Esileht Koolilaps lapsevanem nõuab eeskujulikku käitumishinnet

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 101 )

Teema: lapsevanem nõuab eeskujulikku käitumishinnet

Postitas:

Ma tahaks ikka teada, millise käitumishinde pärast kogu see tramburai lahti läks üldse. Mitterahuldav ei olnud. Eeskujulikku taheti. Aga mis sa, teemaalgataja, talle siis hindeks panid, rahuldava või hea? Ja kui hea, siis mis märkusi selle jaoks oleks pidanud panema? Teine küsimus: kas oled vähemalt selle klassi klassijuhataja, nii et see sinu pandud hinne jõudis ka lapse tunnistusele, või oli kära ainult seepärast, et üks aineõpetaja julges lapsele eeskujulikust madalama hinnangu anda?

Aineõpetaja olen. Kogu see lapsevanema lärmilöömine on enam kui arusaamatu ja põhjendamatu.

+1
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma saan väga hästi aru teemaalgataja probleemist, paljud aga kes siin õpetajat üritavad paika panna ja tema käitumist kritiseerivad, ei oma selgelt kogemust, milline võib üks tõeliselt raske klass olla. Aineõpataja probleem on tihtilugu see asjaolu, et ta näeb lapsi nädalas korra või kaks, ta ei saa keskenduda kogu aeg korra loomisele oma ainetundides, sest see peaks olema elementaarne osa tunnist, kus klass ja seal kollektiivis olevad lapsed peaksid mõistma reegleid. Ainetundi minnakse tihtilugu meeleolus, kus me teeme mis tahame ja võtamegi vabalt. Kui aga klassis on kamp noori või lapsi, kes ületavad igasuguse normaalse käitumise piiri, siis ongi sellel aineõpetajal väga keeruline oma tundi anda. Kuid siin on üks aga nende märkustega e-koolis, kõikide laste nimed ei jää meelde ning see pidev pahanduste tegijate tuvastamine (lõpuks jäävad nad meelde) on paras tegemine. Kuid vanemad teavad oma last ja võtavadki seda elementaarsena, et see õpetaja peab peast kõiki lapsi teadma. Olen ise seda praktiseerinud, et korjan pahanduste tegijate päevikud kokku laua peale ja kui käitumine muutub paremaks peale seda, annan päeviku tagasi. Laps ei saa märkust, kui aga jätkub, kirjutan nimed üles ja siis hiljem e-kooli. Aga vanemad peavad mõistma, et parima tulemuse saab ainult koostöös õpetajaga ja ka kooliga ning märkuse paneb õpetaja ikkagi siis, kui enam ei jaksa korrale kutsuda, igasugu väikesed tegevused, ma ei reageerigi enam.

Seda siin rääkida, et professionaalseid õpetajaid pole enam, siis vaataks enne peeglisse ja mõtleks korra järgi, miks see nii on? Koolid vajavad häid õpetajaid, aga õpetajad ei pea vastu sellele, mis koolides ja klassides toimub. On väga häid klasse ja lapsi ning on klasse, kus kord ja distsipliin on olematu. Räägitakse vahele, kõva häälega räägitakse üle klassi omavahel, sa võid ju seal klassi ees imetrikke teha, aga kui on selline mentaliteet, siis mis sa kurivaim ikka teed? Ma olen klassist välja läinud ja oodanud ukse taga, millal vaikus saabub, lõpuks saavad ise korra majja. Ja see ei tööta jällegi kõigi puhul.
Minu pika jutu mõte on, et õpetaja oli hädas selle vanemaga ja et vanem isegi ei soovinud olukorda arutada koostöös õpetajaga, vaid üritas vaid oma agendat läbi suruda jõumeetoditega. Laps aga seal vahel peab suutma olukorda mõista ja mõistabki nii nagu talle kasulik on. Kas see lapsele parim eeskuju on, vastust teab …

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

üksteise peksmine jm füüsilised vigastused, mööda klassi ringi jooksmine, ropendamine, kõigi ja kõige räige solvamine ja sõimamine on igatunnine reaalsus.

Kuidas saab olla, et õpetaja on omapäi jäetud selliste loomadega? Kas koolis ei ole sotsiaalpedagoogi, rahunemisklassi? Klassijuhatajat ja direktorit saab ikka kutsuda. Kõlab, nagu õpetaja oleks juba pikaks ajaks olukorraga üksi jäetud, et tüübid nii nahaalseks on julgenud minna. Kindel, et kõigil kasvatamatuse taga asi on? Mõni pervasiivik pole seal pundis?

Sellist klassi pole olemas. Teemaalgataja mängib õpetajat ja fantaseerib. Haige inimene, kellele pole vaja tähelepanu pöörata.

Ega ei fantaseeri ikka küll. Ma olen ka õpetaja olnud.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Töötan ka ise õpetajana.
Kui noore inimesena tööle läksin, siis õpetas vana ja kogenud kolleeg mind nii. Aasta algul, õppematerjal on teisejärguline. Aga distsipliin tuleb klassis saavutada. Kasvõi jääb õppimata.
Igal aastal kui saan uue klassikomplekti, siis esimene trimester on kõige raskem.
Süveneda, püüda aru saada suhetest klassis. Kes keda mõjutab. Kes on nööritõmbaja. Milline mõjutusvahend kellelegi mõjub. Aru olen saanud sellestki, et kui ise suhtud lastesse halvasti, siis vastu midagi head loota ei ole. Ole piisavalt range, aga piisavalt heatahtlik. Ole sõbralikult meelestatud, aga ära püüa olla semu. Noortel õpetajatel kipub olema algul tunne, et vat nemad nüüd tulevad ja on õpilastega sõbrad. Tutkit! Pähe istutakse sulle umbes teisel-kolmandal kuul. Või varem. Oluline – ole õiglane! Ka siis kui õpilane pole meeldivalt käitunud – ära võta seda emotsiooni hindamisse kaasa. Hoia teadmiste hindamine lahus muust jamast. Jaga rohkem “präänikut” ja vähem “piitsa”. Ole klassis boss! Kui ütled, et keegi peab mujale istuma – siis nii on – sest sina ütled nii. Ja see ei kuulu üldse arutlemisele, miks ja miks mõni teine ei pea. Kui tahavad seltsielu elada, siis peale kooli kohvikus. Jää viisakaks, aga ära tagane nõudmistest. Nõudmised olgu mõistlikud.
Räuskavale lapsevanemale ütled rahulikult, et sellises stiilis sa suhtlema pole nõus.

Mida ma aga õpetajana ei mõista, ja mis ühes siinse teemagi postituses silma jäi. Teema on sellest, et lapsel pole käitumishinne eeskujulik. See tähendab siis enamasti, et käitumishindeks on “hea”. Minu meelst ongi normaalne käitumishinne “hea”. Ma isegi ei jaksa koolis eeskujulikult käituda. Ammugi siis lapsed. Kui paljud neist ikka nii käituvad, et teistele suisa eeskujuks on? Ja sõna “eeskujulik” eeldab ikka eeskujuks olemist. Ja ma loen siit, et leidub lapsevanemaid, kes samuti sellise NEGATIIVSE hinde peale aru päriksid ja lärmi teeksid. Mis ajast on “hea” hinne negatiivne? Ja vat see on see, millega õpetajad tänases koolis tõesti silmitsi seisavad. Oleme sealmaal, et kui julged lapsele töö eest panna hindeks nelja, siis võib sind oodata ees vestlus lapsevanema ja direktoriga. Sest lapsevanema arvates on 4 negatiivne hinne. Ainus, mis üleüldse kõne alla tuleb on 5. Ka siis kui töö on kirjutatud loetamatus käekirjas ja osa vastuseid puudu. Sest vaadake – kui on puudu – siis ei saa ju neid valeks lugeda. Ka sellist loogikat olen kohanud. Kui ei pannud viit lapsele, kes töölehe teise külje tegemata jättis. Lapsevanema argument oli, et esimese poole eest peaks ju viie saama.

Aga teemaalgatajale tahaks siiski öelda, et midagi pead sa oma tunni läbi viimises ümber vaatama. Ei ole mingit mõtet anda oma ainet, kui osa lapsi jookseb ringi ja peksab kedagi ning sina siis üritad seal eesti keelt või kirjandust või loodusõpetust anda. Kuidagi suudan veel sellist olukorda kehalises kasvatuses ette kujutada. Aga pinkidega klassiruumis…

+10
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 29.02 15:13; 29.02 17:42; 29.02 21:20; 01.03 01:45; 01.03 10:59; 01.03 11:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Töötan ka ise õpetajana.

