Esileht Koolilaps Laps praegu esimesse klassi – kas kellelgi on kogemust?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )

Teema: Laps praegu esimesse klassi – kas kellelgi on kogemust?

Postitas:

Mul on sel kuul 7. aastaseks saav laps, kes käib lasteaias tasandusrühmas. Kahjuks on selgunud, et õpetaja kas ei suuda või ei taha tegeleda tema ettevalmistamisega koolis ja tekkinud on muidki probleeme, mistõttu on laps ei taha enam lasteaeda minna (varem läks rõõmuga). See muidugi omakorda segab lapse õppimist lasteaias.
Panin aja rajaleidjasse ja lähen järgisel nädalal ka ühte kooli, kuhu laps potentsiaalselt minna võiks, aga uurin siit, kas keegi on proovinud oma last õppeaasta käigus esimesse klassi panna ja milline oli tulemus?
Mulle tundub, et hetkel oleks lapse arengu seisukohalt parem, kui ta käib kasvõi kaks aastat esimeses klassis, aasta käia lihtsalt lasteaias mängimas ja magamas ei aita ta arengule oluliselt kaasa.

+4
-15
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 02.10 11:28; 02.10 15:12; 02.10 19:25; 03.10 10:08; 03.10 13:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui on tubli laps, kes loeb ja kirjutab ja saab loetust aru võib proovida. Vastasel juhul mitte, sest ta ei saa ju kaasa teha teistega.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei, tasandusrühma lapsel on vara kooli tahta. Neile võetakse isegi koolipikendust, st ta võib veel järgmiselgi aastal olla mitte kooliküps.

+16
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tasandusrühm? Kindlasti mitte varem kooli, pigem lausa koolipikendus. Tasandusrühma ei panda nalja pärast vaid laps vajab mitmekülgset abi koolivalmiduse saavutamiseks. Ka on ebatõenäoline, et seal on nii võimetud pedagoogid, kes ei valmista kooliks ette, pigem vastupidi-väga tugevad õpetajad, see rühm nõuab seda.

Või mõtled liitrühma? St eri vanusega lapsed koos?
Kas ei tule kõne alla lasteaia v rühma vahetamine(liitrühmast sellisesse rühma, kus kõik on koolieelikud ja tehaksegi koolieelset ettevalmistust) või vähemalt eelkooli vms?

Selleks, et laps (kes polnud k a 1.oktoobriks veel 7aastane) läinuks varem kooli, tulnuks sellest KOV teavitada enne selle aasta 1.maid. Sooviavaldusele tuli lisada nõustamiskomisjoni või lasteasutuse, kus laps käib, hinnang (koolivalmiduskaart) lapse koolivalmidusest, sealhulgas sotsiaalsest küpsusest.
Kohustuslikust ajast varem kooli minevate laste dokumendid vaatab Haridusamet enne elukohajärgse kooli määramist üle. Taotlus võidakse ka tagasi lükata, sellest antakse Teile kindlasti teada.

Selline info on ametlik.

Lisaks veel: koolide õpilaste nimekirjad läksid “lukku” kui ma ei eksi siis 10.septembri kuupäevaga st ilmselt(loomulikult kontrolli koolist) on hetkel hilja last I klassi nimekirja saada (v a juhul kui ta vahetab kooli st on juba kuskil koolis I kl nimekirjas)

+14
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.10 11:57; 02.10 12:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tasandusrühm on tõesti tasandusrühm? Midagi segi ei aja?
Tasandusrühm on mõeldud 3-7aastastele lastele, kelle kõne ei ole eakohaselt arenenud ja sellest tulenevalt esineb õpiraskusi.
TASANDUSRÜHMAS:
• on väike lastekollektiiv:
rühmas on kuni 12 last;
 õppetöö toimub vastavalt
Lasteaia õppekavale, lähtub lapse
diagnoosist/eripärast;
 igale lapsele on koostatud individuaalne
arenduskava;

• lapsega tegeleb meeskond:
– logopeed
– rühmas eriharidusega õpetajad
– muusikaõpetaja
– võimlemisõpetaja jt.
• lapsed valmistatakse ette tavakooli minekuks;
• kõneravi toimub logopeedi juhendamisel nii
individuaal- kui rühmategevustes;
• toimub pidev lastevanemate nõustamine;
• lapsevanemad saavad oma lapse jaoks
logopeedilt koju harjutusmaterjale;
• vajadusel konsulteeritakse erinevate
spetsialistega: psühhiaater, psühholoog,
neuroloog, LOR-arstid jt.

