Kolm last, neli vanemat
Ja mõtle, siis see isa läheb selle rahaga neljanda naise juurde ja siis nad istuvad lennukis. Ja päike paistab. Ja siis nad lähevad randa. Ja rannas on soe.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Lapsetoetuse tõstmine
Kolm last, neli vanemat
Ja mõtle, siis see isa läheb selle rahaga neljanda naise juurde ja siis nad istuvad lennukis. Ja päike paistab. Ja siis nad lähevad randa. Ja rannas on soe.
Kui emal on kaks last ühe mehega ning kolmas uue mehega, see ei ole kärgpere?
Ei saa. Lapsed saavad võrdselt.
Pakkige kotid, kohe selgub!
Millises teises riigis makstakse:
-ühekordset sünnitoetust?
-lux vanemahüvitis
-lux elatis teiselt vanemalt
-peretoetus 3 ja 3+ lapsest
Aga selliseid kärgperesid on ju praegu küll, kus mehel on juba kahe naisega lapsed ja saab kolmanda naisega kolmanda lapse. Kolm last, neli vanemat, aga praegu on neil võimalik suurpere toetust saada. Isegi siis, kui isaga koos elab tegelikult ainult üks laps, ent teiste laste emad on nõus, et lapsetoetus määratakse isale. Ja see on ju täielik nonsenss.
siis peab see mees kõik nende laste lastetoetused enda nimele saama. Kas sa arvad, et esimeste laste emad on nõus loobuma lapsetoetusest, et mees saaks viimase ühe lapse ja uue naisega hästi elada? Kahtlen, et selliseid naisi on. Sel juhul ei saa need naised lapsetoetust ja pole ka õigus elatist nõuda kuna lapse elab paberite järgi isa juures. Ei usu, et eriti palju selliseid on.
Kas sa arvad, et esimeste laste emad on nõus loobuma lapsetoetusest, et mees saaks viimase ühe lapse ja uue naisega hästi elada?
Raha ikka jagatakse ära ilusti, et kõigil oleks kasud sees. Tean samamoodi perekonda, kus kaks last on esimese naisega, teise naisega on üks, isa on ühine. Isa kasseerib juba praegu peretoetuse ise sisse ja siis jagatakse raha kolme peale ära. Juba praegu saaks kõik lapsed muidu 60 eurot nina, aga niimoodi skeemitades saab 173 eurot ühe lapse kohta, varsti hakkab siis ligi 300 eurot nägu saama.
Kas sa arvad, et esimeste laste emad on nõus loobuma lapsetoetusest, et mees saaks viimase ühe lapse ja uue naisega hästi elada?
Raha ikka jagatakse ära ilusti, et kõigil oleks kasud sees. Tean samamoodi perekonda, kus kaks last on esimese naisega, teise naisega on üks, isa on ühine. Isa kasseerib juba praegu peretoetuse ise sisse ja siis jagatakse raha kolme peale ära. Juba praegu saaks kõik lapsed muidu 60 eurot nina, aga niimoodi skeemitades saab 173 eurot ühe lapse kohta, varsti hakkab siis ligi 300 eurot nägu saama.
need naised peavad siis lootma, et mees on aus ja maksab neile selle raha, sest nõuda nad temalt seda ei saa. Tavaliselt kärgperedes nii head suhted ei ole. Ja naised ei võida sellest, sest nad kaotavad ju õiguse nõuda isalt elatist.
Mingis analüüsis oli välja toodud, et kuna ühe- ja kahelapselistel läheb toetus elatise arvestusse, siis see tekitab olukorra, kus neil lastetoetus tõuseb 20 eurot, aga elatis langeb 10 eurot. Nii, et nende puhul tuleb sisuliselt juurde ainult 10 eurot.
Ei ole vaja ussitada, igas riigis saab esimene laps vähem kui teine jne
Ei saa. Lapsed saavad võrdselt. Võiks ka meil olla, et näiteks üks laps saab 150, siis saadki kahe lapsega 300 ja nelja lapsega 450. Saadki kokkuvõttes rohkem raha, mitte nii, et esimene ja teine saavad 80 ja kolmas 700. See on arulage ja kuskil mujal riigis ei tea küll, et nii oleks.
arvutusviga sees. kolme lapsega saaks siis ju 450 ja nelja lapsega 600
Mingis analüüsis oli välja toodud, et kuna ühe- ja kahelapselistel läheb toetus elatise arvestusse, siis see tekitab olukorra, kus neil lastetoetus tõuseb 20 eurot, aga elatis langeb 10 eurot. Nii, et nende puhul tuleb sisuliselt juurde ainult 10 eurot.
