Oeh… No nüüd on see siis käes. Kahe-kolme lapsega rühmas ilmselt õpetajad igavlevad. Nüüd siis on hakanud lasteaiast ka tulema, et tehke sellel teemal pilt ja laadige üles, vaadake siin linkidel on toredaid tegevusi meisterdamiseks, teeme pärast lasteaias kodus meisterdatud asjadest näituse, linke kodusteks tegevusteks jne. Ma väga austan õpetajaid, kes oma tervisega riskides eesliinitöötajatel tööl lasevad käia. Aga äkki oleks realistid – vanemad, kes soovivad ja jaksavad praegu koolilaste kõrvalt mudilastega meisterdada, suudavad nii otsustada, mida teha (minu laps harjutab pilli ja lugemist), guugeldada kui ka ise joonistusteema välja mõelda. Vanemad, kes seda ei soovi ja ei suuda, kustutavad need lingid nagunii kohe ja kiiresti, sest lasteaed, ka virtuaalne, ei ole, erinevalt koolist, kohustuslik. Ma saan aru huviringidest, mis ei taha raha tagasi maksta ja sellepärast pushivad (põhikoolipoiss teatas konkreetselt huvikoolist tulnud meili peale, et reede õhtul on virtuaaltund, et tehku vähemalt normaalsel ajal, terve nädal aega arvutis istumist ja reede õhtul ka ei lasta silmi puhata), aga lasteaiaõpetajad võiks siiski vahelduseks ka natuke aega maha võtta ja puhata.
Teema: Lasteaed kaugõppel
Aga sa ignoreeri neid üleskutseid 😀
Arvan laias laastus sama, aga lasengi ärritumata üle. Mis kulmu kergitama paneb, on see, kui suur kvaliteedivahe on kahe lapse õpetajate saadetaval. Laste rühmad on kinni.
Meil samuti, aga mulle on jäänud mulje, et need soovitused on pigem nendele, kes tõesti lastega kodus ja igavlevad. Mul üks käib sõimes – sealt ei tule midagi. Teine aga on koolieelik, kes on juba üle kuu aja kodus olnud (algul oli lihtsalt haige, nüüd aga rühm kinni). Ausalt – see koolieelik mängib ja meisterdab, kuid pika aja peale hakkab temalgi igav. Mina aga käin endiselt tööl ja ei jõua 24/7 lastega tegeleda. Me jõuame nädalas vaid ühe õpetaja saadetud idee teostada, ülejäänud on toredad, aga pole mahti nendeks.
Mu tuttav on lasteaiaõpetaja ja ta ütles, et see, et nad peavad lastele ülesandeid saatma on neile kõrgemalt poolt kohustuseks pandud. Minu lapse õpetaja saadab ka soovitusi, mida lapsega teha, aga see on ju minu valida, kas ma seda teen või mitte. FB grupis jagavad õpetajad pigem selliseod vahvaid linke, mida olemegi koos lapsega siis vaadanud. On olnud ka FB grupis virtuaalne joonistusvõistlus, sibula kasvama panemine jne. Ärritumiseks nüüd küll põhjust pole. Vihane oleksin siis, kui oleksid töölehed, mida õpetajale saatma peab. Mu ühe kolleegi lapsel just nii ongi. Niigi on vaja kahe koolilapsega õppida ja siis veel lasteaialapsega ka. Aga teades, et see on õpetajatele kohustuseks pandud, siis olgem rahulikud, nemad teevad lihtsalt seda tööd mida neilt praeguses olukorras nõutakse. Hea, et ei helistata ja ei küsita kuidas teil seal läheb ja mida te lapsega teinud olete 🙂
Üldiselt mulle meeldib, et lasteaiaõpetajad töölehti saadavad. Laps käib koolieelikute rühmas ja lasteaiast saadavate ülesannete kaudu enam-vähem tean, mida nad seal õppinud on ja mis suunas kodus ise liikuda. Mingit “kohustuslikku” kunstiprojektide üles laadimist kuhugi jne siiski ei poolda. Kuna ma ise töötan kodukontoris siis mingil hetkel lapse töölehtedega toimetama suunamine aitab endale rahulikku tööaega võita kuid võib ka juhtuda, et pool päeva läheb hoopis lapse kõrval istudes ja selgitades.
