pärast ise!

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aga mingugi Masingu eelkooli ja siis kuulake õpetajat. Ta oskab kindlasti aidata otsustada.

(Tunnen Masingust paari säravate silmade ja suure südamega õpetajat, keda väga-väga imetlen, ning mõningaid põhikoolilapsi ja nende vanemaid, kes on igati rahul. Esimese klassi kohta ei oska täpsustada.)

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aitäh vastuse eest! Ma väljendasin end valesti, mitte soodushinnaga vihikuid, vaid kotti. Et kui palju nad üldse reaalselt asju veavad.
Pöördun kindlasti ka Rajaleidjasse, kuid nemad näevad last ju ainult korrsks. Valdavalt tuginevad ju ainult minule.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Üldiselt on nad Rajaleidjas ikka täitsa profid. Muidugi räägivad nad Sinuga pikalt, ja siis teevad lapsega teste, ning saavad päris hea pildi ette. Võivad ka lasteaias vaadelda, kui ta seal käib. Eelkooli õpetaja kindlasti oskab ka tagasisidet anda. Ole tubli ja rahulik, siis läheb kõik hästi!

+8
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Hea, et oled varakult lapsele mõtlemas. Mul on aeglaselt küpsev laps, kuid panin ta (tava)kooli nö õigel ajal. Tegime koolikatsed ja kuna õnnestus sisse saada, siis ei hakanud järgmist aastat ootama ega kooliga läbirääkimisi pidama. Tagantjärele tark olles oli selline otsus selge rumalus ja esimeste märkide ilmnemisel pidanuks (poiss)lapsele koolipikendust soovima. Aga lasteaias lohutati meid moodsale ajale kohaselt, et iga laps areneb omas tempos ja see uinutas meie tähelepanu – ikkagi kogenud pedagoogid.

Kaks aastat areneva lapse elus on muidugi pikk aeg põhjapanevate ennustuste tegemiseks tema sobivuse kohta ühte või teise kooli. Julgustaksin otsima abi – minu laps oli Tartu lastepsühhiaatria statsionaaris uuringutel. Sealsed testid olid väga põhjalikud ja peenemaid nüansse täpsustati omakorda testidega. Rajaleidja oma otsuse tegemisel seal tehtule tugineski. Kui teha Rajaleidja eripedagoogide-logopeedide käe all teste, siis iga spetsialist pühendab lapsele aega umbes tund kuni paar, mis on kahtlemata vähem.

Teeme võrreldes eakaaslastega kodus tööd tohutus mahus, kasutame kahte eripedagoogi. Tähelepanu fokusseerimiseks võtab ta koolipäevadel ravimit. Õppetöö vastu ta isiklikult huvi ei tunneks, kuid oleme ta püsiva ühise tööga muutnud ääretult kohusetundlikuks. Ta austab õpetaja korraldusi õnneks. Käelist tegevust samuti ei armasta, on kohutav käekiri, lisaks hajub ta tähelepanu. Vanusega on läinud veidi paremaks – mõistab, et lohakalt kirjutatud töö suunan ümber kirjutama, ka joonistamisest “viilida” ei õnnestu ja vaidluste vältimiseks ning preemiate saamiseks on hoopis lihtsam ära teha. Aga selleni jõudmiseks oleme teinud ära suure töö.

