Esileht Koolilaps Lapsel jäi kodus jagamise ülesanne – jagamist veel õppinud pole.

Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )

Teema: Lapsel jäi kodus jagamise ülesanne – jagamist veel õppinud pole.

Postitas:

Kuidas peab 2.kl. laps tegema jagamise ülesannet kui nad ei ole veel jagamist õppinud?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 22.02 16:04; 22.02 16:21; 22.02 16:26; 22.02 17:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui minu laps satuks sellisesse olukorda, esitaksin antud küsimuse kiiremas korras õpetajale. Perekool Sind vaevalt eriti aidata oskab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See on kindlasti türniga ülesanne e. siis raskem ülesanne. 2. kl laps peab selle lahendama liitmise teel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tehke teised ülesanded ära ja homme koolis läheb laps enne tundi õpetaja juurde ja näitab talle, et üks jagamine oli ka sees. Usun, et õpetajal on jäänud see lihtsalt puhtinimlikult märkamata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tal juba teist korda järjest on jäänud kodus teha jagamise ülesanne. Esimesel korral ka arvasin, et mingi eksitus, kuid kuna nüüd jäi jälle, siis ilmselt kuidagi muudmoodi on oodatud, et ta selle tehtud saaks.
Esimene kord oli näiteks et 20 õuna jagada võrdselt 4 lapse vahel. No me tegimegi näitlikult – 20 vildikat lasin tal võrdselt nelja hunnikusse laduda. Aga nii vist ei olnud mõeldud seda teha.
ja tänaseks oli juba suuremate arvudega, üle 50 … meil pole nii palju vildikaidki majapidamises, et neid näitlikult hunnikutesse jaotada. Hm!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 22.02 16:04; 22.02 16:21; 22.02 16:26; 22.02 17:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teema miinustaja võiks siis selgitada, kuidas seda jagamisülesannet teha. 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 22.02 16:04; 22.02 16:21; 22.02 16:26; 22.02 17:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Midagi sul ju ikka majapidamises on yle 50? Herneid? Makarone? Rosinaid?
Kui nad ei ole jagamist oppinud, siis nii teedki – loed aga yle ja jagad hunnikutesse. Vahemalt laps naeb, mis jagamise mote on. Voi kuidas seda muidu lapsele selgitada? Pikapeale hakkavad vastuseid pahe ka oppima.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

2. klassi töövihikus ju jagamisülesandeid pole.

Aga ümmarguste arvudega on loogika jah liitmises – liittehteid 100 piires nad ju õpivad praegu.

20 : 4 = 5 + 5 + 5 + 5 (selleks ei pea asju kasutama, saab ka peast) – minu mitte just hiilgav \”matemaatik\”, 2. klassis käiv poiss saab küll selliste tehetega hakkama.

100: 2 = 50 + 50

40 : 4 = 10 + 10 + 10 + 10 jne.

Ajaviiteks oleme kodus õppinud ka korrutustabelit saja piires ühtmoodi arvudega 1 x 1 kuni 9 x 9-ni. Siis edaspidi lihtsam. Suhtumise küsimus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.02 17:48; 23.02 00:09; 23.02 12:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Aga ümmarguste arvudega on loogika jah liitmises – liittehteid 100 piires nad ju õpivad praegu.

20 : 4 = 5 + 5 + 5 + 5 [/tsitaat]No aga kust mu laps peaks selle peale tulema, et 5+5+5+5? Ta ei tule selle peale.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 22.02 16:04; 22.02 16:21; 22.02 16:26; 22.02 17:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]2. klassi töövihikus ju jagamisülesandeid pole.

Aga ümmarguste arvudega on loogika jah liitmises – liittehteid 100 piires nad ju õpivad praegu.

20 : 4 = 5 + 5 + 5 + 5 (selleks ei pea asju kasutama, saab ka peast) – minu mitte just hiilgav \”matemaatik\”, 2. klassis käiv poiss saab küll selliste tehetega hakkama.

100: 2 = 50 + 50

40 : 4 = 10 + 10 + 10 + 10 jne.

Ajaviiteks oleme kodus õppinud ka korrutustabelit saja piires ühtmoodi arvudega 1 x 1 kuni 9 x 9-ni. Siis edaspidi lihtsam. Suhtumise küsimus.[/tsitaat]Võrdusmärgi tähendus on Sul, kulla vastaja, küll väga sassis.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.02 18:42; 22.02 20:03; 23.02 11:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Võrdusmärgi tähendus on Sul, kulla vastaja, küll väga sassis.[/tsitaat]ja mis siis on võrdusmärgi tähendus??? tundub, et sul endal on miskit väga sassis

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
ja mis siis on võrdusmärgi tähendus??? tundub, et sul endal on miskit väga sassis[/tsitaat]
jessas, tõesti on segamini. isegi minusugune matemaatiline must auk saab sellest aru.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
ja mis siis on võrdusmärgi tähendus??? tundub, et sul endal on miskit väga sassis[/tsitaat]

Toome siis näite, kui isegi vihje peale ilmselgest aru ei saada.