Mul kodus neljane ja ka tulevad ülesanded, aga mulle meeldib. Laps tunneb ennast jube tähtsana kui hommikul ülesande ette loen ja pusib mõnuga, kui mina tööd teen. Õhtul klõps ja tulemusest pilt üles. Mulle säästab see väärtuslikku tööaega ja nuputamist, et mis laps teha võiks, kui mul aega tema jaoks pole.
Saan aru, et ülevalt poolt kästakse, aga minul on sellesmõttes kurb, et see ju suuresti ikka täiesti tühi töö. Minu tutvusringkonnas ikka kõigil palju-palju tegemist, mõnel ikka suht närviline aeg niigi. Ei tea, kus need “kodus puhkajad” küll on. Ja olgem ausad, lasteaialapse õppetöö ei ole antud hetkel ju kõikse olulisem. Las mängivad rahus oma mängu. Oleks ainult seal eliisis, siis veel ignoreerid, aga see fb on veidi häiriv. Eriti kui oodatakse veel mingit tagasisidet või pilte. Ei ole praegu see aeg!
mina ka ignoreerin. Ma teen kodus tööd ja vahel pauside ajal ja õhtuti teen seda, mida lapsed soovivad – loen paar juttu, mõned peituseringid, õues pallimäng vmt.
Mina küsisin vanematelt, kas on huvi töölehtede jm ülesannete, linkide vastu – ja kuna oli, siis koostan ja saadan neid. Kinnitasin, et nende täitmine on vabatahtlik, aga kuna meil on koolieelikute rühm, eriolukord kestab aga tõenäoliselt vähemalt maini, siis juhul, kui pere ei soovi meie saadetud programmi järgi lapsega õppida, siis mingil moel tuleks kooliks ettevalmistust siiski võimalusel jätkata.
Meile pole õnneks tulnud. Ainult logopeed helistas, et saadab video kõne harjutamiseks, sest aeg venib pikaks ja lasteaias sellega tegeleda ei saa praegu.
Ma joonistan ja meisterdan ise koos lapsega. On mahukas meisterdamise raamat ka olemas. Meile pole vaja ette sööta. Suuremat last aitan kooli käsitööga.
Mina olen kohutavalt mitte loominguline inimene ja ma ei ole kunagi lastega kodus meisterdada osanud. Mulle väga meeldib, et õpetajad saadavad nii meisterdamise ideid kui ka ägedaid veebilehti. Midagi kohustuslikku pole aga lapsele igavuse peletamiseks leiab palju põnevat. Ma küll ei arva, et mingid hullud meistriteosed peaks tulema ja ma kogu aeg aitama peaks. Meisterdab video järgi ise vms. Kui ei oska, siis küsib.
Mehega mõlemad oleme kodukontoris ja palju koosolekuid. Seega lapsel ka iseseisvat tegevust vaja, päevad läbi mängida ka ei taha.
Meil küll ei ole ülevalt poolt mingit korraldust. Õp konkreetselt ütles, et koduopet nemad ei tee, sest tegu ikkagi lasteaialastega, mis siis, et sügisel kooli. Saadeti lihtsalt armas kokkuvõte tegevustest, mida kodus lastega teha- lugeda, joonistada, rääkida lugusid vanadest aegadest jne..,
Meil ka õpetaja lihtsalt paneb FB kinnisesse rühma üles soovitusi, mida võib teha lastega ja edastab linke, aga kohustust pole. Ma istun iga päev oma tööga 8-17 arvuti taga kodukontoris, ei mina jõua temaga meisterdada ja tea mis projekte teha. Loomulikult on palju neid, kes praegu tööd teha ei saagi (iluteenindajad jne) ja nemad siis saavad lastega tegeleda. Iseenesest on tore, kui nii on võimalik, ja lapse arengule ka hea. Aga süstemaatiliselt temaga tegeleda mul kahjuks pole aega ega jaksu. Hea, kui päeva jooksul korra õues jalutamas saab käia (elame linnakorteris). Laps magab hommikuti kaua, vahepeal mingil ajal vaatab ka multikaid ja söömispausid on ka, nii et lõppkokkuvõttes ei jäägi VÄGA palju aega üle, et midagi organiseeritult teha. Las mängib omaette ja mõtleb mänge välja.