Masingu-koolist ei oska kahjuks midagi öelda. Elame teises linnas, mille kohta on arstid avaldanud kahestsust ja märkinud, et just SEE kool annab keskpärasest veidi erinevatele lastele korraliku hariduse.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina uuriksin lasteaia õpetajate nägemust lapse kohta. Millised on lapse tugevused ja nõrkused, samuti küsiksin teiste spetsialistide arvamust, kellega on lapsel kontakt olnud (logopeed, eripedagoog). Nemad oskvad sulle anda kindlasti soovitusi. Samuti oleks mõistlik pöörduda perearsti juurde, sel teemal arutleda (võimalusel lasteaias hinnanguid kaasa võtta) ning uurida, kelle juurde oleks vajalik/mõistlik pöörduda. Võibolla peate minema kliinilise lastepsühholoogi juurde või kliinilise logopeedi juurde, võibolla oleks vajalik hoopis neuroloogia või laste psühhiaatri juurde minna. Kõik järjekorrad ja uuringud ju võtavad aega, seejärel tasuks ühendust võtta alles Rajaleidjaga, kui on erinevate spetsilistide hinnangud ja arvamused olemas. Nende põhjal tehakse siis otsus, milline kool oleks kõige parem valik.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul on väga sarnane laps, aga aasta noorem. Kuna meil on ka suured probleemid kõnearenguga, käib erirühmas ja saab pea igapäevaselt logopeedilist abi. Kõne on kõvasti paranenud, aga norm arenguga tavalapsega võrreldes ikka kõvasti maas. Lisaks kõnevigadele, täpselt sama asi, et ei saa tihti küsimustest aru ja küsimusi, ülesanded jmt tuleb tema jaoks alguses väga lihtsaks teha. Kui on asjale pihta saanud, tundub samas juba päris nutikana. Meisterdamised-joonistamised jmt laste meelistegevused teda samas ei paelu üldiselt. Ka muud autistlikud jooned on tugevalt olemas, aga diagnoosi meile ei ole seni antud. Ise lunime pidevalt erinevat analüüsimist ja otsime spetsialiste, et arengut koolikõlbulikuks saada.
Mõned on lohutanud, et siit võib veel täiesti norm arenguga laps tulla, et üks päev läheb kõik põmaki lahti… aga ma ei julge sellele enam naiivselt ootama jääda, kuna neid kõrvalekaldeid on ikka mitmes vallas ja omajagu. Mõni asi asjaga läheb paremaks, aga mõned asjad ei muutu.

Kas su poisil on diagnoos pandud või käitumise põhjal oled ise diagnoosinud? Tean, et see kipub sageli nii olema, et ehkki tugevad autistlikud jooned on olemas, diagnoosi ei taheta enam kergekäeliselt anda… Meil lasteaia rühmas suht sarnased omaette tegutsevad lapsed kõik, diagnoosi pole vist ühelgi. Kõnehilistumist diagnoositakse, muud naljalt mitte. Ehkki suurem mure perspektiivis ju just ongi muus tavapäratus arengutasemes.

Kirjutad, et poisil pole sõpru, kas huvi teiste laste vastu (lasteaiakaaslased, noorem vend jt) aga on siiski olemas? Selleealiste laste mängud ongi enamasti lollitamine, meil sama. Tal võib olla teine laps külas, aga läheb samal ajal suvalt oma meelistegevusi tegema, telekat vaatama vmt. Meeletu nutivajadus on tal ka.
Kui laps täiskasvanutega sotsialiseerub, siis olukord pole väga laita. Meie poisil sõltub see aga puhtalt, kuidas talle inimene sümpatiseerib. Lasteaias muusika- ja kunstiõpetajaid näiteks üsna ignoreerib, kuna nende tegevused teda ei paelu.

Kindlasti on mõistlik mõte minna eelkooli ja sealsete spetside hinnangule vastavalt edasi tegutseda. Kirjutad, et sul poeg on sportlik, see on ka hea lähenemisnurk teiste lastega sotsiaalsetele tegevustele. Meie poiss on tugev, aga pigem kohmakas.
Ise panen suure rõhu eelkooli hinnangule ja siis otsustan. Kuna laps on palju teraapiat saanud, on ta enamikes asjades meil koostööaldis ja kuulekas. Kahjuks me elame Tallinnas ja nii spetsi kooli meil võtta pole, pean praeguse põhjal ilmselt väikeklassile panustama. Kui eelkoolis enam-vähem sujub ja poisile meeldib, siis vast väikeses hubases rühmas hea pedagoogiga saab koolitee algus kõigest hoolimata sujuv olema.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Autistliku suure lapse emana küsiks millised on alternatiivid kui Masingu kooli ei soovi panna?
Reaalsus on see, et hea kui on seegi võimalus. Selles koolis on kompetents ja eraldi tiib autistlikele lastele. Paremad tingimused kui nt pealinnas.Tavakoolides on liiga palju müra.Kui on kevade lõpu, suve laps, siis kindlasti koolipikendus.
Mis puutub huvialaringidesse, siis on samuti suur, suur vedamine kui miski sobib.
Minu laps lõpetas Ristiku kooli ja huvialaringide asemel käis reh keskuses teenuseid saamas kord-paar nädalas. Rohkem ei jätkunud aega peale kooli , sest ka kodus tuleb sellise lapsega tegeleda rohkem kui tavalapsega ja ma ei leidnud sobivat huviringi, mitut sai proovitud.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Arvan, et koolipikenduses ei aita midagi, ega tal autismispektrihäire aastaga üle ei lähe. See jääbki ju. Pole mõtet tavaklassiga traumeerima hakata, va võibolla juhul, kui seal koolis on eripedagoogiga väikeklass. Kirjeldusest on näha, et lapsel on suured kõnemõistmisraskused (pragmaatikapuue). Arvan, et Masingu kool on sobiv valik. Elate Tartus ka ju?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