Kui noore inimesena tööle läksin, siis õpetas vana ja kogenud kolleeg mind nii. Aasta algul, õppematerjal on teisejärguline. Aga distsipliin tuleb klassis saavutada. Kasvõi jääb õppimata.

Igal aastal kui saan uue klassikomplekti, siis esimene trimester on kõige raskem.

Süveneda, püüda aru saada suhetest klassis. Kes keda mõjutab. Kes on nööritõmbaja. Milline mõjutusvahend kellelegi mõjub. Aru olen saanud sellestki, et kui ise suhtud lastesse halvasti, siis vastu midagi head loota ei ole. Ole piisavalt range, aga piisavalt heatahtlik. Ole sõbralikult meelestatud, aga ära püüa olla semu. Noortel õpetajatel kipub olema algul tunne, et vat nemad nüüd tulevad ja on õpilastega sõbrad. Tutkit! Pähe istutakse sulle umbes teisel-kolmandal kuul. Või varem. Oluline – ole õiglane! Ka siis kui õpilane pole meeldivalt käitunud – ära võta seda emotsiooni hindamisse kaasa. Hoia teadmiste hindamine lahus muust jamast. Jaga rohkem “präänikut” ja vähem “piitsa”. Ole klassis boss! Kui ütled, et keegi peab mujale istuma – siis nii on – sest sina ütled nii. Ja see ei kuulu üldse arutlemisele, miks ja miks mõni teine ei pea. Kui tahavad seltsielu elada, siis peale kooli kohvikus. Jää viisakaks, aga ära tagane nõudmistest. Nõudmised olgu mõistlikud.

Räuskavale lapsevanemale ütled rahulikult, et sellises stiilis sa suhtlema pole nõus.

Mida ma aga õpetajana ei mõista, ja mis ühes siinse teemagi postituses silma jäi. Teema on sellest, et lapsel pole käitumishinne eeskujulik. See tähendab siis enamasti, et käitumishindeks on “hea”. Minu meelst ongi normaalne käitumishinne “hea”. Ma isegi ei jaksa koolis eeskujulikult käituda. Ammugi siis lapsed. Kui paljud neist ikka nii käituvad, et teistele suisa eeskujuks on? Ja sõna “eeskujulik” eeldab ikka eeskujuks olemist. Ja ma loen siit, et leidub lapsevanemaid, kes samuti sellise NEGATIIVSE hinde peale aru päriksid ja lärmi teeksid. Mis ajast on “hea” hinne negatiivne? Ja vat see on see, millega õpetajad tänases koolis tõesti silmitsi seisavad. Oleme sealmaal, et kui julged lapsele töö eest panna hindeks nelja, siis võib sind oodata ees vestlus lapsevanema ja direktoriga. Sest lapsevanema arvates on 4 negatiivne hinne. Ainus, mis üleüldse kõne alla tuleb on 5. Ka siis kui töö on kirjutatud loetamatus käekirjas ja osa vastuseid puudu. Sest vaadake – kui on puudu – siis ei saa ju neid valeks lugeda. Ka sellist loogikat olen kohanud. Kui ei pannud viit lapsele, kes töölehe teise külje tegemata jättis. Lapsevanema argument oli, et esimese poole eest peaks ju viie saama.

Aga teemaalgatajale tahaks siiski öelda, et midagi pead sa oma tunni läbi viimises ümber vaatama. Ei ole mingit mõtet anda oma ainet, kui osa lapsi jookseb ringi ja peksab kedagi ning sina siis üritad seal eesti keelt või kirjandust või loodusõpetust anda. Kuidagi suudan veel sellist olukorda kehalises kasvatuses ette kujutada. Aga pinkidega klassiruumis…

Saan (loodetavasti) vähemalt esialgu koolilt tuge, nii mulle vähemalt lubati. See ongi see oodatud muutus.
Detailidesse ei lasku, aga mina sain need pöörased lapsed endale alles 1,5 kuud tagasi.
Enesekehtestussoovitused on toredad, kuid praeguses koolis nad enam ei tööta.
Lapsevanemal on alati õigus. Ja sealt kõik hädad hakkavadki. Tõepoolest, madalamat hinnet kui “viis” vanemad enam ei tunnista, hoidku jumal puuduliku eest.
Ja siis loen siin teemasid, et riigieksamid saadakse alla 20 punkti (medalistid!) või tavalise gümnaasiumi katsed osutuvad ületamatult rasketeks. Jälle on süüdi õpetajad, kes ülirasked katsed tegid või ülirangelt hindasid või need samad õpetajad, kes eelnevalt õpilastele viisi panid.
Selline kooli suunas välja pressiv ja süüdistav haridus ei saa pikalt eksisteerida.
Varem või hiljem seisavad vanemad silmitsi probleemiga, et mida peale hakata lapsega, kes midagi ei tea ja käituda ka ei oska.

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa kirjutad, et saad koolilt esialgu tuge? Seega oled alles alustav õpetaja? Või oled juba pikemalt olnud ja teistes klassides selliseid muresid pole?
Alustaval õpetajal on keeruline juba üksnes seetõttu, et lapsevanemad peavad teda “nooreks ja roheliseks”. Lisaks kogemuse puudumine.
Päevapealt enesekehtestamist teha ei saa tõesti.
Mõtle,kas kõige esimesel tunnil. Või paaril esimesel. Kas siis ka klass nii pööraselt käitus?
Või olid nad siis sellisel “luuraval” seisukohal? Ootasid ja “varitsesid”. Sest see on väga tavaline ja isegi normaalne kui grupile uus “juht” tuleb.
Mul on omal ka igasugu kõurikuid. Aga kuidagi me ikka saame nendega hakkama. Suurem võimuvõitlus käib algul ära. Ja siis pead julge olema. Vajadusel koju signaale saatma. Märkuste kirjutamisel – pigem rohkem ja detailsemalt. No kui kirjutad ainult, et “Jüri kasutas ebaviisakat sõnavara”, siis serveeribki laps seda kodus, et noh, “ütlesin korra, et mine metsa” ja õpetaja kohe närvis. Panedki konkreetselt- “kui palusin sul vihiku avada, vastasid väljendiga mida v..u”, las lapsevanem loeb ja minestab. Enamasti piisab paarist ausast teadaandest, et laps õpiks vähemalt sinu tunnis suud koomal hoidma.
Raske on muidugi selliste piiripealsete lastega, eriti noorematega, kellel on midagi ATH ja muu sündroomi vahepealset.
Kuidas need lapsed muudes tundides käituvad? Mis teised õpetajad räägivad selle klassi kohta. Ma arvan, et mõnes tunnis siiski nad ei peksa ega jookse? Neilt õpetajatelt tasub nõu pidada.

Aga üldiselt – kui oled alles noor ja koolitööd ei naudi, siis on õigem oma närve seal mitte kulutada. Sama palga saab mõnes teises kohas ikkagi vähema närvikuluga kätte.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 29.02 15:13; 29.02 17:42; 29.02 21:20; 01.03 01:45; 01.03 10:59; 01.03 11:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Töötan ka ise õpetajana.

Kui noore inimesena tööle läksin, siis õpetas vana ja kogenud kolleeg mind nii. Aasta algul, õppematerjal on teisejärguline. Aga distsipliin tuleb klassis saavutada. Kasvõi jääb õppimata.

Igal aastal kui saan uue klassikomplekti, siis esimene trimester on kõige raskem.

Süveneda, püüda aru saada suhetest klassis. Kes keda mõjutab. Kes on nööritõmbaja. Milline mõjutusvahend kellelegi mõjub. Aru olen saanud sellestki, et kui ise suhtud lastesse halvasti, siis vastu midagi head loota ei ole. Ole piisavalt range, aga piisavalt heatahtlik. Ole sõbralikult meelestatud, aga ära püüa olla semu. Noortel õpetajatel kipub olema algul tunne, et vat nemad nüüd tulevad ja on õpilastega sõbrad. Tutkit! Pähe istutakse sulle umbes teisel-kolmandal kuul. Või varem. Oluline – ole õiglane! Ka siis kui õpilane pole meeldivalt käitunud – ära võta seda emotsiooni hindamisse kaasa. Hoia teadmiste hindamine lahus muust jamast. Jaga rohkem “präänikut” ja vähem “piitsa”. Ole klassis boss! Kui ütled, et keegi peab mujale istuma – siis nii on – sest sina ütled nii. Ja see ei kuulu üldse arutlemisele, miks ja miks mõni teine ei pea. Kui tahavad seltsielu elada, siis peale kooli kohvikus. Jää viisakaks, aga ära tagane nõudmistest. Nõudmised olgu mõistlikud.