Sealt last varem kooli panna pole vist küll eriti hea mõte…

+9
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.10 11:57; 02.10 12:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Täiesti mõttetu lapse segadusse ajamine.
1) Kui sinu lapse rühmaõpetajad tõesti lapsega tähti-numbreid ei õpi, kirja eelharjutusi ei tee jne, siis palun informeeri sellest lasteaia juhtkonda. Millegipärast ma ei usu, et see päris nii on.
2) Individuaalne kooliks ettevalmistus toimubki peamiselt kodus. Kodu vastutab lapse koolivalmiduse saavutamise eest, lasteaed on seaduse järgi üksnes kodu toetav asutus. Lasteaias tehakse õppetegevusi peamiselt gruppides või kogu rühmaga. Iga lapse jaoks sellest, mida lasteaias tehakse, ei piisa, et koolivalmidus saavutada, laps vajab individuaalsemat juhendamist ja rohkemat kordamist – ehk et vanemaid või eraõpetajaid, kes aitaks.
3) Mängu ei tasu alahinnata, see on 6-7-aastase lapse jaoks veel üks põhitegevusi ja -vajadusi. Mäng arendab ja õpetab last tohutult, sh vabamäng, selle käigus arenevad ja kinnistuvad just enesekohased ja sotsiaalsed oskused, mis on kooliks vähemalt sama vajalikud kui lugemine ja arvutamine.
4) Kui laps ei soovi lasteaias magada, mine talle lõunaks järele. Kui paneksid ta 1. klassi, peaks ta samuti ju alates kella 12-13 üksi kodus olema, sest koolipäev kestab 1. klassis vaid 4 tundi.

+16
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tasandusrühm? Kindlasti mitte varem kooli, pigem lausa koolipikendus. Tasandusrühma ei panda nalja pärast vaid laps vajab mitmekülgset abi koolivalmiduse saavutamiseks. Ka on ebatõenäoline, et seal on nii võimetud pedagoogid, kes ei valmista kooliks ette, pigem vastupidi-väga tugevad õpetajad, see rühm nõuab seda.

Jah, tegu on tõepoolest tasandusrühmaga ka laps ei ole seal mitte nalja pärast, aga kahjuks on selles rühmas vaid üks pedagoog, ja tema on vähemalt antud lapse suhtes võimetu. Kui seal oleks tugev pedagoog, kes last kooliks ette valmistaks, siis ei oleks mul vähimatki tahtmist olukorda muuta.
Varem oli laps lausa arendusrühmas ning siis sain lapse psühholoogilt hoiatuse, et selle lapsega tuleb väga hoolikalt jälgida, et ülesanded oleks huvitavad ja eakohased, mitte liiga lihtsad, et laps ikka areneks. Eelmise aasta kannatasin veel ära, et uus rühm ja uus lasteaed, las laps harjub. Õpetaja ka pidevalt rääkis, kuidas tema põhirõhk on ikka kooliminejatel ja seetõttu jõuab teistega vähem tegeleda. Tekitas just lootuse, et sel aastal on minu laps kui koolimineja prioriteediks, aga nüüd tuleb välja, et nii see ei ole. Rääkisin ka rühma teiste töötajatega, sh logopeediga ning kahjuks ei ole tegemist ainult minu ettekujutusega, vaid olukord on isegi hullem, kui arvasin.
Hetkel teeb olukorra talutavamaks see, et vähemalt logopeed tegeleb mu lapsega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 02.10 11:28; 02.10 15:12; 02.10 19:25; 03.10 10:08; 03.10 13:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei oska öelda, kui võimekas su laps on aga kuu ajaga on koolis päris palju juba õpitud. Geom. ruumilised kujundid, pool aabitsat+ TV, kirjatehnika, luuletusi, laule, silbitamine jms. Esimene veerand hakkab juba lõpusirgele jõudma.
Kui ta selle kõik suudab järgi õppida, siis ei tohiks probleemi olla. Aga õppesüsteemis, kus klassis on 30 last, ei tasu väga individuaalsele tegelemisele loota… Kõik lapsed tahavad oma tähelepanu.
Pigem tasuks vb uurida alustuseks eelkoole? ringe? ise õpetada? eraõpetajat?
Istuma küll naljalt last ei jätaks.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eelkool või eraõpetaja oleks sellises olukorras igal juhul mõistlikum otsus. Kui tulevane kool ei ole just väike maakool või väikeklass. Suures tavakoolis su laps ei arene tõenäoliselt samuti teile soovitud suunas, sest õpetajatel ei ole võimalik iga lapsega individuaalselt tegeleda. Kõik peavad juba varakult ise hakkama saama, enda eest seisma nii sotsiaalselt kui õpitasandil. Minu täiesti normaalselt arenenud ja lasteaias tubliks peetud 1.klassi lapsel on esimese kuu järel juba tagasilööke seal, kus ei osanud oodatagi, ja enamus probleemialgeid on seotud sellega, et klass on suur, kool on suur ja õpetaja lihtsalt ei jõua kohe iga lapseni. Asi ei ole isegi õppetöös ja ülesannetes, nendega ta saab hästi hakkama, aga kogu korralduslik pool, uue keskkonna ja uue rutiiniga harjumine – see ei ole lihtne olnud. Eks sa ise tunned oma last selles osas paremini, aga mida enesekindlam sotsiaalses mõttes on laps kooli minnes, seda lihtsam on tal harjuda.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga saan ma õigesti aru, et isegi kui mul oleks Maailma Kõige Targem Laps ja see oleks Hea Plaan, siis bürokraatia tõttu on see niiehknaa teostamatu? Või teab keegi mõnd hiljutist pretsedenti?