. Kõnehilistumist diagnoositakse, muud naljalt mitte. Ehkki suurem mure perspektiivis ju just ongi muus tavapäratus arengutasemes.

Kõnehilistus on hinnang. See kas läheb nö üle (4-5 aastaselt) või on alakõne diagnoos siiski: primaarne ehk SKAP või sekundaarne, nt põhjus autismispektrihäire.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Vastan mitmele küsimusele:
Jah, me elame Tartus.

Ma märkasin oma lapse erinevust teistest juba üsna varakult. Ja jah, kahjuks said minu kahtlused kinnitust. Lapsel on juba diagnoositud pervasiivne arenguhäire, sai selle neljaselt. Tal on autistlikud jooned ikka väga tugevalt väljendunud, mitmes valdkonnas. Ja saan aru, et see ei möödu.

Saime REHA-teenustele juba u 2a6k vanuses. Paraku erilist kõne paranemist pole tulnud, kuna ei tee kaasa ega kodus minuga; füüsiliselt on ta küll palju tublimaks saanud. Muidu oli ja tegelt on siiani ka tema teistega võrreldes endiselt kohmakam (+võimetus selgitusest aru saada, kuid võrreldes tema endaga, on areng olemas. Ka on ta hakanud kaasa tegema muusika -ja võimlemisetunnis natuke, enne pidi õpetaja teda reaalselt kätt pidi järgi vedama ja temaga liigutusi kaasa tegema. Enam rühmaõpetaja neis tundides kaasas ei käi. Muusikat talub natuke paremini. Just oli kevadpidu ja nägin videolt, et tegi ka natuke kaasa ühistantsu. Ja tegevusteraapia on küll nagu õnnistus, samuti väike rühm lasteaias.

Ka meie proovisime erinevaid ringe, praegu tundub, et kergejõustik sobib, kuid paljud asjad (ilmselt ka see kergejõustik pole talle soovitavad muu probleemi tõttu. Aga ma arvasin, et lasteaiad nad nagunii rohkem teevad mänguliselt trenni ja tundus, et talle on oluline ka nn trennipoiss olla. Käime veel lisaks tegevusteraapias ja on tasandusrühmas 3.ndat aastat. Et eks see sobiva trenni leidmine saab meil veel peavalu olema. Tahaks proovida ujumist, aga kahtlustsn, et ta sinult vigurdab ja tund tema jaoks üle 5 min ei kestaks.

Ma isegi ei kahtle enam Maasingusse panekus, ma kardan ise ka, et tava-kool sööb ta lihtsalt ära. Ma ei taha ka, et last lihtsalt koolis veetaks edasi, vaid, et ta seal reaalselt midagi omandaks ka. Mees arvas küll, et Masingus saab ta liigselt hoitud ja ei oska pärast tava-ellu naasta, kuigi nüüd pole temagi erikooli vastane.

Küsimus on pigem selles, kas oleks mõttekas küsida talle lisa-aastat enne Masingu kooli? Õnneks on lapse sünna detsembri lõpus, seega kevade- või suvelapsega on tal nagunii ajaline eelis. Kui pikendada lasteaeda, siis saaks ta esimeses klassis juba 9. Mees arvas, et see oleks mõistlik, kuna tema küpsemine on aeglasem. Nii mõneski asjas on ta 2a noorem vend palju tublim. Lissks on ta jube emotsionaslne juba viimane aasta-kaks, iga asja peale hakkab nutma ja tundub, et ta pigem naudib õnnetu olemist ja enesehaletsust. Kui rõõm on, siis see on lühiaegne ja sellele keskendumine ei lähe kuidagi.