20 : 4 = 5
5 + 5 + 5 + 5 = 20

Aga 20 ei võrdu 5-ga, seega on vale kirjutada, nagu kehtiks võrdus 20 : 4 = 5 + 5 + 5 + 5.

Jne. Üsna tüüpiline viga seejuures tegelikult.

Üks asi siin on see, et praegu on tegu vaid kirjapaneku veaga, ehkki see peegeldab siiski mingil moel inimese suutmatust enda silme ees avanevat pilti terviklikult mõista, teine asi aga see, et niisugustest kirjapiltidest tulenevad tihtipeale järgnevate teisenduste käigus uued ja sisulised vead. Usu, ma olen küllalt koolilaste matemaatikaülesandeid ja nende lahendusi näinud.

Kahju, et ma teema autorile midagi tarka vastata ei oska. Ma ei poolda matemaatikaülesannete lahendamist ebasüstemaatilise proovimise teel, nagu siin välja pakutud liitmismeetod peaaegu paratamatult eeldab. Kui tegu oleks mu oma lapsega ja koolis oleks korrutamine juba läbitud, siis ma seletaksin talle lihtsalt ära, kuidas jagamine käib, ja laseksin tal korrutustabeli abil ülesande lahendada. Kui korrutamine on ka täitsa võõras teema, siis minu meelest ongi ainuke enam-vähem mõistlik moodus mingeid herneid või pliiatseid virnadesse lugeda, see vähemalt seletab lapse jaoks mingil määral jagamistehte sisu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.02 18:42; 22.02 20:03; 23.02 11:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel oli 2.klassi töövihikus ka kunagi üleasnne, umbes et 10 ametnikku sõidavad asutuse peolt õhtul koju. Mitu taksot nad peavad tellima, kui igasse taksosse mahub 4 inimest. Minu meelest ka klassikaline jagamisülesanne, aga lahendasime lahutamise teel, kas õigesti või valesti ei oska öelda.
Noorem laps oskas mul juba üsna väiksena öelda, kui palju on 3:2.
Pane siis teemaalgataja ülesanne täpselt kirja ja kas tegu töövihiku/õpiku ülesandega või õpetaja omaloominguga?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ongi lahutamise ülesanne.
Igale lapsele üks õun 20 – 4 = 16 (alles jääb 16 õuna)
igale lapsele teine õun 16 – 4 = 12
igale lapsele kolmas õun 12 – 4 = 8
igale lapsele neljas õun 8 – 4 = 4
igale lapsele viies õun 4 – 4 = 0

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kägu, kes võrdusmärki valesti kasutas, mõttega, et jagamistehe võrdub teatud liitmis- või lahutamistehtega, sry matemaatikud.

Aga tahtsin öelda, et ümmarguste arvude ja näiteks pooleks või neljaks jagamise korral oskab minu 2. klassi laps küll sisuliselt jagamistehet liitmise (või lahutamise) abil lahendada ilma hernesteta st kuni neljaks jagamise puhul jagab ta arvud peas osadeks ilma et oleks korrutustabelit õppinud.

Tegelikult muidugi peaks laps koolis üle küsima, millist loogikat siis sellised tehted eeldavad.

Arvan ka, et ebasüstemaatilised lahendused pole sugugi paha lahendus – aitab elus edasi ka muudes valdkondades kui matemaatika.

PS 19:07 komm pole minu ebatervikliku maailmapildi vili, ja tore, et siin tarku inimesi on 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.02 17:48; 23.02 00:09; 23.02 12:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

No küsi lapselt, mitu nelja ta peab võtma, et 20 saaks? See ongi vastus. 4+4+4+4+4, s.t. viis nelja.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Inimesele, kelle võrdusmärkide kallal norisin: ära pane pahaks, ega ma ei mõelnud halba (ja ei pidanud ka Sind selleks inimeseks, kes mulle algul vastu õiendama hakkas). Ammugi ei tahtnud ma Sin piiratud maailmapildis süüdistada vmt, vaid sõnadega \”ei mõista terviklikult enda ees avanevat pilti\” pidasin ma siiski selle pildi alla silmas konkreetset ülesannet või pisut laiemalt arvude omavahelisi seoseid, aga kindlasti mitte midagi kõikehõlmavat. 😀 Vabandust, kui valesti aru said.