Rajaleidjasse ja kooli lähen igal juhul, peamiselt saigi ajad kokku lepitud selleks, et saada head nõu, kuidas laps kooliks ette valmistada. Mõtte, et äkki võikski hoopis kooli minna, sain siit ühest teisest teemast, aga ju see oli lihtsalt ärapanemiseks öeldud, mitte et see tegelikult üldse võimalikki oleks. Kahju isegi.

PS See laps läheb kindlasti väikeklassi, sõltumata, kas minek on sel järgmisel või ülejärgmisel aastal. Klassikalises mõttes kooliküpseks ei saa ta tõenäoliselt nii peagi (kui üldse kunagi). Tegemist ei ole siiski intellektipuudega lapsega, kuid ebapiisava tegelemise korral võib tekkida tõsine mahajäämus.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 02.10 11:28; 02.10 15:12; 02.10 19:25; 03.10 10:08; 03.10 13:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui on kindel väikeklassi plaan siis see ei käi ammugi üleöö. Kool ise ei otsusta lapse väikeklassi paigutamise üle. Minu lapsel kulus terve aasta enne väikeklassi saamist.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga saan ma õigesti aru, et isegi kui mul oleks Maailma Kõige Targem Laps ja see oleks Hea Plaan, siis bürokraatia tõttu on see niiehknaa teostamatu?

Jah, saad õigesti aru. pealegi, kui ütled, et su laps pole klassikalises mõttes kooliküps, siis ei antaks ilmselt talle ka üldse seda luba varem kooli minna, isegi kui see muidu võimalik olkeks. Pealegi on uude kollektiivi sisseelamine väga raske, kui su laps pole ka mingi eriliselt andeks, siis oleks suures kollektiivis ja uue rutiiniga harjumine, kui teistel on juba üle kuu aja aega kohaneda ja õppida olnud, talle tohutu katsumus, miks sa tahad teda nii raskesse olukord üldse panna? Sellest võib alguse saada koolihirm ja stress, mille tagajärgi on raske olematuks teha. Väikeklassi algusest peale saab lapse panna ehk koolis, kus väikeklass on olemas. On koole, kus seda pole ja seal läheb aega enne, kui see tehakse, kõik oleneb ka sellest, mitu last seda vajab, ja kooli juhtkonnast. Muidu on olemas küll mu teada juhtumeid, kus laps läheb kohe esimesest klassist väikeklassi, aga parem oleks ta kooli panna ikka ette nähtud ajal, mitte varem. Eelkool on muidugi hea mõte, eriti hea oleks ta panna eelkooli just sinna kooli, kus ta tulevikus käima hakkab.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kindlasti mitte kool! See oleks lisaks õppimisele tohutu sotsiaalne šokk.
Soovitan lapsele otsida hoopis eelkooli.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellest võib alguse saada koolihirm ja stress, mille tagajärgi on raske olematuks teha.