Räuskavale lapsevanemale ütled rahulikult, et sellises stiilis sa suhtlema pole nõus.

Mida ma aga õpetajana ei mõista, ja mis ühes siinse teemagi postituses silma jäi. Teema on sellest, et lapsel pole käitumishinne eeskujulik. See tähendab siis enamasti, et käitumishindeks on “hea”. Minu meelst ongi normaalne käitumishinne “hea”. Ma isegi ei jaksa koolis eeskujulikult käituda. Ammugi siis lapsed. Kui paljud neist ikka nii käituvad, et teistele suisa eeskujuks on? Ja sõna “eeskujulik” eeldab ikka eeskujuks olemist. Ja ma loen siit, et leidub lapsevanemaid, kes samuti sellise NEGATIIVSE hinde peale aru päriksid ja lärmi teeksid. Mis ajast on “hea” hinne negatiivne? Ja vat see on see, millega õpetajad tänases koolis tõesti silmitsi seisavad. Oleme sealmaal, et kui julged lapsele töö eest panna hindeks nelja, siis võib sind oodata ees vestlus lapsevanema ja direktoriga. Sest lapsevanema arvates on 4 negatiivne hinne. Ainus, mis üleüldse kõne alla tuleb on 5. Ka siis kui töö on kirjutatud loetamatus käekirjas ja osa vastuseid puudu. Sest vaadake – kui on puudu – siis ei saa ju neid valeks lugeda. Ka sellist loogikat olen kohanud. Kui ei pannud viit lapsele, kes töölehe teise külje tegemata jättis. Lapsevanema argument oli, et esimese poole eest peaks ju viie saama.

Aga teemaalgatajale tahaks siiski öelda, et midagi pead sa oma tunni läbi viimises ümber vaatama. Ei ole mingit mõtet anda oma ainet, kui osa lapsi jookseb ringi ja peksab kedagi ning sina siis üritad seal eesti keelt või kirjandust või loodusõpetust anda. Kuidagi suudan veel sellist olukorda kehalises kasvatuses ette kujutada. Aga pinkidega klassiruumis…

Saan (loodetavasti) vähemalt esialgu koolilt tuge, nii mulle vähemalt lubati. See ongi see oodatud muutus.

Detailidesse ei lasku, aga mina sain need pöörased lapsed endale alles 1,5 kuud tagasi.

Enesekehtestussoovitused on toredad, kuid praeguses koolis nad enam ei tööta.

Lapsevanemal on alati õigus. Ja sealt kõik hädad hakkavadki. Tõepoolest, madalamat hinnet kui “viis” vanemad enam ei tunnista, hoidku jumal puuduliku eest.

Ja siis loen siin teemasid, et riigieksamid saadakse alla 20 punkti (medalistid!) või tavalise gümnaasiumi katsed osutuvad ületamatult rasketeks. Jälle on süüdi õpetajad, kes ülirasked katsed tegid või ülirangelt hindasid või need samad õpetajad, kes eelnevalt õpilastele viisi panid.

Selline kooli suunas välja pressiv ja süüdistav haridus ei saa pikalt eksisteerida.

Varem või hiljem seisavad vanemad silmitsi probleemiga, et mida peale hakata lapsega, kes midagi ei tea ja käituda ka ei oska.

Mis mõttes enesekehtestamine koolis ei tööta? Sa pole sellega ilmselt siis tegelenud, kui nii ütled. Said klassi jaanuaris?
Nüüd esmaspäeval teed nii – võtad kasti ning korjad tunni alguses KÕIKIDELT telefonid ära.
Käsid õpilastel asjad valmis panna ja vaikselt tundi alustada.
Teavitad klassi, et tunnis räägid ainult sina ja kes soovib sõna saada, see annab käega ja vaikselt märku.
Ning ütled vaiksel, kuid kindlal häälel – kes tunnikorda rikub, see saab lisaülesandena referaadi selle ja sellel teemal. Naeratad ka sinna juurde.

Hoiatusi on kaks, kolmas kord annad konkreetse ja lühikese referaadi järgmiseks tunniks esitada (seod selle aine ja õpitava teemaga ning lausud, et vikipeediat kasutada ei tohi, sest teed sellele kaastööd ja vastavas teemas kirjutatud artiklid on sinu tehtud)
Ja referaadi peavad tooma KÕIK õpilased. Kirjutad ekooli ka üles, et referaadi esitamise tähtaeg on siis ja siis, tegemata töö hinnatakse esialgu hindega 0 ja kümne tööpäeva jooksul muutub null üheks, mille järelvastamisvõimalus puudub.
Kirjuta referaat ja teema tahvlile, ülaserva.
Lisaks teavitad klassi, et lisaülesandeid saavad nad seni, kui tunnis on kord olemas.
Edasi tutvustad tunni eesmärki, palud avada õpikud/vihikud/TV-d ja tuletada meelde kolm minutit, millest eelmises tunnis räägiti. Seejärel palud tuua kõige suurema lärmaja/segaja oma koduse tööga laua juurde ning võtad ette järgmise ja suvalise inimese, kelle tööd hindad. Kuluta sellele aega umbes 5-7 minutit.
Seejärel kõnni klassis ringi, kamanda vahepeal õpilased sirge seljaga istuma, kontrolli nende ülesandeid. Mõne tegelase kõrvale (piisavalt kaugele, et ta ei hakkaks ahistamise iba suust välja ajama) jää pika pilguga vaatama ja nii, et tal hakkab ebamugav.
SINA oled klassis boss, SINA määrad tooni ja SINA alustad ning lõpetad tundi – sa ei tohi välja näidata, et sa neid kardad või sa neist jagu ei saa.

Iga sekund peab olema ettevalmistatud ja kohe, kui keegi korda rikub, osutad lisaülesande poole.

Vanemad esialgu virisevad, lapsed virisevad, aga referaat on üks osa koolitööst ja nende tegemisega saab klassi üsna kenasti distsiplineerida ja taltsutada.

Lisaks võta oma kõnepruuki ka sellised laused, kui keegi jälle lõugama ja kisama hakkab: “Lubasin rääkida?”; “Palusin sõna võtta?”; “Ütlesin, et sinu kord on või?”

/viimased neli aastat saanud koolis need klassid, kus distsipliin olnud eelneva aineõpetajaga olematu/

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 23.02 13:21; 24.02 14:37; 29.02 18:11; 01.03 15:13; 05.03 17:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Töötan ka ise õpetajana.

Kui noore inimesena tööle läksin, siis õpetas vana ja kogenud kolleeg mind nii. Aasta algul, õppematerjal on teisejärguline. Aga distsipliin tuleb klassis saavutada. Kasvõi jääb õppimata.

Igal aastal kui saan uue klassikomplekti, siis esimene trimester on kõige raskem.

Süveneda, püüda aru saada suhetest klassis. Kes keda mõjutab. Kes on nööritõmbaja. Milline mõjutusvahend kellelegi mõjub. Aru olen saanud sellestki, et kui ise suhtud lastesse halvasti, siis vastu midagi head loota ei ole. Ole piisavalt range, aga piisavalt heatahtlik. Ole sõbralikult meelestatud, aga ära püüa olla semu. Noortel õpetajatel kipub olema algul tunne, et vat nemad nüüd tulevad ja on õpilastega sõbrad. Tutkit! Pähe istutakse sulle umbes teisel-kolmandal kuul. Või varem. Oluline – ole õiglane! Ka siis kui õpilane pole meeldivalt käitunud – ära võta seda emotsiooni hindamisse kaasa. Hoia teadmiste hindamine lahus muust jamast. Jaga rohkem “präänikut” ja vähem “piitsa”. Ole klassis boss! Kui ütled, et keegi peab mujale istuma – siis nii on – sest sina ütled nii. Ja see ei kuulu üldse arutlemisele, miks ja miks mõni teine ei pea. Kui tahavad seltsielu elada, siis peale kooli kohvikus. Jää viisakaks, aga ära tagane nõudmistest. Nõudmised olgu mõistlikud.

Räuskavale lapsevanemale ütled rahulikult, et sellises stiilis sa suhtlema pole nõus.

