Esileht Koolilaps Lapse lugemine ja kirjutamine.

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Lapse lugemine ja kirjutamine.

Postitas:
Kägu

Tere! Kelle juurde pöörduda, kui lapsel ( 11. aastane) on probleemid lugemisega ( sõna lõpud mõtleb ise välja, vahetab tähti ning loeb tohutute vigadega? Samuti probleemid kirjutamisega (nt: mitu asja=midu assjja). Muidu tüdruk taibukas ja koolis hinded 4-d, 5-d ( peale Eesti keele). Logopeed?

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas teie koolis on logopeedi tugiteenus?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lapsel võib olla lugemisraskus, võib olla, et ei kuule häälikupikkust, aju ei seosta tähte häälikuga, mistõttu aimab sõna jne.

Pöördu eripedagoogi või logopeedi poole. Tundub rohkem eripedagoogi teema, aga hea, kui ühegi neist saad.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja mida on selle kohta öelnud klassiõpetaja ja nüüdne emakeele õpetaja?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Logopeed jah. Võibolla ka Rajaleidja, kust saaks ehk rohkem tuge ja vajadusel diagnoosi ja tugiteenused. Kas see probleem on koguaeg olnud? 11-aastane on ju juba 4. või 5. klassis. “Midu assjja” tüüpi vead peaks olema juba ammu õpetajale silma jäänud. Üks asi on see, kui ei tee vahet d t tt pikkustel kõnes ja ei oska seetõttu kirja panna. Hoopis teine asi on kaashäälikuühend, seda reeglit õpitakse juba 1.-2. klassis. Ega koolis muid  keskendumist segavaid probleeme pole?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Üldiselt peaks 11-a puhul selliseid probleeme olema märganud juba õpetaja. Normaalne oleks, et õpetaja võtab vanematega ühendust ja pakub erinevaid lahendusi.

Minu lapse koolis tehti iga aasta alguses etteütlus, mis saadeti kooli eripedagoogile. Too siis võttis vajadusel vanematega ühendust ja pakkus õpiabi.

Mu  enda tütar on samas vanuses ja kipub samuti kirjutama nii, nagu ta kuuleb: ehk  et “joppe”, “assja”. Kuulmise järgi peaks tõesti nii olema, lihtsalt eesti kirjutatud keeles on kokku lepitud, et kirjutame jope ja asja. Tüdruk muidu täiesti normaalne ja terve, aga vot tahab kirjutada nii nagu kuuleb!

Soovitused:

Võta ühendust kooli emakeeleõpetajaga, samuti kooli eripedagoogiga (kui on). Ära suurenda probleemi, vaid lihtsalt näita lapse tööd ja küsi arvamust ning võimalikke lahendusvariante.

Meid on hästi palju aidanud see, kui laps iga päev  tund aega loeb. Sellel on 2  head eesmärki: esiteks aitab raamatus teksti jälgimine kinnistada lapsel õiget kirjapilti ja teiseks on lugemine ka teraapia eest.Tihtipeale tekib valesti kirjutamine ärevusest ja keskendumisraskustest, viimast aga võib põhjustada näiteks liigne nutiseadmetes istumine. Kui laps peab tund aega istuma rahulikult raamatuga, siis on see temale ühtlasi selline teraapiline rahunemisehetk, mis  toetab ka keskendumisoskust.

Oleme ka koos lapsega vestelnud korduvalt häälikupikkustest ja olen talle rääkinud, et mõnikord kirjutataksegi teistmoodi kui kuuldakse, ja need erinevused tuleb lihtsalt pähe õppida, samuti oleme lapsega koos teinud etteütlusi.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil oli sama lugu, aga laps oli siis 7.aastane. Saime abi lugemisnõustaja Maili Liinevilt. Andis harjutusi, mida pidime koos tegema ja nõustas, kuidas peaks lugema. Käisime tema juures ühe korra ja edaspidi tegime harjutusi, ca 3-4 kuuga oli asi korras, aga ma olin ka järjepidev. Soovitan.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mu enda tütar on samas vanuses ja kipub samuti kirjutama nii, nagu ta kuuleb: ehk et “joppe”, “assja”. Kuulmise järgi peaks tõesti nii olema, lihtsalt eesti kirjutatud keeles on kokku lepitud, et kirjutame jope ja asja. Tüdruk muidu täiesti normaalne ja terve, aga vot tahab kirjutada nii nagu kuuleb!

Siin on kaks eri asja: üks on teise ja kolmanda välte eristamine, teine on sulghäälikute pikkuse märkimine. Mõned ei teegi kuulmisega hästi 2. ja 3. vältel vahet, neil on eriti raske ja see on logopeediline probleem. Aga kui sellega on kõik hästi, laps saab aru, et “selle asja” ja “seda asja”, “jope” ja “hüppab” kõlavad erinevalt, siis on ainult reeglid, mis tuleb pähe õppida ja rakendada osata: pikk sulghäälik kirjutatakse ühe tähega (erinevalt teistest pikkadest kaashäälikutest, mis kirjutatakse kahe tähega), ülipikk kahega. Ja kaashäälikuühendis kirjutatakse kõik tähed ühekordselt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lapsel on ilmselt düsleksia (lugemis- ja kirjutamisraskused). See tehakse kindlaks väga p6hjalike testidega ja edasine oleneb testitulemustest, st. kui t6sine düsleksia ja milles probleem täpselt seisneb (minu lapsel puudub näiteks häälikuline lühimälu ja ta loeks k6iki s6nu nagu esmakordselt). Ma ei oska Eesti kohta n6u anda (kuna ei ela Eestis), aga ilmselt kas eripedagoog v6i logopeed tegeleb sellega koolis. Siin, kus elame, on lapsel 6igus tundides kasutada spets arvutiprogramme kirjutamisel ja lugemisel (kui vaja) ja kontroll- ja tasemetöo¨des saab rohkem aega. Samuti on koolis lugemist toetav programm (6 nädalat), mille nad läbivad logopeediga koolitundide ajal + kodutöö.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Koolilaps Lapse lugemine ja kirjutamine.