Koolihirmu talle tõepoolest ei soovi. Praegu aga on tal kujunenud/kujunemas lasteaiahirm – kevadest saadik on hommikuti see “Ei taha lasteaeda minna!” ja viimasel ajal ei taha enam kohale jõudes autost välja, riietusruumis ei taha riideid vahetada, poeb peitu, mõnikord nutab. Varem läks lasteaeda hea meelega ja sellist käitumist ei olnud isegi sõimerühmas mitte. Lasteaeda on muidugi ainult aasta veel, aga ega see koolihirmuks üle ei või minna?
Muusika- ja võimlemistunnid talle väga meeldivad (üks hommik jõudsime hiljem, teised juba riietusid võimlemistunniks, siis oli lapsel vähem kui minutiga riided vahetatud ja oli esimesena ukse juures valmis), samuti meeldivad talle logopeedi tunnid. Ega ma täpselt ei saagi temast aru, et mis siis tegelikult stressi tekitab. Võimalik, et rühm ongi tema jaoks liiga suur ja lärmakas, sel aastal on neil ka rohkem pisikesi.
Tegelikult ega ma ei tahagi ju last niivõrd kooli, soovin talle võimalikult emotsionaalselt turvalist ja arendavat keskkonda, mida tundub, et praegune lasteaiarühm kahjuks anda ei suuda. Samas hakata praegu lasteaeda ja/või rühma vahetama, oleks ka lapsele suur stress ja vabalt võib ju vihma käest räästa alla sattuda. Ehk leiame Rajaleidjaga koostöös mingi lahenduse.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 02.10 11:28; 02.10 15:12; 02.10 19:25; 03.10 10:08; 03.10 13:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks sa jätad lapse lasteaeda magama, kui sa arvad, et see ei sobi sinu lapsele? Õppetöö toimub hommikuti. Too laps enne lõunaund koju.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 03.10 10:12; 05.10 10:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellest võib alguse saada koolihirm ja stress, mille tagajärgi on raske olematuks teha.

Koolihirmu talle tõepoolest ei soovi. Praegu aga on tal kujunenud/kujunemas lasteaiahirm – kevadest saadik on hommikuti see “Ei taha lasteaeda minna!” ja viimasel ajal ei taha enam kohale jõudes autost välja, riietusruumis ei taha riideid vahetada, poeb peitu, mõnikord nutab. Varem läks lasteaeda hea meelega ja sellist käitumist ei olnud isegi sõimerühmas mitte. Lasteaeda on muidugi ainult aasta veel, aga ega see koolihirmuks üle ei või minna?

Muusika- ja võimlemistunnid talle väga meeldivad (üks hommik jõudsime hiljem, teised juba riietusid võimlemistunniks, siis oli lapsel vähem kui minutiga riided vahetatud ja oli esimesena ukse juures valmis), samuti meeldivad talle logopeedi tunnid. Ega ma täpselt ei saagi temast aru, et mis siis tegelikult stressi tekitab. Võimalik, et rühm ongi tema jaoks liiga suur ja lärmakas, sel aastal on neil ka rohkem pisikesi.

Tegelikult ega ma ei tahagi ju last niivõrd kooli, soovin talle võimalikult emotsionaalselt turvalist ja arendavat keskkonda, mida tundub, et praegune lasteaiarühm kahjuks anda ei suuda. Samas hakata praegu lasteaeda ja/või rühma vahetama, oleks ka lapsele suur stress ja vabalt võib ju vihma käest räästa alla sattuda. Ehk leiame Rajaleidjaga koostöös mingi lahenduse.