Mida ma aga õpetajana ei mõista, ja mis ühes siinse teemagi postituses silma jäi. Teema on sellest, et lapsel pole käitumishinne eeskujulik. See tähendab siis enamasti, et käitumishindeks on “hea”. Minu meelst ongi normaalne käitumishinne “hea”. Ma isegi ei jaksa koolis eeskujulikult käituda. Ammugi siis lapsed. Kui paljud neist ikka nii käituvad, et teistele suisa eeskujuks on? Ja sõna “eeskujulik” eeldab ikka eeskujuks olemist. Ja ma loen siit, et leidub lapsevanemaid, kes samuti sellise NEGATIIVSE hinde peale aru päriksid ja lärmi teeksid. Mis ajast on “hea” hinne negatiivne? Ja vat see on see, millega õpetajad tänases koolis tõesti silmitsi seisavad. Oleme sealmaal, et kui julged lapsele töö eest panna hindeks nelja, siis võib sind oodata ees vestlus lapsevanema ja direktoriga. Sest lapsevanema arvates on 4 negatiivne hinne. Ainus, mis üleüldse kõne alla tuleb on 5. Ka siis kui töö on kirjutatud loetamatus käekirjas ja osa vastuseid puudu. Sest vaadake – kui on puudu – siis ei saa ju neid valeks lugeda. Ka sellist loogikat olen kohanud. Kui ei pannud viit lapsele, kes töölehe teise külje tegemata jättis. Lapsevanema argument oli, et esimese poole eest peaks ju viie saama.

Aga teemaalgatajale tahaks siiski öelda, et midagi pead sa oma tunni läbi viimises ümber vaatama. Ei ole mingit mõtet anda oma ainet, kui osa lapsi jookseb ringi ja peksab kedagi ning sina siis üritad seal eesti keelt või kirjandust või loodusõpetust anda. Kuidagi suudan veel sellist olukorda kehalises kasvatuses ette kujutada. Aga pinkidega klassiruumis…

Saan (loodetavasti) vähemalt esialgu koolilt tuge, nii mulle vähemalt lubati. See ongi see oodatud muutus.

Detailidesse ei lasku, aga mina sain need pöörased lapsed endale alles 1,5 kuud tagasi.

Enesekehtestussoovitused on toredad, kuid praeguses koolis nad enam ei tööta.

Lapsevanemal on alati õigus. Ja sealt kõik hädad hakkavadki. Tõepoolest, madalamat hinnet kui “viis” vanemad enam ei tunnista, hoidku jumal puuduliku eest.

Ja siis loen siin teemasid, et riigieksamid saadakse alla 20 punkti (medalistid!) või tavalise gümnaasiumi katsed osutuvad ületamatult rasketeks. Jälle on süüdi õpetajad, kes ülirasked katsed tegid või ülirangelt hindasid või need samad õpetajad, kes eelnevalt õpilastele viisi panid.

Selline kooli suunas välja pressiv ja süüdistav haridus ei saa pikalt eksisteerida.

Varem või hiljem seisavad vanemad silmitsi probleemiga, et mida peale hakata lapsega, kes midagi ei tea ja käituda ka ei oska.

Mis mõttes enesekehtestamine koolis ei tööta? Sa pole sellega ilmselt siis tegelenud, kui nii ütled. Said klassi jaanuaris?

Nüüd esmaspäeval teed nii – võtad kasti ning korjad tunni alguses KÕIKIDELT telefonid ära.

Käsid õpilastel asjad valmis panna ja vaikselt tundi alustada.

Teavitad klassi, et tunnis räägid ainult sina ja kes soovib sõna saada, see annab käega ja vaikselt märku.

Ning ütled vaiksel, kuid kindlal häälel – kes tunnikorda rikub, see saab lisaülesandena referaadi selle ja sellel teemal. Naeratad ka sinna juurde.

Hoiatusi on kaks, kolmas kord annad konkreetse ja lühikese referaadi järgmiseks tunniks esitada (seod selle aine ja õpitava teemaga ning lausud, et vikipeediat kasutada ei tohi, sest teed sellele kaastööd ja vastavas teemas kirjutatud artiklid on sinu tehtud)

Ja referaadi peavad tooma KÕIK õpilased. Kirjutad ekooli ka üles, et referaadi esitamise tähtaeg on siis ja siis, tegemata töö hinnatakse esialgu hindega 0 ja kümne tööpäeva jooksul muutub null üheks, mille järelvastamisvõimalus puudub.

Kirjuta referaat ja teema tahvlile, ülaserva.

Lisaks teavitad klassi, et lisaülesandeid saavad nad seni, kui tunnis on kord olemas.

Edasi tutvustad tunni eesmärki, palud avada õpikud/vihikud/TV-d ja tuletada meelde kolm minutit, millest eelmises tunnis räägiti. Seejärel palud tuua kõige suurema lärmaja/segaja oma koduse tööga laua juurde ning võtad ette järgmise ja suvalise inimese, kelle tööd hindad. Kuluta sellele aega umbes 5-7 minutit.

Seejärel kõnni klassis ringi, kamanda vahepeal õpilased sirge seljaga istuma, kontrolli nende ülesandeid. Mõne tegelase kõrvale (piisavalt kaugele, et ta ei hakkaks ahistamise iba suust välja ajama) jää pika pilguga vaatama ja nii, et tal hakkab ebamugav.

SINA oled klassis boss, SINA määrad tooni ja SINA alustad ning lõpetad tundi – sa ei tohi välja näidata, et sa neid kardad või sa neist jagu ei saa.

Iga sekund peab olema ettevalmistatud ja kohe, kui keegi korda rikub, osutad lisaülesande poole.

Vanemad esialgu virisevad, lapsed virisevad, aga referaat on üks osa koolitööst ja nende tegemisega saab klassi üsna kenasti distsiplineerida ja taltsutada.

Lisaks võta oma kõnepruuki ka sellised laused, kui keegi jälle lõugama ja kisama hakkab: “Lubasin rääkida?”; “Palusin sõna võtta?”; “Ütlesin, et sinu kord on või?”

/viimased neli aastat saanud koolis need klassid, kus distsipliin olnud eelneva aineõpetajaga olematu/

Jah, jaanuaris anti need lapsed.
Tegemist on 1. klassiga, nii et referaati seal veel ei kirjutata. Seal ei kirjutata üldse mitte midagi, sest 2/3 klassist ei oskagi ikka veel lugeda, kirjutada ega tunne numbreid. Tean olukorda lasteaias, kust nad tulid. Seal keelas direktor lastele tähtede, lugemise ja numbrite-arvutamise õpetamise ära. See-eest olid nad väga loomingulised: laulsid, tantsisid, vuristasid peast luuletusi, joonistasid, näitlesid jne jne. Distsipliini ei tohtinud neilt juba lasteaias nõuda, koolis jätkub sama jama. Koolis on teisigi sarnaseid vanemaid klasse, kes ka nt 4. klassis veel tähti ega numbreid ei tunne, lugeda, kirjutada ega arvutada ei oska. See ongi Eesti koolides viimase 4 aasta trend. Ega Reps ilmaasjata 9. klassi lõpueksameid ära keelata ei taha – ebameeldiv on ju tunnistada oma läbikukkumist haridussüsteemis.
Hinnetega on nii, et “mitterahuldavad” hinded on tänapäeval õpetaja mure. Õpetaja peab täitma peale “mitterahuldavaid” hindeid referaatide mahus aruandeid, kus tõestab tões ja pühalikkuses, kuidas tema on püüdnud kahemehest kolmemeest teha. Lihtsam on tõesti õpilasele “kolmed” panna. Pärast ei ilmu need voostrid veel suvetööle, kaebavad HM-i ja kohe poogitakse pedagoogile mõni viga külge ja kohalt lendab õpetaja. Seegi on Eesti kooli argipäev. Erikoole ja klasse pole, kuhu selliseid tuhajuhaneid saata ja süüdi ning süsteemile ebamugavaks muutub “mitterahuldavad” kirjutanud õpetaja. Olen seda piisavalt ise näinud, enamik õpetajaid ilmselt nõustub selles osas minuga.
No ja meie esimestes klassides on lausa keelatud alla “neljade-viite” üldse muid hindeid panna.
Nii et sinu soovitused referaate teha, “kahtesid” vorpida ja järelvastamisvõimalusest keelduda (õiguskantsler lennutas peale selliseid võtteid Kopli Kunstigümnaasiumist eelmisel aastal nii mõnedki õpetajate pead koolist välja – lapsele peab ju alati jääma võimalus ennast parandada) minu olukorras tõesti ei tööta.