Arulage. Üksi kahte last kasvatada on raskem kui kahekesi kolme, aga kolmele tuleb suur vaev sajal moel kompenseerida, kahelapselised üksikemad vaadaku ise, kuidas saavad.
Ei ole vaja ussitada, igas riigis saab esimene laps vähem kui teine jne
Ei saa. Lapsed saavad võrdselt. Võiks ka meil olla, et näiteks üks laps saab 150, siis saadki kahe lapsega 300 ja nelja lapsega 450. Saadki kokkuvõttes rohkem raha, mitte nii, et esimene ja teine saavad 80 ja kolmas 700. See on arulage ja kuskil mujal riigis ei tea küll, et nii oleks.
arvutusviga sees. kolme lapsega saaks siis ju 450 ja nelja lapsega 600
nii oleks õiglasem tõesti
Ja naised ei võida sellest, sest nad kaotavad ju õiguse nõuda isalt elatist.
Kui suhted on head, makstakse elatist ilma igasuguste kohtuotsuste ja nõudmisteta, omavahelisel kokkuleppel. Siis ei kao see elatis kuhugi.
Või siis lihtsalt nad ei teagi, et õigus elatist nõuda kaob, ja isa ei esita elatise maksmise lõpetamise avaldust. Jällegi, lihtsalt niisama, ilma avalduseta, ei kao miski ära.
Ega siis kõik kärgpered tülitse ega kuluta kohtu uksi. Mõned saavad ikka isekeskis normaalselt läbi ja teevad kokkuleppeid, kuidas rahaliselt kogu seltskonnale kasulikum on.
arvutusviga sees. kolme lapsega saaks siis ju 450 ja nelja lapsega 600
Tahtsingi kirjutada, et kolmega 450.
Kas sa arvad, et esimeste laste emad on nõus loobuma lapsetoetusest, et mees saaks viimase ühe lapse ja uue naisega hästi elada?
Raha ikka jagatakse ära ilusti, et kõigil oleks kasud sees. Tean samamoodi perekonda, kus kaks last on esimese naisega, teise naisega on üks, isa on ühine. Isa kasseerib juba praegu peretoetuse ise sisse ja siis jagatakse raha kolme peale ära. Juba praegu saaks kõik lapsed muidu 60 eurot nina, aga niimoodi skeemitades saab 173 eurot ühe lapse kohta, varsti hakkab siis ligi 300 eurot nägu saama.
need naised peavad siis lootma, et mees on aus ja maksab neile selle raha, sest nõuda nad temalt seda ei saa. Tavaliselt kärgperedes nii head suhted ei ole. Ja naised ei võida sellest, sest nad kaotavad ju õiguse nõuda isalt elatist.
Kui mees ei maksa, siis saavavad naised lastetoetuse enda nimele nõuda. Parem vähem kui üldse mitte. Nii et maksavad need mehed küll. Kui vaja skeemitada, siis suudetakse ka koostööd teha.
Põhimõtteliselt me ei ole ka sellega nõus, et õppelaen kustutatakse. Me ei ole nõus ka suitsetajate, veinitajate ja viinatajatega. Kõik sotsiaaltoetused kaotada. Uks kinni. Nii teemegi.
Kuna ma ise juba eelnõu seletuskirja lugesin, siis:
Ebasoovitava mõjuna tuleb märkida mõju neile elatist saavate laste vanematele, kellel on üks või kaks alaealist last ning kellel ei ole seega õigust lasterikka pere toetusele. Lapsetoetuse tõus tähendab sellisel juhul, et elatise arvutamisel maha arvestatav summa suureneb ning elatise suurus selle võrra väheneb. Näiteks kui kehtiva õiguse kohaselt saaks ühe lapsega vanem miinimumelatist 225,64 eurot, siis eelnõu jõustudes 215,64 eurot<!– [if !supportFootnotes]–>[1]<!–[endif]–>. Tekib olukord, kus ühest küljest peretoetus tõuseb 20 euro võrra, kuid makstav elatis väheneb 10 euro võrra.
<hr align=”left” size=”1″ width=”33%” />
<!–[endif]–>
Lisaks välja toodud kuludele kaasnevad eelnõu rakendamisega ka kaudsed kulud. Tööplaanivälise peretoetuste arendustega seoses lükkub edasi pensioniteenuse arenduste I etapp. Tegemist on 500 000 eurot maksva arendusprojektiga, mida rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondist (ESF) ja millest 112 000 eurot on juba riigile välja makstud. See raha tuleb nüüd riigil tagasi maksta ning kuna me samale arendusele ESFist hiljem raha uuesti taotleda ei saa, siis tuleb edaspidi need kulud planeerida riigieelarvesse. TEHIK-u hinnangul võib arvestada, et mõne aasta pärast on arenduste kuluks praeguse 500 000 euro asemel ca 1 miljon eurot.