Miks sa last eelkooli panna ei taha?
Minu laps, kel samuti sünnipäev oktoobris, käis ka nö tasandusrühmas. Lasteaiast soovitati ta aasta varem kooli panna, sest ta oli oluliselt nutikam ja lahtisema peaga kui ta rühmakaaslased ja nö akadeemilised oskuded olid tal olemas. Oli isegi mure, et tundides tulevad vastused tema suust kiiemini kui õpataja jõuab küsimuse lõpetada ning teised sõna ei saagi.
Kuid sotsiaalse poole pealt polnud ta veel kaugeltki kooliküps. Nii hakkas ta kaks korda nädals eelkoolis käima. Eelkooli grupid on tavaliselt väikesed, on teised õpetajad kui lasteaias (äkki su lapse ei sobigi lasteaia õpetajaga?) ning seetõttu võib ka õppetöö olla palju huvitavam ja tulemuslikum.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks sa jätad lapse lasteaeda magama, kui sa arvad, et see ei sobi sinu lapsele? Õppetöö toimub hommikuti. Too laps enne lõunaund koju.

Sest… mõned vanemad käivad reaalselt tööl?

Aga teemasse: ma soovitaks ka eelkooli, kui ikka nii hirmsasti on vaja lapsele lisaks lasteaiale “arendamist”.

Aga milles laps täpsemalt akadeemilises mõttes nii meeletult järelaitamist vajab? Mis ta tase siis on?
Miks ta ei võiks aasta veel mängida? Mängimine ongi lastele arendav, muide 😉
Kool on ikka lasteaiaga võrreldes karm asutus ja kui su laps on praegu tasandusrühmas, siis milleks isegi kaaluda ta sinna varem saatmist?

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga milles laps täpsemalt akadeemilises mõttes nii meeletult järelaitamist vajab? Mis ta tase siis on?
Miks ta ei võiks aasta veel mängida? Mängimine ongi lastele arendav, muide ????

Tase on ebaühtlane. Keegi tõi näiteks, et esimeses klassis on juba õpitud ruumilisi kujundeid. Neid suudab mu laps nimetada ja ära tunda juba aastaid. Mina pidin teatmeteoses tuhnima, et leida lapsele õiged nimetused kujundite jaoks. Selles mõttes see isearenemine tema puhul ei tööta – ta tegelebki vaid sellega, mis talle huvi pakub. Üksjagu laisk on ta ka. Kõige rohkem ongi tal vaja õppida õppimist 🙂
Spetsialistide hinnang on, et tuleb hoolega jälgida, et ülesanded oleksid ea- ja jõukohased, on hoiatatud just liiga lihtsate ülesannete andmise eest, millel on halb mõju nii arengule kui ka motivatsioonile (st ka õpioskusele). Need hinnangud on edastatud ka lasteaia õpetajale kirjalikult.
Üks näide olukorrast. Laps eelmises lasteaias kirjutas oma töödele oma nime ise. Ilukirja muidugi ei teinud aga täitsa normaalselt kirjutas – arusaadavalt ja tähedki olid enam-vähem ühesuurused. Uues rühmas eelmisel sügisel märkasin, et lapse töödel on nimi õpetaja kirjutatud. Rääkisin õpetajaga sellest, et ta laseks ikka lapsel ise kirjutada. Paar korda lasi, edasi on ikka tema kirjutatud. Ma nimetaks seda ju lausa taandarendamiseks!
Mingeid kirja eelharjutusi ta senini lapsega teinud ei ole, laps värvib mingeid suuri pilte (sellist stiili: http://pildidvarvimiseks.blogspot.com/2017/06/siga.html) koos kolmeaastastega, kirja harjutusi teeb lapsega hoopis logopeed, aga logopeed on ka ausalt üsna pahane õpetaja peale. Logopeedi sõnad õpetaja kohta: “Ta lihtsalt ei oska ja ta ei tegelegi selle lapsega”.
Kui ma ta lõunast ära tooks, siis jääks tal just see oluline mäng ju saamata. Kõige rohkem mängib ja suhtleb ta koos teistega, kui rühma on jäänud 4-5 last. Sotsiaalse arengu mõttes on talle tegelikult see õhtune aeg veel kõige olulisem.