Sul on vedanud, kui sulle on koolis antud luba olla range õpetaja. Enamikule õpetajatest selliseid privileege ei jagata.
Loomulikult pole see koolitöö mingi asi, mida pikas perspektiivis edasi teen. Aga mis eriala suunas kannapöörde teen, seda ma hetkel veel ei tea. Pole väga aega ega jõudu praegu sellele mõelda. No ja see ei juhtu ka üleöö: vaja uued riigieksamid teha, uus eriala omandada, kõik see võtab aega. Kontorisse võiks küll tööle minna.
Teistes klassides saan tööd küll teha. Selle klassi klassijuhataja kurdab ka väga selle klassi üle. Eks probleem saab ka sellest alguse, et see klassijuhataja ei viitsi väga oma tööd teha. Mujal tundides ka väga probleeme pole, sest kehalises neile joosta meeldib ja laulma on neid lasteaias ka korralikult õpetatud. Minu tunnis jooksu ja laulu pole eriti võimalik rakendada, minu missioon on neile aasta lõpuks trükitähed selgeks õpetada.
Märkused on ka vanematele ülimalt üksikasjalikud olnud. Eks nende arvelt see kõnealune laps oma märkutest ilma jäigi. Lootsin südamest lastele selle formaalsuse arvelt mõne tähe selgeks õpetada, aga vist ei õnnestu. Hakkan aga kõigile igas tunnis iga piiksatuse eest märkusi trükkima. Tekib sama olukord mis arstidelgi, et patsiendi ravimiseks enam aega ei jää sest e-Tervis vajab täitmist. Et sooja koha peal peesitavatel bürokraatidel oleks materjal, millega oma mõnusat leiba välja teenida.

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Su jutus on muidugi omajagu kummalisi asju. Esimene klass, keegi muu on klassijuhataja? Muusikat sa ei anna, kehalist ka mitte. Õpetad tähti. Mida see klassijuhataja siis õpetab? Enamasti ikka esimesel klassil klassijuhataja annabki põhiaineid. Esimesele klassile peadki ema eest olema. Loota, et nad on drillitud kuulama nagu tudengid ülikoolis või nagu Hiina koolides, seda on küll palju tahetud. Parem las klassijuhataja õpetab neile lugemist ja tähti.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 29.02 15:13; 29.02 17:42; 29.02 21:20; 01.03 01:45; 01.03 10:59; 01.03 11:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Su jutus on muidugi omajagu kummalisi asju. Esimene klass, keegi muu on klassijuhataja? Muusikat sa ei anna, kehalist ka mitte. Õpetad tähti. Mida see klassijuhataja siis õpetab? Enamasti ikka esimesel klassil klassijuhataja annabki põhiaineid. Esimesele klassile peadki ema eest olema. Loota, et nad on drillitud kuulama nagu tudengid ülikoolis või nagu Hiina koolides, seda on küll palju tahetud. Parem las klassijuhataja õpetab neile lugemist ja tähti.

Klassijuhataja õpetab tähti ühes keeles, mina teises.
Drillitud Hiina tudengite ja üksteist vaeseomaks kolkivate laste vahele jääb veel tükk maad neutraalsemat käitumist.
Või sina leiad, et selline 1. klass on igati OK nähtus või?

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga samas sa kirjutad, et “Mujal tundides ka väga probleeme pole”. Seega teiste õpetajatega see klass enam-vähem toimib ja õpib? On see sul elus esimest korda esimest klassi õpetada?
Mina sain külma dušši juba siis, kui esimest korda neljandat klassi õpetama pidin. No mul tuli korralikult oma pedagoogiline lähenemine ümber mõelda. Olin harjunud muidu suuremaid õpetama – kuuendast klassist ülespoole. Raske oli selle neljandaga. Ja küllap oli neil ka raske algul. Nad on veel nii väikesed, et nende mõtlemine on ikka … noh … nagu väikestel lastel ikka. Mina pidin harjuma, et pean rohkem jälgima, kus maal keegi on, ja et kas kõik said ikka pealkirja kirjutatud. Ja ette ja taha rääkima, mitu rida vahele jätta ja kas rohelise pliiatsiga võib joont alla tõmmata. Ja vahepeal tuli kellegi meelde, et käis nädalavahetusel vanaisaga kopratammi vaatamas. Ja üleüldse tuli kuulata lugusid, mida nad rääkida tahtsid. Ja oo, agaramad tahavad korda pidada ja kaevata üksteise peale ja..

Kui teised õpetajad saavad klassiga hakkama, siis küsi neilt nõu. Ja pane ennast maksma klassis! Praegu tundub, et võim klassis ei ole sinu käes ja lapsed tunnevad nagu õhust ära selle, et nemad on bossid.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 29.02 15:13; 29.02 17:42; 29.02 21:20; 01.03 01:45; 01.03 10:59; 01.03 11:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja endiselt pean teemat libaks. See on täis kirjutaja vastuolulist juttu ja üles ehitatud, nagu Eesti kollane ajakirjandus, halvustamisele. Kindlasti on raskeid klasse ja õpilasi, aga sõbrakesed, 1.klassis ei panda hindeid, ei teadmistele, ei käitumisele ja seega ei saa ka nõuda midagi. Erinevaid õpetajaid saab olla klassil väga vähe – klassijuhataja, kehaline, muusika, võõrkeel (kui on tunnid). Oleks kirjutaja sellise käitumise 5.klassi õpilastele omistanud, no vb oleks pisut usutavam.
Ühesõnaga, see on ilukirjandus ja loodame, et see nii jääbki ja inimene, kes sellisel viisil lastesse suhtub, eal nendega tööle ei hakka.
PS! Ka mina töötan koolis.

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.02 00:58; 01.03 07:28; 01.03 16:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga samas sa kirjutad, et “Mujal tundides ka väga probleeme pole”. Seega teiste õpetajatega see klass enam-vähem toimib ja õpib? On see sul elus esimest korda esimest klassi õpetada?

Mina sain külma dušši juba siis, kui esimest korda neljandat klassi õpetama pidin. No mul tuli korralikult oma pedagoogiline lähenemine ümber mõelda. Olin harjunud muidu suuremaid õpetama – kuuendast klassist ülespoole. Raske oli selle neljandaga. Ja küllap oli neil ka raske algul. Nad on veel nii väikesed, et nende mõtlemine on ikka … noh … nagu väikestel lastel ikka. Mina pidin harjuma, et pean rohkem jälgima, kus maal keegi on, ja et kas kõik said ikka pealkirja kirjutatud. Ja ette ja taha rääkima, mitu rida vahele jätta ja kas rohelise pliiatsiga võib joont alla tõmmata. Ja vahepeal tuli kellegi meelde, et käis nädalavahetusel vanaisaga kopratammi vaatamas. Ja üleüldse tuli kuulata lugusid, mida nad rääkida tahtsid. Ja oo, agaramad tahavad korda pidada ja kaevata üksteise peale ja..

Kui teised õpetajad saavad klassiga hakkama, siis küsi neilt nõu. Ja pane ennast maksma klassis! Praegu tundub, et võim klassis ei ole sinu käes ja lapsed tunnevad nagu õhust ära selle, et nemad on bossid.

Sa räägid veel väga korralikest lastest, keda peab õppimises järele aitama, kuid kellel on siiski soov õppida. Sa pole nii hukka kasvatatud lapsi veel näinudki kui need minu omad.
Maksma paneb ennast seal klassis vaid koos turvamehega ja nii hakkabki olema.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja endiselt pean teemat libaks. See on täis kirjutaja vastuolulist juttu ja üles ehitatud, nagu Eesti kollane ajakirjandus, halvustamisele. Kindlasti on raskeid klasse ja õpilasi, aga sõbrakesed, 1.klassis ei panda hindeid, ei teadmistele, ei käitumisele ja seega ei saa ka nõuda midagi. Erinevaid õpetajaid saab olla klassil väga vähe – klassijuhataja, kehaline, muusika, võõrkeel (kui on tunnid). Oleks kirjutaja sellise käitumise 5.klassi õpilastele omistanud, no vb oleks pisut usutavam.

Ühesõnaga, see on ilukirjandus ja loodame, et see nii jääbki ja inimene, kes sellisel viisil lastesse suhtub, eal nendega tööle ei hakka.

PS! Ka mina töötan koolis.

