Absoluutselt nõus! Ja neid, kes meie koolis HEV’id on ja väikeklassis käivad, näen ju ise – ongi tobud ja mahajääjad. “Andekus” seisneb ainult lolluste tegemises ja kasvavas seksuaalsuses (teatavasti on nad ses suhtes tavalastest “ees”).
No mulle üritas üks kägu siin kunagi selgeks teha, tema koolipikenduse saanud laps on ka üliandekas. Seda, et laps normaalajaga lasteaedagi lõpetada ei suuda, ei tahtnud ta muidugi tunnistada.
Meie kooli väikeklassi lapsed on KÕIK koolipikendusega. 100%. Mahajäämus juba lasteaiast alates.
Kala ei roni puu otsa ja ahv ei uju. Nad on mõlemad teise pilgu läbi tobud ja mahajääjad.
Minul on koolipikenduse saanud laps, kellele ma olen kaalunud juba 5 õppeaastat HEV kooli varianti, aga olen alati selle mõtte maha matnud, kui meenub, et tihtipeale ei saa need lapsed neist koolidest ikkagi seda, mida nad vajavad – personaalset lähenemist – vaid kamp tobusid lükatakse lihtsalt ühte karpi kokku. Et nad teisi ei segaks.
Minu laps soovitati tungivalt väikeklassi panna, kui käisin talle koolipikendust nõutamas. Mõtisklesin selle üle terve pikenduse aasta. Mul õnnestus aga leida veel parem lahendus – lapsesõbralik (era)kool. Õppimine on läinud küll üle kivide-kändude ja ikka olen mina see, kes lapsele kodus hiljem uued teemad selgeks õpetab või kontrollib, millist infot laps valdab, millist mitte, aga kool ise toetab igati tema ebatraditsioonilist arengut ja olen seni kooliga rahul olnud. Nüüd, distantsõppel on see laps lausa õide puhkenud! Ta õpib 100% minuga, see tähendab, et saan õpetada puhanud ja õppimisest huvitatud last. Kogu õppematerjal on kenasti sobivateks portsjoniteks jaotatud klassiõpetaja poolt (nagu distantsõppel kõigi jaoks). Ma saan alati õpetaja käest üle küsida kõik küsimused, mis last juhendades tekivad. Mu laps areneb teiste lastega võrreldes teises tempos ja õpib teistmoodi kui valdav enamus. Aga see ei tee temast tobut või mahajääjat! Ta on oma klassis praegu üks paremini edasi edenevaid õpilasi! Teda tuuakse teistele, tavalastele eeskujuks!
Kahjuks ei ole nö ametlik koduõpe sarnaselt toetatud ja seega peab ka minu laps kord koolimajja tagasi pöörduma. Aga nüüd ma vähemalt tean, et temas on potentsiaali palju rohkemaks, kui 20-lapselises kollektiivis ellu jäämise nimel rüseldes välja paistab.
Ärge stigmatiseerige teist moodi õpilasi, teist moodi õppijaid! Kala ei roni puu otsa, aga ta on suurepärane ujuja.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.03 18:09; 28.03 12:21;