Lisan ühe näite veel: laps, kes varem suutis kuni 5-elemendiga hulga (ja korrapärase asetuse korral, nt 3×3, ka suuremaid) elementide arvu tuvastada peale vaadates, loendab nüüd püüdlikult elemente alati ükshaaval. St kaks aastat tagasi, kui küsisin, et mitu saia on ahjus, siis vaatas plaadile peale ja teatas, et “9”. Nüüd loendab kolme õuna ka kenasti näpuga näidates ja venitades “üüks”, “kaaks”, “koolm”.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 02.10 11:28; 02.10 15:12; 02.10 19:25; 03.10 10:08; 03.10 13:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma selle taandarengu pärast väga ei põeks, ega tal tegelikult ju need oskused kuskile ei kao, mis tal olemas on. Võid ju kodus neid kirja eelharjutusi teha, kui tõesti vajalikuks pead, või siis sobiliku eelkooli otsida. Logopeed ka veel tegeleb ju niikuinii. Lasteaias saab sotsialiseeruda, mängida, võimelda, meisterdada ja laulda näiteks. Minu meelest ei toimugi lasteaedades mingit suurt õppetööd, rohkem selline mänguline värk ongi.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps läks esimesse klassi kevadel ja sai seal käia vaid paar kuud. Põhjuseks oli võõrriiki kolimine. Kõik oli uus, ka keel. Ei olnud mingit meeletut sokki. Eks ta raskem oli ja kindlasti lisatöö lapsevanemale.
Ka mu tuttavate seas on lapsi, kes on läinud esimesse klassi keset kooliaastat. Põhjuseks on olnud kolimine ning on tundunud mõttekam panna laps kohe kooli kui hakata lasteaia kohaga jamama. Ja igati hästi on neil lastel läinud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nüüd loendab kolme õuna ka kenasti näpuga näidates ja venitades “üüks”, “kaaks”, “koolm”.

Ta vist kopeerib lasteaiaõpetaja lugemisviisi…

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu laps tundis kaheselt kõiki tähti ja numbreid, neljaselt hakkasime otsast peale, sest lasteaias oli kõik ära unustanud.
Kooli minekuks käis eelkoolis ja lasteaias oli ka ettevalmistus. Päädis asi sellega et terve esimese klassi istusin iga päev lapsega mitmeid tunde, alla kahe tunni ei saanud kunagi hakkama ja õppisime, õppisime, õppisime. Esimese klassi tase oli võrreldes sellega milleks lasteaia viimases rühmas ettevalmistati nagu öö ja päev. Ei osanud ka olla valmis selliseks tohutuks vaheks, sest lasteaias öelud ja seadusest tulenev tase oli lapsel olemas. Jah, kindlasti oli mitmeid kes olid palju osavamad lugejad, arvutajad, kirjutajad kuid seaduse järgi esimesse klassi minemiseks vajalik tase oli olemas. Tegelikkus oli aga see, et ega ikka ei saa esimeses klassis hakkama kui vabalt lugeda ja kirjutada ei oska, sh ka kirjatähtedes. Lugema, kirjutama õppimisega meil vähemalt küll ei tegeletud. Seda pidi juba oskama.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pigem kas lasteaeda vahetada või hoopis eelkooli panna laps.See on parem lapsele nii emotsionaalselt kui ka õpetamise kohapealt.
Kui lapsega ei tegelda kooliks ettevalmistuseks, siis ta ilmselt hetkel enam 1. klassis hakkama ei saa- 1. klassi astumiseks on omad reeglid, mille peavad kõik kooli minejad olema juba omandanud ja sellest miinimumist on juba kuu aega edasi mindud.
Ja 2 aastat- uue seaduse järgi, last ei ole võimalik hoida samas klassis. Istuma ei jäeta.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sest… mõned vanemad käivad reaalselt tööl?

Kuidas teemaalgataja mõtleb kooliskäiva lapsega hakkama saada? Esimeses klassis lõppevad tunnid kella 12 ajal. Saan aru, et tegemist on lapsega, kes vajab pidevat tegelemist. Kas see laps hakkab ise koolist koju tulema? Või peaks teemaalgataja iga päev lapse koolist koju tooma? Kas see laps saab üksi kodus hakkama, kuni ema on tööl või peaks teemaalgataja koos lapsega kodus olema?
Teemaalgataja soov oli laps kooli panna, siis peab ta ju selliste probleemidega tegelema. Peab arvestama võimalusega, et ta ei saa “reaalselt tööl” käia, kui peab last kodu ja kooli vahet transportima.
Mulle jäi mulje, et see pole teemaalgataja jaoks probleem, sellest tekkiski küsimus, et kui kooli viimine ja toomine pole probleem, siis miks hoida last praegu lasteaias lõunani? Võtku nagu koolilapski laps lõunast lasteaiast ära ja tegelegu temaga kodus.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 03.10 10:12; 05.10 10:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga milles laps täpsemalt akadeemilises mõttes nii meeletult järelaitamist vajab? Mis ta tase siis on?