Enamasti pannakse 1. klassis hindeid eliitkoolis, aga ka see kool on kummalisel kombel otsustanud nii teha 1. klassis. Kuigi eliidist on asi kaugel ja alla “neljade” ei lubata panna. Kui koolis on hulk muidki jaburusi (nt võib igaüks suvalisel hetkel kooli siseneda, ei pea ennast reteptsioonis tutvustama ega midagi), siis miks ei võiks seal koolis veel mõni jaburus vastu võetud olla, nagu näiteks 1. klassis kohustuslike “neljade-viite” panemine?
Jah, 1. klassis on klassijuhataja, muusikaõpetaja, kehalise õpetaja ja võõrkeeleõpetaja. Mina olengi üks neist. Pane oma peakene nüüd tööle ja küll sa välja nuputad, kes mina neist olen.

Oleks tore, kui sellised klassid oleks kollase meedia muinasjutt, paraku on selliseid klasse igas tavakoolis aina rohkem ja rohkem. Ja kuna lasteaedade õppekavad on meil viimased aastad nii loooooomingulised, nii looooomingulised, kus distsipliinil ja klassikaliste oskuste omandamisel pole enam mingit rolli, siis tuleb selliseid lapsi ja klasse iga aastaga hulgi aina enam juurde.

Imestav õpetaja vist tavakoolis ei tööta?

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa räägid veel väga korralikest lastest, keda peab õppimises järele aitama, kuid kellel on siiski soov õppida. Sa pole nii hukka kasvatatud lapsi veel näinudki kui need minu omad.
Maksma paneb ennast seal klassis vaid koos turvamehega ja nii hakkabki olema.

Nad on ju alles ESIMENE klass. Nad ei saa veel kindlasti olla hukka kasvatatud. Nad lihtsalt ei oska õppida. Ja ega neil ei peagi olema erilist soovi õppida. Mul ei ole ka meeletut sisemist soovi igal hommikul tööle minna. Laiskus ja mugavus on inimese loomuses.
Pigem tundub, et sul tõesti pole oskusi selle esimese klassiga toimetada. Sa pead neid ilmselt suuremaks ja targemaks kui nad tegelikult on. Esimene klass on alles selline, et osad poisid seal unistavad koju minekust ja Legode kokkupanekust. Tüdrukud tahaks ema kingade ja küünelakkidega aega veeta. Ja muud sellist.
Ära oota, et nad muudkui mõtlevad, et “issand kui ma ei õpi, siis suurena normaalset tööd ei saa”. See oleks lausa õudne kui lapsed nii mõtleks.
Proovi leida viis kuidas tunnis töömeeleolu luua. Ja üsna ilmne, et turvamehest abi pole. Siis on nad võib olla vait, aga ega õppimisesoov suuremaks muutu. Nagu öeldakse – võid hobuse küll jõe äärde viia, aga jooma ei saa sa teda sundida.
Kavalus appi. Ära eelda, et nad kiiresti ja korralikult sul võõrkeelt õpivad. Suur osa neist räägib veel eesti keeltki vigadega (käänded, pöörded, lihtsustatud sõnavara).
Ja esimese klassi laps tahab nunnutamist. Ja heakskiitu. Tahab, et märgatakse kui tubli ta on.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 29.02 15:13; 29.02 17:42; 29.02 21:20; 01.03 01:45; 01.03 10:59; 01.03 11:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa räägid veel väga korralikest lastest, keda peab õppimises järele aitama, kuid kellel on siiski soov õppida. Sa pole nii hukka kasvatatud lapsi veel näinudki kui need minu omad.

Maksma paneb ennast seal klassis vaid koos turvamehega ja nii hakkabki olema.

Nad on ju alles ESIMENE klass. Nad ei saa veel kindlasti olla hukka kasvatatud. Nad lihtsalt ei oska õppida. Ja ega neil ei peagi olema erilist soovi õppida. Mul ei ole ka meeletut sisemist soovi igal hommikul tööle minna. Laiskus ja mugavus on inimese loomuses.

Pigem tundub, et sul tõesti pole oskusi selle esimese klassiga toimetada. Sa pead neid ilmselt suuremaks ja targemaks kui nad tegelikult on. Esimene klass on alles selline, et osad poisid seal unistavad koju minekust ja Legode kokkupanekust. Tüdrukud tahaks ema kingade ja küünelakkidega aega veeta. Ja muud sellist.

Ära oota, et nad muudkui mõtlevad, et “issand kui ma ei õpi, siis suurena normaalset tööd ei saa”. See oleks lausa õudne kui lapsed nii mõtleks.

Proovi leida viis kuidas tunnis töömeeleolu luua. Ja üsna ilmne, et turvamehest abi pole. Siis on nad võib olla vait, aga ega õppimisesoov suuremaks muutu. Nagu öeldakse – võid hobuse küll jõe äärde viia, aga jooma ei saa sa teda sundida.

Kavalus appi. Ära eelda, et nad kiiresti ja korralikult sul võõrkeelt õpivad. Suur osa neist räägib veel eesti keeltki vigadega (käänded, pöörded, lihtsustatud sõnavara).

Ja esimese klassi laps tahab nunnutamist. Ja heakskiitu. Tahab, et märgatakse kui tubli ta on.

Need lapsed ei hakkagi õppima (hoiatavad näited on mul varasemast ajast küll 4. klassidest, küll 8. klassidest olemas). Kui kodudes ei väärtustata õppimist, siis niimoodi see jääbki kuni kooli lõpuni. Õpetan praegu ka täiskasvanuid. Seal on mõnele endisele eluaegse mitterahuldava käitumishindega noormehele alles 24aastaselt pärale jõudnud, et ilma hariduseta ikka ei saa. Nüüd teenib õhtuti Mainori kooli õppemaksuks Bolti kullerina põhitöö kõrvalt lisaraha ja oigab oma raske elu üle. Ja see on veel väga positiivne näide. Enamik sellistest koolipeksjatest nii positiivsel lainel ei lõpeta.
Ja minu laste emakeel on vene keel. Selles osas on sul õigus, et ei oska suurem osa sedagi keelt lugeda ega selleski keeles kirjutada.
Pidevalt vahelduva meelelahutusega on need lapsed lasteaias küll ära rikutud ja ootavad seda koolistki. Aga kool ei ole lasteaed ja ei saa seda ka kunagi olema. Selles mõttes on see üliloomingulisus lasteaedades laste suhtes lausa kuritegelik.

0
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa räägid veel väga korralikest lastest, keda peab õppimises järele aitama, kuid kellel on siiski soov õppida. Sa pole nii hukka kasvatatud lapsi veel näinudki kui need minu omad.

Maksma paneb ennast seal klassis vaid koos turvamehega ja nii hakkabki olema.

Nad on ju alles ESIMENE klass. Nad ei saa veel kindlasti olla hukka kasvatatud. Nad lihtsalt ei oska õppida. Ja ega neil ei peagi olema erilist soovi õppida. Mul ei ole ka meeletut sisemist soovi igal hommikul tööle minna. Laiskus ja mugavus on inimese loomuses.

Pigem tundub, et sul tõesti pole oskusi selle esimese klassiga toimetada. Sa pead neid ilmselt suuremaks ja targemaks kui nad tegelikult on. Esimene klass on alles selline, et osad poisid seal unistavad koju minekust ja Legode kokkupanekust. Tüdrukud tahaks ema kingade ja küünelakkidega aega veeta. Ja muud sellist.

Ära oota, et nad muudkui mõtlevad, et “issand kui ma ei õpi, siis suurena normaalset tööd ei saa”. See oleks lausa õudne kui lapsed nii mõtleks.

Proovi leida viis kuidas tunnis töömeeleolu luua. Ja üsna ilmne, et turvamehest abi pole. Siis on nad võib olla vait, aga ega õppimisesoov suuremaks muutu. Nagu öeldakse – võid hobuse küll jõe äärde viia, aga jooma ei saa sa teda sundida.

Kavalus appi. Ära eelda, et nad kiiresti ja korralikult sul võõrkeelt õpivad. Suur osa neist räägib veel eesti keeltki vigadega (käänded, pöörded, lihtsustatud sõnavara).

Ja esimese klassi laps tahab nunnutamist. Ja heakskiitu. Tahab, et märgatakse kui tubli ta on.