Vanemad, kes seda ei soovi ja ei suuda, kustutavad need lingid nagunii kohe ja kiiresti, sest lasteaed, ka virtuaalne, ei ole, erinevalt koolist, kohustuslik.
Just nii! Kellel on ideid vajaka, saab neid kasutada, teised ei pane tähele
Niiet sinu probleem on milles täpsemalt?
Ei saagi aru sellest teemaalgatuse vingust.
Mis sellest halba on kui õpetaja saadab linke meisterdamiseks ja muuks käeliseks tegevuseks?
Mis sellest halba on kui õpetaja saadab linke meisterdamiseks ja muuks käeliseks tegevuseks?
Ma arvan, et saatmises polegi midagi halba. Aga kui õpetaja ootab igast täidetud töölehest ja meisterdusest pilte või videoid siis võib see vanemale veidi koormavaks muutuda.
Meil ei saadeta mitte kui midagi, kuigi ka koolieelik. Ainuke asi, mida teada tahetakse on see, et kas järgmisel nädalal tuleb või mitte.
Mulle küll meeldiks, kui tuleks ülesandeid või midagi, oleks lasteaed lapse jaoks ka pildil,õpetaja ka. See ikka kuidagi teine asi, et õpetaja palus seda või toda teha. Ise ju ei jõua kogu aeg, töö vajab tegemist
Vanemad, kes seda ei soovi ja ei suuda, kustutavad need lingid nagunii kohe ja kiiresti, sest lasteaed, ka virtuaalne, ei ole, erinevalt koolist, kohustuslik.
Just nii! Kellel on ideid vajaka, saab neid kasutada, teised ei pane tähele
Niiet sinu probleem on milles täpsemalt?
Ei saagi aru sellest teemaalgatuse vingust.
Hehe.. et Perekoolis ei tohi enam vinguda, no see on küll uuendus 😀 Koolilaste all küll kurdetakse täie rauaga. Ma olen seal foorumis optimistlik, sest arvan, et koolid annavad endast parima ja koolilastel on seda iseseisva töö harjutamist väga vaja.
Lasteaia poolt vanemate utsitamine mind aga tõesti häirib. Või noh, otseselt ei häiri, sest loomulikult seda saab ignoreerida. Aga tundub üleliigse punnitamise ja tülitamisena oludes, kus õpetajad võiksid rahus keskenduda oma immuunsuse kasvatamisele ja vanemad peavad lisaks koolieelikutele nagunii tegelema põhikooli loodusainete, ammuunustatud vene keele, kodukontoris töötamise ja vanemate sugulastega. Võibolla on see meeldetuletamine, et tegelge oma lastega, mõnes piirkonnas tõesti hädavajalik, aga meie lasteaias asotsiaalseid peresid ei ole, kõik on kasvatatud ja hoitud, enamik kooliminejaid nagunii lasteaia programmist ees, sportlikud ja käsitööhuvilised. No miks on vaja veel lasteaia poolt kontrollida, et kas ikka joonistate ja tähti õpite.
No miks on vaja veel lasteaia poolt kontrollida, et kas ikka joonistate ja tähti õpite.
Sest õpetajatele on tehtud see KOHUSTUSLIKUKS!
Jah, lasteaias käimine ei ole kohustuslik, aga kui laps juba lasteaias käib, siis ta õpib seal alushariduse õppekava alusel. Kui laps on lasteia nimekirjas, siis ta võtab ju osa sealsest õppetööst. Õpetajad saadavad ülesandeid, sest see on nende tööülesanne, nad ei tee seda mingist erahuvist. Kui lapsevanemal ei ole tõesti lapse jaoks üldse aega praegu, siis ei pea ju tegema neid ülesandeid. Aga minu meelest on tore, et õpetajad annavad ideid, mida teha.
Lasteaia poolt vanemate utsitamine mind aga tõesti häirib. Või noh, otseselt ei häiri, sest loomulikult seda saab ignoreerida.