Miks ta ei võiks aasta veel mängida? Mängimine ongi lastele arendav, muide ????

Tase on ebaühtlane. Keegi tõi näiteks, et esimeses klassis on juba õpitud ruumilisi kujundeid. Neid suudab mu laps nimetada ja ära tunda juba aastaid. Mina pidin teatmeteoses tuhnima, et leida lapsele õiged nimetused kujundite jaoks. Selles mõttes see isearenemine tema puhul ei tööta – ta tegelebki vaid sellega, mis talle huvi pakub. Üksjagu laisk on ta ka. Kõige rohkem ongi tal vaja õppida õppimist ????

Spetsialistide hinnang on, et tuleb hoolega jälgida, et ülesanded oleksid ea- ja jõukohased, on hoiatatud just liiga lihtsate ülesannete andmise eest, millel on halb mõju nii arengule kui ka motivatsioonile (st ka õpioskusele). Need hinnangud on edastatud ka lasteaia õpetajale kirjalikult.

Üks näide olukorrast. Laps eelmises lasteaias kirjutas oma töödele oma nime ise. Ilukirja muidugi ei teinud aga täitsa normaalselt kirjutas – arusaadavalt ja tähedki olid enam-vähem ühesuurused. Uues rühmas eelmisel sügisel märkasin, et lapse töödel on nimi õpetaja kirjutatud. Rääkisin õpetajaga sellest, et ta laseks ikka lapsel ise kirjutada. Paar korda lasi, edasi on ikka tema kirjutatud. Ma nimetaks seda ju lausa taandarendamiseks!

Mingeid kirja eelharjutusi ta senini lapsega teinud ei ole, laps värvib mingeid suuri pilte (sellist stiili: http://pildidvarvimiseks.blogspot.com/2017/06/siga.html) koos kolmeaastastega, kirja harjutusi teeb lapsega hoopis logopeed, aga logopeed on ka ausalt üsna pahane õpetaja peale. Logopeedi sõnad õpetaja kohta: “Ta lihtsalt ei oska ja ta ei tegelegi selle lapsega”.

Kui ma ta lõunast ära tooks, siis jääks tal just see oluline mäng ju saamata. Kõige rohkem mängib ja suhtleb ta koos teistega, kui rühma on jäänud 4-5 last. Sotsiaalse arengu mõttes on talle tegelikult see õhtune aeg veel kõige olulisem.

Lisan ühe näite veel: laps, kes varem suutis kuni 5-elemendiga hulga (ja korrapärase asetuse korral, nt 3×3, ka suuremaid) elementide arvu tuvastada peale vaadates, loendab nüüd püüdlikult elemente alati ükshaaval. St kaks aastat tagasi, kui küsisin, et mitu saia on ahjus, siis vaatas plaadile peale ja teatas, et “9”. Nüüd loendab kolme õuna ka kenasti näpuga näidates ja venitades “üüks”, “kaaks”, “koolm”.

Iga oskuse kadu, nii ebaloogiline kui see ka pole, ei pruugi üldse taandareng olla. Ehk keegi õpetas teda loendama? Kas ta suudab ka näiteks 15-ni loendada? Teine näide – välja paljud lapsed, kes viieselt normaalselt kirjutavad, suudavad kuueselt järsku peegelkirja kirjutama hakata (tähed ja numbrid on n-ö peegelkirjas). Mu enda lapsega juhtus see. Lasteaiaõpetaja ütles, et see on täiesti tavaline selles vanuses ja fakt, et ta enne seda 2 aastat on õigetpidi kirjutanud, ei loe midagi. See on lihtsalt üks arengujärk, mis ei ole mitte tagasiminek vaid just arengu näitaja.
Ma soovitaksin kodus siis selle võrra rohkem harjutada. Mängige lauamänge, uurige asju. Eelkool, nagu eespool soovitatud, oleks ilmselt ka hea mõte.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui sa ütled et lapsele meeldivad muusika- ja liikumistunnid, logopeeditunnid ja õhtune mänguaeg, samas lasteaeda ta minna ei taha ja ei taha seal magada. Siis mulle tundub et on 2 põhjust – tal ei ole enam päevast unevajadust aga õpetaja sunnib magama ning ta ei klapi selle õpetajaga üldse. Kindlasti su laps ei oska seda hinnata kas õp. tegeleb piisavalt ja kas värvimispilt on titekas, tema hindab õpetajat kui inimest ja seda tunnet mis neil omavahel tekib.