Jah, sõpru tal pole, kuid vennaga ikka mängib. See tekkis aasta tagasi. Ja see on täpselt niikaua, kui tal tuju on. Nende mängud on veits veidrad ja reeglina nt teised lapsed sellega ei oska suhestuda. Valdavalt mängivad oma lemmikmultika situatsioone läbi. Noorem poiss vist oskab nn tavamängu ka, sest tema mängib ka rühmakaaslastega, nad käivad samas rühmas. Ja pigem on nooremal seal sõpru kui vanemal, sest lapsed tulevad alati nooremale lapsele vastu. Vanem pouss uitab ka rühmas valdavalt omaette. Lapsed isegi on üritanud temaga kontakti võtta, kuid loobuvad üsna pea, sest mu poiss nn ei võta toru. Ta jah pigem suhtleb täiskasvsnutega, kuid on nendega ka ebasobivalt familiaarne, võib ka võõrast inimesest kallistada või kallistust norida. Ja ma räägin ja räägin, kui talle lihtsalt ei jõua kohale.

Ilmselt on jah mõttekas sel aastal kuidagi Maasingu eelkooli saada ja siis sealt edasi vaadata.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Masingusse kõiki soovijaid ei võeta. Ole valmis Rajaleidjas komisjoniga kohtumiseks.
Tartus on veel koole õpiraskustega lastele, näiteks Hiie kool, Kroonuaia kool, Maarja kool.

Koolikotte saab soodsamalt peale esimest septembrit.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Maarja kool on minu teada päris rasketele nt alaarenguga lastele ja Hiie kooli autiste ei soovita. Kui veel diagnoos on ka pandud, siis kindel, et ei võeta. Peale Masingu on veel Kroonuaia kooli variant.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Maarja kool on minu teada päris rasketele nt alaarenguga lastele ja Hiie kooli autiste ei soovita. Kui veel diagnoos on ka pandud, siis kindel, et ei võeta. Peale Masingu on veel Kroonuaia kooli variant.

Jah, olen lugenud ka Kroonuaia ja Hiie kooli kohta. Hiie kooli suhtes arvas tegevusterapeut, et laps räägib selleks liiga hästi. Tema “r” tähega ei olda rahul, aga on kõik häälikud olemas. On probleeme grammatikaga. Nt sõna “tegin” asemel ûtleb ta “tegiSIn” jne. Meile soovitati pigem Masingut. Maarja kooli ma teda ei paneks. Seal rohkem toimetulekuõpe vist, aga mulle tundub, et laps siiski võiks hakkama saada tava-õppeprogrammiga või siis lihtsustatud programmiga, kui ta suudaks keskenduda õppimisele. AFaktid jäävad talle pigem kergesti meelde, kuid ta ei oska puude taga metsa näha ja sellist arutelu temaga pole.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Pere motiveeritud, laps arendatud, diagnoos olemas – võiks ikka saada Masingusse.

+6
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõigepalt soovitan kindlasti suhelda lapse õpetajatega ja logopeediga ning võtta kuulda ka Rajaleidja arvamus. Masingu kooliga olen lapsevanemana seotud juba pikalt ja ütlen otse, et minu hästi hakkamasaav laps oleks tavakoolist praguseks juba välja visatud – lihtsalt kõik lapsed ei olegi suures massis karjatatavad. Rahulikum õpikeskkond, õpilaste individuaalsetele tugevustele suunatud õpe ja koolist saadavad tugiteraapiad on mu lapsest vorminud täiesti tavalise noore inimese, kes on kogenud edutunnet, omab arusaama, mida ta elus saavutada tahab ja kuhu edasi minna. See teekond ei ole olnud kergemate killast, kuid tulemus on olnud seda väärt!

Mis puudutab koolipikendust, siis vaata seda järgmisel kevadel ja räägi koolivalmidusest kõikide osapooltega (lasteaiaõpetajad, terapeudid ja Rajaleidja) lahtiste kaartidega ja otsusta siis! Minu laps jäi pikendusaastale ja ma pole seda kunagi kahetsenud.

