Esileht Koolilaps laste arv klassis – kui oluline?

Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )

Teema: laste arv klassis – kui oluline?

Postitas:

Sooviks kuulda muljeid vanematelt, kelle algklassilapsed õpivad pigem suures kollektiivis. Ette on nähtud algklassides kuni 24 last, aga kesklinnas või muidu suurema nõudlusega piirkonnas on nii mõneski koolis 30 last juba algklassides (https://info.haridus.ee/Asutused). Kas on õpilaste arv tegelikult oluline? Kas tunnetate vanemana, et klassi suuruse tõttu jääb näiteks individuaalset lähenemist või tunnis kaasa rääkimise võimalustest väheseks või et on mürglit klassis rohkem? Huvitav oleks ka algklassiõpetaja arvamust kuulda.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajana ütlen, et vahe on siis, kui on 10-12 last vs. 20-30 last. 10-12 puhul jõuab lapseni, 20-30 puhul mitte.  Mulle pole mingit vahet, kas on 20 või 30. Võib-olla vanuseliselt ja aineti on see erinev. Mina õpetan põhikooli lõpus füüsikat.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina klassiõpetajana ütlen, et on küll suur vahe, kas klassis on 21 või 28 last. Näited minu enda klassidest. Paratamatult jagubki aega ja tähelepanu igale lapsele vähem.  Võimalus, et õpetaja sind küsib või aitab on väiksem.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mida nooremad, seda tähtsam on, et lapsi oleks vähem, sest seda tõenäolisem on, et õpetaja märkab, kui laps vajab abi, ja suudab aidata. Aga 15 käitumishäirega tüüpi on hullem kui 28 normaalset. Üle 30ne klass on kindel katastroof. Kui klassis on rohkem kui 30 last, siis õpetaja nende lasteni tunnis ei jõua lihtsalt, iga laps, kes on üle 30, on liiga palju. 30 on kriitiline piir, aga kui mõni on erivajadusega, siis see piir on veel madalam, osa ei saa üldse grupis õppida, osa lihtsalt on üksinda 5 õpilase eest, nii et parem on eliitkoolis suurem klass kui tavakoolis väiksem klass. Parem on kogenud ja hea õpetajaga suurem klass kui kogenematu või nõrga õpetajaga väiksem (kuigi on ka õpetajaks sündinud noori, kelle puhul see faktor nii oluline pole). Ja iga erivajadusega laps on mitme eest. Ja vahel pääsevad hüpikud ja aspergerid ka eliitkooli, sest nad pole juhmid, lihtsalt ei suuda keskenduda ja alati õpirahu tagavalt käituda, aga eliitkoolis on suurem tõenäosus, et nad saavad eakohast ja oma erivajadusele vastavat abi, mitte ei jäeta nt keskendumisraskustega last suurde gruppi õppima, kui see talle ei sobi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

aga eliitkoolis on suurem tõenäosus, et nad saavad eakohast ja oma erivajadusele vastavat abi, mitte ei jäeta nt keskendumisraskustega last suurde gruppi õppima, kui see talle ei sobi.

No see oleneb ju ikka, millise süvaõppekooliga tegu. VHK-s pidid jah olema väikeklassid, kuid teistes katsetega koolides nagu nt Prantsuse lütseum või Inglise kolledž, neid küll ei ole. Lütseumis on 32 last klassis ja mingi erivajadusega arvestamine ei tule seal küll kõne allagi. Lütseumlased käivad palju teatris, kontsertidel ja muuseumides, ning neis kohtades tuleb suuta rahulikult paigal püsida.

Mõnes koolis dikteerib väiksema klassi puhtproosaline põhjus, ehk siis ruumi enda väiksus. Nt Toomkoolis on klassis kuni 15 last, kuna vanalinna majas ruumid suuremaid klasse ei võimaldagi.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult on 30 ikka palju ja õpetajad kõigini ei jõua.
Eliitkoolides on jah suured klassid aga seal on ka klassis enamus lapsed, kellele 2 korda ühte teemat seletama ei pea. Ka andekus on kohati erivajadus ja see ei välista sugugi käitumisraskuseid. Minu kogemuse põhjal on alati ka sellistes koolides paar akadeemiliselt andekat, kes absoluutselt käituda ei oska (ja sellisel hetkel, see andekus teeb pigem kahju, suudavad ikka idiootsuseid välja mõelda)  ja kellele ebaproportsionaalselt palju õpetjate aega kulub (keelamine, pahandamine, vaidlemine jms).
Ega ilmaasjata keeli väiksemates rühmades ei õpita. Et ikka rohkemate lasteni jõuda, miks siis teiste ainetega teisiti peaks olema…

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul on 30 last klassis, algklass, ei ole kesklinnakool. Ei jõua igas tunnis iga lapseni. Keskeltläbi on ju iga lapse jaoks minut tunnis, arvestades, et osa tunni ajast kulub uue teema seletamisele vms

Ka klassiruumis on vaba ruumi vähe. Ühesed lauad võtavad rohkem ruumi ka kui paarislauad.  Kui vaatan kõrvalklassi 24 lauaga ruumi ja enda oma, siis seal annab laudu erinevalt tõsta, klassi taga on üle meetri laiunene vaba ruum, nad saavad teha jutunurga, liikuda vabalt. Minul ei mahu lapsed korralikult laudade vahel liikumagi.

Eelmise aasta jaanuaris olid paljud haiged. Klassis oli nädal aega 20-22 last. Lapsed ütlesid iga päev, et nii hea rahulik, nii võikski olla – ja need rahutud lapsed, kes sageli korda rikuvad, olid koolis…

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapse klassis on 18 last. Kaalusin, kas saadan tavalisse kooli, või kaugemasse, kus on mingi kunstiklass. Nüüd seal on klassis last 30 ringis. Seepärast olen rahul – ja õpetajaga ka rahul. Klassis on paar rahutu last aga õpetaja saab nendega hakkama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )


Esileht Koolilaps laste arv klassis – kui oluline?