Seega pole ju üldse probleem sinu lapses või et sa peaks sellega tegelema. Probleem on selles ühes õpetajas ja sellega peab tegelema lasteaia juhtkond.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tasandusrühma laps peaks kooli minema nii hilja kui võimalik.
Enamasti on meil koolimajad suured, seal on rohkem lärmi kui lasteaedades.see et on võimalus olla väikeklassis ei tee seda olematuks. Kuidagi peaks ta ju garderoobi saama, lõunat sööma. Ja tunnid on läbi kell 12. Samas pikapäeva rühm talle ei sobi.
Ja peale kooli õppimiseks on ta liiga väsinud…
Kui sa tööl ise ei käi või sul on keegi kes temaga pool päeva tegeleb, võib sellest midagi välja tulla aga kahtlen.
(Lapsevanem kelle laps käis väikeklassis, enne seda tasandusrühmas, kooli läks 7, 5 aastaselt)

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Enamasti on meil koolimajad suured, seal on rohkem lärmi kui lasteaedades.see et on võimalus olla väikeklassis ei tee seda olematuks. Kuidagi peaks ta ju garderoobi saama, lõunat sööma. Ja tunnid on läbi kell 12. Samas pikapäeva rühm talle ei sobi.
Ja peale kooli õppimiseks on ta liiga väsinud…
Kui sa tööl ise ei käi või sul on keegi kes temaga pool päeva tegeleb, võib sellest midagi välja tulla aga kahtlen.
(Lapsevanem kelle laps käis väikeklassis, enne seda tasandusrühmas, kooli läks 7, 5 aastaselt)

Võib ka teisiti minna. Meie lapse koolis on väikeklassid eraldi majatiivas, riided on oma klassis nagis, lõunat söövad sellisel ajal, kui suuri klasse vähe on, väikeklassidele on eraldi pikapäevarühm, mis sobib ideaalselt ja meie laps teeb seal kõik kodused ülesanded ära ning pole ka pärast seda väsinud.
(Lapsevanem, kelle laps käib väikeklassis ja kooli läks paar kuud pärast 7-aastaseks saamist)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.10 21:35; 07.10 16:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Erakooli saab lapse panna ka poole õppeaasta pealt. St kool otsustab, kas ta võtab selle lapse, ei pea mingi haridusametiga asju ajama. Ma usun, et Walforfi koolis võiks laps hakkama saada, sest seal ei eeldata kooliastujalt lugemisoskust jmt. Samas kui soovid lapse sinna vaid üheks aastaks panna, siis pead temaga näiteks järgmisel suvel järele õppima või panema ta tavakooli 1. klassi, sest Waldorfis on esimestel aastatel tempo oluliselt aeglasem kui tavakoolis.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Erakooli saab lapse panna ka poole õppeaasta pealt. St kool otsustab, kas ta võtab selle lapse, ei pea mingi haridusametiga asju ajama. Ma usun, et Walforfi koolis võiks laps hakkama saada, sest seal ei eeldata kooliastujalt lugemisoskust jmt. Samas kui soovid lapse sinna vaid üheks aastaks panna, siis pead temaga näiteks järgmisel suvel järele õppima või panema ta tavakooli 1. klassi, sest Waldorfis on esimestel aastatel tempo oluliselt aeglasem kui tavakoolis.

mis mõttes ei pea haridusametiga asju ajama? Erakoolide laste üle on neil ka siiski mingi arvepidamine.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )


Esileht Koolilaps Laps praegu esimesse klassi – kas kellelgi on kogemust?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.