Koolikoti soovitan osta korraliku (tegelikult jätta selle ost augusti teise poolde ja võib vaadata ka aasta vanemaid mudeleid), sest asjade vedamist on omajagu. Ei midagi hullu, kuid sama palju kui tavakooliski. Sisejalatsid ja muud riided lihtsamad ja ilma keeruliste kinnitusteta, et lapsel oleks endal lihtne hakkama saada.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõigepalt soovitan kindlasti suhelda lapse õpetajatega ja logopeediga ning võtta kuulda ka Rajaleidja arvamus. Masingu kooliga olen lapsevanemana seotud juba pikalt ja ütlen otse, et minu hästi hakkamasaav laps oleks tavakoolist praguseks juba välja visatud – lihtsalt kõik lapsed ei olegi suures massis karjatatavad. Rahulikum õpikeskkond, õpilaste individuaalsetele tugevustele suunatud õpe ja koolist saadavad tugiteraapiad on mu lapsest vorminud täiesti tavalise noore inimese, kes on kogenud edutunnet, omab arusaama, mida ta elus saavutada tahab ja kuhu edasi minna. See teekond ei ole olnud kergemate killast, kuid tulemus on olnud seda väärt!

Mis puudutab koolipikendust, siis vaata seda järgmisel kevadel ja räägi koolivalmidusest kõikide osapooltega (lasteaiaõpetajad, terapeudid ja Rajaleidja) lahtiste kaartidega ja otsusta siis! Minu laps jäi pikendusaastale ja ma pole seda kunagi kahetsenud.

Koolikoti soovitan osta korraliku (tegelikult jätta selle ost augusti teise poolde ja võib vaadata ka aasta vanemaid mudeleid), sest asjade vedamist on omajagu. Ei midagi hullu, kuid sama palju kui tavakooliski. Sisejalatsid ja muud riided lihtsamad ja ilma keeruliste kinnitusteta, et lapsel oleks endal lihtne hakkama saada.

Aitäh vastamast!
Kas tohib küsida, millal Teie lapse sünnipäev on? Just koolipikenduse pärast küsin.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõigepalt soovitan kindlasti suhelda lapse õpetajatega ja logopeediga ning võtta kuulda ka Rajaleidja arvamus. Masingu kooliga olen lapsevanemana seotud juba pikalt ja ütlen otse, et minu hästi hakkamasaav laps oleks tavakoolist praguseks juba välja visatud – lihtsalt kõik lapsed ei olegi suures massis karjatatavad. Rahulikum õpikeskkond, õpilaste individuaalsetele tugevustele suunatud õpe ja koolist saadavad tugiteraapiad on mu lapsest vorminud täiesti tavalise noore inimese, kes on kogenud edutunnet, omab arusaama, mida ta elus saavutada tahab ja kuhu edasi minna. See teekond ei ole olnud kergemate killast, kuid tulemus on olnud seda väärt!

Mis puudutab koolipikendust, siis vaata seda järgmisel kevadel ja räägi koolivalmidusest kõikide osapooltega (lasteaiaõpetajad, terapeudid ja Rajaleidja) lahtiste kaartidega ja otsusta siis! Minu laps jäi pikendusaastale ja ma pole seda kunagi kahetsenud.

Koolikoti soovitan osta korraliku (tegelikult jätta selle ost augusti teise poolde ja võib vaadata ka aasta vanemaid mudeleid), sest asjade vedamist on omajagu. Ei midagi hullu, kuid sama palju kui tavakooliski. Sisejalatsid ja muud riided lihtsamad ja ilma keeruliste kinnitusteta, et lapsel oleks endal lihtne hakkama saada.

Aitäh vastamast!

Kas tohib küsida, millal Teie lapse sünnipäev on? Just koolipikenduse pärast küsin.