Perehüvitiste täiemahulise arenduse teostamiseks peame kas loobuma seadusest tulenevate arendusprojektide lõpuni viimisest:
<!– [if !supportLists]–>1) <!–[endif]–>Laste ja täisealiste puude raskusastme info edastamine KOV- (mõjutatud ca 200 000 isikut);
<!– [if !supportLists]–>2) <!–[endif]–>Tulumaksu vaba erisus pensioniealistele (mõjutatud üle 300 000 isiku) või
<!– [if !supportLists]–>3) <!–[endif]–>Viima läbi eraldi hankemenetluse uue partneri leidmiseks. Hankemenetluse puhul saame alustada arendustöödega 2022 aasta lõpust. Arenduse maksumus on 700 000 eurot ja teostamise aeg hinnanguliselt 12 kuud koos lähteülesande koostamise ja järeltegevustega.
Aga kas keegi kirjutab midagi argumenteeritut ise või kogub siia paremaid argumente ja siis teeme uue? Ega väga venitada ei kannata petitsiooniga-aasta lõpp läheneb kiirelt.
Keegi ei vaidlekski vastu, kui laste lisandudes oleks toetustel väikesed vahed, aga +700 ilma ühtegi küsimust või nõuetki esitamata juurde ühe lapse eest+ca 5 aastat pikem toetusaeg on küll paras ulme.
ei kannata venitada tõesti
Aga kas keegi kirjutab midagi argumenteeritut ise või kogub siia paremaid argumente ja siis teeme uue? Ega väga venitada ei kannata petitsiooniga-aasta lõpp läheneb kiirelt.
Keegi ei vaidlekski vastu, kui laste lisandudes oleks toetustel väikesed vahed, aga +700 ilma ühtegi küsimust või nõuetki esitamata juurde ühe lapse eest+ca 5 aastat pikem toetusaeg on küll paras ulme.
ei kannata venitada tõesti
Naljatilgad. Te võite neid petitsioone teha oksendamiseni, see ei muuda enam midagi.
Justiitsministeeriumi soovitus kärgperede osas oleks ju väga pädev – see ka Seeder ja Co-le ei sobiks? Siis ei saa ikka üldse aru, mis see mõte asjal on. 3 vanemat = 3 last – kus on iibekasv? Niivõrd vastuoluline olukord. See ka lisada petitsiooni – tegeleb keegi sellega?
Justiitsministeeriumi soovitus kärgperede osas oleks ju väga pädev – see ka Seeder ja Co-le ei sobiks? Siis ei saa ikka üldse aru, mis see mõte asjal on. 3 vanemat = 3 last – kus on iibekasv? Niivõrd vastuoluline olukord. See ka lisada petitsiooni – tegeleb keegi sellega?
miks sa ise ei tegele?
Petitsioonil on vägagi mõtet. Kui suhtuda, et see ei muuda midagi, siis ei muutugi kunagi midagi. Hetkel saab üks laps juurde 10 eurot ja teine 700. Üks idee tekitajatest on see, et Solmanil on nelikutest ristilapsed. Sel juhul on selline toetus vägagi põhjendatud, aga et juba kolmas laps toob +700 eurot ja seda saab vägagi lihtsalt taotleda kärgpere…
Ma ei mõista seda juttu, et justkui saaks väga kergelt kärgpere taotleda seda toetust. Ei saa. Minu tutvusringkonnas on vähemalt kolm kärgpere isa, kes seda on üritanud, aga asjatult, sest ükski naine pole olnud nõus isa nimele kirjutama peretoetuseid. Selleks, et see plaan õnnestuks, peaks naised olema nõus ja eksmeest nii palju usaldama, et kolmele naisele lapsed teinud isa saaks kõik peretoetused enda arvele.
Olgem ausad, seda ei juhtu 90% kordadest.
Ma ise pooldaks suhteliselt lihtsat sõnastust, sest iga lauset põhjalikult arutades saaks lihtsalt aeg otsa, mil seda veel teha mõtet.
Kavandatav peretoetuste süsteem kohtleb lapsi ebavõrdselt ja ei arvesta riigi tegelike majanduslike võimalustega.