Ära luiska, häirib ikka täiega:
Võibolla on see meeldetuletamine, et tegelge oma lastega, mõnes piirkonnas tõesti hädavajalik, aga meie lasteaias asotsiaalseid peresid ei ole
miks on vaja veel lasteaia poolt kontrollida, et kas ikka joonistate ja tähti õpite.
Oled üüratult tundlik selle osas, et keegi võiks (kasvõi alusetult) arvata, et tegeled oma lasteaialapsega kodus liiga vähe.
Oled üüratult tundlik selle osas, et keegi võiks (kasvõi alusetult) arvata, et tegeled oma lasteaialapsega kodus liiga vähe.
Selles mõttes tekitab tõesti halba tunnet, et nagu eeldatakse, et vanem peaks lasteaialastega kodus õppima, aga ma lihtsalt ei jõua.
Tundub, et arenguvestlused Skype teel hakatakse nüüd tegema, vot sellest ma küll keeldun. Arenguvestlus pole ometi nii oluline asi, et seda ei saaks näiteks sügisesse lükata.
https://opleht.ee/2020/04/lasteaiaopetajad-teevad-kaugtood/?unapproved=92129&moderation-hash=320ff3fd20af98dd5112518282769cfe#comment-92129
Arenguvestlus pole ometi nii oluline asi, et seda ei saaks näiteks sügisesse lükata.
Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.
Perekooli Moderaator
Kommentaar eemaldatud.
Kuidas ei ole minu lapse areng minu jaoks oluline?? Mina pole poole sõnagagi öelnud, et mind ei huvita arendavad tegevused mida õpetajad saadavad. Lihtsalt, kui sul on kodus 2 koolilast,
kes on koduõppel, lisaks 1 lasteaialaps, lisaks veel oma palgatöö kodukontoris, siis tõesti ma ei soovi arenguvestlust skype teel. Minu jutu mõte oli selles, et need võiks edasi lükata, et võiks saaks õpetajaga silmast silma vestelda siis, kui jälle paremad ajad tulevad. Võibolla olen vanakooli inimene, aga mulle ei sobi arenguvestlus niisugusel kujul praeguses olukorras.
Mis sellest halba on kui õpetaja saadab linke meisterdamiseks ja muuks käeliseks tegevuseks?
Ma arvan, et saatmises polegi midagi halba. Aga kui õpetaja ootab igast täidetud töölehest ja meisterdusest pilte või videoid siis võib see vanemale veidi koormavaks muutuda.
Ei saa aru. Kui sa ei saada töölehest pilti, mis siis juhtub? Laps saab kahe või?
kui sul on kodus 2 koolilast,
kes on koduõppel, lisaks 1 lasteaialaps, lisaks veel oma palgatöö kodukontoris, siis tõesti ma ei soovi arenguvestlust skype teel. Minu jutu mõte oli selles, et need võiks edasi lükata, et võiks saaks õpetajaga silmast silma vestelda siis, kui jälle paremad ajad tulevad.
Tõesti ei saa siis seda pool tundi lasteaialapse heaks leitud?
Arenguvestlusest sügisel ei ole kasu kui õpetaja pole pool aastat last näinud. Vestlusel antakse ju ülevaade lapse arengust ja vanusele vastavatest teadmistest-oskustest just sel hetkel. On põhjus, miks need peetakse teatud ajal, et teadvustada, mida tähele oleks hea panna lapse juures. Mida sa hakkad peale sügisel poole aasta vanuse infoga lapse kohta?
Rääkimata sellest, et me tegelikult ei teagi, millal elu üldse normaalsuse poole tagasi pöörduma võiks hakata.
õpetajatel, kes “kodukontorisse” on saadetud vanuse tõttu (riskigrupp) või et lasteaed suletud, on põhimõtteliselt 2 võimalust:
kas saata vanematele õppematerjale (kirjalikku taasesitamist võimaldavas (loe: ülemuste poolt kontrollitavas) vormis) ja saada KOV-lt palka edasi, kuigi mingi koefitsendi võrra vähem kui enne, või istuda palgata puhkusel.
kumma ise antud olukorras valiksite, lapsevanemad?
Teen õpetajana oma nädalaplaane, sest pean seda tegema- oma palga välja teenimiseks- mitte vanemate piinamiseks ega kiusamiseks.