Augustis, seega umbes 2 kuud enne märgilist 1. oktoobrit. Kuid sünnipäevast enam vaata lapse tegelikku arengut ja valmidust, sest lapse enda jaoks ei ole see aastake siia-sinna kuigi olnuline – kõik, mis tuleb, tuleb õigel ajal.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul on 2 autistlikku last ja mõlemal märtsis sünnipäev. Üks oleks võinud aasta veel kodus olla, teise jaoks oli eakohane kooliminek täiesti õige otsus.
Lapsed on erinevad, usalda spetsialiste.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tere!
Lapse iseloomustust lugedes, soovitan Kroonuaia kooli. Seal on lihtsustatud õpe olemas.
Masingus jääks ta hätta.
Soovitan käia lapsega koos Masingu koolis õppenõustamisel. Kui öeldakse, et me võime ta küll vastu võtta, aga tutvuge teiste koolidega ka ja te saate aru kui nad on kahtleval seisukohal, siis ei tasu küll last sinna panna. Kõige tähtsam on ikka võimalikult nö pehme maandumine lapsele. Kroonuaia koolis on kõik õpetajad eripedagoogilise haridusega, Masingus paraku mitte.
Ma vabandan, aga aus vastus on, et teie laps ei sobi Masingu kooli.
Psühhiaater ja psühholoog oskavad ka öelda kuhu kooli panna. Ilma nende ja logopeedi hinnanguta ei saagi erivajadustega laps komisjoni ette ega kooli minna.

0
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Maarja kool on minu teada päris rasketele nt alaarenguga lastele ja Hiie kooli autiste ei soovita. Kui veel diagnoos on ka pandud, siis kindel, et ei võeta. Peale Masingu on veel Kroonuaia kooli variant.

Jah, olen lugenud ka Kroonuaia ja Hiie kooli kohta. Hiie kooli suhtes arvas tegevusterapeut, et laps räägib selleks liiga hästi. Tema “r” tähega ei olda rahul, aga on kõik häälikud olemas. On probleeme grammatikaga. Nt sõna “tegin” asemel ûtleb ta “tegiSIn” jne. Meile soovitati pigem Masingut. Maarja kooli ma teda ei paneks. Seal rohkem toimetulekuõpe vist, aga mulle tundub, et laps siiski võiks hakkama saada tava-õppeprogrammiga või siis lihtsustatud programmiga, kui ta suudaks keskenduda õppimisele. AFaktid jäävad talle pigem kergesti meelde, kuid ta ei oska puude taga metsa näha ja sellist arutelu temaga pole.

Masingus käib õppimine riikliku õppekava järgi

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tere!

Lapse iseloomustust lugedes, soovitan Kroonuaia kooli. Seal on lihtsustatud õpe olemas.

Masingus jääks ta hätta.

Soovitan käia lapsega koos Masingu koolis õppenõustamisel. Kui öeldakse, et me võime ta küll vastu võtta, aga tutvuge teiste koolidega ka ja te saate aru kui nad on kahtleval seisukohal, siis ei tasu küll last sinna panna. Kõige tähtsam on ikka võimalikult nö pehme maandumine lapsele. Kroonuaia koolis on kõik õpetajad eripedagoogilise haridusega, Masingus paraku mitte.

Ma vabandan, aga aus vastus on, et teie laps ei sobi Masingu kooli.

Psühhiaater ja psühholoog oskavad ka öelda kuhu kooli panna. Ilma nende ja logopeedi hinnanguta ei saagi erivajadustega laps komisjoni ette ega kooli minna.

Miks laps, kes 6 aastaselt oskab lugeda, tunneb kujundeid, vrve, loendab 100ni, ei peaks saama hakkama Masingu koolis? Jah, on autistlikud omadused, aga Masingu kool ongi sellele spetsialiseerunud. Kui ema ja lapsega kokku puutunud spetsialistid arvavad, et lapse peaks Masingusse sobima, ei ole ka sinul mingit alust teda sobimatuks pidada ja tema toimetuleku osas seal nii muretseda.

+6
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tere!

Lapse iseloomustust lugedes, soovitan Kroonuaia kooli. Seal on lihtsustatud õpe olemas.

Masingus jääks ta hätta.

Soovitan käia lapsega koos Masingu koolis õppenõustamisel. Kui öeldakse, et me võime ta küll vastu võtta, aga tutvuge teiste koolidega ka ja te saate aru kui nad on kahtleval seisukohal, siis ei tasu küll last sinna panna. Kõige tähtsam on ikka võimalikult nö pehme maandumine lapsele. Kroonuaia koolis on kõik õpetajad eripedagoogilise haridusega, Masingus paraku mitte.

Ma vabandan, aga aus vastus on, et teie laps ei sobi Masingu kooli.