Ettepanek
Jätta ära peretoetuste süsteemi muutmine sellisel kujul. Viitamine sellele, et üks grupp peresid on riigi erilise kaitse all, ei tohi muutuda laste ja perede ebavõrdse kohtlemise põhjenduseks.
Mina küll tean mitut kärgperet, kes seda süsteemi ära kasutavad.
Petitsioonil on vägagi mõtet. Kui suhtuda, et see ei muuda midagi, siis ei muutugi kunagi midagi. Hetkel saab üks laps juurde 10 eurot ja teine 700. Üks idee tekitajatest on see, et Solmanil on nelikutest ristilapsed. Sel juhul on selline toetus vägagi põhjendatud, aga et juba kolmas laps toob +700 eurot ja seda saab vägagi lihtsalt taotleda kärgpere…
kui seda teha nüüd ja kohe ning kui koguneks märkimisväärselt palju allkirju, siis äkki see oleks argument. niisama siinseal kommenteerides ei muutu kahjuks midagi. kuuldavasti on paljud selle niivõrd suure ebavõrdsuse vastu, kõik lapsed on tähtsad, mitte ainult nr 3 ja üle
See ebavõrdsuse arument on saanud ju eelnõu dokumentides juba konkreetse vastuse. On küll laste erinev kohtlemine, kuid mitte põhjendamatulr ebavõrdne.
Ma ise pooldaks suhteliselt lihtsat sõnastust, sest iga lauset põhjalikult arutades saaks lihtsalt aeg otsa, mil seda veel teha mõtet.
Kavandatav peretoetuste süsteem kohtleb lapsi ebavõrdselt ja ei arvesta riigi tegelike majanduslike võimalustega.
Ettepanek
Jätta ära peretoetuste süsteemi muutmine sellisel kujul. Viitamine sellele, et üks grupp peresid on riigi erilise kaitse all, ei tohi muutuda laste ja perede ebavõrdse kohtlemise põhjenduseks.
No nii võib edaspidi kõike sellega põhjendada. Nt kaotame teise lapse eest maksuvabastuse, et nn habemetoetust paar aastat juurde anda. Aga reklaamida tahetakse ainult plusspoolt. Seda, et elatist saavad ühe- ja kahelapselised vähesest lisast poolegi kaotavad, pole miskipärast keegi rääkida tahtnud.
Aga kas keegi kirjutab midagi argumenteeritut ise või kogub siia paremaid argumente ja siis teeme uue? Ega väga venitada ei kannata petitsiooniga-aasta lõpp läheneb kiirelt.
Keegi ei vaidlekski vastu, kui laste lisandudes oleks toetustel väikesed vahed, aga +700 ilma ühtegi küsimust või nõuetki esitamata juurde ühe lapse eest+ca 5 aastat pikem toetusaeg on küll paras ulme.
ei kannata venitada tõesti
Naljatilgad. Te võite neid petitsioone teha oksendamiseni, see ei muuda enam midagi.
Vabalt võib muuta, kui kõik need rahuolematud inimesed alla kirjutavad. Ja rahuolematuid on palju – ainult 3 ja enamalapselised on rahul. Kuigi ka päris suurpere pole rahul, et 3 last saavad lapse kohta rohlem, kui nt 6 last,siis peaasi,et midagi tuleks, lihtsalt lepitakse. Aga on tõsi, kuni seda ebaõiglust arutatakse ainult omavahel, tundub poliitikutele, et me kõik oleme rahul.
Ja rahuolematuid on palju
Vaadake, et oma päris, õigete nimedega allkirju annate. Siis saavad rahulolevad ka hinnata, kas nad tahavad nende inimestega mingit tegemist edaspidi teha või mitte.
See ebavõrdsuse arument on saanud ju eelnõu dokumentides juba konkreetse vastuse. On küll laste erinev kohtlemine, kuid mitte põhjendamatulr ebavõrdne.
Nad võivad kõike väita ja mõelda, selleks kohtud ongi. Kuid see kiirelt peale surutud toetuste süsteem on väär ja ebaõiglane, see on laste ja perede ebavõrdne kohtlemine ja ei ole aktsepteeritav.
See ebavõrdsuse arument on saanud ju eelnõu dokumentides juba konkreetse vastuse. On küll laste erinev kohtlemine, kuid mitte põhjendamatulr ebavõrdne.
Nad võivad kõike väita ja mõelda, selleks kohtud ongi. Kuid see kiirelt peale surutud toetuste süsteem on väär ja ebaõiglane, see on laste ja perede ebavõrdne kohtlemine ja ei ole aktsepteeritav.
plaanid kohtusse pöörduda?
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Lapsetoetuse tõstmine