Olen õpetajana töötav koolilapse vanem. Lapsevanema seisukohalt ma vist pigem armastan koduõpet, sest saan igapäevaselt oma last õppimises toetada, näen selgemalt, millised on (akadeemilises mõttes) tema tugevad ja nõrgad küljed ning olen õnnelik, et kaugõpe hoiab lapse päeva struktureerituna ning toetab õpiharjumuse kujunemist. Õpetajana on huvitav ja arendav, aga samas oluliselt väsitavam, kui igapäevaselt koolis töötades.
Lisaks algklassilapsele on kodus ka väike lasteaialaps, kelle tegemistel peab juba turvalisuse kaalutlustel pidevalt silma peal hoidma. Abikaasa käib tööl ja tuleb õhtuti ca 17.30 paiku, mis tähendab, et pean tööpäeva ajal lapsega õppima, nooremat last valvama, talle asjalikku tegevust otsima ning ise samal ajal töötama.
Praegu on kujunenud nii, et umbes 9-st 13-ni õpin vanema lapsega. Istungi kõrval, jälgin ja suunan teda, vajadusel seletan. Samal ajal püüan leida nooremale rahulikumat tegevust (joonistamine, pusled jne) ning vastan jooksvalt kiireloomulistele töökirjadele või õpilaste abipalvetele. Siis sööme lõunat ja käime pool tundi kuni tund aega jalutamas. Kella 15 paiku annan siis mõne videotunni (kõikidele klassidele pole veel jõudnud teha) või osalen online-koosolekutel (meie koolis igal esmaspäeval ja reedel). Pärast seda toimetan lastega, kuni mees koju tuleb.
Õhtuti tegeleb mees lastega, mina sulgun magamistuppa, tagasisidestan õpilaste päeva jooksul tehtud töid (õpetan vanemas kooliastmes kolme erinevat ainet, kokku kaheksas erinevas klassis, kõikide klasside tunde õnneks küll iga päev ei ole), valmistan ette järgmise päeva ülesanded, otsin teemakohaseid videoid või lisamaterjale ning laen need eKooli üles. Lõpetan tavaliselt kella 23 või kesköö paiku. Viimased kaks nädalat olen oma mehega pikemalt rääkida saanud ainult nädalavahetustel, sest nädala sees ei ole aega.
Kõige hullem on see, kui koolilapsel on videotunnid (siiani on neid olnud nädalas 2-3 tükki) või muud ülesanded, mida peab arvutis tegema, sest see tähendab, et arvuti on sel ajal hõivatud. Aga tore on see, et lapsele need meeldivad.
Ka mulle on paar õpilast kirjutanud, et neile meeldiks kui oleks rohkem videotunde, aga oma praeguse elu juures ei näe ma kahjuks mingit võimalust, kuidas saaksin neid rohkem pakkuda, kui igale klassile 1-2 videotundi kuus. Ajaliselt lihtsalt ei mängi välja, kuna saan korralikult tööle asuda alles õhtuti. Aga vähemalt ei õpeta ma reaalainet, kus see nõudlus on ilmselt oluliselt suurem.
Siiski on mul hea meel, et kaugõpe toimub ning et koole ei ole sundpuhkusele saadetud. Oma lapsega on huvitav õppida ja see ikkagi aitab laste päeva korteri tingimustes millegi asjalikuga sisustada.