Psühhiaater ja psühholoog oskavad ka öelda kuhu kooli panna. Ilma nende ja logopeedi hinnanguta ei saagi erivajadustega laps komisjoni ette ega kooli minna.

Miks laps, kes 6 aastaselt oskab lugeda, tunneb kujundeid, vrve, loendab 100ni, ei peaks saama hakkama Masingu koolis? Jah, on autistlikud omadused, aga Masingu kool ongi sellele spetsialiseerunud. Kui ema ja lapsega kokku puutunud spetsialistid arvavad, et lapse peaks Masingusse sobima, ei ole ka sinul mingit alust teda sobimatuks pidada ja tema toimetuleku osas seal nii muretseda.

Liiga palju jooni. Aga edu, elame näeme.
Minul ehk pole tõesti mingit alust siin targutada, mul on sugulane seal õpetaja ja sõbranna seal õpetaja. Poole vähemate joontega õpilased pole sinna teretulnud. Nüüd veel karmistati vastuvõtmist.

0
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tere!

Lapse iseloomustust lugedes, soovitan Kroonuaia kooli. Seal on lihtsustatud õpe olemas.

Masingus jääks ta hätta.

Soovitan käia lapsega koos Masingu koolis õppenõustamisel. Kui öeldakse, et me võime ta küll vastu võtta, aga tutvuge teiste koolidega ka ja te saate aru kui nad on kahtleval seisukohal, siis ei tasu küll last sinna panna. Kõige tähtsam on ikka võimalikult nö pehme maandumine lapsele. Kroonuaia koolis on kõik õpetajad eripedagoogilise haridusega, Masingus paraku mitte.

Ma vabandan, aga aus vastus on, et teie laps ei sobi Masingu kooli.

Psühhiaater ja psühholoog oskavad ka öelda kuhu kooli panna. Ilma nende ja logopeedi hinnanguta ei saagi erivajadustega laps komisjoni ette ega kooli minna.

Miks laps, kes 6 aastaselt oskab lugeda, tunneb kujundeid, vrve, loendab 100ni, ei peaks saama hakkama Masingu koolis? Jah, on autistlikud omadused, aga Masingu kool ongi sellele spetsialiseerunud. Kui ema ja lapsega kokku puutunud spetsialistid arvavad, et lapse peaks Masingusse sobima, ei ole ka sinul mingit alust teda sobimatuks pidada ja tema toimetuleku osas seal nii muretseda.

Liiga palju jooni. Aga edu, elame näeme.

Minul ehk pole tõesti mingit alust siin targutada, mul on sugulane seal õpetaja ja sõbranna seal õpetaja. Poole vähemate joontega õpilased pole sinna teretulnud. Nüüd veel karmistati vastuvõtmist.

Ma olen teemaalgataja lapse moodi last isegi tavakoolis õpetanud. Tavakooli suures klassis on see siiski tülikas ja mitte väga suure kasuteguriga: kannatab nii see laps ise kui teised lapsed. Aga too laps, keda õpetasin, ei olnud intellektipuudega ja oli põhimõtteliselt võimeline riiklikku õppekava ka heal tasemel omandama, nii et polnud iseenesest põhjust teda kuhugi Kroonuaia kooli saata. Lihtsalt, ta vajas eraldi ja teistsugust lähenemist, mida tavakooli tavaklassis piisavalt teha ei saanud.

Masingu kooli kohta midagi rääkida ei oska, aga koolipikendust tasub kaaluda küll. Mis sellest siis on, kui laps teistest vanem? Autismispektrihäire üle muidugi ei lähe, aga võibolla annab koolipikenduse aja võrra kõnest arusaamist paremaks treenida? Kui spetsialistid arvavad, et õnnestuks kõnet treenida, siis tasuks ära.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tahaks proovida ujumist, aga kahtlustsn, et ta sinult vigurdab ja tund tema jaoks üle 5 min ei kestaks.

Auras teeb nii lasteaiaealistele kui puudega lastele trenne Ivo Ujumise Spordiklubist, kes oskab superhästi väga erinevate lastega toime tulla. Ehk tasub uurida ikkagi 🙂

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tere!

Lapse iseloomustust lugedes, soovitan Kroonuaia kooli. Seal on lihtsustatud õpe olemas.