Need lapsed ei hakkagi õppima (hoiatavad näited on mul varasemast ajast küll 4. klassidest, küll 8. klassidest olemas). Kui kodudes ei väärtustata õppimist, siis niimoodi see jääbki kuni kooli lõpuni. Õpetan praegu ka täiskasvanuid. Seal on mõnele endisele eluaegse mitterahuldava käitumishindega noormehele alles 24aastaselt pärale jõudnud, et ilma hariduseta ikka ei saa. Nüüd teenib õhtuti Mainori kooli õppemaksuks Bolti kullerina põhitöö kõrvalt lisaraha ja oigab oma raske elu üle. Ja see on veel väga positiivne näide. Enamik sellistest koolipeksjatest nii positiivsel lainel ei lõpeta.

Ja minu laste emakeel on vene keel. Selles osas on sul õigus, et ei oska suurem osa sedagi keelt lugeda ega selleski keeles kirjutada.

Pidevalt vahelduva meelelahutusega on need lapsed lasteaias küll ära rikutud ja ootavad seda koolistki. Aga kool ei ole lasteaed ja ei saa seda ka kunagi olema. Selles mõttes on see üliloomingulisus lasteaedades laste suhtes lausa kuritegelik.

Ma ei oskagi midagi lisada.
Minu meelest sa kohtled neid lapsi, nagu nad oleks juba suuremad. Jääb tunne, et oskused nii väikestega toimetamiseks sul puuduvad. Ütled, et oled õpetanud neljandaid klasse ja kaheksandaid klasse ja täiskasvanuid. No nendega võrreldes on esimese klassi õpetamine täiesti öö ja päev. Sa ei saa täiskasvanute õpetamise meetoditega läheneda esimesele klassile. Mõtle nüüd ise – kui teised õpetajad saavad hakkama (su enda väide), siis ei saa klass olla täiesti hukka läinud. On midagi, mida sa teed mitte nii õigesti. Ja kaalu tõsiselt selle seltskonna ära andmist mõnele teisele õpetajale. Hetkel teevad nemad sulle halba ja sina neile ka kindlasti positiivselt ei mõju.
Mina ei julgeks iial esimest klassi õpetada – sest see on nii teine maailm. Aga imetlen meie algklasside õpetajaid, kes nende juntsudega toimetavad. Viimasel aktusel istus üks pisike piiga koguni õpetaja süles, teine nõjatus külje pealt õpetaja õlale, veel jaksas see õpetaja kolmandal tüdrukul pluusikraed kohendada ja pisikesele luuletuse lugejale minema hakkamiseks märku anda naeratuse ja peanoogutusega. Nagu suure pere ema. Mesilased ümber.

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 29.02 15:13; 29.02 17:42; 29.02 21:20; 01.03 01:45; 01.03 10:59; 01.03 11:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa räägid veel väga korralikest lastest, keda peab õppimises järele aitama, kuid kellel on siiski soov õppida. Sa pole nii hukka kasvatatud lapsi veel näinudki kui need minu omad.

Maksma paneb ennast seal klassis vaid koos turvamehega ja nii hakkabki olema.

Nad on ju alles ESIMENE klass. Nad ei saa veel kindlasti olla hukka kasvatatud. Nad lihtsalt ei oska õppida. Ja ega neil ei peagi olema erilist soovi õppida. Mul ei ole ka meeletut sisemist soovi igal hommikul tööle minna. Laiskus ja mugavus on inimese loomuses.

Pigem tundub, et sul tõesti pole oskusi selle esimese klassiga toimetada. Sa pead neid ilmselt suuremaks ja targemaks kui nad tegelikult on. Esimene klass on alles selline, et osad poisid seal unistavad koju minekust ja Legode kokkupanekust. Tüdrukud tahaks ema kingade ja küünelakkidega aega veeta. Ja muud sellist.

Ära oota, et nad muudkui mõtlevad, et “issand kui ma ei õpi, siis suurena normaalset tööd ei saa”. See oleks lausa õudne kui lapsed nii mõtleks.

Proovi leida viis kuidas tunnis töömeeleolu luua. Ja üsna ilmne, et turvamehest abi pole. Siis on nad võib olla vait, aga ega õppimisesoov suuremaks muutu. Nagu öeldakse – võid hobuse küll jõe äärde viia, aga jooma ei saa sa teda sundida.

Kavalus appi. Ära eelda, et nad kiiresti ja korralikult sul võõrkeelt õpivad. Suur osa neist räägib veel eesti keeltki vigadega (käänded, pöörded, lihtsustatud sõnavara).

Ja esimese klassi laps tahab nunnutamist. Ja heakskiitu. Tahab, et märgatakse kui tubli ta on.

Need lapsed ei hakkagi õppima (hoiatavad näited on mul varasemast ajast küll 4. klassidest, küll 8. klassidest olemas). Kui kodudes ei väärtustata õppimist, siis niimoodi see jääbki kuni kooli lõpuni. Õpetan praegu ka täiskasvanuid. Seal on mõnele endisele eluaegse mitterahuldava käitumishindega noormehele alles 24aastaselt pärale jõudnud, et ilma hariduseta ikka ei saa. Nüüd teenib õhtuti Mainori kooli õppemaksuks Bolti kullerina põhitöö kõrvalt lisaraha ja oigab oma raske elu üle. Ja see on veel väga positiivne näide. Enamik sellistest koolipeksjatest nii positiivsel lainel ei lõpeta.

Ja minu laste emakeel on vene keel. Selles osas on sul õigus, et ei oska suurem osa sedagi keelt lugeda ega selleski keeles kirjutada.

Pidevalt vahelduva meelelahutusega on need lapsed lasteaias küll ära rikutud ja ootavad seda koolistki. Aga kool ei ole lasteaed ja ei saa seda ka kunagi olema. Selles mõttes on see üliloomingulisus lasteaedades laste suhtes lausa kuritegelik.

Ma ei oskagi midagi lisada.

Minu meelest sa kohtled neid lapsi, nagu nad oleks juba suuremad. Jääb tunne, et oskused nii väikestega toimetamiseks sul puuduvad. Ütled, et oled õpetanud neljandaid klasse ja kaheksandaid klasse ja täiskasvanuid. No nendega võrreldes on esimese klassi õpetamine täiesti öö ja päev. Sa ei saa täiskasvanute õpetamise meetoditega läheneda esimesele klassile. Mõtle nüüd ise – kui teised õpetajad saavad hakkama (su enda väide), siis ei saa klass olla täiesti hukka läinud. On midagi, mida sa teed mitte nii õigesti. Ja kaalu tõsiselt selle seltskonna ära andmist mõnele teisele õpetajale. Hetkel teevad nemad sulle halba ja sina neile ka kindlasti positiivselt ei mõju.

Mina ei julgeks iial esimest klassi õpetada – sest see on nii teine maailm. Aga imetlen meie algklasside õpetajaid, kes nende juntsudega toimetavad. Viimasel aktusel istus üks pisike piiga koguni õpetaja süles, teine nõjatus külje pealt õpetaja õlale, veel jaksas see õpetaja kolmandal tüdrukul pluusikraed kohendada ja pisikesele luuletuse lugejale minema hakkamiseks märku anda naeratuse ja peanoogutusega. Nagu suure pere ema. Mesilased ümber.

Selle klassi klassijuhataja ütleb ise ka, et roomab iga päev koju peale 4! tundi selle klassiga. Tunnistab, et on väga raske klass. Aga kuna suhtleb otse vanematega (mida ta mulle paraku ei võimalda), siis kuidagi veab nende lastega päeva lõpuks välja.
Ma olen varem ka 1. klasse õpetanud, õpetan praegugi veel teistki 1. klassi – sellist loomaaeda pole ma nii väikeste puhul varem täheldanud. Kuid teised õpetajad on mulle jutustanud, et need loomana käituvad endised 8. ja 4. klassi õpilased olid juba esimeses klassis samasugused.
Miks peab õpetaja alati süüdi olema, kui lapsed käituda ei oska? Süüdi on ikka eelkõige nende laste vanemad, kes oma lapsi kasvatada ei oska ega taha.
Siin polegi midagi lisada. Seda loomakarja saab natukenegi ohjata turvamehe abiga. Suurem osa neist lastest läheb niikuinii hukka. Ongi kõik.
Pole seal mingeid mesilasi ega illitupsukukununnusid. Lihtsalt pisikesed tulevased pätid.

+2
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väga huvitav teema. Mulle ka tundub, et teemaalgataja võiks olla kas gümnaasiumi või täiskavanute õpetaja.
Tavaliselt venekeelsetes koolides on õigus öpilastega hulga rangemalt käituda kui eestikeelsetes koolides ja tundub, et antud kooli juhtkond on lihtsalt nõrk.
Arvan, et teemaalgataja on eesti keele õpetaja venekeelses koolis.
St. selliseid õpetajaid otsitakse tikutulega, kui ei meeldi, vaheta kooli.

