Olen lasteaiaõpetaja.
Ära hakka režiimi muutma ja rapsima.
Lapse muutunud käitumine on 99,9% tõenäosusega lasteaeda minekust tingitud ja mida vähem muutusi tal muus elus samal ajal on, seda kiiremini ta harjub.
Pooleteistaastane on alles täitsa tita tegelikult ja vajabki väga palju üks-ühele aega oma ema, isa või muu turvalise täiskasvanuga. Loodan, et TA lapse rühmas on sellised toredad õpetajad, kellest saavad sellele pisikesele lapsele turvalised täiskasvanud 🙂 See võtab lihtsalt natuke aega. Seni ongi laps ärevam – klammerdub rohkem ema-isa külge, elab puhkeolukordades välja oma emotsioone ja pingeid.
Väga õige on algul lühikeste päevadega harjutada, kuid seda perioodi, kui tead, et tuleb juba peagi tööle minna ja laps hakkab aias olema pikemalt, ei tasuks ka liiga pikaks venitada, peagi võiksid lapse ka magama jätta ja esialgu minna järele kohe peale lõunaund. Kuni sa veel tööl ei käi, soovitan väga teha lapsele ka 1-2 vaba päeva nädalas, kus ta saab ennast emmest n-ö täis tankida jälle. Isegi harjunud lastel, kellele rühmas meeldib, tekib tagasilööke ja väsimust, sest lasteaiakeskkond lihtsalt on täiesti erinev kodusest kulgemisest, see on ülistimuleeriv, kahjuks juba laste suurest hulgast tulenevalt ka lärmakas, kirju, tegevused vahelduvad kiiremas rütmis, kui kodus, laste hulgas on ka sõbralike suhete korral ikkagi konkurents täiskasvanute tähelepanu, rühmakaaslaste seas läbilöömise ja mänguasjade nimel, kogu aeg peab olema pisut kaitses. See kõik on harjutav, aga lapsele väga-väga suur muutus ja minu meelest vanemana ainus asi, kuidas last aidata, ongi pakkuda talle peale lasteaiapäeva võimalikult palju jagamatut tähelepanu, lähedust, turvatunnet.