Kägu 22:49 on lapse jaoks superelegantse selgituse pakkunud. Väga hea mõte teha seda herneste jaotamist teoreetiliselt paberil, arendab hästi abstraktset mõtlemist, mis on ju matemaatika eesmärk (see on ka põhjus, miks ma endiselt leian, et proovimise teel matemaatikaülesandeid lahendada pole õige meetod). Võib vist küll karta, et päris iga algklassijuntsu ei suuda niimoodi lahendades asjast lõpuni aru saada või vähemasti peab üliarusaadavalt seletama, aga igatahes on see sisuliselt adekvaatne lahendus lapse olemasolevate teadmiste piires. Ma ise ei tulnud selle pealegi, et ka nii võiks seletada (mul pole muidugi ka eriti kogemust algklassilastele sobivate seletuste otsimisega).

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]No küsi lapselt, mitu nelja ta peab võtma, et 20 saaks? See ongi vastus. 4+4+4+4+4, s.t. viis nelja.[/tsitaat]Kui just siia juurde ei käi Kägu 22:49 tüüpi arutluskäik väga konkreetsete ja lapse jaoks mõistetavate selgitustega (analoogia jagamissituatsiooniga reaalses elus), siis see avaldis kirjeldab tehet 20 : 5, mitte 20 : 4. Täiskasvanu muidugi teab, et 4 * 5 (s.o 5 + 5 + 5 + 5) = 5 * 4 (s.o 4 + 4 + 4 + 4 + 4), aga lapsele ei selgita selline 4-de liitmine lihtsalt niisama ilma pikemate selgitusteta jagamistehte olemust küll mitte kuidagi. Küsimus ei ole ju niivõrd selles, mis on vastus, vaid kuidas selle vastuseni jõuda ja MIKS just niisugune meetod vastuseni toob.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.02 18:42; 22.02 20:03; 23.02 11:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina, võrdusmärgi kägu ei pane pahaks tähelepanu juhtimist õigele asjale ega ole ka solvunud asjaliku kommentaari peale.

Teema läks huvitavaks, kuna endal ka kodus 2. klassi laps, kes ei ilmuta matemaatikas erilisi andekuse märke ja on aeg-ajalt hädas keerukamate liitmis-lahutustehetega, aga samas genereerib mõnikord just selliseid lihtsamaid peastjagamise teel saadud vastuseid, kuigi nad pole jagamist õppinud.

Head Eesti Vabariigi sünnipäeva kõigile ja edu õppimisel koos lastega ja ilma 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.02 17:48; 23.02 00:09; 23.02 12:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See ülesanne aitab tekitada numbrite tunnetust, piltliku ettekujutamist. Hulkadesse jagamist. Poolitamist. Sa lihtsusta alguses nt. kui on vaja 6 ôuna 2 lapse vahel ära jagada, kui 6 ôuna 3 lapse vahel jne. Ükski laps ei môtle nii, et teeks tehte 20:4 ja kui sa hakkad mingit jagamise tehtest rääkima, siis laps vôtab koheselt kaitsepositsiooni. Ausalt, me väiksemal veel paar aastat koolini, aga naksti oli vastus valmis ja ta ei kasutanud mingeid abivahendeid. Selle pôhjal just arvangi, et see on piltlik ettekujutlusoskus st. teha kogus pooleks ja siis veelkord pooleks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

tahtsin ka öelda, et kui peab jagama võrdselt neljaks, siis äkki on lapsel lihtsam esialgu võrdselt kaheks jagada ja siis saadud arv veelkord kaheks. Ehk siis: 20=10+10=(5+5)+(5+5)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
No aga kust mu laps peaks selle peale tulema, et 5+5+5+5? Ta ei tule selle peale.[/tsitaat]

No mida juttu! II klass ei tule selle peale?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Tal juba teist korda järjest on jäänud kodus teha jagamise ülesanne. Esimesel korral ka arvasin, et mingi eksitus, kuid kuna nüüd jäi jälle, siis ilmselt kuidagi muudmoodi on oodatud, et ta selle tehtud saaks.
Esimene kord oli näiteks et 20 õuna jagada võrdselt 4 lapse vahel. No me tegimegi näitlikult – 20 vildikat lasin tal võrdselt nelja hunnikusse laduda. Aga nii vist ei olnud mõeldud seda teha.
ja tänaseks oli juba suuremate arvudega, üle 50 … meil pole nii palju vildikaidki majapidamises, et neid näitlikult hunnikutesse jaotada. Hm![/tsitaat]tikutoosis peaks niipalju tikke olema, aga ma ka tõsiselt küsiksin õpetaja käest, mida ta sellega mõtles.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )


Esileht Koolilaps Lapsel jäi kodus jagamise ülesanne – jagamist veel õppinud pole.

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.