Alati selliseid teemasid lugedes on mul küsimus, miks eesti õpetajad enda eest ei seisa.
Ainuke, mis kuuleb , on omavaheline kisklemine ja eksamite kisklemine.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Su jutus on muidugi omajagu kummalisi asju. Esimene klass, keegi muu on klassijuhataja? Muusikat sa ei anna, kehalist ka mitte. Õpetad tähti. Mida see klassijuhataja siis õpetab? Enamasti ikka esimesel klassil klassijuhataja annabki põhiaineid. Esimesele klassile peadki ema eest olema. Loota, et nad on drillitud kuulama nagu tudengid ülikoolis või nagu Hiina koolides, seda on küll palju tahetud. Parem las klassijuhataja õpetab neile lugemist ja tähti.

Ka minu ühel lapsel ei andnud klassijuhataja põhiaineid.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väga huvitav teema. Mulle ka tundub, et teemaalgataja võiks olla kas gümnaasiumi või täiskavanute õpetaja.

Tavaliselt venekeelsetes koolides on õigus öpilastega hulga rangemalt käituda kui eestikeelsetes koolides ja tundub, et antud kooli juhtkond on lihtsalt nõrk.

Arvan, et teemaalgataja on eesti keele õpetaja venekeelses koolis.

St. selliseid õpetajaid otsitakse tikutulega, kui ei meeldi, vaheta kooli.

Alati selliseid teemasid lugedes on mul küsimus, miks eesti õpetajad enda eest ei seisa.

Ainuke, mis kuuleb , on omavaheline kisklemine ja eksamite kisklemine.

Jah, olen eesti keele õpetaja venekeelses koolis. Kooli vahetada pole mõtet, sest teisest koolist vaatab vastu sama oluord.
Range kord on venekeelsetes koolides eilne päev, eriti algklassiealise põlvkonna ja nende vanemate osas. Vanemad on ülihästi ära õppinud HM-i kaebamise ja süüdi jääb alati õpetaja.
Kirjaoskamatuid lapsi on algklasside osas hirmuäratavalt suur hulk ja mõnes klassis veerivad pooled veel 9. klassiski. Hädavaevu suudavad vene keeles miskit kokku kirjutada, eesti jm keelest parem ei räägigi.
Gümnaasiumis õpetan ka. Ei ole see mingi lust ja lillepidu, kuigi jah, kaklema nad seal tunnis tõesti ei lähe.
Kergem on õpetajal ainult eliitkoolides, kuid sinna saab tööle ainult tutvuste kaudu.

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esimeses klassis toimub tegevus?
Issand, ma arvasin, et 7. vi 8. klass.
Seal saab lustlikult ja mänguliselt ja kohe kindlasti väga korralike reeglitega korra majja lüüa.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 23.02 13:21; 24.02 14:37; 29.02 18:11; 01.03 15:13; 05.03 17:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, on igasuguseid imelikke lapsevanemaid olemas. Ja kindlasti on õiendav lapsevanem õpetaja jaoks ebameeldiv ja see ei peaks nii olema, et õpetajad sellise jamaga tegelema peavad.
Aga palju suurem probleem on praegusel juhul see, et 1. klassi on pandud õpetama inimene, kes seda kohe kindlasti tegema ei peaks.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, on igasuguseid imelikke lapsevanemaid olemas. Ja kindlasti on õiendav lapsevanem õpetaja jaoks ebameeldiv ja see ei peaks nii olema, et õpetajad sellise jamaga tegelema peavad.

Aga palju suurem probleem on praegusel juhul see, et 1. klassi on pandud õpetama inimene, kes seda kohe kindlasti tegema ei peaks.

Ole lahke ja mine kas või homme seda klassi ise õpetama! Ma ei jääks sulle tänu võlgu, ausõna! Miskipärast on seda klassi sügisest saadik kaelast ära loobitud nagu kuuma kartulit. Mitte keegi (peale minu, kes ma sundseisus olen) pole nõus selle klassiga oma tervist rikkuma. Ei mängulisel ega ka mittemängulisel moel!

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üheski Eesti koolis ei panda 1.kl hindeid, ka nn eliitkoolis mitte, igal juhul mitte minu pere lapsele.

PS! Töötan ühes mitte-eliitkoolis, sellises, millega ähvardatakse lapsi, kui nad ei õpi.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.02 00:58; 01.03 07:28; 01.03 16:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üheski Eesti koolis ei panda 1.kl hindeid, ka nn eliitkoolis mitte, igal juhul mitte minu pere lapsele.

Ahah. Sinu lapse kool = mitte ükski Eesti kool. Arusaadav.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üheski Eesti koolis ei panda 1.kl hindeid, ka nn eliitkoolis mitte, igal juhul mitte minu pere lapsele.

PS! Töötan ühes mitte-eliitkoolis, sellises, millega ähvardatakse lapsi, kui nad ei õpi.

Ahah, teist korda. Ja mida see teadmine sinu mitte-eliitkoolist (Pässa kool?) nüüd siis andma peaks? Loogilise järelduse, et kui ühes mitte-eliitkoolis 1. klassis hindeid ei panda, siis järelikult ei tehta seda mitte kusagil.
No siis veel üks kord: arusaadav.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 38 korda. Täpsemalt 21.02 22:06; 22.02 11:55; 22.02 12:03; 22.02 12:43; 22.02 13:03; 22.02 13:06; 22.02 13:11; 22.02 15:05; 22.02 22:14; 23.02 00:20; 23.02 09:05; 23.02 09:39; 23.02 09:43; 23.02 13:39; 23.02 13:48; 23.02 14:27; 23.02 15:10; 23.02 15:35; 23.02 17:08; 23.02 18:09; 24.02 13:33; 24.02 15:08; 29.02 15:39; 29.02 18:54; 29.02 23:46; 01.03 09:41; 01.03 09:51; 01.03 11:19; 01.03 12:07; 01.03 14:56; 01.03 16:25; 01.03 16:29; 01.03 16:51; 04.03 21:33; 04.03 21:36; 04.03 21:38; 05.03 11:15; 05.03 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma saan aru, et nõme on niimoodi etteteatmata tulla õpetajaga kohtumisele. Aga mis puudutab käitumishinnet – kui varasemalt pole koolil olnud ühtegi etteheidet lapse käitumise kohta ja nt eelmisel veerandil oli ka käitumine eeskujulik, siis tõesti tekib vanemal küsimus. kas äkki suures vihas langetasid terve klassi hinnet, analüüsimata igaühe käitumist? Kindel, et vanem nõudis hinde parandamist, mitte hoopis selgitust, et mis on juhtunud?

Ma toon võrdluseks, et meil ÜLIKOOLIS alandas õppejõud kõikide eksamitulemust, sest ruumist leiti peale eksamit üks A4 paberileht õppematerjaliga, mida õppejõud pidas spikriks. kelle oma see oli ja kas seda üldse eksami ajal kasutati või oli tegemist mingi õppimist abistava koondiga – seda ei uuritud. lihtsalt alandati hinnet kõigil. Mina üksi vaidlustasin ja sain oma hinde vastavuses oma eksami tulemustega.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

rooniline on see, et selline matsitarist lapsevanem, kes isegi ei tea, mida tähendab elementaarne viisakus, nõuab oma lapsele käitumishindeks eeskujulikku hinnet…

Sellepärast nõuabki, et enda standardid puuduvad. Mis seal iroonilist, tegelik elu.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 02.03 18:44; 02.03 18:49; 02.03 18:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Peale tunde ei ole mul enam kõigi korrarikkujate pahateod meeles, eriti veel need väiksemad korrarikkumised.

Aga sellest hoolimata on nii selgelt meeles, et sellele lapsele tuleb panna mitterahuldav?
Päris nii ei saa, kui paned halva hinde, siis tuleb ka öelda, mille eest ja kui põhjust ei mäleta, siis ainult kõhutunde pealt ei tohi sellist hinnet panna. Äkki sulle lihtsalt ei meeldi lapse nägu või hääl või riided, siis panedki isikliku ebasümpaatia alusel?

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 02.03 18:44; 02.03 18:49; 02.03 18:51;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 101 )


Esileht Koolilaps lapsevanem nõuab eeskujulikku käitumishinnet