Masingus jääks ta hätta.

Soovitan käia lapsega koos Masingu koolis õppenõustamisel. Kui öeldakse, et me võime ta küll vastu võtta, aga tutvuge teiste koolidega ka ja te saate aru kui nad on kahtleval seisukohal, siis ei tasu küll last sinna panna. Kõige tähtsam on ikka võimalikult nö pehme maandumine lapsele. Kroonuaia koolis on kõik õpetajad eripedagoogilise haridusega, Masingus paraku mitte.

Ma vabandan, aga aus vastus on, et teie laps ei sobi Masingu kooli.

Psühhiaater ja psühholoog oskavad ka öelda kuhu kooli panna. Ilma nende ja logopeedi hinnanguta ei saagi erivajadustega laps komisjoni ette ega kooli minna.

Miks laps, kes 6 aastaselt oskab lugeda, tunneb kujundeid, vrve, loendab 100ni, ei peaks saama hakkama Masingu koolis? Jah, on autistlikud omadused, aga Masingu kool ongi sellele spetsialiseerunud. Kui ema ja lapsega kokku puutunud spetsialistid arvavad, et lapse peaks Masingusse sobima, ei ole ka sinul mingit alust teda sobimatuks pidada ja tema toimetuleku osas seal nii muretseda.

Liiga palju jooni. Aga edu, elame näeme.

Minul ehk pole tõesti mingit alust siin targutada, mul on sugulane seal õpetaja ja sõbranna seal õpetaja. Poole vähemate joontega õpilased pole sinna teretulnud. Nüüd veel karmistati vastuvõtmist.

Ma olen teemaalgataja lapse moodi last isegi tavakoolis õpetanud. Tavakooli suures klassis on see siiski tülikas ja mitte väga suure kasuteguriga: kannatab nii see laps ise kui teised lapsed. Aga too laps, keda õpetasin, ei olnud intellektipuudega ja oli põhimõtteliselt võimeline riiklikku õppekava ka heal tasemel omandama, nii et polnud iseenesest põhjust teda kuhugi Kroonuaia kooli saata. Lihtsalt, ta vajas eraldi ja teistsugust lähenemist, mida tavakooli tavaklassis piisavalt teha ei saanud.

Masingu kooli kohta midagi rääkida ei oska, aga koolipikendust tasub kaaluda küll. Mis sellest siis on, kui laps teistest vanem? Autismispektrihäire üle muidugi ei lähe, aga võibolla annab koolipikenduse aja võrra kõnest arusaamist paremaks treenida? Kui spetsialistid arvavad, et õnnestuks kõnet treenida, siis tasuks ära.

KUHUGI Kroonuaia kooli???
Ise olete õpetaja ja kirjutate nii.
Kroonuaia nimetus on endise kooli asukoha järgi. Kroonuaia kool on väga hea kool. Seal on toredasti omavahel läbisegi terved ja erivajadustega lapsed. Väikesed klassid, isegi nt 3 õpilasega klassis, õpetajad suurepärased.
Paari aasta pärast kolib kool täiesti uude majja ja vastu saab võtta veel rohkem õpilasi. Siis vahetub ka, praegu niipalju rumalaid eelarvamusi tekitanud, kooli nimi. Praegu on ka seal piiratud laste vastuvõtt, tahtjaid on poole rohkem, kui sisse saajaid. Kroonuaia kool on kindlasti palju parem kool kui Masingu. Pole koolikiusamisi nagu Masingus ja ebaprofessionaalseid õpetajaid.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Siis vahetub ka praegu niipalju rumalaid eelarvamusi tekitanud kooli nimi.

Miks see nimi peaks eelarvamusi tekitama? Sellel puudub ju tähendus, lihtsalt kohanimi.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Siis vahetub ka praegu niipalju rumalaid eelarvamusi tekitanud kooli nimi.

Miks see nimi peaks eelarvamusi tekitama? Sellel puudub ju tähendus, lihtsalt kohanimi.

Kommenteerija kell 14.05 arvates on mingi jube koht.
Kooli nimi jäi sellest ajast, kui kool asus Kroonuaia tänaval.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 51 )


Esileht Erivajadustega laps Laps Masingu kooli ja koolis